Connect with us

Lifestyle

‘Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΙΣΩ… ΓΥΡΝΑ’

«Σ’ έχω δει κάπου, κάπου σε ξέρω η μνήμη μου δε μ’ απατά» λέει ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια του Πασχάλη. Έτσι χιουμοριστικά λοιπόν λέω να ξεκινήσω κι εγώ το άρθρο μου μελετώντας τις τάσεις της μόδας  -στα ρούχα πιο συγκεκριμένα- για τη σεζόν άνοιξη-καλοκαίρι 2020. 

Ρίχνοντας μία πρώτη ματιά στις δημιουργίες των οίκων μόδας, η πρώτη λέξη με την οποία θα τις χαρακτήριζα είναι «wearable». Μπορεί μερικές από εσάς να απορείτε. Δικαιολογημένα, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που στις πασαρέλες βλέπουμε να περπατούν άπειρα κομμάτια κορυφαίων σχεδιαστών, τα οποία είναι κάπως πιο «ιδιαίτερα», πιο τολμηρά και ίσως πιο δύσκολο να φορεθούν από το ευρύ κοινό.

Κάπου εδώ θα ήθελα να προσθέσω και τη φράση της Lisa Aiken η οποία χαρακτήρισε τη φετινή σεζόν “Keep it simple but never boring”. 

Επομένως, τι καλύτερο από το να φορέσεις ένα απλό και όμορφο σύνολο αλλά συγχρόνως χωρίς να είναι καθόλου βαρετό!

Διαβάζοντας τη συνέχεια του άρθρου θα καταλάβετε τι ακριβώς εννοώ! 

Κατά τη γνώμη μου η περίοδος που διανύουμε είναι η καλύτερη για να κάνουμε μια ανασκαφή στη ντουλάπα μας –ακόμη και στης μαμάς μας- και να βρούμε παλιά κομμάτια που θα αναδείξουν την γκαρνταρόμπα μας. Μέσα από αυτή τη διασκεδαστική -τουλάχιστον για μένα- διαδικασία βγαίνουμε κερδισμένες εις διπλούν! Πώς; 

Θα σας πω αμέσως!

  • δεν χρειάζεται να μπούμε σε περαιτέρω έξοδα για να είμαστε στη μόδα μιας και οι καιροί που ζούμε είναι δύσκολοι και οι καταστάσεις που βιώνουμε μετέωρες.
  • δεν επιβαρύνουμε το περιβάλλον με την παραγωγή περισσότερων ρύπων με το να πετάμε συνεχώς στα σκουπίδια ρούχα τα οποία πια δεν είναι in fashion” ή “on season”

 

 

*Ο δεύτερος μεγαλύτερος ρυπαντής του πλανήτη είναι η βιομηχανία της μόδας!* 

Μέσα από την έρευνα που έκανα αυτές τις μέρες σε διάφορα sites, παρατηρώντας τις γυναίκες στο δρόμο και χαζεύοντας τις βιτρίνες στην Τσιμισκή, στην Εγνατία, στη Μητροπόλεως παρατήρησα αυτή τη διαχρονική νότα, αυτό το «παλιό» αν θέλεις, σε μερικές από αυτές. Μπόρεσα να δω τις δεκαετίες του ’60, ’70, ’80, ’90 ακόμη και του ’20 να παρελαύνουν από μπροστά μου. 

Κάνοντας ένα μεγάλο tour μέσα από την οθόνη του υπολογιστή μου και περπατώντας στους δρόμους με ένα παγωμένο τσάι στο χέρι, κατάφερα να παντρέψω την τότε εικόνα με την τωρινή και να φτάσω σήμερα να σας την παρουσιάσω!

«ΠΥΡΕΤΟΣ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΒΡΑΔΟ»

Υποστηρίζω σθεναρά πως η Disco δεν έχει πεθάνει. Έντονοι γιακάδες με εντυπωσιακά μοτίβα κοσμούν πολλά από τα σακάκια και τις μπλούζες που κυκλοφορούν στην αγορά παρόμοια με εκείνο το σακάκι που φόρεσε το ‘70 ο John Travolta στην ταινία «Πυρετός το Σαββατόβραδο».

CLEAN LINES

Οι καθαρές γραμμές του ’90. Νομίζω πως πάντα θα τις αναζητούμε. Πάντα θα μας γοητεύει ο μινιμαλισμός εκείνης της δεκαετίας σε συνδυασμό φυσικά με το μονοχρωματικό στοιχείο. 

THERE IS NEVER A WRONG TIME FOR A POLKA DOT

Το γνωστό σε όλους μας pattern βγαλμένο από το ’20 με τις μικρές και μεγάλες βούλες. Το Πουά ή αλλιώς Polka Dots. Αγαπημένο μοτίβο που όπως φαίνεται και φέτος αποτελεί ένα από τα must have της κολεξιόν άνοιξη/καλοκαίρι.

BUSINESS BERMUDA SHORTS

Άρχισαν να μπαίνουν σταδιακά στη ντουλάπα μας με τη μορφή των cycling shorts με πρέσβειρα την Kim Kardashian, μα τώρα μεταλλάσσονται και γίνονται ‘Business’ bermuda shorts. Με σιγουριά μπορώ να σου πω ότι μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι σου φίλοι για το γραφείο, την βραδινή σου έξοδο, τα ψώνια σου καθώς είναι άνετα και φυσικά δεν σε ζεσταίνουν όπως τα συνηθισμένα jeans. Προσωπικά τα ΛΑΤΡΕΥΩ!

IN THE JUNGLE, THE MIGHTY JUNGLE…

 Ένα ακόμη στοιχείο που θα παρατηρήσεις είναι και τα Tropical/Jungle Prints σε φορέματα, μπλούζες, πουκάμισα και παντελόνια. Οι περισσότερες μόλις ακούμε αυτό τον όρο το μυαλό μας τρέχει στην πασαρέλα του οίκου Versace το Σεπτέμβρη του 2019, στην οποία περπάτησε η θρυλική Jenifer Lopez με το Iconic Green Versace φόρεμά της. 

KEEP CALM AND ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΠΛΕΚΕΙΣ!

Ντελικάτο. Αυτή είναι η λέξη που θα χαρακτήριζα οτιδήποτε με πλέξη. Συνήθως τα βλέπαμε κατά εκατοντάδες στις παραλίες σε μαγιό και καφτάνια ιδιαίτερα τα προηγούμενα χρόνια, τώρα όμως μπορούν να φορεθούν άφοβα και σε μια έξοδό σου. Νομίζω πως επιτέλους πήραν τη θέση που τους άξιζε! 

Τώρα πώς σου φαίνεται η ιδέα να μάθεις βελονάκι; Δελεαστική θα έλεγα!

IT’S BRITNEY B**!

Hate them or love them θα χαρακτήριζα την επόμενη τάση. Όπως μας δείχνουν τα δεδομένα τα χαμηλόμεσα και φαρδιά στο καβάλο παντελόνια όλων των ειδών, ξεπηδούν από την ντουλάπα της Britney Spears και επιστρέφουν στην αγορά. Διάσημες εν μέσω 2020 που τα αγαπάνε είναι η Bella Hadid και η Victoria Beckam.

EVERY WOMAN NEEDS A LITTLE BLACK DRESS!

Το αγαπούν οι σχεδιαστές και με κάποιο τρόπο το βάζουν να περπατήσει πάνω στις πασαρέλες. Αναφέρομαι στο πολυαγαπημένο Little Black Dress το οποίο επιστρέφει -αν και για μένα να δεν έφυγε ποτέ από τη μόδα-. Αποτελεί έναν άσσο στο μανίκι όλων των γυναικών καθώς φοριέται παντού και πάντα!

I MEAN… WHO DOESN’T HAVE A POLO SHIRT?!

Κάπου στο 1927, εμπνευσμένα από τους παίχτες του τένις και από τα αμερικάνικα πανεπιστήμια τα Polo μπλουζάκια έκαναν την εμφάνισή τους. Πολλοί τα χαρακτηρίζουν ως ‘hero buys’ και όχι άδικα αφού οι συνδυασμοί που μπορείς να κάνεις είναι πάρα πολλοί. Μερικοί από αυτούς είναι οι pencil φούστες, τα τζιν παντελόνια, οι σαλοπέτες, τα shorts και πολλά ακόμη κομμάτια. Έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις ανάμεσα σε μια τεράστια ποικιλία χρωμάτων και υφών. 

*Αν δεν μείνεις ικανοποιημένη από το γυναικείο τμήμα των καταστημάτων ένδυσης, μην ξεχάσεις να ρίξεις μια ματιά και στο ανδρικό!*

-Ελπίζω να βρήκατε το άρθρο μου χρήσιμο. Όσες δοκιμάσετε κάτι από τα παραπάνω θα χαρώ πολύ να λάβω τις δικές σας φωτογραφίες!-

                            *Ποτέ μην ξεχνάτε ότι είστε εργαζόμενες αλλά παραμένετε γυναίκες!*

Η Professional Makeup Artist & Fashion Stylist Τσιπέλη Μαρία

e-mail επικοινωνίας: [email protected]

Μόδα

Η ψυχολογία των χρωμάτων | Ανακαλύψτε τα κατάλληλα χρώματα για κάθε περίσταση και κερδίστε εντυπώσεις!

Γνωρίζετε ότι τα χρώματα που φοράτε επιδρούν στην ψυχολογία αλλά και την φυσιολογία τόσο την δική σας όσο και των άλλων;

Κάποια χρώματα είναι τόσο αποτελεσματικά που θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε Χρωματικές Βιταμίνες!

Φορέστε τα κατάλληλα χρώματα και αποσπάστε την καλύτερη αντίδραση των άλλων.

Βασικές Χρωματικές Βιταμίνες:

ΑΣΠΡΟ

ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Καθαριότητα, Ωριμότητα, Φρεσκάδα, Φουτουρισμός

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Νοσοκομειακός, Άχρωμος, Ψυχρός, Ουδέτερος

ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:

Στην παραδοσιακή ιατρική για να προβάλλουμε άμεμπτη καθαριότητα και υγιεινή

Όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε έντονη αντίθεση

Να προβάλλουμε περισσότερη εξουσία

Όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα προοδευτικό image

Σε μία νύφη

ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:

Όταν έχουμε μικρό χρόνο να αφιερώσουμε για τον εαυτό μας δείχνει το παραμικρό ψεγάδι

Σε σκονισμένες και βρώμικες περιοχές

ΜΑΥΡΟ

ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Μυστηριώδες, Δυνατό, Ραφινάτο, Επίσημο

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Χωρίς ζωή, Ακατάδεκτος, Πένθιμος, Καθόλου φιλικός, Γενική απορρόφηση ζωής και απουσία χρώματος

ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:

Ένδειξη σεβασμού σε κατάσταση πένθους

Σε τολμηρές εμφανίσεις με έντονους συνδυασμούς με τα άλλα χρώματα

Όταν θέλουμε να κρατήσουμε τους άλλους σε απόσταση

Σε ένα επίσημο γεύμα ή μία δεξίωση

ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:

Όταν δεν είναι στην εποχή σας, σας χλομιάζει και χάνεται η έκφραση από τα μάτια σας

Στον επαγγελματικό χώρο

Όταν εργάζεστε με παιδιά

Όταν συναναστρέφεστε   ηλικιωμένους

Σε ένα γάμο

Στην τηλεόραση

Αν δεν έχετε πολύ χρόνο να αφιερώσετε στον εαυτό σας

ΜΠΛΕ

ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Ειρήνη, Εμπιστοσύνη, Τάξη, Σταθερότητα, Το περισσότερο επαγγελματικό χρώμα

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Συντηρητικός, Αναμενόμενος, Τυπικός

ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:

Στον επαγγελματικό χώρο

Στις στολές, αστυνομία, αεροπορία

Οι μέτριοι τόνοι του μπλε εκπέμπουν δύναμη και σιγουριά

Στην τηλεόραση είναι το πιο φιλικό χρώμα

ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:

Στη διαφήμιση

Μπλε + Δημιουργικότητα δεν είναι συνώνυμα

Όταν δε θέλουμε να προβάλλουμε μία πολύ συντηρητική εικόνα

ΠΡΑΣΙΝΟ

ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Αυτοδύναμος, Ανθεκτικός, Επίμονος, Καλλιεργημένος, Με καλή ανατροφή, Αξιόπιστος

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Βαρετός, Πείσμων, Κινδυνόφοβος, Προβλέψιμος

ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:

Όταν είστε πολύ στρεσαρισμένοι, κουρασμένοι το πράσινο σας τονώνει

Μετά από εκθαμβωτικές μέρες σας φέρνει πίσω στη γη δημιουργώντας περισσότερη ισορροπία

Οι σκούροι τόνοι, όπως το πράσινο του δάσους, της ελιάς και του έλατου είναι αξιόπιστες αλλαγές από το μπλε – navy στο χώρο εργασίας

ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:

Σε πολιτική συγκέντρωση ακόμα και οικολογική γιατί φαίνεται ότι οι ιδέες σας είναι ξεπερασμένες

Όταν διαφοροποιείτε τις θέσεις σας μπροστά σε ένα σύνολο

Σε υψηλού επιπέδου επαγγελματικές συναντήσεις ακόμα και με έναν τολμηρό καπιταλιστή δε θα πείσετε ότι θα τους οδηγήσετε σε επιτυχία

ΚΑΦΕ

ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Γήινος, Οικείος, Κοινωνικός

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Βαρετός, Αναμενόμενος, Μη εκλεπτυσμένος

ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:

Όταν θέλετε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των άλλων

Όταν θέλετε οι άλλοι να είναι πιο ανοικτοί μαζί σας

Είναι το λιγότερο απειλητικό χρώμα και θεωρείται σαν μία ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ

Διαφορετική εναλλαγή από το γκρι

Στο δικαστήριο δημιουργεί την εντύπωση της ΜΗΤΕΡΑΣ ΓΗΣ

ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:

Διευθυντής επιχείρησης γιατί δείχνει ότι δε σας αρέσει να παίρνετε ρίσκα

Στο χρηματιστήριο

Όταν συναντάτε φίλους με προσωπικά προβλήματα

Σαν καθιερωμένος/η  σύζυγος  θα εξαφανιστείτε στο δάσος

ΓΚΡΙ

ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Σεβαστός κοινωνικά, Ουδέτερος, Εξισορροπημένος

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Αναμενόμενος, Άστατος, Ευμετάβλητος, Απατηλός

ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:

Στο επαγγελματικό περιβάλλον είναι το πιο σίγουρο χρώμα για ταγιέρ και κοστούμια

Δίνει λιγότερη εξουσία από ότι το μπλε-navy

Είναι γοητευτικά για μία επαγγελματική εμφάνιση και ιδιαίτερα όταν ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ να σας θυμούνται

Για επαγγελματικό ντύσιμο με έντονες αντιθέσεις προβάλλει νεωτερισμό

Σε μία συνέντευξη Όταν έχετε το ρόλο του διαιτητή

Όταν θέλετε να είστε αμερόληπτοι

ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:

Όταν θέλετε να διακριθείτε

Όταν θέλετε να κάνετε πρόταση γάμου

Σε δημιουργικούς τομείς εργασίας.

Εάν δουλεύετε με παιδιά

Εάν θέλετε να δράσετε ως καταλύτης και να κάνετε τα πράγματα να συμβούν.

ΚΟΚΚΙΝΟ

ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Το χρώμα της ομορφιάς, Της δύναμης, Της γενναιότητας, Της υγείας, Του πλούτου

Του έρωτα, Της επικοινωνίας, Αυτοκρατορικό, Αυτοπεποίθησης
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Επιθετικότητα, Επιβολή, Τυραννικό, Απειλητικό, Le mystere de la vie, Απαγορευμένη περιοχή, Παγανιστικό

ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:

Όταν προβάλλετε σιγουριά

Υποστήριξη των απόψεων σας

Γίνεστε συναρπαστικοί

Όταν είστε κουρασμένοι και θέλετε περισσότερη ενέργεια

Όταν θέλετε να σας θυμούνται

Όταν θέλετε να κερδίσετε το ενδιαφέρον του άλλου φύλου

Όταν προβάλλετε εξουσία χωρίς να
φοβίσετε τους άλλους

ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ: Όταν δε θέλετε να δείξετε επιθετικότητα και αυταρχικότητα

Όταν είστε πάρα πολύ κουρασμένοι

Στην 1η συνάντηση με τα πεθερικά σας

Στο δικαστήριο

Όταν δίνετε μία επαγγελματική συνέντευξη δείχνει ότι δεν είστε συνεργάσιμος

Στην τηλεόραση

ΚΙΤΡΙΝΟ

ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Χαρούμενος, Ζωηρός, Ελπιδοφόρος, Διεγερτικός

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Παρορμητικός, Βαρετός, Ανεμοστρόβιλος, Άστατος, Ευμετάβλητος

ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:

Για να δείξετε και να γίνετε πιο χαρούμενοι

Όταν έχετε χαρούμενη διάθεση

Όταν εργάζεστε με παιδιά είναι το καλύτερο χρώμα

Στα γενέθλια σας

Εάν θέλετε να αναγνωριστείτε μέσα στο πλήθος

Σαν φωσφορίζον χρώμα μέσα στο σκοτάδι

ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:

Σε έναν χωρισμό

Όταν συμβουλεύετε κάποιον και ειδικά τα παιδιά σας δε θα σας πάρουν στα σοβαρά

Σε ένα επαγγελματικό γεύμα

Εάν ζείτε σε ένα ηλιόλουστο περιβάλλον όλα τα κίτρινα ηλεκτρίζονται

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Ζωντανός, Ενθουσιώδης, Κοινωνικός, Διασκεδαστικός

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Επιπόλαιος, Ιδιότροπος, Μη αναμενόμενος

ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:

Εάν θέλετε να είστε εμφανείς στο σκοτάδι και είστε πάνω σε ποδήλατο ή κάνετε joking

Εάν θέλετε να φορέσετε ένα χρώμα που θα σας τονώσει

Όταν έχετε ένα αδιάφορο επάγγελμα

ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:

Σε επαγγελματικές συναντήσεις είναι το λιγότερο επαγγελματικό χρώμα

Όταν κάνετε δίαιτα – προσέξτε τα… fast food

Όταν θέλετε να είστε ιδιαίτερα κομψοί

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Η Νοτιοανατολική Ευρώπη ηγέτης στον ευρωπαϊκό και διατλαντικό ενεργειακό χάρτη

9ο Ενεργειακό Φόρουμ Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEEF2025)

Η Νοτιοανατολική Ευρώπη ηγέτης στον ευρωπαϊκό και διατλαντικό ενεργειακό χάρτη

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 9ου Southeast Europe Energy Forum (SEEF2025) που διοργάνωσαν το  Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο  και η Ελληνική Ένωση για την Ενεργειακή Οικονομία (HAEE) σε στρατηγική συνεργασία με το Atlantic Council  και το Global Energy Institute του Εμπορικού Επιμελητηρίου των ΗΠΑ την Παρασκευή, στο ξενοδοχείο MET στη Θεσσαλονίκη.

Όπως τόνισε ο Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Ιωάννης Δ. Σαρακάκης κατά την έναρξη του συνεδρίου «Η πρόοδος στις ανανεώσιμες πηγές, η αποθήκευση ενέργειας, η υπεράκτια αιολική ενέργεια, η δέσμευση άνθρακα, το υδρογόνο και οι ψηφιακές τεχνολογίες μεταμορφώνουν το ενεργειακό τοπίο. Είναι οι συγκεκριμένοι δρόμοι για επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και κοινή ευημερία. Οι συνιστώσες αυτές δίνουν στην Νοτιοανατολική Ευρώπη την ευκαιρία να τοποθετηθεί ως ηγέτης στον ευρωπαϊκό και διατλαντικό ενεργειακό χάρτη. Η περιοχή μας βρίσκεται σε σταυροδρόμι — γεωγραφικά, στρατηγικά και πολιτικά. Περιβαλλόμενη από συγκρούσεις και αβεβαιότητες, η Νοτιοανατολική Ευρώπη μπορεί να εξελιχθεί είτε σε ανάχωμα είτε σε γέφυρα. Επιλέγοντας τη διασυνδεσιμότητα, ενισχύοντας τη συνεργασία στην περιοχή και αγκαλιάζοντας τις μετασχηματιστικές τεχνολογίες, μπορούμε να μετατρέψουμε την ευαλωτότητα σε ανθεκτικότητα και τις προκλήσεις σε βιώσιμη ανάπτυξη. Η Ελλάδα, με τη στρατηγική της θέση, τον δυναμικό ιδιωτικό τομέα και τις ισχυρές διατλαντικές σχέσεις της, είναι μοναδικά τοποθετημένη για να αποτελέσει κομμάτι αυτού του μετασχηματισμού».

Ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Ηλίας Σπυρτούνιας υπογράμμισε ότι:

«Ο παγκόσμιος ενεργειακός τομέας βρίσκεται σήμερα στο μέσον μιας βαθιάς μεταμόρφωσης, που διαμορφώνεται από τις διπλές πιέσεις της κλιματικής αλλαγής και της γεωπολιτικής. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν πρόσφατα αναπροσανατολίσει την πολιτική τους, δίνοντας νέα έμφαση στην ανάπτυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου και στην ενεργειακή ανεξαρτησία, ενώ συνεχίζουν να συνεργάζονται στρατηγικά με τους συμμάχους τους για την προώθηση της καινοτομίας, των υποδομών και των καθαρότερων τεχνολογιών. Αυτή η αναπροσαρμογή έχει σημαντικές επιπτώσεις για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, η οποία αναδεικνύεται όλο και περισσότερο σε κρίσιμο κόμβο διαμετακόμισης, αποθήκευσης και επενδύσεων. Για την περιοχή μας, πρόκειται για μια καίρια στιγμή. Η στρατηγική θέση της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και ο πλούτος των συμβατικών και ανανεώσιμων πόρων της, την καθιστούν μοναδικά ικανή να συμβάλει τόσο στην ασφάλεια εφοδιασμού όσο και στην καθαρή ενεργειακή μετάβαση. Η επίτευξη των κοινών μας στόχων — διαφοροποίηση, απανθρακοποίηση και τεχνολογική καινοτομία — απαιτεί όραμα, ρεαλισμό και ισχυρές συνεργασίες.»

Ο Δρ Κώστας Ανδριοσόπουλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας του Ελληνο-Αμερικανικού  Εμπορικού Επιμελητήριου ανέφερε μεταξύ άλλων πως: «Tους τελευταίους μήνες, πολλά έχουν ειπωθεί σχετικά με τις εξελίξεις στον τομέα της ενέργειας. Έχουμε γίνει μάρτυρες ακόμη μίας γεωπολιτικής αναταραχής που ξεδιπλώνεται παγκοσμίως, φέρνοντας αβεβαιότητα και πολυπλοκότητα στις διεθνείς αγορές. Παρατηρείται σημαντική μεταβολή στις ροές ενέργειας από διαφορετικά καύσιμα, γεγονός που επηρεάζει άμεσα το ενεργειακό μείγμα, τη δυναμική και την οικονομία πολλών κλάδων και χωρών. Κάθε χώρα επηρεάζεται με τον δικό της τρόπο, ανάλογα με τη δομή του ενεργειακού της συστήματος και τις συνθήκες της αγοράς της. Αντιμετωπίζουμε πολλές αλλαγές και προκλήσεις, αλλά και μεγάλες ευκαιρίες να μετατρέψουμε αυτές τις προκλήσεις σε θετικά αποτελέσματα και σε μακροχρόνια ανάπτυξη. Στην καρδιά αυτού του μετασχηματισμού βρίσκεται η υποδομή, η οποία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά όλων όσων συζητούμε. Τα τελευταία εννέα χρόνια, όσο εξελισσόταν το Forum, η Θεσσαλονίκη αναδεικνύεται σε σημαντικό ενεργειακό κόμβο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.»

Ο Δρ. Σπύρος Παπαευθυμίου, Πρόεδρος ΗΑΕΕ , Καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης στην εισήγησή του τόνισε: «Η Νοτιοανατολική Ευρώπη βρίσκεται στην καρδιά της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης. Η περιοχή μας δεν είναι μόνο γέφυρα ανάμεσα στον Βορρά, τον Νότο, την Ανατολή και τη Δύση· είναι και πεδίο δοκιμής, όπου η ενεργειακή ασφάλεια, η ενοποίηση των αγορών και η απανθρακοποίηση πρέπει να προχωρούν ταυτόχρονα. Τα τελευταία χρόνια μας υπενθύμισαν ότι η ενέργεια δεν είναι απλώς ένα εμπόρευμα· είναι στρατηγικός πυλώνας σταθερότητας, ευημερίας και ανθεκτικότητας. Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν. Το υψηλό ενεργειακό κόστος εξακολουθεί να βαραίνει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Τα κενά στις υποδομές επιβραδύνουν την ένταξη των ΑΠΕ. Και οι γεωπολιτικές εντάσεις μας θυμίζουν πόσο εύθραυστα είναι τα ενεργειακά μας συστήματα. Η αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων απαιτεί συνεργασία—όχι μόνο μεταξύ κυβερνήσεων, αλλά και με ηγέτες της αγοράς, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και την κοινωνία των πολιτών. Γι’ αυτό οι σημερινές μας συζητήσεις είναι τόσο κρίσιμες.»

Στο 9ο SEEF2025 συμμετείχαν κυβερνητικοί εκπρόσωποι από χώρες της ΝΑ Ευρώπης, policy-makers, πανεπιστημιακοί και ειδικοί στα θέματα ενέργειας καθώς  και εκπρόσωποι της επιχειρηματικής κοινότητας του κλάδου της ενέργειας από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Φεστιβάλ «Γεύσεις Θεσσαλονίκης Εκλεκτές»

Φεστιβάλ «Γεύσεις Θεσσαλονίκης Εκλεκτές»

Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκε το διήμερο Φεστιβάλ με τίτλο «Γεύσεις Θεσσαλονίκης
Εκλεκτές», που διοργάνωσε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης η ΑΝΕΘ ΑΟΤΑ στο Πάρκο Ξαρχάκου
(Πάρκο ΧΑΝΘ) , ως εταίρος του Διατοπικού Σχεδίου Συνεργασίας

«Γεύσεις Ελλήνων Εκλεκτές ΙΙ: Ελληνικός Γαστρονομικός Πολιτισμός» του τοπικού προγράμματος
CLLD/LEADER (Λαγκαδά, Βόλβη, κλπ), Μέτρο 19, Υπόμετρο 19.3, του ΠΑΑ 2014-2020. Το σχέδιο
υλοποιείται με τη συμμετοχή 22 ΟΤΔ – εταίρων από όλη την Ελλάδα και συντονιστή την Αναπτυξιακή
Πάρνωνα (https://platosplate.gr/project/) .

Στο Φεστιβάλ με θέμα τη μοναδική γαστρονομική ταυτότητα της περιοχής παρέμβασης, συμμετείχαν
παραγωγοί και επιχειρήσεις της περιοχής με τοπικά και παραδοσιακά προϊόντα : μελιού, κρασιών,
αποσταγμάτων, ζυμαρικών, γαλακτοκομικών, χυμών, αβγών, δημητριακών, οσπρίων, φρούτων και
λαχανικών, για τα οποία οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν και να δοκιμάσουν,
αναδεικνύοντας έτσι τις εκλεκτές γεύσεις και τις παραδοσιακές συνταγές της περιοχής και
συμβάλλοντας παράλληλα στην ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των επιχειρηματικών φορέων της
περιοχής παρέμβασης.


Οι παραγωγοί που συμμετείχαν ήταν:
– Αβγά: Τσακίρης family
– Δημητριακά: Εντελβάϊς Μονοπρόσωπη ΙΚΕ
– Αποστάγματα: Dorodouli Distillery
– Γαλακτοκομκά – Τυροκομικά «Υγεία» -Παπαδόπουλος, Κώτελης, Παναγιωτίδης,
Βογιατζής
– Κρασί: Οινοποιείο Τρυφωνίδη, Μεσήμβρια Οινοποιητική, Οίνοι Αδάμ
– Μελισσοκομικά προϊόντα : Beekeeper Family – Papadopulos, MeliMpampa
– Όσπρια: Horafi
– Παραδοσιακά προϊόντα: Αγροτικός Συνεταιρισμός Καλαμωτού «Η Κυψέλη»,
Γυναικείος Αγροτικός Συνεταιρισμός Παραδοσιακών προϊόντων Αγίου Αντωνίου,
Γυναικείος Αγροτικός Συνεταιρισμός Ανατολικού «Βαλμάδα», «Το Πιροσκί»
– Σαλέπι Θεσσαλονίκης: Τσακιρίδης
– Φρούτα και λαχανικά – Ένωση Αγροτών και Καλλιεργητών Β. Ελλάδος
– Χυμός ρόδι: Οικογένεια Κωστακίδη

Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της μαγειρικής, σεφ από καταξιωμένα εστιατόρια της περιοχής και
έμπειροι επαγγελματίες του χώρου μαγείρεψαν ζωντανά ιδιαίτερα πιάτα, με χαρακτηριστικά
προϊόντα της περιοχής τα οποία στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να γευτούν οι επισκέπτες.
Οι συνταγές που παρουσιάστηκαν ήταν:
-Τας Κεμπάπ – Πειραματική Σ.Α.Ε.Κ. Τουρισμού Μακεδονίας – Σταυρούλα Κεϊσίδου

– Περέκ – Γυναικείος Αγροτικός Συνεταιρισμός Παραδοσιακών προϊόντων Αγίου
Αντωνίου – Μαρία Κουκουρού
– Filikas (γλυκά πιτάκια) με σάλτσα καραμέλας και αφρό κανέλας – La Chef Levi – Ντάρια
Περεβέρζεβα
– Κεφτεδάκια με σάλτσα μαϊντανού και καρύδι – Η Ακαδημία – Κώστας Elvis Μάρκου
– Πλιγουρότο με μοσχιό (χταπόδι)κρασάτο – ΨΙ by Μεζέν – Κωνσταντίνος Βανίδης
– Εκλέρ – Συντεχνία Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης – Υβόννη
Δεκαράκη

Καθ’ όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ, παιδιά, αλλά και μεγάλοι, είχαν την ευκαιρία να
διασκεδάσουν σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο, όπου το 6ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων Λευκού
Πύργου Θεσσαλονίκης οργάνωσαν παιχνίδια με θέμα τη γαστρονομία και την ενεργοποίηση και των
πέντε αισθήσεων.

Continue Reading

Trending