Συνεντεύξεις
Πόσο εύκολο είναι να αλλάξεις επάγγελμα;

Πολλές φορές έρχονται σε μένα γυναίκες που επιθυμούν να αλλάξουν τελείως τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Τολμώντας μία αλλαγή που εκ πρώτης όψεως τρομάζει, μιας και μας βάζει τελείως έξω από τη ζώνη άνεσής μας, προκύπτουν κάποια σημαντικά ερωτηματικά που έχουν να κάνουν με την εύκολη προσαρμογή μας στο νέο περιβάλλον αλλά και την αποδοτικότητά μας σε ένα καινούργιο αντικείμενο.
Σίγουρα δεν είναι εύκολο να αντιμετωπίζεις το καινούργιο ιδιαίτερα σε μία εποχή που το επιχειρηματικό ρίσκο κοστίζει ακριβά. Από την άλλη κάθε νέα αλλαγή, όταν δεν προέρχεται από εξωτερικούς παράγοντες, αποτελεί το αποτέλεσμα μιας ψυχολογικής και συναισθηματικής ωρίμανσης. Με άλλα λόγια αν κάτι θέλουμε να το αλλάξουμε πρέπει να βρούμε τον τρόπο να το υποστηρίξουμε όσο και μας αποπνέει ανησυχία στην αρχή. Πολύ απλά γιατί είμαστε έτοιμοι να το ζήσουμε.
Θα σου έλεγα μάλιστα πως η εποχή μας παρόλο που διαθέτει οικονομική και ψυχολογική αβεβαιότητα αποτελεί ενδεχομένως την πιο ιδανική στιγμή για μία τέτοια μετάβαση. Αυτή τη στιγμή κάνεις δεν θεωρεί τίποτα δεδομένο και αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να πειραματιστείς χωρίς να εγκλωβίζεσαι σε καλούπια ή συγκεκριμένες κοινωνικές προσδοκίες. Ο φιλόλογος, για παράδειγμα, μπορεί κάλλιστα να ανοίξει μία σχολή χορού, ενώ ο μηχανικός μπορεί να εξελίξει τις γραφιστικές του δυνατότητες. Το επάγγελμά μας δεν προσδιορίζει πάντα τα θέλω μας και αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή ίσως για να τολμήσουμε αυτά που άλλες εποχές φοβόμασταν πως θα μας “κακοχαρακτηρίσουν”.
Αν θέλεις λοιπόν να κάνεις κάτι που πραγματικά σε γεμίζει, τόλμησε το. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για να μένεις πίσω όταν όλα δείχνουν πως το μέλλον θα γραφτεί από αυτούς που τολμούν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και να αλλάξουν δέρμα. Χρησιμοποίησε τη σοφία του παρελθόντος, κάνε τη γνώση δύναμη και τα λάθη κίνητρα.
Ο δρόμος δεν θα είναι εύκολος και ενδεχομένως να έχει πολλές ανηφόρες που θα σε κάνουν να αμφισβητήσεις την επιλογή σου. Όμως κάθε φορά θα συμβαίνει αυτό θα είσαι ακόμα πιο εστιασμένη στους στόχους σου γιατί θα γνωρίζεις πως παλεύεις για κάτι που πραγματικά αγαπάς.
Πάρε την ευκαιρία για μια δωρεάν life coaching συνεδρία με τον Νικόλα, για να δοκιμάσεις χωρίς καμία περαιτέρω δέσμευση πόσο αποτελεσματικό είναι το life coaching!
Νικόλας Ουρανός, PCC
Professional Certified Life & Relationship Coach by International Coaching Federation
Βραβευμένος συγγραφέας παγκόσμιου bestseller Αγάπη Τώρα, Ευ Ζην Τώρα και Ξαφνικά Τώρα, Ομιλητής
Συνεντεύξεις
Meet the Designers – Μια πρωτοβουλία που φωτίζει τους Έλληνες δημιουργούς..

Κάθε δημιουργία κρύβει μια ιστορία. Κάθε σχέδιο κουβαλάει έμπνευση, πάθος και
ταυτότητα.
Με αυτό το όραμα γεννήθηκε το νέο project «Meet the Designers», μια
πρωτοβουλία του Λάζαρου Ορφανίδη (Fashion Specialist & Stylist) και
του Νίκου Ιωαννίδη (Director). Η παραγωγή έγινε απο την Sombrero
Productions. Η δράση φιλοδοξεί να αναδείξει και να προβάλει τις προσωπικότητες
πίσω από τον σύγχρονο ελληνικό σχεδιασμό, δίνοντας βήμα στους ανθρώπους που
καθορίζουν τις τάσεις και συμβάλλουν στη διαμόρφωση της δημιουργικής
ταυτότητας της χώρας μας.
Μέσα από συνεντεύξεις, αφηγήσεις και οπτικοακουστικό υλικό υψηλής αισθητικής,
το «Meet the Designers» παρουσιάζει τις ιστορίες Ελλήνων δημιουργών που
τολμούν, καινοτομούν και βάζουν τη δική τους σφραγίδα στον χώρο του design,
της μόδας και της τέχνης. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει όχι μόνο τα
έργα τους, αλλά και τις αξίες, τις προκλήσεις και τις εμπνεύσεις που διαμόρφωσαν
την πορεία τους.
Η πρωτοβουλία φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως γέφυρα μεταξύ δημιουργών και
κοινού, ενισχύοντας την εξωστρέφεια του ελληνικού design και προβάλλοντας τον
πλούτο της εγχώριας δημιουργικής σκηνής. Πρόκειται για μια δυναμική σειρά που
συνδυάζει την καλλιτεχνική αφήγηση με την επαγγελματική τεκμηρίωση,
προσφέροντας μια σφαιρική εικόνα για το πώς η τέχνη και το πάθος μετατρέπονται
σε επάγγελμα, επιρροή και έμπνευση.
Οι ιστορίες ξεκινούν.
Μείνετε συντονισμένοι.
Youtube : http://www.youtube.com/@MeetTheDesigners
Instagram : https://www.instagram.com/meet_the_designers/
Tik Tok : https://www.tiktok.com/@meet.the.designer/
Συνεντεύξεις
Επιστήμη, καινοτομία και φύση: Το ελληνικό brand που επαναπροσδιορίζει τη μελισσοκομία

Η ελληνική αγροδιατροφή των τελευταίων ετών έχει αρχίσει να αποκτά νέα ταυτότητα – μια ταυτότητα που βασίζεται στη γνώση, τη βιωσιμότητα και την εξωστρέφεια. Η Bee Naturalles αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της μετάβασης. Με υπόβαθρο στις θετικές επιστήμες και αφετηρία τη βιολογία και τη βιοτεχνολογία, η Χαρά Μαγγανά αποφάσισε να επανακαθορίσει την επαγγελματική και προσωπική της πορεία μέσα από τη μελισσοκομία.
Κυρία Μαγγανά, μπορείτε να μας πείτε ποιο ήταν το υπόβαθρό σας πριν ασχοληθείτε με την αγροδιατροφή;
Οι πανεπιστημιακές μου σπουδές αφορούν τη βιολογία & βιοτεχνολογία, εργαζόμουν ως εμβρυολόγος σε κέντρο εξωσωματικής. Παράλληλα είμαι μουσικός & λάτρης της φύσης και των ταξιδιών. Σε κάποιο ταξίδι συναντήσαμε και τις μέλισσες με το συνοδοιπόρο μου Γιώργο Αθανασιάδη και πήραμε την απόφαση να στρέψουμε τη ζωή μας προς μία άλλη κατεύθυνση.
Τι σας ώθησε να δημιουργήσετε καινοτόμα αγροδιατροφικά προϊόντα;
Ξέρετε οι επιστήμονες των θετικών επιστημών ξεκινάμε πάντα με τη λογική και τη μεθοδολογία: πείραμα-απόδειξη/τεκμηρίωση οπότε η καινοτομία μας αφορά στον τρόπο που παράγουμε, στον τρόπο που θέλαμε και καταφέραμε να παντρέψουμε την επιστήμη, την καθαρότητα, την τεκμηρίωση, με την ηθική παραγωγή, τη βιωσιμότητα, τη γευστική εμπειρία.
Οπότε όταν ανοίξαμε για πρώτη φορά μία κυψέλη, όλα ξεκίνησαν με το ερώτημα: «Ωραία, πώς μπορούμε να κάνουμε όλον τον κόσμο να νιώσει τόσο όμορφα;»

Ποια είναι η ταυτότητα των προϊόντων σας και πώς ξεχωρίζουν στην αγορά;
Η Bee Naturalles είναι αυτή τη στιγμή το πιο πολυβραβευμένο ελληνικό brand στο χώρο της αγροδιατροφής, αφού έχει κατακτήσει περισσότερες από 50 διεθνείς διακρίσεις για τη γεύση & την ποιότητα των προϊόντων της.

Η γεύση και η ποιότητα εξασφαλίζονται από την εξάσκηση πιστοποιημένης βιολογικής μελισσοκομίας & μελισσοκομίας ακριβείας, από την εξάσκηση νομαδικής μελισσοκομίας, ταξιδεύοντας περισσότερα από 25.000χλμ κάθε χρόνο μέσα στην άγρια ελληνική φύση και από τις συνεργασίες μας με ερευνητικά κέντρα & πανεπιστήμια με σκοπό την επιστημονική τεκμηρίωση των υγιεινών χαρακτηριστικών των τελικών προϊόντων που συλλέγουμε.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε και πώς τη λύσατε;
Η εξάρτηση που έχει το επάγγελμα από τη φύση και το κλίμα είναι η μεγαλύτερη πρόσκληση που αντιμετωπίζουμε. Είναι ένας πλήρως αστάθμητος παράγοντας όπου πρέπει να έχεις πολύ ανεπτυγμένες δεξιότητες και γνώσεις προκειμένου να μπορείς στρατηγικά να κινείσαι με τις αλλαγές. Η πιο μεγάλη δυσκολία μέχρι στιγμής ήταν η πυρκαγιά στη Β. Εύβοια το 2021, ένα μεγάλο πήγμα για τη μελισσοκομία πανελλαδικά από το οποίο ακόμα προσπαθούμε να ανακάμψουμε.
Πώς φαντάζεστε την εξέλιξη της ελληνικής αγροδιατροφής και τι απαιτείται για περισσότερη καινοτομία;
Η ελληνική αγροδιατροφή αυτή τη στιγμή απαιτεί συνέργειες. Υπάρχει στη χώρα ένα σπουδαίο δυναμικό νέων ανθρώπων – καλλιεργητών, επιστημόνων, επιχειρηματιών- που προσπαθεί ο καθένας μόνος του απέναντι σε θηρία. Το συνεργάζεσθαι δυστυχώς είναι μία δεξιότητα που δεν καλλιεργείται στη χώρα μας και σε μία περίοδο που ακόμα και το ίδιο το κράτος στέκεται προκλητικά απέναντι στον πρωτογενή τομέα το να εργασθούμε συνεργατικά ώστε να αναδείξουμε τον πρωτογενή μας πλούτο και τις καινοτόμες ιδέες που μένουν κάτω από το τραπέζι, είναι μονόδρομος.


Πώς παράγοντες όπως η βιωσιμότητα και η βιολογική καλλιέργεια διαμορφώνουν τη στρατηγική σας;
Η βιωσιμότητα και η βιολογική καλλιέργεια είναι το θεμέλιο για εμάς.
Οι μέλισσες μας ζουν και εργάζονται σε φυσικά οικοσυστήματα, επιλεγμένα με βάση τη βιοποικιλότητα και την καθαρότητα του περιβάλλοντος. Δεν τις πιέζουμε για παραγωγή, δεν τις αποδυναμώνουμε με εντατικές πρακτικές. Τις παρακολουθούμε με συστήματα ακριβείας, τις μετακινούμε μόνο όταν υπάρχει ανθοφορία, τις προστατεύουμε
Και πέρα από την παραγωγή, επενδύουμε στη διάδοση της γνώσης: μέσα από εργαστήρια, οικοτουριστικές εμπειρίες και το project Bee Inspired, βοηθάμε τον καταναλωτή να ξανασυνδεθεί με τη φύση και το τι σημαίνει «τροφή».
Για εμάς, βιωσιμότητα σημαίνει να φροντίζεις για το μέλλον χτίζοντας πάνω στην αλήθεια του παρόντος.

Χαρά Μαγγανά l CEO of Bee Naturalles
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριαλένα Μπακλατζή

Η Μαριαλένα Μπακλατζή είναι η ιδρύτρια της Ελληνικής εταιρείας οργανικών καλλυντικών προσώπου (cruelty-free) MIELĒV, και κατάγεται από την Λήμνο.
Κυρία Μπακλατζή μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;
Έχω κάνει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές ως διεθνολόγος σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Γαλλίας. Η ιδέα της δημιουργίας του δικού μου brand καλλυντικών προϋπήρχε από την παιδική μου κιόλας ηλικία, ωστόσο ως άνθρωπος που δεν αφήνει τίποτα ανολοκλήρωτο προτίμησα να ολοκληρώσω τον κύκλο σπουδών μου, ενώ δεν σας κρύβω ότι αρχικά ήμουν πεπεισμένη ότι θα ακολουθήσω αυτή την πορεία και επαγγελματικά. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών μου και παράλληλα με την δουλειά μου, η οποία μου προσέφερε σημαντική business-oriented επαγγελματική εμπειρία που ομολογουμένως δεν είχα έως τότε, άρχισα την έρευνα με σκοπό να δω πώς θα μπορούσα να ξεκινήσω την ενασχόλησή μου με αυτόν τον κλάδο. Ξεκίνησα αμέσως μαθήματα κοσμητολογίας και εργαστήρια παραγωγής φυσικών καλλυντικών και όσο περισσότερο καταπιανόμουν με αυτή την επιστήμη τόσο σιγουρευόμουν ότι θέλω να δημιουργήσω την δική μου εταιρεία καλλυντικών.
Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;
Η δημιουργία της δικής μου σειράς κρεμικών καλλυντικών αποτελούσε ανέκαθεν παιδικό όνειρο για μένα. Η οικογένεια μου διατηρεί έναν κήπο με τριανταφυλλιές, από τα οποία η μητέρα μου κατά την παιδική μου ηλικία, συνήθιζε να φτιάχνει εκχυλίσματα και να τα χρησιμοποιεί ως lotion για προσωπική χρήση. Η μυρωδιά αυτή καθώς και η αγάπη της για τις κρέμες, μου έβαλαν από πολύ μικρή ηλικία την ιδέα να φτιάξω το δικό μου beauty brand εμπνευσμένο από τα χρώματα και τις μυρωδιές των λουλουδιών μας. Όταν λοιπόν μετά από χρόνια ξεκίνησα την ενασχόληση μου με τον τομέα της κοσμητολογίας και έφτιαξα την πρώτη μου κρέμα, ήταν η στιγμή που είδα καθαρά ότι αυτό είναι που πραγματικά αγαπώ και θέλω να κάνω. Άρχισα τότε να φτιάχνω κρέμες πρώτα για την οικογένεια μου και για τους φίλους μου και όλοι πίστευαν ότι θα έπρεπε να κάνω το επόμενο βήμα και να το προχωρήσω σε επίσημο πλέον εγχείρημα, το οποίο και προετοίμαζα ουσιαστικά για 3 χρόνια με τη βοήθεια πάντα διακεκριμένων χημικών κοσμητολόγων και δερματολόγων διεθνούς καταξίωσης. Έτσι λοιπόν γεννήθηκε η MIELĒV, ένα όραμα, μέσα στο οποίο θέλησα να εμφυσήσω όλες τις αρχές και τις αξίες που θα ήθελα και εγώ να με καθοδηγούν στη ζωή. Η MIELĒV αποτελεί ένα πρότυπο, περιγράφει μια γυναίκα δυναμική που αγαπά τον εαυτό της, αντιλαμβάνεται την ομορφιά μέσω της ψυχικής ανάτασης της και της αυτοφροντίδας.
Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Όσο κλισέ και να ακούγεται, πιστεύω ότι η αγάπη γι’ αυτό που κάνω και η ενέργεια που δίνω είναι και θα είναι πάντα η κινητήριος δύναμή μου, οπότε θα τους συμβούλευα να ξεκινήσουν μόνο αν πραγματικά αγαπούν τον τομέα στον οποίο θέλουν να δραστηριοποιηθούν και αν αυτός ο τομέας τους δίνει την όρεξη να συνεχίζουν και να θέτουν κάθε φορά υψηλότερους στόχους. Το επιχειρείν δεν είναι σε καμία περίπτωση εύκολη υπόθεση και πολλές φορές οι συνθήκες κάτω από τις οποίες αναπτύσσεις την επιχείρηση σου μπορεί να μην είναι οι ιδανικότερες, γι’αυτό και πάντα θα προκύπτει η ανάγκη να απαντάς στο γιατί το κάνεις και γιατί πιστεύεις τόσο πολύ σ αυτό με το οποίο καταπιάνεσαι.
Πως νιώθετε που η επιχείρηση σας ανταποκρίνεται κατά βάση σε γυναικείο κοινό;
Το γυναικείο κοινό είναι γενικότερα πολύ απαιτητικό, ειδικά όταν πρόκειται να αγοράσει προϊόντα που αφορούν την επιδερμίδα τους και το θεωρώ μάλιστα πολύ λογικό. Φανταστείτε λοιπόν το βαθμό δυσκολίας να πρέπει να ανταποκριθείς σωστά για να καλύψεις τις ανάγκες των γυναικών και ακόμα περισσότερο να τους δώσει τη λύση που αναζητούν. Απ΄την άλλη νιώθω παράλληλα και πολύ μεγάλη ικανοποίηση λαμβάνοντας καθημερινά τόση αγάπη και υποστήριξη από γυναίκες που δεν σε γνωρίζουν προσωπικά αλλά σε μαθαίνουν μέσα από αυτό που τους προσφέρεις. Άλλωστε η MIELĒV ήρθε στο προσκήνιο για όλες τις γυναίκες για να τις ανυψώσει και να αναδείξει τον καλύτερο τους εαυτό εσωτερικά και εξωτερικά. Νιώθω πολύ μεγάλη ευγνωμοσύνη που βλέπω να εκπληρώνεται ο στόχος αυτός.
Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;
Θα χρησιμοποιήσω μία φράση της νευροεπιστήμονα Dr.Caroline Leaf που απαντά πλήρως στην ερώτηση αυτή για μένα : «ο σκοπός σου δεν είναι αυτό που κάνεις. Ο σκοπός σου είναι αυτό που συμβαίνει στους άλλους όταν κάνεις αυτό που κάνεις»
Θεωρείτε σημαντική για την εταιρεία σας την ποικιλομορφία στο εργατικό δυναμικό και περιβάλλον;
Δύο δυνάμεις είναι καλύτερες από μία και όταν δύο ή περισσότερα άτομα προσπαθούν να βρουν μία λύση σε ένα πρόβλημα, τότε οι πιθανότητες να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή λύση είναι σίγουρα περισσότερες. Και ως προς το περιβάλλον μας αφορά επίσης να υπάρχει ποικιλομορφία καθώς η εταιρεία δεν έχει στηθεί αποκλειστικά και μόνο για την εγχώρια αγορά. Εξάγουμε ήδη σε χώρες του εξωτερικού, στην Ευρώπη, Αμερική και Καναδά, οπότε θεωρώ πολύ σημαντικό να υπάρχουν εργαζόμενοι από διαφορετικό υπόβαθρο και περιβάλλον που θα βοηθήσουν την εταιρεία να γίνει πιο καινοτόμα και επιτυχημένη.
Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες για την εταιρεία σας;
Τα σχέδια μας είναι πολλά και πιστεύω πως κρύβουν ευχάριστες εκπλήξεις και εξελίξεις. Έχω πολλές ιδέες και ενώ εκ φύσεως είμαι πολύ ενθουσιώδης σαν χαρακτήρας τελικά προτιμώ να κινούμαι αργά και σταθερά. Αυτό που με σιγουριά μπορώ να σας πω είναι ότι στα μελλοντικά πλάνα συμπεριλαμβάνεται το λανσάρισμα νέων, καινοτόμων προϊόντων, βασισμένα πάντα στις αρχές και την φιλοσοφία της MIELĒV. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, θέτουμε στο επίκεντρο τον πελάτη προσπαθώντας να λαμβάνουμε πάντοτε τη γνώμη του για τα προϊόντα και την συνολική εμπειρία του από την MIELĒV . Είναι ένας τρόπος να επιβεβαιώνουμε κάθε φορά ότι κινούμαστε προς την σωστή κατεύθυνση για να κάνουμε το επόμενο βήμα.
Website: https://mielev.com/
Μαριαλένα Μπακλατζή – Founder & CEO της Mielev
-
Ομορφιά
Πως να περιποιηθούμε το δέρμα μας μετά το καλοκαίρι; Δώστε στο δέρμα σας την υγρασία που του έχει λείψει για να το δείτε και πάλι ελαστικό και ζωντανό!
-
Υγεία
Έλεγχοι υγείας που αναπόφευκτα χρειάζεται να κάνουμε τακτικά
-
Υγεία
Όλη η αλήθεια για τα ωάρια : Μύθοι και πραγματικότητα
-
Τουρισμός
Προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσεις αν κάνεις συχνά ταξίδια για δουλειά
-
Υγεία
Πώς να ξεκινήσετε ένα νέο πρόγραμμα άσκησης
-
Υγεία
Βαριατρική: Η λύση στην παχυσαρκία
-
Γαστρονομία
Το μέλλον του fine dining: Τα trends & οι εμπειρίες που αξίζει να δοκιμάσεις
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Δέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves