Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Το 3ο Διεθνές Επενδυτικό Forum, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου GAZELLE, διοργανώθηκε με επιτυχία στην Αθήνα

Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 24 Ιουνίου, το 3ο Διεθνές Επενδυτικό Forum, με τη συμμετοχή 19 νεοφυών επιχειρήσεων από τις χώρες της Βαλκανικής Μεσογείου, Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία, επιχειρηματικών αγγέλων και φορέων ανάπτυξης της καινοτομίας. Το Forum διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου GAZELLE – orGAniZing accELaration for high-potential innovative SMEs, του προγράμματος INTERREG Balkan – Mediterranean 2014-2020. Συνδιοργανωτές ήταν η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ), εταίροι του Έργου GAZELLE.

Κατά την εναρκτήρια ομιλία στο άνοιγμα της εκδήλωσης η κυρία Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, Εντεταλμένη Σύμβουλος – Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ του Enterprise Greece τόνισε: «Η καινοτομία είναι κεντρικής σημασίας για την Ελλάδα και για τη βιώσιμη ανάπτυξη που θέλουμε να πετύχουμε στο μέλλον. Με αυτό ως γνώμονα, εκτελούμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με διαφορετικές δράσεις – όπως bootcamps, roadshows και εκδηλώσεις δικτύωσης – ενισχύοντας περαιτέρω το οικοσύστημα και δημιουργώντας επιχειρηματικές ευκαιρίες και διασύνδεση με το εξωτερικό.  Ένα τέτοιο σημαντικό έργο είναι και το Gazelle που έχει ως στόχο την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου μηχανισμού για την επιτάχυνση των καινοτόμων επιχειρήσεων γνωστών ως «γαζέλες» μέσω επενδυτικών αγγέλων και μεταφοράς γνώσης στην περιοχή Βαλκανίων-Μεσογείου».

Το μέλος της Διοικητικής Επιτροπής και Υπεύθυνος Συμβουλευτικής Υποστήριξης Επιχειρήσεων του ΕΒΕΑ, Δημήτριος Δημητρίου

Από την πλευρά του ΕΒΕΑ, ο κύριος Δημήτριος Δημητρίου, Μέλος της Διοικητικής Επιτροπής και Υπεύθυνος Συμβουλευτικής Υποστήριξης Επιχειρήσεων ανέφερε: «Το ΕΒΕΑ ήδη από το 2014 έχει ιδρύσει τη δική του θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων με το όνομα ΘΕΑ, η οποία είχε το προνόμιο να δημιουργήσει εξαρχής ένα δίκτυο Επιχειρηματικών Αγγέλων, ανάμεσα σε όλα τα μέλη – επιχειρηματίες του Επιμελητηρίου, να αναπτύσσεται σε ένα περιβάλλον με 100.000 μέλη-επιχειρήσεις, έχοντας πρόσβαση όχι μόνο σε έμπειρους Επιχειρηματικούς Αγγέλους, αλλά και σε επιχειρηματίες, φορείς χάραξης πολιτικής και επενδυτές. Το δίκτυο αυτό του ΕΒΕΑ υποστηρίζει και το Έργο Gazelle και τις νεοφυείς επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί σε αυτό. Επιπλέον, το Επιμελητήριό μας, στο πλαίσιο του Έργου έφερε σε συνεργασία γυναικείες start-ups με ευρωπαϊκά δίκτυα γυναικών και το Εθνικό Επιμελητηριακό Δίκτυο Ελληνίδων Γυναικών Επιχειρηματιών, πρόεδρος του οποίου είναι η κυρία Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου, που είναι επίσης αντιπρόεδρος του ΕΒΕΑ».  

Ο Διευθυντής του γραφείου του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρ. Δήμα, Μιχάλης Δρίτσας

Αντίστοιχα, ο κ. Μιχάλης Δρίτσας, διευθυντής του γραφείου του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρ. Δήμα, αναφέρθηκε σε ένα σύνολο πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει η Πολιτεία για την ουσιαστική στήριξη πρωτότυπων και ανατρεπτικών ιδεών και την περαιτέρω διασύνδεση και ανάπτυξη του οικοσυστήματος καινοτομίας, όπως χρηματοδοτικά εργαλεία από πόρους ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης. Στην κορωνίδα αυτής της προσπάθειας βρίσκεται η πλατφόρμα Elevate Greece, που λειτουργεί για την πιστοποίηση των ελληνικών startups διασφαλίζοντας για τα μέλη του Μητρώου, μεταξύ άλλων, ειδικά προνόμια όπως φορολογικά επενδυτικά κίνητρα για Επενδυτικούς Αγγέλους, ευνοϊκά φορολογικά κίνητρα για Δικαιώματα Προαίρεσης (Stock Options) και ενίσχυση με μη επιστρεπτέο Κεφάλαιο Κίνησης. Στο ίδιο μεταρρυθμιστικό πλαίσιο κινείται ένα πλήθος άλλων παρεμβάσεων, όπως η νέα νομοθεσία για τη σύσταση και λειτουργία τεχνοβλαστών (spin-off).

Η Επίτιμη Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Επιχειρηματικών Αγγέλων (EBAN) και Co-President του γαλλικού Sophia Business Angels, Candace Johnson

Μέσα από την προσωπική της επιχειρηματική ιστορία η κυρία Candace Johnson, Επίτιμη Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Επιχειρηματικών Αγγέλων (EBAN) και Co-President του γαλλικού Sophia Business Angels, ανέδειξε πώς οι επιχειρηματικοί άγγελοι μπορούν να συμβάλλουν σε πρώιμο στάδιο καινοτόμες επιχειρήσεις όχι μόνο με κεφάλαια, αλλά προσφέροντας την εμπειρία τους και δίνοντας όραμα και τεχνογνωσία στις νεοφυείς επιχειρήσεις για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής τους δράσης.

Στη συνέχεια της εκδήλωσης, ακολούθησε το pitching session του Έργου GAZELLE, κατά τη διάρκεια του οποίου, 19 νεοφυείς επιχειρήσεις από τις 4 χώρες που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα (Βόρεια Μακεδονία, Ελλάδα, Κύπρος και Βουλγαρία) παρουσίασαν την επιχειρηματική τους ιδέα στο κοινό του Forum. 

Στο πλαίσιο του Έργου GAZELLE έχουν πραγματοποιηθεί δύο ανάλογα Ιnternational Investment Forums, στα Σκόπια της Βόρειας Μακεδονίας και στη Ρούσε της Βουλγαρίας. 

Τι είναι το έργο Gazelle

Το έργο «orGAniZing accELaration for high-potentiaL innovativE SMEs– GAZELLE», είναι ένα διακρατικό έργο που υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος INTERREG Balkan Mediterranean 2014-2020 και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικούς πόρους των εταίρων. Το ακρωνύμιο «gazelle» δεν έχει επιλεγεί τυχαία. Ως “γαζέλες” ονομάζονται εκείνες οι εταιρείες οι οποίες χαρακτηρίζονται από ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης, με ουσιαστική συνεισφορά στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Σκοπός του έργου είναι να αναπτύξει έναν διακρατικό ολοκληρωμένο μηχανισμό που θα διευκολύνει τις «Γαζέλες», προωθώντας την πρόσβαση σε: α) χρηματοδότηση (δηλαδή σε «έξυπνο χρήμα») και β) επιστημονική γνώση και τεχνογνωσία.          

Στο εταιρικό σχήμα του έργου GAZELLE συμμετέχουν οι παρακάτω φορείς:

  1. ΕΒΕΑ, Ελλάδα 
  2. Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ελλάδα
  3. ENTERPRISE GREECE, Ελλάδα
  4. Επιμελητήριο Ruse, Βουλγαρία,
  5. Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Κύπρος
  6. Οικονομικό Επιμελητήριο, Βόρεια Μακεδονία

Enterprise Greece

Η Εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.) είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, με στόχο να προβάλλει τη χώρα ως ελκυστικό επενδυτικό προορισμό και να προωθεί τα ανταγωνιστικά εξαγωγικά προϊόντα και υπηρεσίες της Ελλάδας.

Περισσότερες Πληροφορίες για συντάκτες: 
ENTERPRISEGREECE | Γραφείο Τύπου– 210 3355705, Χρήστος Ρουμελιώτης  [email protected]

Επιχειρηματικότητα

Προσοχή στην κουλτούρα των εμπορικών συνεργατών

Ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγικές (κυρίως) και εισαγωγικές (δευτερευόντως) επιχειρήσεις, είναι διαπραγμάτευση με εμπορικούς συνεργάτες (προμηθευτές, πελάτες, αντιπροσώπους, διανομείς, κ.ά.) ξένων χωρών και διαφορετικής κουλτούρας. Ο βασικότερος λόγος ύπαρξης αυτού του προβλήματος είναι οι διαφορές που υπάρχουν στα πολιτιστικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά.

Τέτοιου είδους διαφορές συνδέονται άμεσα με τη γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα, τις παραδόσεις, τη γραφή, τις αντιλήψεις, τις πεποιθήσεις, τη θρησκεία, τη διατροφή, τη μουσική, την τέχνη, τον πολιτισμό, κ.ά. Όλα τα παραπάνω, καθιστούν το έργο των εμπορικών διαπραγματευτών πολυσύνθετο και απαιτητικό.

Πριν να ξεκινήσουν το ταξίδι τους, οι εμπορικοί διαπραγματευτές, θα πρέπει να ξέρουν πολύ καλά το σκοπό των διαπραγματεύσεων αλλά και την κουλτούρα των συνομιλητών τους. Θα πρέπει να μελετήσουν την ιστορία των χωρών με τις οποίες θα επιχειρήσουν να συνεργαστούν, το νομικό τους σύστημα, τα ήθη και τα έθιμα που επικρατούν, την κυβερνητική δομή τους, καθώς επίσης και το υπόβαθρο των ξένων διαπραγματευτών. Οι γνώσεις που αφορούν τις ξένες χώρες δεν υπάρχουν μόνο σε βιβλία, αλλά μπορούν να αποκτηθούν και από προσωπικές επαφές με άτομα τα οποία έχουν ταξιδέψει στις χώρες αυτές.

Μία άλλη πηγή πληροφοριών, είναι οι πρεσβευτές και οι επιχειρηματίες οι οποίοι ζουν στις χώρες στόχους, αλλά προέρχονται από τη χώρα των διαπραγματευτών. Ειδικά οι πρεσβευτές, μπορούν να προμηθεύσουν τους διαπραγματευτές με μια συστατική επιστολή ή μπορούν να τους συστήσουν σε ισχυρά πολιτικά πρόσωπα και επιχειρηματίες της χώρας στόχου.

Δυστυχώς, ενώ θα πρέπει να δίνεται στο διαπραγματευτή αρκετός χρόνος προετοιμασίας και μελέτης του ξένου περιβάλλοντος και της ξένης κουλτούρας, τις περισσότερες φορές οι επιχειρήσεις τον στέλνουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων χωρίς καμία προειδοποίηση. Έτσι, οι διαπραγματευτές πρέπει να είναι σε θέση να κάνουν μια γρήγορη μελέτη της ξένης κουλτούρας, ώστε να γνωρίζουν κάποια βασικά πράγματα και ζητήματα. Επίσης, πρέπει να μπορούν να είναι σιωπηλοί παρατηρητές των συνηθειών και των εθίμων της ξένης χώρας, της ξένης επιχείρησης, καθώς και των ξένων ανθρώπων τους οποίους πρόκειται να συναντήσουν.

Πληροφορίες

Κατά την άφιξή τους σε μια ξένη χώρα, οι διαπραγματευτές πρέπει να χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε πηγή πληροφοριών τους είναι διαθέσιμη.Είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν ένα παγκόσμια «δίκτυο» διαπραγματευτών, οι οποίοι εργάζονται για επιχειρήσεις και οι οποίοι θα τους πληροφορήσουν για τις ευκαιρίες και τις απειλές που πρόκειται να αντιμετωπίσουν. Κάποιοι φίλοι επιχειρηματίες μπορούν επίσης να φανούν χρήσιμοι. Στη συνέχεια, οι διαπραγματευτές πρέπει να προσαρμοστούν στα ήθη και τα έθιμα της χώρας χωρίς να δείχνουν κάποια αντιπάθεια ή σε συμπάθεια.

Πρέπει να θυμούνται διαρκώς ότι είναι πιο εύκολο να προσαρμοστούν αυτοί παρά να αλλάξει τον τρόπο ζωής της μια ολόκληρη χώρα. Ένα άλλο βασικό στοιχείο είναι ότι δε θα πρέπει να κριτικάρουν ούτε την κυβερνητική δομή της χώρας στόχου αλλά ούτε και τα πρόσωπο τα οποία βρίσκονται στο τιμόνι της χώρας. Αντιθέτως, πρέπει να επιβραβεύουν αυτά που αξίζουν την επιβράβευσή τους, χωρίς όμως υπερβολές και κολακείες (στοιχεία που μπορεί να έχουν αρνητικά αποτελέσματα).

Εάν οι διαπραγματευτές αντιληφθούν και κατανοήσουν την πραγματική λειτουργία των διαπραγματεύσεων, τότε θα ανακαλύψουν γρήγορα το γεγονός ότι κάθε χώρα και κάθε έθνος έχει πολλά και καλά στοιχεία, αρκετούς εξαιρετικούς νόμους και γοητευτικά ήθη και έθιμα. Είναι πολύ εύκολα να ξεχωρίσουν τα καλά στοιχεία, ενώ από την άλλη μεριά δεν θα έχουν κανένα κέρδος αν τονίζουν συνέχεια τα κακά,


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Εκπαιδευτείτε…αισιόδοξοι

Η αισιοδοξία, η ικανότητα χειρισμού των συναισθημάτων του άγχους και της έντασης, αλλά και η ικανότητα κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων συμβάλλουν θεαματικά στην αύξηση της αποδοτικότητας, κυρίως στον εργασιακό χώρο. Για να είναι λοιπόν ένα άτομο αποδοτικό και καταξιωμένο επαγγελματικά, θα πρέπει να διαθέτει εκτός από υψηλή γνωστική νοημοσύνη και συναισθηματική νοημοσύνη.

Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, το να θυμώνει κανείς είναι εύκολο, το να θυμώνει όμως τη σωστή στιγμή με το σωστό τρόπο και με το κατάλληλο πρόσωπο, αυτό είναι και το δυσκολότερο σημείο που θα πρέπει να γνωρίζει πώς να το αντιμετωπίζει. Ποιος, όμως, είναι ο τρόπος που θα μας βοηθήσει να πετύχουμε απόλυτο έλεγχο του νου και της σκέψης μας; Είναι απόλυτα σαφές ότι δεν μπορούμε να «διατάξουμε» τον εαυτό μας να αισθάνεται και να συμπεριφέρεται με ένα συγκεκριμένο, προκαθορισμένο τρόπο εφόσον γνωρίζουμε την πηγή δημιουργίας και προέλευσης των συναισθημάτων μας. Πράγματι, είναι γνωστό ότι τα συναισθήματα προέρχονται και καθορίζονται από την αμυγδαλή, ένα από τα συναισθηματικά κέντρα του νευρωνικού κυκλώματος και παίζει σημαντικό ρόλο στη συναισθηματική και λογική ζωή μας. Για το λόγο αυτό δεν μπορούμε να επέμβουμε σε ισχυρά συναισθήματα, ακριβώς επειδή αυτά επικρατούν πάντα. Είναι σαν να θεωρούμε ότι υπάρχει μια δι αυλος που καταλήγει σε αδιέξοδο με κατεύθυνση από την αμυγδαλή στον εξωτερικό φλοιό του εγκεφάλου.

Ο αυτοέλεγχος


Κι όμως παρά τη νοητή ύπαρξη αυτού του μονόδρομου ή άλλου συνόρου που φράζει τέλος πάντων την ανέλεγκτη έκρηξη των συναισθημάτων, θεωρείται ότι στην πραγματικότητα υπάρχουν νευρώνες που μπλοκάρουν τα συναισθήματα και δημιουργούν αυτό που λέμε αυτοέλεγχο ή αλλιώς mind control.
Ο νους μας, δηλαδή το μυαλό μας έχει πολλαπλές δυνατότητες ενέργειας και σκέψης, παρ’ όλα αυτά εμείς σε καθημερινή βάση χρησιμοποιούμε μόνο το 10% από αυτές.


1) Πώς μπορούμε λοιπόν να πετύχουμε απόλυτο έλεγχο του νου;
2) Τι είναι το mind control και πώς ενεργοποιείται μέσω της συμπεριφοράς κάποιων ανθρώπων;
3)Γιατί κάποιοι υφίστανται <<συναισθηματική τύφλωση>>, με αποτέλεσμα πλήρη απώλεια του ελέγχου των συναισθημάτων τους;
4)Πώς σκεπτόμενοι θετικά κάποιοι βλέπουν το ποτήρι τους πάντα μισογεμάτο, χωρίς ποτέ να υποστούν «συγκινησιακή πειρατεία»;

Η βάση της κατανόησης του mind control είναι η σωματική κατά πρώτο λόγο και η νοητική κατά δεύτερο λόγο χαλάρωση. Ο χαλαρός νους έχει τη δυνατότητα να πολλαπλασιάζει τη θετική σκέψη, δημιουργώντας ευεργετικά αποτελέσματα όχι μόνο ψυχοσωματικά αλλά και διανοητικά με απεριόριστη εμβέλεια αναλόγως των περιστάσεων. Σ αυτήν τη δεδομένη χαλαρή χρονική στιγμή, το μυαλό αδειάζει εντελώς, φρεσκάρεται και επαναφορτίζεται με εντολές που καθοδηγούνται από το υποσυνείδητο μας.

Είναι η μαγική στιγμή που διαγράφουμε ό,τι θέλουμε και στοχεύουμε σε οτι επιζητούμε, είναι η στιγμή που σαν να ξυπνούμε από λήθαργο έχοντας τη λύση του όποιου προβλήματα της χαρτογραφημένη μπροστά μας. Με το mind control εκπαιδευόμαστε στο να αναγνωρίζουμε και να αφυπνίζουμε τις προσωπικές δυνατότητες του καθενός, να αξιοποιούμε κομμάτια του μυαλού μας που λησμονήσαμε στο διάβα μας, και συγχρόνως να δημιουργούμε θετικά και παραγωγικά αποτελέσματα.

Η διαχείριση της γνώσης

Σύμφωνα με τον Goleman η συναισθηματική νοημοσύνη είναι μια μορφή κοινωνικής νοημοσύνης, δηλαδή είναι η ικανότητα να κατανοεί κάποιος τον τρόπο που λειτουργούν τα συναισθήματα των άλλων και να ελέγχει τα δικά του. Η συναισθηματική νοημοσύνη συμβάλλει στην προσωπική και επαγγελματική επιτυχία δεδομένης της σωστής δόσης διαχείρισης γνώσης. Διαχείριση γνώσης σημαίνει καλύτερη επικοινωνία, καλύτερη απόδοση.


Εξασφάλιση γνώσης για το εργασιακό περιβάλλον σημαίνει πηγή πλούτου και δύναμης, σημαίνει καλύτερη επικοινωνία των ανθρώπων, σημαίνει αύξηση παραγωγικότητας.Διαχείριση γνώσης σημαίνει συγκέντρωση πνευματικών παγίων γνώσης και μεθόδων επικοινωνίας, με αποτέλεσμα σωστή εκμετάλλευση τεχνογνωσίας και τεχνολογίας, σχεδιασμό και επιθετική προώθηση νέων προϊόντων στην αγορά, ανάπτυξη δημιουργικότητας, διασφάλιση καινοτόμου και φιλικού περιβάλλοντος.

Η διαχείριση γνώσης (Knowledge Management) εστιάζεται στη σωστή αντιμετώπιση του ανθρώπινου παράγοντα. Αποτελεί διαδικασία σύζευξης ανθρωπίνων πόρων και τεχνολογικών μέσων με στόχο την αποτελεσματικότητα. Αποτελεί πυλώνα συγκέντρωσης ατομικής γνώσης, αποθήκευση αυτής της γνώσης σε δομές επεξεργασίας μέσα και έξω από την επιχείρηση και επαναχρησιμοποίηση στην πρώτη ζήτηση για αντιμετώπιση προβλημάτων ή εξεύρεση λύσεων πρακτικών με κυριότερο παράγοντα τη σωστή διαχείριση των συναισθημάτων.

Ας μη λησμονούμε λοιπόν τη ρήση του Αριστοτέλη: «Εκείνος που εξοργίζεται για εκείνο που πρέπει και με εκείνον που πρέπει, και επιπλέον όπως, όταν και για όσο χρόνο πρέπει, είναι αξιέπαινος».


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Το «κλειδί» για την υψηλή απόδοση

Είναι δύσκολο σε μια ομάδα η κοινή παρουσία ατόμων να μετατραπεί σε ενεργή συμμετοχή και ακόμη δυσκολότερο σε υψηλή απόδοση ομάδας. Ο κάθε εργαζόμενος κουβαλάει μαζί του τις εμπειρίες, τα σύμβολα, τα πρότυπα, τις αξίες, τις επιθυμίες, τις δυνάμεις, τις αδυναμίες, την ηθική του και τη δική του στάση απέναντι στην εργασία.

Είναι αλήθεια πως, αν ένα άτομο ή μια ομάδα δεν έχει δεσμευτεί σε συγκεκριμένο και καθορισμένο επίπεδο απαιτήσεων συσχετιζόμενο με το στόχο, υπάρχει πάντα ο πειρασμός της σκέψης και δυστυχώς και της πράξης «ας αφήσω τον άλλον ή την άλλη ομάδα να το κάνει αυτό».

Η σύσταση της ομάδας ή των ομάδων στην περίπτωση μεγάλης επιχείρησης ή οργανισμού, είτε από πλευράς απλών εργαζομένων, είτε από πλευράς ηγετών είναι πολύ σημαντική και αποτελεί το θεμέλιο της καλής λειτουργίας της ομάδας. Εκείνο όμως που έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα στην απόδοση μιας ομάδας είναι:

  1. Η συνεχής παρακίνηση όλων γιά διαρκή εξέλιξη και βελτίωση σε ατομική ή ομαδική βάση.
  2. Η αμείωτη διάθεση για συμμετοχή στα δρώμενα και τα επιτεύγματα της ομάδας.
  3. Η αντικατάσταση του ατομικού στόχου από αυτόν της ομάδας.
  4. Ή ανάπτυξη της ευγενούς άμιλλας και του πνεύματος αρμονικής συνεργασίας.
  5. Η μετατροπή του «εγώ» και του «οι άλλοι» σε «εμείς».

Είναι εύκολη όμως η εκτίμηση της αποδοτικότητας μιας ομάδας και σε ποιο βαθμό;
Η μέτρηση της αποδοτικότητας που είναι εστιασμένη στην ελάχιστη απαιτούμενη απόδοση του εργαζομένου είναι λιγότερο επιτυχής από αυτήν που εστιάζεται στην επίτευξη του στόχου που έχει προσανατολισμό στο μέλλον και αποτελεί μηχανισμό ανάπτυξης της δημιουργικότητας και της παραγωγικότητας ατόμου και ομάδας.

Ένας συντελεστής κατάκτησης της υψηλής απόδοσης είναι να ανεβάσουμε τη στάθμη παρακίνησης, συμμετοχής και δέσμευσης του ατόμου και της ομάδας. Το καλύτερο παράδειγμα παρακίνησης είναι όταν ο ηγέτης και τα μέλη της ομάδας εργάζονται από κοινού και με τον ίδιο ζήλο για την προσέγγιση οποιουδήποτε ομαδικού στόχου, πράγμα που λειτουργεί ως «παρακίνηση χωρίς λόγια».

«Αυτοπαρακίνηση»

Επίσης, η συμμετοχή του εργαζόμενου στη σύνταξη των στόχων της ομάδας στην οποία ανήκει αυξάνει την «αυτοπαρακίνηση» του, το ενδιαφέρον για την εργασία του και τη δέσμευσή του στην επίτευξη του στόχου.

Αναμφισβήτητα, ένας σημαντικός παράγοντας υψηλής απόδοσης της ομάδας είναι η σωστή επικοινωνία μεταξύ των μελών της και των άλλων συνεργαζόμενων ομάδων. Ο ρόλος της πολλές φορές υποτιμάται και θεωρείται δεδομένος και σωστός. Οπωσδήποτε η επικοινωνία μέσα στην ομάδα δεν πρέπει να περιορίζεται στην κοινωνική της χροιά. Η ομάδα εργασίας πρέπει να μοιράζεται και να ανταλλάσσει ιδέες, γνώμες, πληροφορίες χρήσιμες στην υποστήριξη των ατόμων για την εκτέλεση κάθε αναλαμβανόμενου έργου.

Προφίλ

Η κάθε ομάδα, για να πετύχει τους στόχους της, θα πρέπει να έχει το δικό της μοναδικό προφίλ και τη δική της δυναμική. Τον κατάλληλο ηγέτη, τον καλύτερο συνδυασμό ανθρώπων που ο καθένας τους θα έχει το σωστό ρόλο, τη δυνατότητα εναλλαγής ρόλων και εναρμόνισης των προσωπικών στόχων με αυτούς της ομάδας. Τέλος, η δυναμική μιας ομάδας με υψηλή απόδοση παρουσιάζεται όχι μόνο με το αν η ομάδα έφτασε τους στόχους της, αλλά κυρίως με το ενδιαφέρον των μελών της για συνεχή πληροφόρηση και βελτίωση, διατήρηση του ομαδικού πνεύματος στη συνεργασία, θετική στάση στις αλλαγές και διαρκή ετοιμότητα με σκοπό την επιτυχέστερη αντιμετώπιση των έκτακτων και απρόβλεπτων προβλημάτων.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκίωση

Continue Reading

Trending