Connect with us

Επιχειρηματικότητα

5 βήματα για να ξεκινήσω email marketing

Αξίζει να ασχοληθείς με το email marketing;

To email marketing δεν είναι κάτι νέο. Υπάρχουν πλέον πολλοί περισσότεροι νέοι τρόποι να έρθεις σε επαφή με το κοινό σου: τα social media, το SEO, facebook ads, google ads κλπ. Ίσως αναρωτιέσαι αν αξίζει να αφιερώσεις χρόνο και πόρους για να ασχοληθείς με το email marketing: απάντηση είναι ότι ΝΑΙ αξίζει!

Για το 2022 ο αριθμός των χρηστών email έχει προβλεφθεί ότι θα φτάσει τα 4.3 δις. (Statista 2021) ενώ για το 2025 προβλέπεται να ξεπεράσει το 50% του συνολικού παγκόσμιου πληθυσμού(4.6 δις.)! Πρόκειται λοιπόν για μία ευκαιρία που οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να προσπεράσουν.

Το email marketing είναι από τους αποτελεσματικότερους τρόπους marketing και παρόλο που ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πολλοί αναρωτιούνται «Ποιος θα δει τα email μου;» οι έρευνες έχουν δείξει ότι έχει πλεονεκτήματα που το καθιστούν Νο1 στην αποτελεσματικότητα όσον αφορά το digital (ηλεκτρονικό) marketing:

  • Το ROI (Return On Investment/ Απόδοση Επένδυσης) για το email marketing υπολογίζεται στα 35€ περίπου για κάθε ευρώ που ξοδεύεις!
  • Επιτρέπει να λειτουργείς ανεξάρτητα χωρίς να ανησυχείς για τις συνεχείς αλλαγές στους αλγόριθμους των social media και της google.
  • Έχεις άμεση επικοινωνία με το κοινό σου, απευθείας στο inbox τους.
  • Είναι ο πιο οικονομικός τρόπος marketing. Η αλήθεια είναι ότι μπορείς να ξεκινήσεις με μηδενικό budget!

Το πρόβλημα είναι ότι συχνά υπάρχει μια παρερμηνεία του τι ακριβώς είναι το email marketing και πώς λειτουργεί, ενώ συνήθως δεν γίνεται σωστά.

Τι δεν είναι το email marketing;

  • Δεν είναι το απλό – βαρετό και πολλές φορές ανούσιο newsletter που μπορεί κάποιοι να θυμούνται πριν από κάποιες δεκαετίες. Το email marketing σαφώς περιλαμβάνει το newsletter, όμως έχει εξελιχθεί με τα χρόνια σε πολύ πιο μελετημένο, χρήσιμο για τον αναγνώστη και αποτελεσματικό για τον επιχειρηματία τρόπο επικοινωνίας.
  • Δεν είναι τα emails που μπορεί να στέλνεις σε ένα περιορισμένο κύκλο επαφών μέσα από τον πάροχό σου (gmail, yahoo, outlook κ.ά.), χωρίς δυνατότητες παρακολούθησης των αποτελεσμάτων.
  • Δεν είναι η συνεχόμενη αποστολή ενοχλητικών emails σε ανθρώπους που δεν σου έχουν δώσει την άδεια να επικοινωνείς μαζί τους! (spam)

Ας δούμε ποια είναι τα βασικά βήματα για να ξεκινήσεις να χρησιμοποιείς το email marketing:

5 Βήματα για να ξεκινήσω:

  1. Επιλογή παρόχου/ πλατφόρμας email marketing

Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις δωρεάν ή με πληρωμή: mailchimp, moosend, SendinBlue, ActiveCampaign, mailerlite, GetResponse κ.ά. Μία από τις πιο δημοφιλείς είναι το mailchimp με δυνατότητα δωρεάν λογαριασμού για έως 2000 επαφές και με αρκετά features στο δωρεάν πακέτο που σου επιτρέπουν να ξεκινήσεις ικανοποιητικά το email marketing της επιχείρησής σου.

 Αν στην πορεία θέλεις να αλλάξεις πάροχο, μπορείς να μεταφέρεις αυτόματα τις επαφές μέσω του εργαλείου export/ import που διαθέτουν αυτές οι πλατφόρμες.

  1. Δημιουργία λίστας επαφών

Μπορούμε να πούμε ότι το email marketing γίνεται σε δύο φάσεις, οι οποίες μπορούν να λειτουργούν παράλληλα. Η 1η φάση περιλαμβάνει την συλλογή στοιχείων (δημιουργία λίστας επαφών) και η 2η φάση είναι οι αποστολή των emails στις επαφές που έχουμε συλλέξει. 

Πάντα ξεκινάμε με την 1η φάση, γιατί που να στείλουμε τα emails αν δεν έχουμε επαφές; 

Η συλλογή των επαφών μας μπορεί να γίνει είτε ηλεκτρονικά, είτε έγγραφα. Αν έχουμε κάποιο χώρο υποδοχής πελατών και υποψήφιων πελατών μπορούμε να ζητάμε έγγραφα τα στοιχεία τους και την άδειά τους για να τα χρησιμοποιήσουμε. Η μεγάλη αύξηση της λίστας μας όμως μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά ζητώντας τα στοιχεία των πελατών στο site μας ή μέσω διαφήμισης. 

Για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί σε αυτό το κομμάτι, δηλαδή να προσελκύσουμε το κοινό να μας δώσει τα στοιχεία του, χρειάζεται να έχουμε κάποιο “Lead magnet” ένα δέλεαρ ικανό να φέρει εγγραφές στη λίστα μας. Το δέλεαρ αυτό μπορεί να είναι ένα ebook ή workbook πάνω στο κομμάτι της εξειδίκευσής μας, μία προσφορά / έκπτωση επί της αγοράς ή κάποια άλλη δωρεάν παροχή.

Προσοχή! Στην συλλογή στοιχείων πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη την νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων (GTPR). Η λίστα μας πρέπει να περιλαμβάνει μόνο άτομα που μας έχουν δώσει την γραπτή άδειά τους για να επικοινωνούμε μαζί τους, στέλνοντας νέα και προσφορές της επιχείρησής μας.

Σε καμία περίπτωση δεν αγοράζουμε επαφές, και δεν χρησιμοποιούμε λίστες emails που βρήκαμε τυχαία ή από κάποιον φίλο.

  1. Παραγωγή περιεχομένου 

Για να ξεκινήσουμε να στέλνουμε emails θα πρέπει να έχουμε κάτι να στείλουμε στο κοινό μας. Αυτό σημαίνει παραγωγή περιεχομένου. Θα ήταν λάθος να βομβαρδίσουμε τις επαφές μας με email προώθησης των προϊόντων ή των υπηρεσιών μας. Το κοινό χρειάζεται να μας εμπιστευτεί, να δει ότι τα emails που του στέλνουμε έχουν κάποια χρησιμότητα και παρέχουν αξία, αλλιώς κινδυνεύουμε να χαρακτηριστούμε ως spam.

Τι μπορεί να περιλαμβάνει αυτό το περιεχόμενο; Άρθρα πάνω στην ειδικότητά μας, video, ειδικές προσφορές, εκπτωτικά κουπόνια κ.ά.

Ας κάνουμε λοιπόν μία λίστα με το περιεχόμενο που έχουμε την δυνατότητα να παράγουμε και ας προσδιορίσουμε την συχνότητα με την οποία μπορούμε να παράγουμε αυτό το περιεχόμενο.

Προσοχή! Το περιεχόμενο που θα παράγουμε πρέπει να έχει σχέση τις υπηρεσίες ή τα προϊόντας μας, μπορεί να έχει εκπαιδευτικό ή συμβουλευτικό χαρακτήρα, αλλά πάντα να είναι σχετικό με τον τομέα εξειδίκευσής μας.

  1. Σχεδιασμός – στρατηγική 

Ξεκινώντας το email marketing χρειάζεται να έχουμε μία στρατηγική και έναν σχεδιασμό τόσο για τον τρόπο με τον οποίο θα συλλέξουμε επαφές όσο και για το είδος των email που θα στείλουμε, την συχνότητα με την οποία θα επικοινωνούμε κλπ. Για να δημιουργήσουμε αυτόν τον σχεδιασμό χρειάζεται πρώτα να ορίσουμε τους στόχους που θέλουμε να εξυπηρετήσουμε μέσα από το email marketing της επιχείρησής μας. Μπορεί να θέλουμε να επικοινωνήσουμε ένα νέο προϊόν ή να προωθήσουμε κάποια υπηρεσία μας ή να αυξήσουμε τις πωλήσεις στο eshop μας. 

Θα πρέπει λοιπόν να οργανώσουμε ένα σχέδιο σε βάθος τουλάχιστον ενός μήνα που χρειάζεται να περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:

  • Ορισμός στόχου
  • Τρόπος δημιουργίας λίστας επαφών, επιλογή “lead magnet”, σε συνάφεια με το στόχο και το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε.
  • Οργάνωση περιεχομένου και ημερολογιακό πρόγραμμα αποστολών emails
  1. Αποστολές email & παρακολούθηση αποτελεσμάτων

Φτάσαμε λοιπόν στο τελικό στάδιο. Είμαστε πλέον έτοιμοι να σχεδιάσουμε και να στείλουμε το πρώτο email.

Αν ρίξετε μια ματιά στο δικό σας inbox και στα email που λαμβάνετε, θα καταλάβετε ότι υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το email marketing. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να δώσουμε μεγάλη προσοχή στον σχεδιασμό των emails που θα στέλνουμε.

Το πρώτο που πρέπει να προσέξουμε είναι το θέμα του email και το απόσπασμα του κειμένου που εμφανίζεται πριν ανοίξει κάποιος το email μας. Αν αυτά δεν είναι αρκετά ελκυστικά δεν θα πετύχουμε τον πρώτο στόχο που είναι να ανοίξει κάποιος το email μας. 

Ο δεύτερος στόχος μας, αφού ανοίξει κάποιος το email είναι να προβεί σε κάποια ενέργεια που του προτείνουμε, π.χ. να πατήσει ένα κουμπί για να βρεθεί στο site μας, να κάνει κάποια αγορά, να διαβάσει ένα άρθρο κλπ

Το περιεχόμενο του email θα πρέπει να είναι σε συνάφεια με το θέμα και να προσκαλεί τον αναγνώστη να προβεί σε κάποια ενέργεια και όχι σε πολλές. Πρέπει να είμαστε όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι στο τι ζητάμε από τον αναγνώστη και να αποφεύγουμε την παγίδα του να δημιουργούμε μακροσκελή emails που προωθούν πολλές ενέργειες ταυτόχρονα.

Αφού στείλουμε την πρώτη μας καμπάνια, δεν ξεχνάμε να παρακολουθούμε τα reports/ αναφορές. Από τις αναφορές μπορούμε να αντλήσουμε χρήσιμα στοιχεία όπως:

  • Αριθμός των emails που παραδόθηκαν
  • Πόσοι άνοιξαν το email
  • Πόσοι προέβησαν σε κάποια ενέργεια ανοίγοντας το email
  • Πόσοι έκαναν απεγγραφή
  • Τι πρόοδο είχαμε σε σχέση με τον στόχο μας

Παρακολουθώντας τα στοιχεία αυτά, μπορούμε να βελτιώνουμε σταδιακά τις κινήσεις μας αλλά και να δημιουργούμε ομάδες στο κοινό μας ανάλογα με την συμπεριφορά του, ώστε αργότερα να προσωποποιήσουμε ακόμα περισσότερο τα μηνύματα που θα στέλνουμε σε διαφορετικές ομάδες του κοινού μας.

Ακολουθώντας τα 5 αυτά βήματα μπορείτε άμεσα να ξεκινήσετε το email marketing της επιχείρησής σας. Ελπίζω να βρήκατε χρήσιμο το περιεχόμενο του άρθρου και να σας έδωσε τα εφόδια για να κάνετε το ξεκίνημά σας.

Εύχομαι καλή επιτυχία στις επόμενες κινήσεις σας! 

Και μην ξεχνάτε ότι και ο πιο μακρύς δρόμος ξεκινά με το πρώτο βήμα!

Αν χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια για το email marketing της επιχείρησής σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ομάδα μας και να κλείσετε μία δωρεάν online συνάντηση. Θα είναι μεγάλη χαρά για εμάς να μιλήσουμε μαζί σας για τα σχέδια και τους στόχους της επιχείρησής σας.

Δήμητρα Παπαλαζάρου

Σύμβουλος σε θέματα προβολής και marketing, Business Coach, Εισηγήτρια σεμιναρίων, Συνιδιοκτήτρια της επιχείρησης Salamandra (κατασκευές site & marketing).

Η ανάγκη μου για δημιουργία και ανεξαρτησία με οδήγησε στο να ιδρύσω την δική μου επιχείρηση, με συνεργάτες που έχουν την ίδια φιλοσοφία και που εμπιστεύομαι στο μέγιστο βαθμό. Στην Salamandra (salamandra-site.gr) εστιάζουμε στο να κινητοποιούμε, να εκπαιδεύουμε και να συμβουλεύουμε τους ανθρώπους πίσω από μία επιχείρηση. Ενθουσιαζόμαστε όταν κάνουμε μία επιχείρηση να “δουλεύει” και τους ανθρώπους πίσω από αυτήν χαρούμενους και δημιουργικούς.

email: [email protected]website: salamandra-site.gr

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Αλλαγές και… Επιχειρήσεις!

Η έννοια της αλλαγής έχει απασχολήσει τον άνθρωπο από τότε που έκανε την εμφάνισή του σ’ αυτόν τον πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι ακόμα και μετά την πάροδο πολλών χιλιάδων χρόνων η αλλαγή συνεχίζει να βρίσκεται στο προσκήνιο της ανθρώπινης πραγματικότητας, τόσο καυτή και τόσο επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε.

            Πως αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι την αλλαγή;

            Δοκιμάστε να κάνετε ένα απλό τεστ.

Ζητήστε από τους φίλους και συνεργάτες να σας πουν πως αντιλαμβάνονται την έννοια της αλλαγής και θα διαπιστώσετε ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αρνητική στάση και αρνητικές αντιλήψεις.

Επίσης, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εκείνες, όπου στο μυαλό των ερωτηθέντων η αλλαγή είναι ταυτόσημη με το φόβο, τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, το άγχος, την απειλή, το μπέρδεμα και την άρνηση.

            Που συναντούμε την αλλαγή;

Δυστυχώς ή ευτυχώς, η αλλαγή απαντάται σε όλες ανεξαιρέτως τις εκφάνσεις της καθημερινής μας ζωής, π.χ. στο σπίτι, στη δουλειά, στις σχέσεις, στους φίλους, στην οικονομία, στην πολιτική, στην κοινωνία, στις τέχνες, στην επικοινωνία, στην επιστήμη και φυσικά στην τεχνολογία. Σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση, εκπαιδεύω στελέχη σε επιχειρήσεις για το πώς να διαχειριστούν την αλλαγή σε επιχειρησιακό αλλά και σε προσωπικό επίπεδο. Το γεγονός αυτό, αποκαλύπτει ότι στην πράξη η αλλαγή αφενός αποτελεί πολύ συχνή πρακτική, και αφετέρου ότι υπάρχει έντονη ανάγκη εκπαίδευσης των στελεχών στους τρόπους διαχείρισής της.

Οι επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν, να εδραιωθούν και να αναπτυχθούν μέσα στο σκληρά ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, έρχονται αντιμέτωπες με μια σειρά αλλαγών. Μερικά από τα πιο συχνά και χαρακτηριστικά παραδείγματα επιχειρησιακών και οργανωσιακών αλλαγών είναι τα παρακάτω :  Αλλαγή επωνυμίας, αλλαγή λογότυπου, αλλαγή διοίκησης ή και ανώτατων στελεχών, αλλαγή προσωπικού, αλλαγή στρατηγικής, αλλαγή πολιτικών, αλλαγή προϊόντος, αλλαγή τοποθεσίας, αλλαγή γραφείων, αλλαγή τεχνολογίας, αλλαγή γραμμής παραγωγής, επέκταση δραστηριοτήτων, διεύρυνση προϊοντικής γκάμας, συγχώνευση ή εξαγορά από άλλη εταιρία, αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής, αλλαγή διαφημιστικής εκστρατείας, κ.α. Προκειμένου να αντεπεξέλθουν επιτυχώς στις παραπάνω αλλαγές, οι επιχειρήσεις καλούνται να εφαρμόσουν στην πράξη τη διαχείριση αλλαγής.

            Τι καλείται διαχείριση αλλαγής (change management);

Η Διαχείριση της Αλλαγής, αποτελεί μία συστηματική προσέγγιση αντιμετώπισης της αλλαγής, η οποία περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την αναγνώριση, τον έλεγχο και τη σταθεροποίηση των διαδικασιών της αλλαγής, τόσο από τη σκοπιά της επιχείρησης όσο και σε προσωπικό επίπεδο.

Ποια είναι η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων σε μια οποιαδήποτε επερχόμενη αλλαγή; Ύστερα από μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε παγκόσμια βάση, έχει αποδειχθεί ότι η πρώτη και η πιο συνηθισμένη, αντίδραση των εργαζομένων στην ανακοίνωση μιας επερχόμενης αλλαγής είναι το σοκ. Μετά το σοκ, ανακαλύφθηκε ότι ακολουθούν δύο πολύ πιθανά σενάρια. Στο πρώτο σενάριο, το αρχικό σοκ δίνει τη θέση του στο φόβο και στη συνέχεια στην ανάπτυξη αρνητικής στάσης απέναντι στην επερχόμενη αλλαγή. Στο δεύτερο σενάριο, μετά το σοκ εμφανίζεται ένα αίσθημα απειλής το οποίο σχετίζεται άμεσα με το αν θα συνεχίσει ο εργαζόμενος να κατέχει την ίδια θέση μέσα στην εταιρία του μετά το πέρας των διαδικασιών της αλλαγής.

Η ύπαρξη απειλής στον εσωτερικό κόσμο του εργαζόμενου οδηγεί στη δημιουργία συναισθημάτων όπως η σύγχυση, η ενοχή και η απογοήτευση, τα οποία με τη σειρά τους οδηγούν στη δημιουργία εχθρικής συμπεριφοράς του εργαζόμενου απέναντι στην επερχόμενη αλλαγή. Η τελική συμπεριφορά και στα δύο σενάρια, άρνηση και εχθρότητα, αποτελεί πηγή πολλών προβλημάτων και οδηγεί τις επιχειρήσεις σε αποτυχημένες πρακτικές και αποτελέσματα.

Αντιθέτως, αυτό που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις είναι να μετατρέψουν το αρχικό σοκ σε ενεργητική συμμετοχή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους, εκ των οποίων οι κυριότεροι είναι η συνεργασία με τους εργαζόμενους, η επεξήγηση σε αυτούς και η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας της αλλαγής για το καλό της επιχείρησης, η δημιουργία οράματος, η εξασφάλιση της θέσης τους στην εταιρία και η εκπαίδευσή τους. Η ενεργητική συμμετοχή των εμπλεκομένων στις διαδικασίες της αλλαγής, θα τους ενεργοποιήσει θετικά και θα τους δώσει την απαραίτητη ώθηση και τα απαραίτητα εφόδια που χρειάζονται για να υπερπηδήσουν τα εμπόδια που θα εμφανιστούν μπροστά τους.

Έτσι, αντί για αρνητική ή εχθρική συμπεριφορά, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι η υιοθέτηση της αλλαγής και η ομαλή ανάπτυξη και εξέλιξη της επιχείρησης.

Αζαρίας Αλμπέρτο

Συμβούλου Επιχειρήσεων και Επαγγελματία Εκπαιδευτή Στελεχών

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επενδύστε στους ανθρώπους σας…γιατί η απόλυση δεν είναι λύση!!!

Η επιλογή της περικοπής του προσωπικού, έχοντας ως άλλοθι την οικονομική κρίση, δεν είναι η ορθότερη. Η οικονομική κρίση σίγουρα επιδεινώνει τα «κακώς κείμενα», αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η μείωση του αριθμού των εργαζομένων σε μια επιχείρηση θα δώσει τη λύση. Η αναθεώρηση όλης της στρατηγικής διοίκησης της επιχείρησης συμπεριλαμβανομένου του οράματος, της αποστολής, της διαχείρισης των πόρων και κυρίαρχα των ανθρώπινων πόρων, των εφαρμοζόμενων πολιτικών και πρακτικών και του συστήματος των αξιών και της επιχειρησιακής ηθικής ανοίγει το δρόμο προς την αναζήτηση της επιτυχίας.

Σε πολλές επιχειρήσεις η τακτική της απόλυσης με στόχο τη μείωση των εξόδων βελτίωσε προσωρινά τα οικονομικά τους στοιχεία, αλλά δεν οδήγησε στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Επιπρόσθετα, αυτή η τακτική είχε σαν αποτέλεσμα να απομακρυνθούν κάποιοι αξιόλογοι εργαζόμενοι που αναφέρονταν είτε στη χαμηλότερη είτε στην υψηλότερη βαθμίδα, η έλλειψη των οποίων δημιούργησε ένα μεγάλο κενό που δύσκολα μπορεί να αναπληρωθεί και να επιτρέψει στην επιχείρηση να συνεχίσει την πορεία της ομαλά, όσο αυτό είναι εφικτό, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός και οι αλλαγές στο εξωτερικό επιχειρησιακό περιβάλλον της επιχείρησης δεν περιμένουν.

Θα ήταν λοιπόν σκόπιμο, η μείωση του προσωπικού να μην γίνεται με κυρίαρχο το κριτήριο της μείωσης των εξόδων. Πριν να ληφθεί η απόφαση απομάκρυνσης κάποιου εργαζόμενου από την επιχείρηση, θα πρέπει η επιχείρηση να αξιολογήσει την παρουσία της στην επιχειρησιακή σκηνή, τη δυναμική της και την προοπτική ανάπτυξής της. Η φιλοσοφία της ηγεσίας της, η αξιολόγηση και παραγωγικότητα των εργαζομένων της, η δυνατότητα προσαρμογής της στις αλλαγές είναι σημαντικά πεδία προς ανάλυση.

Η συνειδητοποίηση της κάθε επιχείρησης ότι οι άνθρωποί της είναι η δύναμή της θα την οδηγήσει στο να επενδύσει με σωστό τρόπο στο προσωπικό της. Η γνωριμία των εργαζομένων της με την ανάλυση των ικανοτήτων, δεξιοτήτων και ταλέντων του κάθε ανθρώπου που βρίσκεται στην επιχείρηση με στόχο το «πως μπορεί αυτός να αξιοποιηθεί καλύτερα», θα την οδηγήσει σε αναζήτηση λύσεων για ανάπτυξη παρά σε βραχυπρόθεσμη περικοπή δαπανών.

Η συνέπεια αυτής της γνωριμίας σε βάθος θα είναι η διαχείριση των ταλέντων του κάθε ανθρώπου, αλλά  και η δέσμευσή του να παραμείνει στην επιχείρηση γιατί το μέλλον της θα εξαρτάται και από τον ίδιο. 

Επομένως, ο στρατηγικός σχεδιασμός του ανθρώπινου δυναμικού, η δέσμευση του εργαζόμενου, η ανάπτυξη της σωστής ηγεσίας,  η διαχείριση των ταλέντων, η διαχείριση αλλαγών και η ευελιξία φαίνεται ότι αποτελούν τους θεμέλιους λίθους για την ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε περιόδους κρίσης.

Continue Reading

Trending