Connect with us

Επιχειρηματικότητα

5 βήματα για να ξεκινήσω email marketing

Αξίζει να ασχοληθείς με το email marketing;

To email marketing δεν είναι κάτι νέο. Υπάρχουν πλέον πολλοί περισσότεροι νέοι τρόποι να έρθεις σε επαφή με το κοινό σου: τα social media, το SEO, facebook ads, google ads κλπ. Ίσως αναρωτιέσαι αν αξίζει να αφιερώσεις χρόνο και πόρους για να ασχοληθείς με το email marketing: απάντηση είναι ότι ΝΑΙ αξίζει!

Για το 2022 ο αριθμός των χρηστών email έχει προβλεφθεί ότι θα φτάσει τα 4.3 δις. (Statista 2021) ενώ για το 2025 προβλέπεται να ξεπεράσει το 50% του συνολικού παγκόσμιου πληθυσμού(4.6 δις.)! Πρόκειται λοιπόν για μία ευκαιρία που οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να προσπεράσουν.

Το email marketing είναι από τους αποτελεσματικότερους τρόπους marketing και παρόλο που ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πολλοί αναρωτιούνται «Ποιος θα δει τα email μου;» οι έρευνες έχουν δείξει ότι έχει πλεονεκτήματα που το καθιστούν Νο1 στην αποτελεσματικότητα όσον αφορά το digital (ηλεκτρονικό) marketing:

  • Το ROI (Return On Investment/ Απόδοση Επένδυσης) για το email marketing υπολογίζεται στα 35€ περίπου για κάθε ευρώ που ξοδεύεις!
  • Επιτρέπει να λειτουργείς ανεξάρτητα χωρίς να ανησυχείς για τις συνεχείς αλλαγές στους αλγόριθμους των social media και της google.
  • Έχεις άμεση επικοινωνία με το κοινό σου, απευθείας στο inbox τους.
  • Είναι ο πιο οικονομικός τρόπος marketing. Η αλήθεια είναι ότι μπορείς να ξεκινήσεις με μηδενικό budget!

Το πρόβλημα είναι ότι συχνά υπάρχει μια παρερμηνεία του τι ακριβώς είναι το email marketing και πώς λειτουργεί, ενώ συνήθως δεν γίνεται σωστά.

Τι δεν είναι το email marketing;

  • Δεν είναι το απλό – βαρετό και πολλές φορές ανούσιο newsletter που μπορεί κάποιοι να θυμούνται πριν από κάποιες δεκαετίες. Το email marketing σαφώς περιλαμβάνει το newsletter, όμως έχει εξελιχθεί με τα χρόνια σε πολύ πιο μελετημένο, χρήσιμο για τον αναγνώστη και αποτελεσματικό για τον επιχειρηματία τρόπο επικοινωνίας.
  • Δεν είναι τα emails που μπορεί να στέλνεις σε ένα περιορισμένο κύκλο επαφών μέσα από τον πάροχό σου (gmail, yahoo, outlook κ.ά.), χωρίς δυνατότητες παρακολούθησης των αποτελεσμάτων.
  • Δεν είναι η συνεχόμενη αποστολή ενοχλητικών emails σε ανθρώπους που δεν σου έχουν δώσει την άδεια να επικοινωνείς μαζί τους! (spam)

Ας δούμε ποια είναι τα βασικά βήματα για να ξεκινήσεις να χρησιμοποιείς το email marketing:

5 Βήματα για να ξεκινήσω:

  1. Επιλογή παρόχου/ πλατφόρμας email marketing

Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις δωρεάν ή με πληρωμή: mailchimp, moosend, SendinBlue, ActiveCampaign, mailerlite, GetResponse κ.ά. Μία από τις πιο δημοφιλείς είναι το mailchimp με δυνατότητα δωρεάν λογαριασμού για έως 2000 επαφές και με αρκετά features στο δωρεάν πακέτο που σου επιτρέπουν να ξεκινήσεις ικανοποιητικά το email marketing της επιχείρησής σου.

 Αν στην πορεία θέλεις να αλλάξεις πάροχο, μπορείς να μεταφέρεις αυτόματα τις επαφές μέσω του εργαλείου export/ import που διαθέτουν αυτές οι πλατφόρμες.

  1. Δημιουργία λίστας επαφών

Μπορούμε να πούμε ότι το email marketing γίνεται σε δύο φάσεις, οι οποίες μπορούν να λειτουργούν παράλληλα. Η 1η φάση περιλαμβάνει την συλλογή στοιχείων (δημιουργία λίστας επαφών) και η 2η φάση είναι οι αποστολή των emails στις επαφές που έχουμε συλλέξει. 

Πάντα ξεκινάμε με την 1η φάση, γιατί που να στείλουμε τα emails αν δεν έχουμε επαφές; 

Η συλλογή των επαφών μας μπορεί να γίνει είτε ηλεκτρονικά, είτε έγγραφα. Αν έχουμε κάποιο χώρο υποδοχής πελατών και υποψήφιων πελατών μπορούμε να ζητάμε έγγραφα τα στοιχεία τους και την άδειά τους για να τα χρησιμοποιήσουμε. Η μεγάλη αύξηση της λίστας μας όμως μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά ζητώντας τα στοιχεία των πελατών στο site μας ή μέσω διαφήμισης. 

Για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί σε αυτό το κομμάτι, δηλαδή να προσελκύσουμε το κοινό να μας δώσει τα στοιχεία του, χρειάζεται να έχουμε κάποιο “Lead magnet” ένα δέλεαρ ικανό να φέρει εγγραφές στη λίστα μας. Το δέλεαρ αυτό μπορεί να είναι ένα ebook ή workbook πάνω στο κομμάτι της εξειδίκευσής μας, μία προσφορά / έκπτωση επί της αγοράς ή κάποια άλλη δωρεάν παροχή.

Προσοχή! Στην συλλογή στοιχείων πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη την νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων (GTPR). Η λίστα μας πρέπει να περιλαμβάνει μόνο άτομα που μας έχουν δώσει την γραπτή άδειά τους για να επικοινωνούμε μαζί τους, στέλνοντας νέα και προσφορές της επιχείρησής μας.

Σε καμία περίπτωση δεν αγοράζουμε επαφές, και δεν χρησιμοποιούμε λίστες emails που βρήκαμε τυχαία ή από κάποιον φίλο.

  1. Παραγωγή περιεχομένου 

Για να ξεκινήσουμε να στέλνουμε emails θα πρέπει να έχουμε κάτι να στείλουμε στο κοινό μας. Αυτό σημαίνει παραγωγή περιεχομένου. Θα ήταν λάθος να βομβαρδίσουμε τις επαφές μας με email προώθησης των προϊόντων ή των υπηρεσιών μας. Το κοινό χρειάζεται να μας εμπιστευτεί, να δει ότι τα emails που του στέλνουμε έχουν κάποια χρησιμότητα και παρέχουν αξία, αλλιώς κινδυνεύουμε να χαρακτηριστούμε ως spam.

Τι μπορεί να περιλαμβάνει αυτό το περιεχόμενο; Άρθρα πάνω στην ειδικότητά μας, video, ειδικές προσφορές, εκπτωτικά κουπόνια κ.ά.

Ας κάνουμε λοιπόν μία λίστα με το περιεχόμενο που έχουμε την δυνατότητα να παράγουμε και ας προσδιορίσουμε την συχνότητα με την οποία μπορούμε να παράγουμε αυτό το περιεχόμενο.

Προσοχή! Το περιεχόμενο που θα παράγουμε πρέπει να έχει σχέση τις υπηρεσίες ή τα προϊόντας μας, μπορεί να έχει εκπαιδευτικό ή συμβουλευτικό χαρακτήρα, αλλά πάντα να είναι σχετικό με τον τομέα εξειδίκευσής μας.

  1. Σχεδιασμός – στρατηγική 

Ξεκινώντας το email marketing χρειάζεται να έχουμε μία στρατηγική και έναν σχεδιασμό τόσο για τον τρόπο με τον οποίο θα συλλέξουμε επαφές όσο και για το είδος των email που θα στείλουμε, την συχνότητα με την οποία θα επικοινωνούμε κλπ. Για να δημιουργήσουμε αυτόν τον σχεδιασμό χρειάζεται πρώτα να ορίσουμε τους στόχους που θέλουμε να εξυπηρετήσουμε μέσα από το email marketing της επιχείρησής μας. Μπορεί να θέλουμε να επικοινωνήσουμε ένα νέο προϊόν ή να προωθήσουμε κάποια υπηρεσία μας ή να αυξήσουμε τις πωλήσεις στο eshop μας. 

Θα πρέπει λοιπόν να οργανώσουμε ένα σχέδιο σε βάθος τουλάχιστον ενός μήνα που χρειάζεται να περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:

  • Ορισμός στόχου
  • Τρόπος δημιουργίας λίστας επαφών, επιλογή “lead magnet”, σε συνάφεια με το στόχο και το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε.
  • Οργάνωση περιεχομένου και ημερολογιακό πρόγραμμα αποστολών emails
  1. Αποστολές email & παρακολούθηση αποτελεσμάτων

Φτάσαμε λοιπόν στο τελικό στάδιο. Είμαστε πλέον έτοιμοι να σχεδιάσουμε και να στείλουμε το πρώτο email.

Αν ρίξετε μια ματιά στο δικό σας inbox και στα email που λαμβάνετε, θα καταλάβετε ότι υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το email marketing. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να δώσουμε μεγάλη προσοχή στον σχεδιασμό των emails που θα στέλνουμε.

Το πρώτο που πρέπει να προσέξουμε είναι το θέμα του email και το απόσπασμα του κειμένου που εμφανίζεται πριν ανοίξει κάποιος το email μας. Αν αυτά δεν είναι αρκετά ελκυστικά δεν θα πετύχουμε τον πρώτο στόχο που είναι να ανοίξει κάποιος το email μας. 

Ο δεύτερος στόχος μας, αφού ανοίξει κάποιος το email είναι να προβεί σε κάποια ενέργεια που του προτείνουμε, π.χ. να πατήσει ένα κουμπί για να βρεθεί στο site μας, να κάνει κάποια αγορά, να διαβάσει ένα άρθρο κλπ

Το περιεχόμενο του email θα πρέπει να είναι σε συνάφεια με το θέμα και να προσκαλεί τον αναγνώστη να προβεί σε κάποια ενέργεια και όχι σε πολλές. Πρέπει να είμαστε όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι στο τι ζητάμε από τον αναγνώστη και να αποφεύγουμε την παγίδα του να δημιουργούμε μακροσκελή emails που προωθούν πολλές ενέργειες ταυτόχρονα.

Αφού στείλουμε την πρώτη μας καμπάνια, δεν ξεχνάμε να παρακολουθούμε τα reports/ αναφορές. Από τις αναφορές μπορούμε να αντλήσουμε χρήσιμα στοιχεία όπως:

  • Αριθμός των emails που παραδόθηκαν
  • Πόσοι άνοιξαν το email
  • Πόσοι προέβησαν σε κάποια ενέργεια ανοίγοντας το email
  • Πόσοι έκαναν απεγγραφή
  • Τι πρόοδο είχαμε σε σχέση με τον στόχο μας

Παρακολουθώντας τα στοιχεία αυτά, μπορούμε να βελτιώνουμε σταδιακά τις κινήσεις μας αλλά και να δημιουργούμε ομάδες στο κοινό μας ανάλογα με την συμπεριφορά του, ώστε αργότερα να προσωποποιήσουμε ακόμα περισσότερο τα μηνύματα που θα στέλνουμε σε διαφορετικές ομάδες του κοινού μας.

Ακολουθώντας τα 5 αυτά βήματα μπορείτε άμεσα να ξεκινήσετε το email marketing της επιχείρησής σας. Ελπίζω να βρήκατε χρήσιμο το περιεχόμενο του άρθρου και να σας έδωσε τα εφόδια για να κάνετε το ξεκίνημά σας.

Εύχομαι καλή επιτυχία στις επόμενες κινήσεις σας! 

Και μην ξεχνάτε ότι και ο πιο μακρύς δρόμος ξεκινά με το πρώτο βήμα!

Αν χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια για το email marketing της επιχείρησής σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ομάδα μας και να κλείσετε μία δωρεάν online συνάντηση. Θα είναι μεγάλη χαρά για εμάς να μιλήσουμε μαζί σας για τα σχέδια και τους στόχους της επιχείρησής σας.

Δήμητρα Παπαλαζάρου

Σύμβουλος σε θέματα προβολής και marketing, Business Coach, Εισηγήτρια σεμιναρίων, Συνιδιοκτήτρια της επιχείρησης Salamandra (κατασκευές site & marketing).

Η ανάγκη μου για δημιουργία και ανεξαρτησία με οδήγησε στο να ιδρύσω την δική μου επιχείρηση, με συνεργάτες που έχουν την ίδια φιλοσοφία και που εμπιστεύομαι στο μέγιστο βαθμό. Στην Salamandra (salamandra-site.gr) εστιάζουμε στο να κινητοποιούμε, να εκπαιδεύουμε και να συμβουλεύουμε τους ανθρώπους πίσω από μία επιχείρηση. Ενθουσιαζόμαστε όταν κάνουμε μία επιχείρηση να “δουλεύει” και τους ανθρώπους πίσω από αυτήν χαρούμενους και δημιουργικούς.

email: [email protected]website: salamandra-site.gr

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματική ευελιξία υψηλόβαθμα στελέχη

Είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη σε συνεχή ετοιμότητα;

Επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν επενδύσει σε ανθρώπους με υψηλές προδιαγραφές, που συνήθως έχουν το ανώτατο επίπεδο γνώσεων (επιθυμητό προσόν: μεταπτυχιακός τίτλος ή σε ελάχιστες περιπτώσεις διδακτορικό), πολυετή εμπειρία στην ίδια ή σε συναφή δραστηριότητα, με την οποία ασχολούνται στην παρούσα επιχείρηση ή οργανισμό, και ειδικές ανά περίπτωση δεξιότητες.

Αναφερόμαστε στα υψηλόβαθμα στελέχη με μεγάλες αποδοχές, ικανοποιητικό πακέτο επιπρόσθετων παροχών (-bonus-) με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης, ακόμη και με παροχή επαυξημένου ποσοστού επί των πραγματοποιούμενων πωλήσεων, προσφοράς κινητού τηλεφώνου, επαγγελματικού αυτοκινήτου με ορισμένη χρήση καυσίμων, δικαιώματος ελεύθερης χρήσης του διαδικτύου με χρέωση της εταιρείας ή προσφοράς ενός φορητού προσωπικού υπολογιστή, κ.λ.π.

Είναι αλήθεια, ότι η επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων ή των οργανισμών στην υπάρχουσα παγκοσμιοποιημένη ανταγωνιστική αγορά απαιτεί από την επιχείρηση ευελιξία, ετοιμότητα και δράση με υψηλή αποτελεσματικότητα. Η στασιμότητα είναι ανεπίτρεπτη. Απεναντίας, η ταχύτητα προσαρμογής και η σωστή δράση βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις αλλαγές με επιτυχία υιοθετώντας  σύγχρονες μεθόδους και αρχές. Σε όλα αυτά, κυρίαρχος είναι ο ρόλος των υψηλόβαθμων στελεχών. Είναι άραγε αυτά τα στελέχη, ανά πάσα στιγμή, σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν δύσκολες καταστάσεις, να διαχειριστούν αλλαγές ή κρίσεις προς όφελος της επιχείρησης ή του οργανισμού;

Πολλές είναι οι περιπτώσεις στελεχών, που δε διέγνωσαν έγκαιρα την κρίση που πλησίαζε την επιχείρηση ή δεν μπόρεσαν να δράσουν έγκαιρα στις αναμενόμενες και αναγκαίες αλλαγές πριν έρθει η κρίση στην επιχείρηση.

Ένας από τους λόγους είναι ότι πολλά στελέχη εγκλωβίζονται στις δικές τους απόψεις και εκτιμήσεις και συχνά αρνούνται να αποδεχτούν και δυσκολότερα να πιστέψουν στη χρήσιμη πληροφορία, που κυκλοφορεί μέσα στην επιχείρηση από τους ανθρώπους της που είναι πιο κοντά στις αγορές, στους πελάτες, στους προμηθευτές, στους ανταγωνιστές και μάλιστα σε ημερήσια βάση.

Άλλος λόγος είναι η αδυναμία ύπαρξης ενός συστήματος που να απεγκλωβίζει τα υψηλόβαθμα στελέχη από τις πεποιθήσεις τους και να τους θέτει σε διαρκή επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Αυτό θα οδηγήσει στην αναγνώριση του κινδύνου και την εφαρμογή μιας προληπτικής ή διορθωτικής ενέργειας πολύ πριν η κρίση πλησιάσει την επιχείρηση ή η επίδοση της επιχείρησης ακολουθήσει πτωτική πορεία. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο που μέτοχοι, επενδυτές, εργαζόμενοι αλλά και πελάτες, απορροφούν, σε μικρό ή μεγάλο ποσοστό, τον κακό χειρισμό των καταστάσεων από τα υψηλόβαθμα στελέχη, τα οποία κατά κύριο λόγο έχουν το βάρος των ευθυνών που απορρέουν από τις αποφάσεις τους σε στρατηγικό επίπεδο.

Πως λοιπόν θα διεγερθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη να βρίσκονται σε συνεχή και πλήρη ετοιμότητα προς κάθε κατεύθυνση και μπροστά σε κάθε απειλή ή κίνδυνο; Είναι οι επιπρόσθετες παροχές που θα υποκινήσουν ανώτατα, ανώτερα ή μεσαία στελέχη; Είναι χρήσιμη η εκτίμηση αποδοτικότητας στελέχους σε συσχετισμό με το ποσοστό  χρήσης της επιπρόσθετης παροχής;

Η έρευνα και ο έλεγχος για το αν οι επιπρόσθετες παροχές συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των υψηλόβαθμων στελεχών εκτός εργασίας περισσότερο από το να τους υποκινούν να λειτουργούν ως εργαλεία για την αύξηση της αποδοτικότητάς τους,  πιθανόν να βοηθήσουν την επιχείρηση ή τον οργανισμό σε μια πιο ορθολογική παροχή των ειδικών αμοιβών.

Πράγματι, η ετοιμότητα των υψηλόβαθμων στελεχών σε κάθε κίνδυνο ή απαίτηση αλλαγής μπορεί να αναπτυχθεί και να βελτιώνεται διαρκώς, αν τα στελέχη έχουν το ενδιαφέρον και η επιχείρηση τα υποκινεί και αξιολογεί την απόδοσή τους, σε συνάρτηση με τις υψηλές αμοιβές και παροχές και τον βαθμό που αυτές χρησιμοποιούνται για την βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης ή του οργανισμού.

Της Στέλλας Γκιώση,

Οικονομολόγου MBA, EXECUTIVE

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Trending