Connect with us

Lifestyle

50+1 πράγματα που χρειάζεται ένα φοιτητικό σπίτι!

Ποια είναι η καλύτερη στιγμή στη ζωή ενός μαθητή μετά το σχολείο; Η μετακόμιση στο φοιτητικό σπίτι και φυσικά τα πιο ανέμελα -ίσως- χρόνια που την ακολουθούν! Τα πρώτα λεπτά μόλις καταλαβαίνεις ότι πέρασες σε σχολή εκτός της πόλης που μένεις είναι γεμάτα με στιγμές που σε διχάζουν! Θα αφήσεις το σπίτι σου, την οικογένεια, τους φίλους και θα φύγεις για ένα νέο ξεκίνημα μόνος-η σου.

Μόλις περάσουν αυτά τα λίγα λεπτά θα συνειδητοποιήσεις ότι τα καλύτερα έρχονται! Η στιγμή που θα έχεις το δικό σου φοιτητικό σπίτι, θα γνωρίσεις μία νέα πόλη, θα κάνεις νέους φίλους, θα έχεις ένα καταφύγιο όπου θα μπορούν πάντα να σε επισκέπτονται οι κολλητοί και οι κολλητές σου για να κάνουν διακοπές και να νιώσουν για μερικές μέρες τη χαρά της ανεξαρτητοποίησης! Ας δούμε, όμως, πώς θα σχεδιάσεις την καινούργια σου φωλιά. Τι χρειάζεται ένα φοιτητικό σπίτι;

Αφού βρεις το νέο σου σπίτι θα πρέπει να οργανώσεις και τη φοιτητική μετακόμιση σου. Τι θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε δωμάτιο για να κάνει τη ζωή σου ακόμα πιο εύκολη; Ετοιμάσαμε μία λίστα με όλα όσα πρέπει να αγοράσεις ή να μεταφέρεις για να αποκτήσεις το φοιτητικό σπίτι που είχες ονειρευτεί!

50+1 πράγματα που πρέπει να πάρεις για το φοιτητικό σου σπίτι!

Κουζίνα

τι χρειάζεται ένα φοιτητικό σπίτι

  • #1 Πιατικά.

    Θα χρειαστείς οπωσδήποτε 4 πιάτα και 4 μπολ για τα δημητριακά, τα φρούτα ή τις σούπες σου. Οπωσδήποτε έλεγξε αν μπορούν να μπουν στο microwave.

  • #2 Μαχαιροπίρουνα.

    Πάρε οπωσδήποτε και 4 σετ πιρούνια, μαχαίρια και κουτάλια, μικρά και μεγάλα. Ποτέ δεν ξέρεις ποιος θα έρθει στο σπίτι σου απροειδοποίητα!

  • #3 Πίνακα Κοπής.

    Αν έχεις όρεξη για μαγειρική σίγουρα δεν θέλεις να αφήσεις μόνιμα σημάδια στον πάγκο του σπιτιού σου.

  • #4 Μαχαίρι Κοπής.

    Γιατί δεν γίνεται να τρως κάθε μέρα έξω. Θα χρειαστεί και να μαγειρεύεις!

  • #5 Κατσαρολικά.

    Θα χρειαστείς οπωσδήποτε μία μεγάλη κατσαρόλα για να βράζεις μακαρόνια και ένα μικρό κατσαρολάκι για τη σάλτσα. Πιθανότατα θα γίνει το αγαπημένο σου φαγητό, αν δεν ήταν ήδη.

  • #6 Τηγάνι.

    Πάρε μαζί σου 2 ή 3 διαφορετικά μεγέθη ώστε να έχεις εναλλακτικές ανάλογα με το πιάτο που θα θέλεις να ετοιμάσεις.

  • #7 Τάπερ και τσάντες κατάψυξης.

    Η πιθανότητα να έχεις όρεξη για καθημερινό μαγείρεμα είναι μηδαμινή. Για αυτό πάρε 2-3 τάπερ ώστε να προετοιμάζεις το φαγητό σου μία φορά και να το διατηρείς για μέρες!

  • #8 Ποτήρια νερού.

    Τουλάχιστον 4 ποτήρια νερού είναι ο ελάχιστος αριθμός που πρέπει να πάρεις.

  • #9 Κούπες καφέ.

    Σίγουρα θα θέλεις να έχεις την κούπα σου αλλά θα πρέπει να σκεφτείς ότι συχνά θα φιλοξενείς και τους φίλους σου.

  • #10 Κουτάλες, Τανάλιες & Σπάτουλες.

    Σίγουρα δεν θα σε βολεύει να σερβίρεις το φαγητό σου με το πιρούνι.

  • #11 Τραπέζι.

    Πιθανότατα το φοιτητικό σου σπίτι δεν θα διαθέτει τραπεζαρία. Θα χρειαστείς, λοιπόν, ένα τραπεζάκι για να γευματίζεις, όταν σου έρχεται η όρεξη για μαγείρεμα.

  • #12 Καρέκλες.

    Τρεις με τέσσερις καρέκλες είναι αρκετές για να προσκαλέσεις την παρέα σου για την σπεσιαλιτέ σου. (Πιθανότατα μακαρόνια)

Μπάνιο

τι χρειάζεται ένα φοιτητικό σπίτι

  • #13 Κουτί Πρώτων Βοηθειών.

    Τα παυσίπονα και άλλα χάπια που ενδεχομένως θα χρειαστείς είναι απολύτως απαραίτητο να υπάρχουν στο φοιτητικό σπίτι σου.

  • #14 Πετσέτες Μπάνιου.

    Θα χρειαστείς 2 με 3 σετ, μία πετσέτα σώματος, μία μικρότερη για τα μαλλιά και μία πετσέτα προσώπου.

  • #15 Χαλάκι Μπάνιου.

     Για να μην δημιουργείται η λίμνη των κύκνων κάθε φορά που κάνεις ντους.

  • #16 Καλάθι για άπλυτα.

    Τα ρούχα δεν πλένονταν ποτέ μόνα τους, έμπαιναν στο καλάθι των απλύτων. Κάπου θα πρέπει να μαζεύονται για να πάρεις την απόφαση να βάλεις πλυντήριο!

  • #17 Πιγκάλ.

    Πιγκάλ λέγεται το βουρτσάκι της τουαλέτας. Σίγουρα θα το χρειαστείς κάποια στιγμή και καλύτερα να μη σε βρει απροετοίμαστο/-η!

  • #18 Προϊόντα καθημερινής περιποίησης.

    Αφρόλουτρο, σαμπουάν, μαλακτικό, κρέμες προσώπου, ξυραφάκια και ό,τι άλλο θα χρειαστείς για την καθαριότητα σου.

  • #19 Κουρτίνα.

    Αν δεν θέλεις το μπάνιο σου να χρειάζεται καθημερινό καθάρισμα.

  • #20 Σετ για το νιπτήρα.

    Αν θέλεις να δώσεις προσωπικό χαρακτήρα στο χώρο σου θα πρέπει να τον στολίσεις ανάλογα. Πάρε δοχεία για τα σαπούνια σου και τις μπατονέτες.

  • #21 Κάδο Σκουπιδιών.

    Αν δεν αγοράσεις προτού μετακομίσεις θα πρέπει να τον βάλεις στη λίστα αγορών της πρώτης ημέρας.

  • #22 Καθρέφτης.

    Θα τον χρειαστείς, ειδικά μετά από βράδια που τελειώνουν το πρωί.

     

Κρεβατοκάμαρα

τι χρειάζεται ένα φοιτητικό σπίτι

  • #23 Κρεβάτι.

    Το κρεβάτι είναι από τα λίγα έπιπλα σε κάθε φοιτητικό σπίτι που οι περισσότεροι αγοράζουν. Προτίμησε διπλό, αν υπάρχει χώρος στο δωμάτιο για να μπορείς να φιλοξενείς τον σύντροφο σου ή κάποιο φίλο/-η σου.

  • #24 Κομοδίνο.

    Μπορείς να το μεταφέρεις από το πατρικό σου ή να αγοράσεις καινούργιο ώστε να ταιριάζει στο στυλ του σπιτιού σου.

  • #25 Λαμπατέρ.

    Για να διαβάσεις το βιβλίο σου ή να δεις λίγη τηλεόραση πριν κοιμηθείς χωρίς να κρατάς ανοιχτό το μεγάλο φως.

  • #26 Σεντόνια.

    Θα χρειαστείς τουλάχιστον 2 σετ με κατωσέντονο, σεντόνι και μαξιλαροθήκες.

  • #27 Κουβέρτες.

    Στα Ιωάννινα ή τη Θεσσαλονίκη μπορεί να χρειαστείς κουβέρτες ακόμα και το καλοκαίρι οπότε πάρε 2-3 να υπάρχουν μέσα στο σπίτι.

  • #28 Πάπλωμα.

    Πιθανότατα θα χρειαστεί να αγοράσεις καινούργιο αν δεν έχεις δεύτερο στο σπίτι σου.

  • #29 Μαξιλάρια

    . Πάρε ένα για εσένα και ένα για κάθε κολλητό/-η σου.

  • #30 Κρεμάστρες & Θήκες.

    Αν θέλεις να διατηρήσεις τη ντουλάπα σου σε τάξη θα πρέπει να οργανώσεις τα ρούχα και τα παπούτσια σου από την πρώτη στιγμή.

  • #31 Επιτοίχια Ράφια.

    Το φοιτητικό σπίτι θα είναι η φωλιά σου για τα επόμενα τουλάχιστον 4-5 χρόνια. Θα πρέπει να έχεις αρκετό αποθηκευτικό χώρο για όλες τις αναμνήσεις και τα βιβλία σου.

Σαλόνι

τι χρειάζεται ένα φοιτητικό σπίτι

  • #32 Καναπές – Κρεβάτι.

    Όσος περισσότερος χώρος, τόσο περισσότεροι φίλοι!

  • #33 Τραπέζι.

    Από ένα ολοκληρωμένο σαλόνι δεν θα μπορούσε να λείπει το τραπεζάκι.

  • #34 Έπιπλο Τηλεόρασης.

    Διάλεξε ένα έπιπλο με αποθηκευτικούς χώρους για να μπορείς να φυλάς έγγραφα και σημειώσεις του Πανεπιστημίου.

  • #35 Φωτιστικό.

    Δώσε το στυλ που θέλεις στο σαλόνι σου με ένα όμορφο φωτιστικό οροφής.

  • #36 Πουφ.

    Αν θέλεις το σπίτι σου να γίνει το στέκι της παρέας, τα πουφ είναι ό,τι πρέπει.

  • #37 Κορνίζες.

    Έτσι θα έχεις όλα τα αγαπημένα σου πρόσωπα πάντα μαζί σου.

  • #38 Γραφείο.

    Τι χρειάζεται ένα φοιτητικό σπίτι; Η φοιτητική ζωή είναι υπέροχη αλλά θα πρέπει να διαβάζεις. Άλλωστε αν δεν υπήρχε το Πτυχίο δεν θα είχες δικό σου φοιτητικό σπίτι.

  • #39 Καρέκλα Γραφείου.

    Αγόρασε μία πολύ αναπαυτική καρέκλα για να μην έχεις δικαιολογία για το διάβασμα.  

  • #40 Βιβλιοθήκη.

    Θα χρειαστείς αποθηκευτικό χώρο για να βάλεις βιβλία, έγγραφα, σημειώσεις ή και τα επιτραπέζια της παρέας.

  • #41 Ανοιχτά Ράφια.

    Θα καταλάβεις τη χρησιμότητα τους μόλις ανοίξεις όλες τις κούτες μετακόμισης.

  • #42 Μεταλλικοί Γάντζοι.

    Μία πολύ πρακτική λύση για να κρεμάς τις τσάντες και τα παλτό σου, αν η είσοδος είναι κοινή με το σαλόνι.

  • #43 Ολόσωμος Καθρέφτης.

    Θα μεγαλώσει οπτικά το χώρο σου. Επίσης, θα μπορείς να αυτοθαυμαστείς πριν τη νυχτερινή έξοδο.

Ηλεκτρικές Συσκευές

τι χρειάζεται ένα φοιτητικό σπίτι

Ένα πολύ σημαντικό σημείο για τη διευκόλυνση της φοιτητικής σου ζωής είναι οι ηλεκτρικές συσκευές που θα εγκαταστήσεις στο νέο σου σπίτι. Αν είναι εξοπλισμένο, τότε δεν θα χρειαστεί να ανησυχήσεις για τίποτα. Αν, όμως, αναγκαστείς να αγοράσεις τις ηλεκτρικές συσκευές θα πρέπει να κάνεις έρευνα αγοράς για να δεις τι πραγματικά θα σου χρειαστεί.

  • #44 Φούρνος Μικροκυμάτων.

    Είναι απολύτως απαραίτητος. Πώς αλλιώς θα ζεσταίνεις τόσο εύκολα τα τάπερ της μαμάς; Μπορείς να πάρεις ένα φουρνάκι με 2 εστίες για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία!

  • #45 Ψυγείο.

    Αν δεν υπάρχει ήδη, πράγμα σχεδόν απίθανο στα περισσότερα φοιτητικά σπίτια, θα πρέπει να γνωρίζεις ακριβείς διαστάσεις προτού αγοράσεις.

  • #46 Βραστήρας.

    Για να φτιάχνεις τον καφέ ή το χαμομήλι σου τα κρύα πρωινά του χειμώνα ή για να μαγειρεύεις ακόμα πιο γρήγορα το φαγητό σου.

  • #47 Τοστιέρα – Γκριλιέρα

    Προτίμησε μία τοστιέρα που να λειτουργεί και σαν γκριλ για να μπορείς να ψήνεις ό,τι άλλο θέλεις εκτός από τοστ.

  • #48 Καφετιέρα.

    Φοιτητική ζωή, χωρίς καφέ, δεν γίνεται.

  • #49 Πλυντήριο ρούχων.

    Αν δεν έχεις σκάφη και δεν θέλεις να χάσεις τη μισή σου φοιτητική ζωή πλένοντας στο χέρι ή στέλνοντας τα ρούχα στη μαμά, είναι αδύνατο να ζήσεις μόνος/-η χωρίς πλυντήριο ρούχων.

  • #50 Ηλεκτρική Σκούπα.

    Το καθάρισμα του σπιτιού σου και η ζωή σου θα γίνουν πολύ πιο εύκολα αν αγοράσεις εξ αρχής μία ηλεκτρική σκούπα.

  • #51 Σίδερο.

    Μπορεί να μην σε ενοχλεί να είναι τσαλακωμένα τα ρούχα σου αλλά δεν θα ήθελες να πας σε πρώτο ραντεβού ή σε παρουσίαση με ασιδέρωτο φόρεμα ή πουκάμισο. Είναι τόσο οικονομικά που δεν χρειάζεται ούτε να το σκέφτεσαι!

Θέλεις να κατεβάσεις τη λίστα ώστε να μπορείς να την εκτυπώσεις και να οργανωθείς σωστά; Δες τι χρειάζεται ένα φοιτητικό σπίτι, κατεβάζοντας τη λίστα σε .pdf, εντελώς δωρεάν, εδώ!

Από:Τένη Βαλεριάνου

Πηγή:.douleutaras.gr

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending