Connect with us

Αυτοκίνητο

BMW X1 sdrive 1.8i

νέα BMW X 1 παρέχει καλές επιδόσεις για οδηγική απόλαυση. Με ανανεωμένη σχεδίαση, αποδοτική και ευέλικτη, αποτελεί μία καλή πρόταση για οδήγηση εντός αλλά και εκτός πόλης. Mε νέους κινητήρες βενζίνης και diesel BMW Twin Power Turbo 1.500 κυβικών, η νέα BMW X1 προσφέρει μοναδικές οδηγικής επιδόσεις, σε συνδυασμό με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Η X1 είναι ένα τόσο ολοκληρωμένο SUV που σε κερδίζει αμέσως, χωρίς να χρειαστεί να το συγκρίνεις με κάτι άλλο. Το ζήτημα που προκύπτει είναι αν θα μπορέσεις να την αποκτήσεις. Αν μπορείς, το μόνο βέβαιο είναι πως εκτός του ότι θα το ευχαριστηθείς κ θα σου αρέσει, θα σου δείξει τις αρετές της με το εξαιρετικό κράτημα σχεδόν παντού. Γιαυτό εξάλλου κ πουλάει πολύ καλά στην Ελλάδα παρότι είναι σχετικά ακριβό.

Ο κινητήρας βενζίνης κ 1500cc δίνει στο αυτοκίνητο καλές επιταχύνσεις κ ρεπρίζ. Επίσης η κατανάλωση κρίνετε καλή αν κ μερικές φορές χρειάζεται να πατάς βαθιά το πόδι σου, ειδικά αν έχει 5 άτομα με τις αποσκευές τους.

Υποψιαζόμαστε ότι η X1 σε αυτή την τόσο καλή της εκδοχή, μπορεί άνετα να αντιπαρατεθεί εμπορικά ακόμα και στη σειρά 3, ειδικά αν αναλογιστείς ότι λόγω περιορισμένου τούνελ μετάδοσης στο πίσω κάθισμα, ο πέμπτος επιβάτης δεν χρειάζεται να κάνει ας πούμε  τον πελαργό, καθώς υπάρχει επαρκής χώρος για τα πόδια του. Ως λύση για μια οικογένεια , η X1 δείχνει πιο λογική επιλογή από την μεγαλύτερη σειρά 3, καθώς μπαίνεις και βγαίνεις ευκολότερα, έχεις ένα πιο πρακτικό χώρο αποσκευών ενώ, τέλος, οι δυνατότητες πρόσβασης σε κάθε είδους δρόμο είναι σαφώς  αυξημένες.

Με μήκος 4,44 μέτρα και πλάτος 1,82 η X1 είναι ένα “χορταστικό” μικρό – μεσαίο SUV και αυτό αντανακλάται και στους άνετους χώρους του.

Στο δια ταύτα είναι μία πολύ καλή επιλογή για να σας καλύψει τις μεταφορικές σας ανάγκες με μεγάλη ασφάλεια.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

MINI Cabrio 1.5cc 136hp

Το καλοκαίρι με τη ζέστη, θα ήθελα να το οδηγήσω κ οχι τώρα καταχείμωνο με 6 μέρες συνεχούς βροχής.

Πάρα ταύτα πήρα ένα από τα αυτοκίνητα εκείνα που κάνουν ακόμα και τον πιο φανατικό καλοκαιρινό τύπο, να αλλάζει  γνώμη και να μη βλέπει την ώρα για να πέσει ο ρημαδοήλιος για πάρει τους δρόμους. Το ανοιχτό Mini Cooper με τον τρικύλινδρο 1.500άρη και τους 136 ίππους του, είναι μια πολύ καλή αφορμή για βόλτα, οδήγηση και ψυχαγωγία διαφορετική από τις συνηθισμένες. Η αίσθηση kart που σου δίνει η Mini για τα μοντέλα της, μπορεί να ζει εδώ για όσους δεν έχουν πραγματικά άλλες παραστάσεις.

Ήδη στη δεύτερη γενιά του, το ανοιχτό Mini έχει το δικό του κοινό. Ένα κοινό που προφανώς δεν αρκείται στην έτσι και αλλιώς light διάθεση του μοντέλου και θέλει το απόλυτο με την υφασμάτινη ηλεκτρική οροφή να συμπληρώνει το ακαταμάχητο για πολλούς πακέτο. Αυτό που ορίζεται από την όμορφη εμφάνιση, το στιλάτο design σε όλες του τις λεπτομέρειες και τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα. Με αυτή τη σειρά. Και το τελευταίο, να αφορά τους λιγότερους από όσους γλυκοκοιτάζουν το ανοιχτό Mini. Ας είναι όμως.

Ο τρικύλινδρος 1.500άρης είναι ικανός και το έχει αποδείξει όπου και αν τον έχουμε συναντήσει. Σε αυτή εδώ την έκδοση, δείχνει απόλυτα ok- αλλά μέχρι εκεί, μια και έχουμε την υποψία πως το χαρακτηριστικό ελαφρύ κροτάλισμά του στο ρελαντί, πιθανά να “χαλάσει” κάποιους που δίνουν σημασία στη λεπτομέρεια. Αυτοί βέβαια, θα έχουν κληθεί να ξεπεράσουν και τους περιορισμένους χώρους για τους 4 (καλύτερα 2+2) επιβάτες στην καμπίνα, που αντίστοιχα δεν θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν και πολλά πράγματα για μια απόδραση σαββατοκύριακου. Και να σκεφτεί κανείς πως τα 215 λίτρα της σπηλιάς που παίζει το ρόλο του πορτ μπαγκάζ, είναι βελτίωση σε σχέση με τα 170 του παρελθόντος. Προφανώς με την οροφή πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, γιατί αν την αναδιπλώσεις, έχεις μόλις 160 λίτρα διαθέσιμα και ίσως το πιο στενό άνοιγμα φόρτωσης της αγοράς.

Να γυρίσουμε όμως λίγο στον κινητήρα των 1.499 κ.εκ. που δείχνει επαρκής για τις ανάγκες ακόμα και της διασκέδασης του οδηγού που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί το ευχάριστο προφίλ του αυτοκινήτου και τους 136 ίππους, στους δρόμους με στροφές. Στο πρόγραμμα Sport, δείχνει να ζωντανεύει σημαντικά, δικαιολογώντας και την αυξημένη κατανάλωση που παρουσιάζει, μια και το καύσιμο γίνεται ισχύς στη διάθεση του οδηγού. Από την καταγραφή των κινήσεών μας προκύπτει και η διαπίστωση πως το 6.5 λίτρα, ήταν το καλύτερο που πετύχαμε κατά τη διάρκεια της μίας εβδομάδας με το ανοιχτό Mini. Κοντά στα 8,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης εντός Αττικής.

Εκεί, μακριά από την πόλη, μπορέσαμε από την άλλη να δούμε και την άλλη όψη του Mini. Την αίσθηση kart για την οποία λέγαμε νωρίτερα. Αυτή που εμφανίζεται ανεξάρτητα με τη θέση της οροφής, σε δρόμους με στροφές και αρκετά “σφιχτή” χάραξη. Εκεί που το Mini, δείχνει τι αξίζει, μιας και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, αλλά κυρίως πολύ καλά στημένο. Δεν κρύβει το βάρος του που φλερτάρει με τους 1,3 τόνους αλλά πάλι, δεν το αφήνει να σταθεί εμπόδιο στην απόλαυση του οδηγού. Δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό τη σφιχτή ανάρτηση που μπορεί να κουράζει σε άλλες συνθήκες, αλλά εκεί, στέκεται στο πλάι του οδηγού και συμβάλλει στην απόλαυση της οδήγησης ενός προσθιοκίνητου αλλά με πολύ ευχάριστη συμπεριφορά, μικρού αυτοκινήτου. Το turbo σύνολο δίνει υποστήριξη στον οδηγό, όπως κάνουν και τα δυνατά φρένα, που δείχνουν και αρκετή αντοχή στη σκληρή χρήση.

Προφανώς τα 26.750€ της αρχικής τιμής για το μοντέλο, για κάποιους θα είναι πολλά. Όμως σίγουρα τα αξίζει. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Mini Cooper Cabrio, κλέβει καρδιές και το κάνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

VOLKSWAGEN TIGUAN 1.4cc 150hp

Οι διαστάσεις του το καθιστούν ικανό στο να φιλοξενήσει πέντε άτομα άνετα και χωρίς παραχωρήσεις. Η καμπίνα του Tiguan είναι ότι πρέπει για αυτή την κατηγορία και οι αποσκευές χωρούν στα 515 λίτρα που υπάρχουν. Για να επιστρέψουμε στους επιβάτες, η χωροταξία είναι τέτοια που δίνει την αίσθηση της καλής ευρυχωρίας στους εμπρός (που προκύπτει από τη μεταξύ τους απόσταση) αλλά  ικανοποιεί και τους πίσω, ενώ δίνει και πάρα πολλές λύσεις στην ανάγκη μεταφοράς μικρών αντικειμένων, με πολλές θήκες σε έξυπνα σημεία. Οι πίσω επιβάτες είναι άνετοι σε κάθε περίπτωση και με τον χώρο των ποδιών απόλυτα ικανοποιητικό, ακόμα και όταν ο οδηγός κάθεται χαμηλά και με τραβηγμένο το τιμόνι όσο πιο έξω γίνεται, τοποθετώντας παράλληλα και το κάθισμα στο όριο της κεντρικής κολώνας. Με λίγα λόγια, αυτό που βλέπει κανείς απ’ έξω, δεν προδιαθέτει για την άνεση που απολαμβάνουν οι μέσα.

Η οδική του συμπεριφορά που λίγο απέχει από αυτή των υπόλοιπων μοντέλων που βασίζονται στο ίδιο πάτωμα. Οι νέες ρυθμίσεις της εμπρός ανάρτησης έχουν κάνει ελάχιστα λιγότερο πληροφοριακό το τιμόνι αλλά και πάλι αυτό είναι κάτι που θεωρείται δικαιολογημένο σε αυτοκίνητα με εκτός δρόμου προεκτάσεις στο χαρακτήρα τους. Η ανάρτηση πίσω, τονίζει τα καλά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Αυτό που κάνει τη διαφορά  είναι το πώς κινείται το Tiguan σε κάθε οδόστρωμα. Η ανάρτηση δείχνει πολύ καλή προοδευτικότητα. Με τη ενεργοποίηση του συστήματος από το σχετικό διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, το ABS και το ESP παραμένουν εν λειτουργία και προσαρμόζουν τη δράση τους για σαθρά και ολισθηρά εδάφη. Παράλληλα, ενεργοποιείται και το σύστημα ελέγχου της καθόδου (μέχρι τα 30 χλμ./ώρα), που διευκολύνει τον οδηγό που θα βρεθεί μπροστά σε μια ιδιαίτερα έντονη και γλιστερή κατηφόρα.

Ο κινητήρας κερδίζει πόντους. Δίνει στο Tiguan τη δυνατότητα να αφήνει πίσω πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού σε επιδόσεις αλλά και κόστος χρήσης, αφού με μια λογική ήπιας χρήσης, το οικονομόμετρο μπορεί να σταθεροποιηθεί κάτω από τα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, με το startstop αλλά και το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT) να κάνουν πραγματική διαφορά σε αυτήν εδώ την εφαρμογή. Έχοντας μάλιστα και τον αυξημένο όγκο του μοντέλου και το βάρος, να λειτουργούν ενάντια σε αυτή την προσπάθεια. Ο συνδυασμός του turbo με όλη τα τεχνολογικά καλούδια στον κινητήρα,  σε κάθε περίπτωση προσφέρει αυτό που χρειάζεται ο οδηγός: ροπή και μάλιστα από τις  χαμηλές στροφές. Συγκεκριμένα, από τις 1.500 σ.α.λ. και σταθερά έως τις 3.500, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 25,5 kgm ροπής που σίγουρα τον βοηθούν να ξεπεράσει αρκετά εμπόδια όπου και να βρεθεί, με το DSG όπως στην περίπτωσή μας, να δίνει ρέστα από κοντά, συνθέτοντας ένα πολύ αγχολυτικό σύνολο.

Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στο ότι η VW έχει κάνει πολύ καλές επιλογές σε κάθε τομέα, προσφέροντας μια πολύ καλή πρόταση στην κατηγορία με άσο στο μανίκι τη μικρή χωρητικότητα του  κινητήρα. Αν στα παραπάνω προστεθεί και το  ύφος του μοντέλου με τον πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει πρακτικά τα πάντα, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα νικητή. Και δικαίως. Δεν είναι (μόνο) η κάμερα οπισθοπορείας με την εικόνα στην υψηλής ευκρίνειας οθόνη 8” που κερδίζει τις εντυπώσεις. Ούτε ο ψηφιακός πίνακας των οργάνων  που είναι πάρα πολύ εντυπωσιακός παρεμπιπτόντως. Είναι και το αυτόματο παρκάρισμα που παίζει πολύ καλό ρόλο αλλά και το σύστημα που εξασφαλίζει την παρακολούθηση της λωρίδας κυκλοφορίας, κρατώντας το αυτοκίνητο ανάμεσα στις γραμμές, με τον οδηγό να έχει ουσιαστικά δώσει τον έλεγχο. Ό,τι ποιό κοντά στην αυτόνομη οδήγηση.

Άσσος είναι και η τιμολογιακή τοποθέτησή του. Τα 26.450€ για τη βασική έκδοση με τον ίδιο κινητήρα αλλά με απόδοση 125 ίππων, θα αποτελέσει προσκλητήριο για όσους μπορούν να φτάσουν σε αυτό το νούμερο για αγορά αυτοκινήτου, μια και σίγουρα το μοντέλο της VW θα ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες περιπτώσεις. Αυτό που είχαμε, σε άσπρο χρώμα, με τους 150 ίππους τα 1450 χιλιόμετρα που κάναμε στην πελοπόνησσο αλλά κ στην Αττική μας φάνηκαν λίγα αλλά ιδιαίτερα ασφαλή κ οικονομικά

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MERCEDES  E220d

Η Ε 220d με την πραγματικά εντυπωσιακή άνεση της ανάρτησης και τον μηδαμινό θόρυβο του κινητήρα της. Το νέο τετρακύλινδρο diesel συνολικά είναι ένα πραγματικό κόσμημα από λειτουργική άποψη. Ακόμα και κρύο, όπως συμβαίνει στα περισσότερα diesel, ακούγεται ελάχιστα. Όταν έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας, ελάχιστα αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά από ένα σύνολο βενζίνης.

Σε αυτό, να προσθέσουμε την αμεσότητα στο ανέβασμα στροφών, κάτι που επίσης δεν χαρακτηρίζει εύκολα τους diesel κινητήρες. Και βεβαίως ίσως το καλύτερο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, το οποίο αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα των εξαιρετικών επιδόσεων, της χαμηλής κατανάλωσης αλλά και του crusing με πραγματικά ελάχιστο θόρυβο.

Για τις ελληνικές συνθήκες, η 220d αποτελεί την ιδανική έκδοση του μοντέλου. Δεν έχουμε οδηγήσει τις υπόλοιπες εκδόσεις, όμως πιθανά δεν θα υπάρχει άλλη με αυτή την εξαιρετική αναλογία επιδόσεων – οικονομίας. Επιπρόσθετα, ο οριακά μικρότερος από τα 2.0 λίτρα κυβισμός, σε κρατά σε μια ανεκτή φορολογικά αντιμετώπιση, χωρίς να χάνεις σε επιδόσεις, άνεση, εξοπλισμό αλλά και κύρος βεβαίως.

Όταν έχεις δώσει περίπου 62.000€ για την αγορά αυτού του αυτοκινήτου, η οικονομία δεν είναι μάλλον στην κορυφή της ιεραρχίας των ζητουμένων. Ωστόσο είναι εντυπωσιακό, πως ένα αυτοκίνητο κοντά στα πέντε μέτρα μήκος, με 194 ίππους και βάρος περίπου 1.700 κιλά, καίει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, τόσο λίγο. Όχι συγκριτικά, αλλά με απόλυτα κριτήρια.

Η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης, περιλαμβάνει ταξίδι με “κλειδωμένο” το cruise control στα 140 χλμ./ώρα, επαρχιακό δίκτυο και αρκετή πόλη. Σύνολο πάνω από 700 χιλιόμετρα. Τα 5,8 λίτρα/100 χλμ. δεν έγιναν με το πιο “ελαφρύ” πόδι, ούτε με λογική ταξιτζή. Γι΄αυτό το λόγο άλλωστε είναι τόσο εντυπωσιακά.

Εδώ έρχεται το ερώτημα: Αν έχεις 60-70  χιλιάρικα για την αγορά της, δεν είναι οξύμωρο να σκέφτεσαι τη χαμηλή κατανάλωση; Σίγουρα ναι. Αν όμως πρόκειται να αξιοποιήσεις τις δυνατότητές της, με 200 – 300 χιλιόμετρα την ημέρα μετακινήσεων, τότε και αυτή αποκτά πολύ σημαντικό νόημα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, πέρα από τα όποια οικονομοτεχνικά ζητήματα, η εντυπωσιακή ικανότητα του κινητήρα να λειτουργεί με πολύ λίγο καύσιμο, δείχνει κάτι ακόμα. Την τεχνολογική αρτιότητα της E στην οποία όσο το ψάχνεις, τόσο το πολύ υψηλό κόστος αγοράς δείχνει όλο και πιο φυσιολογικό. 

Γυρνώντας μέσα στην πόλη με ένα αυτοκίνητο σαν την E-Class, το μόνο που σου μένει είναι τα βλέμματα. Άλλοτε μίσους και άλλοτε θαυμασμού, ωστόσο δεν νιώθεις κ άνετα. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει όταν βρίσκεσαι στον ανοιχτό δρόμο. Το υπέροχο σεντάν τρώει τα χιλιόμετρα σαν το γάργαρο νερό της πηγής. Σχεδόν τίποτα δεν ενοχλεί στο εσωτερικό της, γκάζι υπάρχει πολύ για οτιδήποτε, συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης πολλά. Κάπως έτσι, βρίσκεσαι να έχεις καλύψει 700 χιλιόμετρα σε 24 μόλις ώρες και να σκέφτεσαι τουλάχιστον άλλα τόσα την επομένη.

Αυτή ακριβώς είναι και η πεμπτουσία τέτοιων αυτοκινήτων. Μόλις έχεις τελειώσει ένα μεγάλο ταξίδι, αντιλαμβάνεσαι το γιατί τα 62.000€ είναι μια λογική τιμή για αυτό το αυτοκίνητο. Φυσικά θα μπορούσαν να είναι και αρκετά λιγότερα, αλλά στη χώρα μας υπάρχει πάντα μια διάθεση τιμωρίας της πολυτέλειας κ του εξαιρετικού οχήματος. Καλώς ή κακώς.

Εξαιρετικό σε λειτουργικότητα αυτοκίνητο, δεν ενοχλεί στο παραμικρό. Αντιλαμβάνεσαι την προσήλωση  στη λεπτομέρεια, που ξεκινά από τη λειτουργία όλων των συστημάτων και καταλήγει στην υψηλής ευκρίνειας κάμερα οπισθοπορείας. Με αυτές τις σκέψεις, δικαιολογείς και το εντυπωσιακό κόστος. Χωρίς, φυσικά, να σημαίνει ότι όσοι τελικά αγοράζουν E, την χρειάζονται κιόλας.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending