Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Brand name & Επιχειρήσεις

CΜε την οικονομική κρίση να πλήττει όλες σχεδόν τις επιχειρήσεις ακόμη και όσες έχουν καθαρά εξαγωγική πολιτική-φιλοσοφία η σημασία της σωστής διαχείρισης της εταιρικής ταυτότητας αλλά και η δημιουργία ενός δυνατού Brand name αποτελούν περισσότερο από ποτέ ζητήματα μείζονος σημασίας.

Η πτώση τζίρου, κερδοφορίας των επιχειρήσεων, ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά αλλά και στο εξωτερικό, η προσπάθεια να ανταπεξέλθουν σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον απευθυνόμενες σε καταναλωτικό κοινό με χαμηλή πλέον αγοραστική δύναμη που δέχεται άπειρα μηνύματα, διαθέτει πληθώρα επιλογών σε προϊόντα και υπηρεσίες, αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για την επιβίωση και ανάπτυξη τους. Ακόμη ωστόσο και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς υπάρχουν στρατηγικές και σημεία που με τη βοήθεια εξειδικευμένων στελεχών-ειδικών και οργανισμών όλες οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να καταστούν ανταγωνιστικές και να διαμορφώσουν με τη παρουσία τους, επιτυχημένη πορεία στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι.

Η λέξη κλειδί είναι ο καθορισμός του branding-η διαφορετικά η στρατηγική branding που συντελεί βοηθητικά στο να καταστεί μια επιχείρηση, Αναγνωρίσιμη με το στοιχείο της Μοναδικότητας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Η δημιουργία ενός δυνατού Brand name απαιτεί ιδιαίτερη προετοιμασία -μελέτη- σχεδιασμό και κυρίως την ενεργοποίηση όλων των εργαζομένων και στελεχών της επιχείρησης προς αυτό το σκοπό. Από την παραγωγή, την τυποποίηση των προϊόντων αν επρόκειτο για παραγωγική μονάδα, έως και τη διακίνηση τους στην αγορά. Η ανάλυση -μελέτη των στοιχείων ή και προϊόντων εκείνων που θα διαμορφώσουν τη δημιουργία του brand name της επιχείρησης με το οποίο και θα κατακτήσει τις αγορές εναποτίθεται σε όλα τα τμήματα εργασίας αλλά κυρίως στο τμήμα Έρευνας της επιχείρησης και φυσικά στο τμήμα Επικοινωνίας και Marketing που με τη σειρά του, κατόπιν αξιολόγησης των θετικών σημείων της εταιρείας ή προϊόντων της θα διαμορφώσει το project προβολής της εικόνας της.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της επιχείρησης; Γιατί την έχει ανάγκη η αγορά; Τι το καινούριο ή διαφορετικό προσφέρει; Οι υπηρεσίες, προϊόντα της είναι μοναδικά όσον αφορά τη ποιότητα; Διαθέτει για παράδειγμα κοινωνικές-οικολογικές ευαισθησίες; Και πολλά άλλα ερωτήματα μέσα από τα οποία μπορούμε να βρούμε τα στοιχεία εκείνα που θα καταστήσουν την εταιρεία ανταγωνιστική ή ακόμη και πρωτοπόρα σε αυτό που προσφέρει στον καταναλωτή.

Πολύ σημαντικό στη διαμόρφωση -συγκρότηση στρατηγικής branding είναι η εμπειρία τόσο των στελεχών του τμήματος Έρευνας για την αξιολόγηση π.χ. ποιότητας προϊόντων, υπηρεσιών όσο και των στελεχών Marketing της επιχείρησης, τα οποία και θα αναλάβουν το κομμάτι επικοινωνίας.

Για αυτό το λόγο σε ορισμένες περιπτώσεις η όλη προσπάθεια στρατηγικής branding εναποτίθεται σε οργανωμένα εξωτερικά γραφεία συμβούλων ή σε συνεργασία μαζί τους.

Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό τοπίο λόγω της Κρίσης η διαμόρφωση στρατηγικής Branding στις επιχειρήσεις αποτελεί μονόδρομο για την επιβίωση και ανάπτυξη τους.

Από την Έλενα Τζήκα

Σύμβουλος Επικοινωνίας

Επιχειρηματικότητα

Η Ελλάδα να κινηθεί σύγχρονα και ανταγωνιστικά στο νέο περιβάλλον.

Τα προβλήματα της καθημερινότητας είναι πάρα πολλά. Οι πολίτες αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις και περιμένουν ακόμη περισσότερες ελαφρύνσεις.
Οι προσθήκες που έγιναν στην κυβέρνηση στόχο έχουν την ταχύτατη αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων και την στήριξη της αγοράς.

Η Κομισιόν επεξεργάζεται ένα σχήμα που θα μπορούσε να ξεπερνά τις μεμονωμένες αντιρρήσεις των κρατών-μελών , αν η φορολογική πολιτική μιας χώρας διαστρεβλώνει την ενιαία αγορά. Οι ιθύνοντες εξετάζουν τρόπους διασφάλισης ότι μια ειδική πλειοψηφία κρατών μπορεί να προωθήσει προτάσεις ακόμη και αν υπάρχει μια μειοψηφία που διαφωνεί.

Το να αλλάξει η νομική τάξη της Ευρώπης θα απαιτούσε ένα κύμα από δημοψηφίσματα σε όλη την Ευρώπη- μια διαδικασία που τείνει να μην πηγαίνει και τόσο καλά για την ίδια την Ε.Ε.

Τα 750 δισ. ευρώ για τη νόσο Covid- 19 δικαιολογούνται ως ένα έκτακτο μέτρο. Ωστόσο τα έκτακτα μέτρα μπορούν να γίνουν μόνιμα. Προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να χρησιμοποιήσει κανόνες περί περιορισμών στην ενίσχυση κρατών προκειμένου να πατάξει τα ανεπιθύμητα φορολογικά καθεστώτα σε χώρες όπως η Ιρλανδία και η Ολλανδία, απορρίφθηκαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Το να περιοριστεί το δικαίωμα των κρατών-μελών στο βέτο μπορεί να επιταχύνει την ενοποίηση.
Η ομοφωνία είναι μια δύσκολη διαδικασία, όπως είδαμε στη Σύνοδο Κορυφής. Οι ηγέτες που συμμετείχαν στις πρόσφατες διαπραγματεύσεις, των πέντε ημερών, για τις οικονομικές ενισχύσεις είχαν δύσκολο ρόλο. Όμως προχώρησαν σε συναινέσεις. Αν και όλοι, από την ισχυρή Γερμανία έως την μικρή Μάλτα, πρέπει να κάνουν θυσίες, κανείς δεν είναι αναγκασμένος να υποχωρήσει πλήρως.

Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας κα Κριστίν Λαγκάρντ επαναεπιβεβαίωσε την ανάγκη να διατηρήσει η ΕΚΤ το δίχτυ ασφαλείας, τις μαζικές αγορές αξιόγραφων και πολύ ελκυστικές συνθήκες τουλάχιστον έως τον Ιούνιο του 2021, προκειμένου να συμβάλει στην τόνωση της οικονομίας.

Η κα Λαγκάρντ εστίασε και στην κλιματική αλλαγή, ως κάτι που την απασχολεί ιδιαίτερα. «Οι θεσμοί, όπως η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, οφείλουν να αναρωτηθούν πώς μπορούν να συμμετάσχουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τον πλανήτη μας και για τις μελλοντικές γενιές».
Η μέχρι σήμερα εμπειρία στις αναπτυγμένες χώρες, μας αποδεικνύει ότι οι καλύτερες επιδόσεις των συντελεστών της παραγωγής πλούτου, παρατηρούνται σε χώρες όπου επικρατούν οι καλύτερες ανταγωνιστικές συνθήκες και γίνονται σχολαστικά σεβαστοί οι κανόνες των συναλλαγών.

Επίσης στις αναπτυγμένες χώρες, η επαναδιανομή του παραγόμενου πλούτου σε πρώτη φάση αφορά την δικαιότερη κατανομή των εισοδημάτων που προκύπτουν από τη λειτουργία της οικονομίας της αγοράς και για μια μακρά περίοδο, η διαδικασία είχε αφετηρία τη συσσώρευση κεφαλαίου. Στην ουσία έτσι, η αναδιανομή στηριζόταν σε κινήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, όπου έχουμε συναλλαγή αξίας έναντι αξίας.
Τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια πολυεπίπεδη κρίση με ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Κοινωνικές ανατροπές και νέα δεδομένα θα διαμορφώσουν το νέο περιβάλλον που θα κληθούμε να λειτουργήσουμε.
Η Ελλάδα καλείται να κινηθεί σύγχρονα και ανταγωνιστικά. Ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Πρόσθετοι κανόνες ασφαλείας για τις επιχειρήσεις, στα πλαίσια αντιμετώπισης της πανδημίας.

  • Παραθέτουμε το κυρίως κείμενο από την πολύ σημαντική απόφαση για τα μέτρα προστασίας που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις το προσεχές διάστημα.
  • Στην προκειμένη περίπτωση, με τον όρο “προσεχές διάστημα” αναφερόμαστε τουλάχιστον έως τις 31 Αυγούστου, όπως προβλέπει και η συγκεκριμένη υπ. Αριθμ. ΔΙα/ΓΠ.οικ. 48976 (ΦΕΚ Β’ 3165/31.07.2020).
  • Η διάταξη φέρει τίτλο “Κανόνες τήρησης αποστάσεων και άλλα μέτρα προστασίας σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19“.
  • Κρίνουμε σκόπιμο να κάνουμε ιδιαίτερη μνεία στα άρθρα 24 έως 27, όπου και παρατίθενται οι ελεγκτικές διαδικασίες και όλο το εκείνο πλαίσιο πιστοποίησης παραβάσεων και επιβολής προστίμων.
  • Εξαιτίας και των τελευταίων εξελίξεων, με την εμφάνιση μεγαλύτερης διασποράς του ιού, αναμένουμε να δούμε κατά πόσο θα προκύψουν και νέα δεδομένα.

Το πλήρες κείμενο -συμπεριλαμβανομένου του παραρτήματος με τα βασικά άρθρα της διάταξης- μπορείτε να διαβάσετε στο tsenos.gr

Προλόγισε και σχολίασε ο Παναγιώτης Τσένος, φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Μεταρρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα για να πετύχει το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η Ελλάδα πετυχαίνει  τους στόχους της και οι αγορές   άρχισαν «να λειτουργούν» με μεγαλύτερη επιείκεια. Απαιτείται στρατηγική και οριοθέτηση δράσεων. Η νόσος Covid-19 έφερε πολλές ανατροπές και μεγάλες οικονομικές απώλειες. 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε την εξάμηνη παράταση του πλαισίου ενισχυμένης εποπτείας στην Ελλάδα, όπως προβλέπεται στον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 472/2013 (μέρος του αποκαλούμενου «two-pack»).

Η ελληνική οικονομία αναμένεται να δεχθεί μεγάλη ώθηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, τονίζει ο επικεφαλής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Γιάννης Στουρνάρας, σε συνέντευξή του στο Bloomberg.

Όπως ανέφερε ο κ. Στουρνάρας, η Ελλάδα αναμένεται να λάβει 32 δισ. ευρώ από τη δράση Next  Generation, πάνω από 17% του ΑΕΠ. Οι αρχικές εκτιμήσεις της κεντρικής τράπεζας κάνουν λόγο για μέση άνοδο του ΑΕΠ κατά 2% την περίοδο 2021-2026.

Η μεγάλη πρόκληση είναι οι μεταρρυθμίσεις, ώστε η Ελλάδα να απορροφήσει τα κεφάλαια με τον σωστό τρόπο, να έχουν τη μέγιστη δυνατή επίπτωση στην ανάπτυξη. Δεν αρκεί να ξοδέψουμε αυτά τα χρήματα. Πρέπει οι επενδύσεις να συνοδευτούν από δομικές μεταρρυθμίσεις.

Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης, που θα καταρτιστεί για να υποβληθεί και να εγκριθεί από την ΕΕ, τα οικοσυστήματα του εμπορίου, της βιομηχανίας, της μεταποίησης, των μεταφορών – logistics  και των ναυτιλιακών υπηρεσιών μπορούν, με τη σωστή υποστήριξη, να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές. Η άμεση υιοθέτηση νέων, πράσινων και ψηφιακών τεχνολογιών, μπορούν να οδηγήσουν την αλυσίδα εφοδιασμού και των εξαγωγών της χώρας μας σε πιο ανθεκτικές δομές και μεθόδους εγχώριας παραγωγής.

Ο δρόμος είναι μακρύς και επίπονος. Οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες αναμένουν με αγωνία την ρύθμιση των σχέσεων με τις τράπεζες, που για μια ακόμη φορά παραμένουν στο απυρόβλητο.

Στοχεύοντας στην ενίσχυση της επιβραδυνόμενης ανάπτυξης της οικονομίας της ΕΕ και στην προώθηση αναπτυξιακών πολιτικών, οι ευρωβουλευτές ζήτησαν από την ΕΚΤ να διατηρήσει τόσο τις κατάλληλες συνθήκες ρευστότητας όσο και ένα βαθμό νομισματικής διευκόλυνσης.

Ωστόσο, η βιώσιμη ανάπτυξη δε μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της νομισματικής πολιτικής, συνεπώς τα κράτη μέλη θα πρέπει να υιοθετήσουν κατάλληλες δημοσιονομικές πολιτικές και να εφαρμόσουν οικονομικές μεταρρυθμίσεις. Επιπροσθέτως, τα μέλη του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου  τονίζουν τον πιθανό αρνητικό αντίκτυπο που μπορεί να έχουν τα πολύ χαμηλά ή αρνητικά επιτόκια στα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά συστήματα, παρά τα πιθανά οφέλη για την απασχόληση και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Για αυτές ειδικά, ζητούν την βελτίωση της πρόσβασής του σε χρηματοπιστωτικούς πόρους.

Το ψήφισμα με τις προτεραιότητες του Κοινοβουλίου για τις μελλοντικές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), εγκρίθηκε με 452 ψήφους υπέρ, 142 κατά και 33 αποχές σε συνέχεια της συζήτησης  στην ολομέλεια, με την πρόεδρο της ΕΚΤ Christine Lagarde.

Το Κοινοβούλιο καλεί την Ευρωπαϊκή  Κεντρική Τράπεζα  να εφαρμόσει καλύτερα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και σχετικές με τη βέλτιστη διακυβέρνηση αρχές στις πολιτικές της, καθώς και να επανασχεδιάσει το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων του επιχειρηματικού τομέα (CSPP) για την καλύτερη στήριξη περιβαλλοντικά βιώσιμων πρωτοβουλιών. Οι ευρωβουλευτές καταδικάζουν το γεγονός ότι η έκδοση «πράσινων» ομολόγων αντιστοιχεί μόλις στο 1% της συνολικής διάθεσης ομολόγων σε ευρώ, ενώ οι περισσότερες (62,1%) αγορές ομολόγων από την ΕΚΤ αφορούν τομείς που ευθύνονται για το 58,5% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ευρωζώνη.

Η ΕΚΤ να εντείνει τις προσπάθειές της για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, της φοροδιαφυγής και άλλων μορφών οικονομικού εγκλήματος, μέσω της σύστασης ενός συστήματος για την καλύτερη παρακολούθηση των μεγάλων συναλλαγών.

Οι απαιτήσεις και οι ανάγκες των κρατών-μελών έχουν αυξηθεί. Απαιτείται άμεση ανταπόκριση από την ΕΚΤ. Οι λαοί δεν θα δείξουν  άλλη ανοχή.

Η ευημερία των αριθμών είναι σε αναντιστοιχία με την ποιότητα ζωής των πολιτών. Η Ελλάδα οφείλει να διεκδικήσει και να πετύχει τους στόχους της.

 

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Trending