Connect with us

Αυτοκίνητο

HONDA JAZZ 1.5 vvti

Το νέο Honda Jazz είναι σαφώς ανανεωμένο από τον προκάτοχό του. Ξεχωρίζει για τον πιο ψηλό και τετράγωνο σχεδιασμό του σε σχέση με τα υπόλοιπα σουπερμίνι και μικρά αυτοκίνητα. Η έκδοση 1.5 Dynamic που δοκιμάσαμε ξεχωρίζει από τα σπορ χαρακτηριστικά: Σπορ προφυλακτήρες εμπρός, πλάι και πίσω με επιπρόσθετο διάχυτη. Η τιμή του Honda Jazz ξεκινάει από 15.500 €.

Στο εξωτερικό του Jazz Dynamic ξεχωρίζουν τα σπορ χαρακτηριστικά. Επιπλέον των προφυλακτήρων υπάρχουν ειδικά εμπρός φώτα με αυτόματη λειτουργία και εξαιρετική δέσμη, ειδικά σχεδιασμένο πίσω σπόιλερ, μαύροι καθρέπτες και μαύροι τροχοί κράματος αλουμίνιου 16”. Ακόμη, σε συνδυασμό με την λευκό χρώμα του αμαξώματος οι κόκκινες λεπτομέρειες στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα τονίζουν παραπάνω τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης Dynamic.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η 7 ιντσών οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας. Από εκεί ρυθμίζονται οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, με εξαίρεση τον κλιματισμό, ο οποίος έχει δικά του χειριστήρια ακριβώς από κάτω. Τα μενού

του συστήματος πληροφόρησης είναι κατανοητά και υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ελληνικής γλώσσας. Ο πλοηγός είναι της Garmin, που σημαίνει πως είναι αξιόπιστος και κατανοητός. Η σύνδεση τηλεφώνου είναι εφικτή μέσω Bluetooth και υπάρχει δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής μέσω AUX, Bluetooth, USB και HDMI.

Τα όργανα του οδηγού είναι σαφή και κατανοητά, με το ταχύμετρο στην μέση και το στροφόμετρο αριστερά. Δεξιά υπάρχει ο υπολογιστής ταξιδιού, του οποίος ο χειρισμός γίνεται από τα χειριστήρια στο τιμόνι και είναι σχετικά περίπλοκος. Επίσης, υπάρχει ένα φως το οποίο μεταβάλλεται από πράσινο όταν η οδήγηση είναι οικονομική σε μπλε, όταν η οδήγηση γίνεται πιο επιθετική.

Η ποιότητα των υλικών είναι αρκετά καλή και η ποιότητα συναρμογής είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Τα καθίσματα, τα οποία είναι μαλακά με καλή στήριξη, έχουν σαν αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά άνετα. Το δερμάτινο τιμόνι στην έκδοση Dynamic διαθέτει την όμορφη λεπτομέρεια της κόκκινης ραφής.

Οι χώροι στο εσωτερικό είναι πάρ πολύ καλοί. Υπάρχει χώρος για τα κεφάλια των ψηλότερων επιβατών εμπρός και πίσω. Η θέση οδήγησης δεν είναι η ιδανική για τους ψηλούς οδηγούς, καθώς το κάθισμα δεν πηγαίνει επαρκώς προς τα πίσω. Αυτό βέβαια μεταφράζεται σε πολύ ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια όλων των επιβατών. Μπορούν να χωρέσουν πέντε επιβάτες, ακόμη και σε σχετικά μεγάλα ταξίδια.

Επίσης, ξεχωρίζουν οι αποθηκευτικοί χώροι: Υπάρχει πτυσσόμενη ποτηροθήκη για τον οδηγό στο ταμπλώ, ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα και αποθηκευτικοί χώροι, άνετο εμπρός υποβραχιόνιο με πολύ χώρο από κάτω. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει και αυτό επαρκή χωρητικότητα, όπως και οι τσέπες των θυρών.

O χώρος αποσκευών έχει επαρκή χωρητικότητα για το μέγεθος του Jazz και σχετικά τετράγωνο σχήμα, καθιστώντας εύκολη την χωροδιάταξη πολλών αποσκευών. Επίσης υπάρχει και χώρος κάτω από το πάτημα του χώρου των αποσκευών, ο οποίος επαρκεί για ένα σακίδιο πλάτης ή για την αποθήκευση των αναλώσιμων και άλλου εξοπλισμού του αυτοκινήτου.

Τα καθίσματα πέφτουν ή ανασηκώνονται, δημιουργώντας έτσι έναν τελείως επίπεδο μεγάλο χώρο αποσκευών ή έναν πολύ ψηλό χώρο στην θέση των πίσω καθισμάτων, αντίστοιχα.

Παρά τον σπορ σχεδιασμό της έκδοσης Dynamic, το νέο Jazz έχει σαφή προσανατολισμό άνεσης και οδήγησης στην πόλη. Η ανάρτηση είναι εξαιρετικά μαλακή, με αποτέλεσμα η απορρόφηση των κραδασμών και των ανωμαλιών του οδοστρώματος να είναι υποδειγματική, αλλά να υπάρχει έντονη κλίση του αμαξώματος στις απότομες στροφές. Το κράτημα όμως του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό, δίνοντας τελικά σίγουρη αίσθηση χωρίς όμως σπορ χαρακτήρα. Σε υψηλότερες ταχύτητες το Jazz είναι σταθερό και σίγουρο.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1500 κυβικών εκατοστών και 130 ίππων είναι εξαιρετικός. Δεν έχει πρόβλημα να περιστρέφεται ψηλά και δίνει μια γραμμική και αναμενόμενη κατανομή της ισχύς και της ροπής στο φάσμα των στροφών. Ο ήχος του είναι ευχάριστος επίσης.

Ο κινητήρας συνοδεύεται από 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ υπάρχει και η επιλογή αυτόματου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Το κιβώτιο είναι σχετικά κοντό και στην αστική οδήγηση ο οδηγός καλείται να αλλάζει τις σχέσεις ίσως υπερβολικά συχνά. Επίσης, η απουσία της υπερπλήρωσης σημαίνει πως η ισχύς βρίσκεται σχετικά υψηλότερα και επομένως ο οδηγός ίσως κληθεί επίσης να κατεβάσει σχέση στις ανηφόρες του αυτοκινητόδρομου.

Ο κινητήρας είναι αρκετά οικονομικός, όχι όμως ο οικονομικότερος σε σχέση με τον υπερπληρωμένο ανταγωνισμό. Ο οδηγός θα πρέπει να δουλεύει υπερωρίες με το κοντό χειροκίνητο κιβώτιο για να πετύχει τις υψηλότερες αποδόσεις ή επιδόσεις.

Το αυτοκίνητο διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας μεταξύ των οποίων προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης. Μάλιστα, σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες, το Jazz ενεργοποιεί αυτόματα την πέδη και με τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να ακινητοποιήσει το όχημα και να γλυτώσει το ατύχημα σε περίπτωση απροσεξίας του οδηγού. Βέβαια, το σύστημα είναι ίσως κάτι παραπάνω από συντηρητικό και ενεργοποιείται και σε περιπτώσεις που δεν το περιμένει ο οδηγός, σημαίνοντας λάθος συναγερμό…

Εκνευριστικές Λεπτομέρειες

  • Η απουσία αυτόματου κλιματισμού, παρά τους πολλούς αυτοματισμούς,
  • Οι αναδιπλούμενοι ηλεκτρικοί καθρέπτες κάνουν αρκετή ώρα να κλείσουν και σταματούν όταν απενεργοποιείται το αυτοκίνητο και μπορεί εύκολα να μείνουν μισόκλειστοι,

Έξυπνες Λεπτομέρειες

  • Τα φώτα το βράδυ ανάβουν κατά το ξεκλείδωμα και μένουν για λίγο ανοιχτά μετά το κλείδωμα, ενώ την ημέρα ανάβει μόνο η μικρή σκάλα.
  • Το σύστημα πλοήγησης Garmin είναι πολύ εξυπηρετικό και σίγουρο,
  • Οι αυτοματοποιήσεις των φωτών και των υαλοκαθαριστήρων λειτουργούν εξαιρετικά.

ΔΙΑΤΑΥΤΑ

Το νέο Honda Jazz είναι ένα πάρα πολύ καλό αυτοκίνητο πόλης, με εξαιρετική άνεση και ευκολία στην οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Το συστήνουμε σαν μία εξαιρετική λύση.

 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

SEAT LEON FR 1.5 eTSI mHEV : Sport είναι και φαίνεται

Οδηγούμε το κομψό Seat Leon στην ήπια υβριδική εκδοχή του,  με τον ήπιας υβριδικής υποβοήθησης turbo κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων και 150 ίππων.

Η πρώτη οπτική επαφή με το νέο Seat Leon δεν προκαλεί έκπληξη. Το αυτοκίνητο διατηρεί βασικές γραμμές του προηγούμενου μοντέλου, με πιο γλυπτές όμως επιφάνειες και πιο δυναμικές απολήξεις τόσο του εμπρός, όσο και του πίσω μέρους. Τα στενά φωτιστικά σώματα είναι στο πνεύμα της εποχής και συνολικά η φόρμα του αυτοκινήτου είναι αθλητική και ευχάριστη, χάρη στις σωστές αναλογίες. 

Οι διαστάσεις του αμαξώματος έχουν αυξηθεί αρκετά, το μήκος για παράδειγμα είναι μεγαλύτερο κατά 8,6 εκατοστά στα 4,368 μέτρα, παραμένουν όμως συμπαγείς. Σημαντικά αυξημένο είναι και το μεταξόνιο, στα 2,684 μέτρα. Στην έκδοση FR, οι τροχοί έχουν διάμετρο 18 ιντσών, ενώ η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή σε σχέση με αυτή τις εισαγωγικές εκδόσεις εξοπλισμού Style και Xcellence. 

Η πραγματική έκπληξη έρχεται από το εσωτερικό, το οποίο είναι ιδιαίτερα προσεγμένο. Τα υλικά είναι κορυφαία, η μείωση των διακοπτών χαρακτηριστική και η σχεδίαση πολύ «καθαρή» και αφαιρετική. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις τέσσερις δυνατότητες διαμόρφωσης είναι από πολύ αναλυτικός έως και μίνιμαλ, κατ’ επιλογήν του οδηγού, ενώ η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει μια πολύ ευπρόσδεκτη και εργονομική κλίση προς τον οδηγό.

Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ξεχωριστοί διακόπτες για τον κλιματισμό -τριών ζωνών παρακαλώ- δεν δημιουργεί πρόβλημα. Ωστόσο το λειτουργικό σύστημα έχει κάποιες αστοχίες ή ιδιαιτερότητες αν προτιμάτε. Όπως, για παράδειγμα, το μενού ρυθμίσεων για τον ήχο, το οποίο είναι προσβάσιμο για ελάχιστα δευτερόλεπτα και μόνο όταν ενεργοποιηθεί η ρύθμιση της έντασης.

Σε επίπεδο χώρων η αύξηση του μεταξονίου αλλά και του μήκους έχουν προσδώσει μια νέα διάσταση στο εσωτερικό, όπου τουλάχιστον τέσσερις επιβάτες θα νοιώσουν ιδιαίτερα ευπρόσδεκτοι, ακόμα και αν το ύψος τους ξεπερνά το μέσο όρο. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 380 λίτρα, με δυνατότητα επέκτασης στα 1.301 σε διθέσια διάταξη, ωστόσο το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται αρκετά ψηλά.

Εξαιρετική είναι η θέση οδήγησης, όπως μας έχουν άλλωστε συνηθίσει τα Leon και στις προηγούμενες γενιές τους. Το κάθισμα ρυθμίζεται καθ’ ύψος, προσφέρει πολύ καλή στήριξη και σκληρότητα, ενώ και το τιμόνι ρυθμίζεται τόσο τηλεσκοπικά, όσο και καθ’ ύψος. Η εργονομία των διακοπτών είναι άψογη και η ορατότητα σε όλα τα όργανα αβίαστη.

Ο κινητήρας αποτελεί μια ήδη γνωστή ποσότητα, ακόμα και σε αυτή την πιο πρόσφατη, ήπια υβριδική εκδοχή του. Ο mHEV eTSi των 1.5 λίτρων διαθέτει επιπλέον μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν ηλεκτρικό κινητήρα/εναλλάκτη/μίζα, ο οποίος υποβοηθά το θερμικό κινητήρα σε κάποιες λειτουργίες του. Η ηλεκτρική ενέργεια που ανακτάται κατά την πέδηση ή την επιβράδυνση αποθηκεύεται στην 48V μπαταρία, η οποία με τη σειρά της παρέχει ενέργεια στο 3 σε 1 ηλεκτρικό μοτέρ, που συνδέεται με το θερμικό μέσω ιμάντα.

Στην πράξη, το ήπια υβριδικό σύστημα προσφέρει ταχύτατη σε απόκριση λειτουργία start/stop, τη δυνατότητα παύσης του κινητήρα εν κινήσει (διατηρώντας λειτουργικά το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης και το υδραυλικό σύστημα πέδησης) και τέλος την υποβοήθηση του κινητήρα κατά τη φάση της επιτάχυνσης από στάση. Ταυτόχρονα, ο eTSi διατηρεί και το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων υπό μερικό φορτίο, με αποτέλεσμα να διαθέτει στη φαρέτρα του πολλά βέλη εναντίον της υψηλής κατανάλωσης.

Ο eTSi των 1.5 λίτρων συνεργάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Στα χέρια μας, όλα τα σενάρια λειτουργίας του ήπιου υβριδικού συστήματος απέδωσαν εξαιρετικά, όπως και η συνεργασία κινητήρα – κιβωτίου. Το μοτέρ έχει δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, το κιβώτιο αλλάζει αστραπιαία σχέσεις τόσο προς τα επάνω, όσο και προς τα κάτω, ενώ υπάρχει διακριτή διαφοροποίηση ανάμεσα στα προγράμματα λειτουργίας Eco, Normal και Sport. Στο Individual, που επίσης είναι διαθέσιμο, ο οδηγός μπορεί να αποθηκεύσει τις δικές του προτιμήσεις.

Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm της ροπής που αποδίδονται μόλις στις 1.500 σ.α.λ. δεν ιδρώνουν διόλου στην αλλαγή της κινητικής κατάστασης των 1.361 κιλών -με οδηγό- του αμαξώματος. Τα 221 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας και τα 8,4 δλ. που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της επιτάχυνσης από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, αποδεικνύουν ότι το Leon διαθέτει μια έντονα σπορ διάσταση. Με την αρωγή δε του ταχύτατου κιβωτίου, όλα γίνονται πιο εύκολα και απολαυστικά. Η Seat δηλώνει μέση κατανάλωση κατά WLTP 5,6 – 6,4 λίτρα/100 χλμ. Στην πράξη, η μέση δική μας σε όλες τις συνθήκες ήταν στα περίπου 7.0 λίτρα, ωστόσο με χαλαρή διάθεση, σε ταξίδι ή σε αμιγώς επαρχιακές διαδρομές αυτή μπορεί να πέσει στο επίπεδο των 6,0 – 6,5 λίτρων.

Ως σύνολο, το νέο Seat Leon 1.5 eTSI mHEV είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και εύκολο στην οδήγηση. Το  τιμόνι δίνει καλή πληροφόρηση, οι αντιδράσεις του αμαξώματος παραμένουν πάντα στο πλαίσιο της ουδετερότητας, χωρίς έντονες υποστροφικές ή υπερστροφικές τάσεις, ενώ η πρόσφυση από τους μεγάλους τροχούς είναι εξαιρετική, τόσο η ελκτική όσο και η πλευρική.

Εξαιρετικό λοιπόν  το Seat Leon 1.5 eTSI mHEV. Στο ταμείο θα ζητήσει 26.890 ευρώ για την έκδοση της δοκιμής, τα οποία είναι κατά τι λιγότερα από ανταγωνιστικά μοντέλα με ίδιο εξοπλισμό και ισχύ κινητήρα. Γεγονός που το καθιστά εκτός από κορυφαίο σε απόδοση, κορυφαίο και ως αγορά. 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Ford Mustang Mach-E AWD E/R 351hp : Η εξέλιξη των ηλεκτρικών Crossover

Δεν είναι μόνο ηλεκτρική, αλλά επίσης έντονα sport και αυτό ξεκινάει από το όνομά της. Η Ford τόλμησε με τη νέα Mustang Mach-E σε όλα τα επίπεδα. 

Η Ford κάνει την είσοδό της στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων με το εμβληματικό όνομα της Mustang σε Crossover εκδοχή, η οποία δεν έχει καμία σχέση με το pony car που γνωρίζαμε έως σήμερα. 

Οι σχεδιαστές της Mach-E έχουν διατηρήσει τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, η σχεδίαση των ώμων του αμαξώματος, οι επιθετικοί προβολείς και, το σήμα κατατεθέν, τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία. 

Στο εσωτερικό συνεχίζεται η ίδια φιλοσοφία. Το ταμπλό αποτελείται από δύο επίπεδα, που παραπέμπουν στο γνώριμο εσωτερικό των Mustang, αλλά με μια τεράστια οθόνη αφής 15,5 ιντσών, με κατακόρυφο προσανατολισμό, στο κέντρο του. Υπάρχει άλλη μία, μικρότερη, οθόνη 10 ιντσων μπροστά από τον οδηγό, που του δίνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται.

Μέσα από τη μεγάλη οθόνη γίνεται ο χειρισμός του πιο προηγμένου τεχνολογικού πακέτου που έχει παρουσιάσει η Ford. Μέσα από ένα ιδιαίτερα εύχρηστου γραφικού περιβάλλοντος, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να χειρίζεται ένα τεράστιο πλήθος ρυθμίσεων. Στη βάση της οθόνης μάλιστα υπάρχει ένας περιστροφικός διακόπτης για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου. Η Ford έδωσε πολύ μεγάλη σημασία στο λογισμικό που χρησιμοποιείται στο αυτοκίνητο, για να το κάνει σύγχρονο και επίκαιρο, με δυνατότητα over the air ανανεώσεων.

Η Mustang Mach-E διαθέτει αμάξωμα που φλερτάρει περισσότερο με τα SUV παρά με τα παραδοσιακά σπορ  muscle car, με προφανές κέρδος  στους εσωτερικούς χώρους. Μέσα στην Mach-E 5 ενήλικες θα βολευτούν με μεγάλη άνεση. Τόσο εμπρός όσο και πίσω υπάρχει άπλετος χώρος για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Το επίπεδο πάτωμα κάνει τη ζωή τους πολύ πιο εύκολη ενώ ειδικά οι πίσω κάθονται πολύ άνετα καθώς το πάτωμα δεν είναι πολύ υπερυψωμένο και τα πόδια τους έχουν πολύ φυσιολογικές γωνίες. Για τις αποσκευές τους, ο χώρος πίσω από τα καθίσματα είναι 402 λίτρα, με επιπλέον 82  στο εμπρός μέρος.

Η τετρακίνητη Mustang Mach-E της δοκιμής αποδίδει ισχύ 351 ίππους και ροπή 580 Nm, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις  5,1 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χιλιόμετρα/ώρα, ωστόσο όλες οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις μέχρι αυτό το όριο είναι καταιγιστικές. Όσον αφορά την αυτονομία, η τετρακίνητη έκδοση  με την μπαταρία extended-range της δοκιμής υπόσχεται 540 χιλιόμετρα, η οποία όμως μπορεί να επιτευχθεί μόνο στην πόλη. Στο δρόμο, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης, τα Whisper, Active και Untamed.

Αναφορικά με τη φόρτιση, η Mach-E έχει  on board φορτιστή 11 kWh για ανάκτηση σε σημεία εναλλασσόμενου ρεύματος που επιτρέπει την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των 98,7 Kwh σε σχεδόν 9 ώρες.  Σε φορτιστές συνεχούς ρεύματος υποστηρίζει ανάκτηση έως 150 kW η οποία μπορεί να προσθέσει 171 χλμ. για κάθε δέκα λεπτά φόρτισης, η αλλιώς πλήρωση με ρεύμα από 0%-80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε 45 λεπτά. 

Η νέα πλατφόρμα της Mustang Mach-E έχει αναπτυχθεί από την Ford Team Edison για να αξιοποιεί πλήρως τις επιδόσεις, την κατανομή βάρους και την άμεση επιτάχυνση που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση. Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες ανάμεσα στους άξονες και χαμηλά για να ενισχύουν τη δυναμική συμπεριφοορά.

Στις καθημερινές συνθήκες η Mustang Mach-E είναι πολύ ήσυχη και άνετη, ενώ δείχνει έτοιμη να «καταβροχθίσει» τις μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει καθόλου τους επιβάτες. Όταν όμως ζητηθεί από τον οδηγό, τα γονίδια Mustang ενεργοποιούνται και το αυτοκίνητο δείχνει πρόθυμο να τον ακολουθήσει σε πολύ πιο γρήγορο ρυθμό.

Η Mustang Mach-E κεφαλαιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο την τεράστια παράδοση της Ford και την περνά στη σύγχρονη εποχή με πολύ προσεγμένο τρόπο. Η μεγάλη αυτονομία της συνάδει με τον GT χαρακτήρα της και προσφέρει μια λύση μηδενικών ρύπων ιδανική για τις συνθήκες κίνησης στη χώρα μας. Με κόστος που ξεκινά από τις 62.000 περίπου ευρώ και φτάνει στις 85.000 ευρώ περίπου της κορυφαίας GT (74.000 ευρώ είναι η τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής), η Ford παίζει στο γήπεδο πολλών premium κατασκευαστών. Με βάση την απόδοση, δεν έχει όμως να φοβάται το παραμικρό για την έκβαση του αγώνα διότι είναι εξαιρετική.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot 3008 1.5d EAT8 Το πρότυπο των οικογενειακών SUV

Με το 3008 ξεκίνησε όχι μόνο η μεταμόρφωση της Peugeot αλλά και ολόκληρης της κατηγορίας των SUV,  που λόγω αυτού του μοντέλου γνώρισε τεράστια άνθηση. 

Με μια περιορισμένης έκτασης αισθητική ανανέωση στο τέλος του 2020, το Peugeot 3008 δεύτερης γενιάς συνεχίζει να συγκινεί τους οδηγούς, παρότι έχουν περάσει σχεδόν 7 χρόνια από την πρώτη του παρουσίαση. 

Με κορυφαία ποιότητα στο εσωτερικό, εντυπωσιακή αισθητική στο αμάξωμα και σύγχρονα μηχανικά μέρη, το Peugeot 3008 συνεχίζει να αποτελεί το πρότυπο στην κατηγορία των συμπαγών οικογενειακών SUV. Επίσης, η μεγάλη γκάμα των κινητήρων του δίνει λύσεις σε κάθε ανάγκη. Εμείς το οδηγούμε με τον κινητήρα diesel των 1.5 λίτρων. Ο οποίος, παρόλες τις φήμες, αποτελεί ένα από τα καλύτερα σύνολα ανεξαρτήτως κατασκευαστή, με εντυπωσιακή οικονομία και υψηλή απόδοση. 

Αισθητικά, στην Peugeot επέλεξαν να μην επέμβουν δραστικά σε μια τόσο πετυχημένη συνταγή, επιλογή που φαντάζει απόλυτα δικαιολογημένη καθώς το μοντέλο παραμένει απόλυτα επίκαιρο και σύγχρονο. Έτσι, περιορίστηκαν σε μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες αισθητικά και, διατηρώντας τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, πρόσθεσαν και δύο plug-in υβριδικές για να συμπληρώσουν την γκάμα. 

Η μεγαλύτερη και πιο προφανής αλλαγή στο ανανεωμένο 3008 αφορά το εμπρός μέρος του. Το μάτι πέφτει αμέσως στα νέα φώτα ημέρας, που έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα που είναι πλέον σήμα κατατεθέν των μοντέλων της μάρκας. Καινούρια είναι και η μάσκα, που δεν έχει πλαίσιο και ενώνει τα LED φωτιστικά σώματα (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) ενώ ανασχεδίαση έχει δεχτεί και ο προφυλακτήρας. 

Στο πίσω μέρος ελαφρώς ανανεωμένα είναι τα φωτιστικά σώματα. Διατηρούν τη βασική σχεδίαση με τις τρεις «νυχιές», που όμως τώρα κάθε μία από αυτές είναι μια τριάδα από LED φώτα, ενώ τα φλας είναι κυλιόμενα. Συνολικά το 3008 παραμένει σύγχρονο και ξεχωριστό. Δεσπόζει στο δρόμο και σε αυτό βοηθά το ψηλό αμάξωμα και η απόσταση των 21,5 εκατοστών από την επιφάνεια του οδοστρώματος. 

Στο εσωτερικό του Peugeot 3008 οι αλλαγές είναι ακόμα λιγότερες και αυτό δεν αποτελεί κανένα πρόβλημα. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” που είναι ευανάγνωστος και προσφέρει πλήθος πληροφοριών. Όπως είναι η πρακτική της Peugeot, ο οδηγός βλέπει τα όργανα πάνω από το μικρής διαμέτρου τιμόνι, που είναι επίπεδο στο πάνω και στο κάτω μέρος του. Υπάρχει επίσης η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, από την οποία γίνεται ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων και του κλιματισμού. Λίγο πιο κάτω βρίσκονται οι ιδιαίτερα ποιοτικοί διακόπτες «piano keys». Όλα είναι στη θέση τους και πολύ εύχρηστα. 

Ο συνολικός σχεδιασμός, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και η γενικότερη αίσθηση στο εσωτερικό του 3008 δείχνουν ξεκάθαρα την προσπάθεια της Peugeot να δώσει premium χαρακτήρα. Υπάρχουν πολύ καλής ποιότητας πλαστικά στα περισσότερα σημεία και ο συνδυασμός με το ύφασμα είναι πολύ καλός. Οι χώροι επίσης είναι άπλετοι για όλους τους επιβάτες, που θα βρουν πολλές και πρακτικές θήκες για να μικροαντικείμενά τους αλλά και για τις αποσκευές τους στο μεγάλο χώρο αποσκευών των 520 λίτρων. 

Ο premium χαρακτήρας του 3008 εκφράζεται και με τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Άριστη ποιότητα κύλισης, εξαιρετική ηχομόνωση και άνετη ανάρτηση συνθέτουν αυτήν την εικόνα. Παρά τον όγκο, το αυξημένο ύψος από το έδαφος και την ανάρτηση που φιλτράρει τόσο καλά τις ανωμαλίες, το 3008 παραμένει ένα ιδιαίτερα σταθερό αυτοκίνητο. Ο οδηγός νιώθει ότι έχει πάντα τον έλεγχο και λαμβάνει αρκετή πληροφορία από το τιμόνι. Ως αποτέλεσμα, πάντα αισθάνεται σιγουριά, η οποία ενισχύεται από την παρουσία μιας πλήρους σουίτας βοηθημάτων, που φροντίζουν πολύ διακριτικά να αποφεύγονται οι υπερβολές. Επίσης, οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης και η απόσταση από το έδαφος αφήνουν το περιθώριο για κίνηση και μακριά από την άσφαλτο. 

Ο σύγχρονος κινητήρας diesel των 1.5 λίτρων αποδίδει πλέον 130 ίππους και προσφέρει δυναμικές επιδόσεις, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10.8 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 192 χλμ./ώρα. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυαζόταν με το σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, σύνολο ιδανικό για να εκμεταλλευτεί κανείς και τις εκτός δρόμου δυνατότητες, σε συνδυασμό με τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport. 

Εντυπωσιακή είναι και η μέση κατανάλωση των 6 περίπου λίτρων σε πραγματικές συνθήκες, που επιτρέπει στον οδηγό να πραγματοποιεί με περισσή άνεση μεγάλα ταξίδια.

Συνολικά το 3008 δέχτηκε μια πολύ μικρή αλλά και ιδιαίτερα επιτυχημένη ανανέωση, διατηρεί το σύγχρονο χαρακτήρα του και είναι πιο ενδιαφέρον παρά ποτέ. Όπως και το καλό κρασί, το πέρασμα των ετών βελτιώνει το εμβληματικό SUV της Peugeot, επιτρέποντας τη σύγκριση ακόμα και με πολύ νεότερα μοντέλα ανταγωνιστών. 

Video: https://youtu.be/qctJCMeuy2M

Continue Reading

Trending