Connect with us

Αυτοκίνητο

HONDA JAZZ 1.5 vvti

Το νέο Honda Jazz είναι σαφώς ανανεωμένο από τον προκάτοχό του. Ξεχωρίζει για τον πιο ψηλό και τετράγωνο σχεδιασμό του σε σχέση με τα υπόλοιπα σουπερμίνι και μικρά αυτοκίνητα. Η έκδοση 1.5 Dynamic που δοκιμάσαμε ξεχωρίζει από τα σπορ χαρακτηριστικά: Σπορ προφυλακτήρες εμπρός, πλάι και πίσω με επιπρόσθετο διάχυτη. Η τιμή του Honda Jazz ξεκινάει από 15.500 €.

Στο εξωτερικό του Jazz Dynamic ξεχωρίζουν τα σπορ χαρακτηριστικά. Επιπλέον των προφυλακτήρων υπάρχουν ειδικά εμπρός φώτα με αυτόματη λειτουργία και εξαιρετική δέσμη, ειδικά σχεδιασμένο πίσω σπόιλερ, μαύροι καθρέπτες και μαύροι τροχοί κράματος αλουμίνιου 16”. Ακόμη, σε συνδυασμό με την λευκό χρώμα του αμαξώματος οι κόκκινες λεπτομέρειες στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα τονίζουν παραπάνω τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης Dynamic.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η 7 ιντσών οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας. Από εκεί ρυθμίζονται οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, με εξαίρεση τον κλιματισμό, ο οποίος έχει δικά του χειριστήρια ακριβώς από κάτω. Τα μενού

του συστήματος πληροφόρησης είναι κατανοητά και υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ελληνικής γλώσσας. Ο πλοηγός είναι της Garmin, που σημαίνει πως είναι αξιόπιστος και κατανοητός. Η σύνδεση τηλεφώνου είναι εφικτή μέσω Bluetooth και υπάρχει δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής μέσω AUX, Bluetooth, USB και HDMI.

Τα όργανα του οδηγού είναι σαφή και κατανοητά, με το ταχύμετρο στην μέση και το στροφόμετρο αριστερά. Δεξιά υπάρχει ο υπολογιστής ταξιδιού, του οποίος ο χειρισμός γίνεται από τα χειριστήρια στο τιμόνι και είναι σχετικά περίπλοκος. Επίσης, υπάρχει ένα φως το οποίο μεταβάλλεται από πράσινο όταν η οδήγηση είναι οικονομική σε μπλε, όταν η οδήγηση γίνεται πιο επιθετική.

Η ποιότητα των υλικών είναι αρκετά καλή και η ποιότητα συναρμογής είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Τα καθίσματα, τα οποία είναι μαλακά με καλή στήριξη, έχουν σαν αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά άνετα. Το δερμάτινο τιμόνι στην έκδοση Dynamic διαθέτει την όμορφη λεπτομέρεια της κόκκινης ραφής.

Οι χώροι στο εσωτερικό είναι πάρ πολύ καλοί. Υπάρχει χώρος για τα κεφάλια των ψηλότερων επιβατών εμπρός και πίσω. Η θέση οδήγησης δεν είναι η ιδανική για τους ψηλούς οδηγούς, καθώς το κάθισμα δεν πηγαίνει επαρκώς προς τα πίσω. Αυτό βέβαια μεταφράζεται σε πολύ ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια όλων των επιβατών. Μπορούν να χωρέσουν πέντε επιβάτες, ακόμη και σε σχετικά μεγάλα ταξίδια.

Επίσης, ξεχωρίζουν οι αποθηκευτικοί χώροι: Υπάρχει πτυσσόμενη ποτηροθήκη για τον οδηγό στο ταμπλώ, ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα και αποθηκευτικοί χώροι, άνετο εμπρός υποβραχιόνιο με πολύ χώρο από κάτω. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει και αυτό επαρκή χωρητικότητα, όπως και οι τσέπες των θυρών.

O χώρος αποσκευών έχει επαρκή χωρητικότητα για το μέγεθος του Jazz και σχετικά τετράγωνο σχήμα, καθιστώντας εύκολη την χωροδιάταξη πολλών αποσκευών. Επίσης υπάρχει και χώρος κάτω από το πάτημα του χώρου των αποσκευών, ο οποίος επαρκεί για ένα σακίδιο πλάτης ή για την αποθήκευση των αναλώσιμων και άλλου εξοπλισμού του αυτοκινήτου.

Τα καθίσματα πέφτουν ή ανασηκώνονται, δημιουργώντας έτσι έναν τελείως επίπεδο μεγάλο χώρο αποσκευών ή έναν πολύ ψηλό χώρο στην θέση των πίσω καθισμάτων, αντίστοιχα.

Παρά τον σπορ σχεδιασμό της έκδοσης Dynamic, το νέο Jazz έχει σαφή προσανατολισμό άνεσης και οδήγησης στην πόλη. Η ανάρτηση είναι εξαιρετικά μαλακή, με αποτέλεσμα η απορρόφηση των κραδασμών και των ανωμαλιών του οδοστρώματος να είναι υποδειγματική, αλλά να υπάρχει έντονη κλίση του αμαξώματος στις απότομες στροφές. Το κράτημα όμως του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό, δίνοντας τελικά σίγουρη αίσθηση χωρίς όμως σπορ χαρακτήρα. Σε υψηλότερες ταχύτητες το Jazz είναι σταθερό και σίγουρο.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1500 κυβικών εκατοστών και 130 ίππων είναι εξαιρετικός. Δεν έχει πρόβλημα να περιστρέφεται ψηλά και δίνει μια γραμμική και αναμενόμενη κατανομή της ισχύς και της ροπής στο φάσμα των στροφών. Ο ήχος του είναι ευχάριστος επίσης.

Ο κινητήρας συνοδεύεται από 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ υπάρχει και η επιλογή αυτόματου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Το κιβώτιο είναι σχετικά κοντό και στην αστική οδήγηση ο οδηγός καλείται να αλλάζει τις σχέσεις ίσως υπερβολικά συχνά. Επίσης, η απουσία της υπερπλήρωσης σημαίνει πως η ισχύς βρίσκεται σχετικά υψηλότερα και επομένως ο οδηγός ίσως κληθεί επίσης να κατεβάσει σχέση στις ανηφόρες του αυτοκινητόδρομου.

Ο κινητήρας είναι αρκετά οικονομικός, όχι όμως ο οικονομικότερος σε σχέση με τον υπερπληρωμένο ανταγωνισμό. Ο οδηγός θα πρέπει να δουλεύει υπερωρίες με το κοντό χειροκίνητο κιβώτιο για να πετύχει τις υψηλότερες αποδόσεις ή επιδόσεις.

Το αυτοκίνητο διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας μεταξύ των οποίων προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης. Μάλιστα, σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες, το Jazz ενεργοποιεί αυτόματα την πέδη και με τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να ακινητοποιήσει το όχημα και να γλυτώσει το ατύχημα σε περίπτωση απροσεξίας του οδηγού. Βέβαια, το σύστημα είναι ίσως κάτι παραπάνω από συντηρητικό και ενεργοποιείται και σε περιπτώσεις που δεν το περιμένει ο οδηγός, σημαίνοντας λάθος συναγερμό…

Εκνευριστικές Λεπτομέρειες

  • Η απουσία αυτόματου κλιματισμού, παρά τους πολλούς αυτοματισμούς,
  • Οι αναδιπλούμενοι ηλεκτρικοί καθρέπτες κάνουν αρκετή ώρα να κλείσουν και σταματούν όταν απενεργοποιείται το αυτοκίνητο και μπορεί εύκολα να μείνουν μισόκλειστοι,

Έξυπνες Λεπτομέρειες

  • Τα φώτα το βράδυ ανάβουν κατά το ξεκλείδωμα και μένουν για λίγο ανοιχτά μετά το κλείδωμα, ενώ την ημέρα ανάβει μόνο η μικρή σκάλα.
  • Το σύστημα πλοήγησης Garmin είναι πολύ εξυπηρετικό και σίγουρο,
  • Οι αυτοματοποιήσεις των φωτών και των υαλοκαθαριστήρων λειτουργούν εξαιρετικά.

ΔΙΑΤΑΥΤΑ

Το νέο Honda Jazz είναι ένα πάρα πολύ καλό αυτοκίνητο πόλης, με εξαιρετική άνεση και ευκολία στην οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Το συστήνουμε σαν μία εξαιρετική λύση.

 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

OPEL CORSA LPG

Το Opel Corsa, τώρα που διανύει την καλύτερη περίοδό του πριν τον ερχομό του νέου προς το τέλος του 2019, διατίθεται και σε έκδοση που καταναλώνει υγραέριο και επιχειρεί να μειώσει και μειώνει κατά πολύ το κόστος των μετακινήσεών σας.

Το γνωστό και πραγματικά πετυχημένο γερμανικό μικρό, διαθέτει πληθωρική γκάμα που περιλαμβάνει ατμοσφαιρικές εκδόσεις βενζίνης, τούρμπο βενζίνης και τουρμποντίζελ. Υπάρχει όμως και μια εργοστασιακή, έχοντας τεράστια σημασία στο εργοστασιακή, υγραεριοκίνητη (LPG), η οποία βασίζεται στο ατμοσφαιρικό Corsa 1.4. Διατηρεί τις ίδιες μέγιστες τιμές ισχύος και ροπής όταν καίει βενζίνη, 90 PS/6.000 rpm και 130 Nm/4.000 rpm, ενώ με χρήση LPG η ροπή του πέφτει στα 124 Nm.

Με δεδομένο πως δεν περιμένεις το τράβηγμα ενός τούρμπο στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, η διαφορά στις επιδόσεις είναι μικρή, και γίνεται αντιληπτή μόνο με το αυτοκίνητο αρκετά φορτωμένο. Μικρή είναι και η διαφορά στον ήχο λειτουργίας που με το υγραέριο γίνεται λίγο πιο τραχύς. Η δεξαμενή του LPG δεν είναι ορατή, αφού βρίσκεται στον χώρο της ρεζέρβας, η οποία, έχει αντικατασταθεί από κιτ επισκευής. Το ρεζερβουάρ βενζίνης των 45 lt παραμένει στη θέση του. Το μόνο σημείο που φανερώνει περί τίνος πρόκειται είναι το πλήκτρο για την επιλογή καυσίμου δίπλα στην οθόνη αφής στο ταμπλό.

Η κατανάλωση με το υγραέριο αυξάνεται περίπου ένα λίτρο, σε σχέση με τη βενζίνη, φτάνοντας στη δοκιμή μας τα 8,4 lt/100 km. Όμως χάρη στην πολύ χαμηλή τιμή του LPG, που σήμερα είναι 0,69 €/lt, το κόστος κίνησης πέφτει στα €6,0/100 km. Δηλαδή χαμηλότερα ακόμα και από τα ντίζελ μοντέλα της κατηγορίας. Και η τιμή αγοράς του πιο οικονομικού στη χρήση Corsa είναι λογική, αφού κοστίζει από €13.380 (3θυρο) ή €13.780 (5θυρο), στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση 120 Edition.

Στον δρόμο δεν αλλάξει απολύτως τίποτα κ αν δεν είστε απόλυτος γνώστης δεν θα καταλαβαίνετε την διαφορά. Παραμένει το πολύ καλό κράτημα του αυτοκινήτου κ όλα CORSA.

Στο διαταύτα, μία εξαιρετική επιλογή αγοράς κ ας έρχεται σε λίγο το καινούργιο.

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes auto

Η C-Class για ολόκληρη την Mercedes-Benz είναι το πρώτο βήμα. Διότι αυτή είναι που φέρνει τα λεφτά στην εταιρεία, με τις πάνω από 400.000 πωλήσεις που πραγματοποιεί κάθε χρόνο.

Η σειρά W205 του μοντέλου είναι μαζί μας από το 2014. Όμως, εν αναμονή σκληρότερου ανταγωνισμού από το Α4 και την επερχόμενη ολοκαίνουργια BMW 3, η Mercedes υπέβαλε πέρσι τη C-Class σε ένα αρκετά προσεγμένο και εκτεταμένο facelift.

Οι εξωτερικές αλλαγές δεν είναι μεγάλες, αλλά εκσυγχρονίζουν την εμφάνιση φέρνοντάς την να μοιάζει περισσότερο στη μεγάλη S-Class. Ανάλογη εκείνης των S και E-Class είναι και η νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική, που υποστηρίζει όλα τα τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Πιο φανερές είναι όμως οι βελτιώσεις στο εσωτερικό, που περιλαμβάνουν το πολυλειτουργικό τιμόνι, και το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων Comand με τη μεγάλη οθόνη 10,25”.

Από μηχανική άποψη, προσφέρονται νέοι, υβριδικοί κινητήρες, όμως η C 180 της δοκιμής μας έχει τον γνωστό 1.6 τούρμπο των 156 ίππων. Η ροπή του των 250 Nm μπορεί να μην εντυπωσιάζει στα χαρτιά, αποδίδεται όμως από τις 1.250 μόλις rpm και σε συνδυασμό με τις 9 σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου 9G-Tronic, επαρκεί για να δώσει στο premium sedan των 1.460 kg πολύ ζωηρές ρεπρίζ εν κινήσει. Με kickdown, για το προσπέρασμα των 80-110 km/h απαιτούνται 4,3” και για εκείνο των 110-140 km/h, μόνο 6,0”.

Από στάση, η C 180 χρειάζεται 8,7” για να φτάσει τα 100 km/h και 29,7” για να καλύψει το πρώτο χιλιόμετρο. Τόσο επιταχύνσεις όσο και οι ρεπρίζ κρίνονται πολύ ανταγωνιστικές, καθώς είναι σαφώς καλύτερες από εκείνες της (διαθέσιμης μέχρι πρόσφατα) BMW 318i και αντίστοιχες εκείνων του Volvo S60 Classic T3 των 152 PS.

Το στοιχείο της C 180 είναι η ήρεμη οδήγηση, όπου το κιβώτιο ανεβάζει γρήγορα σχέσεις για ησυχία και οικονομία. Οι αλλαγές είναι εντελώς ανεπαίσθητες και ο τρόπος που κυλά η Mercedes, είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος. Υπάρχουν στιγμές, όπως π.χ. στις ανηφόρες της εθνικής, όπου νιώθεις τις σχέσεις υπερβολικά μακριές, όμως το 9G-Tronic κάνει πρόθυμα kickdown. Κι αν θέλεις ζωηρότερη απόκριση από το γκάζι και το κιβώτιο, υπάρχουν τα οδηγικά προγράμματα Sport και Sport+, αν και ο κινητήρας δεν ανεβάζει τόσο άνετα κι αθόρυβα στροφές πάνω από τις 4.000.

Για οικονομία βενζίνης υπάρχει και πρόγραμμα Eco. Παρ’ όλα αυτά η μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή ήταν μόνο 8,5 lt/100km – μια πολύ καλή τιμή για την κατηγορία.

 

Εργονομικά, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Τα καθίσματα φαίνονται σκληρά σε πρώτη επαφή, αλλά αποδεικνύονται ξεκούραστα στο ταξίδι. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την ανάρτηση. Η C 180 καταπίνει τα χιλιόμετρα με εξαιρετική άνεση, αλλά δεν δυσανασχετεί και στη γρήγορη οδήγηση. Μπορεί να μην έχει ελαφριά κι ευέλικτη αίσθηση, όμως είναι σταθερή, με ουδέτερη συμπεριφορά, καλή πρόσφυση στις στροφές και πολύ καλά φρένα.

Οι χώροι είναι υπέρ-επαρκείς για 4 ενηλίκους με τις αποσκευές τους και το εσωτερικό ευχάριστο, με premium αέρα και αρκετά προσεγμένη κατασκευή. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στη βασική έκδοση, είναι πολύ καλός στην Avantgarde της δοκιμής κι ακόμη πλουσιότερος στις Exclusive και AMG Line, ενώ διατίθενται και πολλά έξτρα πακέτα – να έχεις, να ξοδεύεις.

Οι τιμές της C 180, που ξεκινούν από τα € 32.235 για το μοντέλο με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, είναι πολύ ανταγωνιστικές για αυτοκίνητο της premium κατηγορίας.

Στο διαταύτα, εξαιρετικό στην κατηγορία.

 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

VOLKSWAGEN T-CROSS

Η Volkswagen ανοίγει ακόμα την παρουσίας της στην κατηγορία των SUV με την πιο πρόσφατη πρότασή της να είναι το T-Cross. Το μικρότερο μοντέλο σε SUV, με 4.110 μ. μήκος.

Το μπλέ σκουρο των φωτογραφιών είναι η βενζινοκίνητη έκδοση με τον κινητήρα του ενός λίτρου απόδοσης 95 ίππων με 175 Nm ροπής που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Αυτή η έκδοση πρέπει να πούμε είναι η πιο μικρή (καθώς υπάρχει και με 115 που αλλάζει το προφίλ του μοντέλου). Η πιο ιδανική θα συμπληρώναμε για καθημερινή χρήση.

Το αυτοκίνητο είναι πραγματικά φιλικό στην οδήγηση, το τιμόνι αν και ελαφρύ δεν αφήνει περιθώρια σε προβληματισμούς, και η σφιχτή ανάρτηση προσφέρει στην ασφαλή οδική συμπεριφορά αλλά και στην απορρόφηση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος.

Η ορατότητα είναι πολύ καλή προς κάθε κατεύθυνση, με τον οδηγό να κάθεται ψηλά κ να έχει αμφιθεατρική εικόνα. Είναι άνετο εσωτερικά, με τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο να κυριαρχεί. Τα πλαστικά είναι σκληρά σε όλες τις επιφάνειες, ταμπλό, πόρτες.

Το πλέον σημαντικό στο T-Cross είναι ότι σε κερδίζει από τα πρώτα χλμ. Αυτό είναι το «μυστικό» που ήθελαν να πετύχουν στη Volkswagen και μάλλον το πέτυχαν.

Αλλά και ο λόγος που προσφέρεται με πολύ μοντέρνα χρώματα, δίνοντάς την ευκαιρία να ξεφύγετε από τα κλασικά, άσπρο/κόκκινο/μαύρο/γκρι.

Εξάλλου το χρώμα είναι αυτό που μας φτιάχνει πολλές φορές τη διάθεση. Όπως και αν το οδηγήσαμε η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 8,7 λίτρα/100 χλμ. που τα περισσότερα όλα έγινα εντός λεκανοπεδίου. Είπαμε αστικός φίλος.

Για τους φίλους των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα φτάνει στα 180 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 11,5 δευτ. με 112 γρ./χλμ. σε C02.

Tι είναι λοιπόν το T-Cross; Πρόκειται για μια νέα γενιά αυτοκινήτων, όπως το Seat Arona, το Kia Kona, το Citroen C3 Aircoss, τα οποία προσφέρουν αρχικά μοντέρνο σχεδιασμό, ασφαλή οδική συμπεριφορά, gadget αλλά και τη δυνατότητα λόγω αυξημένου ύψους του αμαξώματος από το έδαφος, να συνεχίσεις την πορεία σου πιο πέρα από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.

Το Τ-Cross στην έκδοση με τους 95 ίππους οι τιμές ξεκινούν από τα 17.400 ευρώ.

 

Continue Reading

Trending