Connect with us

Αυτοκίνητο

HONDA JAZZ 1.5 vvti

Το νέο Honda Jazz είναι σαφώς ανανεωμένο από τον προκάτοχό του. Ξεχωρίζει για τον πιο ψηλό και τετράγωνο σχεδιασμό του σε σχέση με τα υπόλοιπα σουπερμίνι και μικρά αυτοκίνητα. Η έκδοση 1.5 Dynamic που δοκιμάσαμε ξεχωρίζει από τα σπορ χαρακτηριστικά: Σπορ προφυλακτήρες εμπρός, πλάι και πίσω με επιπρόσθετο διάχυτη. Η τιμή του Honda Jazz ξεκινάει από 15.500 €.

Στο εξωτερικό του Jazz Dynamic ξεχωρίζουν τα σπορ χαρακτηριστικά. Επιπλέον των προφυλακτήρων υπάρχουν ειδικά εμπρός φώτα με αυτόματη λειτουργία και εξαιρετική δέσμη, ειδικά σχεδιασμένο πίσω σπόιλερ, μαύροι καθρέπτες και μαύροι τροχοί κράματος αλουμίνιου 16”. Ακόμη, σε συνδυασμό με την λευκό χρώμα του αμαξώματος οι κόκκινες λεπτομέρειες στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα τονίζουν παραπάνω τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης Dynamic.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η 7 ιντσών οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας. Από εκεί ρυθμίζονται οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, με εξαίρεση τον κλιματισμό, ο οποίος έχει δικά του χειριστήρια ακριβώς από κάτω. Τα μενού

του συστήματος πληροφόρησης είναι κατανοητά και υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ελληνικής γλώσσας. Ο πλοηγός είναι της Garmin, που σημαίνει πως είναι αξιόπιστος και κατανοητός. Η σύνδεση τηλεφώνου είναι εφικτή μέσω Bluetooth και υπάρχει δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής μέσω AUX, Bluetooth, USB και HDMI.

Τα όργανα του οδηγού είναι σαφή και κατανοητά, με το ταχύμετρο στην μέση και το στροφόμετρο αριστερά. Δεξιά υπάρχει ο υπολογιστής ταξιδιού, του οποίος ο χειρισμός γίνεται από τα χειριστήρια στο τιμόνι και είναι σχετικά περίπλοκος. Επίσης, υπάρχει ένα φως το οποίο μεταβάλλεται από πράσινο όταν η οδήγηση είναι οικονομική σε μπλε, όταν η οδήγηση γίνεται πιο επιθετική.

Η ποιότητα των υλικών είναι αρκετά καλή και η ποιότητα συναρμογής είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Τα καθίσματα, τα οποία είναι μαλακά με καλή στήριξη, έχουν σαν αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά άνετα. Το δερμάτινο τιμόνι στην έκδοση Dynamic διαθέτει την όμορφη λεπτομέρεια της κόκκινης ραφής.

Οι χώροι στο εσωτερικό είναι πάρ πολύ καλοί. Υπάρχει χώρος για τα κεφάλια των ψηλότερων επιβατών εμπρός και πίσω. Η θέση οδήγησης δεν είναι η ιδανική για τους ψηλούς οδηγούς, καθώς το κάθισμα δεν πηγαίνει επαρκώς προς τα πίσω. Αυτό βέβαια μεταφράζεται σε πολύ ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια όλων των επιβατών. Μπορούν να χωρέσουν πέντε επιβάτες, ακόμη και σε σχετικά μεγάλα ταξίδια.

Επίσης, ξεχωρίζουν οι αποθηκευτικοί χώροι: Υπάρχει πτυσσόμενη ποτηροθήκη για τον οδηγό στο ταμπλώ, ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα και αποθηκευτικοί χώροι, άνετο εμπρός υποβραχιόνιο με πολύ χώρο από κάτω. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει και αυτό επαρκή χωρητικότητα, όπως και οι τσέπες των θυρών.

O χώρος αποσκευών έχει επαρκή χωρητικότητα για το μέγεθος του Jazz και σχετικά τετράγωνο σχήμα, καθιστώντας εύκολη την χωροδιάταξη πολλών αποσκευών. Επίσης υπάρχει και χώρος κάτω από το πάτημα του χώρου των αποσκευών, ο οποίος επαρκεί για ένα σακίδιο πλάτης ή για την αποθήκευση των αναλώσιμων και άλλου εξοπλισμού του αυτοκινήτου.

Τα καθίσματα πέφτουν ή ανασηκώνονται, δημιουργώντας έτσι έναν τελείως επίπεδο μεγάλο χώρο αποσκευών ή έναν πολύ ψηλό χώρο στην θέση των πίσω καθισμάτων, αντίστοιχα.

Παρά τον σπορ σχεδιασμό της έκδοσης Dynamic, το νέο Jazz έχει σαφή προσανατολισμό άνεσης και οδήγησης στην πόλη. Η ανάρτηση είναι εξαιρετικά μαλακή, με αποτέλεσμα η απορρόφηση των κραδασμών και των ανωμαλιών του οδοστρώματος να είναι υποδειγματική, αλλά να υπάρχει έντονη κλίση του αμαξώματος στις απότομες στροφές. Το κράτημα όμως του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό, δίνοντας τελικά σίγουρη αίσθηση χωρίς όμως σπορ χαρακτήρα. Σε υψηλότερες ταχύτητες το Jazz είναι σταθερό και σίγουρο.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1500 κυβικών εκατοστών και 130 ίππων είναι εξαιρετικός. Δεν έχει πρόβλημα να περιστρέφεται ψηλά και δίνει μια γραμμική και αναμενόμενη κατανομή της ισχύς και της ροπής στο φάσμα των στροφών. Ο ήχος του είναι ευχάριστος επίσης.

Ο κινητήρας συνοδεύεται από 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ υπάρχει και η επιλογή αυτόματου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Το κιβώτιο είναι σχετικά κοντό και στην αστική οδήγηση ο οδηγός καλείται να αλλάζει τις σχέσεις ίσως υπερβολικά συχνά. Επίσης, η απουσία της υπερπλήρωσης σημαίνει πως η ισχύς βρίσκεται σχετικά υψηλότερα και επομένως ο οδηγός ίσως κληθεί επίσης να κατεβάσει σχέση στις ανηφόρες του αυτοκινητόδρομου.

Ο κινητήρας είναι αρκετά οικονομικός, όχι όμως ο οικονομικότερος σε σχέση με τον υπερπληρωμένο ανταγωνισμό. Ο οδηγός θα πρέπει να δουλεύει υπερωρίες με το κοντό χειροκίνητο κιβώτιο για να πετύχει τις υψηλότερες αποδόσεις ή επιδόσεις.

Το αυτοκίνητο διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας μεταξύ των οποίων προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης. Μάλιστα, σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες, το Jazz ενεργοποιεί αυτόματα την πέδη και με τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να ακινητοποιήσει το όχημα και να γλυτώσει το ατύχημα σε περίπτωση απροσεξίας του οδηγού. Βέβαια, το σύστημα είναι ίσως κάτι παραπάνω από συντηρητικό και ενεργοποιείται και σε περιπτώσεις που δεν το περιμένει ο οδηγός, σημαίνοντας λάθος συναγερμό…

Εκνευριστικές Λεπτομέρειες

  • Η απουσία αυτόματου κλιματισμού, παρά τους πολλούς αυτοματισμούς,
  • Οι αναδιπλούμενοι ηλεκτρικοί καθρέπτες κάνουν αρκετή ώρα να κλείσουν και σταματούν όταν απενεργοποιείται το αυτοκίνητο και μπορεί εύκολα να μείνουν μισόκλειστοι,

Έξυπνες Λεπτομέρειες

  • Τα φώτα το βράδυ ανάβουν κατά το ξεκλείδωμα και μένουν για λίγο ανοιχτά μετά το κλείδωμα, ενώ την ημέρα ανάβει μόνο η μικρή σκάλα.
  • Το σύστημα πλοήγησης Garmin είναι πολύ εξυπηρετικό και σίγουρο,
  • Οι αυτοματοποιήσεις των φωτών και των υαλοκαθαριστήρων λειτουργούν εξαιρετικά.

ΔΙΑΤΑΥΤΑ

Το νέο Honda Jazz είναι ένα πάρα πολύ καλό αυτοκίνητο πόλης, με εξαιρετική άνεση και ευκολία στην οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Το συστήνουμε σαν μία εξαιρετική λύση.

 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Ford Puma 1.0 mHEV 155 ps PowerShift

To Puma είναι ένα όμορφο και τεχνολογικά προηγμένο B-SUV, το οποίο με την κορυφαία έκδοση του κινητήρα turbo των 999 κ.εκ. και το αυτόματο κιβώτιο καθίσταται ακόμα πιο ενδιαφέρον. 

Το Puma της νέας εποχής είναι επιθετικό, γεμάτο καμπύλες και υπόσχεται συγκινήσεις στο δρόμο. Ταυτόχρονα όμως, ως γνήσιο SUV, απογειώνει την πρακτικότητα. Και μαζί με κάποιες πρωτοποριακές λύσεις αποθήκευσης και ευκολίας, κλείνει το μάτι σε αυτές και αυτούς που έχουν τη χρηστικότητα ως προτεραιότητα.

 Παρότι το μικρό SUV της Ford  είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας γενιάς των μοντέλων της, στην οποία η Ford επέλεξε να βάλει στο πρώτο πλάνο την αλληλεπίδραση με τον οδηγό, στη συγκεκριμένη εκδοχή του αναπτύσσει και πολλά συμπληρωματικά πλεονεκτήματα. Ο μικρός κινητήρας δεν αποτελεί παραφωνία, αντιθέτως. Καθώς, παρά τα μόλις 999 κ.εκ. της χωρητικότητας των κυλίνδρων του, έχει μεγάλη ισχύ 155 ίππων και ροπή που φτάνει στα 190 Nm.

Ο 3κύλινδρος 1000άρης με την απόδοση των 155 ίππων είναι δυνατός σε όλο το φάσμα των στροφών και δεν έχει υπερβολικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο όσο κάποιος γνωρίζει πως να εκμεταλλευτεί την ήπια υβριδική τεχνολογία με την οποία αυτός συνδυάζεται. Το κορυφαίο μικρό μοτέρ συνδυάζεται με το νέο PowerShift κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Ford και το ταίριασμα γίνεται απόλυτο. Με την αυτόματη εναλλαγή των 7 σχέσεων,  το κέρδος είναι ορατό τόσο στις επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,0”) όσο και στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων.

Σε αστική μετακίνηση οι τιμές μέσης κατανάλωσης κυμαίνονται μεταξύ 4,8 και 5,1 λίτρων. Σε ανοιχτό δρόμο με σχετικά υψηλή ταχύτητα, που ξεπερνούσε κατά διαστήματα τα 140 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Ταυτόχρονα υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων με τα μικρά paddles πίσω από το τιμόνι.

Το κιβώτιο πραγματοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων, συνυπολογίζοντας το πάτημα του γκαζιού, το φορτίο του αυτοκινήτου και τις συνθήκες της διαδρομής. Υπάρχουν 5 διαφορετικά προγράμματα απόδοσης του κινητήρα, τα οποία παραμετροποιούν επίσης τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, του κιβωτίου και του συστήματος διεύθυνσης, τα (Normal, ECO, Sport, Slippery και Trail). Οι εναλλαγές γίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού. 

Η λειτουργία του κιβωτίου είναι εξαιρετική στην ήρεμη καθημερινή οδήγηση, καθώς έχει πάντα επιλεγμένη την κατάλληλη σχέση για να κινεί το αυτοκίνητο όσο χρειάζεται σβέλτα και οικονομικά, κυρίως στο πρόγραμμα Normal.  Το τιμόνι είναι γρήγορο και σαφές και οι αναρτήσεις ελέγχουν αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Ο οδηγός θα νιώσει μεγάλη σιγουριά για να ανεβάσει ρυθμό στους άδειους επαρχιακούς δρόμους, όπου η συγκεκριμένη έκδοση του Puma μπορεί να είναι εντυπωσιακά γρήγορη.

Στις μεγάλες ταχύτητες όμως η άνεση είναι εξαίρετη,  η ποιότητα κύλισης κορυφαία, ενώ απουσιάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές είναι πολύ ομαλός και ήσυχος.

Όπως και σε όλες τις εκδόσεις του Puma, έτσι και σε αυτή της δοκιμής το εσωτερικό σε κερδίζει εύκολα. Το ταμπλό είναι όμορφο και σύγχρονο, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να δείχνουν πολύ ποιοτικά. Στο κέντρο δεσπόζει η ψηφιακή οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος mutlimedia SYNC 3, από όπου γίνεται εύκολα ο έλεγχος όλων των συστημάτων, ενώ υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με Apple Car Play και Andoid Auto.  Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ψηφιακός με διαγώνιο 12,3 ιντσών και προσφέρει πλήθος πληροφοριών, ενώ αλλάζει εμφάνιση ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς, άνετοι για τέσσερις και οριακοί αν προστεθεί και πέμπτος επιβάτης. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι το Puma είναι ένα SUV της Β κατηγορίας, με μήκος μόλις 4,186 μέτρα.  

Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος (402 λίτρα) και με πολύ πρακτικό σχήμα ενώ το Megabox των 80 λίτρων κάτω από το πάτωμα αυξάνει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα. Στην άριστη εκμετάλλευση και την εύκολη μεταφορά φορτίων βοηθά επίσης το δύο επιπέδων πάτωμα του πορτ μπαγκάζ και η ενσωματωμένη στην 5η πόρτα εταζέρα. 

Η προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου στο κορυφαίο μηχανικό σύνολο του λίτρου σε συνδυασμό με την ήπια υβριδική υποβοήθηση, κατέστησε το Ford Puma  πληθωρικό αλλά και πολύ οικονομικό εκεί που πραγματικά έχει νόημα, δηλαδή στην αστική καθημερινή κίνηση. Το κόστος του δεν είναι χαμηλό στα 29.000 περίπου ευρώ, ωστόσο έχει τόσο τον εξοπλισμό όσο και τις επιδόσεις για να υποστηρίξει την premium τιμολόγηση. 

Continue Reading

Lifestyle

Mercedes – Benz GLA 250e: Eco Friendly

Η εξηλεκτρισμένη, plug-in υβριδική, εκδοχή της νέας GLA είναι ένα σύγχρονο SUV, με έντονη τη σφραγίδα ποιότητας και πολυτέλειας της γερμανικής μάρκας. 

Το δεύτερης γενιάς compact crossover των Γερμανών, η νέα GLA,  φλερτάρει σαφώς περισσότερο με τη SUV πλευρά της προσωπικότητάς του. Ταυτόχρονα προσφέρει όλα όσα υπόσχεται όσον αφορά το στιλ, το πρεστίζ, τους χώρους και την πρακτικότητα για τις οικογενειακές μετακινήσεις.

Η βάση για τη GLA 250e είναι η «συμβατική» GLA 200. Κάτω από το καπό θα συναντήσουμε το γνωστό 4κύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1332 κ.εκ. που διαθέτει άμεσο ψεκασμό και αποδίδει 160 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. Στην περίπτωση της GLA 250e συνεργάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 102 ίππων, που είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, που στην περίπτωση αυτού μοντέλου είναι το 8άρι, διπλού συμπλέκτη της Mercedes-Benz. Η κίνηση  μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ ο  ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 15,6 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 10,6 kWh), που είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Το αποτέλεσμα του παραπάνω συνδυασμού είναι ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 218 ίππους και 450 Nm ροπής, που ασφαλώς αρκούν και με το παραπάνω όχι μόνο για να κινήσουν την GLA 250e με άνεση και ασφάλεια αλλά και να υπερνικήσουν τα 300 περίπου κιλά που προστέθηκαν σε σχέση με τη «συμβατική» GLA 200. Οι αριθμοί των επιδόσεων άλλωστε το επιβεβαιώνουν: 7,1 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα και μέγιστη ταχύτητα που φτάνει στα 220 χλμ/ώρα.

Η GLA 250e ξεκινά πάντα χρησιμοποιώντας μόνο τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτός, επίσης, μπορεί να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ταχύτητες μέχρι τα 140 χλμ/ώρα και η πρακτική του αυτονομία εύκολα ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα, τιμή ιδιαίτερα ικανοποιητική και κοντά στα 62 θεωρητικά χιλιόμετρα. 

Ο οδηγός της GLA 250e έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Comfort και Sport. Υπάρχουν επίσης το electric mode για ηλεκτρική κίνηση και το battery level που διατηρεί την ενέργεια στη μπαταρία σε ένα επιθυμητό επίπεδο, για κάποια άλλη στιγμή που θα ζητηθεί. Η φόρτιση της μπαταρίας χρειάζεται περίπου 8 ώρες σε οικιακή παροχή ενώ με ένα wall box δύο ώρες είναι αρκετές.

Το βασικό ζητούμενο στη δημιουργία μιας plug-in υβριδικής έκδοσης είναι φυσικά η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και της εκπομπής ρύπων. Καλύτερος σύμμαχος σε αυτό είναι η μεγάλη αυτονομία όταν κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά. Και όταν αδειάσει η μπατασία, το υβριδικό σύστημα βοηθάει η κατανάλωση να κρατηθεί χαμηλά, στην περιοχή ανάμεσα στα 7 και στα 8 λίτρα/100 χλμ, τιμή που είναι πολύ καλή για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου.

Εξωτερικά η υβριδική GLA 250e διαφέρει ελάχιστα από τις «συμβατικές» GLA και εντοπίζεται στα διακριτικά e και EQ Power. Το εσωτερικό έχει premium αίσθηση και κυριαρχεί  το ταμπλό, με τις δύο μεγάλες οθόνες μπροστά από τον οδηγό (που περιέχουν τον πίνακα οργάνων και το infotainment MBUX) και τους στρογγυλούς αεραγωγούς σε σχήμα τουρμπίνας στο κέντρο του. 

Η πολυτέλεια συνοδεύεται και από μεγάλη ευρυχωρία τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, που έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους, ενώ άνετα θα βολέψουν -και θα φορτίσουν- τις συσκευές και τα υπόλοιπα μικροαντικείμενά τους. Η ενσωμάτωσης του υβριδικού συστήματος  έχει «κλέψει» λίγα λίτρα από το χώρο αποσκευών και έχει μειώσει τη χωρητικότητά του από τα 435 στα 385 λίτρα. 

Η «αρχοντιά» της GLA 250e συνεχίζεται και εν κινήσει. Η GLA περνάει πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου με χαρακτηριστική άνεση και χωρίς να τις μεταφέρει στους επιβάτες. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπως και η σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και οι σχετικά σφικτές αναρτήσεις ελέγχουν εύκολα το μεγάλο αμάξωμα, με το τιμόνι (που βαραίνει στο πρόγραμμα Sport) να είναι άμεσο και ακριβές. 

Συνολικά, η GLA 250e είναι ένα αυτοκίνητο που το χαίρεσαι είτε το οδηγείς είτε είσαι επιβάτης.Οι τιμές της ξεκινούν από τα 45.315, ενώ η τιμή προ φόρων στα  34.454 ευρώ, την καθιστά εξαιρετικά δελεαστική ως εταιρικό όχημα, καθώς ο χρήστης της δεν υπόκειται σε φόρο.

Continue Reading

Lifestyle

MINI Cooper S: Για τη μαγεία της οδήγησης

Η τρίτη γενιά του σύγχρονου MINI Cooper περνά από έναν ελαφρύ ανασχεδιασμό προκειμένου να παραμείνει στην επικαιρότητα και στην έκδοση S αποδίδει 178 ίππους. 

Το μεγαλύτερο καρτ ή το μικρότερο σπορ αυτοκίνητο; To ΜΙΝΙ, στην τρίτη και πολύ πρόσφατα ανανεωμένη εκδοχή του, διατηρεί τόσο τα χαρακτηριστικά αισθητικής πρωτοτυπίας, όσο και απόλαυσης της οδήγησης. 

Το MINI Cooper ανήκει στα πιο χαρακτηριστικά σύμβολα της αυτοκίνησης και παράλληλα, τα στοιχεία έχουν δείξει ότι οι σύγχρονες εκτελέσεις του αρέσουν πάρα πολύ στους αγοραστές. Η κίνηση του BMW Group να διατηρήσει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου αποδείχτηκε απόλυτα σωστή και γρήγορα τα MINI του 21ου αιώνα έχτισαν και αυτά το μύθο τους ως αυτοκίνητα του πραγματικού οδηγού. 

Το τρίθυρο «κουκλί» των 3,86 μέτρων ανανεώθηκε πρόσφατα, τόσο τεχνολογικά όσο και αισθητικά. Το Cooper, παρουσιάστηκε το 2014 και στις αρχές του 2018 έγινε ακόμη ένα μικρό facelift. Πλέον η ανανέωση περιλαμβάνει ακόμη περισσότερα στοιχεία. Οι αλλαγές εντοπίζονται σε πολλά σημεία. Αρχικά, η μάσκα μεγάλωσε σημαντικά. Το εξάγωνο σχήμα της καταλαμβάνει ακόμη μεγαλύτερο χώρο του εμπρός μέρους. Τα φανάρια απέκτησαν σκούρο φόντο για να δείχνουν πιο επιθετικά και οι προβολείς ομίχλης καταργήθηκαν. 

Οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ. Το ανανεωμένο MINI  προσφέρεται με πέντε νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου και τρία νέα χρώματα για το αμάξωμα. Περνώντας στο εσωτερικό αμέσως παρατηρούμε ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που είχαμε δει στο ηλεκτρικό MINI περνά και στις υπόλοιπες εκδόσεις. Το τιμόνι είναι επίσης νέο, με ανασχεδιασμένα χειριστήρια επάνω του και το ταμπλό έχει δεχτεί έναν μικρό ανασχεδιασμό με «χωνευτούς» τους αεραγωγούς στο διακοσμητικό πάνελ. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκει πλέον και η μεγάλη κεντρική οθόνη με διαγώνιο 8,8 ιντσών.

Ενώ οι αλλαγές στην εμφάνιση του MINI είναι πολλές, η γκάμα βενζινοκινητήρων παραμένει η ίδια. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων έρχεται σε  εκδόσεις ισχύος, 102 και 136 ίππων  και ο τετρακύλινδρος των 2.0 λίτρων αποδίδει με τούρμπο από 178 έως 231 ίππους για τις εκδόσεις S και John Cooper Works αντίστοιχα.  Η μόνη πλέον μη βενζινοκίνητη επιλογή είναι η ηλεκτρική Cooper SE που έχει αυτονομία έως 230 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρότυπο του WLTP.

Στους χώρους δεν έχουμε διαφορές, με αποτέλεσμα τέσσερα άτομα και μόλις 211 λίτρα αποσκευών να μπορούν να βρουν τη θέση τους στο ανανεωμένο MINI. Αυτό διόλου φυσικά δεν απασχολεί τον οδηγό, που στην έκδοση Cooper S έχει στη διάθεσή του 178 ίππους και ένα  αυτόματο κιβώτιο Steptronic για ταχύτατες αλλαγές σχέσεων και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Εναλλακτικά, το μοντέλο προσφέρεται και με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. 

Οι επιδόσεις είναι πραγματικά εντυπωσιακές, με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,6 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, με τους οποίους ο οδηγός έχει άμεση επαφή χάρη σε ένα εξαιρετική ρυθμισμένο και συμμετοχικό σύστημα διεύθυνσης. 

Ανάλογα προσεγμένη είναι και η ρύθμιση της ανάρτησης, με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, που συνεργάζονται με ένα ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα και τέσσερα δισκόφρενα για τις δύσκολες καταστάσεις. Με τα παραπάνω δεδομένα, το MINI Cooper S αποτελεί ένα ελιξήριο απολαυστικής οδήγησης σε όλες τις συνθήκες: τόσο στην πόλη όσο επίσης στον αυτοκινητόδρομο αλλά και σε οποιαδήποτε απαιτητική ορεινή διαδρομή, εξασφαλίζει κορυφαία αμεσότητα, ευελιξία αλλά και ασφάλεια. Ταυτόχρονα ο ισχυρός κινητήρας, που συνδυάζεται με το σχετικά χαμηλό βάρος των 1.255 κιλών και το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων, επιτρέπει μια μέση κατανάλωση αρκετά χαμηλή για τις επιδόσεις του μοντέλου, που κυμαίνεται από τα 6,5 – 8,5 λίτρα/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.

Μπορεί το MINI Cooper S να μην είναι  πρακτικό στην καθημερινότητα, ειδικά στην τρίθυρη διαμόρφωσή του, ωστόσο είναι πανέμορφο, εκπληκτικό στην οδήγηση και με χαμηλό κόστος χρήσης. Οι περίπου 29.000 ευρώ της αυτόματης έκδοσης Cooper S δεν είναι διόλου πολλά χρήματα, αν κριθούν υπό το πρίσμα των επιδόσεων και της απόλαυσης πραγματικού σπορ αυτοκινήτου, που εξασφαλίζει το μικρό γερμανικό μοντέλο με το Αγγλοσαξονικό dna. Αν ωστόσο χρειάζεστε όλη τη μαγεία με τα λιγότερα δυνατά χρήματα, υπάρχει και η εκδοχή με το χειροκίνητο κιβώτιο tvn 6 σχέσεων, που ξεκινά από τα 26.560 ευρώ. 

Continue Reading

Trending