Connect with us

Αυτοκίνητο

SUZUKI JIMNY 1.5cc VVTI

Το Suzuki Jimny είναι ένα ιδιαίτερο μοντέλo, καθώς δεν υπάρχει κάποια άλλη πρόταση στην αγορά εστιασμένη στην εκτός δρόμου οδήγηση σε τόσο μικρές διαστάσεις, ενώ είναι μοναδικό διότι κάθεται πάνω σε πλαίσιο τύπου σκάλας.

Το νέο Jimny συνεχίζει στο δρόμο που χάραξε ο προκάτοχός του όντας μαζεμένο και με δυνατότητες εκτός δρόμου που

μοιάζουν, αλλά κ είναι ανεξάντλητες. Όσον αφορά τις διαστάσεις το μήκος φτάνει τα 3.645 χλστ. το πλάτος τα 1.645 χλστ. και το ύψος τα 1.720 χλστ. με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.250 χλστ. ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 210 χλστ.

Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο το μήκος είναι μειωμένο κατά 50 χλστ. όμως το μεταξόνιο έχει παραμείνει ακριβώς ίδιο μη μειώνοντας τους χώρους για τους επιβάτες. Αντίθετα όσοι καθίσουν στο πίσω κάθισμα θα έχουν περισσότερο αέρα για τα γόνατά τους. Επιπλέον, οι τροχοί τώρα βρίσκονται πιο κοντά στα άκρα του αμαξώματος κάτι που βοηθάει τα μάλα στην εκτός δρόμου κίνηση.

Το πλάτος είναι μεγαλύτερο κατά 45 χλστ. το οποίο μεταφράζεται σε περισσότερο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό, σημείο στο οποίο η προηγούμενη γενιά έπασχε αφού δεν ήταν σπάνιο οι ώμοι οδηγού-συνοδηγού να ακουμπάνε. Τέλος, η αύξηση του συνολικού ύψους κατά 15 χλστ. αξιοποιήθηκε πλήρως από την εταιρεία ώστε το κατώτερο μέρος του αυτοκινήτου να βρίσκεται πιο μακριά από το έδαφος βελτιώνοντας και με αυτόν τον τρόπο τις off-road ικανότητες. Βέβαια δεν σημαίνει ότι οι χώροι δεν είναι περιορισμένοι. Απλώς είναι λίγο καλύτεροι από την προηγούμενη έκδοση.

Στο εσωτερικό οι γραμμές που υπάρχουν είναι σύγχρονες ενώ στο πεδίο των τεχνολογιών συναντάμε στοιχεία όπως αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα Hill Hold για υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control) αλλά και πλήρες infotainment με πλοήγηση GPS το οποίο, μάλιστα, εμφανίζει και πληθώρα μη ασφάλτινων δρόμων. Άλλωστε, ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου το επιβάλλει.

Στην άσφαλτο το Jimny θα κινηθεί ικανοποιητικά και σίγουρα πολύ καλύτερα σε σχέση με την πρώτη του γενιά αφού πλέον η άνεση είναι βελτιωμένη ενώ και ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα έχει μειωθεί κατακόρυφα. Σε αυτό ρόλο παίζει και ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων που αποδίδει 102 ίππους και 130 Nm ροπής, που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Φυσικά τα νούμερα δεν προδιαθέτουν για επιδόσεις όμως το Jimny δεν το αγοράζεις έχοντας αυτό κατά νου. Άλλωστε και η ίδια η Suzuki ανακοινώνει μόνο την τελική του ταχύτητα που φτάνει τα 145 χλμ./ώρα και όχι το 0-100 χλμ./ώρα. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση η τιμή που είδαμε ήταν στα 8.1 λίτρα/100 χλμ.

Παρά το γεγονός ότι το φυσικό του περιβάλλον δεν είναι η άσφαλτος, αν ξεπεράσεις το γεγονός ότι η μαλακή του ανάρτηση οδηγεί σε μεγαλύτερη τάση πλεύσης από τα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφορούν, ότι το τιμόνι του χρειάζεται κάτι παραπάνω από 4 στροφές από άκρη σε άκρη και ότι ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 85 λίτρα (με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 830),  το Jimny μπορεί να κινηθεί με άνεση και εκεί αφού το μικρό του
μέγεθος εγγυάται ότι μπορεί να παρκάρει παντού. Εδώ να τονίσω ότι για να εκμεταλευτείς τα πάντα θα ήθελε μία κάμερα οπισθοπορείας.

Βέβαια, για να το καταλάβεις κ να το ευχαριστηθείς θα πρέπει να αποχωριστείς την άσφαλτο και να πατήσεις χώμα, λάσπη, πέτρες ή οτιδήποτε άλλο συναντήσεις στο διάβα σου. Το Κάναμε κ εμείς δυο φορές. Μία στις ειδικές του 24ωρου του Ιχνηλάτη στην Αυλώνα κ άλλη μία σε όλο τον Υμηττό. Εκεί το μικρό ιαπωνικό θηρίο-τζιπάκι, θα σου χαρίσει ένα μεγάλο χαμόγελο αφού θα πηγαίνεις με άνεση σε μέρη που λίγα μοντέλα μπορούν να σε πάνε. Βασικός σου σύμμαχος εκτός από στοιχεία όπως η απόσταση από το έδαφος που αναφέραμε προηγουμένως η τετρακίνηση και το χαμηλό βάρος των 1.090 κιλών.

Υπό κανονικές συνθήκες το Jimny είναι πισωκίνητο και η αλήθεια είναι ότι σε ελαφρύ off-road δε θα χρειαστείς κάτι περισσότερο. Όταν τα πράγματα αρχίσουν να γίνονται πιο δύσκολα τότε καταφεύγεις στο σύστημα τετρακίνησης μέσω του δεύτερου επιλογέα (ο τελευταίος θεματοφύλακας στο θέμα αυτό) ενώ αν οι καταστάσεις το απαιτήσουν τότε υπάρχει και η επιλογή του υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (το λεγόμενο “αργό” ή “κοντό”) που θα σε βγάλει Π’ΑΝΤΑ ασπροπρόσωπο.

Στο διαταύτα τώρα το Jimny είναι ιδανική πρόταση για να εξερευνήσεις κ να πάς σε κάθε απάτητο βουνό, αλλά και απόμερη παραλία ενώ με κάποιους συμβιβασμούς μπορεί να αποτελεί και καθημερινό μέσο μετακίνησης στην πόλη.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

Dacia Duster: Ένα αμάξι που αξίζει να το εμπιστευθείτε!

DACIA Duster με κινητήρα βενζίνης 1.3cc turbo και 130hp
Ο συγκεκριμένος κινητήρας προσφέρεται σε δύο εκδόσεις 130 και 150 αλόγων,
με την πρώτη περάσαμε 7 ημέρες μαζί. Με κίνηση στον εμπρός άξονα και στο
επίπεδο εξοπλισμού «Prestige». Χωρίς να θέλουμε να σας πούμε ότι το
αποχωριστήκαμε έχοντας πραγματικά θετικές εντυπώσεις, συνεχίζουμε την
ανάλυσή του. To πιο εμπορικό μοντέλο της μάρκας σε Ελλάδα και Ευρώπη,
απέκτησε έναν κινητήρα βενζίνης που αν μη τι άλλο, δεν μπορεί να αφήσει
ασυγκίνητο κανέναν αγοραστή.Ο λόγος για τον υπέρ-τροφοδοτούμενο Energy 1.3
TCe που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του Groupe Renault με την Daimler.
Αξιοποιεί την τεχνολογία Bore Spray Coating, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση
της απόδοσης. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο που εκπλήσσει ευχάριστα από
το πρώτο χιλιόμετρο. Με πολύ καλή ελαστικότητα και ψηλή ροπή από χαμηλές
στροφές. Στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, η μέγιστη τιμή της είναι στα 240
Nm στις 1600 rpm. Η τελική ταχύτητα στα 191 km/h και η επιτάχυνση 0-100 σε
11.1 sec. Αριθμοί αξιοπρόσεκτοι για την κατηγορία, σε ένα μοντέλο που η αλήθεια
είναι ότι δεν περιμένεις επιδόσεις. Εκπλαγήκαμε ευχάριστα όταν βγαίνοντας σε
οδικό δίκτυο, σύντομα αντιληφθήκαμε πως έπρεπε να σηκώσουμε λίγο το
πόδι από το γκάζι γιατί ανέβαζε χιλιόμετρα γρήγορα και χωρίς να το
καταλαβαίνεις. Κι αυτό γίνετε με λογική κατανάλωση που αν κινήσε γρήγορα
είναι στα 8+ λίτρα ανά 100 χιλιόμετρο αλλά με οικονομική οδήγηση μπορεί
εύκολα να πέσει στα 7 λίτρα. Παράλληλα, η πολιτισμένη λειτουργία του εν λόγω
συνόλου, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη κατά 50% ηχομόνωση της καμπίνας
σε αυτή τη γενιά του Duster, κάνουν το ταξίδι ήσυχο ακόμα κι όταν οι στροφές
ανεβαίνουν. Όλα αυτά σε συνδυασμό με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Το Duster δεν είναι στημένο για γκαζιάρηδες, η ανάρτηση έχει ρυθμίσεις προσανατολισμένες
στην άνεση. Όμως ακόμα κι έτσι, τα χιλιόμετρα δεν θα σας τρομάξουν εύκολα και
οι αντιδράσεις όποτε πρέπει να επέμβεις, είναι προβλέψιμες. Όλα αυτά στην
άσφαλτο γιατί με την απόσταση που έχει από το έδαφος, σα να ζητά από τον
οδηγό να το λερώσει, να βγει στο χώμα κι ας μην έχει τις δυνατότητες της
τετρακίνητης έκδοσης. Όλα αυτά σε ένα πακέτο που στη δεύτερη γενιά του έχει
ωριμάσει και έχει ουσιαστικές αλλαγές. Μεγαλύτερο μήκος (κατά 26mm),
μειωμένο πλάτος (κατά 18mm), μειωμένο ύψος (κατά 13mm). Το παρμπρίζ έχει
έρθει πιο μπροστά (κατά 100mm), όντας μάλιστα και σε πιο κάθετη θέση ενώ και
η βάση των παραθύρων έχει τοποθετηθεί ψηλότερα. Στον εσωτερικό χώρο
εύλογα υπάρχει αίσθηση αυξημένης ευρυχωρίας. Οι θήκες για μικροαντικείμενα
παραμένουν πολλές ενώ πλέον υπάρχει και αποθηκευτικό συρτάρι κάτω από το
κάθισμα του συνοδηγού. Πέντε ενήλικες ταξιδεύουν με άνεση ενώ ο χώρος
αποσκευών θα καλύψει κάθε ανάγκη και με το παραπάνω. Κι αυτά είναι ας πούμε
προίκα από την πρώτη γενιά, η μεγάλη διαφοροποίηση είναι στην ποιότητα του
εσωτερικού. Παρότι τα πλαστικά παραμένουν σκληρά, λογικό σε ένα value for
money όχημα, έχουν καλύτερη συναρμογή. Γενικά το Duster είναι πια πιο
ποιοτικό στο εσωτερικό του ενώ έχει αλλάξει και στα σημεία, επιτυγχάνοντας
μεγαλύτερη εργονομία: οι διακόπτες, τα χειριστήρια στο τιμόνι, η ψηλότερα
τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Media Nav Evo, τα
μεγαλύτερα και πιο αναπαυτικά καθίσματα όπου όμως δεν υπάρχει η
απαιτούμενη πλευρική στήριξη. Συμπερασματικά, το μοντέλο που στην πορεία
έπεισε το αγοραστικό κοινό πως αξίζει να το εμπιστευτεί, αφού εκσυγχρονίστηκε
εμφανισιακά και βελτιώθηκε εσωτερικά, αφού απέκτησε σύγχρονους diesel
κινητήρες, τώρα καλύπτει πλήρως τους επίδοξους αγοραστές και στο μέτωπο της βενζίνης. Αν αφήσετε στην άκρη τα όποια στερεότυπα και εντυπώσεις και επικεντρωθείτε στην ουσία, το Duster μπορεί να σας προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ όσα θα φανταζόσασταν σε αυτό το επίπεδο τιμών.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

FORD FOCUS: Όλοι θα το θέλαμε στο γκαράζ μας

Η 4η γενιά του Focus, ενός αυτοκινήτου που αποτελεί έναν από τους
παραδοσιακούς διεκδικητές της κορυφής στη μικρομεσαία κατηγορία έχει έρθει
στην Eλλάδα εδώ και 1.5 χρόνια. Το μοντέλο άλλαξε σε σχέση με τον προκάτοχό
του, προβάλλοντας συνολικά έναν πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Στη γκάμα του
νέου Focus υπάρχει μια πληρότητα επιλογών με μοτέρ βενζίνης αλλά και diesel,
που μπορούν να συνδυαστούν με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ειδικά στο πεδίο του diesel, η αυτόματη έκδοση συνοδεύεται με ένα νέο 8άρι
κιβώτιο, έχοντας ως στόχο να προσφέρει ακόμη περισσότερη ευκολία και άνεση
στην καθημερινή οδήγηση. Η σχεδίαση της αυτόματης έκδοσης με το 5θυρο
αμάξωμα συνδυάζει επιτυχημένα την κομψότητα με τον αισθητικό δυναμισμό.
Ωστόσο, στην έκδοση της δοκιμής μας, την ST-Line, υπάρχουν και άλλες
επεμβάσεις που τονίζουν περαιτέρω την εμφάνιση του Focus, όπως είναι τα
έξτρα περιμετρικά σπόιλερ, ο αλλαγμένος μπροστινός προφυλακτήρας, ο πίσω διαχύτης και η διακριτική αεροτομή.

Αντίστοιχες επεμβάσεις «ST-Line» συναντάμε
και στο εσωτερικό του Focus, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουμε τις επενδύσεις με εμφάνιση ανθρακονημάτων και τις κόκκινες ραφές. Από εκεί και πέρα, χαρακτηριστικό στοιχείο της αυτόματης έκδοσης του μικρομεσαίου Ford αποτελεί ο περιστροφικός διακόπτης για το κιβώτιο στο τούνελ της κεντρικής κονσόλας, έναντι των παραδοσιακών λεβιέδων που έχουμε συνηθίσει στα μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο. Ποιοτικά, η καμπίνα του Focus υιοθετεί σε ένα μεγάλο τμήμα της μαλακό, αφρώδες υλικό που αναβαθμίζει την ποιότητα, με το φινίρισμα και τη συναρμογή να βρίσκονται σε ψηλά επίπεδα. Στους χώρους, το εντελώς επίπεδο δάπεδο στο πίσω τμήμα επιτρέπει και τη μεταφορά ενός τρίτου μεσαίου επιβάτη. Το πορτ-μπαγκάζ έχει καλή χωρητικότητα 341 λτ. με τη στάνταρ στη χώρα μας ρεζέρβα ανάγκης.
Ο 1.500άρης κινητήρας diesel EcoBlue της Ford αποδίδει 120 ίππους ισχύος και
30.6 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., εκμεταλλευόμενος την παραπάνω ροπή για να
κινήσει με άνεση και κυρίως, αρκετά πολιτισμένα (οι κραδασμοί και ο θόρυβος
από τη λειτουργία του είναι πολύ περιορισμένοι) το Focus. Ο συνδυασμός του με
το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι ομαλός και βοηθάει ιδιαίτερα στις καθημερινές
μετακινήσεις, αφού ανταποκρίνεται άμεσα στον τρόπο οδήγησης. Η Ford έχει
εφοδιάσει το κιβώτιο με τα συστήματα Adaptive Shift Scheduling και Adaptive
Shift Quality Control, που προσαρμόζουν την λειτουργία του κιβωτίου ανάλογα με
την κλίση του δρόμου, τον τρόπο που ο οδηγός πατάει το γκάζι κ.ο.κ. για να
επιτευχθεί όσο το δυνατόν περισσότερη ομαλότητα και οικονομία. Επιπλέον το
κιβώτιο διαθέτει και manual λειτουργία, με τον οδηγό να αλλάζει τις σχέσεις μέσω
των paddles πίσω από το τιμόνι. Στο πεδίο της κατανάλωσης από την άλλη, το
Focus τα καταφέρνει καλά αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση τιμή
βρέθηκε στα 7.3 lt./100 km κάνοντας 1.007 km κινούμενοι σε πόλη και εθνική.

H έκδοση ST-Line του Focus φέρει μια πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση, που συνοδεύεται και από μείωση κατά 10 χλστ. της απόστασης από το έδαφος, για να προσφερθεί μια πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Αυτό στην πράξη σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές, με την νέα ρύθμιση της ανάρτησης να ταιριάζει γάντι με το άκαμπτο πλαίσιο, τονίζοντας τον ευχάριστο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παράλληλα, το άμεσο τιμόνι με την λίγο μεγάλη σε διάμετρο στεφάνη, προσφέρει στον οδηγό την απαιτούμενη αίσθηση και ακρίβεια για να εκμεταλλευτεί στο απόλυτο τις δυνατότητες του πλαισίου, όσο βέβαια πάντα του επιτρέπει ο κινητήρας.    Από την άλλη πλευρά, το χαμήλωμα αυτό και η πιο σφιχτή ανάρτηση επιβαρύνουν την άνεση ιδίως κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες, αν και εν τέλει το συμπαγές πλαίσιο βοηθά το αυτοκίνητο να συμπεριφερθεί αρκετά ομαλά.

Σημαντική βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο Focus έχουμε και στο θόρυβο που φθάνει στο εσωτερικό, αλλά και στην προσφερόμενη ποιότητα κύλισης, χαρίζοντας στο μικρομεσαίο Ford και μια premium αίσθηση.

Ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που θα το θέλαμε στο γκαράζ μας

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Το εξαιρετικό MINI  CLUBMAN

Είχα πολύ καιρό να οδηγήσω κάποιο μοντέλο της MINI και είχα ξεχάσει πόσο καλά αυτοκίνητα είναι. Είναι εξαιρετκό πώς οι σχεδιαστές κατάφεραν να διατηρήσουν την αρμονία του σχήματος,  που παραπέμπει κατευθείαν σε Mini. Παρατηρώντας το απέξω το μάτι πέφτει στα Air Curtain που καλύπτουν τους θόλους διατρέχοντας όλο το αμάξωμα περιμετρικά. Tην παράσταση κλέβει το κάθετο πίσω τμήμα με τις διαιρούμενες πόρτες που φιλοξενούν τα φωτιστικά σώματα. Μάλιστα ανοίγουν και ηλεκτρικά από το σχετικό κουμπί στο κλειδί. Το αυξημένο μήκος του Clubman έχει ως αποτέλεσμα την αντίστοιχη αύξηση του χώρου αποσκευών από 360 έως 1.250 lt σε διθέσια διαμόρφωση. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η ρετρό σχεδίαση Mini ξεχωρίζει όντας πραγματικά στα καλύτερά της. Φαρδύ ταμπλό με πλαίσιο στο πάνω τμήμα, κεντρικό όργανο με δακτύλιο LED, οθόνη ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, τηλεφώνου και πλοήγησης, όλα διεγείρουν τις αισθήσεις. Το Clubman της δοκιμής μας φοράει τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 lt της BMW, απόδοσης 136 PS, που συνδυαζόταν για την περίσταση με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, τύπου Steptronic, το οποίο πρώτη φορά τοποθετείται σε Mini.

Η τεχνολογία Minimalism εκμεταλλεύεται την κλιμάκωση του εν λόγω κιβωτίου και σε συνδυασμό με το Auto Start/Stop, αλλά και τη χαρτογράφηση Green Mode επιτυγχάνει κατανάλωση κοντά στα 7 lt/100 km! Φυσικά, υπάρχουν στη διάθεση του οδηγού και οι άλλες χαρτογραφήσεις Sport, MID. Εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος αλλαγής χαρτογραφήσεων μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που περιβάλλει το λεβιέ ταχυτήτων, μια τυπική διάταξη για Mini. Ακόμη, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε ρυθμιζόμενο (θέση, πληροφορίες) Head Up Display, Parking Assistant, κάμερα οπισθοπορείας και Driving Assistant Cruise Control, που μειώνει την προεπιλεγμένη ταχύτητα όταν ανιχνεύει εμπόδιο μπροστά και την επαναφέρει εφόσον αυτό μετατοπιστεί. Τέλος, είχε ανίχνευση σημάτων κυκλοφορίας και πολύ καλά φώτα. Στον δρόμο το Clubman είναι τυπικό Mini με πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Στο όριο, όπως θα περίμενε κανείς, είναι πιο υποστροφικό από το 5θυρο Mini στις αργές στροφές (το μεταξόνιο είναι 10 cm μακρύτερο). Από την άλλη, στις γρήγορες καμπές πατάει πολύ σταθερά. Η ανάρτηση είναι πολύ καλή και χάρη στην ακαμψία του αμαξώματος μεταφέρει άνετα 4 ή και 5 επιβάτες, χωρίς να τους ταλαιπωρεί. Ο κινητήρας είναι επαρκής για ασφαλές οικογενειακό ταξίδι με αποσκευές για ένα Σαββατοκύριακο, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας σε βοηθά να ταξιδέψεις ξεκούραστος. Δυνατά σημεία του, οι χώροι, η αισθητική του, τα συναισθήματα που προκαλεί, η προηγμένη συνδεσιμότητα με το κινητό ή άλλες πηγές multimedia και η πολυτέλεια στο εσωτερικό, αλλά κυρίως η πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά. Σίγουρα, οδηγώντας το δεν θα θέλετε να βγείτε από αυτό.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending