Connect with us

Αυτοκίνητο

SUZUKI JIMNY 1.5cc VVTI

Το Suzuki Jimny είναι ένα ιδιαίτερο μοντέλo, καθώς δεν υπάρχει κάποια άλλη πρόταση στην αγορά εστιασμένη στην εκτός δρόμου οδήγηση σε τόσο μικρές διαστάσεις, ενώ είναι μοναδικό διότι κάθεται πάνω σε πλαίσιο τύπου σκάλας.

Το νέο Jimny συνεχίζει στο δρόμο που χάραξε ο προκάτοχός του όντας μαζεμένο και με δυνατότητες εκτός δρόμου που

μοιάζουν, αλλά κ είναι ανεξάντλητες. Όσον αφορά τις διαστάσεις το μήκος φτάνει τα 3.645 χλστ. το πλάτος τα 1.645 χλστ. και το ύψος τα 1.720 χλστ. με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.250 χλστ. ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 210 χλστ.

Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο το μήκος είναι μειωμένο κατά 50 χλστ. όμως το μεταξόνιο έχει παραμείνει ακριβώς ίδιο μη μειώνοντας τους χώρους για τους επιβάτες. Αντίθετα όσοι καθίσουν στο πίσω κάθισμα θα έχουν περισσότερο αέρα για τα γόνατά τους. Επιπλέον, οι τροχοί τώρα βρίσκονται πιο κοντά στα άκρα του αμαξώματος κάτι που βοηθάει τα μάλα στην εκτός δρόμου κίνηση.

Το πλάτος είναι μεγαλύτερο κατά 45 χλστ. το οποίο μεταφράζεται σε περισσότερο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό, σημείο στο οποίο η προηγούμενη γενιά έπασχε αφού δεν ήταν σπάνιο οι ώμοι οδηγού-συνοδηγού να ακουμπάνε. Τέλος, η αύξηση του συνολικού ύψους κατά 15 χλστ. αξιοποιήθηκε πλήρως από την εταιρεία ώστε το κατώτερο μέρος του αυτοκινήτου να βρίσκεται πιο μακριά από το έδαφος βελτιώνοντας και με αυτόν τον τρόπο τις off-road ικανότητες. Βέβαια δεν σημαίνει ότι οι χώροι δεν είναι περιορισμένοι. Απλώς είναι λίγο καλύτεροι από την προηγούμενη έκδοση.

Στο εσωτερικό οι γραμμές που υπάρχουν είναι σύγχρονες ενώ στο πεδίο των τεχνολογιών συναντάμε στοιχεία όπως αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα Hill Hold για υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control) αλλά και πλήρες infotainment με πλοήγηση GPS το οποίο, μάλιστα, εμφανίζει και πληθώρα μη ασφάλτινων δρόμων. Άλλωστε, ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου το επιβάλλει.

Στην άσφαλτο το Jimny θα κινηθεί ικανοποιητικά και σίγουρα πολύ καλύτερα σε σχέση με την πρώτη του γενιά αφού πλέον η άνεση είναι βελτιωμένη ενώ και ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα έχει μειωθεί κατακόρυφα. Σε αυτό ρόλο παίζει και ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων που αποδίδει 102 ίππους και 130 Nm ροπής, που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Φυσικά τα νούμερα δεν προδιαθέτουν για επιδόσεις όμως το Jimny δεν το αγοράζεις έχοντας αυτό κατά νου. Άλλωστε και η ίδια η Suzuki ανακοινώνει μόνο την τελική του ταχύτητα που φτάνει τα 145 χλμ./ώρα και όχι το 0-100 χλμ./ώρα. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση η τιμή που είδαμε ήταν στα 8.1 λίτρα/100 χλμ.

Παρά το γεγονός ότι το φυσικό του περιβάλλον δεν είναι η άσφαλτος, αν ξεπεράσεις το γεγονός ότι η μαλακή του ανάρτηση οδηγεί σε μεγαλύτερη τάση πλεύσης από τα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφορούν, ότι το τιμόνι του χρειάζεται κάτι παραπάνω από 4 στροφές από άκρη σε άκρη και ότι ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 85 λίτρα (με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 830),  το Jimny μπορεί να κινηθεί με άνεση και εκεί αφού το μικρό του
μέγεθος εγγυάται ότι μπορεί να παρκάρει παντού. Εδώ να τονίσω ότι για να εκμεταλευτείς τα πάντα θα ήθελε μία κάμερα οπισθοπορείας.

Βέβαια, για να το καταλάβεις κ να το ευχαριστηθείς θα πρέπει να αποχωριστείς την άσφαλτο και να πατήσεις χώμα, λάσπη, πέτρες ή οτιδήποτε άλλο συναντήσεις στο διάβα σου. Το Κάναμε κ εμείς δυο φορές. Μία στις ειδικές του 24ωρου του Ιχνηλάτη στην Αυλώνα κ άλλη μία σε όλο τον Υμηττό. Εκεί το μικρό ιαπωνικό θηρίο-τζιπάκι, θα σου χαρίσει ένα μεγάλο χαμόγελο αφού θα πηγαίνεις με άνεση σε μέρη που λίγα μοντέλα μπορούν να σε πάνε. Βασικός σου σύμμαχος εκτός από στοιχεία όπως η απόσταση από το έδαφος που αναφέραμε προηγουμένως η τετρακίνηση και το χαμηλό βάρος των 1.090 κιλών.

Υπό κανονικές συνθήκες το Jimny είναι πισωκίνητο και η αλήθεια είναι ότι σε ελαφρύ off-road δε θα χρειαστείς κάτι περισσότερο. Όταν τα πράγματα αρχίσουν να γίνονται πιο δύσκολα τότε καταφεύγεις στο σύστημα τετρακίνησης μέσω του δεύτερου επιλογέα (ο τελευταίος θεματοφύλακας στο θέμα αυτό) ενώ αν οι καταστάσεις το απαιτήσουν τότε υπάρχει και η επιλογή του υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (το λεγόμενο “αργό” ή “κοντό”) που θα σε βγάλει Π’ΑΝΤΑ ασπροπρόσωπο.

Στο διαταύτα τώρα το Jimny είναι ιδανική πρόταση για να εξερευνήσεις κ να πάς σε κάθε απάτητο βουνό, αλλά και απόμερη παραλία ενώ με κάποιους συμβιβασμούς μπορεί να αποτελεί και καθημερινό μέσο μετακίνησης στην πόλη.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

OPEL CORSA 1.4 LPG

Το Opel Corsa, τώρα που διανύει την καλύτερη περίοδό του πριν τον ερχομό του νέου προς το τέλος του 2019, διατίθεται και σε έκδοση που καταναλώνει υγραέριο και επιχειρεί να μειώσει και μειώνει κατά πολύ το κόστος των μετακινήσεών σας.

Το γνωστό και πραγματικά πετυχημένο γερμανικό μικρό, διαθέτει πληθωρική γκάμα που περιλαμβάνει ατμοσφαιρικές εκδόσεις βενζίνης, τούρμπο βενζίνης και τουρμποντίζελ. Υπάρχει όμως και μια εργοστασιακή, έχοντας τεράστια σημασία στο εργοστασιακή, υγραεριοκίνητη (LPG), η οποία βασίζεται στο ατμοσφαιρικό Corsa 1.4. Διατηρεί τις ίδιες μέγιστες τιμές ισχύος και ροπής όταν καίει βενζίνη, 90 PS/6.000 rpm και 130 Nm/4.000 rpm, ενώ με χρήση LPG η ροπή του πέφτει στα 124 Nm.

Με δεδομένο πως δεν περιμένεις το τράβηγμα ενός τούρμπο στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, η διαφορά στις επιδόσεις είναι μικρή, και γίνεται αντιληπτή μόνο με το αυτοκίνητο αρκετά φορτωμένο. Μικρή είναι και η διαφορά στον ήχο λειτουργίας που με το υγραέριο γίνεται λίγο πιο τραχύς. Η δεξαμενή του LPG δεν είναι ορατή, αφού βρίσκεται στον χώρο της ρεζέρβας, η οποία, έχει αντικατασταθεί από κιτ επισκευής. Το ρεζερβουάρ βενζίνης των 45 lt παραμένει στη θέση του. Το μόνο σημείο που φανερώνει περί τίνος πρόκειται είναι το πλήκτρο για την επιλογή καυσίμου δίπλα στην οθόνη αφής στο ταμπλό.

Η κατανάλωση με το υγραέριο αυξάνεται περίπου ένα λίτρο, σε σχέση με τη βενζίνη, φτάνοντας στη δοκιμή μας τα 8,4 lt/100 km. Όμως χάρη στην πολύ χαμηλή τιμή του LPG, που σήμερα είναι 0,69 €/lt, το κόστος κίνησης πέφτει στα €6,0/100 km. Δηλαδή χαμηλότερα ακόμα και από τα ντίζελ μοντέλα της κατηγορίας. Και η τιμή αγοράς του πιο οικονομικού στη χρήση Corsa είναι λογική, αφού κοστίζει από €13.380 (3θυρο) ή €13.780 (5θυρο), στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση 120 Edition.

Στον δρόμο δεν αλλάξει απολύτως τίποτα κ αν δεν είστε απόλυτος γνώστης δεν θα καταλαβαίνετε την διαφορά. Παραμένει το πολύ καλό κράτημα του αυτοκινήτου κ όλα CORSA.

Στο διαταύτα, μία εξαιρετική επιλογή αγοράς κ ας έρχεται σε λίγο το καινούργιο.

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes C180 auto

Η C-Class για ολόκληρη την Mercedes-Benz είναι το πρώτο βήμα. Διότι αυτή είναι που φέρνει τα λεφτά στην εταιρεία, με τις πάνω από 400.000 πωλήσεις που πραγματοποιεί κάθε χρόνο.

Η σειρά W205 του μοντέλου είναι μαζί μας από το 2014. Όμως, εν αναμονή σκληρότερου ανταγωνισμού από το Α4 και την επερχόμενη ολοκαίνουργια BMW 3, η Mercedes υπέβαλε πέρσι τη C-Class σε ένα αρκετά προσεγμένο και εκτεταμένο facelift.

Οι εξωτερικές αλλαγές δεν είναι μεγάλες, αλλά εκσυγχρονίζουν την εμφάνιση φέρνοντάς την να μοιάζει περισσότερο στη μεγάλη S-Class. Ανάλογη εκείνης των S και E-Class είναι και η νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική, που υποστηρίζει όλα τα τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Πιο φανερές είναι όμως οι βελτιώσεις στο εσωτερικό, που περιλαμβάνουν το πολυλειτουργικό τιμόνι, και το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων Comand με τη μεγάλη οθόνη 10,25”.

Από μηχανική άποψη, προσφέρονται νέοι, υβριδικοί κινητήρες, όμως η C 180 της δοκιμής μας έχει τον γνωστό 1.6 τούρμπο των 156 ίππων. Η ροπή του των 250 Nm μπορεί να μην εντυπωσιάζει στα χαρτιά, αποδίδεται όμως από τις 1.250 μόλις rpm και σε συνδυασμό με τις 9 σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου 9G-Tronic, επαρκεί για να δώσει στο premium sedan των 1.460 kg πολύ ζωηρές ρεπρίζ εν κινήσει. Με kickdown, για το προσπέρασμα των 80-110 km/h απαιτούνται 4,3” και για εκείνο των 110-140 km/h, μόνο 6,0”.

Από στάση, η C 180 χρειάζεται 8,7” για να φτάσει τα 100 km/h και 29,7” για να καλύψει το πρώτο χιλιόμετρο. Τόσο επιταχύνσεις όσο και οι ρεπρίζ κρίνονται πολύ ανταγωνιστικές, καθώς είναι σαφώς καλύτερες από εκείνες της (διαθέσιμης μέχρι πρόσφατα) BMW 318i και αντίστοιχες εκείνων του Volvo S60 Classic T3 των 152 PS.

Το στοιχείο της C 180 είναι η ήρεμη οδήγηση, όπου το κιβώτιο ανεβάζει γρήγορα σχέσεις για ησυχία και οικονομία. Οι αλλαγές είναι εντελώς ανεπαίσθητες και ο τρόπος που κυλά η Mercedes, είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος. Υπάρχουν στιγμές, όπως π.χ. στις ανηφόρες της εθνικής, όπου νιώθεις τις σχέσεις υπερβολικά μακριές, όμως το 9G-Tronic κάνει πρόθυμα kickdown. Κι αν θέλεις ζωηρότερη απόκριση από το γκάζι και το κιβώτιο, υπάρχουν τα οδηγικά προγράμματα Sport και Sport+, αν και ο κινητήρας δεν ανεβάζει τόσο άνετα κι αθόρυβα στροφές πάνω από τις 4.000.

Για οικονομία βενζίνης υπάρχει και πρόγραμμα Eco. Παρ’ όλα αυτά η μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή ήταν μόνο 8,5 lt/100km – μια πολύ καλή τιμή για την κατηγορία.

 

Εργονομικά, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Τα καθίσματα φαίνονται σκληρά σε πρώτη επαφή, αλλά αποδεικνύονται ξεκούραστα στο ταξίδι. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την ανάρτηση. Η C 180 καταπίνει τα χιλιόμετρα με εξαιρετική άνεση, αλλά δεν δυσανασχετεί και στη γρήγορη οδήγηση. Μπορεί να μην έχει ελαφριά κι ευέλικτη αίσθηση, όμως είναι σταθερή, με ουδέτερη συμπεριφορά, καλή πρόσφυση στις στροφές και πολύ καλά φρένα.

Οι χώροι είναι υπέρ-επαρκείς για 4 ενηλίκους με τις αποσκευές τους και το εσωτερικό ευχάριστο, με premium αέρα και αρκετά προσεγμένη κατασκευή. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στη βασική έκδοση, είναι πολύ καλός στην Avantgarde της δοκιμής κι ακόμη πλουσιότερος στις Exclusive και AMG Line, ενώ διατίθενται και πολλά έξτρα πακέτα – να έχεις, να ξοδεύεις.

Οι τιμές της C 180, που ξεκινούν από τα € 32.235 για το μοντέλο με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, είναι πολύ ανταγωνιστικές για αυτοκίνητο της premium κατηγορίας.

Στο διαταύτα, εξαιρετικό στην κατηγορία.

 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

VOLKSWAGEN T-CROSS 1.0L 95hp

Η Volkswagen ανοίγει ακόμα την παρουσίας της στην κατηγορία των SUV με την πιο πρόσφατη πρότασή της να είναι το T-Cross. Το μικρότερο μοντέλο σε SUV, με 4.110 μ. μήκος.

Το μπλέ σκουρο των φωτογραφιών είναι η βενζινοκίνητη έκδοση με τον κινητήρα του ενός λίτρου απόδοσης 95 ίππων με 175 Nm ροπής που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Αυτή η έκδοση πρέπει να πούμε είναι η πιο μικρή (καθώς υπάρχει και με 115 που αλλάζει το προφίλ του μοντέλου). Η πιο ιδανική θα συμπληρώναμε για καθημερινή χρήση.

Το αυτοκίνητο είναι πραγματικά φιλικό στην οδήγηση, το τιμόνι αν και ελαφρύ δεν αφήνει περιθώρια σε προβληματισμούς, και η σφιχτή ανάρτηση προσφέρει στην ασφαλή οδική συμπεριφορά αλλά και στην απορρόφηση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος.

Η ορατότητα είναι πολύ καλή προς κάθε κατεύθυνση, με τον οδηγό να κάθεται ψηλά κ να έχει αμφιθεατρική εικόνα. Είναι άνετο εσωτερικά, με τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο να κυριαρχεί. Τα πλαστικά είναι σκληρά σε όλες τις επιφάνειες, ταμπλό, πόρτες.

Το πλέον σημαντικό στο T-Cross είναι ότι σε κερδίζει από τα πρώτα χλμ. Αυτό είναι το «μυστικό» που ήθελαν να πετύχουν στη Volkswagen και μάλλον το πέτυχαν.

Αλλά και ο λόγος που προσφέρεται με πολύ μοντέρνα χρώματα, δίνοντάς την ευκαιρία να ξεφύγετε από τα κλασικά, άσπρο/κόκκινο/μαύρο/γκρι.

Εξάλλου το χρώμα είναι αυτό που μας φτιάχνει πολλές φορές τη διάθεση. Όπως και αν το οδηγήσαμε η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 8,7 λίτρα/100 χλμ. που τα περισσότερα όλα έγινα εντός λεκανοπεδίου. Είπαμε αστικός φίλος.

Για τους φίλους των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα φτάνει στα 180 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 11,5 δευτ. με 112 γρ./χλμ. σε C02.

Tι είναι λοιπόν το T-Cross; Πρόκειται για μια νέα γενιά αυτοκινήτων, όπως το Seat Arona, το Kia Kona, το Citroen C3 Aircoss, τα οποία προσφέρουν αρχικά μοντέρνο σχεδιασμό, ασφαλή οδική συμπεριφορά, gadget αλλά και τη δυνατότητα λόγω αυξημένου ύψους του αμαξώματος από το έδαφος, να συνεχίσεις την πορεία σου πιο πέρα από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.

Το Τ-Cross στην έκδοση με τους 95 ίππους οι τιμές ξεκινούν από τα 17.400 ευρώ.

 

Continue Reading

Trending