Connect with us

Αυτοκίνητο

KIA STONIC 1.0L TGDI

Έχουμε στα χέρια μας το νέο Stonic συνδυασμένο με τον «χιλιάρη» υπερτροφοτούμενο T-GDI βενζινοκινητήρα των 120 ίππων.

Στα ατού του, το γεγονός ότι παρότι τρικύλινδρος δεν έχει  κραδασμούς ή ενοχλητικούς θορύβους. Προσθέστε και τη ροπή των 172 Nm, η οποία παρότι δε δίνει δυναμικό «παρών» στις χαμηλές στροφές, αρχίζει να γίνεται αισθητή όταν η βελόνα στο στροφόμετρο περάσει τις 1.800 στροφές.

Αν δεν έχεις παράλογες απαιτήσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας θα ικανοποιηθείς από τις επιδόσεις, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 12 δευτ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει 181 χλμ./ώρα.Βέβαια από πλευράς μέσης κατανάλωσης θα μπορούσε να τα πάει λίγο καλύτερα ο βενζινοκινητήρας, καθώς εντός της πόλης εύκολα μας δείχνει και 7,5 λίτρα/100 χλμ., ωστόσο στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να πετύχεις 6,3 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 125 γρ./χλμ.).

Στα καλά και το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο που συνδυάζεται με το συγκεκριμένο βενζινοκινητήρα, καθώς έχει σωστή κλιμάκωση και μαλακό σε αίσθηση λεβιέ, ενώ τα κουμπώματα του επιτυγχάνονται σωστά.

Να πούμε ότι μας αρέσει να κυκλοφορούμε με το νέο Stonic, καθώς έχει μια ιδιαίτερα μοντέρνα και νεανική εικόνα. Ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος για τα ψηλά τοποθετημένα στενόμακρα LED φώτα ημέρας, ενώ ακριβώς από κάτω βρίσκονται οι τετραγωνισμένοι προβολείς, οι οποίοι εντάσσονται σε ένα προστατευτικό πλαστικό πλαίσιο.

Παράλληλα το παρών δίνει και η χαρακτηριστική εξάγωνη μάσκα της KIA ονόματι Cascading. Περιμετρικά το νέο Stonic προστατεύεται από πλαστικό, το οποίο γίνεται παχύτερο πάνω από τους θόλους των τροχών. Δυο επίπεδων είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα με τα χαμηλότερα να βρίσκουν επίσης καταφύγιο μέσα στο επεκτεινόμενο πλαστικό περίβλημα.

Το εσωτερικό του νέου STONIC σχεδιαστικά είναι πολύ καλό. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ ο ευανάγνωστος αναλογικός πίνακας οργάνων ενσωματώνει στο κέντρο του μια οθόνη πολλαπλών πληροφοριών.

Από πλευράς ποιότητας υλικών παρότι τα πλαστικά στο σύνολο τους είναι σκληρά αυτό δε συνεπάγεται κακή συναρμογή και φτηνό αποτέλεσμα στο μάτι. Παρά την ελαφριά κλίση της οροφής ο «αέρας» για τα κεφάλια των δυο πίσω επιβατών είναι καλός, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.600 χλστ.).

Το πορτμπαγκάζ ίσως αρχικά να φανεί ρηχό, ωστόσο στην πράξη προσφέρει 361 λίτρα, τα οποία αυξάνονται στα 1.143 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Κάτω από δάπεδο του πορτμπαγκάζ ευτυχώς βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης και όχι κιτ επισκευής ελαστικού.

Το νέο Stonic προσφέρεται για χαλαρωτική οδήγηση, καθώς κινείται αρκετά ήρεμα πάνω στην άσφαλτο. Η ανάρτηση του μεριμνά κυρίως για την άνεση χωρίς ταυτόχρονα να γέρνει έντονα στις στροφές, ενώ συνολικά η ποιότητα κύλισης είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Το τιμόνι παρέχει επαρκή αίσθηση σε γενικές γραμμές, ενώ μόνο αν το παρακάνεις θα γίνει κάπως ασαφές.

Οι παραπάνω λόγοι λοιπόν μας οδήγησαν να θέλουμε να οδηγούμε το νέο Stonic και για να δώσουμε και σε εσάς έναν καλό λόγο αυτός είναι η τιμή των 16.590 ευρώ (έκδοση Style με 1.0 T-GDI βενζινοκινητήρα 120 ίππων).

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

Τι ισχύει για τα τέλη κυκλοφορίας;

Εδώ και κάποιες μέρες βρίσκονται αναρτημένα στο σύστημα Taxis τα τέλη κυκλοφορίας για την επερχόμενη, νέα χρονιά. Χωρίς μεταβολές στα βεβαιωμένα ποσά, και με τις όποιες αλλαγές να μετατίθενται για την επόμενη χρονιά. Η διαδικασία εκτύπωσης και αποπληρωμής, καθώς και οι καταληκτικές ημερομηνίες είναι οι γνωστές, ισχύουσες εδώ και πολλά χρόνια, κρίνουμε όμως σκόπιμο να προχωρήσουμε σε μια σύντομη καταγραφή των πλέον βασικών σημείων:

  • Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα λοιπόν, καταληκτική ημερομηνία αποπληρωμής είναι η τελευταία εργάσιμη μέρα του έτους, στην προκειμένη περίπτωση δηλαδή η Τρίτη 31 Δεκεμβρίου. Είθισται κάθε χρόνο να δίνεται μια ολιγοήμερη παράταση για όσους αμέλησαν την έγκαιρη αποπληρωμή τους. 
  • Το χρονικό περιθώριο πάντως υπάρχει και δεν προτείνουμε κανείς να ρισκάρει μια τέτοια καθυστέρηση. Άλλωστε, η εκπρόθεσμη αποπληρωμή των τελών αποτελεί και τη μοναδική περίπτωση, όπου από την επόμενη κιόλας μέρα -για τη μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων- το πρόστιμο ισούται με το διπλάσιο του αρχικά βεβαιωθέντος ποσού. Θα πρόκειται δηλαδή για άμεση επιβολή προσαύξησης της τάξεως του 100%!
  • Αυτός είναι και ο βασικός κανόνας στα πρόστιμα. Για να είμαστε περισσότερο σαφείς, να αναφέρουμε ότι στις εξαιρέσεις περιλαμβάνονται τα οχήματα δημοσίας χρήσης (επιβατικά, φορτηγά ή λεωφορεία), οπού το πρόστιμο ορίζεται στο μισό του αρχικού ποσού. Επίσης, το πρόστιμο ορίζεται στα 30 €, εφόσον το αρχικά βεβαιωθέν ήταν μικρότερο.
  • Για όσους βέβαια δεν θέλουν να πληρώσουν καθόλου, υπάρχει η γνωστή διαδικασία με την κατάθεση πινακίδων, οπότε και το όχημα τίθεται σε εκούσια ακινησία.
  • Στις διαδικασίες εκτύπωσης και αποπληρωμής επίσης δεν έχει αλλάξει κάτι, και πολύ εύκολα μπορεί ο φορολογούμενος είτε μέσα από το λογαριασμό του στο Taxis είτε απλά με το ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας να εκτυπώσει τα σχετικά αποκόμματα. Προκύπτει ταυτότητα οφειλής και η αποπληρωμή βέβαια γίνεται με τις γνωστές διαδικασίες που προβλέπονται για όλες τις φορολογικές υποχρεώσεις.
  • Τα τέλη θεωρούνται και είναι αδιαίρετα. Συνεπώς, σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, αρκεί να τα πληρώσει ο ένας από τους ιδιοκτήτες. Προσοχή όμως, καθώς αν δεν πληρωθούν, ο καθένας είναι συνυπόχρεος για ολόκληρο το ποσό.
  • Ισχύουν όπως προαναφέραμε οι ίδιοι πίνακες, με τον καθορισμό των ποσών να εξαρτάται από: 1) Τον κυβισμό, για τα οχήματα με πρώτο έτος κυκλοφορίας έως το 2010. 2) Τις εκπομπές ρύπων, για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν από 1/11/2010 κι έπειτα.
  • Το σύστημα αναμένεται να αλλάξει την επόμενη χρονιά, καθώς πρόκειται να γίνει εναρμόνιση σε προκαθορισμένους από την Ε.Ε. κανόνες. Χωρίς να γνωρίζουμε περισσότερες λεπτομέρειες, εικάζουμε ότι τα επιπλέον κριτήρια θα είναι κατά βάση περιβαλλοντικά. 

Παναγιώτης Τσένος

Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

Continue Reading

Lifestyle

AUDI TFSI

Το νέο
μοντέλο της Audi Α1 30TFSI έκδοσης με τον 1.000άρη
turbo κινητήρα των 116 ίππων, έρχεται αναβαθμισμένο σε σχέση με τον προκάτοχό
του, προβάλλοντας έναν πολύ πιο δυναμικό χαρακτήρα από κάθε άλλη φορά.

Πάμε
στο εσωτερικό του όπου εκεί χωρίς αμφιβολία έχουμε να κάνουμε με μια από τις
πιο ποιοτικές καμπίνες της κατηγορίας , τόσο σε ό,τι αφορά στα υλικά
κατασκευής, όσο φυσικά και στο φινίρισμα. Παράλληλα, στοιχεία όπως ο στάνταρ
ψηφιακός πίνακας οργάνων ή η μεγάλη και ποιοτική οθόνη των 10,1 ιντσών για το
σύστημα πολυμέσων, είναι στοιχεία που ταιριάζουν απόλυτα στον προηγμένο
τεχνολογικά χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σχεδιαστικά, οι γραμμές με
τετραγωνισμένα μοτίβα είναι αντίστοιχες με αυτές των εσωτερικών των μεγαλύτερων
μοντέλων της Audi, φροντίζοντας παράλληλα να τονίσουν τη γενικότερη εργονομία
μέσω επιλογών όπως π.χ. την κονσόλα που στρέφεται προς τον οδηγό ή τους εύκολα
προσβάσιμους διακόπτες και χειριστήρια. Χωροταξικά, 4 ενήλικες θα χωρέσουν
χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις στο εσωτερικό του A1, με το πορτ-μπαγκάζ των 335 lt.
να είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους.

Με
σπορτίφ στοιχεία στα οδικά του χαρακτηριστικά, το Audi A1 TFSI αποδεικνύεται
ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο. Το εγνωσμένης αξίας πλαίσιο σε συνδυασμό με
την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης στην έκδοση S line, φροντίζουν ώστε το
μικρό μοντέλο της Audi να παρέχει μια ασφαλή αίσθηση στο δρόμο, με αμεσότητα
στις αντιδράσεις του και αυξημένα όρια πρόσφυσης στις στροφές. Το πιο σημαντικό
βέβαια είναι ότι το στήσιμο αυτό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να
εκμεταλλευτεί στο ακέραιο τις δυνατότητες του κινητήρα και να κινηθεί γρήγορα
σε διαδρομές με διαδοχικές στροφές. Από εκεί και πέρα, στην καθημερινή οδήγηση
το Audi A1 παραμένει εύκολο και με διαστάσεις που του επιτρέπουν να κινείται
άνετα εντός της πόλης. Η σφιχτή ανάρτηση επιβαρύνει μεν την άνεση όταν ο οδηγός
περνά από λακκούβες, σαμαράκια κ.λπ., όμως συνολικά είναι ποιοτικό και το
πλαίσιο ικανό να διαχειριστεί τις όποιες ταλαντώσεις. Σε κάθε διαδρομή τέλος,
το τιμόνι διαθέτει το απαιτούμενο βάρος και αμεσότητα που θα ικανοποιήσουν τον
οδηγό, ενώ άκρως αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα.

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MERCEDES COUPE EQ Boost

Σήμερα θα μιλήσουμε για ένα τετραθέσιο εξαιρετικό αυτοκίνητο της Mercedes.

C 200 coupe EQ Boost με κινητήρα 1497cc βενζίνης της Mercedes και απόδοσης 184 hp + 14 hp από το υβριδικό σύστημα μας δίνουν 198 ζωντανούς ίππους για να έχετε μέγιστη ενεργητική ασφάλεια με λογική κατανάλωση. Να πούμε όλα τα θετικά του πράγματος τα οποία είναι πραγματικά πολλά, ή να πούμε τα ελάχιστα αρνητικά?

Λοιπόν εργονομία κ υλικά εσωτερικού? Εξαιρετικά. Στιβαρότητα στον δρόμο, βάζοντας το στο sport σφίγγουν όλα. Ανάρτηση τιμόνι όλα γίνονται έτσι, ώστε να μην ξεφύγεις από την απόλαυση με πάρα πολύ καλές επιδόσεις. Αίσθηση  αυτοκινήτου απίστευτη. Στον δρόμο όπου περνάς βλέπεις το σηματάκι μπροστά θέλεις το κουπέ σχήμα, γυρίζουν αρκετά κεφάλια που, θα λένε τα δικά τους. Με χωρητικότητα χώρου αποσκευών 360 λίτρων και μεταξόνιο 2.840mm καταλαβαίνεις ότι 4 άνθρωποι θα περάσουν καλά μέσα σε αυτό. Η πραγματικότητα είναι ότι οι 2 πίσω επιβάτες θα πρέπει να είναι παιδιά, για να μπορούν να μπαινοβγαίνουν εύκολα. Κατά τα άλλα μιλάμε για ένα πραγματικά εξαιρετικό αυτοκίνητο. Είτε πάς για τις καθημερινές σου μετακινήσεις είτε για βόλτα αλλά πολύ περισσότερο για ταξίδια που εκεί ξεδιπλώνει τον γρήγορο κ ασφαλή χαρακτήρα του. Με τιμή 45.900 αγοράζεται ένα πολύ πλούσια εξοπλισμένο, με μικρά πάγια έξοδα και εξαιρετικό αυτοκίνητο.

Continue Reading

Trending