Connect with us

Αυτοκίνητο

SUZUKI SWIFT 1.4 Turbo

Η τελευταία ανανέωση που έχει πραγματοποιήσει ο Ιάπωνας κατασκευαστής

στο swift έχει επιφέρει βελτιώσεις στις

λεπτομέρειες της εμφάνισης αλλά βεβαίως και στο εσωτερικό. Η διαμόρφωση του ταμπλό δείνει τον σύγχρονο χαρακτήρα του μοντέλου. Από την άλλη πλευρά η πρακτικότητα δεν είναι το φόρτε του αλλά το Swift δεν αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού που αποκαλούμε μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Αν όμως το λές μέσα σου τότε εμείς το συνιστούμε με το χέρι στην καρδιά.

Εκτός από τις στροφές στα βουνά μας και τα όποια σπιναρίσματα στα φανάρια, με το Swift μπορούν να πραγματοποιηθούν ξεκούραστα ταξίδια αρκετών ωρών, καθώς η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης, παρά τη σφιχτή ανάρτηση, είναι πραγματικά σε καλό επίπεδο.

Άλλη μια σημαντική αλλαγή, είναι ότι πλέον διαθέτει 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και  αρκετά κοντό. Αυτό ίσως να μην είναι ιδανικό για τα ταξίδια που λέγαμε αλλά ξέρεις ότι μόλις η 6η πάει πολύ ψηλά τότε το κοντέρ έχει γράψει τριψήφιο νούμερο με 2 μπροστά.

Εδώ πρέπει να πούμε ότι τα καθίσματα είναι πολύ καλά,  αρχικά δεν σου γεμίζουν το μάτι, όμω στηρίζουν πολύ καλά τα σώματα των μπροστινών επιβατών. Η χρειά του κινητήρα στον ήχο, εκεί στα ψηλά πεδία του στροφόμετρου, σε κάνει να θέλεις συνεχώς να βρίσκεσαι εκεί για να τον ακούς. Ο κινητήρας δεν αποδεικνύεται ιδιαίτερα αχόρταγος σε καύσιμο. Είναι καλή η εικόνα του και σε αυτόν τον τομέα.

Λόγω διαστάσεων, το Swift είναι πολύ καλό για τις αστικές μετακινήσεις, ενώ και το πεντάθυρο

αμάξωμά του -διατίθεται και σε τρίθυρο- συμβάλλει και αυτό στην καθημερινή πρακτικότητα. Η ανάρτησή του μπορεί να είναι λίγο σφιχτή, άλλωστε δε θα είχε νόημα το συνθετικό sport στην ονομασία του σε αντίθετη περίπτωση, ωστόσο αμβλύνει με σωστό τρόπο τις ανωμαλίες και δεν κουράζει, ούτε κάνει αισθητή με θόρυβο τη λειτουργία της. Σε αστικές συνθήκες επίσης, η ελαστικότητα του κινητήρα και το κιβώτιο των 6 σχέσεων βοηθούν ιδιαίτερα για να κινείται κανείς οικονομικά και χαλαρά. Ωστόσο κάτω από τις 4.000 περίπου στροφές, όπου ο θόρυβος και η κατανάλωση μένουν πιο πίσω, δεν πρέπει κανείς να έχει και απαιτήσεις δυναμικών επιδόσεων. Είπαμε ότι είναι 1.4cc με turbo.

Από εκεί και πέρα έχει όλο το μηχανολογικό πακέτο για να κάνει την οδήγηση πολύ καλή, ενώ και η εμφάνισή του υποστηρίζει τις διαθέσεις του. Πιθανά να είναι λίγο περισσότερο φλύαρο αισθητικά στο εμπρός του μέρος μετά το τελευταίο facelift, το προτιμούσαμε στην πρώτη του εκδοχή, ωστόσο ξεχωρίζει από τα 1.3 και 1.2 αδέλφια του με πειστικό τρόπο.

Στο διαταύτα είναι ένα πολύ καλό μικρό αυτοκίνητο για την πόλη, με κινητήρα που θα σας πάει  πολύ μακρυά με επιδόσεις που ζηλεύουν κ πολύ μεγαλύτερα.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

MERCEDES CABRIO E200

Κοντεύει το καλοκαίρι; Εκεί που λέμε πως ζέστανε ο καιρός και όλα μπαίνουν στη θέση τους, αρχίζει μια βροχή κ τα καταστρέφει όλα. Έχουμε το ανοιχτό αυτοκίνητο στα χέρια μας και μόνο ανοιχτό δεν το βλέπουμε. Έχουμε τη δυνατότητα να εκτιμήσουμε την κουκούλα της, που όταν είναι κλειστή είναι πολύ λειτουργική με την έννοια πως απομονώνει τους θορύβους του περιβάλλοντος και κρατάει την καμπίνα σε κατάσταση πολιτισμικής ησυχίας.  Το ηχοσύστημα είναι πολύ καλό κ κάνει τη δουλειά του Τα πλευρικά παράθυρα χωρίς πλαίσια, κλείνουν ερμητικά και συνολικά, το αυτοκίνητο ταξιδεύει τους επιβάτες του με χαρακτήρα ενός πολύ καλού coupe. Όλα δίνουν ποιότητα, Mercedes. Η κατανάλωση μένει σχετικά χαμηλά και έχουμε δει μέχρι στιγμής, σταθερά 8 λίτρα καυσίμου. Το 9άρι αυτόματο στο Sport+ πρόγραμμα δείχνει πολύ καλή διάθεση γρήγορων αλλαγών ενώ στο Comfort πρόγραμμα σου δίνει την εντύπωση του CVT. Συνολικά, η Ε 200 Cabriolet δικαιώνει τις επιλογές των μηχανικών της εταιρείας, έχοντας στον υπερθετικό βαθμό τα χαρακτηριστικά εκείνα που κάνουν τα αυτοκίνητα με το τριάκτινο αστέρι πραγματικά να ξεχωρίζουν. Όταν πέσει λίγο ο ήλιος παίρνεις τον δρόμο στην νοτιοανατολικά της αττικής και την πας όσο θέλεις.

Η διάθεση είναι πολύ καλή και η υποστήριξη υποδειγματική. Η κουκούλα ανοίγει κ κλείνει και με το πάτημα του πλήκτρου στο κλειδί, όταν είσαι απ’ έξω. Δεν είναι η δύναμη που σε κάνει να τρελαίνεσαι. Αντιστοιχούν λίγο παρακάτω από 9.5 κιλά ανά ίππο σε αυτή την κούκλα. Δεν είναι οι επιδόσεις το στοιχείο της. Όμως, δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις και να μην εντυπωσιαστείς, από τον τρόπο που συνδυάζεται το εξαιρετικό κοντρόλ του στιβαρότατου πλαισίου, με τη μαλακή ανάρτηση. Στρίβεις καλά και δυναμικά ενώ το αμάξωμα γέρνει από την ανάρτηση αλλά δεν στρεβλώνει έτσι όπως θα περίμενες ή που θα θεωρούσες φυσιολογικό, από ένα αυτοκίνητο με 4,8 μέτρα μήκος. Το 9άρι αυτόματο είναι ας πω βελούδινο στις αλλαγές. Η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα κάνει ακριβώς το ίδιο και έτσι σου μένει να απολαύσεις την πολυτέλεια του δερμάτινου σαλονιού. Νύχτα, με τον ουρανό πάνω από το κεφάλι σου και ωραία μουσικούλα. Για όσο κρατήσει, κιαλλο κιάλλο. Συνδυάζοντας την ανοιχτή διάθεση του αυτοκινήτου με τον πολιτισμένο κινητήρα που δίνουν στον οδηγό ότι χρειάζεται χωρίς υπερβολές, το μοντέλο αποδεικνύεται απολαυστικό από τη στιγμή που θα μπεις στην πολυτελή του καμπίνα και θα αρχίσεις να ρολάρεις. Η ανάρτηση πάρα πολύ καλή, με διάθεση να ισιώνει τα πάντα στο πέρασμα του αυτοκινήτου, έρχεται και κάνει ιδανικές τις μετακινήσεις.

Στο διαταύτα είναι ένα πάρα πολύ καλό αυτοκίνητο για 4 επιβάτες οι οποίοι θα μετακινηθούν αποτελεσματικά, αλλά κυρίως με ασφάλεια κ με πολλά μα πάρα πολλά μάτια κ κεφάλια να γυρίζουν.

Continue Reading

Αυτοκίνητο

KODIAQ 2.0L D 190HP

Kodiaq λοιπόν με κινητήρα turbo diesel 2 λίτρων, απόδοσης 190 ίππων, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (paddles στο τιμόνι) διπλού συμπλέκτη και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Έχει ηλεκτρονικό διαφορικό EDS το οποίο κλειδώνει και τους δύο άξονες ώστε να μην ολισθαίνουν οι τροχοί. Υπο κανονοικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Το πιο ισχυρό SUV της Skoda, μέχρι να έρθει στην Ελλάδα κ το RS με τους 240 ίππους, έρχεται κ με επταθέσια έκδοση, δείχνοντας τον δρόμο, σε όσους αναζητούν επιδόσεις με μεγάλους χώρους.

 

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει τα καθίσματα με επένδυση από αλκαντάρα κ βέβαια δεσπόζουν οι τεράστιοι χώροι. Το Kodiaq που παρά το βάρος του έχει πολύ καλή αίσθηση σε ότι αφορά το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο αναλόγως με τον τρόπο που κινείται ο οδηγός προσαρμόζεται ως προς την αίσθηση. Στο δρόμο το αυτοκίνητο κάθεται πραγματικά πολύ καλά και αν επιλέξεις το sport πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual και Snow ) σου βγάζει μεγάλη αδρεναλίνη λόγω ήχου, που θυμίζει βενζινοκινητήρα παρά πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος στις άλλες επιλογές δεν ακούγεται, που σημαίνει πόσο πολύ εκτός των άλλων οι τεχνικοί έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της ηχομόνωσης της καμπίνας.

Το αυτοκίνητο δε πρόκειται να απογοητεύσει τον ιδιοκτήτη του ακόμα κ στην καθημερινή χρήση, μαζί με το αυτόματο κιβώτιο. O κινητήρας με την μεγάλη ροπή είναι πρόθυμος κ σε κάθε πάτημα του γκαζιού, όμως το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι ότι είναι έτσι φτιαγμένο, αναλόγως τις διαθέσεις του οδηγού. Δλδ Θέλεις να κινηθείς γρήγορα πάρα τον όγκο του και τα περίπου 1.900 κιλά; Μπορείς. Θέλεις αργά και ήρεμα ακόμα και εντός των τειχών; Δεν θα σου χαλάσει το χατίρι. Να μιλήσουμε όμως και για τους χώρους. Οι οποίοι είναι πραγματικά άφθονοι είτε για 5 είτε ακόμα και για εφτά, ασχέτως σωματικής διάπλασης. Οι χώροι των αποσκευών στην 5θέσια έκδοση είναι 725 λίτρα, 230 στην 7θέσια που αυξάνονται στα 715 όταν αναδιπλωθεί η τρίτη σειρά.

Στο διαταύτα λοιπόν είναι ένα μεγάλο suv με πολύ καλές επιδόσεις, τεράστιους χώρους, εύκολα θα καθίσεις πίσω σταυροπόδι, το οποίο ναι λίγο θα κουνήσει στον δρόμο  λόγο διαστάσεων αλλά θα σε πάει με ασφάλεια. Ένα αρνητικό αλλά για όλες τις εταιρείες είναι τα ελαστικά χαμηλού προφίλ για τους δρόμους της χώρας μας.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

HONDA JAZZ 1.5 vvti

Το νέο Honda Jazz είναι σαφώς ανανεωμένο από τον προκάτοχό του. Ξεχωρίζει για τον πιο ψηλό και τετράγωνο σχεδιασμό του σε σχέση με τα υπόλοιπα σουπερμίνι και μικρά αυτοκίνητα. Η έκδοση 1.5 Dynamic που δοκιμάσαμε ξεχωρίζει από τα σπορ χαρακτηριστικά: Σπορ προφυλακτήρες εμπρός, πλάι και πίσω με επιπρόσθετο διάχυτη. Η τιμή του Honda Jazz ξεκινάει από 15.500 €.

Στο εξωτερικό του Jazz Dynamic ξεχωρίζουν τα σπορ χαρακτηριστικά. Επιπλέον των προφυλακτήρων υπάρχουν ειδικά εμπρός φώτα με αυτόματη λειτουργία και εξαιρετική δέσμη, ειδικά σχεδιασμένο πίσω σπόιλερ, μαύροι καθρέπτες και μαύροι τροχοί κράματος αλουμίνιου 16”. Ακόμη, σε συνδυασμό με την λευκό χρώμα του αμαξώματος οι κόκκινες λεπτομέρειες στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα τονίζουν παραπάνω τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης Dynamic.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η 7 ιντσών οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας. Από εκεί ρυθμίζονται οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, με εξαίρεση τον κλιματισμό, ο οποίος έχει δικά του χειριστήρια ακριβώς από κάτω. Τα μενού

του συστήματος πληροφόρησης είναι κατανοητά και υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ελληνικής γλώσσας. Ο πλοηγός είναι της Garmin, που σημαίνει πως είναι αξιόπιστος και κατανοητός. Η σύνδεση τηλεφώνου είναι εφικτή μέσω Bluetooth και υπάρχει δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής μέσω AUX, Bluetooth, USB και HDMI.

Τα όργανα του οδηγού είναι σαφή και κατανοητά, με το ταχύμετρο στην μέση και το στροφόμετρο αριστερά. Δεξιά υπάρχει ο υπολογιστής ταξιδιού, του οποίος ο χειρισμός γίνεται από τα χειριστήρια στο τιμόνι και είναι σχετικά περίπλοκος. Επίσης, υπάρχει ένα φως το οποίο μεταβάλλεται από πράσινο όταν η οδήγηση είναι οικονομική σε μπλε, όταν η οδήγηση γίνεται πιο επιθετική.

Η ποιότητα των υλικών είναι αρκετά καλή και η ποιότητα συναρμογής είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Τα καθίσματα, τα οποία είναι μαλακά με καλή στήριξη, έχουν σαν αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά άνετα. Το δερμάτινο τιμόνι στην έκδοση Dynamic διαθέτει την όμορφη λεπτομέρεια της κόκκινης ραφής.

Οι χώροι στο εσωτερικό είναι πάρ πολύ καλοί. Υπάρχει χώρος για τα κεφάλια των ψηλότερων επιβατών εμπρός και πίσω. Η θέση οδήγησης δεν είναι η ιδανική για τους ψηλούς οδηγούς, καθώς το κάθισμα δεν πηγαίνει επαρκώς προς τα πίσω. Αυτό βέβαια μεταφράζεται σε πολύ ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια όλων των επιβατών. Μπορούν να χωρέσουν πέντε επιβάτες, ακόμη και σε σχετικά μεγάλα ταξίδια.

Επίσης, ξεχωρίζουν οι αποθηκευτικοί χώροι: Υπάρχει πτυσσόμενη ποτηροθήκη για τον οδηγό στο ταμπλώ, ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα και αποθηκευτικοί χώροι, άνετο εμπρός υποβραχιόνιο με πολύ χώρο από κάτω. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει και αυτό επαρκή χωρητικότητα, όπως και οι τσέπες των θυρών.

O χώρος αποσκευών έχει επαρκή χωρητικότητα για το μέγεθος του Jazz και σχετικά τετράγωνο σχήμα, καθιστώντας εύκολη την χωροδιάταξη πολλών αποσκευών. Επίσης υπάρχει και χώρος κάτω από το πάτημα του χώρου των αποσκευών, ο οποίος επαρκεί για ένα σακίδιο πλάτης ή για την αποθήκευση των αναλώσιμων και άλλου εξοπλισμού του αυτοκινήτου.

Τα καθίσματα πέφτουν ή ανασηκώνονται, δημιουργώντας έτσι έναν τελείως επίπεδο μεγάλο χώρο αποσκευών ή έναν πολύ ψηλό χώρο στην θέση των πίσω καθισμάτων, αντίστοιχα.

Παρά τον σπορ σχεδιασμό της έκδοσης Dynamic, το νέο Jazz έχει σαφή προσανατολισμό άνεσης και οδήγησης στην πόλη. Η ανάρτηση είναι εξαιρετικά μαλακή, με αποτέλεσμα η απορρόφηση των κραδασμών και των ανωμαλιών του οδοστρώματος να είναι υποδειγματική, αλλά να υπάρχει έντονη κλίση του αμαξώματος στις απότομες στροφές. Το κράτημα όμως του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό, δίνοντας τελικά σίγουρη αίσθηση χωρίς όμως σπορ χαρακτήρα. Σε υψηλότερες ταχύτητες το Jazz είναι σταθερό και σίγουρο.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1500 κυβικών εκατοστών και 130 ίππων είναι εξαιρετικός. Δεν έχει πρόβλημα να περιστρέφεται ψηλά και δίνει μια γραμμική και αναμενόμενη κατανομή της ισχύς και της ροπής στο φάσμα των στροφών. Ο ήχος του είναι ευχάριστος επίσης.

Ο κινητήρας συνοδεύεται από 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ υπάρχει και η επιλογή αυτόματου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Το κιβώτιο είναι σχετικά κοντό και στην αστική οδήγηση ο οδηγός καλείται να αλλάζει τις σχέσεις ίσως υπερβολικά συχνά. Επίσης, η απουσία της υπερπλήρωσης σημαίνει πως η ισχύς βρίσκεται σχετικά υψηλότερα και επομένως ο οδηγός ίσως κληθεί επίσης να κατεβάσει σχέση στις ανηφόρες του αυτοκινητόδρομου.

Ο κινητήρας είναι αρκετά οικονομικός, όχι όμως ο οικονομικότερος σε σχέση με τον υπερπληρωμένο ανταγωνισμό. Ο οδηγός θα πρέπει να δουλεύει υπερωρίες με το κοντό χειροκίνητο κιβώτιο για να πετύχει τις υψηλότερες αποδόσεις ή επιδόσεις.

Το αυτοκίνητο διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας μεταξύ των οποίων προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης. Μάλιστα, σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες, το Jazz ενεργοποιεί αυτόματα την πέδη και με τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να ακινητοποιήσει το όχημα και να γλυτώσει το ατύχημα σε περίπτωση απροσεξίας του οδηγού. Βέβαια, το σύστημα είναι ίσως κάτι παραπάνω από συντηρητικό και ενεργοποιείται και σε περιπτώσεις που δεν το περιμένει ο οδηγός, σημαίνοντας λάθος συναγερμό…

Εκνευριστικές Λεπτομέρειες

  • Η απουσία αυτόματου κλιματισμού, παρά τους πολλούς αυτοματισμούς,
  • Οι αναδιπλούμενοι ηλεκτρικοί καθρέπτες κάνουν αρκετή ώρα να κλείσουν και σταματούν όταν απενεργοποιείται το αυτοκίνητο και μπορεί εύκολα να μείνουν μισόκλειστοι,

Έξυπνες Λεπτομέρειες

  • Τα φώτα το βράδυ ανάβουν κατά το ξεκλείδωμα και μένουν για λίγο ανοιχτά μετά το κλείδωμα, ενώ την ημέρα ανάβει μόνο η μικρή σκάλα.
  • Το σύστημα πλοήγησης Garmin είναι πολύ εξυπηρετικό και σίγουρο,
  • Οι αυτοματοποιήσεις των φωτών και των υαλοκαθαριστήρων λειτουργούν εξαιρετικά.

ΔΙΑΤΑΥΤΑ

Το νέο Honda Jazz είναι ένα πάρα πολύ καλό αυτοκίνητο πόλης, με εξαιρετική άνεση και ευκολία στην οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Το συστήνουμε σαν μία εξαιρετική λύση.

 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending