Αυτοκίνητο
Opel Crossland X 1.2T 110 ps

Εδώ με τον τρικύλινδρο turbo τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά. Προσαρμόζεσαι εύκολα, δεν λέει κανείς το αντίθετο και βλέπεις ότι παρά το μικρό ως προς τον κινητήρα τα καταφέρνει καλά. Οφείλεις όμως να κάνεις προσπάθεια για να μείνεις χαμηλά σε κατανάλωση- και όπου “χαμηλά” σημειώστε, κοντά στα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης.
Αρκετά τα χιλιόμετρα με το νέο Crossland και συνεχίζουμε, όπως οφείλουμε με ένα εντελώς νέο μοντέλο.
Πλέον μπορούμε να αναφερθούμε και στην
κατανάλωση, η οποία έχει μείνει στα 7 λίτρα/100 χλμ. Αυτή η τιμή είναι πολύ καλή για το βάρος και την ισχύ του κινητήρα του Crossland. Μπορεί να
ανέβει σημαντικά, αν κανείς πατάει, αρκετά τον κινητήρα. Δεν είναι όμως απαραίτητο, καθώς η μέγιστη ροπή έρχεται από τις 1.500 σ.α.λ. και πρακτικά λίγο παραπάνω. Έτσι μπορείς να οδηγείς με καλό ρυθμό χωρίς να πιέζεις το γκάζι.
Συνολικά η λογική του Crossland είναι κάτσε και απόλαυσε. Όχι τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά. Την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την ευκολία οδήγησης. Γι’ αυτά άλλωστε φτιάχτηκε το Crossland και αυτά έχει ως κύρια πλεονεκτήματα.
Από την άλλη πλευρά, αυτή η 360 μοιρών κάτοψη του αυτοκινήτου, με τις κάμερες σε βοηθάει πολύ στα δύσκολα παρκαρίσματα.
Το πεντάρι κιβώτιο έχει ένα θεματάκι διότι δεν γεφυρώνει όλα τα κενά του μικρού κινητήρα, το τιμόνι όμως είναι ευχάριστο με καλή πληροφόρηση και η υποστροφή κάνει νωρίς την εμφάνισή της, παρά τη σχετικά σκληρή ανάρτηση.
Επιπρόσθετα, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος σου επιτρέπει να κινηθείς σε δρόμους που με ένα συμβατικό επιβατικό θα το σκεφτόσουν πολύ. Δεν είναι για εξερευνήσεις υψηλού ρίσκου, αλλά θα σε πάει μέχρι μια απόκρημνη παραλία μέσω ενός βατού χωματόδρομου.
Η ικανοποίηση του οδηγού τελικά επιτυγχάνεται: μέσα από το εύρος των επιλογών μετακίνησης, όχι από τον τρόπο που αυτές πραγματοποιούνται. Στα υπέρ και κατά λοιπόν, τα πρώτα αθροίζουν ένα σημαντικά μεγαλύτερο αποτέλεσμα, τουλάχιστον προς το παρόν.
Εντυπωσιακό σε εκμετάλλευση χώρων, έχει θέσεις για πέντε και τις αποσκευές τους, ενώ η συνολική αίσθηση ευρυχωρίας είναι εξαιρετική. Ανάλογα άψογη είναι και η πρακτικότητα, καθώς το πίσω κάθισμα διαιρείται σε δύο τμήματα με λόγο 60:40, τα οποία είναι συρόμενα και με ρύθμιση της κλίσης της πλάτης τους. Ταυτόχρονα στο χώρο αποσκευών υπάρχει διαχωριστικό που ρυθμίζει το ύψος σε διάφορα επίπεδα.
Για τους επιβάτες, θήκες και θέσεις μικρών αντικειμένων δεν λείπουν. Δεκάδες είναι, ενώ επιπρόσθετες παροχές ρεύματος, δύο usb και πλήρεις δυνατότητες σύνδεσης συσκευών στο σύστημα intellilink συμπληρώνουν την εικόνα.
Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, με το head up display να κλέβει την παράσταση καθώς δεν είναι σύνηθες στην κατηγορία.
Στο διαταύτα θα σας πάει μακρυά με ασφάλεια κ θα χωρέσει πολλά μα πολλά.
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
Test Drive Nissan Juke Hybrid

Η γοητεία της τεχνολογίας
Το αισθητικά πρωτοποριακό Juke αποκτά full hybrid έκδοση και πλέον συνδυάζει το τερπνόν -της υψηλής ισχύος- με το ωφέλιμο -της χαμηλής κατανάλωσης.
Το Juke δεύτερης γενιάς έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις αλλά έχει ταυτόχρονα διατηρήσει το στιλάτο και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του. Πιο μακρύ κατά 7,5 εκ., πιο πλατύ κατά 3,5 εκ. και πιο ψηλό κατά 3 εκ., διατηρεί την οπτική συγγένεια χάρη στους μεγάλους οβάλ led προβολείς, που συνδυάζονται με τη V-motion μάσκα και τα επίσης led φώτα ημέρας κάτω από το καπό. Στο πλάι η ψηλή γραμμή και οι «κρυφές» χειρολαβές για τις πίσω πόρτες εξασφαλίζουν ότι ακόμα κι αν το βλέπεις για πρώτη φορά δεν μπορείς να το μπερδέψεις με κάτι άλλο.
Το άρωμα της αναβάθμισης είναι ακόμα πιο έντονο στο εσωτερικό του Juke. Η αύξηση του μεταξονίου κατά 10,5 εκ. έχει κάνει θαύματα στους χώρους του αυτοκινήτου. Οι εμπρός επιβάτες κάθονται άνετα στα ενιαία καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη αλλά πλέον το ίδιο συμβαίνει και με τους πίσω. Με 5,8 εκ. περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους και 1,1 εκ. για τα κεφάλια τους, τουλάχιστον δύο ενήλικοι θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις. Θα έχουν μάλιστα και 422 λίτρα χώρου αποσκευών στη διάθεσή τους, με την πέμπτη πόρτα, παρά το σχετικά ψηλό κατώφλι, πλέον να έχει μεγάλο και πρακτικό άνοιγμα.

Μέσα στο Juke η αίσθηση είναι σαφώς ευχάριστη. Ο σχεδιασμός του ταμπλό και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε κερδίζουν από την πρώτη επαφή. Δεν υπάρχει παντού μαλακό πλαστικό, π.χ. απουσιάζει από τις πόρτες, αλλά η συναρμογή και το φινίρισμα δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα τη θέση που τον βολεύει και δεν θα προβληματιστεί από τις σχετικά μικρές σε ύψος γυάλινες επιφάνειες.
Το πραγματικά νέο στην υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε είναι το σύστημα κίνησης. Η ρύθμιση της υβριδικής μονάδας επιτρέπει στον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,600 κ.εκ. με 94 ίππους και 148 Nm ροπής, καθώς και στον βασικό ηλεκτροκινητήρα των 49 ίππων με 205 Nm ροπής, να λειτουργούν είτε σειριακά είτε παράλληλα, ανάλογα με το φορτίο και την βέλτιστη διαχείριση της ενέργειας.
Αυτό σημαίνει ότι η εκκίνηση πάντα γίνεται με τον ηλεκτροκινητήρα, και η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία διατηρείται για όσο επιτρέπει το φορτίο της μπαταρίας των 1,2 kWh και σε ταχύτητες έως τα 55 km/h. Σε περιπτώσεις όπου απαιτείται λιγότερη ισχύς, ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται περιοδικά σε σειριακή σύνδεση για την φόρτιση της μπαταρίας μέσω του δευτερεύοντος ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων, ο οποίος επιτελεί και ρόλο μίζας/γεννήτριας.

Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα χρήσης του e-Pedal, που αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας, χωρίς όμως να προκαλεί ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, με σκοπό την μείωση της χρήσης του φρένου και την ενίσχυση της ενέργειας στην μπαταρία. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να κινείστε στην πόλη για μεγάλα χρονικά διαστήματα, αξιοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια και έχοντας μικρή κατανάλωση καυσίμου, κοντά ή ακόμα και κάτω από 5 lt/100 χλμ. Ωστόσο, όταν χρειάζεται περισσότερη ισχύς, ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται παράλληλα με τον ηλεκτροκινητήρα με το πάτημα του γκαζιού, προσφέροντας άφθονη ισχύ σε όλες τις ταχύτητες. Η αίσθηση της ισχύος είναι εμφανής, επιβεβαιώνοντας τους 143 ίππους της συνολικής απόδοσης του αυτοκινήτου.
Στο δρόμο το Juke επιβεβαιώνει το δυναμικό χαρακτήρα του. Το τιμόνι δίνει καλή πληροφόρηση και οι αναρτήσεις ελέγχουν επιτυχώς τις κινήσεις του αμαξώματος. Όλο το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν «ένα κομμάτι» όταν στρίβει. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται επίσης σε υψηλό επίπεδο. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ακούγονται μόνο στις υψηλότερες ταχύτητες και δεν γίνονται ενοχλητικοί.
Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι η Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, η Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, η Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και την Παρέμβαση Τυφλού Σημείου. Προσθέστε και το εξαιρετικό Adaptive Cruise Control και το πακέτο είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Το νέο Nissan Juke ξεκινά από τις 31.900 ευρώ στην έκδοση N-CONNECTA και από τις 35.900 ευρώ στην έκδοση TECHNA.
Κώστας Νικολακόπουλος





Αυτοκίνητο
Test Drive Suzuki S-Cross

Το SUV της πραγματικής ζωής
Συμπαγές, άνετο, σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους του τροχούς και κυρίως προσιτό, το Suzuki S-Cross ενσωματώνει όλη την αξία ενός πραγματικού SUV.
Σχεδιαστικά το Suzuki S-CROSS αποπνέει το δυναμισμό ενός full size SUV, σε διαστάσεις που του επιτρέπουν να ελίσσεται και να σταθμεύει με άνεση στην πόλη. Η εκτεταμένη μάσκα σε μαύρο χρώμα, οι στενοί προβολείς LED 3 σημείων με τη χρωμιωμένη λωρίδα να τους συνδέει και τα τετραγωνισμένα προστατευτικά στους θόλους των τροχών δημιουργούν ένα αποτέλεσμα κομψό και σπορ, με ισχυρή προσωπικότητα.
Η σχεδίαση του εσωτερικού εστιάζει στην πρακτικότητα, την εργονομία, την ευρυχωρία και την άνεση. Είναι εντυπωσιακό πως σε ένα συμπαγές αμάξωμα, πέντε ενήλικες επιβάτες, 430 λίτρα αποσκευών και δεκάδες χρηστικά αντικείμενα βρίσκουν άμεσα και εύκολα τη θέση τους. Η εργονομία ενδείξεων και διακοπτών είναι κορυφαία, ενώ η αίσθηση ευρυχωρίας εξαιρετική χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, οι οποίες εξασφαλίζουν επίσης εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Το σύστημα πολυμέσων του νέου Suzuki S-CROSS περιλαμβάνει κάθε σύγχρονη δυνατότητα ενσωμάτωσης smartphone και αποτελεί το κέντρο χειρισμού όλων των προηγμένων λειτουργιών επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, μέσω μιας μεγάλης ψηφιακής οθόνης αφής 7 ή 9 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού), η οποία προσφέρει εξαιρετική ευκρίνεια, εύχρηστο interface και άμεση απόκριση στις εντολές του χρήστη.

Με επτά αερόσακους, προηγμένη δομή αμαξώματος και μια πληρέστατη σουίτα ψηφιακών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, το Suzuki S-CROSS δείχνει το δρόμο της κορυφαίας ασφάλειας στην κατηγορία του.
Από τη βασική του έκδοση ακόμα, το Suzuki Safety Support περιλαμβάνει προηγμένες δυνατότητες όπως Dual Sensor Brake Support, Σύστημα προειδοποίησης & αποφυγής αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, E-call, hill hold control, adaptive cruise control, περιοριστή ταχύτητας και κάμερα οπισθοπορείας.
Το Suzuki S-CROSS προσφέρεται με δύο κινητήρες, mild και strong Hybrid, σε εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς και με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας της έκδοσης mild hybrid είναι 1.4 λίτρων Boosterjet Hybrid 48V turbo και αποδίδει υψηλή ισχύ 129 ίππων και μεγάλη ροπή 235 Nm από τις μόλις 2.000 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται με ένα ακριβές και ταχύτατο στη λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με το πρότυπο WLTP δεν ξεπερνά τα 5,3 λίτρα/100 χλμ., με αποτέλεσμα τα έξοδα χρήσης να παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά.

Στην περίπτωση της έκδοσης strong Hybrid ο κινητήρας βενζίνης είναι 1.5 λίτρων με ατμοσφαιρική τροφοδοσία, ισχύος 115 ίππων. Εδώ η μεγαλύτερη μπαταρία και ο ισχυρότερος ηλεκτρικός κινητήρας των 33 ίππων εξασφαλίζουν, πέρα από τον υποβοήθηση του θερμικού κινητήρα και αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία σε αρκετές συνθήκες, για ακόμα καλύτερη κατανάλωση παρά το αυτόματο κιβώτιο.
Έτσι η έκδοση strong Hybrid επιτυγχάνει μέση κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο μόλις 5,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 118 γρ./χλμ., για ελεύθερη κυκλοφορία στο δακτύλιο αλλά και μη καταβολή τελών κυκλοφορίας. Όπως και η έκδοση mild Hybrid, προσφέρεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς αλλά και με το πρωτοποριακό σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP SELECT.

Προϊόν τεχνογνωσίας και εξειδίκευσης της Suzuki, το σύστημα μετάδοσης σε όλους τους τροχούς ALLGRIP SELECT εξασφαλίζει τη βέλτιστη πρόσφυση σε κάθε ολισθηρό οδόστρωμα, μεγάλες δυνατότητες εκτός δρόμου αλλά και οικονομία καυσίμου, καθώς προσφέρει πάντα τη βέλτιστη κατανομή της ισχύος ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα. Το σύστημα δίνει τις δυνατότητες επιλογής προγραμμάτων Auto, Sport, Snow και Lock μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο. Το ALLGRIP SELECT αναλαμβάνει να εξασφαλίσει πάντα το ιδανικό κράτημα.
Με κόστος που ξεκινά από τα 22.880 ευρώ, μοναδικά χαρακτηριστικά αλλά και παροχή εγγύησης 5 ετών, αποτελεί την ιδανική επιλογή στην κατηγορία των συμπαγών οικογενειακών SUV.
Κώστας Νικολακόπουλος



Αυτοκίνητο
Test Drive BMW X1 xDrive 23d

Με τη νέα BMW X1 xDrive 23d η γερμανική μάρκα ανεβάζει τον πήχη πολύ ψηλά και ρίχνει το γάντι σε κάθε premium κατασκευαστή μοντέλων της κατηγορίας C των SUV.
Ως είθισται, το αμάξωμα της νέας X1 είναι μεγαλύτερο από αυτό της απερχόμενης με μήκος 4,5 και πλάτος 1,845 μέτρα, γεγονός που το κατατάσσει στην καρδιά της κατηγορίας C. Δεν είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, διατηρώντας έτσι τον όγκο που το καθιστά εύχρηστο ακόμα και σε αστικές συνθήκες.
Το boxy παρουσιαστικό έχει προσδώσει μεγάλο πλεονέκτημα στους εσωτερικούς χώρους, οι οποίοι για πέντε άτομα με τις αποσκευές τους είναι πιο γενναιόδωροι παρά ποτέ. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 500 λίτρων και το συρόμενο πίσω κάθισμα που μεταβάλλει έτι περαιτέρω προς τα πάνω τον όγκο του, συνηγορούν πιστεύω σε αυτή μας την άποψη.

Το εντελώς νέο ταμπλό, με τις δύο μεγάλες, οριζόντιες και κυρτές ψηφιακές οθόνες (10,25 και 10,7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το multimedia αντίστοιχα), έχει μειώσει τον όγκο του δίνοντας αίσθηση ευρυχωρίας και είναι υλοποιημένο με μαλακά στην αφή πλαστικά. Σε επίπεδο συναρμογής και αντιληπτής ποιότητας δεν βρίσκει κανείς ψεγάδι. Ωστόσο, σε επίπεδο εργονομίας, η εντυπωσιακή αιωρούμενη κεντρική κονσόλα δεν επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στα αντικείμενα που αποθηκεύονται από κάτω της.
Το πρώτο δείγμα του μηχανολογικού βάθους της X1 είναι η αίσθηση απόλυτης ηρεμίας του εσωτερικού, όσο και αν πιεστεί ο κινητήρας. Ειδικά στο ταξίδι, όπου οι στροφές του τετρακύλινδρου diesel συνόλου μένουν χαμηλά, η X1 αφήνει ελάχιστο από τον ήχο του κινητήρα και του περιβάλλοντος να φτάσουν στο εσωτερικό και να ενοχλήσουν. Σε αυτό συμβάλλει και η εντυπωσιακά μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, με συντελεστή Cx 0,27, η οποία είναι από τις μικρότερες σε αυτοκίνητο του είδους.

Η ανάρτηση, υλοποιημένη με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και γόνατα εμπρός, ήταν, στην έκδοση που οδηγήσαμε, λίγο πιο σφιχτή από αυτή που θα επιθυμούσαμε στο αστικό περιβάλλον. Οι τροχοί των 19 ιντσών ίσως ήταν υπεύθυνοι γι’ αυτό. Ακόμα και έτσι όμως, ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζεται η άνεση με την ακρίβεια των κινήσεων του αμαξώματος, είναι εντυπωσιακός. Ειδικά όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, τότε η ακρίβεια της X1 είναι εντυπωσιακή.
Χάρη στην ήπια υβριδική υποβοήθηση -με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 19 ίππων στη γραμμή μετάδοσης- ο biturbo τετρακύλινδρος κινητήρας diesel με χωρητικότητα κυλίνδρων 1.995 κ.εκ, αποδίδει συνδυαστικά 211 ίππους ισχύος στις 4.000 σ.α.λ. και 400 Nm ροπή, από τις 1.500 σ.α.λ. μόλις. Λόγω του μεγάλου ηλεκτρικού κινητήρα το σύστημα start/stop ενεργεί ταχύτατα, ενώ και η αίσθηση ισχύος του μοτέρ είναι συνεχής, χωρίς κενά ή ξεσπάσματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα σε όλα τα προγράμματα λειτουργίας, τα οποία είναι τέσσερα. Με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,4 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα των 225 χλμ./ώρα, δύσκολα θα βρεθεί οδηγός που θα ζητήσει κάτι καλύτερο σε επίπεδο επιδόσεων.
Εξαιρετικά θετικό είναι και το γεγονός ότι ο δυναμισμός αυτός δεν επιτυγχάνεται εις βάρος της κατανάλωσης, η οποία ως μέση τιμή έμεινε στα 6,4 λίτρα/100 χλμ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Η μέγιστη που είδαμε ήταν 8,5, σε ορεινή διαδρομή με διασκεδαστική οδήγηση, ενώ η ελάχιστη 5,2 στον αστικό ιστό και σε ταξίδι νόμιμων ταχυτήτων.
Με κόστος που ξεκινά από τις 53.650 ευρώ και μπορεί άνετα να ξεπεράσει τις 60.000 με την προσθήκη μερικών στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού στην έκδοση xDrive 23d της δοκιμής, η νέα X1 είναι ένα ακριβό αυτοκίνητο. Από την άλλη μερικά όμως, είναι και ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο αν κριθεί συγκριτικά και όχι μόνο με αντίστοιχα premium μοντέλα, τότε αποκτά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τους οδηγούς που κινούνται σε αυτό το επίπεδο αγοραστικής δύναμης.
Κώστας Νικολακόπουλος






-
Επίκαιρα Πρόσωπα
«Αφιέρωμα» Η Αρκαδία επιχειρεί: Παναγιώτα Τρουπή
-
Ψυχολογία
Πώς να αποκτήσεις ακριβώς αυτό που θέλεις;
-
Τουρισμός
Αναπτυξιακό Διεθνές Συνέδριο στη Δυτική Ελλάδα “Ναύπακτος 2030”
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
«Αφιέρωμα» Η Αρκαδία επιχειρεί: Νάντια Μπαζιωτάκη
-
Τουρισμός
Επίτιμα μέλη της Ελληνικής Ένωσης Γυναικών στον Πολιτισμό και τον Τουρισμό/HAWCT οι κυρίες Ολυμπία Αναστασοπούλου και Λίλα ντε Τσάβες
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
«Αφιέρωμα» Η Αρκαδία επιχειρεί: Βίβιαν Μανωλέσου
-
Τουρισμός
Press Conference για τις ανάγκες ενημέρωσης των δράσεων του έργου CapTour
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
«Αφιέρωμα» Η Αρκαδία επιχειρεί: Χριστίνα Μανιάτη