Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Λαμπερό το Gala’ – Δείπνο του 32ου Money Show

By Efi Valila

Επίσημοι προσκεκλημένοι, με αυστηρή προσωπική πρόσκληση, τίμησαν το λαμπερό GALA – Δείπνο που οργάνωσαν από κοινού το βράδυ του Σαββάτου 10 Φεβρουαρίου το ΕΒΕΘ & το Ελληνοιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Κεντρικός ομιλητής στο δείπνο του 32ου «Money Show» ήταν ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Προώθηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής, κος Μαργαρίτης Σχοινάς.

Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς, αρχικά μίλησε για το όραμα της Νέας Ευρώπης και τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελλάδας, για την Ευρώπη της λογικής που αποτελεί άγκυρα  σταθερότητας σε έναν κόσμο που έχουν πάρει το πάνω χέρι οι παράφρονες. Σε αυτή την Ευρώπη που μέσα από τις κρίσεις της τελευταίας 4ετίας, αφήνει πίσω της, παιδικότητα και γεωπολιτικές αφέλειες. Ταυτόχρονα η Ελλάδα προβάλλει σαν χώρα ασφάλειας και σταθερότητας, αλλά και σαν Πανευρωπαϊκός Πρωταθλητής στην αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, αφού ήδη μέσα σε τριάμισι χρόνια πήρε 15 δισ. ευρώ, δηλαδή το 41% των προβλεπόμενων κονδυλίων.

Ο κος Σχοινάς στη συνέχεια αναφέρθηκε στον επόμενο πολιτικό κύκλο της Ευρώπης, μίας Ευρώπης πιο ώριμης, ενήλικης, που δεν θα εξαρτάται για την ενέργειά της από τη Ρωσία, για μικροτσίπ από την Ταϊβάν, για βιομηχανικές πρώτες ύλες από την Ινδία και για μάσκες και αναπνευστήρες από την Ασία. Αυτός ο επόμενος πολιτικός κύκλος θα ανοίξει με τις επικείμενες Ευρωεκλογές, προκειμένου να δημιουργηθεί μία Ευρώπη ισχυρή, που θα στηρίζεται στις δικές της δυνάμεις.

Αναφερόμενος στην Ελλάδα, ο Ευρωπαίος Επίτροπος τόνισε ότι η χώρα μας τρέχει σε «μία διπλή λεωφόρο», του RRF/Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ, προσπαθώντας να αξιοποιήσει συνολικά πόρους 70 δισ. ευρώ.

«Η Ελλάδα, της ασφάλειας, της ευημερίας, των πρωτοφανών οικονομικών πόρων και της ανάπτυξης, είναι, είμαστε, αυτό που όλοι οι γείτονές μας θέλουν να γίνουν. Οι πλανήτες συστοιχίζονται με ένα τρόπο που ευνοούν την Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σχοινάς.

Στη συνέχεια της τοποθέτησής του ο κ. Σχοινάς θέλησε να διαψεύσει δύο μύθους σχετικά με το RRF. Οι πόροι του Ταμείου, αντίθετα με ό,τι κάποιοι ισχυρίζονται, δεν είναι για το Κέντρο, εννοώντας την Αθήνα. Πέρα απ’ αυτό οι πόροι του Ταμείου δεν είναι για τους μεγάλους των επιχειρήσεων.

Αντίθετα, οι πόροι του RRF διαχέονται σε όλη τη χώρα ενώ η πλειοψηφία των δανείων που έχουν συναφθεί στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης σε ποσοστό 47%, είναι με μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σε αυτό τον πακτωλό επενδυτικών πόρων, η Βόρεια Ελλάδα αλλά και «η Θεσσαλονίκη, η Βαρκελώνη του Ελληνικού Βορρά», έχουν σημαντικό μερίδιο.

Τελευταίο σημείο της ομιλίας του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτη Σχοινά «Επανάσταση Δεξιοτήτων στην Ευρώπη» στο οποίο αναφέρθηκε και μάλιστα με πολύ μεγάλη έμφαση ήταν αυτό της έλλειψης ανθρωπίνου δυναμικού για τις Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, στην μεγάλη έλλειψη εργαζομένων με δεξιότητες, καθώς διαστάσεις επιδημίας λαμβάνει πλέον η έλλειψη εργαζομένων με δεξιότητες. Χρειαζόμαστε μία επανάσταση δεξιοτήτων στην Ευρώπη. Οι δεξιότητες πρέπει να γίνουν βασικό ανθρώπινο δικαίωμα, υποστήριξε ο Ευρωπαίος Επίτροπος προσθέτοντας ότι η Ευρωπαϊκή οικονομία πρέπει να ανοίξει την είσοδο της σε πολίτες τρίτων χωρών.

Στη συνέχεια η Υφυπουργός Ανάπτυξης υπεύθυνη για τη Βιομηχανία, κα  Άννα Μάνη Παπαδημητρίου μίλησε για τις κατακτήσεις της ελληνικής οικονομίας, τους στόχους για πράσινη ανάπτυξη και ψηφιακή μετάβαση στο γενικότερο πλαίσιο μίας βιώσιμης και ανθεκτικής οικονομίας και κοινωνίας, για να δηλώσει ότι φέτος αυτός ο στόχος προωθείται με 6,2 δισ. ευρώ, ποσά που προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ 2021-2027 και τον Αναπτυξιακό Νόμο.

Ιδιαίτερη αναφορά η Υφυπουργός έκανε στην Βιομηχανία, η οποία ως το 2030 θα πρέπει να εισφέρει στο ΑΕΠ μερίδιο 15%, να είναι πράσινη, έξυπνη και βιώσιμη. Στο πλαίσιο του RRF, χρηματοδοτείται το πρόγραμμα για τα Βιομηχανικά Πάρκα με 20 ΒΙΠΕ, ενώ η Βιομηχανία ωφελείται στο «πρασίνισμά» της από την ένταξη 9 έργων του ΔΕΔΔΗΕ σε ΒΙΠΕ για την κατασκευή υποσταθμών.

Κλείνοντας την ομιλία της η κα. Μάνη – Παπαδημητρίου, μίλησε για τις σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν στη Θεσσαλονίκη της Βιομηχανίας και της Καινοτομίας, με το έργο του τεχνολογικού πάρκου Thess INTEC που είναι σε φάση εκκίνησης και με τη δυνατότητα εξυγίανσης της Άτυπης Βιομηχανικής Συγκέντρωσης Καλοχωρίου.

Ο κος Χρήστος Σαραντόπουλος, Πρόεδρος του Ελληνο – Ιταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, μίλησε για το MONEY SHOW ως μία διοργάνωση ανοικτή στον επιχειρηματικό διάλογο, στις καινούργιες ιδέες, στην προώθηση των συνεργασιών.

Ο κος Μασούτης, Πρόεδρος του Εμπορο-Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης,  δήλωσε αισιόδοξος για την πορεία μίας χρονιάς που άνοιξε με αλλαγές σε πολλά επίπεδα κρίσιμα, σε φορολογικό, ασφαλιστικό αλλά και εργασιακό, για να προσθέσει ότι το ΕΒΕΘ είναι πάντοτε δίπλα στις επιχειρήσεις και θέλει τη Θεσσαλονίκη να πρωτοστατεί στις οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κος Στέλιος Αγγελούδης,  είπε εμφατικά ότι «το Fly Over αποτελεί απαραίτητη συνθήκη για τη Θεσσαλονίκη, γιατί με αυτό κλείνουμε λογαριασμούς σε ένα μίζερο παρελθόν».

Ταυτόχρονα, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, μίλησε για το αύριο της Θεσσαλονίκης που πρέπει να οικοδομηθεί με πράξεις και όχι με λόγια, μίλησε για τα μεγάλα έργα της πόλης και σε αυτά συμπεριέλαβε το Λιμάνι, την αξιοποίηση της ΔΕΘ, ενώ μίλησε και για «Εκπαιδευτική Εξωστρέφεια» της πόλης, ενώ στα έργα που θα γίνουν στη Θεσσαλονίκη, πρόσθεσε και το Πάρκο Μνήμης στην Πλατεία Ελευθερίας.

Η Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου,  μίλησε για την πόλη που αλλάζει, κάνοντας καθαρή στροφή στην καινοτομία , στην έξυπνη, πράσινη και βιώσιμη επιχειρηματικότητα.

Σημείωση: Την Κυριακή(11/2/2021) συνεχίστηκαν για τρίτη και τελευταία ημέρα, οι εργασίες του 32ου Money Show.

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματική ευελιξία υψηλόβαθμα στελέχη

Είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη σε συνεχή ετοιμότητα;

Επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν επενδύσει σε ανθρώπους με υψηλές προδιαγραφές, που συνήθως έχουν το ανώτατο επίπεδο γνώσεων (επιθυμητό προσόν: μεταπτυχιακός τίτλος ή σε ελάχιστες περιπτώσεις διδακτορικό), πολυετή εμπειρία στην ίδια ή σε συναφή δραστηριότητα, με την οποία ασχολούνται στην παρούσα επιχείρηση ή οργανισμό, και ειδικές ανά περίπτωση δεξιότητες.

Αναφερόμαστε στα υψηλόβαθμα στελέχη με μεγάλες αποδοχές, ικανοποιητικό πακέτο επιπρόσθετων παροχών (-bonus-) με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης, ακόμη και με παροχή επαυξημένου ποσοστού επί των πραγματοποιούμενων πωλήσεων, προσφοράς κινητού τηλεφώνου, επαγγελματικού αυτοκινήτου με ορισμένη χρήση καυσίμων, δικαιώματος ελεύθερης χρήσης του διαδικτύου με χρέωση της εταιρείας ή προσφοράς ενός φορητού προσωπικού υπολογιστή, κ.λ.π.

Είναι αλήθεια, ότι η επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων ή των οργανισμών στην υπάρχουσα παγκοσμιοποιημένη ανταγωνιστική αγορά απαιτεί από την επιχείρηση ευελιξία, ετοιμότητα και δράση με υψηλή αποτελεσματικότητα. Η στασιμότητα είναι ανεπίτρεπτη. Απεναντίας, η ταχύτητα προσαρμογής και η σωστή δράση βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις αλλαγές με επιτυχία υιοθετώντας  σύγχρονες μεθόδους και αρχές. Σε όλα αυτά, κυρίαρχος είναι ο ρόλος των υψηλόβαθμων στελεχών. Είναι άραγε αυτά τα στελέχη, ανά πάσα στιγμή, σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν δύσκολες καταστάσεις, να διαχειριστούν αλλαγές ή κρίσεις προς όφελος της επιχείρησης ή του οργανισμού;

Πολλές είναι οι περιπτώσεις στελεχών, που δε διέγνωσαν έγκαιρα την κρίση που πλησίαζε την επιχείρηση ή δεν μπόρεσαν να δράσουν έγκαιρα στις αναμενόμενες και αναγκαίες αλλαγές πριν έρθει η κρίση στην επιχείρηση.

Ένας από τους λόγους είναι ότι πολλά στελέχη εγκλωβίζονται στις δικές τους απόψεις και εκτιμήσεις και συχνά αρνούνται να αποδεχτούν και δυσκολότερα να πιστέψουν στη χρήσιμη πληροφορία, που κυκλοφορεί μέσα στην επιχείρηση από τους ανθρώπους της που είναι πιο κοντά στις αγορές, στους πελάτες, στους προμηθευτές, στους ανταγωνιστές και μάλιστα σε ημερήσια βάση.

Άλλος λόγος είναι η αδυναμία ύπαρξης ενός συστήματος που να απεγκλωβίζει τα υψηλόβαθμα στελέχη από τις πεποιθήσεις τους και να τους θέτει σε διαρκή επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Αυτό θα οδηγήσει στην αναγνώριση του κινδύνου και την εφαρμογή μιας προληπτικής ή διορθωτικής ενέργειας πολύ πριν η κρίση πλησιάσει την επιχείρηση ή η επίδοση της επιχείρησης ακολουθήσει πτωτική πορεία. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο που μέτοχοι, επενδυτές, εργαζόμενοι αλλά και πελάτες, απορροφούν, σε μικρό ή μεγάλο ποσοστό, τον κακό χειρισμό των καταστάσεων από τα υψηλόβαθμα στελέχη, τα οποία κατά κύριο λόγο έχουν το βάρος των ευθυνών που απορρέουν από τις αποφάσεις τους σε στρατηγικό επίπεδο.

Πως λοιπόν θα διεγερθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη να βρίσκονται σε συνεχή και πλήρη ετοιμότητα προς κάθε κατεύθυνση και μπροστά σε κάθε απειλή ή κίνδυνο; Είναι οι επιπρόσθετες παροχές που θα υποκινήσουν ανώτατα, ανώτερα ή μεσαία στελέχη; Είναι χρήσιμη η εκτίμηση αποδοτικότητας στελέχους σε συσχετισμό με το ποσοστό  χρήσης της επιπρόσθετης παροχής;

Η έρευνα και ο έλεγχος για το αν οι επιπρόσθετες παροχές συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των υψηλόβαθμων στελεχών εκτός εργασίας περισσότερο από το να τους υποκινούν να λειτουργούν ως εργαλεία για την αύξηση της αποδοτικότητάς τους,  πιθανόν να βοηθήσουν την επιχείρηση ή τον οργανισμό σε μια πιο ορθολογική παροχή των ειδικών αμοιβών.

Πράγματι, η ετοιμότητα των υψηλόβαθμων στελεχών σε κάθε κίνδυνο ή απαίτηση αλλαγής μπορεί να αναπτυχθεί και να βελτιώνεται διαρκώς, αν τα στελέχη έχουν το ενδιαφέρον και η επιχείρηση τα υποκινεί και αξιολογεί την απόδοσή τους, σε συνάρτηση με τις υψηλές αμοιβές και παροχές και τον βαθμό που αυτές χρησιμοποιούνται για την βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης ή του οργανισμού.

Της Στέλλας Γκιώση,

Οικονομολόγου MBA, EXECUTIVE

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Trending