Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Marketing & Οικονομική Κρίση

Marketing & Οικονομική Κρίση

Επιβίωση και Ανάπτυξη
Η οικονομική κρίση είναι γεγονός πως έχει επηρεάσει την αγοραστική δύναμη του μέσου Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος βλέπει το εισόδημά του να συρρικνώνεται σημαντικά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλο και περισσότερες εταιρίες που παράγουν στην Ελλάδα ή παρέχουν υπηρεσίες να προχωράνε σε περικοπές στο τομέα του Marketing.

Aπό την Έλενα Τζήκα
Σύμβουλος Επικοινωνίας

Περικοπές – H εύκολη λύση; Λύση ανάγκης;
Λύση απελπισίας. Λανθασμένη κίνηση με δυσμενείς επιπτώσεις και θα αναλύσουμε τους λόγους που η μη προβολή των επιχειρήσεων και των προϊόντων της επηρεάζει
σημαντικά τόσο την πορεία της, όσο και την επιβίωσή τηςστην αγορά.

Είναι γεγονός πως το αρμόδιο τμήμα marketing μιας επιχείρησης βάλλεται στη πρώτη οικονομική «στραβοτιμονιά» και πόσο μάλλον τη περίοδο της οικονομικής κρίσης . Η
έξοδος-απόλυση από την επιχείρηση περιμένει καθημερινά ικανά στελέχη με εξειδίκευση στο αντικείμενο της επικοινωνίας που ανεξάρτητα από τις επιτυχείς κινήσεις τους,
«θυσιάζονται» λόγω της έλλειψης ρευστότητας και των οικονομικών δυσκολιών.

Η κατάρριψη της λανθασμένης εκτίμησης ότι με περικοπές στο τομέα του Marketing μπορεί να επιβιώσει μια εταιρία από τους οικονομικούς σκοπέλους έρχεται με το χαρακτη-
ριστικό παράδειγμα της κρίσης του 2001 στις ΗΠΑ, όπου οι ρυθμοί ανάπτυξης σημείωσαν κατακόρυφη πτώση. Οι επιχειρήσεις που σταμάτησαν τότε να επενδύουν στο το-
μέα του Marketing αντιμετώπισαν αργότερα δυσμενείς επιπτώσεις στη πορεία τους. Κατόπιν, στη προσπάθειά τους να αναπτύξουν και πάλι την επικοινωνία με το πελατολόγιό
τους δαπάνησαν υπέρογκα ποσά τόσο στη προβολή, όσο και στη διαμόρφωση της εικόνας τους. Δεν προβάλλομαι – δεν υπάρχω. Φράση που όσο ισοπεδωτική και αν ακού-
γεται δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα. Πόσο μάλλον όταν μια επιχείρηση προχωρά σε περικοπές στο τομέα προβολής-προώθησης των προϊόντων της και ειδι-
κότερα του brand name της.

Ο καταναλωτής μπορεί να μην έχει τη δυνατότητα να αγοράσει μια περίοδο, μικρή ή μεγάλη αλλά ποτέ δεν παύει να ενημερώνεται. Γνωρίζει τι κινείται και παρά τις δυσκολίες
αγοράζει. Αγοράζει αυτό που βλέπει, ακούει, αυτό που κινείται.

Έξυπνες κινήσεις επιβίωσης
Κάθε επιχείρηση οφείλει να διαθέτει τμήμα Marketing. Δεδομένου της κρίσης ωστόσο, οι υπεύθυνοι των τμημάτων οφείλουν από τη πλευρά τους να υιοθετήσουν νέες στρατηγικές
ανάπτυξης του πελατολογίου τους ανάλογα με το αντικείμενο δράσης της επιχείρησης. Ακολουθούν σημεία στα οποία αν επικεντρωθούν θα βοηθήσουν σημαντικά τα οικονομικά
των επιχειρήσεων:
•Βελτιώνοντας και αναβαθμίζοντας την επικοινωνιακή πολιτική. Κοντά στον πελάτη-καταναλωτή.
•Σωστής διαχείριση των δαπανών και του budget προβολής.
•Διάθεση κατόπιν ουσιαστικής έρευνας. Διάθεση-Αποτέλεσμα.
•Αξιολόγηση των διαφημιστικών προτάσεων.
•Επαφή και ανάπτυξη νέου πελατολογίου εντός και εκτός συνόρων.
•Συνεργασία με υπαλλήλους της εταιρίας που διαθέτουν τα προσόντα να αναπτύξουν το επικοινωνιακό κομμάτι.
•Δημιουργία μιας ομοιόμορφης εικόνας στην επικοινωνία -χαμηλό κόστος- άμεσα αποτελέσματα.
•Ευέλικτες συνεργασίες με γραφεία ειδικών όποτε και όταν τους χρειάζεται η επιχείρηση.

Με όλες τις παραπάνω κινήσεις η κάθε επιχείρηση επιβιώνει οικονομικά στις δύσκολες περιόδους ενώ παραμένει αναγνωρίσιμη και σε ετοιμότητα για τα επόμενα βήματα
ανάπτυξης.

Επιχειρηματικότητα

«Dirty Laundry: Σύμπραξη Αλληλεγγύης με τον Δήμο Θεσσαλονίκης»

Με στόχο να στηρίξει όλους όσους έχουν ανάγκη, η Dirty Laundry σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησαν την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου στο Δημαρχείο, δράση διανομής 1000 τεμαχίων casual ενδυμάτων (φούτερ και παντελόνι) στους αναξιοπαθούντες και τους αστέγους που συμμετέχουν στην Κοινωνική Μέριμνα του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για μία σημαντική σύμπραξη αλληλεγγύης μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Εταιρείας, που έρχεται να στηρίξει ουσιαστικά οικογένειες που βρίσκονται σε ανάγκη. 

Στόχος της ενέργειας, όπως στόχος συνολικά του Δήμου Θεσσαλονίκης, είναι να απαλύνει τη δύσκολη καθημερινότητα ανθρώπων και οικογενειών που δοκιμάζονται και να εξασφαλίσει για αυτούς τους ανθρώπους την αξιοπρέπεια που δίνει ένα  φροντισμένο καθαρό ρούχο, χάρη στην ευγενική χορηγία της Dirty Laundry. 

Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Σωκράτης Δημητριάδης, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Μιχάλης Κούπκας, ο Σύμβουλος Δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιώργος Γωνιάδης και οι κύριοι, Γρηγόρης Σαράντης , ιδιοκτήτης της Dirty Laundry και ο Νίκος Γαβριλάκης, General Manager. 

Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο κ. Σωκράτη Δημητριάδη: «Στον Δήμο της Θεσσαλονίκης έχουμε λάβει την πολιτική απόφαση ότι αυτόν τον Χειμώνα, ο οποίος προβλέπεται αρκετά δύσκολος για όλους, πόσο μάλλον για αυτούς τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν τόσο σοβαρά προβλήματα, έχουμε σκοπό να διατηρήσουμε αλλά και να αυξήσουμε το κονδύλι του προγράμματος της Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο οποίο υπάγεται και η διανομή ρούχων για τους αναξιοπαθούντες συμπολίτες μας. Στο πλαίσιο αυτό θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Εταιρεία Dirty Laundry για την γενναιόδωρη προσφορά της.», ενώ από την πλευρά του ο κ. Σαράντης δήλωσε: «Είναι μεγάλη μας χαρά και τιμή να συμβάλλουμε σε αυτό το έργο αλληλεγγύης και αγάπης, της Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης, προσφέροντας περισσότερα από 1000 ολοκαίνουρια τεμάχια ρουχισμού σε όλους τους συνανθρώπους μας που βρίσκονται σε ανάγκη. Θα θέλαμε επίσης να προσθέσουμε ότι η Dirty Laundry δεσμεύεται για πολλές ακόμα συνεργασίες στο πλαίσιο της Δωρεάς και της Αλληλεγγύης στο μέλλον.»

Λίγα λόγια για την Dirty Laundry:

Μια μοντέρνα, μινιμαλιστική και άνετη προσέγγιση αποτελούν τους τρεις πυλώνες της φιλοσοφίας σχεδιασμού των συλλογών της Dirty Laundry. Κάθε ρούχο είναι διαχρονικό και γεννιέται μέσα από άριστης ποιότητας βαμβακερά υφάσματα ενώ όλες οι επεξεργασίες, τηρούν τις διεθνείς πιστοποιήσεις προκειμένου το τελικό προϊόν να φέρει τη σφραγίδα της άριστης ποιότητας που είναι συνώνυμο της Dirty Laundry.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Εκδήλωση με θέμα «Συνεργασία φορέων για την υποστήριξη του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας» στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου GAZELLE

Εκδήλωση με θέμα «Συνεργασία φορέων για την
υποστήριξη του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας» πραγματοποιήθηκε, στις 11
Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της 86ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), με τη συμμετοχή
10 επιλεγμένων ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων ταχείας ανάπτυξης.
Η εκδήλωση εντάσσεται στο Ευρωπαϊκό Έργο GAZELLE – orGAniZing accELaration for high-
potential innovative SMEs, του προγράμματος INTERREG Balkan – Mediterranean 2014-
2020, και διοργανώθηκε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και
την Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), αρμόδιος
εθνικός φορέας, για την προσέλκυση επενδύσεων και την προώθηση των ελληνικών
εξαγωγών.
Την εκδήλωση χαιρέτησαν ο κ. Κώστας Φραγκογιάννης, Υφυπουργός Οικονομικής
Διπλωματίας και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών, ο κ. Ιωάννης Σμυρλής, Γενικός
Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών
& Πρόεδρος ΔΣ της Enterprise Greece, και η κα Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου,
Προεδρεύουσα και Α΄ Αντιπρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών
(ΕΒΕΑ).
Ως ομιλητής, ο κ. Χάρης Λαμπρόπουλος, Εκλεγμένο Μέλος ΔΣ του ΕΒΕΑ και Πρόεδρος της
Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων ΑΕ, αναφέρθηκε σε πρωτοβουλίες και
χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη και την ανάπτυξη του ελληνικού οικοσυστήματος
καινοτομίας.
Στο κυρίως μέρος της εκδήλωσης, δέκα (10) επιλεγμένες ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις
ταχείας ανάπτυξης είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την επιχειρηματική τους ιδέα στο
κοινό της εκδήλωσης (pitching session), που αποτελούνταν από επενδυτές από την Ελλάδα
και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την τιμώμενη χώρα της 86ης ΔΕΘ, καθώς και από
εκπροσώπους δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.
Enterprise Greece
Η Εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.)
είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών, για την

προσέλκυση επενδύσεων
στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, με στόχο να προβάλλει τη χώρα ως
ελκυστικό επενδυτικό προορισμό και να προωθεί τα ανταγωνιστικά εξαγωγικά προϊόντα και
υπηρεσίες της Ελλάδας.


Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ: Βραβεία Επιχειρηματικότητας  2022

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Επιμελητήριο Χαλκιδικής διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία την εκδήλωση θεσμός, “Βραβεία Επιχειρηματικότητας 2022”, στις 8 Σεπτεμβρίου, στο ξενοδοχείο Pomegranate, στη Νέα Ποτίδαια, στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής.  

Τα βραβεία που απονεμήθηκαν, δεν αφορούσαν μόνο σε επιχειρηματικές επιτυχίες, που αποτυπώνονται με νούμερα και οικονομικά αποτελέσματα, αλλά σε επιβράβευση ανθρώπων, αντιλήψεων και αξιών.  Οι κατηγορίες των βραβείων ήταν έξι και βραβεύτηκαν συνολικά 13 επιχειρήσεις:

Βραβείο Οικογενειακή Επιχείρηση με ιστορικό διαδοχής
ΑΡΖΟΥΜΑΝΙΔΗΣ ΑΕΒΤΕ – ΑΡΖΟΥΜΑΝΙΔΗΣ Α.Ε. & ΑΡΜΑ Α.Ε

ΑΦΟΙ Γ. ΛΑΛΙΩΤΗ Ο.Ε. – ΣΠΙΤΙΚΗ ΝΟΣΤΙΜΙΑ

ΛΑΘΟΥΡΗ ΜΑΡΙΑ – ΚΡΙΤΣΙΝΙΑ ΠΑΡΓΑΣ

Βραβείο Ψηφιακά Μετασχηματισμένη Επιχείρηση

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ–ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΟΤΑ -MILLENIUM EDUCATION CENTRE

ΠΑΛΙΟΥΡΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ- ΚΡΕΑΤΑ ΠΑΛΙΟΥΡΑΣ

Βραβείο Διεθνής Παρουσία

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΛΑΙΩΝ ΟΛΙΒΕΛΛΑΣ ΑΕ – OLIVELLAS S.A.

ΔΕΑΣ Α.Ε.- DEAS S.A.

Βραβείο Περιβαλλοντικό Αποτύπωμα & Πράσινη Ενέργεια

ΑΦΟΙ ΤΣΕΡΚΕΖΙΔΗ ΟΕ -TSERKEZIDIS RECYCLE

ΓΕΩΡΓΑΚΑΣ ΑΡΓΥΡΙΟΣ – ΜΕΛΙ ΓΕΩΡΓΑΚΑ

Βραβείο Νεανική Επιχειρηματικότητα  

ΜΑΚΡΟΝΑΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ & ΣΙΑ ΕΕ – ΝmaK fitness

ΜΠΑΛΔΕΡΑΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – MELIMNOS

Βραβείο Κοινωνική Ανταπόκριση  

AGROVISION IKE – DOMAINE AGROVISION

ΤΣΙΓΓΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – PASSION HONEY

Η εκδήλωση διοργανώθηκε με την αιγίδα των Υπουργείων Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Εσωτερικών, Οικονομικών, Τουρισμού, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, ενώ αποτελεί μέρος των παράλληλων εκδηλώσεων της 86ηςΔΕΘ.  

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιος για την προώθηση του Ευρωπαϊκού τρόπου ζωής, κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, η ομιλία του οποίου συγκίνησε ιδιαίτερα τους παρευρισκόμενους.   Ζωντανά συνδέθηκε μέσω skype ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας  για να στείλει το δικό του μήνυμα για την εκδήλωση.  Η Ευρωβουλευτής Μαρία Σπυράκη και ο Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης Σταύρος Καλαφάτης έστειλαν επίσης ηλεκτρονικά τους δικούς τους χαιρετισμούς.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης στην εναρκτήρια ομιλία του αναφέρθηκε στη σημαντικότερη από όλες τις δράσεις της παρούσας Διοίκησης, που ήταν η εξωστρέφεια του Επιμελητηρίου και η σύνδεσή του με την κοινωνία.  Αναφέρθηκε ακόμη στις συστηματικές προσπάθειες στήριξης της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης του τόπου.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν οι βουλευτές Χαλκιδικής Απόστολος Πάνας και Κυριακή Μάλαμα,  ο Αντιπεριφερειάρχης Χαλκδικής Ιωάννης Γιώργος, οι Δήμαρχοι Κασσάνδρας Αναστασία Χαλκιά, Νέας Προποντίδας, Μανώλης Καρράς, Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος, Σιθωνίας Κυπαρίσσης Ντέμπλας, ενώ το Δήμαρχο Πολυγύρου εκπροσώπησε ο Αντιδήμαρχος Χρήστος Βορδός και το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Μιχάλης Κούπκας.  

Με την παρουσία του τίμησε ο Πρόεδρος της ΚΕΕΕ Γιάννης Μασούτης, Πρόεδροι και μέλη Δ.Σ. Επιμελητηρίων της χώρας, Πρόεδροι παραγωγικών φορέων, επαγγελματικών σωματείων και συλλόγων της Χαλκιδικής, Δημοτικοί Σύμβουλοι, Προξενικές Αρχές, ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής και Πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος και πλήθος επιχειρηματιών.

Την εκδήλωση παρουσίασαν οι δημοσιογράφοι Μαρία Σαμολαδά και Νίκος Υποφάντης που έδωσαν το δικό τους στίγμα.  

Στη δεξίωση που ακολούθησε στους χώρους του ξενοδοχείου, οι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν μοναδικά εδέσματα και κρασιά, που περιλάμβανε το ειδικά σχεδιασμένο μενού από την ομάδα των chef του ξενοδοχείου, όπου αναδείχτηκαν τα εξαιρετικά τοπικά προϊόντα, χορηγία των δυναμικών παραγωγών της Χαλκιδικής.  

Τα αποτελέσματα των εταιρειών που βραβεύτηκαν προέκυψαν μετά από τη συγκριτική αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων, την οποία είχε αναλάβει αρμόδια επιτροπή, του Κέντρου Κοινωνικής Έρευνας και Υποστήριξης Λήψης Αποφάσεων, της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Τη διοργάνωση και επιμέλεια της εκδήλωσης σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Χαλκιδικής έχει η εταιρεία Chef Stories (www.chefstories.gr).

#ΕπιμελητήριοΧαλκιδικής
#HalkidikiChamber
#ΒραβείαΕπιχειρηματικότητας2022

Continue Reading

Trending