Επιχειρηματικότητα
Marketing & Οικονομική Κρίση
Marketing & Οικονομική Κρίση
Επιβίωση και Ανάπτυξη
Η οικονομική κρίση είναι γεγονός πως έχει επηρεάσει την αγοραστική δύναμη του μέσου Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος βλέπει το εισόδημά του να συρρικνώνεται σημαντικά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλο και περισσότερες εταιρίες που παράγουν στην Ελλάδα ή παρέχουν υπηρεσίες να προχωράνε σε περικοπές στο τομέα του Marketing.
Aπό την Έλενα Τζήκα
Σύμβουλος Επικοινωνίας
Περικοπές – H εύκολη λύση; Λύση ανάγκης;
Λύση απελπισίας. Λανθασμένη κίνηση με δυσμενείς επιπτώσεις και θα αναλύσουμε τους λόγους που η μη προβολή των επιχειρήσεων και των προϊόντων της επηρεάζει
σημαντικά τόσο την πορεία της, όσο και την επιβίωσή τηςστην αγορά.
Είναι γεγονός πως το αρμόδιο τμήμα marketing μιας επιχείρησης βάλλεται στη πρώτη οικονομική «στραβοτιμονιά» και πόσο μάλλον τη περίοδο της οικονομικής κρίσης . Η
έξοδος-απόλυση από την επιχείρηση περιμένει καθημερινά ικανά στελέχη με εξειδίκευση στο αντικείμενο της επικοινωνίας που ανεξάρτητα από τις επιτυχείς κινήσεις τους,
«θυσιάζονται» λόγω της έλλειψης ρευστότητας και των οικονομικών δυσκολιών.
Η κατάρριψη της λανθασμένης εκτίμησης ότι με περικοπές στο τομέα του Marketing μπορεί να επιβιώσει μια εταιρία από τους οικονομικούς σκοπέλους έρχεται με το χαρακτη-
ριστικό παράδειγμα της κρίσης του 2001 στις ΗΠΑ, όπου οι ρυθμοί ανάπτυξης σημείωσαν κατακόρυφη πτώση. Οι επιχειρήσεις που σταμάτησαν τότε να επενδύουν στο το-
μέα του Marketing αντιμετώπισαν αργότερα δυσμενείς επιπτώσεις στη πορεία τους. Κατόπιν, στη προσπάθειά τους να αναπτύξουν και πάλι την επικοινωνία με το πελατολόγιό
τους δαπάνησαν υπέρογκα ποσά τόσο στη προβολή, όσο και στη διαμόρφωση της εικόνας τους. Δεν προβάλλομαι – δεν υπάρχω. Φράση που όσο ισοπεδωτική και αν ακού-
γεται δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα. Πόσο μάλλον όταν μια επιχείρηση προχωρά σε περικοπές στο τομέα προβολής-προώθησης των προϊόντων της και ειδι-
κότερα του brand name της.
Ο καταναλωτής μπορεί να μην έχει τη δυνατότητα να αγοράσει μια περίοδο, μικρή ή μεγάλη αλλά ποτέ δεν παύει να ενημερώνεται. Γνωρίζει τι κινείται και παρά τις δυσκολίες
αγοράζει. Αγοράζει αυτό που βλέπει, ακούει, αυτό που κινείται.
Έξυπνες κινήσεις επιβίωσης
Κάθε επιχείρηση οφείλει να διαθέτει τμήμα Marketing. Δεδομένου της κρίσης ωστόσο, οι υπεύθυνοι των τμημάτων οφείλουν από τη πλευρά τους να υιοθετήσουν νέες στρατηγικές
ανάπτυξης του πελατολογίου τους ανάλογα με το αντικείμενο δράσης της επιχείρησης. Ακολουθούν σημεία στα οποία αν επικεντρωθούν θα βοηθήσουν σημαντικά τα οικονομικά
των επιχειρήσεων:
•Βελτιώνοντας και αναβαθμίζοντας την επικοινωνιακή πολιτική. Κοντά στον πελάτη-καταναλωτή.
•Σωστής διαχείριση των δαπανών και του budget προβολής.
•Διάθεση κατόπιν ουσιαστικής έρευνας. Διάθεση-Αποτέλεσμα.
•Αξιολόγηση των διαφημιστικών προτάσεων.
•Επαφή και ανάπτυξη νέου πελατολογίου εντός και εκτός συνόρων.
•Συνεργασία με υπαλλήλους της εταιρίας που διαθέτουν τα προσόντα να αναπτύξουν το επικοινωνιακό κομμάτι.
•Δημιουργία μιας ομοιόμορφης εικόνας στην επικοινωνία -χαμηλό κόστος- άμεσα αποτελέσματα.
•Ευέλικτες συνεργασίες με γραφεία ειδικών όποτε και όταν τους χρειάζεται η επιχείρηση.
Με όλες τις παραπάνω κινήσεις η κάθε επιχείρηση επιβιώνει οικονομικά στις δύσκολες περιόδους ενώ παραμένει αναγνωρίσιμη και σε ετοιμότητα για τα επόμενα βήματα
ανάπτυξης.
Εκδηλώσεις
Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»
Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.
Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..
Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.
Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ
Παρουσίαση
Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”
Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης
Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».
Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.
Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.
Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.
Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.
Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:
Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Προγράμματα
ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού.
Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels.
Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας.
Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:
1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.
2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.
3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.
Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”
Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”
Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”
Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”
Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:
- 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
- ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
- Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
- MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
- Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
- RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
- SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
- SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.
The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη