Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Πως θα φέρω πελάτες;

Αυτή την εποχή ακούμε πάρα πολλές επιχειρήσεις να δυσκολεύονται.. Να παραπονιούνται..

Αυτή την εποχή ακούμε πάρα πολλές επιχειρήσεις να δυσκολεύονται.. Να παραπονιούνται..

 

Ελεύθερους επαγγελματίες να λένε ότι κάθε μέρα είναι και χειρότερα.

 

Υπάρχει ένα πρόβλημα εδώ. Το πρόβλημα είναι ότι εστιάζουν στο λάθος σημείο. Το πρόβλημα είναι ότι δεν εξελίσσουν τον εαυτό τους, δεν εξελίσσουν τις γνώσεις τους και αυτό είναι που τους οδηγεί στο να κλείνουν τις επιχειρήσεις τους.

 

Υπάρχει μία έρευνα, την οποία την αναφέρω ξανά και ξανά και ξανά.. Το 96% των επιχειρήσεων κλείνει σε όλο τον κόσμο. Και αυτό δεν συμβαίνει τώρα. Συνέβαινε πάντοτε και θα συμβαίνει για πάντα. Για ποιο λόγο; Γιατί μόνο το 4% των ανθρώπων επιλέγει να μελετάει και από αυτό το 4% των ανθρώπων που επιλέγει να μελετάει μόνο το 1% εφαρμόζει αυτά που μελετάει και έχει αποτελέσματα.

 

Άρα να θυμάσαι ότι ούτε το 1% δεν πετυχαίνει εξαιρετικά αποτελέσματα στην ζωή όσον αφορά το κομμάτι του επιχειρείν. Βέβαια, μεταξύ μας, αυτό συμβαίνει και στους άλλους τομείς της ζωής αλλά ας το αφήσουμε στην άκρη αυτό.

 

Έτσι λοιπόν, τι είναι αυτό που εάν αλλάξεις θα αλλάξουν τα αποτελέσματα σου;

 

Γιατί σε αφορά όποια κι αν είναι η σχέση σου με τις επιχειρήσεις;

 

Αυτό το άρθρο σε αφορά είτε είσαι επιχειρηματίας, είτε είσαι ελεύθερος επαγγελματίας, είτε είσαι υπάλληλος. Και εδώ μπορεί να αναρωτηθείς: “Εμένα σαν υπάλληλο τι με αφορά;”.

 

Θέλω να θυμάσαι ότι πληρώνεσαι γιατί παράγεις αξία στην επιχείρηση. Η αξία που δίνεις, όχι η αξία που έχεις σαν άνθρωπος, αλλά η αξία που προσφέρεις στην επιχείρηση σου, αντιπροσωπεύει και τον μισθό που παίρνεις στο τέλος του μήνα.

 

Πίστεψε με, ξέρω πως υπάρχει η άποψη πως “Ότι και να κάνω δεν θα πληρωθώ”, όμως εάν πραγματικά μάθεις να αποδίδεις αξία στην επιχείρηση στην οποία δουλεύεις, η οποία σου δίνει μισθό στο τέλος του μήνα θα υπάρξουν εκεί πέρα έξω – και υπάρχουν εκεί πέρα έξω – εργοδότες οι οποίοι θα το εκτιμήσουν αφάνταστα και προσωπικά γνωρίζω πάρα πολλούς ανθρώπους που αυτή την στιγμή πραγματικά πληρώνονται αδρά. Γιατί; Γιατί δεν προσφέρουν αυτό που προσφέρει ο μέσος όρος αλλά προσφέρουν το κάτι διαφορετικό.

 

Έτσι λοιπόν αν είσαι υπάλληλος σε αφορά γιατί όσο περισσότερη αξία προσφέρεις στην επιχείρηση στην οποία εργάζεσαι τόσο περισσότερο θα αμειφθείς. Είτε από αυτήν, είτε αν πέσεις πάνω σε κάποιον εργοδότη ο οποίος δεν θα το εκτιμήσει (υπάρχουν κι αυτοί), πίστεψε με θα βρεθεί ένας άλλος εκεί πέρα έξω που θα το εκτιμήσει.

 

Εάν είσαι ελεύθερος επαγγελματίας ή εργοδότης ή επιχειρηματίας σε αφορά όσο δεν φαντάζεσαι. Γιατί όσο εστιάζεις στο λάθος σημείο και όχι στην πραγματική αιτία του προβλήματος τότε θα προσπαθείς αλλά μάταια. Αποτελέσματα δεν θα έχεις.

Βασικές αρχές που χρειάζονται οι επιχειρήσεις για να αναπτυχθούν.

 

Και μπορεί να νιώσεις μια προσωρινή ανακούφιση κατηγορώντας και κρίνοντας άλλους αλλά αποτελέσματα δεν θα έχεις. Έτσι λοιπόν, πίστεψε με, δεν είναι θέμα εφορίας, δεν είναι θέμα της κατάστασης αυτήν την στιγμή στην Ελλάδα, Κύπρο, όπου κι αν βρίσκεσαι αυτή την στιγμή στον κόσμο – η κρίση είναι παγκόσμια – αλλά είναι θέμα εάν γνωρίζεις βασικές αρχές για το πως μία επιχείρηση μπορεί να αναπτυχθεί. Γιατί αυτήν την στιγμή που μιλάμε υπάρχουν επιχειρήσεις και στην Ελλάδα και στην Κύπρο και σε όλο τον κόσμο που αναπτύσσονται και επιχειρήσεις που κλείνουν.

 

Έτσι λοιπόν ας πάμε στο δια ταύτα. Ας προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα. Αυτό που παίζει σημαντικό ρόλο είναι να κατανοήσεις ότι οι άνθρωποι δεν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες. Οι άνθρωποι αγοράζουν συναισθήματα. Και ξέρω, οι επιχειρηματίες που είναι συνήθως ορθολογιστές, θα πουν “Καμία σχέση με τα συναισθήματα. Όλα είναι λογική. Όλα είναι σκέψη.”.

 

Αλλά όσο και να σκεφτείς, όσο και να νιώσεις, αυτό θα μεταφραστεί σε συναίσθημα το οποίο ή θα σε απωθήσει να κάνεις κάτι είτε θα σε οδηγήσει στο να κάνεις κάτι.

 

Έτσι λοιπόν η ερώτηση μου για εσένα είναι η εξής:

Ποιος είναι ο τρόπος που επικοινωνείς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, ο τρόπος που υπάρχεις, ο τρόπος που επικοινωνείς με τους υπαλλήλους σου, με τους συνεργάτες σου, με τους υφιστάμενους σου, με τους προϊστάμενους σου, με τους άλλους ανθρώπους, με τους συνεργάτες σου, με τους προμηθευτές σου, με τους ενοικιαστές σου, με τον εφοριακό σου, με τον λογιστή σου, με τον δικηγόρο σου..

Ποιος είσαι; Ποια συναισθήματα πυροδοτεί η ύπαρξη σου στους άλλους ανθρώπους;

 

Εάν είσαι πωλητής επίσης. Τι  συναισθήματα νιώθει ο υποψήφιος αγοραστής όταν φεύγει; Αν είσαι Marketer τι συναισθήματα αφήνει η καμπάνια σου στον αγοραστή; Όποιος κι αν είσαι, ότι και να κάνεις βάλε τον εαυτό σου να σκεφτεί ποια είναι τα συναισθήματα που πυροδοτεί το είναι σου, η συμπεριφορά σου, η καμπάνια σου, ο τρόπος που συμπεριφέρεσαι, ο τρόπος που μιλάς, τα πάντα..

 

Στο τέλος της ημέρας εάν παρατηρήσεις και τον εαυτό σου αυτό που πραγματικά αγοράζεις από τους άλλους ανθρώπους δεν είναι τόσο το τι αγοράζεις αλλά το τι αίσθηση θα σου αφήσουν, είτε το καταλαβαίνεις είτε όχι.

 

Ναι καταλαβαίνω ότι υπάρχουν κάποια προϊόντα τα οποία ούτως ή άλλως θα πας να τα αγοράσεις. Αν όμως υπάρχει ανταγωνισμός θα δεις ότι αυτό που σε κάνει να αγοράσεις είναι αυτό το προϊόν που είτε η εικόνα του, είτε ο τρόπος που στο μετέδωσαν, είτε ο πωλητής, είτε η εταιρία, όλα αυτά έχουν τεράστιο αντίκτυπο μέσα σου. Σου δημιουργούν μια αίσθηση χαράς. Ή μια αίσθηση πως αν το κάνω αυτό θα αποφύγω κάτι το οποίο δεν θέλω στην ζωή μου.

 

Έτσι λοιπόν η ερώτηση μου για εσένα είναι η εξής:

Ποια είναι η αίσθηση, η τελική γεύση, η επίγευση που αφήνεις στους άλλους ανθρώπους;

 

Αν αυτό το συνειδητοποιήσεις, αν το πιάσεις, αν έχεις καλή επαφή με  τους άλλους ανθρώπους, ακόμα και με τους πελάτες σου και τους ρωτήσεις, και αλλάξεις αυτό το λεπτό σημείο θα δεις ότι ο τζίρος σου θα εκτοξευθεί. Γιατί έτσι συμβαίνει. Οι άνθρωποι δεν αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες. Οι άνθρωποι αγοράζουν συναισθήματα.

 

Πρόσεξε με καλά.. Όλοι οι πωλητές λένε ότι έχουν το καλύτερο προϊόν. Λένε ότι έχουν την καλύτερη υπηρεσία. Όλες οι εταιρίες πιστεύουν ότι έχουν το καλύτερο προϊόν, έχουν την καλύτερη υπηρεσία.. Πολλές φορές όμως οι καταναλωτές αγοράζουν από μια εταιρία που ενδεχομένως το προϊόν της δεν είναι και τόσο καλό. Και όλοι το ξέρουμε αυτό. Όλοι έχουμε μια τέτοια εμπειρία.

 

Έχει όμως κάτι άλλο. Κάτι άλλο που πυροδότησε ένα συναίσθημα στον καταναλωτή. Έτσι λοιπόν να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου, να έχεις ειλικρινείς συζητήσεις με τους συνεργάτες σου με τους υφιστάμενους σου, με τους προϊστάμενους σου, με τους πελάτες σου – να έχεις σύνδεση, επαφή με τους πελάτες σου – και δες τι είναι αυτό που χρειάζεται να αλλάξεις ώστε να πυροδοτήσεις ένα συναίσθημα ενθουσιασμού, χαράς ή ότι είναι αυτό το μήνυμα το οποίο θα ήθελες να περάσεις στο τέλος της ημέρας και θα αλλάξει τα αποτελέσματα σου.

Κινητοποίησε το συναίσθημα

 

Δεν είναι τυχαίο που σε όλες τις διαφημίσεις αν το παρατηρήσεις προσπαθούν είτε βάζοντας μια όμορφη γυναίκα, είτε ένα ωραίο αμάξι, είτε ωραίο σπίτι ή δίνοντας σου μια άσχημη εικόνα και σου λένε “αν το κάνεις αυτό δεν θα έχεις εκείνο..” Τι θέλουν να πετύχουν με αυτό; Θέλουν να σου κινητοποιήσουν το συναίσθημα. Βρες με ποιον τρόπο θα κινητοποιήσεις το συναίσθημα.

 

Και κάτι ακόμα πολύ βασικό: Δεν παίζει ρόλο μόνο το τι συναίσθημα θα πυροδοτήσει το προϊόν σου. Παίζει ρόλο και από ποια κατάσταση εσύ θα επικοινωνήσεις αυτό το συναίσθημα.

 

Είναι τελείως διαφορετικό να επικοινωνείς λέγοντας στους άλλους ανθρώπους ότι εάν πάρεις αυτό το προϊόν ή το άλλο προϊόν θα γίνει η ζωή σου καλύτερη και να είσαι εσύ πολύ χαμηλά ενεργειακά ή να είσαι μέσα στον ενθουσιασμό, να είσαι γαλήνιος, να είσαι ήρεμος, να είσαι αυτό που θέλεις να περάσεις, αλλά να είσαι, να μην το παίζεις, και ο άλλος να νιώσει την αυθεντικότητα του μηνύματος σου. Δηλαδή αυτό που λες και αυτό που κάνει το προϊόν σου να συμβαδίζει με αυτό που είσαι.

 

Όταν υπάρχει αυτή η συνοχή τότε τα αποτελέσματα είναι μαγικά. Τότε μιλάμε για το 1% των ανθρώπων που πετυχαίνει εξαιρετικά αποτελέσματα πάνω στο επιχειρείν σε όλο τον κόσμο.

 

Να θυμάσαι λοιπόν:

 

Ποιο είναι το μήνυμα σου; Τι συναίσθημα αφήνει στο τέλος της ημέρας στους ανθρώπους σου; Άλλαξε το συναίσθημα που αφήνει στους πελάτες σου, στους ανθρώπους σου, στους φίλους σου, στους συνεργάτες σου, στους πάντες αυτό το μήνυμα και τότε τα αποτελέσματα σου θα εκραγούν.

 

Είσαι υπέροχος, είσαι μοναδικός!

 

Να θυμάσαι ότι μπορείς να κάνεις την διαφορά εάν είσαι αυθεντικός!

 

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Πηγή: www.manolisischakis.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Τεκμήρια αυτοκινήτων / Προσδιορισμός της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης

Σε επίπεδο εκκαθάρισης, οι φορολογικές αναταράξεις που πιθανότατα προκληθούν από την μη κάλυψη της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης είναι μεγάλες, οπότε και κρίνουμε από σκόπιμο έως και αναγκαίο ο κάθε φορολογούμενος να έχει μια έστω σφαιρική εικόνα της μεθόδου υπολογισμού των τεκμηρίων.

Ξεκινάμε τις αναφορές μας από τα επιβατικά αυτοκίνητα, καταγράφοντας τις γενικότερες νόρμες της ισχύουσας νομοθεσίας, και παραθέτοντας παραπλεύρως τον πίνακα με τα αριθμητικά δεδομένα. Με την υποσημείωση ότι τα νούμερα αφορούν αυτοκίνητα έως 2.500 κ.ε., καθώς κρίνουμε τις οποιεσδήποτε περαιτέρω πληροφορίες ως μη χρηστικές.

 

Η ετήσια αντικειμενική δαπάνη επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης λοιπόν, ορίζεται ως εξής:

 

Αυτοκίνητα Κυβισμός Ετήσια αντικειμενική δαπάνη
< 1249 4.000
1250 έως 2049 πλέον 600 € / ανά 100 κ.ε.
2050 έως 3049 πλέον 900 € / ανά 100 κ.ε.
> 3050 πλέον 1.200 € / ανά 100 κ.ε.

 

Σχηματοποιώντας τώρα περαιτέρω τα παραπάνω δεδομένα, θα δημιουργήσουμε τον παρακάτω πίνακα για τα αυτοκίνητα που κατά βάση κυκλοφορούν στους δρόμους.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΒΑΣΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ

 

Κυβισμός Τεκμήριο (€)
< 1.249 4.000
1.250 – 1.349 4.600
1.350 – 1.449 5.200
1.450 – 1.549 5.800
1.550 – 1.649 6.400
1.650 – 1.749 7.000
1.750 – 1.849 7.600
1.850 – 1.949 8.200
1.950 – 2.049 8.800
2.050 – 2.149 9.700
2.150 – 2.249 10.600

_____

 

/ Μειώσεις /

 

Καθώς η νομοθεσία προβλέπει εκπτώσεις ανάλογα με την παλαιότητα, να διευκρινίσουμε ότι αυτή υπολογίζεται με αφετηρία το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η ανάλογη της παλαιότητας μείωση, υπολογίζεται κατά ποσοστό ως εξής:

α) από 5 έως 10 έτη -> 30%

β) άνω των 10 ετών -> 50%

_____

 

/ Εξαιρέσεις /

  • Εξαιρούνται της εφαρμογής τεκμηρίου αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά αναπήρους. Εφόσον όμως, διασκευάσθηκαν ανάλογα και ύστερα από άδεια της αρμόδιας αρχής για να οδηγούνται από πρόσωπα που παρουσιάζουν κινητική αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.

 

  • Σε περίπτωση ατομικής επιχείρησης, το τεκμήριο βαρύνει βέβαια τον ίδιο τον επιτηδευματία.
  • Δεν υπολογίζεται τεκμήριο σε επαγγελματικά αυτοκίνητα (φορτηγάκια, αγροτικά αυτοκίνητα, taxi κλπ).

 

Επίσης, προκειμένου για εκπαιδευτές αυτοκινήτων καθώς και για τις επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν για το σκοπό αυτό περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, για τον υπολογισμό της αντικειμενικής δαπάνης λαμβάνεται υπόψη το αυτοκίνητο που δίνει τη μεγαλύτερη αντικειμενική δαπάνη.

/ Ετήσια αντικειμενική δαπάνη Ε.Ι.Χ. Εταιριών /

  • Πρόκειται για ένα σημαντικό κεφάλαιο που δεν καθίσταται εφικτό να αναλύσουμε μέσα σε λίγες σειρές. Πολύ επιγραμματικά θα αναφέρουμε κάποιες από τις πλέον βασικές αρχές που διέπουν το καθεστώς των εταιρικών αυτοκινήτων, σε συνάρτηση πάντα με τα τεκμήρια.
  • Στις περιπτώσεις Ομορρύθμων Εταιριών (ΟΕ) ή Ετερορρύθμων Εταιριών (ΕΕ), το συνολικό ποσό επιμερίζεται μεταξύ τους κατά το ποσοστό συμμετοχής τους.
  • Στις περιπτώσεις Εταιριών Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) και Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών Εταιριών (ΙΚΕ), και για τα μέλη αυτών τα τεκμήρια επιμερίζονται στα φυσικά πρόσωπα. (Κατά το ποσοστό συμμετοχής του καθενός στις παραπάνω εταιρίες, και όταν οι διαχειριστές αυτών δεν είναι παράλληλα και εταίροι).
  • Στην περίπτωση που οι διαχειριστές είναι και εταίροι της, επιμεριζόμενη μεταξύ αυτών κατά το ποσοστό συμμετοχής τους στην εταιρία.
  • Στις Ανώνυμες Εταιρίες (ΑΕ) , η συνολική αντικειμενική δαπάνη με βάση τα αυτοκίνητα της εταιρίας θα κατανεμηθεί ισομερώς μεταξύ των εντεταλμένων, διευθυνόντων συμβούλων, διοικητών και προέδρων Δ.Σ. Ανεξαρτήτως μάλιστα από το αν τα πρόσωπα αυτά ασκούν πραγματική διοίκηση.
  • Στις ΕΠΕ, τις ΙΚΕ και βεβαίως και στις ΑΕ, η αντικειμενική δαπάνη που αναλογεί για καθέναν από τους υπόχρεους από αυτά τα πρόσωπα δεν μπορεί να είναι ανώτερη από τη μεγαλύτερη τεκμαρτή δαπάνη που προκύπτει από αυτοκίνητο της εταιρίας.
  • Σε περίπτωση ενοικίασης ή χρηματοδοτικής μίσθωσης επιβατικού Ι.Χ. αυτοκινήτου, το τεκμήριο βαρύνει το μισθωτή του.

 

 

Aπό:Παναγιώτη Απ. Τσένο

 

_______

*  Ο Παναγιώτης Τσένος είναι φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων και συγγραφέας φορολογικών και οικονομικών μελετών

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

1η Πανελλήνια Διαβούλευση για τις γυναίκες του Επιχειρείν   

Ουσιαστικές προτάσεις και λύσεις κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των φορέων γυναικείας επιχειρηματικότητας στην επίσημη έναρξη στο Δήμο Αμαρουσίου της 1ης Πανελλήνιας Διαβούλευσης για τις γυναίκες του Επιχειρείν   

 

Γ. Πατούλης: Πιστεύουμε στη δύναμη των συμπράξεων και στη δύναμη του γόνιμου διαλόγου και θα ταξιδέψουμε σε όλη την Ελλάδα για να δώσουμε μαζί λύσεις σε κάθε γυναίκα που εργάζεται, που επιχειρεί που θέλει να δημιουργήσει

 

 

Με μεγάλη συμμετοχικότητα και ουσιαστικές προτάσεις ανταποκρίθηκαν οι εκπρόσωποι των φορέων της γυναικείας επιχειρηματικότητας στο κάλεσμα Προέδρου της ΚΕΔΕ και Δημάρχου Αμαρουσίου κου Γιώργου Πατούλη στην έναρξη της 1ης Πανελλήνιας Διαβούλευσης από το Δήμο Αμαρουσίου για το «Πώς η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα υποστηρίξει τις γυναίκες στο Επιχειρείν». 

 

Στην επίσημη έναρξη της εκδήλωσης ήταν διάχυτος ο ενθουσιασμός των συμμετεχουσών εκπροσώπων των φορέων γυναικείας επιχειρηματικότητας, καθώς, όπως δήλωσαν «στο πρόσωπο του κυρίου Πατούλη βρήκαν ουσιαστικό συνομιλητή και αποτελεσματικό σύμμαχο».

Κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών της 1ης Πανελλήνιας Διαβούλευσης ο Δήμαρχος Αμαρουσίου και Πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Γιώργος Πατούλης υπογράμμισε:
«Πιστεύοντας στη δύναμη των συμπράξεων  και στη δύναμη του γόνιμου διαλόγου θα φροντίσουμε για την άμεση υλοποίηση των προτάσεων και θα ταξιδέψουμε σε όλη την Ελλάδα για να δώσουμε μαζί λύσεις σε κάθε γυναίκα που εργάζεται, που επιχειρεί που θέλει να δημιουργήσει.
Να βοηθήσουμε τη γυναίκα να διαχειριστεί με αποτελεσματικότητα το χρόνο της και τις ευθύνες που προκύπτουν από τους πολλαπλούς της ρόλους.
Προχωράμε με την άμεση εφαρμογή προγραμμάτων εκπαίδευσης και άλλων δράσεων σε γυναίκες τοπικών κοινωνιών, στο πλαίσιο της Εταιρικής Υπευθυνότητας των επιχειρήσεων».

 

Ως μία πρώτη ένδειξη στήριξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας στο Μαρούσι και ανταποκρινόμενος στην πρόταση των συμμετεχουσών εκπροσώπων της γυναικείας επιχειρηματικότητας ο κ. Πατούλης δεσμεύτηκε για την παράταση του ωραρίου στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς.

 

Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, Προϊστάμενος του Τμήματος Επιχειρηματικής Καινοτομίας και Αριστείας, Δρ. Γεώργιος Δρόσος, κεντρικός ομιλητής της διαβούλευσης, παρουσίασε τις δράσεις «Ψηφιακό Βήμα» και  «Ψηφιακό Άλμα» του ΕΠΑνΕΚ (ΕΣΠΑ 2014-2020) με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Δρόσος προέτρεψε τις γυναίκες να αναβαθμίσουν ψηφιακά τις επιχειρήσεις τους, παρουσιάζοντας τα οφέλη των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών για την ανάπτυξη καλύτερων προϊόντων και για την παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών που θα οδηγήσουν στην βελτίωση της εξωστρέφειας και της  ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων τους.

 

Κοινές λύσεις για:

-Παράταση λειτουργίας παιδικών σταθμών

-Παροχή φροντίδας προς τους ηλικιωμένους μέσω κοινωνικών δομών

-Δημιουργία hub σε χώρο του Δήμου που θα παρέχει την υποδομή για το νέο ξεκίνημα των γυναικών

-Στροφή στην ίδρυση κοινωνικών επιχειρήσεων, καθώς και στην εκπαίδευση, κυρίως, σε θέματα προσωπικών και ψηφιακών δεξιοτήτων

-Συμβουλευτική και δυνατότητες δικτύωσης,

πρότειναν οι εκπρόσωποι φορέων στο πρώτο  πάνελ, Άννα Δάντη, από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Αλεξάνδρα Πίττα Χαζάπη, Πρόεδρος Εξαγωγικού Τμήματος Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ),  μέλος ΔΣ ΕΒΕΑ, Άρτεμις Λιόντα, Πρόεδρος Διοικούσας Επιτροπής, Τομέα Ανάπτυξης Γυναικών, Μάνατζερ & Επιχειρηματιών (ΤΟΓΜΕ) της ΕΕΔΕ, Φανή Κλειδά, Εκπρόσωπος Εταιρείας Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων ( ΕΑΣΕ), μέλος της  Ομάδας Δράσης Γυναικών ΕΑΣΕ, Σοφία Οικονομάκου, Πρόεδρος Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Γυναικών Επιχειρηματιών (ΕΕΔΕΓΕ), Σύμβουλος Επιχειρήσεων, Λίνα Τσαλταμπάση, Πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος (Σ.Ε.Γ.Ε.), Πέγκυ Αντωνάκου, Προεδρεύουσα στην Ομάδα Εργασίας Γυναικών σε θέσεις Ευθύνης του ΣΕΒ, CEO Microsoft Ελλάς μέσω  βιντεοσκοπημένου μηνύματος.

 

Στο δεύτερο πάνελ, η Μάχη Νικολαράκου, Γεν. Γραμματέας Εμπορικού Συλλόγου Δήμου Αμαρουσίου, η Ιωάννα Λαγουμίδου, Πρόεδρος BPWAthens, η Ξένια Κούρτογλου, Συνιδρύτρια  IforU,  η Μαριάνθη Νίκα, Συνιδρύτρια, The 50/50 Project, Social entrepreneur, ο Στέφανος Πουλίδης,  Head of Community Development MeXOXO,και η Στέλλα Κάσδαγλη, Συνιδρύτρια, WOMENONTOP, πρότειναν:

-Την παροχή χώρου για φιλοξενία γραφείων,
-Μέντορινγκ, εκπαιδευτικά προγράμματα σε γυναίκες που βρίσκονται σε διάφορα στάδια της επαγγελματικής τους αναζήτησης

-Επικοινωνία των δράσεων όλων αυτών των φορέων  μέσα στα τμήματα πολιτισμού και αθλητισμού του Δήμου.

 

Η διαβούλευση με τους  Δήμους όλης της χώρας και τους φορείς τις επιχειρηματικότητας θα συνεχιστεί και διαδικτυακά και θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2018 μέσω του επιχειρηματικού portal www.epixero.gr.

 

Χαιρετισμό στην διαβούλευση απηύθυνε επίσης η υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων , Δημοτική Σύμβουλος Αμαρουσίου κα Ρένα Χαλιώτη.

Στο τέλος της εκδήλωσης έγινε απονομή συλλεκτικού νομίσματος με θέμα την ισότητα των δύο φύλων από τη Ντορήτ Μεγίρ, CEO  του Coins club Greece στον κύριο Πατούλη, για  την ουσιαστική συμβολή του σε θέματα προώθησης επιχειρηματικότητας γυναικών.

 

O συντονισμός της εκδήλωσης έγινε από την Υπεύθυνη Έργου Δρ.Αναστασία Ψωμιάδη, [email protected]

 

 

H Πανελλήνια Διαβούλευση τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και έχει την υποστήριξη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.

 

Χορηγός φιλοξενίας της εκδήλωσης ήταν το CIVITEL Olympic στο Μαρούσι.

Media partner www.epixeiro.gr

Social media partner www.coverstory.gr

 

 

 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Περί τεκμηρίων διαβίωσης

Μέσα στον ορυμαγδό των εξελίξεων που αφορούν τα εθνικά μας θέματα. Και με την απορία για ποιο λόγο και γιατί τόση βιασύνη να δοθούν όπως-όπως «λύσεις» σε ζητήματα τόσο σοβαρά. Τη στιγμή που εδώ και μια οκταετία η χώρα μας βρίσκεται εντός μιας βαθύτατης ύφεσης που -εκτός των λοιπών οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων- είναι δεδομένο ότι της στερεί διαπραγματευτικής δύναμης σε εθνικά θέματα μείζονος σημασίας. Μέσα σ’ όλο αυτό το πλαίσιο λοιπόν, ο κάθε πολίτης και το κάθε νοικοκυριό, έχουν στο δικό τους μικρόκοσμο να αντιμετωπίσουν και τα φορολογικά τους θέματα.

Διάγουμε λοιπόν περίοδο υποβολής δηλώσεων, και ένας εκ των βασικότερων προβληματισμών είναι η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη και η κάλυψη αυτής, σε περίπτωση βέβαια προκύπτουσας διαφοράς. Προ κρίσης, αντίστοιχους προβληματισμούς που προέρχονταν από θέματα τεκμηρίων σπάνια αντιμετωπίζαμε. Σήμερα, αποτελούν ένα εκ των συνηθέστερων προβλημάτων που προκύπτουν πριν την υποβολή των δηλώσεων.

Παραθέτοντας ένα σύντομο ιστορικό, θα γυρίσουμε στον Απρίλιο του 2010, όταν η χώρα μας είχε στραφεί στην αναζήτηση εξωτερικής βοήθειας. Τότε που οι εκπρόσωποι των δανειστών άρχισαν να πηγαινοέρχονται στα Υπουργεία προτείνοντας λύσεις και εν τέλει επιβάλλοντας την υλοποίησή τους. Τότε ήταν που ψηφιζόταν και ο Ν.3842/10, το μεγαλύτερο φορολογικό Νομοσχέδιο έως τότε. Με τις διατάξεις του συγκεκριμένου Νόμου, εν μία νυκτί -μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά- άλλαξαν δεδομένα πολλών ετών, ενώ στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι μεταβολές είχαν ένα και μόνο στόχο. Την αύξηση των δημοσίων εσόδων μιας χώρας που τα κρατικά της ταμεία ήταν -και παραμένουν, ασχέτως δημοσιονομικών πλεονασμάτων- από αναιμικά έως τελείως άδεια.

Η εφαρμογή των τεκμηρίων είναι δεδομένο ότι δεν αποτελεί και την πλέον ενδεδειγμένη λύση, καθώς στηρίζεται κατά βάση σε υποθετικά δεδομένα, οπότε και σε αρκετές περιπτώσεις δημιουργεί φορολογικές αδικίες. Τα τελευταία χρόνια, θα μπορούσαμε να καταγράψουμε τουλάχιστον τρεις-τέσσερις εξαγγελίες περί κατάργησής τους. Αυτές οι αναφορές συνδυάζονταν κυρίως με τη δημιουργία του περιλάλητου περιουσιολογίου. Ας μη τρέφουμε φρούδες ελπίδες όμως, γιατί στην εποχή των μνημονίων και της έντονης επιτήρησης δεν πρόκειται να καταργηθεί ένα φορολογικό μέτρο στις δαγκάνες του οποίου χρόνο με το χρόνο μπαίνουν ολοένα και περισσότεροι φορολογούμενοι.

Κάθε προκύπτουσα διαφορά ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης, που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με τη χρήση εισοδηματικών αποθεμάτων από προγενέστερες χρήσεις, αυξάνει το φορολογητέο εισόδημα του υπόχρεου. Με άλλα λόγια, όταν εξαντλούνται τα κεφάλαια προς ανάλωση, οι φορολογούμενοι βρίσκονται αντιμέτωποι με φόρους που προκύπτουν από την προστιθέμενη διαφορά.

Η βασική κατηγοριοποίηση
Τα τεκμήρια που καθορίζουν και προσδιορίζουν το -θεωρητικά αποκτηθέν- εισόδημα, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:
 Δαπανών διαβίωσης
 Απόκτησης περιουσιακών στοιχείων («πόθεν έσχες»)

Για τον προσδιορισμό των τεκμαρτών δαπανών διαβίωσης ισχύουν είτε κάποιοι πίνακες είτε δίνονται ακριβείς οδηγίες για τον προσδιορισμό τους. Για το πόθεν έσχες, ισχύει κατά περίπτωση το κόστος απόκτησης του περιουσιακού στοιχείου.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ «ΠΟΘΕΝ ΈΣΧΕΣ» /
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΑΝ ΑΠΟΚΤΗΘΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΕΚΜΗΡΙΟ
 Αγορά αυτοκινήτων
 Αγορά μοτοσικλετών
 Αγορά σκαφών αναψυχής και πλοίων ή αεροσκαφών
 Αγορά ακινήτων και ανέγερση οικοδομών
 Κατασκευή πισίνας
 Χρηματοδοτική και χρονομεριστική μίσθωση ακινήτων
 Αγορά επιχειρήσεων, εταιρικών μεριδίων, αλλά και χρεογράφων
 Ποσά με τα οποία διενεργείται αύξηση μετοχικού ή εταιρικού κεφαλαίου των εταιριών
 Αγορά κινητών πραγμάτων άνω των 10.000 € (εξαιρούνται οι αγορές παγίου εξοπλισμού για την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας)
 Δωρεές ή γονικές παροχές ή χορηγίες χρηματικών ποσών, άνω των 300 € (δεν ισχύει το χρηματικό όριο για χορηγίες προς δημόσιο, δήμους, κοινότητες κλπ.)
 Χορήγηση δανείων προς τρίτους
 Εξόφληση δανείων ή πιστώσεων

Στις επόμενες αναφορές μας, θα καταγράψουμε συγκεκριμένα αριθμητικά δεδομένα που ισχύουν για αυτοκίνητα, κατοικίες, και λοιπά περιουσιακά στοιχεία που συνιστούν στοιχεία της ετήσιας τεκμαρτής διαβίωσης. Και τέλος, θα ακολουθήσουν κάποιες ειδικότερες αναλύσεις και συνεπακόλουθοι προβληματισμοί επί των συγκεκριμένων φορολογικών διατάξεων.

Παναγιώτης Απ. Τσένος

* Ο Παναγιώτης Τσένος είναι φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων και συγγραφέας φορολογικών και οικονομικών μελετών

Continue Reading

Trending