Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Πως θα φέρω πελάτες;

Αυτή την εποχή ακούμε πάρα πολλές επιχειρήσεις να δυσκολεύονται.. Να παραπονιούνται..

Αυτή την εποχή ακούμε πάρα πολλές επιχειρήσεις να δυσκολεύονται.. Να παραπονιούνται..

 

Ελεύθερους επαγγελματίες να λένε ότι κάθε μέρα είναι και χειρότερα.

 

Υπάρχει ένα πρόβλημα εδώ. Το πρόβλημα είναι ότι εστιάζουν στο λάθος σημείο. Το πρόβλημα είναι ότι δεν εξελίσσουν τον εαυτό τους, δεν εξελίσσουν τις γνώσεις τους και αυτό είναι που τους οδηγεί στο να κλείνουν τις επιχειρήσεις τους.

 

Υπάρχει μία έρευνα, την οποία την αναφέρω ξανά και ξανά και ξανά.. Το 96% των επιχειρήσεων κλείνει σε όλο τον κόσμο. Και αυτό δεν συμβαίνει τώρα. Συνέβαινε πάντοτε και θα συμβαίνει για πάντα. Για ποιο λόγο; Γιατί μόνο το 4% των ανθρώπων επιλέγει να μελετάει και από αυτό το 4% των ανθρώπων που επιλέγει να μελετάει μόνο το 1% εφαρμόζει αυτά που μελετάει και έχει αποτελέσματα.

 

Άρα να θυμάσαι ότι ούτε το 1% δεν πετυχαίνει εξαιρετικά αποτελέσματα στην ζωή όσον αφορά το κομμάτι του επιχειρείν. Βέβαια, μεταξύ μας, αυτό συμβαίνει και στους άλλους τομείς της ζωής αλλά ας το αφήσουμε στην άκρη αυτό.

 

Έτσι λοιπόν, τι είναι αυτό που εάν αλλάξεις θα αλλάξουν τα αποτελέσματα σου;

 

Γιατί σε αφορά όποια κι αν είναι η σχέση σου με τις επιχειρήσεις;

 

Αυτό το άρθρο σε αφορά είτε είσαι επιχειρηματίας, είτε είσαι ελεύθερος επαγγελματίας, είτε είσαι υπάλληλος. Και εδώ μπορεί να αναρωτηθείς: “Εμένα σαν υπάλληλο τι με αφορά;”.

 

Θέλω να θυμάσαι ότι πληρώνεσαι γιατί παράγεις αξία στην επιχείρηση. Η αξία που δίνεις, όχι η αξία που έχεις σαν άνθρωπος, αλλά η αξία που προσφέρεις στην επιχείρηση σου, αντιπροσωπεύει και τον μισθό που παίρνεις στο τέλος του μήνα.

 

Πίστεψε με, ξέρω πως υπάρχει η άποψη πως “Ότι και να κάνω δεν θα πληρωθώ”, όμως εάν πραγματικά μάθεις να αποδίδεις αξία στην επιχείρηση στην οποία δουλεύεις, η οποία σου δίνει μισθό στο τέλος του μήνα θα υπάρξουν εκεί πέρα έξω – και υπάρχουν εκεί πέρα έξω – εργοδότες οι οποίοι θα το εκτιμήσουν αφάνταστα και προσωπικά γνωρίζω πάρα πολλούς ανθρώπους που αυτή την στιγμή πραγματικά πληρώνονται αδρά. Γιατί; Γιατί δεν προσφέρουν αυτό που προσφέρει ο μέσος όρος αλλά προσφέρουν το κάτι διαφορετικό.

 

Έτσι λοιπόν αν είσαι υπάλληλος σε αφορά γιατί όσο περισσότερη αξία προσφέρεις στην επιχείρηση στην οποία εργάζεσαι τόσο περισσότερο θα αμειφθείς. Είτε από αυτήν, είτε αν πέσεις πάνω σε κάποιον εργοδότη ο οποίος δεν θα το εκτιμήσει (υπάρχουν κι αυτοί), πίστεψε με θα βρεθεί ένας άλλος εκεί πέρα έξω που θα το εκτιμήσει.

 

Εάν είσαι ελεύθερος επαγγελματίας ή εργοδότης ή επιχειρηματίας σε αφορά όσο δεν φαντάζεσαι. Γιατί όσο εστιάζεις στο λάθος σημείο και όχι στην πραγματική αιτία του προβλήματος τότε θα προσπαθείς αλλά μάταια. Αποτελέσματα δεν θα έχεις.

Βασικές αρχές που χρειάζονται οι επιχειρήσεις για να αναπτυχθούν.

 

Και μπορεί να νιώσεις μια προσωρινή ανακούφιση κατηγορώντας και κρίνοντας άλλους αλλά αποτελέσματα δεν θα έχεις. Έτσι λοιπόν, πίστεψε με, δεν είναι θέμα εφορίας, δεν είναι θέμα της κατάστασης αυτήν την στιγμή στην Ελλάδα, Κύπρο, όπου κι αν βρίσκεσαι αυτή την στιγμή στον κόσμο – η κρίση είναι παγκόσμια – αλλά είναι θέμα εάν γνωρίζεις βασικές αρχές για το πως μία επιχείρηση μπορεί να αναπτυχθεί. Γιατί αυτήν την στιγμή που μιλάμε υπάρχουν επιχειρήσεις και στην Ελλάδα και στην Κύπρο και σε όλο τον κόσμο που αναπτύσσονται και επιχειρήσεις που κλείνουν.

 

Έτσι λοιπόν ας πάμε στο δια ταύτα. Ας προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα. Αυτό που παίζει σημαντικό ρόλο είναι να κατανοήσεις ότι οι άνθρωποι δεν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες. Οι άνθρωποι αγοράζουν συναισθήματα. Και ξέρω, οι επιχειρηματίες που είναι συνήθως ορθολογιστές, θα πουν “Καμία σχέση με τα συναισθήματα. Όλα είναι λογική. Όλα είναι σκέψη.”.

 

Αλλά όσο και να σκεφτείς, όσο και να νιώσεις, αυτό θα μεταφραστεί σε συναίσθημα το οποίο ή θα σε απωθήσει να κάνεις κάτι είτε θα σε οδηγήσει στο να κάνεις κάτι.

 

Έτσι λοιπόν η ερώτηση μου για εσένα είναι η εξής:

Ποιος είναι ο τρόπος που επικοινωνείς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, ο τρόπος που υπάρχεις, ο τρόπος που επικοινωνείς με τους υπαλλήλους σου, με τους συνεργάτες σου, με τους υφιστάμενους σου, με τους προϊστάμενους σου, με τους άλλους ανθρώπους, με τους συνεργάτες σου, με τους προμηθευτές σου, με τους ενοικιαστές σου, με τον εφοριακό σου, με τον λογιστή σου, με τον δικηγόρο σου..

Ποιος είσαι; Ποια συναισθήματα πυροδοτεί η ύπαρξη σου στους άλλους ανθρώπους;

 

Εάν είσαι πωλητής επίσης. Τι  συναισθήματα νιώθει ο υποψήφιος αγοραστής όταν φεύγει; Αν είσαι Marketer τι συναισθήματα αφήνει η καμπάνια σου στον αγοραστή; Όποιος κι αν είσαι, ότι και να κάνεις βάλε τον εαυτό σου να σκεφτεί ποια είναι τα συναισθήματα που πυροδοτεί το είναι σου, η συμπεριφορά σου, η καμπάνια σου, ο τρόπος που συμπεριφέρεσαι, ο τρόπος που μιλάς, τα πάντα..

 

Στο τέλος της ημέρας εάν παρατηρήσεις και τον εαυτό σου αυτό που πραγματικά αγοράζεις από τους άλλους ανθρώπους δεν είναι τόσο το τι αγοράζεις αλλά το τι αίσθηση θα σου αφήσουν, είτε το καταλαβαίνεις είτε όχι.

 

Ναι καταλαβαίνω ότι υπάρχουν κάποια προϊόντα τα οποία ούτως ή άλλως θα πας να τα αγοράσεις. Αν όμως υπάρχει ανταγωνισμός θα δεις ότι αυτό που σε κάνει να αγοράσεις είναι αυτό το προϊόν που είτε η εικόνα του, είτε ο τρόπος που στο μετέδωσαν, είτε ο πωλητής, είτε η εταιρία, όλα αυτά έχουν τεράστιο αντίκτυπο μέσα σου. Σου δημιουργούν μια αίσθηση χαράς. Ή μια αίσθηση πως αν το κάνω αυτό θα αποφύγω κάτι το οποίο δεν θέλω στην ζωή μου.

 

Έτσι λοιπόν η ερώτηση μου για εσένα είναι η εξής:

Ποια είναι η αίσθηση, η τελική γεύση, η επίγευση που αφήνεις στους άλλους ανθρώπους;

 

Αν αυτό το συνειδητοποιήσεις, αν το πιάσεις, αν έχεις καλή επαφή με  τους άλλους ανθρώπους, ακόμα και με τους πελάτες σου και τους ρωτήσεις, και αλλάξεις αυτό το λεπτό σημείο θα δεις ότι ο τζίρος σου θα εκτοξευθεί. Γιατί έτσι συμβαίνει. Οι άνθρωποι δεν αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες. Οι άνθρωποι αγοράζουν συναισθήματα.

 

Πρόσεξε με καλά.. Όλοι οι πωλητές λένε ότι έχουν το καλύτερο προϊόν. Λένε ότι έχουν την καλύτερη υπηρεσία. Όλες οι εταιρίες πιστεύουν ότι έχουν το καλύτερο προϊόν, έχουν την καλύτερη υπηρεσία.. Πολλές φορές όμως οι καταναλωτές αγοράζουν από μια εταιρία που ενδεχομένως το προϊόν της δεν είναι και τόσο καλό. Και όλοι το ξέρουμε αυτό. Όλοι έχουμε μια τέτοια εμπειρία.

 

Έχει όμως κάτι άλλο. Κάτι άλλο που πυροδότησε ένα συναίσθημα στον καταναλωτή. Έτσι λοιπόν να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου, να έχεις ειλικρινείς συζητήσεις με τους συνεργάτες σου με τους υφιστάμενους σου, με τους προϊστάμενους σου, με τους πελάτες σου – να έχεις σύνδεση, επαφή με τους πελάτες σου – και δες τι είναι αυτό που χρειάζεται να αλλάξεις ώστε να πυροδοτήσεις ένα συναίσθημα ενθουσιασμού, χαράς ή ότι είναι αυτό το μήνυμα το οποίο θα ήθελες να περάσεις στο τέλος της ημέρας και θα αλλάξει τα αποτελέσματα σου.

Κινητοποίησε το συναίσθημα

 

Δεν είναι τυχαίο που σε όλες τις διαφημίσεις αν το παρατηρήσεις προσπαθούν είτε βάζοντας μια όμορφη γυναίκα, είτε ένα ωραίο αμάξι, είτε ωραίο σπίτι ή δίνοντας σου μια άσχημη εικόνα και σου λένε “αν το κάνεις αυτό δεν θα έχεις εκείνο..” Τι θέλουν να πετύχουν με αυτό; Θέλουν να σου κινητοποιήσουν το συναίσθημα. Βρες με ποιον τρόπο θα κινητοποιήσεις το συναίσθημα.

 

Και κάτι ακόμα πολύ βασικό: Δεν παίζει ρόλο μόνο το τι συναίσθημα θα πυροδοτήσει το προϊόν σου. Παίζει ρόλο και από ποια κατάσταση εσύ θα επικοινωνήσεις αυτό το συναίσθημα.

 

Είναι τελείως διαφορετικό να επικοινωνείς λέγοντας στους άλλους ανθρώπους ότι εάν πάρεις αυτό το προϊόν ή το άλλο προϊόν θα γίνει η ζωή σου καλύτερη και να είσαι εσύ πολύ χαμηλά ενεργειακά ή να είσαι μέσα στον ενθουσιασμό, να είσαι γαλήνιος, να είσαι ήρεμος, να είσαι αυτό που θέλεις να περάσεις, αλλά να είσαι, να μην το παίζεις, και ο άλλος να νιώσει την αυθεντικότητα του μηνύματος σου. Δηλαδή αυτό που λες και αυτό που κάνει το προϊόν σου να συμβαδίζει με αυτό που είσαι.

 

Όταν υπάρχει αυτή η συνοχή τότε τα αποτελέσματα είναι μαγικά. Τότε μιλάμε για το 1% των ανθρώπων που πετυχαίνει εξαιρετικά αποτελέσματα πάνω στο επιχειρείν σε όλο τον κόσμο.

 

Να θυμάσαι λοιπόν:

 

Ποιο είναι το μήνυμα σου; Τι συναίσθημα αφήνει στο τέλος της ημέρας στους ανθρώπους σου; Άλλαξε το συναίσθημα που αφήνει στους πελάτες σου, στους ανθρώπους σου, στους φίλους σου, στους συνεργάτες σου, στους πάντες αυτό το μήνυμα και τότε τα αποτελέσματα σου θα εκραγούν.

 

Είσαι υπέροχος, είσαι μοναδικός!

 

Να θυμάσαι ότι μπορείς να κάνεις την διαφορά εάν είσαι αυθεντικός!

 

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Πηγή: www.manolisischakis.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Tο συστατικό ενός επιτυχημένου επιχειρηματία.

Συναισθηματική Νοημοσύνη: Tο συστατικό ενός επιτυχημένου επιχειρηματία

Τι είναι αυτό που σε ένα εργασιακό περιβάλλον μπορεί να εμπνεύσει τους ανθρώπους να κάνουν το κάτι παραπάνω;

Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση από το 1 € να πάει στο 10 € ή στα 100 € ανεξαρτήτως συνθηκών;

Τι είναι αυτό που μπορεί πραγματικά να βοηθήσει έναν επιχειρηματία μικρομεσαίας επιχείρησης να κάνει την επιχείρηση του μια μεγάλη επιχείρηση;

Όπως όλοι γνωρίζουμε αυτό που είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι το πώς επικοινωνώ με τους άλλους ανθρώπους. Η αλληλεπίδραση μου τι αποτελέσματα παράγει;

Όλοι γνωρίζουμε πως, καλώς ή κακώς, στα εκπαιδευτικά συστήματα του σχολείου δεν θα βρούμε πουθενά την συναισθηματική νοημοσύνη. Δεν θα βρούμε πουθενά την ηγεσία. Δεν θα βρούμε πουθενά τίποτα από όλα αυτά. Αυτό όμως που θα βρούμε είναι τηλεκατευθυνόμενες συμπεριφορές. “Σήκω πάνω”, “Κάτσε κάτω”, “Βγες έξω”, “Μπες μέσα”, “Πήγαινε τώρα τουαλέτα”, “Μην πας”.. Και αυτό δεν ισχύει μόνο στα σχολεία.

Μου έκανε πάρα πολύ μεγάλη εντύπωση το εξής: Στο Λονδίνο υπάρχει ένα credit score. Δηλαδή ο κάθε άνθρωπος αντιστοιχεί σε έναν κωδικό. Ok, λογικό. Από εκεί και πέρα υπάρχει ένα Application που μπορείς να δεις πόσο καλός πολίτης είσαι. Απίστευτο;

Πρόσεξε τώρα. Το εκπληκτικό αυτής της διαδικασίας είναι ότι αν μπορείς για παράδειγμα να πας να πάρεις σήμερα μια Ferrari, αύριο μια Laborgini, μεθαύριο να πάρεις μια βίλα, παραμεθαύριο μια άλλη βίλα κ.ο. δεν θεωρείσαι πολύ καλός πολίτης.

Θεωρείσαι πολύ καλός πολίτης αν έχεις σταθερότητα. Δηλαδή αν μπορείς να πληρώνεις 30 λίρες τα utilities  κάθε μήνα είσαι καλός πολίτης. Εάν δεν αλλάξεις ποτέ σπίτι είσαι καλός πολίτης. Ακόμα κι αν μένεις σε ένα ερείπιο. Τι θεωρούν λοιπόν καλό πολίτη; Αυτόν που έχει σταθερότητα.

Γιατί το λέω αυτό το παράδειγμα; Θέλω λοιπόν να παρατηρήσουμε ότι από τα σχολεία ακόμα και στην καθημερινότητα σε αυτό που εκπαιδεύεται το μυαλό είναι ότι: “θα είσαι καλός εάν είσαι σταθερός και εκεί πέρα λίγος”

Όμως μπορεί αυτό να παράξει αποτελέσματα στην ζωή σου; Βεβαίως και όχι. Τι χρειάζεται να κάνεις; Εάν θέλεις να αναπτύξεις την επιχείρηση σου, εάν θέλεις να αναπτύξεις τα οικονομικά σου χρειάζεται να αναπτύξεις την συναισθηματική σου νοημοσύνη, χρειάζεται να αναπτύξεις το mindset, χρειάζεται να αναπτύξεις τις δεξιότητες της ηγεσίας σου. Γιατί στην σημερινή εποχή τα πράγματα έχουν αλλάξει. Δεν είναι όπως παλιά.

Η ηγεσία δεν θα επηρεάσει μόνο τους υπαλλήλους.. Δεν θα επηρεάσει μόνο τους συνεργάτες.. Δεν θα επηρεάσει μόνο τους υφιστάμενους.. Η ηγεσία θα επηρεάσει ακόμα και τους πελάτες σου. Και αν ο πελάτης σου εμπνευστεί από αυτό που είσαι, από αυτό που κάνεις, από το όραμα σου, τότε μόνο και μόνο από αυτό μπορεί να σε επιλέξει σε σχέση με έναν άλλον άνθρωπο.

Προτού συμφωνήσεις θέλω να κάνεις ένα βήμα πίσω και να το σκεφτείς. Γιατί καταρχήν υπάρχει κάτι στο οποίο είμαι πάρα πολύ αυστηρός.. Δεν θέλω να πιστέψεις τίποτα από αυτά που σου λέω. Ότι αναφέρω σε όλα τα άρθρα μπορεί να είναι τραγικά λάθη αλλά μπορεί να είναι και απίστευτα σωστά. Αυτό όμως που κάνω είναι να σου δίνω τροφή για σκέψη, πληροφορίες και είναι δική σου η υποχρέωση, δική σου η ζωή, να πας εκεί πέρα έξω να το ψάξεις και να δεις στην πράξη αν δουλεύουν και πόσο δουλεύουν. Δίκαιο; Πάμε παρακάτω..

Σκέψου λοιπόν από τον εαυτό σου.. Έχεις αγοράσει ποτέ κάτι γιατί έχεις εμπνευστεί από ανθρώπους; Κάτι που ίσως ακόμα και να μην το χρειαζόσουν πάρα πολύ. Εάν ναι, εδώ είναι το κλειδί της συνειδητοποίησης.

Κάνε λοιπόν ένα βήμα πίσω και σκέψου τι είναι αυτό που εσύ πρέπει να αλλάξεις σαν άνθρωπος πρώτα, γιατί ο πυρήνας της επιχείρησης σου είσαι εσύ, και τι είναι αυτό που χρειάζεται να προσθέσεις στις δεξιότητες σου, στις δεξιότητες της ηγεσίας, προκειμένου να μπαίνεις μέσα στο γραφείο σου, να μπαίνεις μέσα στο μαγαζί σου, να επικοινωνείς με τους άλλους ανθρώπους και να λένε “Ναι, θέλω να συνεργαστώ με αυτόν”, “Θέλω να αγοράσω από αυτόν”, “Είναι αυτό που έψαχνα”. Μόλις βρεις την απάντηση σε αυτό, πίστεψε με θα το δεις και στην πράξη, τα αποτελέσματα θα αλλάξουν πάρα πολύ γρήγορα, σε χρόνο που δεν φαντάζεσαι.

Δεν θα ξεχάσω, πριν από μερικούς μήνες έκανα εκπαίδευση σε κάποια γυμναστήρια και προτού μπούμε στο κομμάτι των πωλήσεων δουλεύαμε μόνο το συναισθηματικό κομμάτι. Δηλαδή το να νιώθει κάποιος ελεύθερος, αυτοπεποίθηση, δυνατός, χαρούμενος.. εσωτερική δουλειά. Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά. Άλλαξε το αποτέλεσμα των πωλήσεων επειδή αυτοί οι άνθρωποι εξέπεμπαν κάτι τελείως διαφορετικό.

Και γι’ αυτό πλέον στις πωλήσεις, αυτό που υποστηρίζω και αυτό που εκπαιδεύω, δεν είναι τόσο οι τεχνικές πωλήσεων. Αυτό που εκπαιδεύω είναι το emotional sales. Δηλαδή το πως μπορείς να επικοινωνήσεις συναισθηματικά με τους άλλους ανθρώπους. Γιατί μόνο όταν μάθεις να επικοινωνείς συναισθηματικά θα έχεις ανταπόκριση από τους άλλους ανθρώπους.

Γιατί οι άνθρωποι αγοράζουν συναισθηματικά και εξηγούν με την λογική τους για να έχουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά. Βέβαια αυτό ισχύει παντού. Και στις σχέσεις. Οι άνθρωποι με τον σύντροφο μας επικοινωνούμε συναισθηματικά και με την λογική μας θα ακολουθήσουμε αυτό που κάποιος άλλος θα μας πει. Θα πρέπει να το εξηγήσουμε ώστε να βγάζει νόημα μέσα μας.

Άρα λοιπόν σκέψου που είσαι και τι δεξιότητες χρειάζεται να αναπτύξεις.. Ποιες λοιπόν είναι οι τρύπες που πνίγουν την επικοινωνία σου, πνίγουν το μήνυμα σου που θέλεις να μεταφέρεις προς τα έξω, πνίγουν την έμπνευση των άλλων προς τα εσένα; Άλλαξε το και δεν τα πράγματα τα οικονομικά να αλλάζουν για εσένα.

Είσαι υπέροχος! Είσαι μοναδικός! Το ξέρεις, δεν χρειάζεται να στο λέω! Απλά καμιά φορά χρειάζεται να το θυμόμαστε.

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Πηγή

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Ε.Κ.Τ. Στη Σύνδεση Της Έρευνας Με Τις Επιχειρήσεις.

Η συμβολή του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης στη διάχυση της γνώσης και στη σύνδεση της έρευνας με τις επιχειρήσεις

Οι δράσεις και οι υπηρεσίες του ΕΚΤ παρουσιάστηκαν, μέσα από τις εμπειρίες των συνεργατών του, στην εκδήλωση για τα 60 χρόνια του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών

Οι πολύπλευρες δράσεις του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) για τη διάχυση της γνώσης, τους δείκτες έρευνας & ανάπτυξης και την επιχειρηματικότητα & δικτύωση, παρουσιάστηκαν την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018 κατά τη διάρκεια της εορταστικής εκδήλωσης για τα 60 χρόνια του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (ΕΙΕ). Τις εμπειρίες τους ως συνεργάτες και χρήστες των υπηρεσιών του ΕΚΤ, μοιράστηκαν με το κοινό, μέλη της ακαδημαϊκής, ερευνητικής και επιχειρηματικής κοινότητας.   

Μέσα στο κατάμεστο αμφιθέατρο του ΕΙΕ, με ερευνητές, επιστήμονες, επιχειρηματίες, φοιτητές και επίτιμους καλεσμένους, η Διευθύντρια του ΕΚΤ Δρ. Εύη Σαχίνη αναφέρθηκε συνοπτικά στη διαχρονική πορεία του ΕΚΤ και στους 3 πυλώνες δραστηριοτήτων του. «Το ΕΚΤ ιδρύθηκε μέσα στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών το 1980 και οι λόγοι ίδρυσής του είχαν πολύ μεγάλη σημασία. Την εποχή εκείνη το ΕΙΕ έπαιζε σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της ερευνητικής πολιτικής της χώρας μας. Είχε τη βιβλιοθήκη που εξυπηρετούσε όλη την ερευνητική κοινότητα της χώρας και ήταν ο χώρος που οργανωνόταν με κάποιον τρόπο η γνώση που παραγόταν στη χώρα. Ήταν μια πύλη διάχυσης. Οπότε το ΕΚΤ ιδρύθηκε στον κατάλληλο φορέα».

Ακολούθησε μια σύντομη παρουσίαση των κύριων πυλώνων δραστηριοποίησης του ΕΚΤ (www.ekt.gr): ο πυλώνας eContent που αφορά ψηφιακό περιεχόμενο και υπηρεσίες, στο πλαίσιο του ρόλου του ΕΚΤ ως εθνικής ψηφιακής βιβλιοθήκης επιστήμης και πολιτισμού, ο πυλώνας Μetrics που αφορά την παραγωγή δεικτών και στατιστικών για Έρευνα, Τεχνολογία, Ανάπτυξη, Καινοτομία, και ο πυλώνας Ιnnovation που αφορά τις υπηρεσίες για δικτύωση, συνεργασία και ανάπτυξη, με στόχο τη διασύνδεση της ερευνητικής με την επιχειρηματική κοινότητα της χώρας και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Όπως επισήμανε δε χαρακτηριστικά η Ε. Σαχίνη «Το να προσπαθείς να διαχέεις με έναν οργανωμένο τρόπο την επιστημονική παραγωγή της χώρας είναι μια πολύ σημαντική δουλειά, και ακόμη περισσότερο όταν προσπαθείς να αποτυπώσεις και να προβάλεις το αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς».

Στη συνέχεια η Ε. Σαχίνη υποδέχθηκε τους τρεις προσκεκλημένους ομιλητές, τον Αντώνη Λιάκο, Καθηγητή Ιστορίας, Υπεύθυνο Έκδοσης του περιοδικού Historein, τον Αριστοτέλη Τύμπα, Καθηγητή Ιστορίας των Επιστημών και της Τεχνολογίας, Πρόεδρο του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΚΤ, και τον Ιωάννη Καραγιάννη, Εκτελεστικό Πρόεδρο του ομίλου OLYMPIA, μέλος Δ.Σ. ΣΕΒ.

Ο Αντώνης Λιάκος υπογράμμισε τη συνεισφορά του ΕΚΤ ως εθνικής υποδομής για τη διάχυση της γνώσης της χώρας, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «Θα πρέπει να δοθεί στο ΕΚΤ η άνεση και η προσοχή από την Πολιτεία να συνεχίσει να κάνει αυτό που είναι, ένας κεντρικός θεσμός επιστήμης και έρευνας στην Ελλάδα».

Αναφερόμενος στη συνεισφορά του ΕΚΤ στην οργάνωση, τεκμηρίωση και διάθεση ψηφιακού περιεχομένου επιστήμης και πολιτισμού, ο Α. Λιάκος δήλωσε: «Το ΕΚΤ είναι ένα κέντρο που αποσκοπεί στο να δικτυώσει όλη την παραγόμενη γνώση στην Ελλάδα και αυτό το έχει επιτύχει σε σημαντικό βαθμό και έγκυρα». Τόνισε, επίσης, την πολύτιμη συνεισφορά του ΕΚΤ στην ανάδειξη των επιστημονικών περιοδικών της χώρας, μέσα από τις υπηρεσίες που παρέχει το ΕΚΤ στους φορείς έγκριτου περιεχομένου. Αναφέρθηκε δε πιο συγκεκριμένα, στη εξαιρετική συνεργασία που είχε με το ΕΚΤ για την ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού Historein μέσω της πλατφόρμας ePublishing, και στις δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα για τη διεθνή προβολή των περιοδικών.

Στη συνέχεια, ο Α. Λιάκος αναφέρθηκε σε χαρακτηριστικά παραδείγματα της πολύτιμης προσφοράς του ΕΚΤ στο έγκριτο ανοικτό ψηφιακό περιεχόμενο, όπως το Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών, την ηλεκτρονική υποδομή που δίνει πρόσβαση σε 40.000 διδακτορικές διατριβές Ελλήνων επιστημόνων και αποτελεί μια προσφορά στη διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα, τη ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ που διατίθεται εξολοκλήρου πλέον από τις υποδομές νέφους του ΕΚΤ και αποτελεί μια πλήρη καταγραφή και παρακολούθηση της ελληνικής εκδοτικής παραγωγής, το Αποθετήριο του Παρατηρητηρίου της Προσφυγικής και Μεταναστευτικής Κρίσης στο Αιγαίο, ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα για το πώς μεγάλα σύγχρονα ζητήματα μπορούν να γίνουν ένα ανοικτό αρχείο που φιλοξενεί όχι μόνο τα τεκμήρια που παράγονται επίσημα αλλά και μαρτυρίες ανθρώπων και απόψεις, και την ηλεκτρονική πλατφόρμα ΜΗΤΙΔΑ με πολύτιμο υλικό για εκπαιδευτικούς. 

Από την πλευρά του, ο Αριστοτέλης Τύμπας υπογράμμισε ότι το ΕΚΤ είναι ένας θεσμός κρίσιμος για το δημόσιο συμφέρον, που υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο την ελληνική κοινωνία και τους θεσμούς της, και που πρέπει να έχει τη στήριξη της Πολιτείας, με οργανωμένο τρόπο και με συνέχεια, στο έργο που επιτελεί.

Στην ομιλία του ο Α. Τύμπας ανέφερε ότι «τα 40 περίπου χρόνια ανάπτυξης του ΕΚΤ είναι και 40 χρόνια ραγδαίας ανάπτυξης των τεχνολογιών της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών. Το ΕΚΤ μεγάλωσε με αυτές τις τεχνολογίες σε μια διαλεκτική σχέση. Η ατζέντα του καθορίστηκε από τις αλλαγές που έφερε η τεχνολογική ανάπτυξη στην κοινωνία. Συνδυάστηκε δε τα τελευταία 7 χρόνια, με την ικανοποίηση μιας μεγάλης ανάγκης, της μέτρησης, της καταγραφής και τεκμηρίωσης των δραστηριοτήτων του εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού της χώρας, με έναν πολύ συντονισμένο, οργανωμένο και έγκυρο τρόπο. Και αυτό αποτελεί μια πολύτιμη παρακαταθήκη για την άσκηση δημοσίων πολιτικών για την έρευνα, την τεχνολογία, την επιστήμη, την ανάπτυξη, αλλά και για την άσκηση ιδιωτικών πολιτικών. Το ΕΚΤ είναι πολύ περήφανο για τη δραστηριότητα αυτή».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην πρωτοβουλία «Γέφυρες Γνώσης και Συνεργασίας» που υλοποιεί το ΕΚΤ και η οποία αφορά την υποστήριξη, μέσω ειδικής πλατφόρμας, της δυνατότητας να διαμορφώνονται εικονικές κοινότητες ερευνητών και επιστημόνων από όλο τον κόσμο, επιτρέποντας να δημιουργηθεί η εικονική Ελλάδα της έρευνας, της επιστήμης και της καινοτομίας. Μια Ελλάδα που υπερβαίνει τα σύνορά της και αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες, έτσι ώστε να δημιουργούνται γέφυρες μεταξύ των Ελλήνων ανά τον κόσμο, ώστε να δικτυωθούν και να συνεργαστούν μεταξύ τους.

Αναφέρθηκε, επίσης, στην ανάπτυξη και διατήρηση από το ΕΚΤ, μητρώων που αφορούν τόσο το ανθρώπινο δυναμικό όσο και διάφορους φορείς που σχετίζονται με την έρευνα, την επιστήμη και την τεχνολογία. «Είναι μια υποδομή πολύ μεγάλης αξίας, και φιλοδοξία του ΕΚΤ είναι να λειτουργήσουν ως εργαλείο για την άσκηση δημόσιας πολιτικής και ως εφαλτήριο για τις μορφές επιχειρηματικότητας που προσιδιάζουν στην ελληνική κοινωνία και μπορούν να οδηγήσουν σε μια συλλογική ευημερία», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Εξήρε τέλος τη σταθερή πορεία και συνέπεια που έχει επιδείξει το ΕΚΤ, αναφέροντας ενδεικτικά τις 99 εκδόσεις που αφορούν τους δείκτες έρευνας και καινοτομίας, τα 363 τεύχη του ηλεκτρονικού ενημερωτικού δελτίου (newsletter) που αποστέλλεται σε σταθερή βάση από το 2002, καθώς και τα 111 τεύχη του περιοδικού «Καινοτομία, Έρευνα & Τεχνολογία» που εκδίδεται από το 1996.

O Ιωάννης Καραγιάννης, εκπροσωπώντας τον επιχειρηματικό κόσμο, ανέδειξε την πολύτιμη συμβολή του ΕΚΤ στο να κατανοήσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις πόσο σημαντικό είναι να επενδύουν σε Έρευνα & Ανάπτυξη και να την αξιοποιούν στη συνέχεια προς όφελος της οικονομίας. Οι επενδύσεις σε Έρευνα & Ανάπτυξη ανοίγουν νέες θέσεις εργασίας για το ερευνητικό δυναμικό της χώρας, συμβάλλοντας έτσι στην ανάσχεση του brain drain και μεταμορφώνοντάς το σε brain gain.

Ο Ι. Καραγιάννης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η Ελλάδα ανέκαθεν είχε και συνεχίζει να έχει πολύ καλούς επιστήμονες, πολύ καλά πανεπιστήμια. Γιατί όμως κάνουμε έρευνα, αν δεν μπορούν οι ελληνικές επιχειρήσεις να την αξιοποιήσουν και να γίνουν πρωταθλητές στην Ευρώπη και τον κόσμο; Πώς αξιοποιούμε πρακτικά στον χώρο των επιχειρήσεων, όλη αυτή τη σημαντική έρευνα που γίνεται στην Ελλάδα;. Χωρίς επενδύσεις στην Έρευνα & Ανάπτυξη θα συνεχίσουμε να έχουμε brain drain. Αν δεν γίνονται επενδύσεις, όλοι αυτοί οι τρομεροί επιστήμονες που έχουμε θα συνεχίσουν να ζητούν ευκαιρίες στο εξωτερικό».

«Το ΕΚΤ με έκανε να καταλάβω πόσο σημαντικό είναι να μετράμε την Έρευνα & Ανάπτυξη σε κάθε εταιρεία. Είδαμε ότι επενδύουμε πολύ λιγότερο σε Έρευνα & Ανάπτυξη απ’ ότι οι ανταγωνιστές μας. Τα στατιστικά στοιχεία και ο ορθολογικός τρόπος μέτρησης κάποιων δεδομένων και τα συγκριτικά στοιχεία με άλλες χώρες σε κάνουν να συνειδητοποιείς το πού βρίσκεσαι. Αν οι επιχειρήσεις επενδύσουν σε Έρευνα & Ανάπτυξη θα επενδύσουν στη συνέχεια σε νέο εξοπλισμό, θα αυξήσουν τις πωλήσεις τους και θα μπορούν να απασχολήσουν και πολλούς νέους επιστήμονες. Και στην εταιρεία μας δώσαμε σημαντικό χώρο σε τέτοιες επενδύσεις», σημείωσε στην ομιλία του ο Ι. Καραγιάννης.

«Αυτή είναι η προσπάθεια που και εμείς στον ΣΕΒ βλέπουμε ότι πρέπει να γίνει από τις περισσότερες ελληνικές βιομηχανίες. Η έρευνα, ανάπτυξη και καινοτομία πάνε μαζί με επιχειρήσεις και επενδύσεις. Όταν υπάρξει σύνδεση μεταξύ τους, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να γίνει η έρευνα καινοτόμο βιομηχανικό προϊόν που θα εξάγεται, θα βοηθήσει την ανάπτυξη της χώρας και θα απασχολήσει ανθρώπινο δυναμικό, θα εμποδίσει το brain drain και θα φέρει Έλληνες επιστήμονες να δουλέψουν στη χώρα μας. Είναι και ευθύνη δική μας, των επιχειρήσεων, να επενδύσουμε σε Έρευνα & Ανάπτυξη και να αξιοποιήσουμε το ανθρώπινο δυναμικό, για να πάρουμε τη θέση που μας αξίζει στην παγκόσμια σκακιέρα», υπογράμμισε ο Ι. Καραγιάννης, κλείνοντας την ομιλία του.

Η ενότητα για το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης ολοκληρώθηκε με την ειδική αναφορά της Ε. Σαχίνη στη συνεισφορά του ανθρώπινου δυναμικού του ΕΚΤ, που ανέρχεται σήμερα σε 130 άτομα υψηλού μορφωτικού επιπέδου από διάφορες επιστήμες, στη θετική πορεία του οργανισμού.

Σημειώνεται ότι στον ισόγειο χώρο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (www.eie.gr) λειτουργεί μόνιμη έκθεση όπου παρουσιάζεται η ιστορία του ΕΙΕ, οι δράσεις και τα επιτεύγματα των τριών Ινστιτούτων του και του ΕΚΤ. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν, μεταξύ άλλων, για τους σημαντικότερους σταθμούς στην πολυετή πορεία του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης, να ενημερωθούν για τους 3 πυλώνες δραστηριότητάς του, να ξεφυλλίσουν σημαντικές εκδόσεις του ΕΚΤ για το ελληνικό οικοσύστημα έρευνας και καινοτομίας και να περιηγηθούν στο πλούσιο ψηφιακό περιεχόμενο που συσσωρεύει και διαχέει με ανοικτή πρόσβαση.

Πληροφορίες

 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διεθνής Ημέρα για τις Γυναίκες της Υπαίθρου

Η έμπρακτη στήριξη της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων

προς τις αγρότισσες και η αναγνώριση της από τον ΟΗΕ

Με τη συμπλήρωση δέκα χρόνων από την πρώτη επέτειο της Διεθνούς Ημέρας την 15η Οκτωβρίου 2008, κατόπιν σχετικού Ψηφίσματος της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών τον Δεκέμβριο του 2007, ο ΟΗΕ εστιάζει στην επιτακτική ανάγκη για την ενδυνάμωση των αγροτισσών μέσω των αειφόρων υποδομών, των υπηρεσιών και της κοινωνικής προστασίας υπέρ της ισότητας των φύλων στην πράξη. Η διαβίωση των αγροτισσών συνδέεται άμεσα με το φυσικό περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο δίνεται έμφαση στην έννοια της αειφορίας για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των επερχόμενων γενεών.

Σήμερα, με βάση τα στοιχεία του ΟΗΕ :

  • Οι αγρότισσες αποτελούν το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού.
  • Στις αναπτυσσόμενες χώρες οι γυναίκες αποτελούν το 43% του εργατικού δυναμικού στον πρωτογενή τομέα.
  • Οι έξι στους δέκα πρόωρους θανάτους γυναικών της υπαίθρου οφείλονται σε ακατάλληλες συνθήκες υγιεινής μέσα στο σπίτι, λόγω χρήσης ανθυγιεινής τεχνολογίας από χώρες των οποίων η οικονομία βασίζεται στη στερεή βιομάζα και το κάρβουνο.
  • Οι γυναίκες και τα κορίτσια της υπαίθρου στον αναπτυσσόμενο κόσμο έχουν τη βασική ευθύνη για τη συλλογή πόσιμου νερού για την οικογένειά τους σε ποσοστό έως και 80% και σπαταλούν περίπου πέντε ώρες ημερησίως για τη συλλογή καυσίμων για τις οικιακές εργασίες σε βάρος της προσωπικής τους εκπαίδευσης, ανάπαυλας και αναψυχής.

Η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων (ΓΓΙΦ) στηρίζει τις αγρότισσες από τα πρώτα χρόνια της ίδρυσής της. Ενδεικτική είναι η αναφορά στην ουσιαστική στήριξη της ΓΓΙΦ στη δημιουργία του Αγροτουριστικού Συνεταιρισμού Γυναικών Πέτρας Λέσβου, του πρώτου γυναικείου συνεταιρισμού στην Ελλάδα.

Επιπλέον, ο ΟΗΕ αναγνώρισε το πολυεπίπεδο έργο που πραγματοποιεί σήμερα  η ΓΓΙΦ, στο πλαίσιο της 62ης Συνόδου της Επιτροπής για το Καθεστώς των Γυναικών.

Πιο συγκεκριμένα, το διάστημα 12-23 Μαρτίου 2018 διεξήχθη στην έδρα του Ο.Η.Ε. στη Νέα Υόρκη,  η 62η Σύνοδος της εν λόγω Επιτροπής CSW με βασικό θέμα τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες για την επίτευξη της ισότητας των φύλων και την ενδυνάμωση των γυναικών και των κοριτσιών της υπαίθρου. Στις 20 Δεκεμβρίου 2017 ολοκληρώθηκε η σύνταξη σχετικής έκθεσης του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών συνολικής έκτασης δεκαοκτώ σελίδων στην αγγλική γλώσσα, καθώς επίσης και στις υπόλοιπες πέντε γλώσσες εργασίας του Ο.Η.Ε. η οποία αποτέλεσε τη βάση των πολυήμερων συζητήσεων, εκδηλώσεων και διαπραγματεύσεων εκπροσώπων Κυβερνήσεων, Διεθνών Οργανισμών και της κοινωνίας των πολιτών για τη νομική και ουσιαστική αναβάθμιση της θέσης του γυναικείου πληθυσμού των αγροτικών περιοχών του πλανήτη.

Οι προτεραιότητες αφορούν τους εξής τομείς:

  • Δικαίωμα σε αξιοπρεπή διαβίωση
  • Διασφάλιση των ιδιοκτησιακών και εργασιακών δικαιωμάτων των γυναικών στη γη
  • Ασφάλεια τροφίμων και υγιεινή διατροφή για τις γυναίκες και τα κορίτσια της υπαίθρου
  • Αντιμετώπιση της έμφυλης βίας και των επιβλαβών πρακτικών σε βάρος των γυναικών και των κοριτσιών στις αγροτικές περιοχές
  • Προστασία της υγείας και των σεξουαλικών και αναπαραγωγικών δικαιωμάτων χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις για όλο το γυναικείο πληθυσμό του πλανήτη, ο οποίος διαβιεί σε αγροτικές περιοχές
  • Παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης για τα κορίτσια και τις γυναίκες της υπαίθρου.

Για την εκπόνηση της έκθεσης του Ιουλίου 2017, ο Ο.Η.Ε. απευθύνθηκε, μεταξύ άλλων, και στα Κράτη-Μέλη του, λαμβάνοντας συνεισφορές από μόλις 38 Κράτη. Η ΓΓΙΦ, απέστειλε, μέσω του Υπουργείου Εξωτερικών, εμπεριστατωμένη απάντηση στις 28 Απριλίου 2017, με αποτέλεσμα να συμπεριληφθεί η Ελλάδα στις καλές πρακτικές σε σχέση με την ενδυνάμωση της θέσης των γυναικών και των κοριτσιών των αγροτικών περιοχών.

Τέλος, ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει στην εκπόνηση με πρωτοβουλία της Γ.Γ.Ι.Φ. της μελέτης με θέμα «Η Ελληνίδα Αγρότισσα: αποτύπωση της συμμετοχής, προβλήματα, προκλήσεις και προτάσεις πολιτικής για την ενθάρρυνση της συμμετοχής των γυναικών στον αγροτικό τομέα και την ελληνική ύπαιθρο» (Εθνικό Τυπογραφείο, Αθήνα, Μάιος 2018) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 2014-2020». Η εν λόγω μελέτη εντάσσεται στην εξειδικευμένη υποστήριξη της λειτουργίας του Μηχανισμού-Δομής Παρακολούθησης της Ισότητας των Φύλων του κρατικού φορέα ισότητας των φύλων (γνωστή και ως «Παρατηρητήριο Γ.Γ.Ι.Φ.»)

Πληροφορίες

Continue Reading

Trending