Connect with us

Επιχειρηματικότητα

MyData / Μια πρώτη προσέγγιση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση και την ψηφιοποίηση των λογιστικών βιβλίων

Προσεγγίζουμε ήδη τα μέσα Νοεμβρίου και έχουμε μπροστά μας, στον ορίζοντα, έναν ολόκληρο χειμώνα. Ωραία εποχή κατά τα άλλα, πλην όμως εν μέσω πανδημίας τα δεδομένα αλλάζουν. Όπως προκύπτει από όλα τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα, η κατάσταση είναι ήδη εξαιρετικά δύσκολη και από τη στιγμή που δεν έχει επιτευχθεί το λεγόμενο τείχος ανοσίας, οδεύουμε προς μια χειμερινή περίοδο που ουδείς αυτή τη στιγμή μπορεί να προβλέψει με σιγουριά πώς θα κυλήσει. 

Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι λογικό να μην έχει δοθεί η απαιτούμενη προσοχή, αλλά και προβολή στο θέμα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, καθώς και της τήρησης ηλεκτρονικών βιβλίων. Και το θέτουμε σε αυτή τη βάση, καθώς δεν πρόκειται απλά για κάποια από τις συνήθεις και πολυάριθμες μεταβολές σε επίπεδο φορολογικής νομοθεσίας. Αυτή τη στιγμή, μεταβάλλεται ολόκληρο το φορολογικό και λογιστικό γίγνεσθαι, πρόκειται για μια διαρθρωτική αλλαγή που αφορά όλες τις επιχειρήσεις και τον τρόπο λειτουργίας τους. 

Ήδη λοιπόν, εδώ και ενάμισι περίπου μήνα διάγουμε και τυπικά μέρες myData. Κι αν την 1η Οκτωβρίου είχαμε την έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής τους από μια σημαντική μερίδα επιχειρήσεων, πλέον από 1/11 εντάχθηκαν και όλες οι υπόλοιπες. Πάντα με την επισήμανση, ότι ειδικά αυτοί οι τελευταίοι μήνες της χρονιάς, αποτελούν ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα, με τις επιχειρήσεις να έχουν συγκεκριμένες, παράλληλα όμως περιορισμένες υποχρεώσεις.

Για παράδειγμα, τη δεδομένη χρονική στιγμή, είναι υποχρεωμένες για την ενημέρωση της πλατφόρμας μόνο για τα έσοδά τους. Ουσιαστικά αυτό που επιδιώκεται από τώρα και έως το τέλος του έτους από την ΑΑΔΕ, είναι να εξοικειωθούν οι επιχειρήσεις με την ανάρτηση των εσόδων τους, καθώς αυτό αποτελεί ένα κομβικής σημασίας ζήτημα για την επιτυχή μετάβαση στο πλήρες σύστημα διαχείρισης της πλατφόρμας.

Προσωρινά δηλαδή, δεν μας απασχολεί το θέμα των χαρακτηρισμών των αγορών και των δαπανών τους. Τονίζουμε πάντως ότι αυτή η ευελιξία που παρέχεται είναι προσωρινή, καθώς όλα όσα τη δεδομένη στιγμή θεωρούνται ως μη υποχρεωτικά, θα πρέπει να τακτοποιηθούν και να διευθετηθούν τους πρώτους μήνες του ’22 και βάσει του χρονοδιαγράμματος της ΑΑΔΕ. 

Όλα τα παραπάνω αναφορικά με το myData πάντα, καθώς ούτως ή άλλως η τήρηση των λογιστικών βιβλίων, εννοείται ότι εξακολουθεί να γίνεται κανονικά, όπως ανέκαθεν. Και βέβαια το θέμα είναι τόσο πολυσύνθετο που δεν μπορεί να γίνει η οποιαδήποτε ανάλυση μέσα σε κάποιες αράδες. Απλά παραθέτουμε κάποια βασικά σημεία, κάποιες από τις γενικές παραμέτρους, με την επισήμανση ότι θα επανέλθουμε με κάποιες πιο σαφείς και στοχευμένες αναφορές σε συγκεκριμένα ζητήματα.

Θα μπορούσαμε γενικότερα, να χαρακτηρίσουμε το myData, ως μια δυναμική online πλατφόρμα, ως ένα ευρύτερο ψηφιακό σύστημα, στο οποίο και ανεβαίνουν διαρκώς παραστατικά από όλες τις επιχειρήσεις που βρίσκονται οπουδήποτε ανά την επικράτεια. 

Τα κανάλια διαβίβασης που μπορούν να επιλέξουν οι επιχειρήσεις και μέσω των οποίων είναι δυνατή η αποστολή των δεδομένων τους, είναι πέντε και είναι τα εξής:

1. Πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης /

Κοστολογικά αποτελεί την πιο ακριβή λύση. Γι’ αυτό άλλωστε, παρέχονται κάποια φορολογικά κίνητρα για την επιλογή πιστοποιημένων παρόχων διαβίβασης

2. Επιχειρήσεις Λογισμικού – ERP (εμπορικό/λογιστικό) /

Αποτελεί την πιο ευέλικτη μέθοδο. Πέρα από τις επιχειρήσεις που έχουν δικό τους λογισμικό τιμολόγησης, σε αυτήν την κατηγορία θα εντάξουμε και τις εφαρμογές που αναπτύχθηκαν από ιδιωτικές εταιρίες, κατονομάζονται με τον κάπως αδόκιμο όρο ως «τιμολογιέρες», και λειτουργούν σε περιβάλλον cloud. 

3. Ειδική φόρμα καταχώρησης / 

Αφορά κυρίως μικρές επιχειρήσεις, με ακαθάριστα έσοδα έως 50.000 €  ή που εκδίδουν έως 50 τιμολόγια (έτος αναφοράς αυτήν τη στιγμή το 2019)

4. Φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί (ΦΗΜ) / 

Εδώ κυρίως έχουμε τη διαβίβαση των λιανικών συναλλαγών, μέσω φορολογικών μηχανισμών και ταμειακών μηχανών

5. Ηλεκτρονική εφαρμογή τιμολόγησης από την ΑΑΔΕ / 

Τέθηκε σε λειτουργία αρχές Σεπτεμβρίου. Αποτελεί μια εναλλακτική λύση στις αντίστοιχες εφαρμογές ιδιωτικών εταιριών. Ουσιαστικά η ΑΑΔΕ υλοποίησε τη δική της εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Να διευκρινίσουμε για να μην προκύπτουν τυχόν παρερμηνείες, ότι εδώ δεν ισχύουν οι περιορισμοί και τα όρια της ειδικής φόρμας καταχώρησης.

Κάθε επιτυχής διαβίβαση παραστατικού από την εκδότρια επιχείρηση, λαμβάνει έναν αριθμό ΜΑΡΚ. Πρόκειται για ένα 15ψήφιο μοναδικό νούμερο που, θα το παρομοιάζαμε με αριθμό πρωτοκόλλου, η έκδοση του οποίου πιστοποιεί ότι έχει πραγματοποιηθεί επιτυχώς η διαβίβαση του παραστατικού.

Ποιες είναι οι γενικές κατηγορίες εσόδων στα πλαίσια εφαρμογής του myData

Οι Χαρακτηρισμοί των εσόδων (με τα ανάλογα κατά περίπτωση προσθετικά ή αφαιρετικά σύμβολα) είναι οι παρακάτω:

Έσοδα (+) / (-) 

1.1_Έσοδα από Πώληση Εμπορευμάτων (+) / (-) 

1.2_Έσοδα από Πώληση Προϊόντων (+) / (-) 

1.3_Έσοδα από Παροχή Υπηρεσιών (+) / (-) 

1.4_Έσοδα από Πώληση Παγίων (+) / (-) 

1.5_Λοιπά Έσοδα/ Κέρδη (+) / (-) 

1.6_Αυτοπαραδόσεις / Ιδιοχρησιμοποιήσεις (+) / (-) 

1.7_Έσοδα για λ/σμο τρίτων (+) / (-) 

1.8_Έσοδα προηγούμενων χρήσεων (+) / (-) 

1.9_Έσοδα επομένων χρήσεων (+) / (-) 

1.10_Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εσόδων (+) / 

1.95_Λοιπά Πληροφοριακά Στοιχεία Εσόδων(+)/ (-)

Και οι αντίστοιχες κατηγορίες των εξόδων

Οι χαρακτηρισμοί των εξόδων είναι οι παρακάτω:

Έξοδα (-) / (+)

  • 2.1_Αγορές Εμπορευμάτων (-) / (+)
  • 2.2_Αγορές Α’-Β’ Υλών (-) / (+)
  • 2.3_Λήψη Υπηρεσιών (-) / (+)
  • 2.4_Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ (-) / (+)
  • 2.5_Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ (-) /(+)
  • 2.6_Αμοιβές και Παροχές προσωπικού (-) / (+)
  • 2.7_Αγορές Παγίων (-) / (+)
  • 2.8_Αποσβέσεις Παγίων (-) / (+)
  • 2.9_Έξοδα για λ/σμο τρίτων (-) / (+)
  • 2.10_Έξοδα προηγούμενων χρήσεων (-) / (+)
  • 2.11_Έξοδα επομένων χρήσεων (-) / (+)
  • 2.12_Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων (-) / (+)
  • 2.13_Αποθέματα Έναρξης Περιόδου (Ε3 προηγ. Περιόδου) (-)
  • 2.14_Αποθέματα Λήξης Περιόδου (Ε3 τρέχουσας Περιόδου) (+)
  • 2.95_Λοιπά Πληροφοριακά Στοιχεία Εξόδων (-)/ (+)

Κατά την εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, θα έχουμε διαρκώς να αντιμετωπίσουμε δύο βασικές κατηγορίες παραστατικών. 

  • Τα αντικριζόμενα (που περιέχουν στοιχεία ταυτοποίησης τόσο του εκδότη όσο και του λήπτη του παραστατικού).  Αφορούν κυρίως συναλλαγές B2B (business to business), και είναι οι τύποι παραστατικών Α1 για τον εκδότη και Β2 για τον λήπτη.
  • Τα μη αντικριζόμενα παραστατικά. Εδώ έχουμε κυρίως τις συναλλαγές B2C (business to customer), περιλαμβάνονται τα στοιχεία ταυτοποίησης μόνο του εκδότη, και οι αντίστοιχοι τύποι παραστατικών είναι Α2 για τον εκδότη και Β1 για τον λήπτη.

Στο δια ταύτα τώρα, στα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ πραγματοποιούνται αρχικά τα εξής:

  • Διαβιβάζεται και καταχωρείται η σύνοψη των παραστατικών εσόδων/εξόδων.
  • Γίνεται ο αναγκαίος και απαιτούμενος χαρακτηρισμός των καταχωρούμενων συναλλαγών, καθώς η ΑΑΔΕ επιδιώκει την λήψη όσο γίνεται περισσότερων πληροφοριών, που διευκολύνει τις φοροελεγκτικές διαδικασίες.
  • Διενεργούνται  οι αναγκαίες λογιστικές εγγραφές τακτοποίησης. 

Αυτή η παραπάνω αλληλουχία ενεργειών είναι απαραίτητη για τον προσδιορισμό του λογιστικού και του φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους. Απώτερος στόχος της ΑΑΔΕ άλλωστε είναι -όσο πιο σύντομα αυτό καταστεί εφικτό- να δημιουργείται ακόμα και το έντυπο Ε3 αυτοματοποιημένα.

Παναγιώτης Τσένος

φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

tsenos.gr 

[email protected] 

Προγράμματα

Συνεργασία Hatzi Filax Group & EFCC: Εκπαίδευση ProjectManagement


Η Hatzi Filax Group σε συνεργασία με την εταιρία EFCC, ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα
υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα το Project Management, από το
εκπαιδευτή κ. Σαράντη Κούγιου. Το σεμινάριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στις
εγκαταστάσεις της EFCC, διήρκησε 16 ώρες και προσέφερε στους συμμετέχοντες μοναδικές
γνώσεις και πρακτικά εργαλεία για την επιτυχή διαχείριση έργων σε απαιτητικά
επαγγελματικά περιβάλλοντα.
Το πρόγραμμα επικεντρώθηκε σε κομβικά ζητήματα διαχείρισης έργων, όπως η ανάλυση
απαιτήσεων, ο σχεδιασμός και η οργάνωση έργων, η βέλτιστη διαχείριση πόρων, η
παρακολούθηση προόδου και η διαχείριση ρίσκου. Με βάση τις ανάγκες της σύγχρονης
αγοράς, οι συμμετέχοντες εκπαιδεύτηκαν σε πρακτικές λύσεις και μεθοδολογίες, που τους
βοηθούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις προκλήσεις του επαγγελματικού τους
χώρου.
Η συνεργασία της Hatzi Filax Group με την EFCC για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του
συγκεκριμένου προγράμματος αποτελεί ακόμα μία απόδειξη της αφοσίωσης της εταιρείας
στη συνεχή ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της, επενδύοντας στην εκπαίδευση και την
επαγγελματική ενδυνάμωση των εργαζομένων της. Η EFCC δεσμεύεται να συνεχίσει τη
στρατηγική της για την παροχή εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών υψηλού επιπέδου, που
ενισχύουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες του προσωπικού της.

Ο κος Eυσταθίου Αθανάσιος, CEO της EFCC, δήλωσε ότι:

“Ευχαριστούμε την εταιρία Hatzi Filax Group, που μας επέτρεψε να υλοποιήσουμε αυτό το
ολοκληρωμένο σεμινάριο για τη Διαχείριση Έργων. Η συμμετοχή και οι γνώσεις που αποκτήθηκαν
από τους εργαζομένους μας, αποτελούν ένα ακόμα σημαντικό βήμα στην ενίσχυση των δεξιοτήτων
τους και την επιτυχία των μελλοντικών μας στόχων. Στην EFCC, πιστεύουμε ακράδαντα πως η
επένδυση στην κατάρτιση του προσωπικού μας αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη συνεχή
πρόοδο και την καινοτομία της εταιρείας. Η συνεργασία μας με την Hatzi Filax, καθώς και οι
πολύτιμες γνώσεις που μοιράστηκε ο κ. Σαράντης Κούγιου ενισχύουν την ικανότητα της ομάδας μας
να διαχειρίζεται σύνθετες απαιτήσεις έργων. Μαζί, θέτουμε τις βάσεις για μελλοντική επιτυχία και
καινοτομία.”

H κα Ευσταθίου Ελίνα, HR Coordinator της EFCC δήλωσε ότι:
“Η εξέλιξη και η φροντίδα των ανθρώπων μας βρίσκεται στο επίκεντρο για την EFCC. Η συνεργασία
μας με τη Hatzi Filax Group για την παροχή εκπαίδευσης στη Διαχείριση Έργων αποτελεί μέρος των
συνεχιζόμενων προσπαθειών μας να προσφέρουμε στην ομάδα μας πρακτικές δεξιότητες που
ενισχύουν την καθημερινή τους εργασία. Το σεμινάριο υπό την καθοδήγηση του κ. Κούγιου έδωσε
στους συνεργάτες μας νέες μεθοδολογίες για την αποτελεσματική διαχείριση έργων, βοηθώντας
τους στην αντιμετώπιση των προκλήσεων με αυτοπεποίθηση και ακρίβεια.

Continue Reading

Προγράμματα

Επιχειρηματική Αποστολή ENTERPRISE GREECE, ΕΒΕΑ, ΣΕΒ και ΣΕΒΕ στην Βουλγαρία

Σημαντικές ευκαιρίες σε βασικούς κλάδους της ελληνικής
οικονομίας ανέδειξε η επιχειρηματική αποστολή στην Βουλγαρία που διοργάνωσε η
Enterprise Greece, το ΕΒΕΑ, ο ΣΕΒ και ο ΣΕΒΕ, σε συνεργασία με το Εμπορικό και
Βιομηχανικό Επιμελητήριο Βουλγαρίας και το Γραφείο Ο.Ε.Υ. της Πρεσβείας της
Ελλάδος στην Σόφια οπου πραγματοποιήθηκε Επιχειρηματικό Forum στο κτίριο
του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Βουλγαρίας και συμμετείχαν 15
ελληνικές επιχειρήσεις από τους κλάδους των τροφίμων/ποτών, ενέργειας,
κατασκευών/δομικών υλικών, real estate/τουρισμού και τεχνολογίας. Στο πλαίσιο του
Επιχειρηματικού Φόρουμ πραγματοποιήθηκαν σχεδόν 150 συναντήσεις ελληνικών
επιχειρήσεων με αντίστοιχες βουλγαρικές. Την πρώτη ημέρα της επίσκεψης, η Πρεσβεία της Ελλάδας στη Σόφια παρέθεσε δεξίωση στην Πρεσβευτική Κατοικία προς τιμήν των μελών της Αντιπροσωπείας.

Η οικονομία της Βουλγαρίας είναι μια οικονομία μεσαίου εισοδήματος, με το νόμισμά
της να έχει συνδεθεί με το ευρώ και να αναμένει την ένταξή της στην ευρωζώνη. Η
χώρα προσχώρησε στη ζώνη Σένγκεν. Παρόλο που οι παγκόσμιες
προκλήσεις και κάποιες εσωτερικές προκλήσεις έχουν οδηγήσει σε μείωση των
εξαγωγών της, η συμβολή των διαρθρωτικών ταμείων της ΕΕ έχει διαδραματίσει
κρίσιμο ρόλο στην ανάκαμψη των επενδύσεων. Η αγοραστική δύναμη του πληθυσμού
της κινείται ανοδικά τα τελευταία χρόνια, φτάνοντας τα 214,061 δισ. δολάρια,
κατατάσσοντας τη χώρα στην 75η θέση παγκοσμίως. Οι προοπτικές παραμένουν
θετικές για την οικονομία της, η οποία προσανατολίζεται σε περαιτέρω εκσυγχρονισμό.
Στο Επιχειρηματικό Φόρουμ, η κα Σοφία Κουνενάκη
Εφραίμογλου, Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, δήλωσε ότι: «Η Βουλγαρία αναδεικνύεται τα
τελευταία χρόνια σε σημαντικό στρατηγικό και οικονομικό εταίρο της Ελλάδας. Η
γεωγραφική εγγύτητα, το κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο, αλλά και οι ιστορικοί δεσμοί
φιλίας, μας παρέχουν το ιδανικό υπόβαθρο για την εμβάθυνση της συνεργασίας μας.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Βουλγαρία αποτελούν λαμπρό
παράδειγμα αυτής της συνεργασίας με ετήσιο κύκλο εργασιών που αγγίζει τα 4 δισ.
ευρώ. Οι Έλληνες επιχειρηματίες έχουν βρει στην Βουλγαρία ένα ευνοϊκό περιβάλλον
ανάπτυξης, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχει η βουλγαρική αγορά. Οι τομείς
της ενέργειας, των κατασκευών, των logistics, της τεχνολογίας και των υπηρεσιών βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της επιχειρηματικής συνεργασίας, δημιουργώντας
σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες.

Πάνω σε αυτές τις ισχυρές βάσεις, έχουμε τη δυνατότητα να αναπτύξουμε νέες,
γόνιμες επιχειρηματικές συμπράξεις, αξιοποιώντας συμπληρωματικούς πόρους και
πλεονεκτήματα. Τομείς όπως τα επώνυμα τρόφιμα και ποτά, τα φαρμακευτικά
προϊόντα και τα καλλυντικά, ο μηχανολογικός και ηλεκτρονικός εξοπλισμός, τα δομικά
υλικά, τα χημικά και οι τεχνολογίες περιβάλλοντος, παρουσιάζουν εξαιρετικές
δυνατότητες για αμοιβαία επωφελείς συνεργασίες. Έχουμε, επίσης, ένα λαμπρό πεδίο
συνεργασίας όσον αφορά την υποστήριξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, η οποία
λειτουργεί ως επιταχυντής καινοτομίας και ανάπτυξης για το σύνολο της κάθε
οικονομίας. Έχουμε ήδη την καλή εμπειρία της συνεργασίας με το Επιμελητήριο και το
Πανεπιστήμιο του Ruse της Βουλγαρίας, στο πλαίσιο του διασυνοριακού
προγράμματος Gazelle, το οποίο υλοποιήθηκε με εξαιρετικά αποτελέσματα. Θεωρώ ότι
μπορούμε να επιδιώξουμε νέες συμπράξεις σε αυτόν τον τομέα, προς όφελος των
οικοσυστημάτων και των οικονομιών μας. Ως ΕΒΕΑ συνεχίζουμε να εργαζόμαστε
συστηματικά για τη διεύρυνση της συνεργασίας και την ενίσχυση των εμπορικών
δεσμών μεταξύ της Ελλάδας και της Βουλγαρίας».
Η κα Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Enterprise
Greece, παρουσίασε στους εκπροσώπους των παρευρισκόμενων βουλγαρικών
επιχειρήσεων την επενδυτική πρόταση της Ελλάδας. Στην ομιλία της, εστίασε στα
πρόσφατα μακροοικονομικά δεδομένα, στις μεταρρυθμίσεις που έχουν υλοποιηθεί για
τη διαμόρφωση ενός ελκυστικού και δυναμικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος,
καθώς και στην είσοδο διεθνώς αναγνωρισμένων ομίλων στη χώρα. Επιπλέον,
παρουσίασε τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και επενδυτικά κίνητρα που
προσφέρει η Ελλάδα. Η κα Αλεξανδροπούλου δήλωσε ότι: «Η Βουλγαρία είναι ο
σημαντικότερος οικονομικός και εμπορικός εταίρος της Ελλάδας στη Νοτιοανατολική
Ευρώπη και ένας από τους κορυφαίους εταίρους μας παγκοσμίως. Η γεωγραφική μας
εγγύτητα, η εκτεταμένη παρουσία ελληνικών επιχειρήσεων στην Βουλγαρία, οι
αυξανόμενες τουριστικές ανταλλαγές και η φήμη των ελληνικών προϊόντων έχουν
παίξει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση των οικονομικών και εμπορικών μας δεσμών.
Αυτές οι βαθιά ριζωμένες σχέσεις επιτρέπουν την αναβάθμιση της συνεργασίας μας και
σε νέους τομείς».
H κα Βίκυ Μακρυγιάννη, Διευθύντρια Διεθνών Σχέσεων και Περιφερειακής Ανάπτυξης
στον ΣΕΒ, δήλωσε ότι «Η εγγύτητα και οι παραδοσιακά καλές σχέσεις μεταξύ Ελλάδας
και Βουλγαρίας, αποτελούν έναν ακρογωνιαίο λίθο για την περαιτέρω ανάπτυξη των
διμερών μας εμπορικών σχέσεων σε πολλούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Παρά
την παρουσία μεγάλου αριθμού ελληνικών επιχειρήσεων και του ενισχυμένου
διμερούς εμπορίου, ευκαιρίες συνεχίζουν να υπάρχουν στα επώνυμα και ποιοτικά
προϊόντα του κλάδου τροφίμων και ποτών, στα φαρμακευτικά προϊόντα-καλλυντικά
και τον ιατρικό εξοπλισμό, στα μηχανήματα και εξαρτήματα (Μηχανολογικός και
ηλεκτρονικός-ηλεκτρολογικός εξοπλισμός), στα χημικά προϊόντα, στις κατασκευές και
τα δομικά υλικά, καθώς και στις περιβαλλοντικές τεχνολογίες. Η πολιτισμική και

γεωγραφική εγγύτητα (χαμηλό κόστος μεταφοράς), το καλό όνομα που έχουν
αποκτήσει τα ελληνικά προϊόντα στη χώρα τα τελευταία χρόνια, καθώς και η
αυξανόμενη αγοραστική δύναμη των Βούλγαρων καταναλωτών, καθιστούν την
Βουλγαρία μία πολλά υποσχόμενη αγορά για τους Έλληνες εξαγωγείς.
Ο κος. Παναγιώτης Χασάπης, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ – Συνδέσμου
Εξαγωγέων, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι: Η διαχρονικά στενή εμπορική συνεργασία
μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας σημειώνει πρόσθετη ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία
έτη, με τη συνολική αξία των διμερών συναλλαγών να διπλασιάζεται, αγγίζοντας το 3% περίπου του ελληνικού ΑΕΠ. Παρά την πρόοδο, το εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών έχει λόγω της  δυναμικής του περαιτέρω περιθώρια βελτίωσης. Λόγω της βαθιάς γνώσης που διαθέτουμε για τη συγκεκριμένη αγορά,
τονίζουμε ότι το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στις ελλιπείς υποδομές μεταφορών, όπως οι παλαιωμένες σιδηροδρομικές γραμμές και οι καθυστερήσεις στα σύνορα, κάτι το οποίο επηρεάζει την ταχύτητα και το κόστος του εμπορίου. Τα εμπόδια
στην άνθιση του εμπορίου θα αμβλυνθούν με την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών
συνδέσεων και την ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών συνοριακών διασυνδέσεων.
Παραδείγματα επενδύσεων περιλαμβάνουν τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής
γραμμής Θεσσαλονίκης – Σόφιας, ενώ θετική εξέλιξη είναι η έναρξη λειτουργίας του
διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας, που ενισχύει τη
μεταφορά ενέργειας. Τέλος, απαραίτητη κρίνεται η ενίσχυση των συνεργειών και η
καλύτερη ενημέρωση, για την επίτευξη του απώτερου σκοπού, αυτού της
διασυνοριακής συνεργασίας.
Η αποστολή πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Συνδέσμου Βιομηχανιών
Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας, του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων &
Βιομηχανιών, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών Πελοποννήσου και Δυτικής
Ελλάδας, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Στερεάς Ελλάδας και του Συνδέσμου
Βιομηχανιών Αττικής-Πειραιώς.

Στην αποστολή συμμετείχαν εκπρόσωποι από τις ακόλουθες ελληνικές επιχειρήσεις:
1 AGROVIM S.A.
2 ECONERGY GREECE
3 ELEA CRETA – ELEA LAND
4 ELVIDA FOODS SA
5 G. GLENTOS SA – KIBO CABINS
6 HOBSIDO
7 KOURTIDIS GROUP OF COMPANIES
8 LOULIS FOOD INGREDIENTS S.A.

9 MATTHAIOS & SOTIRIOS NAOUMIS GP
10 MEDITERRANEAN PALACE HOTEL
11 M&N FOODS PC
12 POBUCA
13 PORTOKALLIDIS PLASTICS
14 SYSTECOM SA
15 TACHAS BROS CO

Enterprise Greece
Η Εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου
Α.Ε.) είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών,
για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, με
στόχο να προβάλλει τη χώρα ως ελκυστικό επενδυτικό προορισμό και να προωθεί τα
ανταγωνιστικά εξαγωγικά προϊόντα και υπηρεσίες της Ελλάδας.

Continue Reading

Παρουσίαση

«Δύο Χρόνια ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Επένδυση στο Μέλλον των Νέων με Υποτροφίεςστα παιδιά των εργαζομένων και Τιμητικές Διακρίσεις σε Στελέχη, σε συνεργασία με την Hatzi Filax Group»

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για τον εορτασμό των 2 χρόνων λειτουργίας της
ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, στο εκπαιδευτικό κέντρο της εταιρίας.
Σε συνεργασία με την Hatzi Filax Group, απονεμήθηκαν υποτροφίες και τιμητικοί έπαινοι στα παιδιά
των εργαζομένων της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ που πέτυχαν την εισαγωγή τους στις Ανώτατες
Εκπαιδευτικές Σχολές. Επιπλέον, τιμήθηκαν και διακρίθηκαν στελέχη και εσωτερικοί εκπαιδευτές της
ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ για την αφοσίωση και συνεισφορά τους στην ανάπτυξη του Οργανισμού.
Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, πιστή στις αξίες της για την υποστήριξη και ενίσχυση των νέων φοιτητών
τίμησε τους επιτυχόντες για τις προσπάθειές τους, επιβραβεύοντας παράλληλα την είσοδο τους στα
πανεπιστήμια με τη χορήγηση υποτροφιών.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, στελέχη της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ,
καθώς και γονείς, οι οποίοι χειροκρότησαν θερμά τους νέους για τις επιτυχίες τους, εκφράζοντας τις
ευχές τους για μια επιτυχημένη ακαδημαϊκή πορεία. Οι παρευρισκόμενοι είχαν επίσης την ευκαιρία να
παρακολουθήσουν ομιλίες από τους επικεφαλής της Ακαδημίας, οι οποίοι παρουσίασαν το όραμα και
τις μελλοντικές προοπτικές της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή της στην
υποστήριξη της νέας γενιάς.
Η κα Αθηνά Χριστοδουλάκη, Διευθύντρια της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, δήλωσε ότι:
«Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία HATZI FILAX GROUP για τη στήριξη και τη συνεργασία. Η
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ παραμένει προσηλωμένη στην ανάπτυξη και υποστήριξη των εργαζομένων
της, ενώ παράλληλα επιβεβαιώνει το κοινωνικό της πρόσωπο, επενδύοντας στο μέλλον των νέων και
ενισχύοντας τις επαγγελματικές τους προοπτικές. Με συνέπεια και όραμα, συνεχίζουμε να
προσφέρουμε ευκαιρίες προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, μέσα από δράσεις που προάγουν
τη γνώση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.


Ο κος Γιώργος Κατωπόδης, Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, δήλωσε
ότι: «Είμαστε υπερήφανοι που γιορτάζουμε τη 2η επέτειο της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, έναν θεσμό
που αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στη δέσμευσή μας για συνεχή μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ έχει εκπαιδεύσει και έχει βοηθήσει στην
επαγγελματική εξέλιξη των περισσοτέρων εργαζομένων της εταιρείας μας, μέσω σεμιναρίων,
εργαστηρίων και εξειδικευμένων προγραμμάτων κατάρτισης, βοηθώντας τους αρχικά να βελτιώσουν
τις δεξιότητές τους και στη συνέχεια να διαπρέψουν στους ρόλους τους. Καθώς αποτελεί σημαντική
παράμετρο της στρατηγικής μας θέλουμε συνεχώς να αναπτύσσουμε τους ανθρώπους μας και
παραμένουμε πάντα δίπλα τους, αφοσιωμένοι στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας ανάπτυξης,
επιτυχίας και εξέλιξης.

Ευχαριστώ θερμά την ομάδα της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, εσωτερικούς
εκπαιδευτές και τους συνεργάτες μας, για την προσπάθεια τους και τα εξαιρετικά τους αποτελέσματα».
Η κα Χάτζη Σκευοφύλακα, Ceo & Founder της Hatzi Filax Group, δήλωσε ότι: « Με ιδιαίτερη χαρά και
υπερηφάνεια γιορτάζουμε τα δύο χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ.
Μέσα σε αυτό το διάστημα, έχουμε καταφέρει να εξοπλίσουμε χιλιάδες επαγγελματίες με τις δεξιότητες
και τις γνώσεις που απαιτούνται για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του συνεχώς μεταβαλλόμενου
επιχειρηματικού κόσμου. Η επένδυση στο reskilling και upskilling των ανθρώπων μας είναι στρατηγική
επιλογή που έχει ήδη αρχίσει να αποδίδει θετικά αποτελέσματα. Ευχαριστώ θερμά όλους τους
συνεργάτες και εσωτερικούς εκπαιδευτές της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ που συνέβαλαν στην επιτυχία
της, καθώς και τους εργαζομένους που αγκάλιασαν την ευκαιρία για προσωπική και επαγγελματική
ανάπτυξη. Είμαστε δεσμευμένοι να συνεχίσουμε με το ίδιο πάθος και αφοσίωση, διασφαλίζοντας ότι η
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ θα παραμείνει πρωτοπόρος στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των ηγετών του
αύριο.»
Η Hatzi Filax Group, μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, υπογραμμίζει τη δέσμευσή της στη συνεχή
ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ – ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, με στόχο
την ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων και την προσφορά ανώτερων υπηρεσιών προς τους
πελάτες της.

Η συνεργασία της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ με την Hatzi Filax Group αποδεικνύει ότι οι στρατηγικές
εταιρικές συνεργασίες μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στους νέους, ενισχύοντας τις
δυνατότητες τους για ακαδημαϊκή και επαγγελματική επιτυχία.

Continue Reading

Trending