Connect with us

Lifestyle

Nutri Score ή .. Foodomics?

Την τακτική Τετάρτη, 10 Φεβ 2021, στις 12.00, ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής, όπως κάθε Τετάρτη, προσκαλεί στην δημόσια διαδικτυακή συζήτηση με επίκαιρο θέμα: Nutri Score ή .. Foodomics?

Η δημόσια συζήτηση είναι ανοικτή σε όποιον ενδιαφέρεται στο facebook στο προφίλ Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα για ερωτήσεις και παρατηρήσεις και στο www.vgainoumemprosta.gr μόνο για παρακολούθηση. 

Στις πολλές απορίες που δημιουργήθηκαν κατά την παρακολούθηση της συζήτησης του Ινστιτούτου Προϊόντων Κρέατος (1/2/2021) θα προσπαθήσει να συστηματοποιήσει η συζήτηση της Τετάρτης, 10 Φεβ 2021, με την βοήθεια της κας Ευαγγελίας Μπαρκονίκου (Δ/ντριας Διασφάλισης Ποιότητας). 

Αν καταλάβαμε καλά «Nutri Score», βαθμολογία Nutri, είναι μια ετικέτα πέντε (5) χρωμάτων, όπου το Α-πράσινο βαθύ είναι προτιμώμενο, Β-πράσινο αχνό, C-κίτρινο, D-πορτοκαλί & E-κόκκινο. Ο υπολογισμός της βαθμολογίας περιλαμβάνει επτά διαφορετικές παραμέτρους των πληροφοριών σχετικά με τα θρεπτικά συστατικά ανά 100 γραμμάρια τροφίμων που είναι συνήθως διαθέσιμες σε συσκευασίες τροφίμων. Η υψηλή περιεκτικότητα σε φρούτα & λαχανικά, ίνες & πρωτεΐνες προάγει μια προτιμώμενη βαθμολογία, ενώ η υψηλή περιεκτικότητα σε ενέργεια, ζάχαρη, κορεσμένα λιπαρά οξέα και νάτριο επιβάλει μια «κόκκινη» βαθμολογία. 

Με εξέπληξε ότι σε μια κατάταξη αξιολόγησης με Nutri Score A, B, C, D & Ε, που είδαμε στις 1/2/2021 το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο αξιολογείται με D, το Βιτάμ με D, η Φυτίνη με D, ο χυμός πορτοκάλι με Ε, το γάλα με Ε, τα Coji-Berries με D, καστανή ζάχαρη με D, το μέλι με D, ψωμί λευκό με D, μακαρόνια με Α κλπ …

Μοιάζει να πρόκειται για μια ακόμα προσπάθεια επιβολής της παγκοσμιοποιημένης ομογενοποιημένης αγοράς καταναλωτών. Ο υπεραπλουστευμένος κώδικας, για καταναλωτές χωρίς χρήση σκέψης, δημιουργεί την άποψη ότι ΔΕΝ λαμβάνει υπ’ όψη άλλες σημαντικές παραμέτρους, όπως πχ τον τρόπο ζωής του ανθρώπου, ή τις κλιματικές συνθήκες που επικρατούν στον τόπο κατανάλωσης ή ακόμα και άλλα χαρακτηριστικά που προσδίδουν ειδικές ιδιότητες. 

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενή Τομέα Περιφέρειας Κρήτης κ Μ. Χνάρης, σε επιστολή του, αναφέρεται στον σοβαρό κίνδυνο που θέτει το σύστημα επισήμανσης ποιότητας προϊόντων, Nutri Score, για τα κρητικά εξαγώγιμα προϊόντα και ειδικά για το λάδι, το μέλι και άλλα προϊόντα. Το Nutri Score στοχεύει στην ενημέρωση των καταναλωτών λαμβάνοντας υπόψη μόνον λίπη, σάκχαρα & αλάτι των τροφών, χωρίς να αξιολογείται συνολικά το διατροφικό προφίλ του τροφίμου ως προς τις ευεργετικές του ιδιότητες. Αυτό έχει ως συνέπεια προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε καλά λίπη όπως το ελαιόλαδο και υγιεινά σάκχαρα όπως το μέλι, να κατατάσσονται στην ίδια προτελευταία ποιοτική κατηγορία μαζί με την κέτσαπ και προϊόντα τύπου κόλα (!…). agrocapital.gr, 8/12/2021. 

Ένα γεύμα με κόκκινο κρασί και χοιρινό λαρδί είναι απαραίτητο και σωστό στην βόρεια Φιλανδία. Το ίδιο γεύμα με κρασί και χοιρινό πρέπει να αποφεύγεται στην Σαχάρα, και στην Ινδία αν δεν συνοδεύεται από ισχυρά καρυκεύματα ίσως να μην είναι σωστό … Τι ακριβώς δείχνει το Nutri Score?. 

Ο κύριος Ανδρέας Κ. είναι ένας 65χρονος παραγωγός μελιού στο Καρπενήσι, ο οποίος πιστεύει ότι το μέλι του είναι ξεχωριστό. Είναι όμως πράγματι ξεχωριστό; Και αν ναι, τι είναι αυτό που του προσδίδει υπεραξία; Το ξεχωριστό αυτό στοιχείο, το οποίο γνωρίζει εμπειρικά ο παραγωγός, θα μπορούσε να τεκμηριωθεί και επιστημονικά αν ο ίδιος είχε έναν τρόπο να κάνει μια πλήρη χαρτογράφηση της μοριακής σύστασης του προϊόντος του με τη χρήση των πιο εξελιγμένων τεχνικών πολυδύναμης ανάλυσης, ώστε να αναδείξει την αυθεντικότητά και τη διατροφική του αξία και γιατί όχι, να προχωρήσει ακόμη και σε κλινικές δοκιμές για να διαπιστώσει την ευεργετική του επίδραση στον ανθρώπινο οργανισμό. Β. Μιχοπούλου, in.gr, 21/12/2020.

Η FoodOmicsGR ακολουθεί την τάση στην ανάλυση τροφίμων foodomics, η οποία συνδυάζει την επιστήμη τροφίμων & διατροφής με τις πρόσφατες εξελίξεις στην αναλυτική χημεία, κυρίως στα εργαλεία «omics» (γονιδιωματική, μεταβολομική, μεταγραφωματική πρωτεομική) και στη βιοπληροφορική-χημειομετρία με χρήση τεχνολογιών μηχανικής εκμάθησης. Στο πλαίσιο αυτού του ερευνητικού trend, οι αναλυτικοί χημικοί ξεπερνούν την ανίχνευση και ταυτοποίηση των συστατικών διαφόρων δειγμάτων και αντιμετωπίζουν την πρόκληση της ολιστικής χαρτογράφησης του προφίλ ενός τροφίμου ή ενός βιολογικού δείγματος με τη χρήση των πιο σύγχρονων τεχνικών πολυδύναμης ανάλυσης, ικανοποιώντας ταυτόχρονα τις απαιτήσεις της αειφόρου ανάπτυξης και της πράσινης ή βιώσιμης παραγωγής. Καθ Γεώργιος Θεοδωρίδης, ΑΠΘ. in.gr.

«Υποθέστε ότι ένας μικρός συνεταιρισμός κτηνοτρόφων θέλει να κάνει ένα επιχειρηματικό βήμα, να παραγάγει ένα νέο προϊόν, για παράδειγμα ένα γιαούρτι, αλλά δεν ξέρει πώς να το κάνει. Εμείς μπορούμε να τον βοηθήσουμε ξεκινώντας από την ολιστική διαχείριση της εκτροφής, δηλ. από τον στάβλο και τις τροφές που χορηγούμε στα ζώα και φτάνοντας μέχρι τον σχεδιασμό του προϊόντος και την πιστοποίηση. Μπορούμε να κάνουμε μοναδικό το προϊόν προσδίδοντάς του υπεραξία βάσει του μοριακού του προφίλ, της αυθεντικότητας και της γεωγραφικής του προέλευσης», καθ Γεώργιος Αρσένος, ΑΠΘ. in.gr.

Foodomics.GR. Ένα έργο σταθμός για τον ενδελεχή χαρακτηρισμό των Ελληνικών τροφίμων και την επιστημονική τους ταυτότητα. Σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη ερευνητικών υπηρεσιών τόσο για ερευνητές όσο και παραγωγούς με στόχο: 1. Τον έλεγχο της αυθεντικότητας, της ιχνηλασιμότητας, της γεωγραφικής και γενετικής προέλευσης τροφίμων μέσω του γενετικού/μοριακού χαρακτηρισμού του ελαιόλαδου, των οίνων και αποσταγμάτων, του γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων, του μελιού, καθώς και άλλων τροφίμων και προϊόντων με στόχο την ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών της Ελληνικής πρωτογενούς παραγωγής & 2. Την ανάδειξη και βελτίωση μοναδικών χαρακτηριστικών των ελληνικών τροφίμων αναφορικά με την διακριτή ποιότητα & ασφάλεια. Καθ. Γιάννης Σκούφος, facebook, 4/2/2021.

Προφανώς το βιομηχανοποιημένο-παγκοσμιοποιημένο τρόφιμο, που προσπαθεί να μας επιβάλει μια ελίτ, προτιμώμενου πράσινου-Α score, ίσως ΔΕΝ αποτελεί την καλύτερη επιλογή σωστής διατροφής για τα εξαιρετικά πιστοποιημένα ελληνικά αγροτικά προϊόντα. 

Με αγωνία περιμένουμε ενημέρωση για το Nutri Score και για τα foodomics στην τακτική δημόσια διαδικτυακή συζήτηση του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής την Τετάρτη, 10 Φεβ 2021, στις 12.00 στο facebook Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα και στο www.vgainoumemprosta.gr

Μόδα

Ολυμπιακοί Αγώνες Και Ολυμπιακή Μόδα

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι εδώ, και αποτελούν κατά κοινή ομολογία ένα από τα πιο σημαντικά αθλητικά γεγονότα παγκοσμίως. Οι Αγώνες δεν είναι μόνο μια γιορτή αθλητισμού, αλλά και ένα σημαντικό μέσο πολιτιστικής ανταλλαγής, καινοτομίας και δημιουργίας νέων τάσεων. Ένα τέτοιο γεγονός όπως είναι φυσιολογικό δεν γίνεται να αφήσει ανεπηρέαστη την μόδα. 

Η επιρροή τον Ολυμπιακών αγώνων στην παγκόσμια μόδα

Η μόδα δεν μένει αμέτοχη στην επίδραση των Ολυμπιακών Αγώνων. Κάθε διοργάνωση συνοδεύεται από νέες τάσεις και καινοτομίες στον χώρο της ένδυσης τόσο αθλητικής όσο και μη. Οι σχεδιαστές συνεργάζονται με αθλητικές ομάδες και χώρες προβάλλοντας την δουλεία τους μέσα από αυτούς. Επιπλέον οι Ολυμπιακοί Αγώνες προάγουν την ιδέα της ένδυσης ως μέσο έκφρασης της εθνικής και πολιτιστικής ταυτότητας.

Στις ακόλουθες φωτογραφίες έχουμε την αποτύπωση όλων των παραπάνω μέσα από την ματιά της φωτογράφου Thalias Zerfou. Το make up και τα μαλλιά έχει επιμεληθεί ο Vaggelis Kolokotronis. Art director και stylist του συγκεκριμένου project o Lazaros Orfanidis με styling assistant την Kelly Xatzidaki.

Τρεις καταξιωμένοι σχεδιαστές υψηλής ραπτικής ενώνουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας μοναδικές εικόνες με άρωμα Γαλλίας και έμπνευση την γαλλική σημαία. 

Η λευκή δημιουργία είναι του Christou Paraskeuopoulou και το brand ονομάζεται Christian P.

Η κόκκινη δημιουργία είναι του Giorgou Zeti και το brand έχει την ίδια ονομασία

Η μπλε ρουά δημιουργία είναι της Alkminis Trigonaki και το brand ονομάζεται Alkmini Fashion

Models : Alexia Traiko / Sophie Geotgoulia / Melina Giakou

Lazaros Orfanidis

Fashion Consultant, Visual Merchandiser

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Το 4o Taste Halkidiki Festival στα Νέα Μουδανιά!

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής ανακοινώνει τη διοργάνωση του 4ου Φεστιβάλ Γαστρονομίας Χαλκιδικής,TASTE HALKIDIKI, που θα πραγματοποιηθεί στην Προβλήτα Νέων Μουδανιών, σε συνεργασία με το Δήμο Νέας Προποντίδας. Η εκδήλωση αποτελεί μέρος των δράσεων TASTE HALKIDIKI, που στόχο έχουν την ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου της περιοχής και είναι μία πρωτοβουλία του προέδρου Γιάννη Κουφίδη και του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής.

Στο 4o TASTE HALKIDIKI FESTIVAL τοπικοί παραγωγοί ελιάς, ελαιόλαδου, μελιού, τυροκομικών, αρτοποιημάτων, ζυμαρικών, κρασιών, μπίρας, αποσταγμάτων, από όλη τη Χαλκιδική, θα εκθέτουν τα προϊντα τους στους επισκέπτες, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για αυτά, να τα γευτούν, αλλά και τα προμηθευτούν. Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της μαγειρικής, σεφ από καταξιωμένα εστιατόρια της περιοχής θα μαγειρέψουν ζωντανά ιδιαίτερα πιάτα, τα οποία οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν, βασισμένα σε τοπικές συνταγές και αξιοποιώντας τα προϊόντα των εκθετών. Παρουσιαστής της εκδήλωσης θα είναι ο γνωστός δημοσιογράφος και παρουσιαστής Κωστής Ζαφειράκης, ο οποίος με το δικό του μοναδικό τρόπο θα παρουσιάσει τους παραγωγούς και τις ζωντανές μαγειρικές επιδείξεις. 

Όπως με κάθε ευκαιρία τονίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης, το TASTEHALKIDIKI αποτελεί θεσμό και αναδεικνύει την γαστρονομία της Χαλκιδικής, ως μια εναλλακτική μορφή τουρισμού. Μέσα από τις δράσεις του, προβάλλονται τα τοπικά προϊόντα και οι άνθρωποι πίσω από αυτά, αναδεικνύονται περιοχές τουριστικές και μη, αναβιώνουν ξεχασμένες συνταγές και έθιμα, επιμηκύνεται η τουριστική σεζόν, συνδέεται ο πρωτογενής τομέας και η μεταποίηση και τις υπηρεσίες του τουρισμού και τελικά, ενισχύεται η οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Την υλοποίησή του προγράμματος έχει αναλάβει η εταιρεία Chef Stories, εταιρία Συμβούλων Marketing & Γαστρονομίας και Διοργάνωσης Γαστρονομικών εκδηλώσεων (www.chefstories.gr), που έχει εμπνευστεί όλο το concept, το branding, αλλά και τη διοργάνωση των δράσεων Taste Halkidiki.


Continue Reading

Trending