Connect with us

Lifestyle

Nutri Score ή .. Foodomics?

Την τακτική Τετάρτη, 10 Φεβ 2021, στις 12.00, ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής, όπως κάθε Τετάρτη, προσκαλεί στην δημόσια διαδικτυακή συζήτηση με επίκαιρο θέμα: Nutri Score ή .. Foodomics?

Η δημόσια συζήτηση είναι ανοικτή σε όποιον ενδιαφέρεται στο facebook στο προφίλ Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα για ερωτήσεις και παρατηρήσεις και στο www.vgainoumemprosta.gr μόνο για παρακολούθηση. 

Στις πολλές απορίες που δημιουργήθηκαν κατά την παρακολούθηση της συζήτησης του Ινστιτούτου Προϊόντων Κρέατος (1/2/2021) θα προσπαθήσει να συστηματοποιήσει η συζήτηση της Τετάρτης, 10 Φεβ 2021, με την βοήθεια της κας Ευαγγελίας Μπαρκονίκου (Δ/ντριας Διασφάλισης Ποιότητας). 

Αν καταλάβαμε καλά «Nutri Score», βαθμολογία Nutri, είναι μια ετικέτα πέντε (5) χρωμάτων, όπου το Α-πράσινο βαθύ είναι προτιμώμενο, Β-πράσινο αχνό, C-κίτρινο, D-πορτοκαλί & E-κόκκινο. Ο υπολογισμός της βαθμολογίας περιλαμβάνει επτά διαφορετικές παραμέτρους των πληροφοριών σχετικά με τα θρεπτικά συστατικά ανά 100 γραμμάρια τροφίμων που είναι συνήθως διαθέσιμες σε συσκευασίες τροφίμων. Η υψηλή περιεκτικότητα σε φρούτα & λαχανικά, ίνες & πρωτεΐνες προάγει μια προτιμώμενη βαθμολογία, ενώ η υψηλή περιεκτικότητα σε ενέργεια, ζάχαρη, κορεσμένα λιπαρά οξέα και νάτριο επιβάλει μια «κόκκινη» βαθμολογία. 

Με εξέπληξε ότι σε μια κατάταξη αξιολόγησης με Nutri Score A, B, C, D & Ε, που είδαμε στις 1/2/2021 το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο αξιολογείται με D, το Βιτάμ με D, η Φυτίνη με D, ο χυμός πορτοκάλι με Ε, το γάλα με Ε, τα Coji-Berries με D, καστανή ζάχαρη με D, το μέλι με D, ψωμί λευκό με D, μακαρόνια με Α κλπ …

Μοιάζει να πρόκειται για μια ακόμα προσπάθεια επιβολής της παγκοσμιοποιημένης ομογενοποιημένης αγοράς καταναλωτών. Ο υπεραπλουστευμένος κώδικας, για καταναλωτές χωρίς χρήση σκέψης, δημιουργεί την άποψη ότι ΔΕΝ λαμβάνει υπ’ όψη άλλες σημαντικές παραμέτρους, όπως πχ τον τρόπο ζωής του ανθρώπου, ή τις κλιματικές συνθήκες που επικρατούν στον τόπο κατανάλωσης ή ακόμα και άλλα χαρακτηριστικά που προσδίδουν ειδικές ιδιότητες. 

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενή Τομέα Περιφέρειας Κρήτης κ Μ. Χνάρης, σε επιστολή του, αναφέρεται στον σοβαρό κίνδυνο που θέτει το σύστημα επισήμανσης ποιότητας προϊόντων, Nutri Score, για τα κρητικά εξαγώγιμα προϊόντα και ειδικά για το λάδι, το μέλι και άλλα προϊόντα. Το Nutri Score στοχεύει στην ενημέρωση των καταναλωτών λαμβάνοντας υπόψη μόνον λίπη, σάκχαρα & αλάτι των τροφών, χωρίς να αξιολογείται συνολικά το διατροφικό προφίλ του τροφίμου ως προς τις ευεργετικές του ιδιότητες. Αυτό έχει ως συνέπεια προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε καλά λίπη όπως το ελαιόλαδο και υγιεινά σάκχαρα όπως το μέλι, να κατατάσσονται στην ίδια προτελευταία ποιοτική κατηγορία μαζί με την κέτσαπ και προϊόντα τύπου κόλα (!…). agrocapital.gr, 8/12/2021. 

Ένα γεύμα με κόκκινο κρασί και χοιρινό λαρδί είναι απαραίτητο και σωστό στην βόρεια Φιλανδία. Το ίδιο γεύμα με κρασί και χοιρινό πρέπει να αποφεύγεται στην Σαχάρα, και στην Ινδία αν δεν συνοδεύεται από ισχυρά καρυκεύματα ίσως να μην είναι σωστό … Τι ακριβώς δείχνει το Nutri Score?. 

Ο κύριος Ανδρέας Κ. είναι ένας 65χρονος παραγωγός μελιού στο Καρπενήσι, ο οποίος πιστεύει ότι το μέλι του είναι ξεχωριστό. Είναι όμως πράγματι ξεχωριστό; Και αν ναι, τι είναι αυτό που του προσδίδει υπεραξία; Το ξεχωριστό αυτό στοιχείο, το οποίο γνωρίζει εμπειρικά ο παραγωγός, θα μπορούσε να τεκμηριωθεί και επιστημονικά αν ο ίδιος είχε έναν τρόπο να κάνει μια πλήρη χαρτογράφηση της μοριακής σύστασης του προϊόντος του με τη χρήση των πιο εξελιγμένων τεχνικών πολυδύναμης ανάλυσης, ώστε να αναδείξει την αυθεντικότητά και τη διατροφική του αξία και γιατί όχι, να προχωρήσει ακόμη και σε κλινικές δοκιμές για να διαπιστώσει την ευεργετική του επίδραση στον ανθρώπινο οργανισμό. Β. Μιχοπούλου, in.gr, 21/12/2020.

Η FoodOmicsGR ακολουθεί την τάση στην ανάλυση τροφίμων foodomics, η οποία συνδυάζει την επιστήμη τροφίμων & διατροφής με τις πρόσφατες εξελίξεις στην αναλυτική χημεία, κυρίως στα εργαλεία «omics» (γονιδιωματική, μεταβολομική, μεταγραφωματική πρωτεομική) και στη βιοπληροφορική-χημειομετρία με χρήση τεχνολογιών μηχανικής εκμάθησης. Στο πλαίσιο αυτού του ερευνητικού trend, οι αναλυτικοί χημικοί ξεπερνούν την ανίχνευση και ταυτοποίηση των συστατικών διαφόρων δειγμάτων και αντιμετωπίζουν την πρόκληση της ολιστικής χαρτογράφησης του προφίλ ενός τροφίμου ή ενός βιολογικού δείγματος με τη χρήση των πιο σύγχρονων τεχνικών πολυδύναμης ανάλυσης, ικανοποιώντας ταυτόχρονα τις απαιτήσεις της αειφόρου ανάπτυξης και της πράσινης ή βιώσιμης παραγωγής. Καθ Γεώργιος Θεοδωρίδης, ΑΠΘ. in.gr.

«Υποθέστε ότι ένας μικρός συνεταιρισμός κτηνοτρόφων θέλει να κάνει ένα επιχειρηματικό βήμα, να παραγάγει ένα νέο προϊόν, για παράδειγμα ένα γιαούρτι, αλλά δεν ξέρει πώς να το κάνει. Εμείς μπορούμε να τον βοηθήσουμε ξεκινώντας από την ολιστική διαχείριση της εκτροφής, δηλ. από τον στάβλο και τις τροφές που χορηγούμε στα ζώα και φτάνοντας μέχρι τον σχεδιασμό του προϊόντος και την πιστοποίηση. Μπορούμε να κάνουμε μοναδικό το προϊόν προσδίδοντάς του υπεραξία βάσει του μοριακού του προφίλ, της αυθεντικότητας και της γεωγραφικής του προέλευσης», καθ Γεώργιος Αρσένος, ΑΠΘ. in.gr.

Foodomics.GR. Ένα έργο σταθμός για τον ενδελεχή χαρακτηρισμό των Ελληνικών τροφίμων και την επιστημονική τους ταυτότητα. Σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη ερευνητικών υπηρεσιών τόσο για ερευνητές όσο και παραγωγούς με στόχο: 1. Τον έλεγχο της αυθεντικότητας, της ιχνηλασιμότητας, της γεωγραφικής και γενετικής προέλευσης τροφίμων μέσω του γενετικού/μοριακού χαρακτηρισμού του ελαιόλαδου, των οίνων και αποσταγμάτων, του γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων, του μελιού, καθώς και άλλων τροφίμων και προϊόντων με στόχο την ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών της Ελληνικής πρωτογενούς παραγωγής & 2. Την ανάδειξη και βελτίωση μοναδικών χαρακτηριστικών των ελληνικών τροφίμων αναφορικά με την διακριτή ποιότητα & ασφάλεια. Καθ. Γιάννης Σκούφος, facebook, 4/2/2021.

Προφανώς το βιομηχανοποιημένο-παγκοσμιοποιημένο τρόφιμο, που προσπαθεί να μας επιβάλει μια ελίτ, προτιμώμενου πράσινου-Α score, ίσως ΔΕΝ αποτελεί την καλύτερη επιλογή σωστής διατροφής για τα εξαιρετικά πιστοποιημένα ελληνικά αγροτικά προϊόντα. 

Με αγωνία περιμένουμε ενημέρωση για το Nutri Score και για τα foodomics στην τακτική δημόσια διαδικτυακή συζήτηση του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής την Τετάρτη, 10 Φεβ 2021, στις 12.00 στο facebook Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα και στο www.vgainoumemprosta.gr

Lifestyle

Η Κοινωνική Ευρώπη του 2030 να είναι πράσινη και ψηφιακή.

Η κοινωνική Ευρώπη αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση για το μέλλον. Οι ηγέτες των κρατών-μελών της ΕΕ, στην πρόσφατη σύνοδο στο Πόρτο, εστίασαν σε δράσεις και πρωτοβουλίες που θα εξομαλύνουν τις κοινωνικές αντιθέσεις. 

Οι εταίροι υιοθέτησαν τους τρεις πρωταρχικούς στόχους για το 2030 που καθορίζονται στο σχέδιο δράσης της Επιτροπής για τον ευρωπαϊκό πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων με μια κοινή κοινωνική δέσμευση του Πόρτο:

 . Τουλάχιστον το 78% των ατόμων ηλικίας 20 έως 64 ετών θα πρέπει να εργάζεται.

.. Τουλάχιστον το 60% όλων των ενηλίκων θα πρέπει να παρακολουθεί κατάρτιση κάθε χρόνο.

Ο αριθμός των ατόμων που αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού θα πρέπει να μειωθεί κατά τουλάχιστον 15 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένων τουλάχιστον 5 εκατομμυρίων παιδιών.

Η δέσμευση αυτή αναλήφθηκε κατά την κοινωνική σύνοδο κορυφής στο Πόρτο από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τον πρωθυπουργό της Πορτογαλίας, που ασκεί την εκ περιτροπής Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ, τους κοινωνικούς εταίρους και την κοινωνία των πολιτών της Ευρώπης. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες δεσμεύτηκαν να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την οικοδόμηση μιας πιο κοινωνικής και χωρίς αποκλεισμούς Ευρώπης. 

Χαιρέτισαν το σχέδιο δράσης για τον ευρωπαϊκό πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων και ενίσχυσαν τη δέσμευσή τους για τη μετατροπή των αρχών του πυλώνα σε δράσεις που θα οδηγήσουν σε ισχυρή, δίκαιη και με πολλές θέσεις απασχόλησης ανάκαμψη.

Η σύνοδος κορυφής σηματοδοτεί μια κομβική στιγμή για τα κοινωνικά δικαιώματα στην Ευρώπη, καθώς οι κοινωνικοί εταίροι και η κοινωνία των πολιτών καλούν τους αρχηγούς κρατών ή κυβερνήσεων της ΕΕ να εγκρίνουν το σχέδιο δράσης και τους πρωταρχικούς στόχους του και να θέσουν φιλόδοξους εθνικούς στόχους που μπορούν να συμβάλουν επαρκώς στην επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων.

Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, δήλωσε: «Οι κοινωνικοί στόχοι της Ευρώπης πρέπει να συμβαδίζουν με τους οικολογικούς και τους ψηφιακούς στόχους της. Θέλουμε να πλησιάσουμε περισσότερο την πλήρη απασχόληση, θέλουμε περισσότεροι Ευρωπαίοι να έχουν πρόσβαση στις δεξιότητες που χρειάζονται και θέλουμε να εξασφαλίσουμε ίσες ευκαιρίες για όλους τους Ευρωπαίους σε μια πιο ψηφιακή και βιώσιμη οικονομία. Η κοινωνική σύνοδος κορυφής του Πόρτο είναι η κοινή μας δέσμευση για την οικοδόμηση μιας κοινωνικής Ευρώπης που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής μας και θα λειτουργεί προς όφελος όλων.»

Ο Πρωθυπουργός της Πορτογαλίας, κ. Αντόνιο Κόστα, δήλωσε: «Η δέσμευση του Πόρτο αποτελεί δέσμευση στο μέλλον και στην ελπίδα. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι θα επιτύχουμε κοινωνίες με περισσότερη ευημερία και περισσότερη δικαιοσύνη μόνο εάν, παράλληλα με την επίτευξη των κλιματικών και ψηφιακών στόχων που έχουμε θέσει στους εαυτούς μας, υλοποιήσουμε τον κοινωνικό πυλώνα μας.»

Στην κοινή δέσμευση, οι υπογράφοντες χαιρετίζουν το σχέδιο δράσης για τον ευρωπαϊκό πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων που παρουσίασε η Επιτροπή στις αρχές Μαρτίου, το οποίο προβλέπει συγκεκριμένες δράσεις για την περαιτέρω υλοποίηση των 20 αρχών του πυλώνα. Επιπλέον, το σχέδιο δράσης προτείνει πρωταρχικούς στόχους για την απασχόληση, τις δεξιότητες και την κοινωνική ένταξη σε επίπεδο ΕΕ, οι οποίοι θα πρέπει να επιτευχθούν έως το 2030. Το σχέδιο δράσης θα βοηθήσει την Ευρώπη να διαχειριστεί τους μετασχηματισμούς που προκαλούν οι νέες κοινωνικές, τεχνολογικές και οικονομικές εξελίξεις, αλλά και οι κοινωνικοοικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι κανείς δεν θα μείνει πίσω στη δίδυμη, ψηφιακή και κλιματική, μετάβαση.

Η πανδημία COVID-19 έχει επιφέρει ευρείες και βαθιές κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις. Μέχρι στιγμής, η συλλογική αντίδραση των κρατών-μελών και της ΕΕ έχει συμβάλει στη διάσωση θέσεων εργασίας και μέσων βιοπορισμού, καθώς και στον περιορισμό πολλών από τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας. Ωστόσο, η ανεργία και οι ανισότητες είναι πιθανό να παραμείνουν και να ενταθούν. Ως εκ τούτου, οι συμμετέχοντες στη διάσκεψη υψηλού επιπέδου κάλεσαν τους ηγέτες της ΕΕ να διοχετεύσουν πόρους εκεί όπου χρειάζονται περισσότερο.

Η Ελλάδα οφείλει να επικεντρώσει τις προσπάθειες της στην ανάκαμψη της απασχόλησης και στη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας, στις επενδύσεις στη διά βίου μάθηση, στην παροχή στους ανθρώπους της δυνατότητας να αποκτήσουν νέες ή πρόσθετες δεξιότητες που χρειάζονται για να επιτύχουν στην πράσινη και στην ψηφιακή μετάβαση. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, που θα καθορίσουν το μέλλον των επομένων γενεών. 

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Lifestyle

Toyota Corolla Hybrid:”Συμφέρουσα γοητεία “

Στην υβριδική της εκδοχή η νέα Toyota Corolla είναι εξαιρετικά ποθητή και εντυπωσιακά οικονομική, προσφέροντας ένα ακαταμάχητο σύνολο πλεονεκτημάτων στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. 

Η Toyota Corolla είναι το πιο πετυχημένο εμπορικά μοντέλο όλων των εποχών, καθώς από το 1966 περισσότεροι από 50.000.000 άτομα την έχουν επιλέξει. Ένα κυριολεκτικά παγκόσμιο αυτοκίνητο, για το οποίο η βαρύτητα της επιτυχίας έγινε μερικές φορές βαρίδι. Όχι όμως στη 12η γενιά της, στην οποία αποτινάσσει κάθε αισθητικό αλλά και τεχνολογικό συμβιβασμό, με εντυπωσιακό αποτέλεσμα. 

H Toyota Corolla, είναι πιο ενδιαφέρουσα παρά ποτέ. Αισθητικά συνεχίζει τη νενανική, σπορ και αιχμηρή προσέγγιση που εγκαινίασε  το C-HR, με αποτέλεσμα η κομψότητα και η σπορ υπόσταση να συνυπάρχουν ιδανικά. 

Στο εσωτερικό, τα υλικά υψηλής ποιότητας σε συνδυασμό με την εμπνευσμένη σχεδίαση, συνθέτουν έναν εντυπωσιακό οπτικά και άψογο λειτουργικά χώρο με απουσία θορύβων και τριγμών. Το επίπεδο εξοπλισμού, πλήρες ακόμα και στη βασική έκδοση, περιλαμβάνει ενδεικτικά προβολείς LED, δ διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8”, κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακά όργανα TFT 7”, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και προβολείς ομίχλης LED. 

Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και το Toyota Safety Sense 2, που περιλαμβάνει  Adaptive Cruise
Control, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με έλεγχο διεύθυνσης, αυτόματη λειτουργία προβολέων και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας. Μαζί με ένα κορυφαίο πακέτο παθητικής ασφάλειας στο οποίο περιλαμβάνονται 7 αερόσακοι, η νέα Toyota Corolla έχει αποσπάσει την ανώτατη διάκριση ασφάλειας πέντε αστέρων από τον οργανισμό Euro NCAP.

Το νέο πλαίσιο TNGA (Toyota New Global Architecture) έχει 60% αυξημένη ακαμψία και 10 χιλ., χαμηλότερο κέντρο βάρους. Σε συνδυασμό με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσεων, προσφέρει απόλυτη ακρίβεια χειρισμών, ευελιξία, άνεση και κορυφαία στιβαρότητα. Ο οδηγός κάθεται σωστά, έχει τον απόλυτο έλεγχο και απολαμβάνει μια ακριβέστατη, ασφαλή και σπορτίφ οδική συμπεριφορά που ξαφνιάζει θετικά. 


Το κορυφαίο υβριδικό σύστημα 4ης γενιάς εξασφαλίζει δεκάδες χιλιόμετρα κίνησης καθημερινά με  λειτουργία μόνο του ηλεκτρικού κινητήρα, χωρίς ρύπους. Η συνδυασμένη απόδοση κινητήρα του βενζίνης 1.8 λίτρων με τον ηλεκτρικό, επιτρέπει απόδοση 122 ίππων, με μέση κατανάλωση μόλις 3,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 76 χρ./χλμ.

Χωρίς το μεγάλο βάρος των plug-in υβριδικών ανταγωνιστών της, αλλά και το κόστος, η Corolla καταφέρνει να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, χάρη και στο αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο CVT. Ο οδηγός απολαμβάνει άμεση επιτάχυνση τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει και απόλυτα γραμμική λειτουργία. Πρακτικά και κυρίως σε αστική χρήση, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 4,3 λίτρα/100 χλμ., όντας πολύ κοντά στην εργοστασιακή μέτρηση, αντικειμενικά πολύ χαμηλή και σίγουρα χαμηλότερη από πολλές plug in hybrid προτάσεις σε πραγματικές συνθήκες, ειδικά όταν οι τελευταίες δεν είναι πλήρως φορτισμένες. 

Με τιμές που ξεκινούν από τις 21.590 ευρώ, η υβριδική εκδοχή της Toyota Corolla είναι ένα αυτοκίνητο που έχει μόνο πλεονεκτήματα και αποτελεί μια από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία της. Eιδικά για τους κατοίκους των αστικών κέντρων, όπου μπορεί να προσφέρει εξαιρετική οικονομία στην κατανάλωση και παροιμιώδη ευκολία στην καθημερινή οδήγηση.  

Continue Reading

Lifestyle

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid:”Ο γητευτής των οικογενειών “

Προσιτό, οικονομικό και άνετο, το κορυφαίο SUV της Suzuki έχει κάθε λόγο να μπει στο short list κάθε ελληνικής οικογένειας. 

Το Suzuki SX4 S-Cross  απέκτησε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που το έκανε ακόμα πιο οικονομικό χωρίς να επηρεάσει τα υπόλοιπα θετικά χαρακτηριστικά του. 

Η προσθήκη του υβριδικού συστήματος είναι η μοναδική αλλαγή στο μοντέλο που γνωρίζουμε. Το σχήμα του  παραμένει  χαρακτηριστικό, κυρίως στο εμπρός μέρος με τη μεγάλη μάσκα, και εύκολα το αναγνωρίζεις στο δρόμο. 

Χωρίς αλλαγές έρχεται και το εσωτερικό, στο οποίο κυριαρχούν η ευρυχωρία και η πρακτικότητα. Μπορεί να δείχνει κάπως ξεπερασμένο σχεδιαστικά αλλά είναι αρκετά ποιοτικό, με πλαστικά που δεν είναι ούτε πολύ μαλακά αλλά ούτε σκληρά και άριστη συναρμογή. Όλοι οι επιβαίνοντες έχουν άπλετο χώρο σε όλες τις διαστάσεις και τις εντυπώσεις κερδίζει η εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. 

Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα συμβατικό πίνακα οργάνων με μια μικρή οθόνη ανάμεσα στα δύο στρογγυλά όργανα. Στο κέντρο της κονσόλας έχει τοποθετηθεί η οθόνη 7” του συστήματος πολυμέσων και ακριβώς από κάτω τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού. Η εργονομία είναι γενικά καλή, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι πολύ πρακτικός με χωρητικότητα 430 λίτρα. 

Ο κινητήρας του Suzuki SX4 S-Cross Hybrid παραμένει ο γνωστός Boossterjet, που από 4 κυλίνδρους και 1,4 λίτρα αποδίδει πλέον 129 ίππους, Μπορεί το νούμερο αυτό να είναι κατά 11 ίππους μικρότερο από τον προκάτοχό του, για να μπορέσει να καλύψει τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d, ωστόσο στην πράξη με την προσθήκη του υβριδικού συστήματος 48V έγινε καλύτερος παντού. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας/μίζα/γεννήτρια παίρνει κίνηση από μια μικρή επίσης μπαταρία λιθίου και υποβοηθάει το μοτέρ όταν το σύστημα κρίνει ότι χρειάζεται. 

Στην πράξη αυτό που επιτυγχάνεται είναι γραμμική λειτουργία, χωρίς κενά και ξεσπάσματα, και αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα). Ο κινητήρας του S-Cross έχει αρκετό νεύρο για να μην προβληματίζει σε περίπτωση προσπεράσματος και σε αυτό βοηθάει το καλά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Όλα τα παραπάνω έχουν προφανές όφελος στην κατανάλωση, που στη διάρκεια της δοκιμής κρατήθηκε με ευκολία κάτω από τα 6,5 λίτρα /100 χλμ.

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφικτή, χωρίς ωστόσο να περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές, και η συμπεριφορά του S-Cross Hybrid είναι ουδέτερη και προβλέψιμη. Η άνεση είναι ικανοποιητική, με δεδομένη τη σφικτή ρύθμιση, και μόνο οι πολύ έντονες ανωμαλίες θα γίνουν αντιληπτές. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα σχετικά ψηλό οικογενειακό όχημα, που προορίζεται για άλλες χρήσεις και ο οδηγός θα αντιληφθεί γρήγορα, κυρίως από την αίσθηση του πολύ ελαφριού τιμονιού, ποιος είναι ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου.

Το S-Cross πάντως έχει τη σωστή συνταγή. Είναι ευρύχωρο και ευχάριστο στο εσωτερικό του, αρκετά άνετο, με πολύ καλή ορατότητα και επιπλέον εύκολο στην οδήγησή του. Συνολικά, πρόκειται για ένα πολύ ισορροπημένο αυτοκίνητο που χωρίς «πυροτεχνήματα» είναι εντυπωσιακά ομοιογενές. Οι τιμές του ξεκινούν από 18.810 ευρώ. 

Continue Reading

Trending