Connect with us

Lifestyle

Nutri Score ή .. Foodomics?

Την τακτική Τετάρτη, 10 Φεβ 2021, στις 12.00, ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής, όπως κάθε Τετάρτη, προσκαλεί στην δημόσια διαδικτυακή συζήτηση με επίκαιρο θέμα: Nutri Score ή .. Foodomics?

Η δημόσια συζήτηση είναι ανοικτή σε όποιον ενδιαφέρεται στο facebook στο προφίλ Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα για ερωτήσεις και παρατηρήσεις και στο www.vgainoumemprosta.gr μόνο για παρακολούθηση. 

Στις πολλές απορίες που δημιουργήθηκαν κατά την παρακολούθηση της συζήτησης του Ινστιτούτου Προϊόντων Κρέατος (1/2/2021) θα προσπαθήσει να συστηματοποιήσει η συζήτηση της Τετάρτης, 10 Φεβ 2021, με την βοήθεια της κας Ευαγγελίας Μπαρκονίκου (Δ/ντριας Διασφάλισης Ποιότητας). 

Αν καταλάβαμε καλά «Nutri Score», βαθμολογία Nutri, είναι μια ετικέτα πέντε (5) χρωμάτων, όπου το Α-πράσινο βαθύ είναι προτιμώμενο, Β-πράσινο αχνό, C-κίτρινο, D-πορτοκαλί & E-κόκκινο. Ο υπολογισμός της βαθμολογίας περιλαμβάνει επτά διαφορετικές παραμέτρους των πληροφοριών σχετικά με τα θρεπτικά συστατικά ανά 100 γραμμάρια τροφίμων που είναι συνήθως διαθέσιμες σε συσκευασίες τροφίμων. Η υψηλή περιεκτικότητα σε φρούτα & λαχανικά, ίνες & πρωτεΐνες προάγει μια προτιμώμενη βαθμολογία, ενώ η υψηλή περιεκτικότητα σε ενέργεια, ζάχαρη, κορεσμένα λιπαρά οξέα και νάτριο επιβάλει μια «κόκκινη» βαθμολογία. 

Με εξέπληξε ότι σε μια κατάταξη αξιολόγησης με Nutri Score A, B, C, D & Ε, που είδαμε στις 1/2/2021 το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο αξιολογείται με D, το Βιτάμ με D, η Φυτίνη με D, ο χυμός πορτοκάλι με Ε, το γάλα με Ε, τα Coji-Berries με D, καστανή ζάχαρη με D, το μέλι με D, ψωμί λευκό με D, μακαρόνια με Α κλπ …

Μοιάζει να πρόκειται για μια ακόμα προσπάθεια επιβολής της παγκοσμιοποιημένης ομογενοποιημένης αγοράς καταναλωτών. Ο υπεραπλουστευμένος κώδικας, για καταναλωτές χωρίς χρήση σκέψης, δημιουργεί την άποψη ότι ΔΕΝ λαμβάνει υπ’ όψη άλλες σημαντικές παραμέτρους, όπως πχ τον τρόπο ζωής του ανθρώπου, ή τις κλιματικές συνθήκες που επικρατούν στον τόπο κατανάλωσης ή ακόμα και άλλα χαρακτηριστικά που προσδίδουν ειδικές ιδιότητες. 

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενή Τομέα Περιφέρειας Κρήτης κ Μ. Χνάρης, σε επιστολή του, αναφέρεται στον σοβαρό κίνδυνο που θέτει το σύστημα επισήμανσης ποιότητας προϊόντων, Nutri Score, για τα κρητικά εξαγώγιμα προϊόντα και ειδικά για το λάδι, το μέλι και άλλα προϊόντα. Το Nutri Score στοχεύει στην ενημέρωση των καταναλωτών λαμβάνοντας υπόψη μόνον λίπη, σάκχαρα & αλάτι των τροφών, χωρίς να αξιολογείται συνολικά το διατροφικό προφίλ του τροφίμου ως προς τις ευεργετικές του ιδιότητες. Αυτό έχει ως συνέπεια προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε καλά λίπη όπως το ελαιόλαδο και υγιεινά σάκχαρα όπως το μέλι, να κατατάσσονται στην ίδια προτελευταία ποιοτική κατηγορία μαζί με την κέτσαπ και προϊόντα τύπου κόλα (!…). agrocapital.gr, 8/12/2021. 

Ένα γεύμα με κόκκινο κρασί και χοιρινό λαρδί είναι απαραίτητο και σωστό στην βόρεια Φιλανδία. Το ίδιο γεύμα με κρασί και χοιρινό πρέπει να αποφεύγεται στην Σαχάρα, και στην Ινδία αν δεν συνοδεύεται από ισχυρά καρυκεύματα ίσως να μην είναι σωστό … Τι ακριβώς δείχνει το Nutri Score?. 

Ο κύριος Ανδρέας Κ. είναι ένας 65χρονος παραγωγός μελιού στο Καρπενήσι, ο οποίος πιστεύει ότι το μέλι του είναι ξεχωριστό. Είναι όμως πράγματι ξεχωριστό; Και αν ναι, τι είναι αυτό που του προσδίδει υπεραξία; Το ξεχωριστό αυτό στοιχείο, το οποίο γνωρίζει εμπειρικά ο παραγωγός, θα μπορούσε να τεκμηριωθεί και επιστημονικά αν ο ίδιος είχε έναν τρόπο να κάνει μια πλήρη χαρτογράφηση της μοριακής σύστασης του προϊόντος του με τη χρήση των πιο εξελιγμένων τεχνικών πολυδύναμης ανάλυσης, ώστε να αναδείξει την αυθεντικότητά και τη διατροφική του αξία και γιατί όχι, να προχωρήσει ακόμη και σε κλινικές δοκιμές για να διαπιστώσει την ευεργετική του επίδραση στον ανθρώπινο οργανισμό. Β. Μιχοπούλου, in.gr, 21/12/2020.

Η FoodOmicsGR ακολουθεί την τάση στην ανάλυση τροφίμων foodomics, η οποία συνδυάζει την επιστήμη τροφίμων & διατροφής με τις πρόσφατες εξελίξεις στην αναλυτική χημεία, κυρίως στα εργαλεία «omics» (γονιδιωματική, μεταβολομική, μεταγραφωματική πρωτεομική) και στη βιοπληροφορική-χημειομετρία με χρήση τεχνολογιών μηχανικής εκμάθησης. Στο πλαίσιο αυτού του ερευνητικού trend, οι αναλυτικοί χημικοί ξεπερνούν την ανίχνευση και ταυτοποίηση των συστατικών διαφόρων δειγμάτων και αντιμετωπίζουν την πρόκληση της ολιστικής χαρτογράφησης του προφίλ ενός τροφίμου ή ενός βιολογικού δείγματος με τη χρήση των πιο σύγχρονων τεχνικών πολυδύναμης ανάλυσης, ικανοποιώντας ταυτόχρονα τις απαιτήσεις της αειφόρου ανάπτυξης και της πράσινης ή βιώσιμης παραγωγής. Καθ Γεώργιος Θεοδωρίδης, ΑΠΘ. in.gr.

«Υποθέστε ότι ένας μικρός συνεταιρισμός κτηνοτρόφων θέλει να κάνει ένα επιχειρηματικό βήμα, να παραγάγει ένα νέο προϊόν, για παράδειγμα ένα γιαούρτι, αλλά δεν ξέρει πώς να το κάνει. Εμείς μπορούμε να τον βοηθήσουμε ξεκινώντας από την ολιστική διαχείριση της εκτροφής, δηλ. από τον στάβλο και τις τροφές που χορηγούμε στα ζώα και φτάνοντας μέχρι τον σχεδιασμό του προϊόντος και την πιστοποίηση. Μπορούμε να κάνουμε μοναδικό το προϊόν προσδίδοντάς του υπεραξία βάσει του μοριακού του προφίλ, της αυθεντικότητας και της γεωγραφικής του προέλευσης», καθ Γεώργιος Αρσένος, ΑΠΘ. in.gr.

Foodomics.GR. Ένα έργο σταθμός για τον ενδελεχή χαρακτηρισμό των Ελληνικών τροφίμων και την επιστημονική τους ταυτότητα. Σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη ερευνητικών υπηρεσιών τόσο για ερευνητές όσο και παραγωγούς με στόχο: 1. Τον έλεγχο της αυθεντικότητας, της ιχνηλασιμότητας, της γεωγραφικής και γενετικής προέλευσης τροφίμων μέσω του γενετικού/μοριακού χαρακτηρισμού του ελαιόλαδου, των οίνων και αποσταγμάτων, του γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων, του μελιού, καθώς και άλλων τροφίμων και προϊόντων με στόχο την ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών της Ελληνικής πρωτογενούς παραγωγής & 2. Την ανάδειξη και βελτίωση μοναδικών χαρακτηριστικών των ελληνικών τροφίμων αναφορικά με την διακριτή ποιότητα & ασφάλεια. Καθ. Γιάννης Σκούφος, facebook, 4/2/2021.

Προφανώς το βιομηχανοποιημένο-παγκοσμιοποιημένο τρόφιμο, που προσπαθεί να μας επιβάλει μια ελίτ, προτιμώμενου πράσινου-Α score, ίσως ΔΕΝ αποτελεί την καλύτερη επιλογή σωστής διατροφής για τα εξαιρετικά πιστοποιημένα ελληνικά αγροτικά προϊόντα. 

Με αγωνία περιμένουμε ενημέρωση για το Nutri Score και για τα foodomics στην τακτική δημόσια διαδικτυακή συζήτηση του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής την Τετάρτη, 10 Φεβ 2021, στις 12.00 στο facebook Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα και στο www.vgainoumemprosta.gr

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending