Connect with us

Οικογένεια

O δεσμός με τη μητέρα

O δεσμός με τη μητέρα μας ως δείκτης για τη συντροφική μας ζωή στο σήμερα.
Στη ζωή μας θα κάνουμε πολλούς δεσμούς, άλλοι θα ναι εφήμεροι, άλλοι σημαντικοί, άλλοι ασήμαντοι, άλλοι για μια ζωή, άλλοι με ημερομηνία λήξης, άλλοι επαγγελματικοί, άλλοι φιλικοί, άλλοι…
Είμαστε γεννημένοι για να συνδεόμαστε με ανθρώπους, να κάνουμε σχέσεις και δεσμούς, να τρεφόμαστε και να εξελισσόμαστε από αυτούς. Ακόμα και όταν αυτό φαντάζει δύσκολο ή το βιώνουμε ως επικίνδυνο εμείς πάλι θα φροντίσουμε να δεσμευτούμε. Πόσες φορές δεν ακούσαμε ανθρώπους να μιλούν για το πόσο ερωτευμένοι είναι με τη δουλειά τους, με τη θάλασσα ή τον ΠΑΟΚ!Πως θα μπορούσαμε λοιπόν να μείνουμε αδέσμευτοι σε τούτη τη ζωή όταν η ίδια η ύπαρξη μας στιγματίζεται με έναν μοιραίο και αναπόφευκτο τρόπο από ΕΝΑ ΔΕΣΜΟ: δεν είμαστε αυθύπαρκτοι αλλά υποκείμενα μιας σχέσης, ενός δεσμού. Και ο πρώτος μας συναισθηματικός δεσμός είναι αυτός με τη μητέρα μας και αυτό είναι διαχρονικό, καθολικό και αδιαμφισβήτητο.

Μέσα σ αυτό λοιπόν το πλαίσιο, της από γεννησιμιού μας δέσμευσης, «σχεσάκηδες» από κούνιας και όχι απλά εκ πεποιθήσεως, πολλοί επιστήμονες και ειδικοί της ανθρώπινης ψυχής θέλησαν να διερευνήσουν κατά πόσο αυτός ο πρώτος δεσμός, η ποιότητα και η φύση της σχέσης που αναπτύξαμε με τη μητέρα μας επηρεάζει, καθορίζει, στιγματίζει τον τρόπο που θα συνδεθούμε με τους άλλους ανθρώπους στην ενήλικη ζωή.

Κάποιοι επιστήμονες μελέτησαν τα βρέφη που διαβίωναν σε ορφανοτροφεία, βρέφη στα οποία είχε διακοπεί με βίαιο τρόπο ο δεσμός με τη μητέρα τους, βρέφη τα οποία έπαιρναν προσοχή και φροντίδα μόνο όταν οι υπάλληλοι του ιδρύματος πήγαιναν να τα ταΐσουν. Αυτά τα βρέφη λοιπόν παρουσίαζαν εικόνα απάθειας και, αν παρέμεναν στο ίδρυμα πάνω από έξι μήνες, εμφάνιζαν αργότερα συμπτώματα κατάθλιψης.

Άλλοι ειδικοί όπως ο FERENZI μίλησαν για τη βιαιότητα του τοκετού, ο τοκετός αποτελεί για τον άνθρωπο ένα από τα πιο τραυματικά βιώματα. Ο ίδιος ανέπτυξε επίσης μια μέθοδο, την aptonomy, για τη σύνδεση της μητέρας με το μωρό της μέσω της αφής εν όσο αυτό βρίσκεται ακόμα στην κοιλιά της. Και φαίνεται ότι τα έμβρυα ανταποκρίθηκαν άριστα στο κάλεσμα της μητέρας τους να συνδεθούν ώστε αργότερα κατά τον τοκετό όλα πήγαιναν ευκολότερα και πιο ανώδυνα.

Ο παράξενος κύριος Harlow με τα ιδιόμορφα και λίγο βίαια πειράματα του με μαϊμούδες. Ο κύριος λοιπόν αυτός αποχώρισε νεογέννητα μαιμουδάκια από τις μητέρες τους οι οποίες στην κίνηση αυτή ούρλιαζαν και χτυπούσαν το κεφάλι τους στα κάγκελα με θυμό και απόγνωση και τα εγκατέστησε σε ένα χωριστό δωμάτιο. Στον ίδιο χώρο τοποθέτησε ψεύτικες μητέρες- μαιμούδες, υποκατάστατες.

Οι μισές ήταν συρμάτινες αλλά είχαν στο εσωτερικό του πλέγματος τους συσκευή με τροφοδοσία γάλακτος και οι άλλες μισές ήταν τυλιγμένες με ένα μαλακό, βαμβακερό πανί αλλά δεν είχαν γάλα. Θέλησε να διερευνήσει πως θα συμπεριφερθούν τα νεογέννητα μαιμουδάκια: θα τρέξουν στη συρμάτινη μαϊμού που έχει το γάλα ή στη μαλακή και αφράτη μαϊμού που όμως δεν έχει γάλα;
Και ναι…. Τα μαιμουδάκια πήγαιναν στη συρμάτινη μαιμού μόνο για να πάρουν το γάλα τους ενώ τον υπόλοιπο χρόνο τρίβονταν στη μαλακή, απαλή βαμβακερή μαϊμού. Και έγινε πασιφανές λοιπόν ότι ΤΑ ΝΕΟΓΕΝΝΗΤΑ ΔΕΝ ΑΠΟΖΗΤΟΥΝ ΤΗΝ ΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ…. Και αυτή η επαφή φαίνεται να είναι καθοριστική και σημαντική για την μετέπειτα ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του βρέφους.Έτσι, κάπου ανάμεσα στη δεκαετία 60- 70 ο Mr Bowlby, βρετανός ψυχίατρος και ψυχαναλυτής, εισήγαγε τη θεωρία του δεσμού ή της συναισθηματικής προσκόλλησης θέλοντας να εξηγήσει τη δυναμική των ανθρωπίνων σχέσεων στην ενήλικη ζωή και τις όποιες ανασφάλειες ή παθογένειες συχνά παρατηρούνται μέσα σε αυτές (ζήλεια, κτητικότητητα, άγχος, απιστία κα).

Σύμφωνα λοιπόν με τη θεωρία του κυρίου Bowlby εμείς, οι άνθρωποι, από την στιγμή που αντικρίζουμε το φώς της ζωής έχουμε την τάση να αναζητούμε μια πηγή ασφάλειας σε ένα πρόσωπο, να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά ώστε να συνδεθούμε μαζί του. Η ασφαλής αυτή σύνδεση θα αποτελέσει το εφαλτήριο για την μετέπειτα απρόσκοπτη αυτονόμηση μας.Με βάση την εμπειρία αυτής της πρώτης σχέσης, του πρώτου μας δεσμού, εσωτερικεύουμε λειτουργικά μοντέλα εαυτού & των άλλων. Πολύ απλά, αν η εμπειρία μου ήταν θετική, εσωτερικεύω το μοντέλο για τον εαυτό μου ΑΞΙΖΩ ΝΑ ΑΓΑΠΗΘΩ και το μοντέλο για τους άλλους ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΩ. Αν, αντίθετα, η εμπειρία αυτή ήταν αρνητική ή ανεπαρκής ή είχε αστάθειες και διακυμάνσεις εσωτερικεύω το μοντέλο ΔΕΝ ΑΞΙΖΩ και ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ.

Γεννάται τώρα, και εύλογα, το ερώτημα: Πότε αυτή η εμπειρία του πρώτου δεσμού, αυτού με τη μητέρα μας, είναι θετική ή αλλιώς ασφαλής και πότε ανεπαρκής ή ανασφαλής? Η θετική εμπειρία δεσμού, ο ασφαλής δεσμός, προσομοιάζει με την παρασκευή ενός γεύματος με μόνο τρία υλικά: την επαφή, τη σταθερότητα και την αμεσότητα. Το γεύμα φαίνεται απλό και εύκολο στη διαδικασία, δεν έχει σπάνια υλικά και καρυκεύματα. Όμως, αν ένα εκ των τριών αυτών υλικών παραληφθεί ή δεν προστεθεί στη σωστή δοσολογία το γεύμα δε θα χει την ίδια νοστιμάδα.

Κι έτσι μπορούμε να ρίξουμε άπλετο φως, να ερμηνεύσουμε και να κατανοήσουμε τα προβλήματα στις σχέσεις που κτίζουμε στην ενήλικη ζωή. Πoυ, εμείς οι ειδικοί της ψυχικής υγείας, θα εστιάσουμε ώστε να βοηθήσουμε τους αθεράπευτα ζηλιάρηδες, αυτούς που νιώθουν μονίμως αδικημένοι και προδομένοι σε μια σχέση, αυτούς που δεν εμπιστεύονται τους άλλους, αυτούς που απιστούν κατά συρροή στο γάμο τους αυτούς που αλλάζουν συντρόφους σαν τα πουκάμισα και πολλούς πολλούς άλλους….

Με κριτική διάθεση, και χωρίς ίχνος ασέβειας απέναντι σε θεμελιώδεις θεωρίες διακεκριμένων επιστημόνων, οφείλω να επισημάνω δύο σημεία τα οποία δημιουργούν έναν προβληματισμό ή αν θέλετε γεννούν ερωτήματα και που, ίσως, έχετε σκεφτεί κι εσείς:

A) Που βρίσκεται αυτός ο έρμος ο πατέρας σε αυτήν την κρίσιμη φάση της ζωής ενός βρέφους που αναπτύσσει δεσμό με τη μητέρα του? Η αλήθεια είναι ότι ο πατέρας στα πρώτα χρόνια της ζωής ενός ατόμου φαίνεται να έχει δεύτερο ρόλο, δεν είναι ο πρωταγωνιστής. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι η στάση και η συμπεριφορά του πατέρα είναι αμελητέος παράγοντας στην ανάπτυξη του βρέφους.

Πολλές μελέτες κατέδειξαν ότι η ποιότητα της σχέσης του ζευγαριού επηρεάζει την ικανότητα της μητέρας να συνδεθεί με έναν θετικό τρόπο με το μωρό της. ‘Ένας υποστηρικτικός, ενθαρρυντικός, συναισθηματικός σύντροφος βοηθά τη μητέρα να είναι περισσότερο υποστηρικτική, ενθαρρυντική, συναισθηματική με το παιδί της.Β) Καθώς η θεωρία του δεσμού αναφέρεται στα πρώτα χρόνια της ζωής μας (0-3έτη), το μέλλον μοιάζει να ναι προδιαγεγραμμένο και μη αναστρέψιμο; Κατά την ταπεινή μου άποψη και βέβαια όχι, τι νόημα θα είχε η δική μας δουλειά, άλλωστε, αν πιστεύαμε ότι εμείς οι άνθρωποι δύσκολα αλλάζουμε.

Απεναντίας, είμαστε όντα που φέρουμε τη δυναμική της αλλαγής, της αυτοβελτίωσης, της συνύπαρξης, της ούτως ή άλλως αναζήτησης και άλλων υποστηρικτικών σχημάτων (σχολείο, φίλοι, ενδιαφέροντα) προκειμένου να νιώσουμε επαρκείς, να έρθουμε σε ισορροπία.
Και αν δεν μπορέσουμε να εντοπίσουμε το σημείο εκείνο, την ιδανική θερμοκρασία αυτορρύθμισης και διόρθωσης με το παρελθόν μας η ψυχοθεραπεία, το μοίρασμα και η βοήθεια να διαβάσουμε την ιστορία μας με έναν άλλο τρόπο, μπορεί να κάνει εκείνο το μικρό κλικ στο κουμπί της θερμοκρασίας.Και να χετε κατά νου, μην το ξεχάσετε ποτέ πως η ζωή είναι μια ατέρμονη διαδρομή προς το ιδανικό, το τέλειο, μια διαδρομή γεμάτη εκπλήξεις, αλλαγές, μικρά ή μεγάλα κατορθώματα. Η τελειότητα, από την άλλη, είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο σε αυτήν την διαδρομή…

Aπό:Σοφία Koυτσογιαννίδου 

Μετεκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία, θεραπεία ζεύγους & οικογένειας

Μsc Kοινωνική Λειτουργός, Εκπαιδεύτρια ενηλίκων

Πηγή:https://gnomikilkis.blogspot.gr/2018/01/o.html

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Οικογένεια

Βάλε στόχους στη ζωή σου και μάθε να τους κατακτάς!

Η ζωή είναι δύσκολη και εσύ νιώθεις να βυθίζεσαι ολοένα και πιο πολύ σε κάτι που δεν γνωρίζεις. Όλοι μας βάζουμε στόχους αλλά κάπου στην διαδρομή χανόμαστε και δεν ξέρουμε προς τα που να κινηθούμε, νιώθουμε ανίκανοι να οργανώσουμε την ίδια μας την καθημερινότητα ή και ακόμη την ίδια μας την ζωή.

 Μερικές συμβουλές λοιπόν από κάποιον που η οργάνωση αποτελεί τρόπο ηρεμίας και ευτυχίας.

Βασικό ξεκίνημα να γράψεις σε ένα χαρτί αυτά που θέλεις να κάνεις, ακόμα και το πιο μικρό. Το να καταγράψεις τους στόχους σου και να κάτσεις να τους διαβάσεις δυνατά είναι δύσκολο κομμάτι γιατί  είναι η στιγμή που είσαι αντιμέτωπος με τον ίδιο σου τον εαυτό. Για όλα υπάρχει τρόπος φτάνει να ξέρεις που θες να πας γιατί και η ίδια η ζωή ξέρει.

Μην δειλιάζεις , τόλμα ακόμη και για τα πιο μικρά πράγματα. Δεν πειράζει να θυμώνεις και να αναρωτιέσαι γιατί έκανες κάτι, είναι καλύτερο από τα να κάθεσαι άπραγος και να μην τολμάς για τίποτα. Όλα μας τα σχέδια ξεκινούν ως αμφιβολίες μέχρι να γίνουν πράξη. Το βασικό, μην τεμπελιάζεις δίνοντας στον εαυτό σου  δικαιολογίες για να μην τολμήσει. Ξέχνα τα όχι και απλά σήκω από το άγχος του δεν μπορώ. Πίστεψε με μπορείς!

Ζήτα βοήθεια. Οι  γονείς μας, οι φίλοι μας, άνθρωποι που εκτιμάμε και θαυμάζουμε  είναι και αυτοί άνθρωποι με φόβους και ανησυχίες. Άνοιξε τους την καρδιά σου και ίσως να σου δώσουν την λύση που αναζητάς, εκείνο το στοιχείο που σου λείπει.

Ένα πολύ σημαντικό μάθημα  ζωής, που έρχονται φορές που όλοι το ξεχνάμε είναι να πιστεύουμε στην μοναδικότητα μας. Μην συγκρίνεις την ζωή σου με των άλλων. Εσύ οργανώνεις το δικό σου ταξίδι, μην κοιτάς τι μπορεί να κατάφερε ο άλλος γιατί και εσύ είσαι ικανός για πολλά.

Να γράφεις και να διαβάζεις, τα βιβλία κρύβουν μαθήματα, φράσεις που μπορούν μέσα σε μια στιγμή να αλλάξουν την διάθεση σου, να σου δώσουν κίνητρο να τρέξεις προς τους στόχους σου.

Να είσαι ανοιχτός άνθρωπός και να μαθαίνεις κάθε μέρα από κάτι καινούργιο. Πάρε μια βαθιά ανάσα, θα ηρεμήσει το μυαλό σου και θα ελαφρύνει την ψυχή σου. Κάνε μια βόλτα στην φύση αυτή έχει μάθει να μην μας κρίνει απλά να μας συντροφεύει.

Και για το τέλος ξεκαθάρισμα. Πέτα οτιδήποτε δεν είναι λειτουργικό και όμορφο. Οργάνωσε το δωμάτιο σου, καθάρισε το από άχρηστα πράγματα. Ξεκαθάρισε το παρελθόν σου και ετοιμάσου για ένα όμορφο μέλλον.

Να ονειρεύεσαι και να επιλέγεις να είσαι άνθρωπός με ιδέες και όμορφη ψυχή.

Continue Reading

Οικογένεια

Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο

Το μαγικό κλειδί για το Παιδί παρουσιάζει το αρθρό της Λητώς Τσακίρη Παπαθανασίου & τη βράβευση απο το ΥΠΕΠΘ για το βίντεο του ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΛΗΤΩ  σχετικά με το θέμα ασφαλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο. Η  κα  Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου έλαβε από το Υπουργείο Παιδείας  τιμητική διάκριση για το βίντεο το οποίο δημιούργησε μαζί με τους μαθητές του Πρότυπου Νηπιαγωγείου ΛΗΤΩ  Τα παιδιά  δούλεψαν τον τελευταίο χρόνο το θέμα της προστασίας μας, για να απολαμβάνουμε όλοι  ένα ασφαλές διαδίκτυο. Η  συγγραφέας είναι εθελόντρια του saferinternet4kids  έχει δημιουργήσει μία σειρά από τραγούδια και κείμενα για γονείς και παιδιά που αφορούν τη σωστή διαχείριση του διαδικτύου. Σύντομα το υλικό θα κυκλοφορήσει  μέσα στο νέο της βιβλίο απο τη σειρά βιβλίων της «Σεβαστιανός ο Φοβερός» έχοντας τον τίτλο «Τούλης ο Ιντερνετούλής» Εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα Απρίλης 2019.Η πολύ ενδιαφερουσα  ημερίδα που υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας & το saferinternet4kids προσέφερε σε όλους πλήθος πληροφοριών
Το διαδίκτυο έχει μπει δυναμικά στη ζωή μας, αλλά οφείλουμε να βρούμε τους τρόπους που θα το διαχειριστούμε σωστά ώστε να μην κινδυνεύουμε και να εισπράττουμε από αυτό μόνο τα καλά που προσφέρει.  Ο κόσμος ολόκληρος ζει πλέον  στην κοινωνία της πληροφορίας Η γνώση των παιδιών μας έχει δεχθεί τις επιρροές της  παγκοσμιοποίησης και έτσι το σχολείο οφείλει να είναι προσαρμοσμένο στις σημερινές απαιτήσεις. Η επανάσταση στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω του διαδικτύου ξεκίνησε από την Αμερική . Εκεί  έβγαλαν οι πολυεθνικές τα πρώτα  κουπόνια για τους μαθητές με τα  οποία τα σχολεία προσέφεραν ηλεκτρονικό υπολογιστή  , αυτή τη διαδικασία, σύντομα υιοθέτησε και η Ευρώπη, πρώτα στην Ολλανδία, μετά τη Δανία & τη Σουηδία.Tο σχολείο, είναι πλέον  εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά μέσα. Η επιμόρφωση των παιδιών πέρα από τα χάρτινα βιβλία, γίνεται μέσω της πρόσβασης  σε εποπτικό υλικό με οδηγό  τις  νέες τεχνολογίες  Άνοιξαν νέοι  δρόμοι στη διδασκαλία των μικρών και μεγαλυτέρων μαθητών μέσω του διαδικτύου το οποίο  δεν είναι ένα παθητικό εργαλείο,  αλλά ανοίγει διοδους  για να ενεργοποιηθεί η  συνεργατική διδασκαλία μεταξύ δασκάλου και παιδιών που μπορεί να επιφέρει αναβάθμιση του παραδοσιακού  τρόπου διδασκαλίας,  με την ενίσχυσή της μάθησης μέσω της διερεύνησης. Σε ένα μαθησιακό περιβάλλον που τα παιδιά μπορούν να επικοινωνούν και να μοιράζονται τις εμπειρίες  με συνομηλίκους τους μέσω του διαδικτύου, επιτελείται και καλλιεργείται η  διαθεματική διδασκαλία. Η ενεργητική μάθηση, κερδίζει καθημερινά έδαφος μέσω της διαδικτυακής επικοινωνίας  πολλών μαθητών από διάφορα μέρη, που δουλεύουν  μεταξύ τους με κοινό στόχο Άρα η ευγενής άμιλλα προάγεται και η διερεύνηση προχωρά σε πολύ υψηλότερα επίπεδα.Αν και  το διαδίκτυο δεν θα γίνει ποτέ δάσκαλος , θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι  βοηθά και συναινεί στο να γίνει καλύτερο το μάθημα του δασκάλου, που ενεργοποιεί τους μαθητές του στο νέο αυτό ευφάνταστο περιβάλλον. Ποια είναι όμως η αναγκαιότητα για τη χρήση του διαδικτύου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση?Τα σχολεία μας συνεργάζονται συνδέονται και μέσω του διαδικτύου παρουσιάζονται στον παγκόσμιο ιστό, έτσι ενισχύονται οι δραστηριότητες που έχουν ως στόχο την επικοινωνία δασκάλων και μαθητών,  προτείνετε το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο και οι παροχές του. Αξιοποιούνται οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές έτσι ώστε να πλαισιώσουν και να εμπλουτίσουν όλο το πρόγραμμα σπουδών που έχει καταρτίσει το Υπουργείο  Παιδείας και ο κάθε εκπαιδευτικός για κάθε θεματική ενότητα που δουλεύει  στην τάξη του. Δάσκαλοι ,μαθητές, σχολικές κοινότητες όλοι και όλα επικοινωνούν πλέον μέσω της online κοινότητας της online επικοινωνίας του διαδικτύου βασική προϋπόθεση είναι κάθε σχολική μονάδα να έχει εξοπλισμένη και συνδεδεμένη με το διαδίκτυο μια τουλάχιστον αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών στις μικρότερες τάξεις, η γωνία του υπολογιστή παίζει πραγματικά ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην πρώτη επαφή των παιδιών με το διαδίκτυο. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών  στις νέες τεχνολογίες είναι βασική προϋπόθεση για να μπορέσει αυτό το σχέδιο εκπαίδευσης να υλοποιηθεί σωστά και να παρέχεται σε όλο το μαθητικό μας δυναμικό η ίδια ευκαιρία καλής χρήσης του διαδικτύου Καθώς τα παιδιά μας θα πρέπει να επιμορφώνονται και να μαθαίνουν τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και οι δάσκαλοι οφείλουν  να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για την καλύτερη διδακτική τους διαδικασία μέσω του διαδικτύουΣτην Ελλάδα υλοποιούνται πιλοτικά προγράμματα με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα σχετικά με την εφαρμογή των ευρωπαϊκών και διεθνών προγραμμάτων που έχουν σχέση με τη χρήση και την αξιοποίηση του διαδικτύουΈτσι ξεκίνησε  το πρόγραμμα Globe της NASA στο ελληνικό δίκτυο σχολείων που περιλάμβανε 246 σχολεία μέλη, με  ένα παγκόσμιο δίκτυο μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται και εκπαιδεύονται σε όσα αφορούν την ιστοσελίδα του σχετικά με περιβαλλοντικά προγράμματα. Οι μαθητές σχεδιάζουν τα προβλήματα και αναρτούν στην ιστοσελίδα όλα αυτά τα οποία επεξεργάζονται, η πλατφόρμα είναι πολύ μεγάλη και συμμετέχουν δάσκαλοι και μαθητές σε  περισσότερα από 6.000 σχολεία 80 χωρών με κοινό σχέδιο διδασκαλίας. Πως να διαχειριζόμαστε τους κινδύνους του διαδικτύουΓια την αποτελεσματική λειτουργία του  ηλεκτρονικού υπολογιστή και των διαδικτυακών τόπων  οι οποίοι αναβαθμίζουν τη διδασκαλία και προσφέρουν την πολυπόθητη συνεχή επιμόρφωση , πρέπει να μάθουμε καλά να διαχειριζόμαστε τους κινδύνους που μπορεί να έχει το διαδίκτυο στα παιδιά μας. Το διαδίκτυο  είναι βοηθός του εκπαιδευτικού κόσμου και έτσι θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε,  έχει εισβάλει δυναμικά στη ζωή μας, προσφέροντάς μας πληροφορίες σχετικά με όλες τις επιστήμες και ανοίγοντας τις online τεχνολογίες στα χέρια των παιδιών και των νέων ανθρώπων ολόκληρου του κόσμου. Τι απαγορεύεται να κάνουν τα παιδιά στο διαδίκτυο?Δεν επιτρέπεται να στέλνουν μηνύματα οι εικόνες που θα μπορούσαν να πληγώσουν τα συναισθήματα κάποιων άλλων ανθρώπων.Το πρόγραμμα μαθαίνει στα παιδιά να δημιουργούν πολύπλοκους κωδικούς συνδυάζοντας γράμματα αριθμούς και σύμβολα ώστε να κινούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο. Το υλικό μαθαίνει στα παιδιά να διαφυλάττουν τα προσωπικά τους δεδομένα και να μη μοιράζονται τις προσωπικές τους πληροφορίες.Όταν παίζουν παιχνίδια να αξιοποιούν τις δυνατότητες του περιεχομένου του διαδικτύου για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Να μην απαντούν σε εκφοβιστικά μηνύματα και να μπλοκάρουν αυτομάτως την πρόσβαση του αποστολέα.Να θυμούνται πάντα ότι στο διαδίκτυο δεν είμαστε αφανής οποιαδήποτε κίνηση κάνουμε μέσα σε αυτό θα υπάρχει πάντα το ηλεκτρονικό μας αποτύπωμα το οποίο θα υφίσταται μέσα στο διαδίκτυο. Η σχέση πλέον του μαθητικού κόσμου με το διαδίκτυο είναι απαραίτητη τα παιδιά εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και αποκτούν εκπαιδευτικές δεξιότητες με τη χρήση του διαδικτύου. Όλοι οι μαθητές  οφείλουν να μάθουν να αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες του περιεχομένου του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.  Για τους μικρούς φίλους δημιουργήθηκε και το παραμύθι των προσωπικών δεδομένων με την Αθήνα και τον μικρό της σκυλάκο τον Ερμή η Αθήνα λέει στο σκυλάκι της ότι μιλώντας στο σχολείο για τα προσωπικά δεδομένα δεν είχε καταλάβει πόσο σημαντικό ήταν να μην αποκαλύπτονται αυτά στο διαδίκτυο. Τα παιδιά οφείλουν να μάθουν ότι δεν επιτρέπεται να δημοσιεύουν φωτογραφίες στο διαδίκτυο πρέπει να ξέρουν ότι οτιδήποτε ανεβάζουν στο διαδίκτυο μπορεί να μείνει εκεί για πάντα και αυτό άνετα θα μπορούσε να το δει μελλοντικός τους συνεργάτης,  φίλος, συγγενής ή ο δάσκαλός τους , Αν λοιπόν δεν είναι απόλυτα σίγουροι  για αυτό που ανεβάζουν καλύτερα να μην το ανεβάσουν. Όλα τα παιδιά θα πάρουν υπέροχες απαντήσεις από το εκπαιδευτικό υλικό που δίνει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου  στο safer internet 4 kids.gr Πάνω από 160 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο γιορτάσαν την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου safer internet 4 kids υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας της Ελλάδας λειτουργεί από τον Ιούλιο του 2016 θέλοντας να προσφέρει στα παιδιά μας πληροφορίες για ένα ασφαλέστερο τοπίο στο διαδίκτυο.Εμείς οι γονείς ας θυμόμαστε πάντα ότι είμαστε τα  πρότυπα των παιδιών μας & το πώς  αντιμετωπίζουμε την τεχνολογία επηρεάζει τα παιδιά μας , θετικά ή αρνητικά. Αν ασχολούμαστε με το κινητό μας στο φαγητό ή στον περίπατο της οικογένειας τότε θα πρέπει να γνωρίζουμε πως αυτή η συμπεριφορά μας  μπορεί να προκαλέσει την αντίδρασή των παιδιών ΑΣ  ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΓΝΩΣΗ & ΥΓΕΙΑ!!! Το κείμενο έχει δημοσιευτεί απο τη συγγραφέα στο τεύχος του Παράθυρου στην Έκπαιδευση του Παιδίου τευχος Ιανουαρίου Φεβρουαρίου 2019 μαζι με το τραγούδι της κας Τσακίρη που μπρορείτε να το ακούσετε πατώντας εδώ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΧΑΛΑΡΑ

Πηγή

Continue Reading

Οικογένεια

5 Αποτελεσματικοί τρόποι για να διώξεις τη μυρωδιά της μούχλας!

Ένας από τους σημαντικότερους και συνηθέστερους εχθρούς ενός σπιτιού είναι η εμφάνιση υγρασίας και κατ’ επέκταση μούχλας. Το φαινόμενο αυτό συνεπάγεται μια σειρά άλλων προβλημάτων, όπως βλάβες στα οικοδομικά υλικά του σπιτιού, καθώς και πιθανή πρόκληση ασθενειών. Ίσως να έχεις παρατηρήσει ότι τα σημάδια μούχλας συνοδεύονται από μια χαρακτηριστική οσμή η οποία ενδέχεται να περνά και απαρατήρητη ή να την έχεις συνηθίσει. Εμείς θα αναφερθούμε στο πώς φεύγει η μυρωδιά της μούχλας με εύκολους τρόπους.

Η έντονη μυρωδιά της μούχλας γίνεται αντιληπτή κυρίως σε χώρους που διατηρούνται κλειστοί για πολύ καιρό. Αυτοί μπορεί να είναι υπόγεια, πατάρια, αποθήκες ή ακόμα και ολόκληρα σπίτια όπως τα εξοχικά. Το γεγονός ότι δεν αερίζονται συχνά αποτελεί πλεονέκτημα για τους μύκητες προκειμένου να δημιουργήσουν μούχλα ανενόχλητοι. Εξάλλου, δε χρειάζεται να μεσολαβήσει μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να αναπτυχθεί.

Πώς φεύγει η μυρωδιά της μούχλας; 

1. Αέρισε το χώρο

Η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνεις είναι να διοχετεύσεις στο χώρο καθαρό αέρα. Ειδικά εάν πρόκειται για έναν χώρο που αερίζεται σπάνια, το βήμα αυτό είναι απαραίτητο. Αφού, λοιπόν, αφήσεις πόρτες, μπαλκονόπορτες και παράθυρα ανοιχτά για πολλές ώρες, η οσμή θα αρχίζει να υποχωρεί. Έχε στο νου σου πως αν μιλάμε για κάποια εξοχική κατοικία, το να μείνεις σε σπίτι με τόσο έντονη μυρωδιά μούχλας είναι τουλάχιστον επικίνδυνο για την υγεία σου. Παρ’ όλα αυτά, αυτό δεν αρκεί για την αντιμετώπιση της μούχλας. Θα πρέπει να εντοπίσεις την πηγή του προβλήματος και να καλέσεις έναν ειδικό.

2. Φτιάξε καθαριστικό και τρίψε τις επιφάνειες.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι μύκητες της μούχλας είναι ικανοί να κρυφτούν σε κάθε πιθανή επιφάνεια. Το πώς φεύγει η μυρωδιά της μούχλας από έναν χώρο, αφορά και την εξάλειψή της. Συνεπώς, για να την αντιμετωπίσεις, θα πρέπει να ξεκινήσεις να καθαρίζεις τα επιφανειακά πράσινα ή μαύρα σημάδια υγρασίας. Δημιούργησε, λοιπόν, ένα καθαριστικό από φυσικά υλικά με το οποίο θα εξαφανίσεις τη μούχλα. Η συνταγή περιλαμβάνει 1 μέρος βορικού οξέος, 2 μέρη λευκού ξυδιού, 2 μέρη οξυζενέ και 4 μέρη νερού. Ανακάτεψε τα υλικά και τοποθέτησέ τα σε έναν ψεκαστήρα. Στη συνέχεια, τρίψε και καθάρισε όλες τις επιφάνειες με το μείγμα που έφτιαξες. Μπορείς να το εφαρμόσεις άφοβα σε τοίχους, πατώματα ή/και έπιπλα. Φρόντισε μόνο να μην αφήσεις περίσσεια υγρασία, ώστε να μη δημιουργεί αργότερα μούχλα εξαιτίας σου. Επίσης, τα υλικά του μείγματος έχουν την ιδιότητα να δίνουν αίσθηση φρεσκάδας στον αέρα του χώρου. Έχε στο νου σου ότι κατά τη διάρκεια του καθαρισμού θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις γάντια και μάσκα, καθώς η έκθεση διατρέχει κινδύνους.

3. Χρησιμοποίησε μαγειρική σόδα

Η μαγειρική σόδα είναι ένα από τα top φυσικά καθαριστικά που εφαρμόζεται σε όλο το σπίτι. Οι χρήσεις της είναι πάρα πολλές και μία από αυτές είναι η απορρόφηση των δυσάρεστων οσμών. Επομένως, αν αναρωτιέσαι πώς φεύγει η μυρωδιά της μούχλας από έναν χώρο, τότε χρησιμοποίησε τη μαγειρική σόδα. Μπορείς να πασπαλίσεις κάποιες επιφάνειες που θεωρείς ότι προσβάλλονται από μούχλα. Εναλλακτικά, αν πρόκειται για πατάρι ή αποθήκη, τοποθέτησέ την σε ένα ανοιχτό βάζο και μέσα σε αυτό θα εγκλωβιστεί η δυσοσμία. Μπορείς να προσθέσεις μέσα σταγόνες από κάποιο αιθέριο έλαιο ή ξύδι, ώστε να μυρίζει όμορφα.

4. Προτίμησε φυτά που καθαρίζουν τον αέρα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το να έχεις φυτά μέσα στο σπίτι σου σίγουρα ανανεώνει το χώρο και δίνει ζωντάνια. Ωστόσο, φρόντισε να επιλέξεις φυτά εσωτερικού χώρου που καθαρίζουν την ατμόσφαιρα. Συγκεκριμένα, η δάφνη, το σπαθίφυλλο και το μπέντζαμιν έχουν την τάση να απορροφούν την υγρασία και να ανανεώνουν τον αέρα. Αποτελεί, λοιπόν, μια ακόμα λύση για το πώς φεύγει η μυρωδιά της μούχλας από το σπίτι. Θα πρέπει, όμως, να προσέξεις να μην ποτίζεις παραπάνω από όσο πρέπει τα φυτά σου προκειμένου να μη δημιουργείται περίσσεια υγρασία. Φυσικά, αντιλαμβάνεσαι πως δεν είναι φρόνιμο να τοποθετήσεις φυτά σε εντελώς κλειστούς χώρους που δε φωτίζονται όπως αποθήκες ή υπόγεια.

5. Τοποθέτησε κιμωλία

Μια ακόμα κοινή εστία εμφάνισης υγρασίας είναι το εσωτερικό της ντουλάπας ή των ντουλαπιών. Είναι, λοιπόν, πολύ πιθανό να παρατηρήσεις μια περίεργη οσμή στα ρούχα σου ή σε άλλα αντικείμενα. Πώς, όμως, φεύγει η μυρωδιά της μούχλας στη ντουλάπα εύκολα; Το μυστικό είναι η κιμωλία. Ναι, καλά διάβασες! Αγόρασε μερικές κιμωλίες και τοποθέτησε 1-2 σε ένα τούλινο σακουλάκι μέσα στη ντουλάπα σου. Φρόντισε μόνο να το κρεμάσεις σε σημείο όπου δε θα λερώσεις κάποιο ρούχο σου. Η κιμωλία έχει την ιδιότητα να απορροφά την άσχημη μυρωδιά της μούχλας αλλά και την περιττή υγρασία.

Ελπίζουμε να σου λύσαμε την απορία σχετικά με το πώς φεύγει η μυρωδιά της μούχλας. Ωστόσο, το να απορροφήσεις ή να καλύψεις την οσμή δεν αποτελεί λύση. Θα πρέπει να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα στη ρίζα του, είτε αυτό σημαίνει κάποια υδραυλική βλάβη, είτε μείωση επιπέδου υγρασίας είτε η μόνωση του σπιτιού σου. Καταχώρησε, λοιπόν, την εργασία σου στην πλατφόρμα μας και πάρε προσφορές από αξιολογημένους επαγγελματίες άμεσα & οικονομικά!

Από: Κλειώ Ρίζου
Πηγή

Continue Reading

Trending