Connect with us

Αυτοκίνητο

OPEL ASTRA 1.4T 150hp

Αυτή τη φορά θα δούμε πόσο καλός είναι ο νέος κινητήρας turbo βενζίνης των 1.4 λίτρων, απόδοσης 150 ίππων.

Αφού λοιπόν ρυθμίσουμε το κάθισμα, δούμε και ελέγξουμε τα χαρτιά του αυτοκινήτου, ρυθμίσουμε καθρέπτες, ξεκινάμε. Πάντα με την δέουσα προσοχή για να το μάθουμε, ώστε να δούμε αν θα το απολαύσουμε ή όχι, όσο πιο γρήγορα γίνετε. 

Λειτουργικά το αυτοκίνητο είναι πάνω από τον μέσο όρο, με αποτέλεσμα  να μην δημιουργεί θέματα ή προβλήματα. Αυτό για πολλούς υποψήφιους αγοραστές, μπορεί να είναι ένα πραγματικά μεγάλο πλεονέκτημα. Συνεχίζουμε με το στιβαρό πλαίσιο, τον σχεδόν αθόρυβο κινητήρα και το πολύ καλό σε αίσθηση κιβώτιο, που ολοκληρώνουν την εικόνα του. Οι χώροι του για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι πολύ καλοί κ θα χωρέσουν άνετα 4 με τις αποσκευές τους.

Ο κινητήρας είναι πραγματικά γραμμικός και πολιτισμένος στη λειτουργία του, ενώ δεν αισθάνεσαι να λείπει δύναμη. Το κιβώτιο έχει μικρές διαδρομές με σωστό κούμπωμα, με αποτέλεσμα να το χειρίζεσαι άνετα και ευχάριστα.

Ωστόσο το σύνολο βγάζει μέσα στην πόλη λίγο υψηλή κατανάλωση. Εκεί στα 8,5 λίτρα στα 100 χλμ. Στα συν του αυτοκινήτου πρέπει να προσθέσουμε και τα εξαιρετικά led φώτα, τα οποία κυριολεκτικά κάνουν τη νύχτα μέρα. Επιπρόσθετα φωτίζουν σημεία στις στροφές που τα συμβατικά δεν μπορούν, με αποτέλεσμα ο οδηγός να έχει πολύ καλή ορατότητα. Τέλος, η αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας, είναι πραγματικά πολύ πρακτική κατά την νυχτερινή οδήγηση, κάνοντάς την έτσι ξεκούραστη, αλλά κυρίως πολύ ασφαλή.

Κάναμε κ αρκετά χιλιόμετρα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο όπου εκεί είδαμε τα χαρακτηριστικά του Astra. Έχει σχετικά μαλακή ανάρτηση κ είναι στημένο για οικογενειακες διαδρομές. Είναι όμως πολύ  ισορροπημένο. Ο κινητήρας των 150 ίππων είναι σχεδόν αθόρυβος και ελαστικός στον ανοιχτό δρόμο, οι μακριές σχέσεις όμως δεν ταιριάζουν στα ανηφορικά και με αρκετές στροφές κομμάτια.

Σε αυτά δεν αρκεί η ελαστικότητα, κ έτσι ο κινητήρας πιέζεται μερικώς. Γενικά όμως το Astra 1.4 T αγαπάει τον αυτοκινητόδρομο, όπου και η κατανάλωση παραμένει σχετικά συγκρατημένη λόγω των μακριών σχέσεων μετάδοσης, αλλά κ λόγο του ότι είναι γενικά πολύ καλά στημένο.

Στο διαταύτα το Astra είναι ένα επιτυχημένο εμπορικά αυτοκίνητο, με το οποίο θα διανύσετε πολλά χιλιόμετρα με μεγάλη ασφάλεια κ αρκετά ξεκούραστα.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

PEUGEOT 308 1.6d

Με μόνα αρνητικά στοιχεία το τούνελ στο κέντρο του πίσω μέρους που δεν εξυπηρετεί στη μεταφορά 3ου επιβάτη, το δυσπρόσιτο ρυθμιστή κλίσης της πλάτης του καθίσματος και μια μικρή τάση εγκάρσιας μετατόπισης του πίσω άξονα, σε όλα τα υπόλοιπα πεδία το 308 είναι από πολύ καλό έως εξαιρετικό. Ο κινητήρας είναι ακόμα πιο πολιτισμένος, το κιβώτιο πολύ καλό στη λειτουργία του και η μέση πραγματική κατανάλωση διατηρείται στην περιοχή των 5-6 λίτρων/100 χλμ. Πολύ πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός, με highlight τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Το κόστος αγοράς του  φέρνει το 308 αντιμέτωπο με μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας, που και το κύρος και τους χώρους έχουν ώστε να αποτελέσουν μια διαφορετική ενναλακτική για κάθε υποψήφιο αγοραστή με οικογενειακές ανάγκες. Πέρα πάντως των χρηματοοικονομικών δεδομένων που ο καθένας μπορεί να κρίνει ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του, εμείς είναι γεγονός πως δεν χαρήκαμε καθόλου επιστρέφοντας το αυτοκίνητο, που είναι ιδιαίτερα ευχάριστο τόσο στην πόλη, όσο και στο ταξίδι και συνολικά ένα από τα πλέον εστιασμένα στην οδήγηση μικρά – μεσαία μοντέλα.Κάναμε ένα ταξίδι 770 περίπου χιλιομέτρων με το Peugeot και τελικά γυρίσαμε στην Αθήνα, με μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα. Εξαιρετική επίδοση, τόσο στην κάλυψη απόστασης όσο και στην κατανάλωση, καθώς το αυτοκίνητο ήταν φορτωμένο με 4 άτομα  και περίπου 80 κιλά αποσκευές.

Με καλή ισχύ, σχετικά χαμηλό βάρος και άμεση οδική συμπεριφορά, είναι απολαυστικό τόσο στις μεγάλες ταχύτητες, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο. Ένα μόνο χαρακτηριστικό της λειτουργίας της πίσω ανάρτησης επηρεάζει λίγο αρνητικά τη συνολικά εξαιρετική εικόνα: όταν αλλάζεις κατεύθυνση και ο δρόμος έχει ανωμαλίες, νιώθεις τον πίσω άξονα να μετατοπίζεται εγκάρσια για κάποια χιλιοστά, ακριβώς όπως όταν ξεκινάει μια τάση  υπερστροφής. Το φαινόμενο δεν παίρνει διαστάσεις, παρότι μειώνοντας την ισχύ μέσα στη στροφή το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του αλλά αρχικά σου προκαλεί υποψία για κάποια απότομη αντίδραση που τελικά δεν έρχεται. Ειδική μνεία πρέπει να αποδώσουμε επίσης και στην ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία του μοτέρ που, όπως διαπίστωσαν οι λιγότεροι σχετικοί με τα σύγχρονα diesel σύνολα, ακούγεται και λειτουργεί σαν βενζίνη. Είναι βλέπετε και το κόκκινο του στροφόμετρου στις 5.000 σ.α.λ. που μπερδεύει μερικούς που πραγματικά δεν αντιλαμβάνονται. 

Στο πολύ καλό εσωτερικό του 308 η φιλοξενία 4 ατόμων είναι άνετη. Ωστόσο στους δύο πίσω, τρίτος δεν χωράει κ υπεύθυνο γι’ αυτό δεν είναι τόσο το πλάτος,  αλλά το τούνελ που υπάρχει στο κέντρο. Ένα ακόμα μικρότερο σφάλμα, εργονομίας αυτή τη φορά, αφορά στον περιστροφικό ρυθμιστή της κλίσης της πλάτης των εμπρός καθισμάτων. Αν το χεράκι σου είναι αρκούντως αντρικό, μετά βίας χωρά μεταξύ του καθίσματος και της μεσαίας κολόνας του αμαξώματος, πόσο δε μάλλον ώστε να τον περιστρέψει κιόλας. Από την άλλη πλευρά δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην ύπαρξη ρεζέρβας, που είναι απείρως προτιμότερη από το κιτ επιδιόρθωσης γιατί τα ελαστικά δεν χάνουν αέρα μόνο από μικρές οπές. Ειδικά στην Ελλάδα, πιο συχνά σκίζονται.

Επίσης μια σπάνια παροχή, στην κυριολεξία, αφορά στην κανονικότατη πρίζα οικιακού τύπου στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, στις πίσω θέσεις, στην οποία μπορεί να συνδεθεί οποιαδήποτε συσκευή για να φορτιστεί ή να λειτουργήσει χωρίς την ανάγκη μετασχηματιστή, αρκεί να είναι εντός των προδιαγραφών που αναγράφονται. Ο χώρος αποσκευών τέλος δεν είναι αχανής, έχει όμως τα λίτρα όγκου, 420 συγκεκριμένα, που είναι απαραίτητα για τις αποσκευές τεσσάρων ατόμων. Αισθητικά το 308 με το συμπαγές αμάξωμά του με το περιορισμένο μήκος (4.253 μέτρα) και το μεγάλο πλάτος (1.80 μέτρα) έχει δυναμικές αναλογίες και γλυπτή εικόνα. Η έκπληξη έρχεται με το που ανοίγεις την πόρτα του οδηγού, καθώς η εικόνα του ταμπλό είναι πολύ καλή.

Στο κέντρο δεσπόζει φυσικά η ψηφιακή οθόνη αφής, μέσω της οποίας ελέγχεται η  λειτουργία των συστημάτων ήχου, πλοήγησης, διασύνδεσης συσκευών και φυσικά προβάλλονται οι πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού. Βρίσκεις την σωστή θέση οδήγησης και θέασης των οργάνων και απολαμβάνεις ένα στιβαρό πλαίσιο και ένα ιδιαίτερα ευέλικτο αυτοκίνητο. Ο κινητήρας είναι επίσης μια θετική αποκάλυψη με πολιτισμένη -για diesel πάντα- λειτουργία και δυναμική παρουσία.

Στο διαταύτα είναι μία πολύ καλή επιλογή

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MINI Cabrio 1.5cc 136hp

Το καλοκαίρι με τη ζέστη, θα ήθελα να το οδηγήσω κ οχι τώρα καταχείμωνο με 6 μέρες συνεχούς βροχής.

Πάρα ταύτα πήρα ένα από τα αυτοκίνητα εκείνα που κάνουν ακόμα και τον πιο φανατικό καλοκαιρινό τύπο, να αλλάζει  γνώμη και να μη βλέπει την ώρα για να πέσει ο ρημαδοήλιος για πάρει τους δρόμους. Το ανοιχτό Mini Cooper με τον τρικύλινδρο 1.500άρη και τους 136 ίππους του, είναι μια πολύ καλή αφορμή για βόλτα, οδήγηση και ψυχαγωγία διαφορετική από τις συνηθισμένες. Η αίσθηση kart που σου δίνει η Mini για τα μοντέλα της, μπορεί να ζει εδώ για όσους δεν έχουν πραγματικά άλλες παραστάσεις.

Ήδη στη δεύτερη γενιά του, το ανοιχτό Mini έχει το δικό του κοινό. Ένα κοινό που προφανώς δεν αρκείται στην έτσι και αλλιώς light διάθεση του μοντέλου και θέλει το απόλυτο με την υφασμάτινη ηλεκτρική οροφή να συμπληρώνει το ακαταμάχητο για πολλούς πακέτο. Αυτό που ορίζεται από την όμορφη εμφάνιση, το στιλάτο design σε όλες του τις λεπτομέρειες και τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα. Με αυτή τη σειρά. Και το τελευταίο, να αφορά τους λιγότερους από όσους γλυκοκοιτάζουν το ανοιχτό Mini. Ας είναι όμως.

Ο τρικύλινδρος 1.500άρης είναι ικανός και το έχει αποδείξει όπου και αν τον έχουμε συναντήσει. Σε αυτή εδώ την έκδοση, δείχνει απόλυτα ok- αλλά μέχρι εκεί, μια και έχουμε την υποψία πως το χαρακτηριστικό ελαφρύ κροτάλισμά του στο ρελαντί, πιθανά να “χαλάσει” κάποιους που δίνουν σημασία στη λεπτομέρεια. Αυτοί βέβαια, θα έχουν κληθεί να ξεπεράσουν και τους περιορισμένους χώρους για τους 4 (καλύτερα 2+2) επιβάτες στην καμπίνα, που αντίστοιχα δεν θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν και πολλά πράγματα για μια απόδραση σαββατοκύριακου. Και να σκεφτεί κανείς πως τα 215 λίτρα της σπηλιάς που παίζει το ρόλο του πορτ μπαγκάζ, είναι βελτίωση σε σχέση με τα 170 του παρελθόντος. Προφανώς με την οροφή πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, γιατί αν την αναδιπλώσεις, έχεις μόλις 160 λίτρα διαθέσιμα και ίσως το πιο στενό άνοιγμα φόρτωσης της αγοράς.

Να γυρίσουμε όμως λίγο στον κινητήρα των 1.499 κ.εκ. που δείχνει επαρκής για τις ανάγκες ακόμα και της διασκέδασης του οδηγού που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί το ευχάριστο προφίλ του αυτοκινήτου και τους 136 ίππους, στους δρόμους με στροφές. Στο πρόγραμμα Sport, δείχνει να ζωντανεύει σημαντικά, δικαιολογώντας και την αυξημένη κατανάλωση που παρουσιάζει, μια και το καύσιμο γίνεται ισχύς στη διάθεση του οδηγού. Από την καταγραφή των κινήσεών μας προκύπτει και η διαπίστωση πως το 6.5 λίτρα, ήταν το καλύτερο που πετύχαμε κατά τη διάρκεια της μίας εβδομάδας με το ανοιχτό Mini. Κοντά στα 8,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης εντός Αττικής.

Εκεί, μακριά από την πόλη, μπορέσαμε από την άλλη να δούμε και την άλλη όψη του Mini. Την αίσθηση kart για την οποία λέγαμε νωρίτερα. Αυτή που εμφανίζεται ανεξάρτητα με τη θέση της οροφής, σε δρόμους με στροφές και αρκετά “σφιχτή” χάραξη. Εκεί που το Mini, δείχνει τι αξίζει, μιας και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, αλλά κυρίως πολύ καλά στημένο. Δεν κρύβει το βάρος του που φλερτάρει με τους 1,3 τόνους αλλά πάλι, δεν το αφήνει να σταθεί εμπόδιο στην απόλαυση του οδηγού. Δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό τη σφιχτή ανάρτηση που μπορεί να κουράζει σε άλλες συνθήκες, αλλά εκεί, στέκεται στο πλάι του οδηγού και συμβάλλει στην απόλαυση της οδήγησης ενός προσθιοκίνητου αλλά με πολύ ευχάριστη συμπεριφορά, μικρού αυτοκινήτου. Το turbo σύνολο δίνει υποστήριξη στον οδηγό, όπως κάνουν και τα δυνατά φρένα, που δείχνουν και αρκετή αντοχή στη σκληρή χρήση.

Προφανώς τα 26.750€ της αρχικής τιμής για το μοντέλο, για κάποιους θα είναι πολλά. Όμως σίγουρα τα αξίζει. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Mini Cooper Cabrio, κλέβει καρδιές και το κάνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

VOLKSWAGEN TIGUAN 1.4cc 150hp

Οι διαστάσεις του το καθιστούν ικανό στο να φιλοξενήσει πέντε άτομα άνετα και χωρίς παραχωρήσεις. Η καμπίνα του Tiguan είναι ότι πρέπει για αυτή την κατηγορία και οι αποσκευές χωρούν στα 515 λίτρα που υπάρχουν. Για να επιστρέψουμε στους επιβάτες, η χωροταξία είναι τέτοια που δίνει την αίσθηση της καλής ευρυχωρίας στους εμπρός (που προκύπτει από τη μεταξύ τους απόσταση) αλλά  ικανοποιεί και τους πίσω, ενώ δίνει και πάρα πολλές λύσεις στην ανάγκη μεταφοράς μικρών αντικειμένων, με πολλές θήκες σε έξυπνα σημεία. Οι πίσω επιβάτες είναι άνετοι σε κάθε περίπτωση και με τον χώρο των ποδιών απόλυτα ικανοποιητικό, ακόμα και όταν ο οδηγός κάθεται χαμηλά και με τραβηγμένο το τιμόνι όσο πιο έξω γίνεται, τοποθετώντας παράλληλα και το κάθισμα στο όριο της κεντρικής κολώνας. Με λίγα λόγια, αυτό που βλέπει κανείς απ’ έξω, δεν προδιαθέτει για την άνεση που απολαμβάνουν οι μέσα.

Η οδική του συμπεριφορά που λίγο απέχει από αυτή των υπόλοιπων μοντέλων που βασίζονται στο ίδιο πάτωμα. Οι νέες ρυθμίσεις της εμπρός ανάρτησης έχουν κάνει ελάχιστα λιγότερο πληροφοριακό το τιμόνι αλλά και πάλι αυτό είναι κάτι που θεωρείται δικαιολογημένο σε αυτοκίνητα με εκτός δρόμου προεκτάσεις στο χαρακτήρα τους. Η ανάρτηση πίσω, τονίζει τα καλά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Αυτό που κάνει τη διαφορά  είναι το πώς κινείται το Tiguan σε κάθε οδόστρωμα. Η ανάρτηση δείχνει πολύ καλή προοδευτικότητα. Με τη ενεργοποίηση του συστήματος από το σχετικό διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, το ABS και το ESP παραμένουν εν λειτουργία και προσαρμόζουν τη δράση τους για σαθρά και ολισθηρά εδάφη. Παράλληλα, ενεργοποιείται και το σύστημα ελέγχου της καθόδου (μέχρι τα 30 χλμ./ώρα), που διευκολύνει τον οδηγό που θα βρεθεί μπροστά σε μια ιδιαίτερα έντονη και γλιστερή κατηφόρα.

Ο κινητήρας κερδίζει πόντους. Δίνει στο Tiguan τη δυνατότητα να αφήνει πίσω πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού σε επιδόσεις αλλά και κόστος χρήσης, αφού με μια λογική ήπιας χρήσης, το οικονομόμετρο μπορεί να σταθεροποιηθεί κάτω από τα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, με το startstop αλλά και το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT) να κάνουν πραγματική διαφορά σε αυτήν εδώ την εφαρμογή. Έχοντας μάλιστα και τον αυξημένο όγκο του μοντέλου και το βάρος, να λειτουργούν ενάντια σε αυτή την προσπάθεια. Ο συνδυασμός του turbo με όλη τα τεχνολογικά καλούδια στον κινητήρα,  σε κάθε περίπτωση προσφέρει αυτό που χρειάζεται ο οδηγός: ροπή και μάλιστα από τις  χαμηλές στροφές. Συγκεκριμένα, από τις 1.500 σ.α.λ. και σταθερά έως τις 3.500, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 25,5 kgm ροπής που σίγουρα τον βοηθούν να ξεπεράσει αρκετά εμπόδια όπου και να βρεθεί, με το DSG όπως στην περίπτωσή μας, να δίνει ρέστα από κοντά, συνθέτοντας ένα πολύ αγχολυτικό σύνολο.

Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στο ότι η VW έχει κάνει πολύ καλές επιλογές σε κάθε τομέα, προσφέροντας μια πολύ καλή πρόταση στην κατηγορία με άσο στο μανίκι τη μικρή χωρητικότητα του  κινητήρα. Αν στα παραπάνω προστεθεί και το  ύφος του μοντέλου με τον πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει πρακτικά τα πάντα, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα νικητή. Και δικαίως. Δεν είναι (μόνο) η κάμερα οπισθοπορείας με την εικόνα στην υψηλής ευκρίνειας οθόνη 8” που κερδίζει τις εντυπώσεις. Ούτε ο ψηφιακός πίνακας των οργάνων  που είναι πάρα πολύ εντυπωσιακός παρεμπιπτόντως. Είναι και το αυτόματο παρκάρισμα που παίζει πολύ καλό ρόλο αλλά και το σύστημα που εξασφαλίζει την παρακολούθηση της λωρίδας κυκλοφορίας, κρατώντας το αυτοκίνητο ανάμεσα στις γραμμές, με τον οδηγό να έχει ουσιαστικά δώσει τον έλεγχο. Ό,τι ποιό κοντά στην αυτόνομη οδήγηση.

Άσσος είναι και η τιμολογιακή τοποθέτησή του. Τα 26.450€ για τη βασική έκδοση με τον ίδιο κινητήρα αλλά με απόδοση 125 ίππων, θα αποτελέσει προσκλητήριο για όσους μπορούν να φτάσουν σε αυτό το νούμερο για αγορά αυτοκινήτου, μια και σίγουρα το μοντέλο της VW θα ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες περιπτώσεις. Αυτό που είχαμε, σε άσπρο χρώμα, με τους 150 ίππους τα 1450 χιλιόμετρα που κάναμε στην πελοπόνησσο αλλά κ στην Αττική μας φάνηκαν λίγα αλλά ιδιαίτερα ασφαλή κ οικονομικά

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending