Connect with us

Αυτοκίνητο

OPEL ASTRA 1.4T 150hp

Αυτή τη φορά θα δούμε πόσο καλός είναι ο νέος κινητήρας turbo βενζίνης των 1.4 λίτρων, απόδοσης 150 ίππων.

Αφού λοιπόν ρυθμίσουμε το κάθισμα, δούμε και ελέγξουμε τα χαρτιά του αυτοκινήτου, ρυθμίσουμε καθρέπτες, ξεκινάμε. Πάντα με την δέουσα προσοχή για να το μάθουμε, ώστε να δούμε αν θα το απολαύσουμε ή όχι, όσο πιο γρήγορα γίνετε. 

Λειτουργικά το αυτοκίνητο είναι πάνω από τον μέσο όρο, με αποτέλεσμα  να μην δημιουργεί θέματα ή προβλήματα. Αυτό για πολλούς υποψήφιους αγοραστές, μπορεί να είναι ένα πραγματικά μεγάλο πλεονέκτημα. Συνεχίζουμε με το στιβαρό πλαίσιο, τον σχεδόν αθόρυβο κινητήρα και το πολύ καλό σε αίσθηση κιβώτιο, που ολοκληρώνουν την εικόνα του. Οι χώροι του για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι πολύ καλοί κ θα χωρέσουν άνετα 4 με τις αποσκευές τους.

Ο κινητήρας είναι πραγματικά γραμμικός και πολιτισμένος στη λειτουργία του, ενώ δεν αισθάνεσαι να λείπει δύναμη. Το κιβώτιο έχει μικρές διαδρομές με σωστό κούμπωμα, με αποτέλεσμα να το χειρίζεσαι άνετα και ευχάριστα.

Ωστόσο το σύνολο βγάζει μέσα στην πόλη λίγο υψηλή κατανάλωση. Εκεί στα 8,5 λίτρα στα 100 χλμ. Στα συν του αυτοκινήτου πρέπει να προσθέσουμε και τα εξαιρετικά led φώτα, τα οποία κυριολεκτικά κάνουν τη νύχτα μέρα. Επιπρόσθετα φωτίζουν σημεία στις στροφές που τα συμβατικά δεν μπορούν, με αποτέλεσμα ο οδηγός να έχει πολύ καλή ορατότητα. Τέλος, η αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας, είναι πραγματικά πολύ πρακτική κατά την νυχτερινή οδήγηση, κάνοντάς την έτσι ξεκούραστη, αλλά κυρίως πολύ ασφαλή.

Κάναμε κ αρκετά χιλιόμετρα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο όπου εκεί είδαμε τα χαρακτηριστικά του Astra. Έχει σχετικά μαλακή ανάρτηση κ είναι στημένο για οικογενειακες διαδρομές. Είναι όμως πολύ  ισορροπημένο. Ο κινητήρας των 150 ίππων είναι σχεδόν αθόρυβος και ελαστικός στον ανοιχτό δρόμο, οι μακριές σχέσεις όμως δεν ταιριάζουν στα ανηφορικά και με αρκετές στροφές κομμάτια.

Σε αυτά δεν αρκεί η ελαστικότητα, κ έτσι ο κινητήρας πιέζεται μερικώς. Γενικά όμως το Astra 1.4 T αγαπάει τον αυτοκινητόδρομο, όπου και η κατανάλωση παραμένει σχετικά συγκρατημένη λόγω των μακριών σχέσεων μετάδοσης, αλλά κ λόγο του ότι είναι γενικά πολύ καλά στημένο.

Στο διαταύτα το Astra είναι ένα επιτυχημένο εμπορικά αυτοκίνητο, με το οποίο θα διανύσετε πολλά χιλιόμετρα με μεγάλη ασφάλεια κ αρκετά ξεκούραστα.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

KIA STONIC 1.0L TGDI

Έχουμε στα χέρια μας το νέο Stonic συνδυασμένο με τον «χιλιάρη» υπερτροφοτούμενο T-GDI βενζινοκινητήρα των 120 ίππων.

Στα ατού του, το γεγονός ότι παρότι τρικύλινδρος δεν έχει  κραδασμούς ή ενοχλητικούς θορύβους. Προσθέστε και τη ροπή των 172 Nm, η οποία παρότι δε δίνει δυναμικό «παρών» στις χαμηλές στροφές, αρχίζει να γίνεται αισθητή όταν η βελόνα στο στροφόμετρο περάσει τις 1.800 στροφές.

Αν δεν έχεις παράλογες απαιτήσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας θα ικανοποιηθείς από τις επιδόσεις, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 12 δευτ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει 181 χλμ./ώρα.Βέβαια από πλευράς μέσης κατανάλωσης θα μπορούσε να τα πάει λίγο καλύτερα ο βενζινοκινητήρας, καθώς εντός της πόλης εύκολα μας δείχνει και 7,5 λίτρα/100 χλμ., ωστόσο στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να πετύχεις 6,3 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 125 γρ./χλμ.).

Στα καλά και το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο που συνδυάζεται με το συγκεκριμένο βενζινοκινητήρα, καθώς έχει σωστή κλιμάκωση και μαλακό σε αίσθηση λεβιέ, ενώ τα κουμπώματα του επιτυγχάνονται σωστά.

Να πούμε ότι μας αρέσει να κυκλοφορούμε με το νέο Stonic, καθώς έχει μια ιδιαίτερα μοντέρνα και νεανική εικόνα. Ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος για τα ψηλά τοποθετημένα στενόμακρα LED φώτα ημέρας, ενώ ακριβώς από κάτω βρίσκονται οι τετραγωνισμένοι προβολείς, οι οποίοι εντάσσονται σε ένα προστατευτικό πλαστικό πλαίσιο.

Παράλληλα το παρών δίνει και η χαρακτηριστική εξάγωνη μάσκα της KIA ονόματι Cascading. Περιμετρικά το νέο Stonic προστατεύεται από πλαστικό, το οποίο γίνεται παχύτερο πάνω από τους θόλους των τροχών. Δυο επίπεδων είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα με τα χαμηλότερα να βρίσκουν επίσης καταφύγιο μέσα στο επεκτεινόμενο πλαστικό περίβλημα.

Το εσωτερικό του νέου STONIC σχεδιαστικά είναι πολύ καλό. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ ο ευανάγνωστος αναλογικός πίνακας οργάνων ενσωματώνει στο κέντρο του μια οθόνη πολλαπλών πληροφοριών.

Από πλευράς ποιότητας υλικών παρότι τα πλαστικά στο σύνολο τους είναι σκληρά αυτό δε συνεπάγεται κακή συναρμογή και φτηνό αποτέλεσμα στο μάτι. Παρά την ελαφριά κλίση της οροφής ο «αέρας» για τα κεφάλια των δυο πίσω επιβατών είναι καλός, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.600 χλστ.).

Το πορτμπαγκάζ ίσως αρχικά να φανεί ρηχό, ωστόσο στην πράξη προσφέρει 361 λίτρα, τα οποία αυξάνονται στα 1.143 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Κάτω από δάπεδο του πορτμπαγκάζ ευτυχώς βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης και όχι κιτ επισκευής ελαστικού.

Το νέο Stonic προσφέρεται για χαλαρωτική οδήγηση, καθώς κινείται αρκετά ήρεμα πάνω στην άσφαλτο. Η ανάρτηση του μεριμνά κυρίως για την άνεση χωρίς ταυτόχρονα να γέρνει έντονα στις στροφές, ενώ συνολικά η ποιότητα κύλισης είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Το τιμόνι παρέχει επαρκή αίσθηση σε γενικές γραμμές, ενώ μόνο αν το παρακάνεις θα γίνει κάπως ασαφές.

Οι παραπάνω λόγοι λοιπόν μας οδήγησαν να θέλουμε να οδηγούμε το νέο Stonic και για να δώσουμε και σε εσάς έναν καλό λόγο αυτός είναι η τιμή των 16.590 ευρώ (έκδοση Style με 1.0 T-GDI βενζινοκινητήρα 120 ίππων).

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

SUZUKI SWIFT 1.4 Turbo

Η τελευταία ανανέωση που έχει πραγματοποιήσει ο Ιάπωνας κατασκευαστής

στο swift έχει επιφέρει βελτιώσεις στις

λεπτομέρειες της εμφάνισης αλλά βεβαίως και στο εσωτερικό. Η διαμόρφωση του ταμπλό δείνει τον σύγχρονο χαρακτήρα του μοντέλου. Από την άλλη πλευρά η πρακτικότητα δεν είναι το φόρτε του αλλά το Swift δεν αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού που αποκαλούμε μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Αν όμως το λές μέσα σου τότε εμείς το συνιστούμε με το χέρι στην καρδιά.

Εκτός από τις στροφές στα βουνά μας και τα όποια σπιναρίσματα στα φανάρια, με το Swift μπορούν να πραγματοποιηθούν ξεκούραστα ταξίδια αρκετών ωρών, καθώς η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης, παρά τη σφιχτή ανάρτηση, είναι πραγματικά σε καλό επίπεδο.

Άλλη μια σημαντική αλλαγή, είναι ότι πλέον διαθέτει 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και  αρκετά κοντό. Αυτό ίσως να μην είναι ιδανικό για τα ταξίδια που λέγαμε αλλά ξέρεις ότι μόλις η 6η πάει πολύ ψηλά τότε το κοντέρ έχει γράψει τριψήφιο νούμερο με 2 μπροστά.

Εδώ πρέπει να πούμε ότι τα καθίσματα είναι πολύ καλά,  αρχικά δεν σου γεμίζουν το μάτι, όμω στηρίζουν πολύ καλά τα σώματα των μπροστινών επιβατών. Η χρειά του κινητήρα στον ήχο, εκεί στα ψηλά πεδία του στροφόμετρου, σε κάνει να θέλεις συνεχώς να βρίσκεσαι εκεί για να τον ακούς. Ο κινητήρας δεν αποδεικνύεται ιδιαίτερα αχόρταγος σε καύσιμο. Είναι καλή η εικόνα του και σε αυτόν τον τομέα.

Λόγω διαστάσεων, το Swift είναι πολύ καλό για τις αστικές μετακινήσεις, ενώ και το πεντάθυρο

αμάξωμά του -διατίθεται και σε τρίθυρο- συμβάλλει και αυτό στην καθημερινή πρακτικότητα. Η ανάρτησή του μπορεί να είναι λίγο σφιχτή, άλλωστε δε θα είχε νόημα το συνθετικό sport στην ονομασία του σε αντίθετη περίπτωση, ωστόσο αμβλύνει με σωστό τρόπο τις ανωμαλίες και δεν κουράζει, ούτε κάνει αισθητή με θόρυβο τη λειτουργία της. Σε αστικές συνθήκες επίσης, η ελαστικότητα του κινητήρα και το κιβώτιο των 6 σχέσεων βοηθούν ιδιαίτερα για να κινείται κανείς οικονομικά και χαλαρά. Ωστόσο κάτω από τις 4.000 περίπου στροφές, όπου ο θόρυβος και η κατανάλωση μένουν πιο πίσω, δεν πρέπει κανείς να έχει και απαιτήσεις δυναμικών επιδόσεων. Είπαμε ότι είναι 1.4cc με turbo.

Από εκεί και πέρα έχει όλο το μηχανολογικό πακέτο για να κάνει την οδήγηση πολύ καλή, ενώ και η εμφάνισή του υποστηρίζει τις διαθέσεις του. Πιθανά να είναι λίγο περισσότερο φλύαρο αισθητικά στο εμπρός του μέρος μετά το τελευταίο facelift, το προτιμούσαμε στην πρώτη του εκδοχή, ωστόσο ξεχωρίζει από τα 1.3 και 1.2 αδέλφια του με πειστικό τρόπο.

Στο διαταύτα είναι ένα πολύ καλό μικρό αυτοκίνητο για την πόλη, με κινητήρα που θα σας πάει  πολύ μακρυά με επιδόσεις που ζηλεύουν κ πολύ μεγαλύτερα.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Opel Crossland X 1.2T 110 ps

Εδώ με τον τρικύλινδρο turbo τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά. Προσαρμόζεσαι εύκολα, δεν λέει κανείς το αντίθετο και βλέπεις ότι παρά το μικρό ως προς τον κινητήρα τα καταφέρνει καλά. Οφείλεις όμως να κάνεις προσπάθεια για να μείνεις χαμηλά σε κατανάλωση- και όπου “χαμηλά” σημειώστε, κοντά στα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης.

 

Αρκετά τα χιλιόμετρα με το νέο Crossland και συνεχίζουμε, όπως οφείλουμε με ένα εντελώς νέο μοντέλο.

Πλέον μπορούμε να αναφερθούμε και στην

κατανάλωση, η οποία έχει μείνει στα 7 λίτρα/100 χλμ. Αυτή η τιμή είναι πολύ καλή για το βάρος και την ισχύ του κινητήρα του Crossland. Μπορεί να

ανέβει σημαντικά, αν κανείς πατάει, αρκετά τον κινητήρα. Δεν είναι όμως απαραίτητο, καθώς η μέγιστη ροπή έρχεται από τις 1.500 σ.α.λ. και πρακτικά λίγο παραπάνω. Έτσι μπορείς να οδηγείς με καλό ρυθμό χωρίς να πιέζεις το γκάζι.

Συνολικά η λογική του Crossland είναι κάτσε και απόλαυσε. Όχι τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά. Την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την ευκολία οδήγησης. Γι’ αυτά άλλωστε φτιάχτηκε το Crossland και αυτά έχει ως κύρια πλεονεκτήματα.

Από την άλλη πλευρά, αυτή η 360 μοιρών κάτοψη του αυτοκινήτου, με τις κάμερες σε βοηθάει πολύ στα δύσκολα παρκαρίσματα.

Το πεντάρι κιβώτιο έχει ένα θεματάκι διότι δεν γεφυρώνει όλα τα κενά του μικρού κινητήρα, το τιμόνι όμως είναι ευχάριστο με καλή πληροφόρηση και η υποστροφή κάνει νωρίς την εμφάνισή της, παρά τη σχετικά σκληρή ανάρτηση.

Επιπρόσθετα, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος σου επιτρέπει να κινηθείς σε δρόμους που με ένα συμβατικό επιβατικό θα το σκεφτόσουν πολύ. Δεν είναι για εξερευνήσεις υψηλού ρίσκου, αλλά θα σε πάει μέχρι μια απόκρημνη παραλία μέσω ενός βατού χωματόδρομου.

Η ικανοποίηση του οδηγού τελικά επιτυγχάνεται: μέσα από το εύρος των επιλογών μετακίνησης, όχι από τον τρόπο που αυτές πραγματοποιούνται. Στα υπέρ και κατά λοιπόν, τα πρώτα αθροίζουν ένα σημαντικά μεγαλύτερο αποτέλεσμα, τουλάχιστον προς το παρόν.

Εντυπωσιακό σε εκμετάλλευση χώρων, έχει θέσεις για πέντε και τις αποσκευές τους, ενώ η συνολική αίσθηση ευρυχωρίας είναι εξαιρετική. Ανάλογα άψογη είναι και η πρακτικότητα, καθώς το πίσω κάθισμα διαιρείται σε δύο τμήματα με λόγο 60:40, τα οποία είναι συρόμενα και με ρύθμιση της κλίσης της πλάτης τους. Ταυτόχρονα στο χώρο αποσκευών υπάρχει διαχωριστικό που ρυθμίζει το ύψος σε διάφορα επίπεδα.

Για τους επιβάτες, θήκες και θέσεις μικρών αντικειμένων δεν λείπουν. Δεκάδες είναι, ενώ επιπρόσθετες παροχές ρεύματος, δύο usb και πλήρεις δυνατότητες σύνδεσης συσκευών στο σύστημα intellilink συμπληρώνουν την εικόνα.

Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, με το head up display να κλέβει την παράσταση καθώς δεν είναι σύνηθες στην κατηγορία.

Στο διαταύτα θα σας πάει μακρυά με ασφάλεια κ θα χωρέσει πολλά μα πολλά.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending