Connect with us

Αυτοκίνητο

PEUGEOT 308 1.6d

Με μόνα αρνητικά στοιχεία το τούνελ στο κέντρο του πίσω μέρους που δεν εξυπηρετεί στη μεταφορά 3ου επιβάτη, το δυσπρόσιτο ρυθμιστή κλίσης της πλάτης του καθίσματος και μια μικρή τάση εγκάρσιας μετατόπισης του πίσω άξονα, σε όλα τα υπόλοιπα πεδία το 308 είναι από πολύ καλό έως εξαιρετικό. Ο κινητήρας είναι ακόμα πιο πολιτισμένος, το κιβώτιο πολύ καλό στη λειτουργία του και η μέση πραγματική κατανάλωση διατηρείται στην περιοχή των 5-6 λίτρων/100 χλμ. Πολύ πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός, με highlight τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Το κόστος αγοράς του  φέρνει το 308 αντιμέτωπο με μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας, που και το κύρος και τους χώρους έχουν ώστε να αποτελέσουν μια διαφορετική ενναλακτική για κάθε υποψήφιο αγοραστή με οικογενειακές ανάγκες. Πέρα πάντως των χρηματοοικονομικών δεδομένων που ο καθένας μπορεί να κρίνει ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του, εμείς είναι γεγονός πως δεν χαρήκαμε καθόλου επιστρέφοντας το αυτοκίνητο, που είναι ιδιαίτερα ευχάριστο τόσο στην πόλη, όσο και στο ταξίδι και συνολικά ένα από τα πλέον εστιασμένα στην οδήγηση μικρά – μεσαία μοντέλα.Κάναμε ένα ταξίδι 770 περίπου χιλιομέτρων με το Peugeot και τελικά γυρίσαμε στην Αθήνα, με μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα. Εξαιρετική επίδοση, τόσο στην κάλυψη απόστασης όσο και στην κατανάλωση, καθώς το αυτοκίνητο ήταν φορτωμένο με 4 άτομα  και περίπου 80 κιλά αποσκευές.

Με καλή ισχύ, σχετικά χαμηλό βάρος και άμεση οδική συμπεριφορά, είναι απολαυστικό τόσο στις μεγάλες ταχύτητες, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο. Ένα μόνο χαρακτηριστικό της λειτουργίας της πίσω ανάρτησης επηρεάζει λίγο αρνητικά τη συνολικά εξαιρετική εικόνα: όταν αλλάζεις κατεύθυνση και ο δρόμος έχει ανωμαλίες, νιώθεις τον πίσω άξονα να μετατοπίζεται εγκάρσια για κάποια χιλιοστά, ακριβώς όπως όταν ξεκινάει μια τάση  υπερστροφής. Το φαινόμενο δεν παίρνει διαστάσεις, παρότι μειώνοντας την ισχύ μέσα στη στροφή το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του αλλά αρχικά σου προκαλεί υποψία για κάποια απότομη αντίδραση που τελικά δεν έρχεται. Ειδική μνεία πρέπει να αποδώσουμε επίσης και στην ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία του μοτέρ που, όπως διαπίστωσαν οι λιγότεροι σχετικοί με τα σύγχρονα diesel σύνολα, ακούγεται και λειτουργεί σαν βενζίνη. Είναι βλέπετε και το κόκκινο του στροφόμετρου στις 5.000 σ.α.λ. που μπερδεύει μερικούς που πραγματικά δεν αντιλαμβάνονται. 

Στο πολύ καλό εσωτερικό του 308 η φιλοξενία 4 ατόμων είναι άνετη. Ωστόσο στους δύο πίσω, τρίτος δεν χωράει κ υπεύθυνο γι’ αυτό δεν είναι τόσο το πλάτος,  αλλά το τούνελ που υπάρχει στο κέντρο. Ένα ακόμα μικρότερο σφάλμα, εργονομίας αυτή τη φορά, αφορά στον περιστροφικό ρυθμιστή της κλίσης της πλάτης των εμπρός καθισμάτων. Αν το χεράκι σου είναι αρκούντως αντρικό, μετά βίας χωρά μεταξύ του καθίσματος και της μεσαίας κολόνας του αμαξώματος, πόσο δε μάλλον ώστε να τον περιστρέψει κιόλας. Από την άλλη πλευρά δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην ύπαρξη ρεζέρβας, που είναι απείρως προτιμότερη από το κιτ επιδιόρθωσης γιατί τα ελαστικά δεν χάνουν αέρα μόνο από μικρές οπές. Ειδικά στην Ελλάδα, πιο συχνά σκίζονται.

Επίσης μια σπάνια παροχή, στην κυριολεξία, αφορά στην κανονικότατη πρίζα οικιακού τύπου στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, στις πίσω θέσεις, στην οποία μπορεί να συνδεθεί οποιαδήποτε συσκευή για να φορτιστεί ή να λειτουργήσει χωρίς την ανάγκη μετασχηματιστή, αρκεί να είναι εντός των προδιαγραφών που αναγράφονται. Ο χώρος αποσκευών τέλος δεν είναι αχανής, έχει όμως τα λίτρα όγκου, 420 συγκεκριμένα, που είναι απαραίτητα για τις αποσκευές τεσσάρων ατόμων. Αισθητικά το 308 με το συμπαγές αμάξωμά του με το περιορισμένο μήκος (4.253 μέτρα) και το μεγάλο πλάτος (1.80 μέτρα) έχει δυναμικές αναλογίες και γλυπτή εικόνα. Η έκπληξη έρχεται με το που ανοίγεις την πόρτα του οδηγού, καθώς η εικόνα του ταμπλό είναι πολύ καλή.

Στο κέντρο δεσπόζει φυσικά η ψηφιακή οθόνη αφής, μέσω της οποίας ελέγχεται η  λειτουργία των συστημάτων ήχου, πλοήγησης, διασύνδεσης συσκευών και φυσικά προβάλλονται οι πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού. Βρίσκεις την σωστή θέση οδήγησης και θέασης των οργάνων και απολαμβάνεις ένα στιβαρό πλαίσιο και ένα ιδιαίτερα ευέλικτο αυτοκίνητο. Ο κινητήρας είναι επίσης μια θετική αποκάλυψη με πολιτισμένη -για diesel πάντα- λειτουργία και δυναμική παρουσία.

Στο διαταύτα είναι μία πολύ καλή επιλογή

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

Opel Corsa

Στο μέσο του κύκλου ζωής του, το Corsa 6ης γενιάς δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια τεχνολογική… ένεση.

Με σχεδίαση «Bold & Pure», προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, πλειάδα συστημάτων κίνησης για κάθε απαίτηση και γερμανική ποιότητα, δεν είναι διόλου τυχαίο που το νέο Opel Corsa υποδέχτηκε τον τίτλο του Best Seller στην κατηγορία του.

Το Opel Corsa διατηρεί την ιδιαίτερα αγαπημένη σχεδίαση με τη μάσκα Opel Visor και τις συμπαγείς διαστάσεις των υπολοίπων εκδόσεων, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες και ταυτόχρονα άνεση για έως και πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους.

Αισθητικά οι αλλαγές εντοπίζονται στη σήμανση του πίσω μέρους και στο εσωτερικό, όπου ο full digital πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων προσφέρουν εξειδικευμένες πληροφορίες.

Αυτό περιλαμβάνει νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις.

Αυτές αποδίδουν ισχύ 100 και 136 ίππων και ροπή 205 Nm ή 230 Nm αντίστοιχα στις 1.750 σ.α.λ. Για βέλτιστη απόδοση, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Miller. Αυτός ο θερμοδυναμικός κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές στροφές χάρη και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 15 – 20% .

Όπως κάθε Opel, έτσι και το νέο Corsa διαθέτει πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης στο βασικό εξοπλισμό, όπως Forward Collision Alert με Automatic Emergency Braking and Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control καθώς και Active Lane Positioning, Extended Traffic Sign Recognition και Drowsiness Detection. 

Υπάρχουν επίσης και προαιρετικά συστήματα όπως το Intelli-Lux LED® Matrix για τους προβολείς, το οποίο διαθέτει πλέον 14 στοιχεία LED και κάνει την οδήγηση στο σκοτάδι ακόμα πιο ασφαλή. Τέλος διατίθενται ακόμα το Side Blind Sport Alert και μια νέα, υψηλής ανάλυσης Panorama Rear View Camera.

Το νέο Opel Corsa αποτελεί μια ακόμα επιλογή στις πολλές ήδη υπάρχουσες του μοντέλου. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στα συμβατικά κινητήρια σύνολα βενζίνης προσφέροντας μια ιδανική εναλλακτική λύση στους οδηγούς χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας.

Συμπαγές και ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο αλλά και προσιτό, με υψηλή υπολειμματική αξία, εξαιρετικά ασφαλές, απολαυστικό στην οδήγηση και με αισθητική που ενθουσιάζει, το νέο Opel Corsa κοστίζει από 24.100 ευρώ στην υβριδική έκδοση των 100 ίππων. 

Μελίνα 

Ναταλία

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα

Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;

Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.

Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).

Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.

Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.


Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,

καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Ένα όνειρο για κάθε οικογένεια.

Στην τρίτη πλέον γενιά του, τo best seller μοντέλο της Volkswagen έχει μια δύσκολη αποστολή: Nα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.

Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο όμορφο, ακόμα καλύτερο στην εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και ακόμα πιο ολοκληρωμένο suv όχημα και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.

Στον δρόμο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες εκεί που πάντα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η γλίτσα, το οποίο ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα.

Όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί – προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33 του προηγούμενου μοντέλου.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending