Connect with us

Αυτοκίνητο

SUZUKI VITARA 1.0L 4X4

Σίγουρα δεν είναι το πρώτο τεστ με το ανανεωμένο VITARA όμως η χρήση του μικρού βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου με τους 112 ίππους και τα 170 Nm ροπής σε συνδυασμό με το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο και την τετρακίνηση δημιουργεί ένα τεράστιο ερώτημα.

Μπορεί ένα τόσο μικρό στο σύνολο, μηχανικά, να ανταποκριθεί στις ανάγκες ενός μοντέλου με καλή κ δοκιμασμένη τετρακίνηση;

Η απάντηση είναι πως τα καταφέρνει πραγματικά καλύτερα από ό,τι περιμέναμε. Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου κινεί ικανοποιητικά το αμάξωμα των 1.150 κιλών. Διαβάζοντας τα τεχνικά  βλέπεις 12 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και 180 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, όμως η αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι είναι πολύ καλύτερη. Σε αυτό συμβάλλει η αυτόματη τετρακίνηση με τα πράγματα να γίνονται καλύτερα όταν γυρίσεις τον επιλογέα στην επιλογή Sport. Εκτός από τη μετάδοση που αποκτά πιο σπορ προσανατολισμό, πιο άμεση γίνεται και η απόκριση του κινητήρα. Τον ίδιο δρόμο ακολουθούν και οι αναρτήσεις οι οποίες γίνονται πιο σφιχτές. Τα παραπάνω σού επιτρέπουν να κινηθείς γρήγορα ενώ η μικρή χωρητικότητα του κινητήρα δεν άφησε την κατανάλωση να ξεπεράσει, όπως και αν κινηθήκαμε, τα 8.3 λτ./100 χλμ. Επί τη ευκαιρία να αναφέρουμε ότι οι εκπομπές CO2 είναι στα 129 γρ./χλμ. Αυτό σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι 155 ευρώ/έτος.

Η άσφαλτος όμως «τελειώνει» και σειρά βεβαίως έχει το χώμα. Στην αρχή οδηγείς έτσι κάπως διστακτικά όμως, όσο προχωράς καταλαβαίνεις ότι το Vitara δεν είναι ένα αυτοκίνητο που φοβάται να σκονιστεί ή να λασπωθεί. Ακόμα και αν βρεις μπροστά σου κάποια πιο δύσκολη κατάσταση, θα καταφύγεις και πάλι στον επιλογέα της τετρακίνησης, θα επιλέξεις το κλείδωμα της μετάδοσης και αυτό θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο ώστε να συνεχίσεις την διαδρομή σου.

Χαρακτηριστικό της προσοχής που έχει δοθεί στις εκτός δρόμου ικανότητες είναι ότι ακόμα και στην έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα υπάρχει σύστημα ελέγχου κατάβασης προκειμένου να σε βοηθάει σε δύσκολα και γλιστερά κομμάτια. Οι Ιάπωνες έχουν φροντίσει να μεριμνήσουν και για την περίπτωση που βρεθείς σε χιονισμένο τοπίο, αφού υπάρχει το snow mode.

Σύμμαχος στην κίνηση τόσο στο ασφαλτοστρωμένο τερέν όσο και εκτός αυτού είναι το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Ο επιλογέας είναι αρκετά σαφής, επιτρέποντας να επιλέγεις την κατάλληλη σχέση με ευκολία, χωρίς να ψάχνεσαι την πιο κρίσιμη στιγμή.

Το διαταύτα είναι πως το Vitara είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει, τόσο τον ήσυχο όσο και τον ανήσυχο οδηγό, όσο και εκείνον που αναζητά αποδράσεις, ακόμα και εκεί που ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με άσφαλτο, ή είναι <ακροπολικός>. Εννοείτε πως αν φροντίσεις να το εφοδιάσεις με ένα λίγο χωμάτινο σετ ελαστικών, θα σε εκπλήξει με τις ικανότητές του.

Κώστας Νικολακόπουλος

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

Τι ισχύει για τα τέλη κυκλοφορίας;

Εδώ και κάποιες μέρες βρίσκονται αναρτημένα στο σύστημα Taxis τα τέλη κυκλοφορίας για την επερχόμενη, νέα χρονιά. Χωρίς μεταβολές στα βεβαιωμένα ποσά, και με τις όποιες αλλαγές να μετατίθενται για την επόμενη χρονιά. Η διαδικασία εκτύπωσης και αποπληρωμής, καθώς και οι καταληκτικές ημερομηνίες είναι οι γνωστές, ισχύουσες εδώ και πολλά χρόνια, κρίνουμε όμως σκόπιμο να προχωρήσουμε σε μια σύντομη καταγραφή των πλέον βασικών σημείων:

  • Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα λοιπόν, καταληκτική ημερομηνία αποπληρωμής είναι η τελευταία εργάσιμη μέρα του έτους, στην προκειμένη περίπτωση δηλαδή η Τρίτη 31 Δεκεμβρίου. Είθισται κάθε χρόνο να δίνεται μια ολιγοήμερη παράταση για όσους αμέλησαν την έγκαιρη αποπληρωμή τους. 
  • Το χρονικό περιθώριο πάντως υπάρχει και δεν προτείνουμε κανείς να ρισκάρει μια τέτοια καθυστέρηση. Άλλωστε, η εκπρόθεσμη αποπληρωμή των τελών αποτελεί και τη μοναδική περίπτωση, όπου από την επόμενη κιόλας μέρα -για τη μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων- το πρόστιμο ισούται με το διπλάσιο του αρχικά βεβαιωθέντος ποσού. Θα πρόκειται δηλαδή για άμεση επιβολή προσαύξησης της τάξεως του 100%!
  • Αυτός είναι και ο βασικός κανόνας στα πρόστιμα. Για να είμαστε περισσότερο σαφείς, να αναφέρουμε ότι στις εξαιρέσεις περιλαμβάνονται τα οχήματα δημοσίας χρήσης (επιβατικά, φορτηγά ή λεωφορεία), οπού το πρόστιμο ορίζεται στο μισό του αρχικού ποσού. Επίσης, το πρόστιμο ορίζεται στα 30 €, εφόσον το αρχικά βεβαιωθέν ήταν μικρότερο.
  • Για όσους βέβαια δεν θέλουν να πληρώσουν καθόλου, υπάρχει η γνωστή διαδικασία με την κατάθεση πινακίδων, οπότε και το όχημα τίθεται σε εκούσια ακινησία.
  • Στις διαδικασίες εκτύπωσης και αποπληρωμής επίσης δεν έχει αλλάξει κάτι, και πολύ εύκολα μπορεί ο φορολογούμενος είτε μέσα από το λογαριασμό του στο Taxis είτε απλά με το ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας να εκτυπώσει τα σχετικά αποκόμματα. Προκύπτει ταυτότητα οφειλής και η αποπληρωμή βέβαια γίνεται με τις γνωστές διαδικασίες που προβλέπονται για όλες τις φορολογικές υποχρεώσεις.
  • Τα τέλη θεωρούνται και είναι αδιαίρετα. Συνεπώς, σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, αρκεί να τα πληρώσει ο ένας από τους ιδιοκτήτες. Προσοχή όμως, καθώς αν δεν πληρωθούν, ο καθένας είναι συνυπόχρεος για ολόκληρο το ποσό.
  • Ισχύουν όπως προαναφέραμε οι ίδιοι πίνακες, με τον καθορισμό των ποσών να εξαρτάται από: 1) Τον κυβισμό, για τα οχήματα με πρώτο έτος κυκλοφορίας έως το 2010. 2) Τις εκπομπές ρύπων, για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν από 1/11/2010 κι έπειτα.
  • Το σύστημα αναμένεται να αλλάξει την επόμενη χρονιά, καθώς πρόκειται να γίνει εναρμόνιση σε προκαθορισμένους από την Ε.Ε. κανόνες. Χωρίς να γνωρίζουμε περισσότερες λεπτομέρειες, εικάζουμε ότι τα επιπλέον κριτήρια θα είναι κατά βάση περιβαλλοντικά. 

Παναγιώτης Τσένος

Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

Continue Reading

Lifestyle

AUDI TFSI

Το νέο μοντέλο της Audi Α1 30TFSI έκδοσης με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 116 ίππων, έρχεται αναβαθμισμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, προβάλλοντας έναν πολύ πιο δυναμικό χαρακτήρα από κάθε άλλη φορά.

Πάμε στο εσωτερικό του όπου εκεί χωρίς αμφιβολία έχουμε να κάνουμε με μια από τις πιο ποιοτικές καμπίνες της κατηγορίας , τόσο σε ό,τι αφορά στα υλικά κατασκευής, όσο φυσικά και στο φινίρισμα. Παράλληλα, στοιχεία όπως ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων ή η μεγάλη και ποιοτική οθόνη των 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, είναι στοιχεία που ταιριάζουν απόλυτα στον προηγμένο τεχνολογικά χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σχεδιαστικά, οι γραμμές με τετραγωνισμένα μοτίβα είναι αντίστοιχες με αυτές των εσωτερικών των μεγαλύτερων μοντέλων της Audi, φροντίζοντας παράλληλα να τονίσουν τη γενικότερη εργονομία μέσω επιλογών όπως π.χ. την κονσόλα που στρέφεται προς τον οδηγό ή τους εύκολα προσβάσιμους διακόπτες και χειριστήρια. Χωροταξικά, 4 ενήλικες θα χωρέσουν χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις στο εσωτερικό του A1, με το πορτ-μπαγκάζ των 335 lt. να είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους.

Με σπορτίφ στοιχεία στα οδικά του χαρακτηριστικά, το Audi A1 TFSI αποδεικνύεται ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο. Το εγνωσμένης αξίας πλαίσιο σε συνδυασμό με την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης στην έκδοση S line, φροντίζουν ώστε το μικρό μοντέλο της Audi να παρέχει μια ασφαλή αίσθηση στο δρόμο, με αμεσότητα στις αντιδράσεις του και αυξημένα όρια πρόσφυσης στις στροφές. Το πιο σημαντικό βέβαια είναι ότι το στήσιμο αυτό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο ακέραιο τις δυνατότητες του κινητήρα και να κινηθεί γρήγορα σε διαδρομές με διαδοχικές στροφές. Από εκεί και πέρα, στην καθημερινή οδήγηση το Audi A1 παραμένει εύκολο και με διαστάσεις που του επιτρέπουν να κινείται άνετα εντός της πόλης. Η σφιχτή ανάρτηση επιβαρύνει μεν την άνεση όταν ο οδηγός περνά από λακκούβες, σαμαράκια κ.λπ., όμως συνολικά είναι ποιοτικό και το πλαίσιο ικανό να διαχειριστεί τις όποιες ταλαντώσεις. Σε κάθε διαδρομή τέλος, το τιμόνι διαθέτει το απαιτούμενο βάρος και αμεσότητα που θα ικανοποιήσουν τον οδηγό, ενώ άκρως αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα.

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MERCEDES COUPE EQ Boost

Σήμερα θα μιλήσουμε για ένα τετραθέσιο εξαιρετικό αυτοκίνητο της Mercedes.

C 200 coupe EQ Boost με κινητήρα 1497cc βενζίνης της Mercedes και απόδοσης 184 hp + 14 hp από το υβριδικό σύστημα μας δίνουν 198 ζωντανούς ίππους για να έχετε μέγιστη ενεργητική ασφάλεια με λογική κατανάλωση. Να πούμε όλα τα θετικά του πράγματος τα οποία είναι πραγματικά πολλά, ή να πούμε τα ελάχιστα αρνητικά?

Λοιπόν εργονομία κ υλικά εσωτερικού? Εξαιρετικά. Στιβαρότητα στον δρόμο, βάζοντας το στο sport σφίγγουν όλα. Ανάρτηση τιμόνι όλα γίνονται έτσι, ώστε να μην ξεφύγεις από την απόλαυση με πάρα πολύ καλές επιδόσεις. Αίσθηση  αυτοκινήτου απίστευτη. Στον δρόμο όπου περνάς βλέπεις το σηματάκι μπροστά θέλεις το κουπέ σχήμα, γυρίζουν αρκετά κεφάλια που, θα λένε τα δικά τους. Με χωρητικότητα χώρου αποσκευών 360 λίτρων και μεταξόνιο 2.840mm καταλαβαίνεις ότι 4 άνθρωποι θα περάσουν καλά μέσα σε αυτό. Η πραγματικότητα είναι ότι οι 2 πίσω επιβάτες θα πρέπει να είναι παιδιά, για να μπορούν να μπαινοβγαίνουν εύκολα. Κατά τα άλλα μιλάμε για ένα πραγματικά εξαιρετικό αυτοκίνητο. Είτε πάς για τις καθημερινές σου μετακινήσεις είτε για βόλτα αλλά πολύ περισσότερο για ταξίδια που εκεί ξεδιπλώνει τον γρήγορο κ ασφαλή χαρακτήρα του. Με τιμή 45.900 αγοράζεται ένα πολύ πλούσια εξοπλισμένο, με μικρά πάγια έξοδα και εξαιρετικό αυτοκίνητο.

Continue Reading

Trending