Connect with us

Αυτοκίνητο

SUZUKI VITARA 1.0L 4X4

Σίγουρα δεν είναι το πρώτο τεστ με το ανανεωμένο VITARA όμως η χρήση του μικρού βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου με τους 112 ίππους και τα 170 Nm ροπής σε συνδυασμό με το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο και την τετρακίνηση δημιουργεί ένα τεράστιο ερώτημα.

Μπορεί ένα τόσο μικρό στο σύνολο, μηχανικά, να ανταποκριθεί στις ανάγκες ενός μοντέλου με καλή κ δοκιμασμένη τετρακίνηση;

Η απάντηση είναι πως τα καταφέρνει πραγματικά καλύτερα από ό,τι περιμέναμε. Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου κινεί ικανοποιητικά το αμάξωμα των 1.150 κιλών. Διαβάζοντας τα τεχνικά  βλέπεις 12 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και 180 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, όμως η αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι είναι πολύ καλύτερη. Σε αυτό συμβάλλει η αυτόματη τετρακίνηση με τα πράγματα να γίνονται καλύτερα όταν γυρίσεις τον επιλογέα στην επιλογή Sport. Εκτός από τη μετάδοση που αποκτά πιο σπορ προσανατολισμό, πιο άμεση γίνεται και η απόκριση του κινητήρα. Τον ίδιο δρόμο ακολουθούν και οι αναρτήσεις οι οποίες γίνονται πιο σφιχτές. Τα παραπάνω σού επιτρέπουν να κινηθείς γρήγορα ενώ η μικρή χωρητικότητα του κινητήρα δεν άφησε την κατανάλωση να ξεπεράσει, όπως και αν κινηθήκαμε, τα 8.3 λτ./100 χλμ. Επί τη ευκαιρία να αναφέρουμε ότι οι εκπομπές CO2 είναι στα 129 γρ./χλμ. Αυτό σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι 155 ευρώ/έτος.

Η άσφαλτος όμως «τελειώνει» και σειρά βεβαίως έχει το χώμα. Στην αρχή οδηγείς έτσι κάπως διστακτικά όμως, όσο προχωράς καταλαβαίνεις ότι το Vitara δεν είναι ένα αυτοκίνητο που φοβάται να σκονιστεί ή να λασπωθεί. Ακόμα και αν βρεις μπροστά σου κάποια πιο δύσκολη κατάσταση, θα καταφύγεις και πάλι στον επιλογέα της τετρακίνησης, θα επιλέξεις το κλείδωμα της μετάδοσης και αυτό θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο ώστε να συνεχίσεις την διαδρομή σου.

Χαρακτηριστικό της προσοχής που έχει δοθεί στις εκτός δρόμου ικανότητες είναι ότι ακόμα και στην έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα υπάρχει σύστημα ελέγχου κατάβασης προκειμένου να σε βοηθάει σε δύσκολα και γλιστερά κομμάτια. Οι Ιάπωνες έχουν φροντίσει να μεριμνήσουν και για την περίπτωση που βρεθείς σε χιονισμένο τοπίο, αφού υπάρχει το snow mode.

Σύμμαχος στην κίνηση τόσο στο ασφαλτοστρωμένο τερέν όσο και εκτός αυτού είναι το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Ο επιλογέας είναι αρκετά σαφής, επιτρέποντας να επιλέγεις την κατάλληλη σχέση με ευκολία, χωρίς να ψάχνεσαι την πιο κρίσιμη στιγμή.

Το διαταύτα είναι πως το Vitara είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει, τόσο τον ήσυχο όσο και τον ανήσυχο οδηγό, όσο και εκείνον που αναζητά αποδράσεις, ακόμα και εκεί που ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με άσφαλτο, ή είναι <ακροπολικός>. Εννοείτε πως αν φροντίσεις να το εφοδιάσεις με ένα λίγο χωμάτινο σετ ελαστικών, θα σε εκπλήξει με τις ικανότητές του.

Κώστας Νικολακόπουλος

 

Continue Reading

Lifestyle

VOLVO XC40 T4 K T5 HYBRID

To XC40 απέσπασε δικαιωματικά τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς το 2018καθώς κατάφερε και συνεχίζει να συνδυάζει όλα αυτά που ζητάει ο σύγχρονος απαιτητικός οδηγός: ξεχωριστή σχεδίαση, premium ποιότητα κατασκευής,πρωτοποριακές τεχνολογίεςκαι τηνπρακτικότητα ενός ολοκληρωμένου compact SUV.

Όλα τα παραπάνω ανεβαίνουν στο μεγαλύτερο επίπεδο στην έκδοση Plug-in hybrid του XC40 που αποτελεί και το πρώτο compact SUV της Volvo με αυτήν τη τεχνολογία αιχμής για την κίνηση του.

Tο XC40 T5 Plug-in Hybrid είναι εδώ για να αλλάξει την οδηγική σας εμπειρία. Για την κίνησή του αξιοποιεί τον ιδιαίτερα ισχυρό και προηγμένο turbo τρικύλινδρο των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm ροπής στις 5.800 και 2.550 σ.α.λ.αντίστοιχα. Το μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 82 ίππωνμε την συνδυασμένη απόδοσή να ανέρχεται στους 262 ίππους και τα 425 Nm ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ οι επιδόσεις του ενθουσιάζουν, με το 0-100 χλμ./ώρα να «έρχεται» σε μόλις 7,2 δευτερόλεπτα.

Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία των Σουηδών και την μπαταρία των 10,7 kWh, το plug-in υβριδικό XC40 μπορεί και κινείται αποκλειστικά με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα του καλύπτοντας απόσταση έως και 50 χλμ., χωρίς να καταναλώνει καύσιμο. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να προσφέρει καθημερινή μετακίνηση με απόλυτη οικονομία και μηδενική κατανάλωση καυσίμου αλλά, ακόμη πιο σημαντικά ίσως, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους (41-45 g/km, σύμφωνα με το νέο παγκόσμιο πρότυπο WLTP). To τελευταίο καθιστά το μοντέλο ιδιαίτερα ελκυστικό σε στους εταιρικούς χρήστες, καθώς τους απαλλάσσει από φόρο.

Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP, που δεν ξεπερνά τα 2 με 2,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Το προηγμένο υβριδικό σύστημα του XC40 T5 Plugin, ξεχωρίζει για τα τέσσερα προγράμματα Pure, Hybrid, Power, Individual. Με την επιλογή τους, τα προγράμματα προσαρμόζουν τη λειτουργιά του συστήματος ανάλογα με τις απαιτήσεις και δίνουν τη δυνατότητα γιακίνηση από καθαρά ηλεκτρικήέως και την πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος και των δύο κινητήρων. Παράλληλα η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίαςακόμη και από οικιακή πρίζα εξασφαλίζει την μέγιστη οικονομία στις καθημερινές μετακινήσεις σας.

Υπάρχει και η έκδοση T4 η οποία τροφοδοτείται από έναν 3κύλινδρο του 1,5 λίτρου και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Η συνδυαστική απόδοση αντιστοιχεί σε 211 ίππους και τα 405 Nm ροπής, με την κίνηση να μεταδίδεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου. Όσον αφορά τον εφοδιασμό του ηλεκτροκινητήρα με ενέργεια, γι’ αυτό φροντίζει μια μπαταρία των 10,7 kWh, η οποία, όπως και στην περίπτωση του T5, εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως και 50 χλμ.

Τα χαρίσματα του XC40 ξεκινούν από την εξωτερική του σχεδίαση με την χαρακτηριστική ταυτότητα των Σουηδών να αποτελεί από μόνη της πόλο έλξης. Δεν είναι τυχαία άλλωστε το δεύτερο best seller στις παγκόσμιες πωλήσεις της Volvo και ο λόγος είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.

Ως πρωτοπόρος στον τομέα της παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας η Volvo έχει βάλει τη σφραγίδα της με το XC40 να αποτελεί ένα ακόμη 5αστερο μοντέλο από τον ανεξάρτητο Euro NCAP. Το compact SUV θέτει τα στάνταρ και στα συστήματα ασφάλειαςκαιυποβοήθησης του οδηγού με το τελευταίας

γενιάς σύστημα City Safety που ανιχνεύει οχήματα, πεζούς, ζώα ποδηλάτες, να φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση κινδύνουκαι να αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού. Παράλληλα το Pilot Assist προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα χάρη στο ενεργό cruise control ενώ παρέχει διορθωτικές κινήσεις στο τιμόνι για να μένετε πάντα στην λωρίδα σας.

Στο διαταύτα ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που θα σας μεταφέρει με την μέγιστη ασφάλεια σχεδόν παντού, το οποίο θα ήθελανα το έχω στο γκαράζ μου.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Space Star της Mitsubishi: “Κομψό και Ευέλικτο”

Το ευέλικτο μικρό μοντέλο της αγοράς που λέγεται Space Star της Mitsubishi, εξοπλίζεται με συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και εξελιγμένης συνδεσιμότητας που συναντιώνται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Το μικρό της Mitsubishi, είναι εδώ για εσάς που θέλετε ένα αυτοκίνητο με άνετο εσωτερικό και κορυφαία απόδοση, που ελίσσεται έξυπνα στην κυκλοφορία, είναι απολαυστικό στην οδήγηση και εύκολο στο παρκάρισμα.

Το Mitsubishi Space Star είναι εκτός όλων των παραπάνω και ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης που δίνει, συγκριτικά με τις διαστάσεις του την μέγιστη ασφάλεια των επιβατών του. Το Space Star διαθέτει  προηγμένα συστήματα που εξασφαλίζουν την ασφάλειά σας. Μεταξύ αυτών το Traction & Stability Control, ένα προηγμένο σύστημα πέδησης και Hill Start Assist. Το Space Star χρησιμοποιεί την προηγμένη δομή αμαξώματος RISE (Reinforced Impact Safety Evolution). Αυτό το κέλυφος αμαξώματος από ατσάλι υψηλής αντοχής απορροφά και μοιράζει την ενέργεια που απελευθερώνεται σε μία σύγκρουση, μειώνοντας σημαντικά το συνολικό βάρος του οχήματος.

Το μικρό hatchback της Mitsubushi δίνει σιγουριά σε θέματα εξοπλισμού ασφαλείας, που μας κρατάει μακριά από δύσκολες καταστάσεις. Το Space Star περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του μία σειρά έξυπνων συστημάτων ασφάλειας που σε πολλές περιπτώσεις υπερτερούν του ανταγωνισμού. Χαρακτηριστικά όπως το Σύστημα Aποφυγής Σύγκρουσης και η Αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων (AHB) παρέχουν περισσότερη προστασία σε κάθε ταξίδι.

Στον εξοπλισμό του επίσης μας παρουσιάζει πληρότητα που δεν έχει να κάνει μόνο με τους 7 αερόσακους με τους οποίους εφοδιάζεται. Το σύστημα για την εύκολη εκκίνηση στην ανηφόρα Hill Start Assist, είναι εκεί για τη διευκόλυνσή σας.

Αν επιχειρήσετε να εκκινήσετε σε μια απότομη ανηφόρα, το σύστημα Hill Start Assist θα σας βοηθήσει διατηρώντας ενεργοποιημένο το φρένο για δύο δευτερόλεπτα, μέχρι να πατήσετε το πεντάλ του γκαζιού. Έτσι, δεν θα χρειαστεί να σας απασχολήσει ξανά σε ανάλογες περιπτώσεις, το αν θα κυλίσει το αυτοκίνητό σας προς τα πίσω. ε κάθε περίπτωση, το νέο Mitsubishi Space Star έχει την απάντηση σε κάθε «δύσκολη ερώτηση» της καθημερινή οδήγησηςμέσα ή και μακριά από την πόλη. Με χαρακτηριστικά που συναντώνται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών, το νέο Space Star είναι η ιδανική συντροφιά για τις μετακινήσεις σας σε κάθε περιβάλλον.

Βεβαίως εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο κινητήρας του δίνει ικανοποιητικές επιδόσεις, πάντα με γνόμωνα το τι ακριβώς αυτοκίνητο είναι. Επίσης το κιβώτιο CVT παρότι είναι το προηγούμενο και σε κάποιους δεν αρέσει η κλιμάκωση όπως είναι ρυθμισμένη, εμάς μας ικανοποίησε για το αστικό εριβάλλον που κινηθήκαμε.

Τέλος να πούμε ότι οι χώροι του, με δεδομένο τις διαστάσεις του, θα χωρέσουν και θα μετακινήσουν καλά 4 άτομα μέσα στην πόλη ή και σε μικρές αποδράσεις.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Mercedes A35 AMG: “Ισχυρό και Ποιοτικό”

Η γερμανική εταιρεία πουλάει ήδη μια πολύ ισχυρή έκδοση της νέας A-Class, η οποία φέρει το DNA της AMG και αποδίδει 306 άλογα.

Η Mercedes-AMG  A35  ήρθε στην αγορά για να καλύψει ανάγκες ανάμεσα στις απλές εκδόσεις της νέας A-Class και της κορυφαίας για την γκάμα A45, με ισχύ εργοστασιακή στα 400 άλογα.

Η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων. Οι άνθρωποι  της AMG έχουν τοποθετήσει μια 2λιτρη τούρμπο βενζινοκίνητη μονάδα όπου στην έκδοσή μας  αποδίδει 306 άλογα και 400 Nm ροπής. Αποτέλεσμα των παραπάνω έχουμε επιτάχυνση 0-100 σε 4,7 sec και τελική ταχύτητα στα 250 km/h ηλεκτρονικά περιοριζόμενη.

Σε μηχανικό επίπεδο το πλαίσιο της hot A-Class έχει δεχθεί τις απαραίτητες ενισχύσεις και τροποποιήσεις προκειμένου να βελτιωθεί η στρεπτική ακαμψία, ενώ παράλληλα ορισμένα τμήμα έχουν αντικατασταθεί από αλουμίνιο για μείωση του βάρους. Επίσης, το σύστημα ρυθμιζόμενης ανάρτησης AMG Ride Control προσδίδει στο μοντέλο τα απαραίτητα αγωνιστικά χαρακτηριστικά. Ο υποψήφιος αγοραστής της A35 μπορεί να τοποθετήσει προαιρετικά και μεγαλύτερα δισκόφρενα 350 mm εμπρός με 4πίστονες δαγκάνες.

Η εμφάνιση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου περιλαμβάνει νέα στοιχεία, τα οποία συμβαδίζουν με τον χαρακτήρα της. Στο εξωτερικό μέρος κυριαρχούν τα φουσκωμένα σπόιλερ, οι 18άρες ζάντες, η αεροτομή και ο διαχύτης πίσω. Αρκετές αλλαγές συγκριτικά με τις συμβατικές Α-Class-έχουμε και στην καμπίνα όπου τα μπάκετ καθίσματα δημιουργούν μια αγωνιστική ατμόσφαιρα.

Στον δρόμο η ενεργητική ασφάλεια που παρέχει στον οδηγό του το συγκεκριμένο όχημα είναι άνευ συζητήσεως. Δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά. Μπαίνεις μέσα και κάθεσαι στα υπέροχα καθίσματα φτιάχνεις την θέση, καθρέπτες και πατάς το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα.

Η αίσθηση αλλά και η πραγματικότητα οδηγώντας το κάνει τα πράγματα πολύ απλά και η προσπέραση είναι παιχνιδάκι με το αυτόματο κιβώτιο να δουλεύει υπερωρίες όπου χρειαστεί, αν και λίγες φορές θα χρειαστεί, λόγω της μεγάλης ισχύος και ροπής που υπάρχει διαθέσιμη.

Η επιτάχυνση σε κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα, με όλα τα ηλεκτρικά καλούδια να δουλεύουν και να σου δίνουν την αίσθηση του αυτοκράτορα στον δρόμο. Αν το αυτοκίνητο, αυτό η Α35 πάει έτσι με τα 306άλογα, η Α45 με τα 400 πως να πηγαίνει άραγε?

Ποιότητα εξαιρετική, κράτημα ασυναγώνιστο, κατανάλωση πολύ καλή για αυτό που σου προσφέρει, όνομα κορυφαίο, Ε απλά την θέλω στο γκαράζ μου μετά την εξαιρετική οδηγική εμπειρία που είχα.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending