Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Tο συστατικό ενός επιτυχημένου επιχειρηματία.

Συναισθηματική Νοημοσύνη: Tο συστατικό ενός επιτυχημένου επιχειρηματία

Τι είναι αυτό που σε ένα εργασιακό περιβάλλον μπορεί να εμπνεύσει τους ανθρώπους να κάνουν το κάτι παραπάνω;

Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση από το 1 € να πάει στο 10 € ή στα 100 € ανεξαρτήτως συνθηκών;

Τι είναι αυτό που μπορεί πραγματικά να βοηθήσει έναν επιχειρηματία μικρομεσαίας επιχείρησης να κάνει την επιχείρηση του μια μεγάλη επιχείρηση;

Όπως όλοι γνωρίζουμε αυτό που είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι το πώς επικοινωνώ με τους άλλους ανθρώπους. Η αλληλεπίδραση μου τι αποτελέσματα παράγει;

Όλοι γνωρίζουμε πως, καλώς ή κακώς, στα εκπαιδευτικά συστήματα του σχολείου δεν θα βρούμε πουθενά την συναισθηματική νοημοσύνη. Δεν θα βρούμε πουθενά την ηγεσία. Δεν θα βρούμε πουθενά τίποτα από όλα αυτά. Αυτό όμως που θα βρούμε είναι τηλεκατευθυνόμενες συμπεριφορές. “Σήκω πάνω”, “Κάτσε κάτω”, “Βγες έξω”, “Μπες μέσα”, “Πήγαινε τώρα τουαλέτα”, “Μην πας”.. Και αυτό δεν ισχύει μόνο στα σχολεία.

Μου έκανε πάρα πολύ μεγάλη εντύπωση το εξής: Στο Λονδίνο υπάρχει ένα credit score. Δηλαδή ο κάθε άνθρωπος αντιστοιχεί σε έναν κωδικό. Ok, λογικό. Από εκεί και πέρα υπάρχει ένα Application που μπορείς να δεις πόσο καλός πολίτης είσαι. Απίστευτο;

Πρόσεξε τώρα. Το εκπληκτικό αυτής της διαδικασίας είναι ότι αν μπορείς για παράδειγμα να πας να πάρεις σήμερα μια Ferrari, αύριο μια Laborgini, μεθαύριο να πάρεις μια βίλα, παραμεθαύριο μια άλλη βίλα κ.ο. δεν θεωρείσαι πολύ καλός πολίτης.

Θεωρείσαι πολύ καλός πολίτης αν έχεις σταθερότητα. Δηλαδή αν μπορείς να πληρώνεις 30 λίρες τα utilities  κάθε μήνα είσαι καλός πολίτης. Εάν δεν αλλάξεις ποτέ σπίτι είσαι καλός πολίτης. Ακόμα κι αν μένεις σε ένα ερείπιο. Τι θεωρούν λοιπόν καλό πολίτη; Αυτόν που έχει σταθερότητα.

Γιατί το λέω αυτό το παράδειγμα; Θέλω λοιπόν να παρατηρήσουμε ότι από τα σχολεία ακόμα και στην καθημερινότητα σε αυτό που εκπαιδεύεται το μυαλό είναι ότι: “θα είσαι καλός εάν είσαι σταθερός και εκεί πέρα λίγος”

Όμως μπορεί αυτό να παράξει αποτελέσματα στην ζωή σου; Βεβαίως και όχι. Τι χρειάζεται να κάνεις; Εάν θέλεις να αναπτύξεις την επιχείρηση σου, εάν θέλεις να αναπτύξεις τα οικονομικά σου χρειάζεται να αναπτύξεις την συναισθηματική σου νοημοσύνη, χρειάζεται να αναπτύξεις το mindset, χρειάζεται να αναπτύξεις τις δεξιότητες της ηγεσίας σου. Γιατί στην σημερινή εποχή τα πράγματα έχουν αλλάξει. Δεν είναι όπως παλιά.

Η ηγεσία δεν θα επηρεάσει μόνο τους υπαλλήλους.. Δεν θα επηρεάσει μόνο τους συνεργάτες.. Δεν θα επηρεάσει μόνο τους υφιστάμενους.. Η ηγεσία θα επηρεάσει ακόμα και τους πελάτες σου. Και αν ο πελάτης σου εμπνευστεί από αυτό που είσαι, από αυτό που κάνεις, από το όραμα σου, τότε μόνο και μόνο από αυτό μπορεί να σε επιλέξει σε σχέση με έναν άλλον άνθρωπο.

Προτού συμφωνήσεις θέλω να κάνεις ένα βήμα πίσω και να το σκεφτείς. Γιατί καταρχήν υπάρχει κάτι στο οποίο είμαι πάρα πολύ αυστηρός.. Δεν θέλω να πιστέψεις τίποτα από αυτά που σου λέω. Ότι αναφέρω σε όλα τα άρθρα μπορεί να είναι τραγικά λάθη αλλά μπορεί να είναι και απίστευτα σωστά. Αυτό όμως που κάνω είναι να σου δίνω τροφή για σκέψη, πληροφορίες και είναι δική σου η υποχρέωση, δική σου η ζωή, να πας εκεί πέρα έξω να το ψάξεις και να δεις στην πράξη αν δουλεύουν και πόσο δουλεύουν. Δίκαιο; Πάμε παρακάτω..

Σκέψου λοιπόν από τον εαυτό σου.. Έχεις αγοράσει ποτέ κάτι γιατί έχεις εμπνευστεί από ανθρώπους; Κάτι που ίσως ακόμα και να μην το χρειαζόσουν πάρα πολύ. Εάν ναι, εδώ είναι το κλειδί της συνειδητοποίησης.

Κάνε λοιπόν ένα βήμα πίσω και σκέψου τι είναι αυτό που εσύ πρέπει να αλλάξεις σαν άνθρωπος πρώτα, γιατί ο πυρήνας της επιχείρησης σου είσαι εσύ, και τι είναι αυτό που χρειάζεται να προσθέσεις στις δεξιότητες σου, στις δεξιότητες της ηγεσίας, προκειμένου να μπαίνεις μέσα στο γραφείο σου, να μπαίνεις μέσα στο μαγαζί σου, να επικοινωνείς με τους άλλους ανθρώπους και να λένε “Ναι, θέλω να συνεργαστώ με αυτόν”, “Θέλω να αγοράσω από αυτόν”, “Είναι αυτό που έψαχνα”. Μόλις βρεις την απάντηση σε αυτό, πίστεψε με θα το δεις και στην πράξη, τα αποτελέσματα θα αλλάξουν πάρα πολύ γρήγορα, σε χρόνο που δεν φαντάζεσαι.

Δεν θα ξεχάσω, πριν από μερικούς μήνες έκανα εκπαίδευση σε κάποια γυμναστήρια και προτού μπούμε στο κομμάτι των πωλήσεων δουλεύαμε μόνο το συναισθηματικό κομμάτι. Δηλαδή το να νιώθει κάποιος ελεύθερος, αυτοπεποίθηση, δυνατός, χαρούμενος.. εσωτερική δουλειά. Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά. Άλλαξε το αποτέλεσμα των πωλήσεων επειδή αυτοί οι άνθρωποι εξέπεμπαν κάτι τελείως διαφορετικό.

Και γι’ αυτό πλέον στις πωλήσεις, αυτό που υποστηρίζω και αυτό που εκπαιδεύω, δεν είναι τόσο οι τεχνικές πωλήσεων. Αυτό που εκπαιδεύω είναι το emotional sales. Δηλαδή το πως μπορείς να επικοινωνήσεις συναισθηματικά με τους άλλους ανθρώπους. Γιατί μόνο όταν μάθεις να επικοινωνείς συναισθηματικά θα έχεις ανταπόκριση από τους άλλους ανθρώπους.

Γιατί οι άνθρωποι αγοράζουν συναισθηματικά και εξηγούν με την λογική τους για να έχουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά. Βέβαια αυτό ισχύει παντού. Και στις σχέσεις. Οι άνθρωποι με τον σύντροφο μας επικοινωνούμε συναισθηματικά και με την λογική μας θα ακολουθήσουμε αυτό που κάποιος άλλος θα μας πει. Θα πρέπει να το εξηγήσουμε ώστε να βγάζει νόημα μέσα μας.

Άρα λοιπόν σκέψου που είσαι και τι δεξιότητες χρειάζεται να αναπτύξεις.. Ποιες λοιπόν είναι οι τρύπες που πνίγουν την επικοινωνία σου, πνίγουν το μήνυμα σου που θέλεις να μεταφέρεις προς τα έξω, πνίγουν την έμπνευση των άλλων προς τα εσένα; Άλλαξε το και δεν τα πράγματα τα οικονομικά να αλλάζουν για εσένα.

Είσαι υπέροχος! Είσαι μοναδικός! Το ξέρεις, δεν χρειάζεται να στο λέω! Απλά καμιά φορά χρειάζεται να το θυμόμαστε.

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Πηγή

Επιχειρηματικότητα

Η επιτυχής αξιοποίηση των συνεργατών σας συμβάλλει στο κοινωνικό προφίλ της επιχείρηση σας

Η έννοια και ο ρόλος της  υγιούς  εργασίας  ανέκαθεν  αποτελούσε την βάση για την   πρόοδο, την οικονομική ευημερία,  την κοινωνική καταξίωση  και αναγνώριση των ανθρώπων αλλά και την δίοδο  για την επίτευξη προσωπικών στόχων  και επιτευγμάτων  ή απολαύσεων.

Η επίδραση του  εργασιακού  περιβάλλοντος  μέσω του οποίου το άτομο αποκτά γνώσεις, αναπτύσσει ικανότητες και δεξιοτεχνίες και εφαρμόζει αξίες και αρχές   βοηθά στην κοινωνικοποίηση των  ανθρώπων, με αποτέλεσμα την διαρκή και αυξανόμενη αποδοτικότητά τους στη δουλειά.

Η ψυχολογική κατάσταση ενός νέου στελέχους στην δουλειά  είναι όμοια με  την συμπεριφορά  που παρουσιάζει  κάποιος που αργοπορεί σε μια κοινωνική εκδήλωση.

Επειδή αισθάνεται άβολα , αμήχανα  και περίεργα ίσως το πιο πιθανόν είναι να μην  δύναται να εκφραστεί άνετα και ελεύθερα εκτός αν κάποιος αναλάβει τουλάχιστον για τα πρώτα λεπτά  να τον απασχολήσει  και να του εκδηλώσει το ενδιαφέρον του.

Η αδυναμία λοιπόν ενός νεοπροσληφθέντος ατόμου να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός νέου περιβάλλοντος, όπου υπάρχουν κανόνες και κώδικες και εφαρμόζονται μοντέλα συμπεριφοράς  άγνωστα σ΄ αυτόν, έχει σαν αποτέλεσμα να νοιώθει ότι πατά σε ναρκοπέδιο , ή ότι βρίσκεται σε εχθρικό έδαφος  και πρέπει να αμυνθεί.

Το σπουδαιότερο δε  και το πιο σημαντικό είναι  ότι η όποια αμηχανία  ή αβεβαιότητα  νοιώθει κανείς  οδηγεί σε προκατάληψη, ότι δηλ. δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του εργοδότη ή του προϊσταμένου του,  ότι ίσως δεν  θα του δοθούν οι ευκαιρίες για προσωπική ανέλιξη στην ιεραρχία, ή διακατέχεται από διαρκή φόβο πλήρους  αποτυχίας και απόρριψης.

Ποια είναι τα κίνητρα :

Η διαδικασία παραχώρησης  κινήτρων  για την αποτελεσματικότερη απόδοση  και την ταχύτατη προσαρμογή των νέων στελεχών εγκυμονεί κινδύνους  και αρκετές φορές  προκαλεί αδιέξοδα  στην ίδια την επιχείρηση.

Πρώτον  γιατί οι προσωπικές φιλοδοξίες του εργαζόμενου δεν ταυτίζονται με του στόχους του επιχειρηματία

Δεύτερον  γιατί το αναμενόμενο αποτέλεσμα   προσδοκιών  και  σχέσης μεταξύ  εργαζόμενου και εργοδότη δεν βασίζονται στο ίδιο  οικονομικό,  κοινωνικό και στοχευμένο ορθολογιστικά μοντέλο Διοίκησης.

Τρίτον  γιατί  η πιθανή  αρνητικήσχέση εξάρτησης , ή έλλειψη αυτονομίας ,  η μη εφαρμογή  σωστής κατανομής αρμοδιοτήτων, η μη αποδοχή   της όποιας μορφής πρωτοβουλίας και τέλος η ύπαρξη  μόνιμης εργασιακής ρουτίνας δημιουργεί αντίθετο αποτέλεσμα..

Για  αυτό λοιπόν  θα πρέπει  η επιχείρηση να εφαρμόζει τα κατάλληλα μοντέλα επικοινωνίας  τα οποία θα βασίζονται  στα εργαλεία της συνεχούς μάθησης  και εξέλιξης των στελεχών παλαιών και νέων εφαρμόζοντας τρεις αρχές:

  1. Την επιβράβευση  των ανθρώπων  της  και την παροχή κινήτρων υλικής και ηθικής ,,αποζημίωσης,,
  2. Την κατανόηση της όποιας ψυχολογικής κατάστασης  των εργαζομένων και την δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος με βαθιές ρίζες  και σχέσεις σαν αυτή της μάνας και του παιδιού. Ας μη λησμονούμε ότι η επαγγελματική κοινωνικοποίηση κτίζει στο θεμέλιο της οικογενειακής κοινωνικοποίηση
  3. Την διατήρηση  μηχανισμού συνεχούς ανάπτυξης των στελεχών

εφαρμόζοντας την στρατηγική ανταλλαγμάτων  <<  κερδίζω – κερδίζεις  >>

παραχωρώντας στον εργαζόμενο την δυνατότητα να συμμετέχει στους στόχους  και τις νόρμες της επιχείρησης.

Για τον λόγο αυτόν  θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι:

1.   Ο φόβος λόγω   εργασιακής   ανασφάλειας  έχει σαν αποτέλεσμα  την δυσχέρεια στην μάθηση

2.   Η εργασιακή απογοήτευση έχει σαν αποτέλεσμα   μειωμένο ενδιαφέρον και προσπάθεια

3.   Η παρερμηνεία των ρόλων  στην ιεραρχία έχει σαν αποτέλεσμα  τριβές και συγκρούσεις.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη                                                                                            

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

10 βήματα για σωστές διαπραγματεύσεις

Η διαδικασία των διαπραγματεύσεων χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη: την προετοιμασία, και την πραγματοποίηση. Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος των διαπραγματεύσεων και υλοποιούνται με βάση συγκεκριμένους κανόνες και βήματα.

1ο Βήμα: Να είστε προετοιμασμένοι. Περιληπτικά, μία σωστή προετοιμασία περιλαμβάνει την καταγραφή των επιθυμητών και μη επιθυμητών δικών μας στόχων, της εκάστοτε αντίθετης μεριάς, καθώς και την καταγραφή των στοιχείων που μπορούμε να παραχωρήσουμε,  των εναλλακτικών μας λύσεων, και την μελέτη των βασικών χαρακτηριστικών που διέπουν τους ανθρώπους, με τους οποίους πρόκειται να διαπραγματευτούμε.

2ο Βήμα: Ντυθείτε επαγγελματικά και ανάλογα με την περίσταση. Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι η δημιουργία της πρώτης εντύπωσης εξαρτάται κατά 87% από τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε μέσω της όρασης. Δημιουργήστε μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη γκαρνταρόμπα, συμπεριλαμβάνοντας διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς και υφάσματα, έτσι ώστε να έχετε πολλές και ικανοποιητικές επιλογές.

3ο Βήμα: Ακούστε πολύ προσεκτικά τους συνομιλητές σας. Οι περισσότερες παρεξηγήσεις κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων δημιουργούνται είτε γιατί μία από τις δύο πλευρές δεν άκουσε καποιες λεπτομέρειες, είτε γιατί παρερμήνευσε κάποια δεδομένα που δεν εξηγήθηκαν με σαφήνεια. Οι έμπειροι διαπραγματευτές γνωρίζουν πολύ καλά τα 5 επίπεδα της ακρόασης και συνήθως επιλέγουν το 5ο (ακούνε συμμετοχικά).

4ο Βήμα: Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στον ανθρώπινο

παράγοντα. Στις διαπραγματεύσεις, υπάρχουν τέσσερα βασικά προβλήματα που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα και τα οποία χρίζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης: α) ύπαρξη διαφορετικών αντιλήψεων, β) δυσκολία ελέγχου των συναισθημάτων, γ) δυσκολία εύρεσης κοινού κώδικα επικοινωνίας, και δ) ανεπαρκής χρόνος για το «χτίσιμο» ανθρώπινης επαφής.

5ο Βήμα: Πρέπει να δείχνετε ότι πιστεύετε πολύ τόσο στους στόχους σας, όσο και στη δυνατότητα δημιουργίας καλής συνεργασίας. Η πίστη σε αυτά που κάνουμε και που πρεσβεύουμε αντικατοπτρίζεται ανάγλυφα στα λόγια μας, στη φωνή μας, στο βλέμμα μας, και γενικά σε όλες μας τις κινήσεις και στάσεις, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα που περνάμε και τη δημιουργία εμπιστοσύνης.

6ο Βήμα:Αντλήστε πληροφορίες χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της μη λεκτικής επικοινωνίας. Η γλώσσα του σώματος θεωρείτε για τις διαπραγματεύσεις ένα από τα σπουδαιότερα και πιο αναγκαία εργαλεία. Η βασικότερη αιτία κρύβεται στο γεγονός, ότι τα μηνύματα που μεταδίδονται μέσω της μη λεκτικής επικοινωνίας είναι πιο πιστευτά και αληθινά, αφού η γλώσσα του σώματος είναι οντογενετικό χαρακτηριστικό.

7ο Βήμα: Εστιάστε στα κοινά σας οφέλη. Μία συμφωνία η οποία ικανοποιεί κυρίως τα δικά μας συμφέροντα είναι ανώφελη και δύσκολα επιτεύξιμη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ιστορία με τα δύο παιδιά τα οποία μαλώναν για ένα καρπούζι. Τελικά, μοιράσανε το καρπούζι στη μέση. Το ένα παιδί έφαγε το εσωτερικό και πέταξε τη φλούδα, ενώ το άλλο πήρε τη φλούδα για να φτιάξει γλυκό και πέταξε το εσωτερικό του φρούτου. Πολλές επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Μαθαίνοντας να επικεντρωνόμαστε στα κοινά ενδιαφέροντα και όχι στις στενές μας θέσεις, μπορούμε να καταλήξουμε σε καλύτερες συμφωνίες,  και να χτίσουμε ουσιαστικότερες συνεργασίες.

8ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές επιλογές που καταλήγουν σε κοινή συμφωνία. Η σωστή εκτέλεση της παραπάνω διαδικασίας περιλαμβάνει: α) την καταγραφή όλων των δυνατών επιλογών, β) τη δημιουργία επιπλέον επιλογών μέσα από διαδικασίες brainstorming, γ) την αποφυγή οποιασδήποτε αρχικής και αυθόρμητης κριτικής – σχολιασμού πάνω στις πιθανές επιλογές, και δ) στην κοινή συμφωνία της καταλληλότερης επιλογής.

9ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές εναλλακτικές που έχετε εάν τελικά δεν καταλήξετε σε συμφωνία. Τι θα κάνουμε εάν οι διαπραγματεύσεις αποτύχουν; Πριν από κάθε διαπραγμάτευση, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε σκεφτεί κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Μπορεί να μην είναι όλες ελκυστικές, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε την ύπαρξή τους.

10ο Βήμα: Για το κλείσιμο μιας συμφωνίας πρέπει να προωθήσετε και να εξασφαλίσετε την ύπαρξη νομιμότητας, ισονομίας, και δικαιοσύνης και για τις δύο πλευρές. Κανένας δεν θα υποκύψει σε μία άδικη και καταχρηστική συμφωνία. Για να μπορέσουν οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε μια κοινή πορεία θα πρέπει, σε γενικές γραμμές, να ικανοποιούνται τα συμφέροντα όλων, ενώ ταυτόχρονα είναι απαραίτητο να διαφυλάσσεται η μακροπρόθεσμα εύρυθμη συνεργασία τους μέσα από ασφαλιστικές δικλίδες και εξωγενή πρότυπα, τα οποία θα πιστοποιούν την ύπαρξη δικαιοσύνης.


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η συνεισφορά του χαμόγελου στην επαγγελματική μας επιτυχία

Πολλές έρευνες στο παρελθόν έχουν αναδείξει την ανεκτίμητη αξία που έχει το χαμόγελο στη σκληρή καθημερινότητα των ανθρώπων.

Τα αποτελέσματα των πραγματικά πολυάριθμων μελετών που έχουν διεξαχθεί αναφορικά με το ρόλο που διαδραματίζει το χαμόγελο στην προσωπική ζωή των ανθρώπων, καταδεικνύουν τη σπουδαιότητά του. Σύμφωνα με αυτά τα αποτελέσματα το χαμόγελο συμβάλλει: στην επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας της ζωής, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και προστασία του οργανισμού από διάφορες αρρώστιες (π.χ. κατάθλιψη), στην ψυχοσυναισθηματική ισορροπία, στην αύξηση της αισιοδοξίας, στη δημιουργία καλύτερης διάθεσης κ.α.

Παράλληλα όμως, με την προσωπική ζωή, το χαμόγελο μπορεί να συμβάλλει δυναμικά και στην επαγγελματική μας επιτυχία. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που υπάρχει κοινωνική συναναστροφή, ένα ζεστό χαμόγελο όχι μόνο μπορεί να προσφέρει πολύτιμη αρωγή, αλλά δύναται και να αποτρέψει δύσκολες καταστάσεις. Ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και ας εξετάσουμε την κάθε παράμετρο ξεχωριστά.

Ποια είναι τα επαγγέλματα εκείνα που ένα χαμόγελο θεωρείται πλέον απαραίτητο προσόν; Την πρώτη θέση στη συγκεκριμένη λίστα καταλαμβάνουν τα επαγγέλματα παροχής υπηρεσιών (όπου η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο θεωρείται αναγκαία) και οι πωλήσεις! Πράγματι, μία εταιρία ερευνών αγοράς στο Σικάγο, παρακολούθησε τις αντιδράσεις 340 ατόμων απέναντι στο χαμόγελο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πιθανότητες να δεχθεί ο υποψήφιος αγοραστής να μιλήσει με έναν πωλητή αυξάνονται από 8% σε 33% όταν ο πωλητής χαμογελάει! Ακόμα, βρήκαν ότι μέσα στα υποκαταστήματα των τραπεζών ή των εμπορικών καταστημάτων, ο υποψήφιος αγοραστής αποφασίζει εάν και σε ποιον θα απευθυνθεί ανάλογα με τις εκφράσεις των προσώπων που θα παρατηρήσει γύρω του (πηγή: Επιστημονικό Μάρκετινγκ, Ιανουάριος 2004, σελ. 108).

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ένας χαμογελαστός υπάλληλος μπορεί να αποτελέσει για την επιχείρηση σημείο υπέροχης αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Σε τμήματα παροχής υπηρεσιών, service και ανταλλακτικών, πολλών μεγάλων εταιριών στην Ελλάδα, καταγράφεται συχνά και με μεγάλη περιοδικότητα το φαινόμενο να εισέρχεται ο πελάτης πολύ εκνευρισμένος, είτε γιατί το ακριβό προϊόν που αγόρασε την προηγούμενη μέρα που του βγήκε ελαττωματικό, είτε γιατί τη συγκεκριμένη μέρα έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μία σειρά από αναπάντεχα ατυχή συμβάντα, είτε και για τα δύο, και να φεύγει ήρεμος και ικανοποιημένος, όχι γιατί απαραίτητα βρήκε λύση στο πρόβλημά του, αλλά γιατί αντιμετωπίστηκε από τον υπάλληλο με ψυχραιμία, ευγένεια και χαμόγελο! Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ο κόσμος που περιμένει στην ουρά, είτε κάποιων τραπεζών, είτε κάποιων δημοσίων υπηρεσιών (φαινόμενο όχι και πολύ σπάνιο για τη χώρα μας…), εκνευρίζεται και παραπονιέται πολύ λιγότερο σε περίπτωση αργοπορίας, εάν οι υπάλληλοι που βλέπει πίσω από τα γκισέ σηκώνουν που και που το κεφάλι και χαμογελούν. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης νιώθει ότι γίνεται αντιληπτή η παρουσία του και ότι δεν περνάει απαρατήρητη η ταλαιπωρία του.

Ένα σημαντικό στατιστικό στοιχείο, είναι ότι οι ενήλικοι χαμογελούν κατά μέσο όρο 21 φορές την ημέρα, οι έφηβοι 30, ενώ τα παιδάκια κάτω των 5 ετών χαμογελούν έως και 300 φορές την ημέρα…! Αυτή η αντιστρόφως ανάλογη πορεία της ηλικίας με το μέσο όρο που χαμογελάμε (με άλλα λόγια όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο χαμογελάμε), πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο σκέψης και προβληματισμού για όλους, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το σωρευτικό αποτέλεσμα των αρνητικών συνεπειών που επιφέρουν στη ζωή μας οι γρήγοροι ρυθμοί, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, και ο πολλαπλασιασμός των απλών και καθημερινών δυσκολιών. Η λίγο κλισέ συμβουλή μου είναι απλή: «Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό», ή αλλιώς «Χαμογελάτε, γιατί χανόμαστε» ή ακόμα και «Χαμογελάστε και κάντε τους άλλους να ανησυχούν»…


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Trending