Connect with us

Οικογένεια

Τελετή βράβευσης του Πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού δημιουργικής γραφής

Κατάμεστη η Βιβλιοθήκη Θεμάτων Ισότητας και Φύλου της ΓΓΙΦ στην τελετή λήξης και βράβευσης του Πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού δημιουργικής γραφής

 

Η καρδιά όχι μόνο δεν υπόκειται σε έμφυλες διακρίσεις, αλλά μπορεί να εκφραστεί εξαίσια ποιητικά ή και με μια ιστορία.

 

Στη Βιβλιοθήκη Θεμάτων Ισότητας και Φύλου της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων πραγματοποιήθηκε, στις 28/6/2019, με μεγάλη επιτυχία η τελετή λήξης και βράβευσης του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Δημιουργικής Γραφής με θέμα Πες το ποιητικά, πες το με μια ιστορία, έχει φύλο η καρδιά;

 

Παρουσία πλήθους μαθητών και μαθητριών, εκπαιδευτικών, γονέων, εκπροσώπων της εκπαιδευτικής και της ακαδημαϊκής κοινότητας, συνεργατών και συνεργατριών και σε κλίμα ιδιαίτερης συγκίνησης και περηφάνιας, μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου και του Λυκείου που συμμετείχαν στον φετινό Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργικής Γραφής της ΓΓΙΦ, διάβασαν αποσπάσματα από τα έργα τους (διηγήματα και ποιήματα), επιβραβεύτηκαν με τιμητικά δώρα, βραβεία και επαίνους για τη συμμετοχή και τη διάκρισή τους στον διαγωνισμό, αποσπώντας συνεχή χειροκροτήματα.

 

Η Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων, Φωτεινή Κούβελα, απηύθυνε χαιρετισμό, μέσα από τον οποίο τόνισε τη βαρύτητα που αποδίδει το έργο της ΓΓΙΦ στην εκπαίδευση και την παιδεία. Επεσήμανε δε ότι ο συγκεκριμένος μαθητικός διαγωνισμός είναι ο τέταρτος σε σειρά  που διενεργείται τα τελευταία χρόνια από την ΓΓΙΦ και ότι η προκήρυξη αντίστοιχων μαθητικών και φοιτητικών διαγωνισμών με ποικίλες θεματικές γύρω από τα ζητήματα ισότητας έχει πλέον καθιερωθεί ως θεσμός.

 

Επίσης, έκανε λόγο για τη στενή συνεργασία της ΓΓΙΦ με το Υπ. Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), που οδηγεί σε διαρκώς αναπτυσσόμενες και εμπλουτισμένες δράσεις, οι οποίες διαχέονται στις περισσότερες δυνατές κατευθύνσεις του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και τόνισε ότι «Ο χώρος της παιδείας συνολικά έχει τη δύναμη να καλλιεργεί συνειδήσεις ισότητας, αλληλεγγύης, ενσυναίσθησης και αλτρουισμού, αξίες που οδηγούν απαρέγκλιτα στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας και κουλτούρας φίλα προσκείμενης προς την ισότητα των φύλων».

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γενική Γραμματέας δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει και τον Αντιπρόεδρο του ΙΕΠ, κο Παύλο Χαραμή, που επίσης απηύθυνε χαιρετισμό και  η συνεργασία του οποίου υπήρξε και για τη διενέργεια του συγκεκριμένου διαγωνισμού πολύ σημαντική, όπως επίσης ευχαριστίες απηύθυνε και προς όλη την οργανωτική επιτροπή του διαγωνισμού για τη σπουδαία αρωγή της.

 

Τέλος, η Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων ανέφερε ότι μέσω του εν λόγω μαθητικού διαγωνισμού η στόχευση, μεταξύ άλλων, ήταν να δοθεί έμφαση στην καλλιέργεια και την αναμέτρηση μαθητών και μαθητριών με την δημιουργική γραφή γύρω από θεματικές που αφορούν τα ποικίλα ζητήματα της ισότητας των φύλων.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, δεν παρέλειψε να τονίσει ότι «Τα εξαίρετα ποιήματα και τα διηγήματα των μαθητών και των μαθητριών μας γέμισαν αισιοδοξία για την δημιουργική σκέψη και το ταλέντο της γραφής των σημερινών μας νέων» και συμπλήρωσε ότι: «Μέσω αυτών, πήραμε και την απάντηση ότι η καρδιά όχι μόνο δεν υπόκειται σε έμφυλες διακρίσεις, αλλά μπορεί να εκφραστεί εξαίσια ποιητικά ή και με μια ιστορία».

 

Πληροφορίες: http://www.isotita.gr/

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ψυχολογία

5 συμβουλές για μια πιο χαρούμενη και ευτυχισμένη ζωή

Πιστεύω ότι οι άνθρωποι έχουμε γεννηθεί όχι μόνο για να ζήσουμε αλλά για να απολαύσουμε την εμπειρία της ζωής. Αλλά αυτό που συμβαίνει συνήθως είναι  ότι οι πιο πολλοί άνθρωποι δεν απολαμβάνουν την εμπειρία της ζωής αλλά την εμπειρία του πώς μπορείς να μην ζήσεις. Την εμπειρία του πώς θα γεμίσεις τη ζωή σου από υποχρεώσεις και δεν θα έχεις χρόνο να βιώσεις όλα αυτά που αξίζεις.

H οπτική που έχεις για τη ζωή εξαρτάται από τις γνώσεις σου και το βαθμό της εκπαίδευσης σου. Η ζωή είναι ένα παιχνίδι, τουλάχιστον για εμένα και όσους θέλουμε να είναι ευτυχισμένοι. Και όπως όλα τα παιχνίδια έτσι και η ζωή έχει κάποιους κανόνες. Εάν τους παραβείς, δεν θα παίζεις και δεν θα ευχαριστηθείς.

Οι #5 βασικοί κανόνες της ζωής είναι:

1. Να έχεις ένα όραμα για τη ζωή σου

Το όραμα θα σου δώσει δύναμη, κατεύθυνση, έμπνευση και ενθουσιασμό. Το όραμα θα σε βάλει σε μια κατάσταση που θα μειώσει στο μέγιστο δυνατό την φαινομενική δυσκολία των συνθηκών.

Όλα είναι θέμα μυαλού. Είναι θέμα του πως αντιλαμβάνεσαι τη ζωή. Για αυτό στις ίδιες συνθήκες κάποιοι απολαμβάνουν και κάποιοι πονούν. Το όραμα θα σε βγάλει από το πόνο και θα σε μεταφέρει στη χαρά.

Όταν ξέρεις τι θέλεις και γιατί το θέλεις τότε το «πώς» θα το κάνεις δεν σε απασχολεί. Και ξέρεις γιατί το αναφέρω αυτό; Γιατί οι πιο πολλοί άνθρωποι ξεκινούν να ψάχνουν πώς να πετύχουν αλλά δεν γνωρίζουν καλά τι θέλουν και γιατί.

Έτσι λοιπόν, το πρώτο πράγμα που έχεις να κάνεις είναι να σε κεράσεις ένα τσάι ή καφέ σε ένα όμορφο μέρος είτε στη φύση είτε σε εκείνο το μέρος που γαληνεύει η ψυχή σου και να κάνεις μια ειλικρινή συζήτηση με τον εαυτό σου.

Ξέρεις πότε θα γνωρίζεις ότι είσαι σίγουρος ποιο είναι το πιο κατάλληλο όραμα για εσένα;

Να έχεις την προσοχή σου στην καρδιά σου. Όταν νιώσεις ότι φτερουγίζει και υπάρχει μια αίσθηση γαλήνης και πληρότητας τότε είσαι στο κατάλληλο μέρος.

2. Να πιστεύεις στην ικανότητα σου ότι μπορείς να τα καταφέρεις

Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι άνθρωποι θέλουν να πιστεύουν ότι δεν μπορούν να τα καταφέρουν. Εάν το σκεφτείς τι άλλο μπορεί να έχει ένας άλλος άνθρωπος που δεν το έχω εγώ, το οποίο μπορεί να με εμποδίσει από το να κάνω αυτό που θέλω;

Γιατί οι άλλοι και όχι εγώ;

Προσωπικά πιστεύω ότι είναι μια φθηνή δικαιολογία που πουλάμε στον εαυτό μας προκειμένου να παραμείνουμε βολεμένοι.

Για σκέψου το:

Ποια είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά των πετυχημένων ανθρώπων;

–   Αυτοπεποίθηση

–   Κοινωνικότητα

–   Γνώσεις

–   Δεξιότητες

Αλλά εάν το σκεφτείς όλα αυτά μπορεί να τα αποκτήσει σήμερα ένας άνθρωπος. Άρα το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν μπορώ αλλά δεν θέλω να αφιερώσω χρόνο ώστε να βελτιωθώ σε κάτι που χρειάζεται ώστε να πετύχω αυτό που θέλω.

Σταμάτα να μασάς την καραμέλα του δεν μπορώ. Χίλιες φορές να λες στον εαυτό σου δε θέλω να αφιερώσω χρόνο ή δε θέλω να το κάνω για κάποιο άλλο λόγο παρά να σε πείθεις ότι δεν μπορείς γιατί εάν σε πείσεις ότι σε χρειαστείς τότε δεν θα μπορείς και θα έχεις δίκιο, έτσι δεν είναι; Και είμαι σίγουρος ότι ξέρεις πολύ καλά τι εννοώ!

3. Να είσαι χαρούμενος χωρίς λόγο και να διεκδικείς τη ζωή σου.

Πραγματικά πόσοι άνθρωποι δεν περιμένουν την κάποια μέρα που θα συμβεί κάτι για να νιώσουν χαρά; Αλλά όταν έρχεται αυτή η μέρα περιμένουν μια άλλη μέρα για να συμβεί κάτι άλλο και τελικά δεν νιώθουν ποτέ χαρούμενοι;

Και τότε ποιο το νόημα; Γιατί ζεις; Για να περιμένεις; Η ζωή σου είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από ενός επιβάτη που περιμένει πότε θα έρθει το κατάλληλο τραίνο για να ταξιδέψει. Κάθε στιγμή είναι κατάλληλη για να ταξιδέψεις στον κόσμο της χαράς, της ευτυχίας και της ηρεμίας.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να έχεις ένα όραμα για τη ζωή σου γιατί τότε θα έχεις μια επιθυμία και ένα υψηλό κίνητρο για να ζεις με Πάθος και τότε μπορείς να είσαι χαρούμενος χωρίς λόγο. Στην ουσία θα έχεις λόγο. Ο μεγαλύτερος λόγος για να είσαι χαρούμενος είναι η ίδια η ζωή αλλά εάν δεν σου κάνει ακόμη αυτός ο λόγος για εσένα βρες τους δικούς σου λόγους για να είσαι.

Για μένα ο λόγος που είμαι χαρούμενος είναι η έλλειψη λόγων. Βαρέθηκα κάποια στιγμή να έχω λόγους για να γελάσω και να χαρώ. Έτσι αποφάσισα να χαίρομαι και να γελώ χωρίς λόγο. Έτσι απλά, γιατί ζω και υπάρχω. Και αυτός είναι ο πιο σημαντικός λόγος για εμένα. Για σκέψου το λίγο!

4. Να έχεις υπομονή και επιμονή

Στη ζωή δεν χαρίζεται τίποτα και για αυτό είναι όμορφη. Η ομορφιά δεν βρίσκεται στην απόκτηση αυτού που θέλεις αλλά στη διαδικασία. Αλήθεια το φλερτ δεν είναι από τις πιο όμορφες στιγμές σε μια σχέση; Γιατί; Δεν έχεις
τίποτα και ούτε ξέρεις εάν αποκτήσεις. Έτσι είναι και η ζωή. Άρχισε να την φλερτάρεις. Παίξε μαζί της με υπομονή. Διασκέδασε. Δεν παίζει τόσο ρόλο η επιτυχία όσο το πόσο θα απολαύσεις τη διαδρομή για αυτήν. Αυτό είναι μια πολύ σημαντική δεξιότητα που πρέπει να αναπτύξεις.

5. Να αγαπάς και να σέβεσαι τους άλλους ανθρώπους

Η αγάπη είναι το μόνο συναίσθημα που υπάρχει στο σύμπαν. Όλα τα άλλα συναισθήματα είναι υποπροϊόντα της ψευδαίσθησης του μυαλού μας. Όπου υπάρχει έλλειψη αγάπης θα συναντήσεις το φόβο, το θυμό, τη λύπη, τις
ενοχές κ.ο.

Αλλά ποια είναι η βασική πηγή αγάπης;

Η βασική πηγή αγάπης είναι η διαδικασία του να προσφέρεις την αγάπη σου στους άλλους ανθρώπους.

Αυτή η συμπεριφορά θα σε συνδέσει με κάτι ανώτερο που δεν έχει λόγια. Αλλά δώσε μεγάλη προσοχή σε αυτό:

Πολλοί άνθρωποι μου λένε: Εγώ έχω προσφέρει απλόχερα την αγάπη μου αλλά δεν έχω πάρει πίσω τίποτα. Πληγώθηκα και τώρα δεν δίνω σε κανέναν τίποτα.

ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ!

Το να προσφέρεις αγάπη και να το παίζεις πληγωμένο κουτάβι όταν δεν λαμβάνεις πίσω τίποτα δεν είναι αγάπη αλλά μια εμπορική συναλλαγή.

Προσφορά αγάπης σημαίνει ότι δίνω και δεν με νοιάζει εάν θα πάρω από τον συγκεκριμένο άνθρωπο. Όπως μπορείς να δώσεις μια τυρόπιτα ή ένα ευρώ σε έναν άστεγο. Ξέρεις ότι δεν θα το πάρεις πίσω και για αυτό νιώθεις όμορφα
όταν προσφέρεις.

Αυτό είναι προσφορά!

Τώρα μπορείς να μελετήσεις αυτό το άρθρο ξανά και ξανά. Είναι πολύ σημαντικό να μάθεις να παίζεις στη ζωή με τους δικούς της κανόνες. Όταν το κάνεις τότε θα κερδίσεις τη ζωή σου. Εάν δεν το κάνεις τότε θα μείνεις
απ’έξω.

Μανώλης Ισχάκης

Continue Reading

Οικογένεια

Αν δε το αισθάνεσαι δεν είσαι υποχρεωμένος να προσφέρεις

Η ανθρώπινη υπόσταση είναι από τη φύση της δοτική. Η καρδιά μας ευφραίνεται όταν έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας οτιδήποτε μπορεί να τους συντηρήσει, να τους διευκολύνει ή να τους εγκολπώσει. Η κοινωνία επαινεί και προωθεί αυτές τις πράξεις προσφοράς και καταδικάζει το αντίθετο.

Πιστεύω πως η προσφορά στο συνάνθρωπο, με όποιον τρόπο κι αν εκφράζεται είναι ένα καθαρά προσωπικό θέμα και σε καμία περίπτωση δεν έχει να κάνει με τον άλλον. Αποτελεί την έκφραση της πηγαίας ανάγκης μας για συμπόρευση και δηλώνει πόσο άρρηκτα συνδεδεμένοι είμαστε όλοι μεταξύ μας, γιατί μία υγιώς σκεπτόμενη ύπαρξη θλίβεται με την ανθρώπινη αδυναμία και σπεύδει να συντελέσει εποικοδομητικά ώστε να την εξαλείψει.

Ο καθένας μας όμως ταυτόχρονα είναι ελεύθερος να δώσει όσα (κι αν) επιθυμεί, σε όποιον επιθυμεί και για όσο το επιθυμεί. Αυτό εξαρτάται από τη διάθεση και τη συνειδητότητά του. Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να προσφέρει, εάν δεν το αισθάνεται… Όπως επίσης και ένας ευεργετημένος άνθρωπος δεν είναι υποχρεωμένος να ανταποδώσει αυτό που του δόθηκε, παρά να το θεωρήσει ως παροχή ώστε να σταθεί στα πόδια του, ενδυναμώνοντας ταυτόχρονα το ανθρώπινο σύνολο.

Υπό αυτό το πρίσμα, δεν έχει νόημα να περιμένει κάποιος προσωπικά ανταλλάγματα. Πιστεύω πως αυτό είναι ένα από τα πράγματα που έχουμε παρερμηνεύσει ως προς την προσφορά. Και τελικά νομίζω πως η αχαριστία είναι η μη εκτίμηση της οποιασδήποτε βοήθειας δίνεται, ώστε να προκύψει μία προαγωγική συνθήκη για το άτομο που τη δέχεται και όχι η ανταπόδοση της βοήθειας.

Για παράδειγμα, προσφέρουμε στα παιδιά μας συνεχώς, ακόμα κι από τη στιγμή που είναι απλά μία ιδέα. Γιατί το κάνουμε άραγε; Αποσκοπούμε σε κάτι; Περιμένουμε ανταλλάγματα; Το κάνουμε γιατί επιθυμούμε να τα δούμε κάποια στιγμή να στέκονται ισχυρά ως ώριμα και χρήσιμα μέλη της κοινωνίας. Ο μόνος λόγος λοιπόν για να πούμε ένα παιδί αχάριστο, είναι εάν το βλέπουμε να μην εκτιμά και να μην δράττεται των ευκαιριών που του δίνουμε ώστε να το πετύχει. Αυτό δεν έχει να κάνει με τη σχέση που έχει μαζί μας, αλλά με τη σχέση που έχει με τον ίδιο του τον εαυτό. Εμείς είμαστε εκεί για να περιθάλψουμε οποιαδήποτε έκφρασή του.

Όποιος λοιπόν χαρακτηρίζει κάποιον ως αχάριστο, σημαίνει πως δεν έδωσε με ανιδιοτέλεια και δεν εξέφρασε το μεγαλείο της ανθρώπινης φύσης, αλλά μία απλή συναλλαγή…

Λαμπρινή Τζελέπη

Χημικός, M.S.Ed

 

Continue Reading

Ψυχολογία

Θεραπεύοντας το Αναπτυξιακο Τραύμα

Το Σεμινάριο εισάγει στη βιωματική, εννοιολογική
και μεθοδολογική κατανόηση της προσέγγισης
NARMTM .
Το Μοντέλο NARMTM είναι μια ολοκληρωμένη,
ψυχοδυναμικά και σωματικά επικεντρωμένη
συνθετική προσέγγιση για τη θεραπεία του
αναπτυξιακού-σχεσιακού τραύματος. Ο θεωρητικός
προσανατολισμός και η μεθοδολογία της
προσέγγισης βασίζονται στην κατανόηση σχετικά
με την λειτουργική ενότητα της βιολογικής και της
ψυχολογικής ανάπτυξης. Αν και ψυχοδυναμικής
κατεύθυνσης, η θεραπευτική προσέγγιση
επικεντρώνεται περισσότερο στα αποθέματα
ψυχικής ανθεκτικότητας στο παρόν και την
καλλιέργεια της ικανότητας για εμπερίεξη, παρά στην
παλινδρόμηση και την ‘κάθαρση’, και αποφεύγει την
παθολογικοποίηση.
Περιεχόμενο
Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τις βασικές αρχές
της θεωρίας και κλινικής πρακτικής στην προσέγγιση
NARMTM

• Λειτουργίες και ρύθμιση στο Αυτόνομο Νευρικό
Σύστημα (ΑΝΣ)
• Ο ρόλος του σώματος και του νευρικού συστήματος
στο αναπτυξιακό τραύμα
• Η σχέση και αλληλεπίδραση ανάμεσα στη
δυσρύθμιση του ΑΝΣ και τη στρέβλωση της
ταυτότητας
• Οι πέντε βιολογικές βασικές ανάγκες και η
αναπτυξιακή τους σημασία
• Η λειτουργία των προσαρμοστικών επιβιωτικών
στρατηγικών όταν οι αναπτυξιακές ανάγκες δεν
εκπληρώνονται
• Η υπόρρητη πρόθεση των συναισθημάτων και η
ψυχοβιολογική τους ολοκλήρωση
• Η κατανόηση και η θεραπευτική εργασία με τις
ταυτίσεις βασισμένες είτε στη ντροπή είτε στην
υπερηφάνεια
• Η θεραπευτική εργασία στη παρούσα στιγμή και η
σημασία της σωματικής ενσυνειδητότητας
• Οι τέσσερις πυλώνες της θεραπευτικής διαδικασίας
• Ο Κύκλος Ίασης της προσέγγισης NARMTM και η
θεραπευτική εργασία με ανοδικές (από τη σωματική
αίσθηση προς τη γνωστική κατανόηση και επίγνωση)
και καθοδικές (από τη ψυχονοητική επίγνωση προς τη
σωματική αίσθηση) παρεμβάσεις.
Μεθοδολογία – Εκπαιδευτής
Θεωρητικές παρουσιάσεις, πρακτικές ασκήσεις σε
υποομάδες, βιωματική εργασία αυτοδιερεύνησης και
Demo- συνεδρίες.
Το Σεμινάριο οδηγείται από τον Eκπαιδευτή, Michael
Mokrus – https://www.narm.gr – και πλαισιώνεται
παράλληλα από δύο Βοηθούς (Assistants),
πιστοποιημένους ψυχοθεραπευτές στην προσέγγιση
NARMTM.
Γλώσσα
Αγγλική με διαδοχική μετάφραση στα Ελληνικά.

Ημερομηνίες
8 – 10 Νοεμβρίου 2019
Παρασκευή 8/11 & Σαββάτο 9/11 οι ώρες εργασίας
είναι: 10:00 – 18:00
Κυριακή 10/11 οι ώρες εργασίας είναι: 10:00 – 15:00
Θα υπάρχουν διαλείμματα για καφέ πρωί και
απόγευμα και μεσημβρινή διακοπή μιάμισης ώρας
(Παρασκευή & Σάββατο).
Χώρος διεξαγωγής
Ιωνικό Κέντρο, Λυσίου 11, 105 56 Πλάκα.


Κόστος
350 €. Για εγγραφή έως 25 Ιουλίου (early bird): 320 €.
Εγγραφή
Οι ενδιαφερόμενοι συμπληρώνουν την ηλεκτρονική
αίτηση: https://www.narm.gr/dilosi-eisagogikou
ή στέλνουν στο e-mail: [email protected]
τα στοιχεία επικοινωνίας τους και το αποδεικτικό
κατάθεσης του κόστους συμμετοχής.
ΣΗΜ.: Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί
σειρά προτεραιότητας.
Πληροφορίες
Όλες οι πληροφορίες αναφέρονται με λεπτομέρειες
στην ιστοσελίδα του NARM Greece: www.narm.gr
την οποία σας προσκαλούμε να επισκεφθείτε.

Greece
HEALING DEVELOPMENTAL TRAUMA

Κλινική Εκπαίδευση
στην προσέγγιση NARMTM
Αθήνα 2019-2021

Σύνδεση: Η βαθύτερη επιθυμία και
ο μεγαλύτερος φόβος μας
Το NARM είναι ένα πρωτοποριακό μοντέλο για την
αντιμετώπιση του τραύματος πρόσδεσης και των
συνεπακόλουθων μακροχρόνιων ψυχοβιολογικών
συμπτωμάτων και διαπροσωπικών δυσκολιών.
Τα πρώιμα, ασυνείδητα πρότυπα αποσύνδεσης
επηρεάζουν εις βάθος την ταυτότητα, τα
συναισθήματα, τη νευροφυσιολογία, τη συμπεριφορά
και τις σχέσεις. Η εκπαίδευση αυτή επικεντρώνεται
ταυτόχρονα σε αυτά τα διαφορετικά επίπεδα
και προάγει την αποτελεσματική θεραπευτική
επεξεργασια του σύνθετου αναπτυξιακού τραύματος.

Βασικές αρχές
Η προσέγγιση NARM επικεντρώνεται στη λειτουργική
σύνδεση μεταξύ της βιολογικής και της ψυχολογικής
ανάπτυξης..Η θεραπευτική εργασία απευθύνεται
ταυτόχρονα στη νευροφυσιολογία και την ψυχολογία
του ατόμου.
Το NARM χρησιμοποιεί τέσσερις βασικές οργανωτικές
αρχές:
• την ενίσχυση της σύνδεσης και της οργάνωσης
• τη διερεύνηση της ταυτότητας
• τη θεραπευτική εργασία στο παρόν
• τη ρύθμιση του νευρικού συστήματος

Εκπαιδευτικοί στόχοι
Σε αυτή τη 2ετή κλινική εκπαίδευση στο NARMTM οι
συμμετέχοντες μαθαίνουν:
• Τις απαραίτητες δεξιότητες στη θεραπευτική
εργασία με το τραύμα-σοκ και το αναπτυξιακό
τραύμα και τη διαφοροποίηση των θεραπευτικών
παρεμβάσεων στα διαφορετικά είδη τραύματος.
• Πως να προσεγγίζουν θεραπευτικά την πολύπλοκη
αλληλεπίδραση ανάμεσα στη δυσρύθμιση του
αυτόνομου νευρικού συστήματος και τις στρεβλώσεις
της ταυτότητας.
• Πως να εργάζονται σταδιακά, με πρώιμες
προσαρμοστικές στρατηγικές, που ενώ υπήρξαν
επιβιωτικά υποστηρικτικές στο παρελθόν,
στρεβλώνουν την αντίληψη και το βίωμα του εαυτού
στο παρόν.
• Πότε να εργάζονται με καθοδικές ή/και με
ανοδικές παρεμβάσεις προσεγγίζοντας τις ιδιαίτερες
προκλήσεις των αναπτυξιακών τραυμάτων και

προάγοντας την ψυχοβιολογική ενσωμάτωση-
απαρτίωση.

• Πώς να ενθαρρύνουν τους θεραπευόμενους με
ενσυνειδητότητα και αποτελεσματικές πρακτικές στη
διαδικασία αναγνώρισης και αποταύτισης από τις
στρεβλώσεις της ταυτότητας.
Εκπαίδευση στην Αθήνα 2019-2021
Η διάρκεια της εκπαίδευσης είναι 2ετής και
περιλαμβάνει ένα 3-ήμερο εισαγωγικό και τέσσερα
5-ήμερα σεμινάρια (δύο σεμινάρια το 2020 και δύο
το 2021). Συνολικά 120 ώρες. Περιλαμβάνει επί
πλέον 20 ώρες ατομικής θεραπείας και εποπτείας
με πιστοποιημένους θεραπευτές NARM. Το πλήρες
εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα βρείτε στο www.narm.gr
Βιβλιογραφία
Heller, L. & La Pierre, A., Θεραπεύοντας το
Αναπτυξιακό Τραύμα – Εκδόσεις Π. Ασημάκης 2017

Ημερομηνίες
8 – 10 Νοεμβρίου 2019 – Εισαγωγικό Σεμινάριο
18-22 Μαρτίου 2020 – 1η Ενότητα
11-15 Νοεμβρίου 2020 – 2η Ενότητα
24-28 Μαρτίου 2021 – 3η Ενότητα
27-31 Οκτωβρίου 2021 – 4η Ενότητα
Έναρξη εργασιών την πρώτη ημέρα στις 10 π.μ.
Οργάνωση της Εκπαίδευσης ΝΑRM
στην Ελλάδα
Ζωή Παραδομενάκη Σίλλατ, Dipl.-Psych., ECP EuroPsy
Κλ. Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια www.ptyches.gr
Πιστοποίηση
Εκδίδεται από τον Dr. Laurence Heller, NARM Training
Institute, μέλος στην USABP (US Association for Body
Psychotherapy). Αναγνωρίζεται στα πλαίσια του CPD
(Continuing Professional Development).

Πηγή

Continue Reading

Trending