Connect with us

Εκδηλώσεις

“The Hotel Design Workshop”

Περισσότεροι από 1000 επαγγελματίες παρακολούθησαν το “The Hotel Design Workshop” του 100% Hotel Show

 

Το 100% Hotel Workshops Tour ταξίδεψε σε Αθήνα, Σαντορίνη, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Ηράκλειο, Χανιά και Μύκονο, συναντώντας πάνω από 1000 επαγγελματίες τουρισμού που παρακολούθησαν το «The Hotel Design Workshop»

Με τεράστια επιτυχία ολοκληρώθηκε το «The Hotel Design Workshop», μια πρωτοβουλία του 100% Hotel Show, που ταξίδεψε στους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας. Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού στα επίσημα Workshops της έκθεσης του Νοεμβρίου -και με σαφή την ανάγκη της διαρκούς επιμόρφωσης της τουριστικής αγοράς- το “The Hotel Design Workshop” σηματοδότησε τη γέννηση ενός νέου, φιλόδοξου project του 100% Hotel Show.

Η μεγάλη αποδοχή του κοινού, αλλά και τα διθυραμβικά σχόλια που ακολούθησαν το κάθε workshop, απέδειξαν τόσο τη σημασία της θεματολογίας σχετικά με το στήσιμο ενός επιτυχημένου hotel concept & hotel design, όσο και τη σωστή επιλογή της ομάδας των ομιλητών που, με απόλυτη χημεία και επικοινωνία, παρουσίασαν ένα υψηλής ποιότητας περιεχόμενο.

Το ιδιαίτερο concept των workshops, που με παρεμβάσεις και διάλογο με τους ομιλητές υπογράμμιζε τα σημαντικότερα σημεία συζήτησης κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων, προκάλεσε το ενδιαφέρον του κοινού, το οποίο, στο μεγαλύτερο ποσοστό του, παρακολούθησε όλα τα sessions των workshops.

Την παρουσίαση συμπλήρωνε η φυσική παρουσία εταιρειών που έδινε μια «micro» εκθεσιακή εμπειρία στους επισκέπτες, αλλά και των διοικητικών στελεχών του 100% Hotel Show, γεγονός που έκανε το θεσμό ακόμα πιο ενεργό σε κάθε προορισμό.

 

ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥΣ

Κύριο χαρακτηριστικό όλων των σταθμών του «The Hotel Design Workshop» αποτέλεσε η υψηλή ποιότητα του κοινού, που απαρτιζόταν κυρίως από Ξενοδόχους και Αρχιτέκτονες, καθώς και η έντονη διάθεση για νέες επενδύσεις αλλά και βελτιώσεις των υπαρχόντων ξενοδοχείων.

Η Αθήνα άνοιξε την αυλαία με τον καλύτερο τρόπο, αφού πάνω από 500 άτομα παρακολούθησαν το 1ο The Hotel Design Workshop, με τα σχόλια των επισκεπτών να έχουν ως κύριο θέμα το υψηλό επίπεδο του περιεχομένου αλλά και το φρέσκο χαρακτήρα των παρουσιάσεων.

Η Θεσσαλονίκη, απέδειξε το δυναμικό της ενδιαφέρον για την εξέλιξη των τοπικών ξενοδοχείων, με συμμετοχή που άγγιξε τα 250 άτομα, τα οποία παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις θεματολογίες που ανέπτυξαν οι ομιλητές του workshop.

Στη Σαντορίνη το “The Hotel Design Workshop” ακολούθησε το χαρακτήρα της περιοχής, και με μια ιδιαίτερη διοργάνωση σε μια από τις πλέον γνωστές gallery του νησιού, ολοκλήρωσε μια υψηλής ποιότητας συνάντηση με τους boutique ξενοδόχους της περιοχής.

Η Ρόδος ανέδειξε τον ιδιαίτερα μεγάλο προβληματισμό σε σχέση με την αναβάθμιση των υπαρχόντων ξενοδοχείων, ενώ το κοινό υπογράμμιζε το σημείο επανεκκίνησης στο οποίο βρίσκεται ο προορισμός, σε μια προσπάθεια να ενταχθεί ξανά στην τουριστική αγορά.

Το Ηράκλειο δημιούργησε αίσθηση στην ομάδα του «The Hotel Design Workshop», τόσο λόγω της υψηλής συμμετοχής, όσο και λόγω της έντονης συζήτησης που αναπτύχθηκε, δίνοντας έναν πραγματικά ενδιαφέροντα τόνο στη διοργάνωση.

Τα Χανιά απέδειξαν, μέσω της υψηλής συμμετοχής από νέους επενδυτές, την έντονη τάση για ανάπτυξη της περιοχής, ενώ οι άμεσες συζητήσεις με τους ομιλητές μετά το τέλος του κάθε session, υπογράμμισαν το σημαντικό ενδιαφέρον των παρισταμένων.

Η Μύκονος για άλλη μια φορά έκανε τη διαφορά, κυρίως λόγω της υψηλής ποιότητας των συζητήσεων που προέκυψαν μεταξύ ομιλητών και συμμετεχόντων, κάνοντας σαφές ότι πρόκειται για τον πλέον εξελιγμένο τουριστικό προορισμό της χώρας.

 

Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΟΜΙΛΗΤΩΝ 

Η επιλογή των ομιλητών αποτέλεσε ένα σημαντικό σημείο κατά το στήσιμο του “The Hotel Design Workshop” αφού βασικό ζητούμενο ήταν μια φρέσκια αλλά υψηλού επιπέδου παρουσίαση. Αφού ορίστηκε η θεματολογία, επιλέχθηκαν νέα πρόσωπα, τα οποία, με την υποστήριξη τόσο της διοργάνωσης όσο και της Hotelier Academy που ανέλαβε το curating, είχαν ως στόχο να δώσουν νέες λύσεις στην ξενοδοχειακή αγορά σε σχέση με την ανάπτυξη ενός πετυχημένου ξενοδοχειακού Concept, από την προδιαγραφή μέχρι και την πώληση.

Πιο συγκεκριμένα:

Ο Ζένιος Ζένιου του Upselling Hotel, παρουσίασε το ρόλο και τη μεθοδολογία του Project Management της διαδικασίας ανάπτυξης ενός στρατηγικά προδιαγεγραμμένου ξενοδοχειακού concept. Έμφαση δόθηκε στο business plan που πρέπει να προηγείται της κατασκευής ενός ξενοδοχείου, αλλά και της σημασίας του Concept Manual και των Operation Guidelines που πρέπει να υπάρχουν, πριν ο Αρχιτέκτονας αρχίσει να σχεδιάζει το νέο κατάλυμα.

Η Μαρία Σφυράκη των ATN Constructions, έκανε μια ιδιαίτερη προσέγγιση  στο Design, με επίκεντρο την ικανοποίηση του επισκέπτη αλλά και τη διασύνδεση με το Concept του ξενοδοχείου, που δημιουργεί μια μοναδική εμπειρία. Σημείο-κλειδί της παρουσίασης αποτέλεσε η μετάφραση του Design σε Πωλησιακό πλεονέκτημα, που επιταχύνει την απόσβεση της επένδυσης.

Η Ελισάβετ Κούτα των Butterfly Stories, εστίασε στην ξεχωριστή στρατηγική που πρέπει να έχουν τα εστιατόρια των ξενοδοχείων, αλλά και στο ρόλο της γαστρονομίας στη συνολική εμπειρία. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις τεχνικές marketing που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο ξενοδόχος, αλλά και στο περιεχόμενο που χρειάζεται για την αποτελεσματική προώθηση.

Ο Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος της Hotelgenius έκανε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στο digital marketing και πιο συγκεκριμένα στο πώς μεταφράζουμε τις online επενδύσεις σε πωλήσεις. Στην παρουσίασή του έγιναν σαφείς αναφορές της διασύνδεσης του Concept με τις πωλήσεις, ενώ παρουσιάστηκε αναλυτικά η μεθοδολογία ανάπτυξης ενός επιτυχημένου καναλιού πωλήσεων ενός ξενοδοχείου.

Guest Speakers

Οι παρουσιάσεις απέκτησαν έναν ακόμα πιο έντονο τοπικό χαρακτήρα, με τη συμμετοχή διακεκριμένων επαγγελματιών από το χώρο της Αρχιτεκτονικής, με μεγάλη εμπειρία στα καταλύματα της κάθε περιοχής.

Στην Αθήνα, η Ρία Βογιατζή προσέγγισε τη δημιουργία ενός εστιατορίου ξενοδοχείου, παρουσιάζοντας τα στάδια μελέτης και κατασκευής του σε σχέση με τη συνολική λειτουργία του Ξενοδοχείου.

Στη Θεσσαλονίκη, η Ασπασία Τάκα παρουσίασε πραγματικά case studies από υλοποιημένα έργα, προβάλλοντας τη διαδικασία που ακολουθείται αλλά και την πορεία επαφής με τον ξενοδόχο.

Στο Ηράκλειο και τα Χανιά, ο Νίκος Πέππας παρουσίασε τον τρόπο κατασκευής ενός ξενοδοχείου στην Κρήτη, αλλά και τις συνήθεις προκλήσεις που προκύπτουν κατά την αρχιτεκτονική μελέτη.

Στη Μύκονο, η Aude Mazelin μίλησε για την εμπλοκή που έχει ο αρχιτέκτονας στη διαδικασία ανάπτυξης του Design Concept, αλλά και στο πώς αυτό υλοποιείται στα διάφορα στάδια.

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ

Το κοινό είχε έναν ιδιαίτερα ενεργό ρόλο στο “The Hotel Design Workshop”, αφού η φύση του τρόπου παρουσίασης ήταν τέτοια, ώστε να προωθείται ο διάλογος μεταξύ κοινού και ομιλητών.

Κάθε παρουσίαση είχε το χαρακτήρα εξατομίκευσης του προορισμού, ενώ στο τέλος του κάθε workshop ο διοργανωτής του 100% Hotel Show, κος Δημήτρης Αντωνάκος συνόψιζε τα δεδομένα που προέκυπταν.

Παράλληλα, στο κάθε workshop τέθηκαν (και συζητήθηκαν) εξειδικευμένοι προβληματισμοί που αφορούσαν τον κάθε προορισμό ή συγκεκριμένες θεματικές, ενώ η ομάδα του 100% Hotel Show ανέλαβε την ευθύνη να επεξεργαστεί ακόμη περισσότερο αυτούς τους προβληματισμούς, προκειμένου να καταθέσει εμπεριστατωμένες προτάσεις.

Στο workshop της Αθήνας τονίστηκε η ανάγκη για αντιμετώπιση της ανακαίνισης μιας ξενοδοχειακής μονάδας ως μια κομβικής σημασίας επένδυση με στόχο την απόσβεση, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιλογές των εξειδικευμένων συνεργατών (αρχιτέκτονας, interior designer, μελετητής φωτισμού κ.ο.κ.) αποτελούν σημαντικό παράγοντα για την απόδοση της επένδυσης αυτής.

Στη Θεσσαλονίκη συζητήθηκε έντονα η παρέμβαση των καταλυμάτων στο φυσικό τοπίο, αλλά και το πώς μπορούν τα ξενοδοχεία να αναπτύσσονται με γνώμονα τη βιωσιμότητα.

Στη Σαντορίνη έγινε λόγος για ξενοδοχεία 2 ταχυτήτων, αυτά της καλντέρας και αυτά εκτός καλντέρας, με στόχο την αναζήτηση των νέων προοπτικών (και προκλήσεων) που δημιουργεί η συνθήκη αυτή, τόσο στα μεν όσο και στα δε.

Στη Ρόδο τέθηκε το ζήτημα της μαζικότητας των καταλυμάτων, αλλά και το πώς αυτή μπορεί να μετριαστεί με στόχο να αναβαθμιστούν τα υπάρχοντα ξενοδοχεία.

Στο Ηράκλειο αλλά και στα Χανιά, αναδείχθηκε ο προβληματισμός για το πώς μπορεί να συνυπάρξει η πραγματικότητα των μεγάλων μονάδων (άρα ο κίνδυνος της μαζικοποίησης), με το στόχο της δημιουργίας μιας μοναδικής εμπειρίας για τον επισκέπτη. Παράλληλα, τέθηκε το ζήτημα της διαχείρισης με δημιουργικό τρόπο των όποιων ιδιαιτεροτήτων δημιουργεί η πλούσια σε αρχαιολογικά ευρήματα περιοχή της Κρήτης, στις περιπτώσεις κατασκευής ή ανακαίνισης τουριστικών μονάδων.

Στη Μύκονο, οι εργασίες του workshop κατέδειξαν την έντονη ανάγκη των ξενοδοχείων της περιοχής να αναπτύξουν την ιδιαιτερότητά τους, αξιοποιώντας τον -έτσι κι αλλιώς έντονο- χαρακτήρα του νησιού ως τουριστικό προορισμό, ώστε να μην είναι «ένα ακόμη ξενοδοχείο στη Μύκονο».

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

Μετά τη μεγάλη επιτυχία του πρώτου κύκλου του «The Hotel Design Workshop», η ομάδα της διοργάνωσης μιλάει πλέον για ένα νέο θεσμό που δημιουργείται από το 100% Hotel Show, ο οποίος και θα αποτελεί το σημείο αναφοράς της έκθεσης στους ίδιους τους προορισμούς.

Στόχος είναι, κάθε χρόνο να συγκεντρώνονται τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν την ξενοδοχειακή αγορά και να δημιουργούνται υψηλής ποιότητας workshops, στη διάθεση τόσο των ξενοδόχων όσο και των υπολοίπων επαγγελματιών τουρισμού.

Σημαντικό κομμάτι, όμως, του workshop tour, θα αποτελεί και η ενεργή παρουσία εταιρειών που θα δημιουργούν ένα micro εκθεσιακό event, δίνοντας άμεσες λύσεις αλλά και ευκαιρίες για networking.

Από Νίκος Σ. Μοράντης

Continue Reading

Βιβλία

Παρουσίαση του βιβλίου της Βίκυς Φλέσσα στη Θεσσαλονίκη!

Το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης και οι Εκδόσεις Αρμός, διοργανώνουν εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίο της Βίκυς Φλέσσα,

«Γιατί Ψυχανάλυση, κύριε Γιωσαφάτ;»


Ο ψυχίατρος Ματθαίος Γιωσαφάτ απαντά στην Βίκυ Φλέσσα

Η συγγραφέας παρουσιάζει το βιβλίο της και με αυτήν την αφορμή συζητά με το κοινό για τις διαπροσωπικές σχέσεις και την σχέση με τον εαυτό μας. Τίτλος εισήγησης κυρίας Βίκυς Φλέσσα «Η αγάπη στα χρόνια του κενού».

Η εκδήλωση θα λάβει χώρα στην αίθουσα Μανόλης Αναγνωστάκης στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης (Βασιλέως Γεωργίου Α’), την Τρίτη 2 Απριλίου 2024, στις 19.00.

Μαζί με τη συγγραφέα  συζητούν οι:

Χρυσόστομος Σταμούλης, Καθηγητής της Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας, Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Σμαράγδα Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια Διδακτικής της Νεοελληνικής Γλώσσας-Λογοτέχνις, Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, Θεσσαλονίκης

Ασημίνα Φιλιοπούλου, Δικηγόρος και Πρόεδρος της Εφορευτικής Επιτροπής του Βαφοπουλείου Πνευματικού Κέντρου Θεσσαλονίκης

Λίγα λόγια για το βιβλίο


Το βιβλίο αναφέρεται στις απαντήσεις που έδωσε ο διάσημος ψυχίατρος Ματθαίος Γιωσαφάτ σε μια σειρά από καίρια ερωτήματα, με βάση την οικογένεια, το ασυνείδητο, το διαδίκτυο, την αγάπη και άλλα πολλά, όπου το ιδιωτικό διαπλέκεται με το κοινωνικό της Ελλάδας που αλλάζει, αλλά και με το πολιτισμικό, ψυχικό και μια δέσμη από σοβαρά ζητήματα, όπως:

-Είμαστε όλοι «τραυματισμένοι» από τα πρώτα πέντε χρόνια της ζωής μας;

-Υπάρχει ασυνείδητο;

-Πως είναι οι καλές μητέρες με τα κορίτσια τους και πως με τα αγόρια τους;

-Ποιο είναι το «τρίτο πόδι» στην σχέση του ζευγαριού;

-Μαθαίνεται η αγάπη; -Γιατί απατάμε τους συντρόφους μας;

-Γιατί μας αρέσει το «τζάμπα»;

-Είναι το διαδίκτυο μια τοξική μήτρα;

-Γιατί παραμένουμε σε κακοποιητικές σχέσεις;

-Που σκοντάφτουμε στην εφηβεία;

-Τι συμβαίνει με τα μοναχοπαίδια και τα πρωτότοκα παιδιά;

-Πως επιλέγουμε ψυχοθεραπευτή;

-Έχει ξεπεραστεί ο Φρόυντ;

-Γιατί δεν ερωτεύονται οι ώριμοι άνθρωποι;

Αυτές και πολλές άλλες απορίες από την καθημερινότητά μας, τις σχέσεις μας με τους άλλους και τον ψυχικό μας βίο, συζήτησε ο ψυχίατρος Ματθαίος Γιωσαφάτ με τη Βίκυ Φλέσσα.

Ματθαίος Γιωσαφάτ


Ο Ματθαίος Γιωσαφάτ αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1963 και απέκτησε την ειδικότητα του Νευρολόγου-Ψυχιάτρου το 1967. Μετέβη για περαιτέρω σπουδές στο Λονδίνο, όπου και παρέμεινε για δεκαπέντε χρόνια. Εκεί έλαβε μετά από εξετάσεις διάφορα διπλώματα στην Ψυχιατρική και Παιδοψυχιατρική (Δίπλωμα Ψυχολ. Ιατρικής, ανώτατο Δίπλωμα Ψυχιατρικής του Βασιλ. Κολλεγίου Ψυχιάτρων κ.λπ.).

Εξελέγη διευθυντής στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (Κέντρο Παιδικής και Οικογενειακής Ψυχιατρικής Finchley Λονδίνου).

Δίδαξε στο Κέντρο Tavistock και στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Ιατρικό Μεταπτυχιακό Κέντρο) ως Επίκουρος Καθηγητής (Senior Lecturer).

Έκανε επίσημη πενταετή εκπαίδευση στην Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεία και τετραετή στην Ομαδική Ανάλυση και Οικογενειακή Θεραπεία.

Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα εξελέγη διευθυντής του Παιδοψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής. Ίδρυσε με άλλους την Ελληνική Εταιρεία Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας, που εκπαιδεύει στην ατομική ψυχαναλυτική θεραπεία, και την Ελληνική Εταιρεία Ομαδικής Ανάλυσης και Οικογενειακής Θεραπείας, της οποίας είναι πρόεδρος και διευθυντής του Εκπαιδευτικού της Ινστιτούτου.

Είναι τακτικό μέλος πολλών διεθνών επιστημονικών Εταιρειών.

Έχει γράψει πολυάριθμα άρθρα και έχει μετάσχει στην συγγραφή πολλών επιστημονικών βιβλίων.

Έχει κληθεί να μιλήσει σε πολλά κέντρα του εξωτερικού (Παν/μιο Οξφόρδης, London School of Economics κ.α.) καθώς και σε πολυάριθμα νοσοκομεία, επιστημονικά κέντρα, στη σειρά διαλέξεων του Megaron Plus κ.λπ. Είναι και ο ιδρυτής, με άλλους συναδέλφους, της Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας Ελλάδος, της οποίας και εξελέγη ο πρώτος Πρόεδρος.

Βίκυ Φλέσσα

H Βίκυ Φλέσσα είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Φιλολογικό Τμήμα, Κλασική Κατεύθυνση), καθώς επὶσης πτυχιοὺχος της Νομικής Σχολής Αθηνών. Έχει σπουδάσει Ιστορία της Τέχνης (Ζωγραφική και Θέατρο) στην Ἐν Ἀθὴναις Ἀρχαιολογικὴ Ἑταιρεὶα.

Έχει εργαστεί 34 χρόνια ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες, ραδιόφωνο και στην τηλεόραση.

Η εκπομπή της «ΣΤΑ ΑΚΡΑ» στην ΕΡΤ είναι η μακροβιότερη εκπομπή συνεντεύξεων στην ελληνική τηλεόραση. Συμπληρώνει φέτος τον 23ο χρόνο και έχουν φιλοξενηθεί σε αυτήν εξέχουσες προσωπικότητες της Επιστήμης, της Τέχνης, της Θεολογίας και της Φιλοσοφίας από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Είναι συγγραφὲας του βιβλὶου «Γιατὶ Ψυχανάλυση, κύριε Γιωσαφὰτ;» απὸ τις ἐκδὸσεις Ἁρμὸς.

Με τον πρὼην Πρὺτανη τοῦ Ἐθνικοῦ καὶ Καποδιστριακοῦ Πανεπιστημὶου Ἀθηνῶν και Καθηγητή Γλωσσολογίας κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη επιμελούνται και παρουσιάζουν την γλωσσική εκπομπή «Σὲ προσκυνῶ, γλώσσα» στον Τηλεοπτικό Σταθμό της Βουλής των Ελλήνων.

Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, της Διεθνούς Αμνηστίας, της Πανελλαδικής Οργάνωσης Γυναικὼν «Παναθηναϊκή», της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, της Ενώσεως Σμυρναίων και του Πατριωτικο Ομλου Απογνων Αγωνιστν του 1821 και Ιστορικν Γενν της Ελλδος.

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Η ευρωπαϊκή κατοχύρωση ΠΟΠ, ισχυρό εργαλείο για τα προϊόντα της περιοχής

Σειρά δράσεων προώθησης και ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού για την ποιότητα και την θρεπτική αξία των ΠΟΠ μήλων Ζαγοράς Πηλίου υλοποιεί ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου, ευρύτερα γνωστός από τα προϊόντα με το εμπορικό σήμα ZAGORIN. Ο Συνεταιρισμός εκτελεί το πρόγραμμα «EUPDO DELICIOUS APPLES» και στο πλαίσιο αυτού συμμετείχε στη πρόσφατη διοργάνωση της FOODEXPO 2024 στην Αθήνα, ενώ τον περασμένο μήνα πραγματοποίησε κι άλλες δράσεις στη πρωτεύουσα όπως δωρεάν δειγματοδιανομές σε σχολεία και σε καταναλωτές εντός καταστημάτων από αλυσίδες Sυper-Market. Παράλληλα ενημέρωσε εκπροσώπους των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των Μήλων Ζαγοράς αλλά και για τις παραγωγικές συνθήκες στη περιοχή, ενώ έγινε και συνάντηση με εκπροσώπους του εμπορικού δικτύου του Συνεταιρισμού, οι οποίοι στηρίζουν με τις επιλογές τους  τη προώθηση των ελληνικών ποιοτικών μήλων. Στην εκδήλωση ενημέρωσης των Μ.Μ.Ε. παραβρέθηκε και αντιπροσωπεία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης από τη Διεύθυνση Προώθησης Γεωργικών Προϊόντων, ενώ ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης κος. Ταβουλάρης παρουσίασε τη γενικότερη πολιτική της Ελλάδας για την προώθηση ελληνικών ΠΟΠ, ΠΓΕ και ΕΠΙΠ προϊόντων, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παρόμοια εκδήλωση πραγματοποιήθηκε και στο πλαίσιο της FOODEXPO από το Υπουργείο, όπου συμμετείχε εκπρόσωπος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς, όπως και εκπρόσωποι από τρία ακόμα συνεργατικά σχήματα της Νάξου, του Αιγίου και της Θεσσαλονίκης.

Για το επόμενο διάστημα στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος ο Συνεταιρισμός ετοιμάζει αποστολή στη Κύπρο, με δράσεις σε Λεμεσό και Λευκωσία ενώ εντός Απριλίου θα γίνουν παρόμοιες δράσεις με αυτές της Αθήνας στη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, παράλληλα με τη συμμετοχή με περίπτερο στην έκθεση FRESKON 2024. Σημειώνεται ότι τα προγράμματα προώθησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφορούν αποκλειστικά τα κατοχυρωμένα προϊόντα με πιστοποίηση Ονομασίας Προέλευσης ή Γεωγραφικής Ένδειξης.

Σημαντικό βήμα για το κάστανο Πηλίου

Ταυτόχρονα με τη προώθηση των ΠΟΠ μήλων ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου υλοποιεί ενέργειες και για τη κατοχύρωση των καστάνων. Εγκρίθηκε πρόσφατα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας το αίτημα που έχει υποβάλλει, στο πλαίσιο σχετικής πρόσκλησης, για την ενίσχυση κατάθεσης φακέλου που θα κατοχυρώνει συνολικά το κάστανο Πηλίου ως προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης. Η πρωτοβουλία έχει συζητηθεί και με εκπροσώπους διαφόρων χωριών του Πηλίου, κυρίως του Ανατολικού όπου βρίσκεται το 80% των καστάνων, αλλά και του Δυτικού όπως η Δράκεια και έχει θεωρηθεί από τους παραγωγούς πολύ σημαντικό βήμα για τα πασίγνωστα κάστανα της περιοχής. Πλέον ο φάκελος τεκμηρίωσης είναι έτοιμος για υποβολή προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και μετέπειτα στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου, παράλληλα με το μήλο επενδύει και στο κάστανο που συνδέεται με τη περιοχή από τα αρχαία χρόνια, σύμφωνα με πάμπολλες πηγές που ξεκινούν από την εποχή του Ηρόδοτου.

Από όλα τα παραπάνω διαφαίνεται ότι τα Π.Ο.Π. προϊόντα μπορούν να αναδείξουν τη ποιοτική υπεροχή των ελληνικών προϊόντων, αποτελώντας εργαλεία για φορείς όπως οι Συνεταιριστικές Οργανώσεις που μπορούν να αιτηθούν σχετικές κατοχυρώσεις και να εκτελέσουν αντίστοιχα προγράμματα προώθησης.

Continue Reading

Εκδηλώσεις

ΈΚΘΕΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΧPO ΤΡΙΠΟΛΗ

Continue Reading

Trending