Connect with us

Εκδηλώσεις

“The Hotel Design Workshop”

Περισσότεροι από 1000 επαγγελματίες παρακολούθησαν το “The Hotel Design Workshop” του 100% Hotel Show

 

Το 100% Hotel Workshops Tour ταξίδεψε σε Αθήνα, Σαντορίνη, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Ηράκλειο, Χανιά και Μύκονο, συναντώντας πάνω από 1000 επαγγελματίες τουρισμού που παρακολούθησαν το «The Hotel Design Workshop»

Με τεράστια επιτυχία ολοκληρώθηκε το «The Hotel Design Workshop», μια πρωτοβουλία του 100% Hotel Show, που ταξίδεψε στους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας. Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού στα επίσημα Workshops της έκθεσης του Νοεμβρίου -και με σαφή την ανάγκη της διαρκούς επιμόρφωσης της τουριστικής αγοράς- το “The Hotel Design Workshop” σηματοδότησε τη γέννηση ενός νέου, φιλόδοξου project του 100% Hotel Show.

Η μεγάλη αποδοχή του κοινού, αλλά και τα διθυραμβικά σχόλια που ακολούθησαν το κάθε workshop, απέδειξαν τόσο τη σημασία της θεματολογίας σχετικά με το στήσιμο ενός επιτυχημένου hotel concept & hotel design, όσο και τη σωστή επιλογή της ομάδας των ομιλητών που, με απόλυτη χημεία και επικοινωνία, παρουσίασαν ένα υψηλής ποιότητας περιεχόμενο.

Το ιδιαίτερο concept των workshops, που με παρεμβάσεις και διάλογο με τους ομιλητές υπογράμμιζε τα σημαντικότερα σημεία συζήτησης κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων, προκάλεσε το ενδιαφέρον του κοινού, το οποίο, στο μεγαλύτερο ποσοστό του, παρακολούθησε όλα τα sessions των workshops.

Την παρουσίαση συμπλήρωνε η φυσική παρουσία εταιρειών που έδινε μια «micro» εκθεσιακή εμπειρία στους επισκέπτες, αλλά και των διοικητικών στελεχών του 100% Hotel Show, γεγονός που έκανε το θεσμό ακόμα πιο ενεργό σε κάθε προορισμό.

 

ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥΣ

Κύριο χαρακτηριστικό όλων των σταθμών του «The Hotel Design Workshop» αποτέλεσε η υψηλή ποιότητα του κοινού, που απαρτιζόταν κυρίως από Ξενοδόχους και Αρχιτέκτονες, καθώς και η έντονη διάθεση για νέες επενδύσεις αλλά και βελτιώσεις των υπαρχόντων ξενοδοχείων.

Η Αθήνα άνοιξε την αυλαία με τον καλύτερο τρόπο, αφού πάνω από 500 άτομα παρακολούθησαν το 1ο The Hotel Design Workshop, με τα σχόλια των επισκεπτών να έχουν ως κύριο θέμα το υψηλό επίπεδο του περιεχομένου αλλά και το φρέσκο χαρακτήρα των παρουσιάσεων.

Η Θεσσαλονίκη, απέδειξε το δυναμικό της ενδιαφέρον για την εξέλιξη των τοπικών ξενοδοχείων, με συμμετοχή που άγγιξε τα 250 άτομα, τα οποία παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις θεματολογίες που ανέπτυξαν οι ομιλητές του workshop.

Στη Σαντορίνη το “The Hotel Design Workshop” ακολούθησε το χαρακτήρα της περιοχής, και με μια ιδιαίτερη διοργάνωση σε μια από τις πλέον γνωστές gallery του νησιού, ολοκλήρωσε μια υψηλής ποιότητας συνάντηση με τους boutique ξενοδόχους της περιοχής.

Η Ρόδος ανέδειξε τον ιδιαίτερα μεγάλο προβληματισμό σε σχέση με την αναβάθμιση των υπαρχόντων ξενοδοχείων, ενώ το κοινό υπογράμμιζε το σημείο επανεκκίνησης στο οποίο βρίσκεται ο προορισμός, σε μια προσπάθεια να ενταχθεί ξανά στην τουριστική αγορά.

Το Ηράκλειο δημιούργησε αίσθηση στην ομάδα του «The Hotel Design Workshop», τόσο λόγω της υψηλής συμμετοχής, όσο και λόγω της έντονης συζήτησης που αναπτύχθηκε, δίνοντας έναν πραγματικά ενδιαφέροντα τόνο στη διοργάνωση.

Τα Χανιά απέδειξαν, μέσω της υψηλής συμμετοχής από νέους επενδυτές, την έντονη τάση για ανάπτυξη της περιοχής, ενώ οι άμεσες συζητήσεις με τους ομιλητές μετά το τέλος του κάθε session, υπογράμμισαν το σημαντικό ενδιαφέρον των παρισταμένων.

Η Μύκονος για άλλη μια φορά έκανε τη διαφορά, κυρίως λόγω της υψηλής ποιότητας των συζητήσεων που προέκυψαν μεταξύ ομιλητών και συμμετεχόντων, κάνοντας σαφές ότι πρόκειται για τον πλέον εξελιγμένο τουριστικό προορισμό της χώρας.

 

Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΟΜΙΛΗΤΩΝ 

Η επιλογή των ομιλητών αποτέλεσε ένα σημαντικό σημείο κατά το στήσιμο του “The Hotel Design Workshop” αφού βασικό ζητούμενο ήταν μια φρέσκια αλλά υψηλού επιπέδου παρουσίαση. Αφού ορίστηκε η θεματολογία, επιλέχθηκαν νέα πρόσωπα, τα οποία, με την υποστήριξη τόσο της διοργάνωσης όσο και της Hotelier Academy που ανέλαβε το curating, είχαν ως στόχο να δώσουν νέες λύσεις στην ξενοδοχειακή αγορά σε σχέση με την ανάπτυξη ενός πετυχημένου ξενοδοχειακού Concept, από την προδιαγραφή μέχρι και την πώληση.

Πιο συγκεκριμένα:

Ο Ζένιος Ζένιου του Upselling Hotel, παρουσίασε το ρόλο και τη μεθοδολογία του Project Management της διαδικασίας ανάπτυξης ενός στρατηγικά προδιαγεγραμμένου ξενοδοχειακού concept. Έμφαση δόθηκε στο business plan που πρέπει να προηγείται της κατασκευής ενός ξενοδοχείου, αλλά και της σημασίας του Concept Manual και των Operation Guidelines που πρέπει να υπάρχουν, πριν ο Αρχιτέκτονας αρχίσει να σχεδιάζει το νέο κατάλυμα.

Η Μαρία Σφυράκη των ATN Constructions, έκανε μια ιδιαίτερη προσέγγιση  στο Design, με επίκεντρο την ικανοποίηση του επισκέπτη αλλά και τη διασύνδεση με το Concept του ξενοδοχείου, που δημιουργεί μια μοναδική εμπειρία. Σημείο-κλειδί της παρουσίασης αποτέλεσε η μετάφραση του Design σε Πωλησιακό πλεονέκτημα, που επιταχύνει την απόσβεση της επένδυσης.

Η Ελισάβετ Κούτα των Butterfly Stories, εστίασε στην ξεχωριστή στρατηγική που πρέπει να έχουν τα εστιατόρια των ξενοδοχείων, αλλά και στο ρόλο της γαστρονομίας στη συνολική εμπειρία. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις τεχνικές marketing που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο ξενοδόχος, αλλά και στο περιεχόμενο που χρειάζεται για την αποτελεσματική προώθηση.

Ο Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος της Hotelgenius έκανε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στο digital marketing και πιο συγκεκριμένα στο πώς μεταφράζουμε τις online επενδύσεις σε πωλήσεις. Στην παρουσίασή του έγιναν σαφείς αναφορές της διασύνδεσης του Concept με τις πωλήσεις, ενώ παρουσιάστηκε αναλυτικά η μεθοδολογία ανάπτυξης ενός επιτυχημένου καναλιού πωλήσεων ενός ξενοδοχείου.

Guest Speakers

Οι παρουσιάσεις απέκτησαν έναν ακόμα πιο έντονο τοπικό χαρακτήρα, με τη συμμετοχή διακεκριμένων επαγγελματιών από το χώρο της Αρχιτεκτονικής, με μεγάλη εμπειρία στα καταλύματα της κάθε περιοχής.

Στην Αθήνα, η Ρία Βογιατζή προσέγγισε τη δημιουργία ενός εστιατορίου ξενοδοχείου, παρουσιάζοντας τα στάδια μελέτης και κατασκευής του σε σχέση με τη συνολική λειτουργία του Ξενοδοχείου.

Στη Θεσσαλονίκη, η Ασπασία Τάκα παρουσίασε πραγματικά case studies από υλοποιημένα έργα, προβάλλοντας τη διαδικασία που ακολουθείται αλλά και την πορεία επαφής με τον ξενοδόχο.

Στο Ηράκλειο και τα Χανιά, ο Νίκος Πέππας παρουσίασε τον τρόπο κατασκευής ενός ξενοδοχείου στην Κρήτη, αλλά και τις συνήθεις προκλήσεις που προκύπτουν κατά την αρχιτεκτονική μελέτη.

Στη Μύκονο, η Aude Mazelin μίλησε για την εμπλοκή που έχει ο αρχιτέκτονας στη διαδικασία ανάπτυξης του Design Concept, αλλά και στο πώς αυτό υλοποιείται στα διάφορα στάδια.

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ

Το κοινό είχε έναν ιδιαίτερα ενεργό ρόλο στο “The Hotel Design Workshop”, αφού η φύση του τρόπου παρουσίασης ήταν τέτοια, ώστε να προωθείται ο διάλογος μεταξύ κοινού και ομιλητών.

Κάθε παρουσίαση είχε το χαρακτήρα εξατομίκευσης του προορισμού, ενώ στο τέλος του κάθε workshop ο διοργανωτής του 100% Hotel Show, κος Δημήτρης Αντωνάκος συνόψιζε τα δεδομένα που προέκυπταν.

Παράλληλα, στο κάθε workshop τέθηκαν (και συζητήθηκαν) εξειδικευμένοι προβληματισμοί που αφορούσαν τον κάθε προορισμό ή συγκεκριμένες θεματικές, ενώ η ομάδα του 100% Hotel Show ανέλαβε την ευθύνη να επεξεργαστεί ακόμη περισσότερο αυτούς τους προβληματισμούς, προκειμένου να καταθέσει εμπεριστατωμένες προτάσεις.

Στο workshop της Αθήνας τονίστηκε η ανάγκη για αντιμετώπιση της ανακαίνισης μιας ξενοδοχειακής μονάδας ως μια κομβικής σημασίας επένδυση με στόχο την απόσβεση, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιλογές των εξειδικευμένων συνεργατών (αρχιτέκτονας, interior designer, μελετητής φωτισμού κ.ο.κ.) αποτελούν σημαντικό παράγοντα για την απόδοση της επένδυσης αυτής.

Στη Θεσσαλονίκη συζητήθηκε έντονα η παρέμβαση των καταλυμάτων στο φυσικό τοπίο, αλλά και το πώς μπορούν τα ξενοδοχεία να αναπτύσσονται με γνώμονα τη βιωσιμότητα.

Στη Σαντορίνη έγινε λόγος για ξενοδοχεία 2 ταχυτήτων, αυτά της καλντέρας και αυτά εκτός καλντέρας, με στόχο την αναζήτηση των νέων προοπτικών (και προκλήσεων) που δημιουργεί η συνθήκη αυτή, τόσο στα μεν όσο και στα δε.

Στη Ρόδο τέθηκε το ζήτημα της μαζικότητας των καταλυμάτων, αλλά και το πώς αυτή μπορεί να μετριαστεί με στόχο να αναβαθμιστούν τα υπάρχοντα ξενοδοχεία.

Στο Ηράκλειο αλλά και στα Χανιά, αναδείχθηκε ο προβληματισμός για το πώς μπορεί να συνυπάρξει η πραγματικότητα των μεγάλων μονάδων (άρα ο κίνδυνος της μαζικοποίησης), με το στόχο της δημιουργίας μιας μοναδικής εμπειρίας για τον επισκέπτη. Παράλληλα, τέθηκε το ζήτημα της διαχείρισης με δημιουργικό τρόπο των όποιων ιδιαιτεροτήτων δημιουργεί η πλούσια σε αρχαιολογικά ευρήματα περιοχή της Κρήτης, στις περιπτώσεις κατασκευής ή ανακαίνισης τουριστικών μονάδων.

Στη Μύκονο, οι εργασίες του workshop κατέδειξαν την έντονη ανάγκη των ξενοδοχείων της περιοχής να αναπτύξουν την ιδιαιτερότητά τους, αξιοποιώντας τον -έτσι κι αλλιώς έντονο- χαρακτήρα του νησιού ως τουριστικό προορισμό, ώστε να μην είναι «ένα ακόμη ξενοδοχείο στη Μύκονο».

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

Μετά τη μεγάλη επιτυχία του πρώτου κύκλου του «The Hotel Design Workshop», η ομάδα της διοργάνωσης μιλάει πλέον για ένα νέο θεσμό που δημιουργείται από το 100% Hotel Show, ο οποίος και θα αποτελεί το σημείο αναφοράς της έκθεσης στους ίδιους τους προορισμούς.

Στόχος είναι, κάθε χρόνο να συγκεντρώνονται τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν την ξενοδοχειακή αγορά και να δημιουργούνται υψηλής ποιότητας workshops, στη διάθεση τόσο των ξενοδόχων όσο και των υπολοίπων επαγγελματιών τουρισμού.

Σημαντικό κομμάτι, όμως, του workshop tour, θα αποτελεί και η ενεργή παρουσία εταιρειών που θα δημιουργούν ένα micro εκθεσιακό event, δίνοντας άμεσες λύσεις αλλά και ευκαιρίες για networking.

Από Νίκος Σ. Μοράντης

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εκδηλώσεις

Οι ΑΓΡΟΤΙΣΣΕΣ προσκαλούν για το «ΟΡΑΜΑ 2040»

Την ΤΡΙΤΗ, 12 Ιαν 2021, στις 20.00 στην τακτική διαδικτυακή συζήτηση οι Αγρότισσες θα προετοιμάσουν το πρόγραμμα των συναντήσεων από 12/1/2021 έως 27/1/2021 για το ΟΡΑΜΑ 2040, με Γυναίκες της Υπαίθρου. 

Την Τετάρτη, 13 Ιαν 2021, στις 12.00, στον Κτηνοτροφικό Σύλλογο Αττικής θα γίνει διαδικτυακή Ανταλλαγή Ευχών, δημόσια στο facebook: Skywalker. 

Την Τρίτη, 5/1/2021, ευχές αντάλλαξαν οι: κα Μάγδα Κοντογιάννη (Γραμματέας Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής), κα Όλγα Σταυροπούλου (Πρόεδρος Ελλήνων Αυστρίας & Γραμματέας Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού), κα Δέσποινα Γαζωράκη (Χασιά), κα Αθηνά Μπρούζα (Ελασσόνα), κα Αργυρώ Λαγγουράνη (Λιδωρίκι), κα Μαρία Καραντάνη (Καλάβρυτα), κα Αθηνά-Ελπίδα Μιχαηλίδου (Μέγαρα), κα Ειρήνη Σερέτη (Πέλλα), κα Καίτη Καμηλάκη (π. Δ/ντρια Κέντρου Λαογραφίας), κα Μαρία-Χριστίνα Μακρανδρέου (Ελληνικό Αγροτικό Δίκτυο), κα Φωτεινή Τσιρογιάννου (Τιθορέα), κα Δήμητρα Χόντου (Σαρωνίδα), κα Κατερίνα Κοντογιάννη (Μενίδι), κα Μαρία Τέλιου (Βερδικούσα), κα Νότα Βογιατζή (Δράμα), κα Μαρίνα Μόσχου (Αχαρναί), κα Φιλλιώ Κρασσά (Γαλάτσι) & κα Λένα Χόντου-Καράτζαλου. 

Την βασιλόπιτα έκοψε η κα Μάγδα Κοντογιάννη (κτηνοτρόφος, 6932094231) με τυχερή της χρονιάς την κα Φιλλιώ Κρασσά (κτηνοτρόφος, Αττική) στην οποία κληρώθηκαν ζυμαρικά και ροδοζάχαρη από την οικοτεχνία «Ζυμαρικά ΧΕΛΜΟΣ» του κτηνοτρόφου, μέλος του Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Καλαβρύτων, Ανδρέα Καραμούζη (2692022424, [email protected]), που εξασφάλισε η κα Μ. Καραντάνη. Όλη η εκδήλωση των ΑΓΡΟΤΙΣΣΩΝ βρίσκεται στο video https://www.facebook.com/magda.kodogianni/videos/4018059214871224

Οι αγρότισσες συναντώνται διαδικτυακά κάθε Τρίτη, στις 20.00 και κάνουν μια ανοικτή διαδικτυακή εκδήλωση μια φορά τον μήνα, ενώ για τις καθημερινές επαφές δημιούργησαν στο facebook την Ομάδα ΓΥΝΑΙΚΕΣ της ΥΠΑΙΘΡΟΥ και καλούν όλες στο https://www.facebook.com/groups/1260404191008954.

Από τις πολύ αξιόλογες ευχές και σκέψεις που ακούσθηκαν καταγράφθηκαν:

  • Τα ήθη και έθιμα δημιουργούν την απαραίτητη για την βιωσιμότητα κοινωνική συνοχή, και θεματοφύλακες τους είναι συνήθως οι γυναίκες. 
  • Όλοι αντλούν κουράγιο από το ορατό παράδειγμα των αγροτισσών σε αυτήν την εποχή της βαθιάς οικονομικής, υγειονομικής και κοινωνικής κρίσης που θέτουν σε κίνδυνο την κοινωνική συνοχή και τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά. 
  • Ο οικουμενικός ελληνισμός, βρίσκεται στο πλευρό των αγροτισσών, διότι είναι σημαντικός ο ρόλος τους για το μέλλον του ελληνισμού. 
  • Το μέλλον της αγροτικής Ευρώπης μπορεί να διαμορφωθεί μόνο τοπικά … 
  • Μπορούμε να σχεδιάσουμε κάτι για το μέλλον μόνο αν ξέρουμε τις ρίζες μας, και οι φροντιστές του περιβάλλοντος (φυσικού, κοινωνικού, τεχνολογικού, πολιτιστικού κλπ) είναι κυρίως οι αγρότισσες. 
  • Οι Αγρότισσες θα μπορούσαν να οργανώσουν μια εκδήλωση στους πρόποδες της Ακρόπολης των Αθηνών μέσα στο 2021, ή να συντονίσουν ομοειδείς τοπικές εκδηλώσεις την ίδια ημέρα σε όλη την Ελλάδα
  • Ο βαθύτερος συμβολισμός της βασιλόπιτας είναι η συμμετοχή και το κοινό  μοίρασμα του κοινού ψωμιού ανάμεσα σε όλα τα μέλη της οικογένειας, και σε μερικές περιοχές έβαζαν κομμάτι και για τα χωράφια, και έδινα βασιλόπιτα και στα μεγάλα αγροτικά ζώα. 
  • Παλαιότερα αντί για «φλουρί» έβαζαν κάτι από τον τρόπο ζωής τους, πχ από την σοδειά, από τα αμπέλια ή από τα ζωντανά τους, ή/& τρία τυχερά 
  • Ο ορθόδοξος Αη Βασίλης ήταν ξερακιανός, γεωργός, βοσκός, στην Καισάρεια με μαύρα μαλλιά, θεμελιωτής της φιλανθρωπίας, που ενώνει τους φτωχούς με τους πλούσιους, που ενώνει τους αγρότες με τους αστούς …
  • Ο κόσμος όλος έχει στραφεί στην τοπικότητα.
  • Οι γυναίκες είναι οι «δασκάλες» της επόμενης γενιάς μέσα στις οικογένειές τους, και είναι αυτές που προετοιμάζουν ακόμα και τις επαναστάσεις … 
  • Ο αγρότης και η αγρότισσα είναι «πολυεργαλείο». Δεν αρκεί να ξέρει μόνο για την καλλιέργεια των φυτών, ή μόνο για την εκτροφή ζώων, αλλά πρέπει να έχει και καλλιέργειες και εκτροφές, και να είναι μαραγκός, και ηλεκτροκολλητής, και υδραυλικός, και ηλεκτρολόγος, και συντηρητής μηχανών και σωστός διαχειριστής, και επιχειρηματίας, και να ξέρει καλές πρακτικές προστασίας περιβάλλοντος, και να μπορεί να δώσει πρώτες βοήθειες στα ζώα του ή σε όσους αγαπά, και να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις, και να μετέχει της κοινωνικής δράσης, και τελευταία, και λογιστής, και κομπιουτεράς, και …. Οι αστοί συνήθως είναι εξειδικευμένοι σε ένα μόνο πράγμα …
  • Οι αγρότισσες είναι περισσότερο δεμένες με τον τόπο και με την οικογένεια και η πλατφόρμα zoom του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής δίνει μια διέξοδο για νέες γνωριμίες, για ανταλλαγή καλών πρακτικών και για άρση της απομόνωσης
  • Μερικές από τις συμμετέχουσες ήταν διαχειρίστριες σε ομάδες κτηνοτρόφων με 8.000 μέλη ή με 10.500 μέλη …
  • Με την πανδημία covid 19 μοιάζει να ξαναείδαμε τα τοπικά προϊόντα και ίσως να υπάρχουν περιθώρια να ιδωθεί η τοπική αγροτική παραγωγή με νέες προτεραιότητες, κυρίως προτεραιότητες αγροδιατροφικής αυτάρκειας ….
  • Ο αγρότης απαιτείται να συμμετέχει οικογενειακά στις εργασίες παραγωγής και στην ζωή, και να διαμένει στον χώρο της επαγγελματικής του δράσης …
  • Ο αγρότης πρέπει να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις, τόσο της επιστήμης, όσο και της αγοράς για να προσαρμόζει την παραγωγή του κάθε φορά στην ζήτηση των καταναλωτών. 
  • Οι αγρότισσες που συμμετείχαν συνειδητοποίησαν την ανάγκη για εξωστρέφεια και για την ενημέρωση όλης της κοινωνίας για την ανάγκη σεβασμού όλων των συμπολιτών και των τοπικών οικοσυστημάτων, και οι ΓΥΝΑΙΚΕΣ της ΥΠΑΙΘΡΟΥ θα μπορούσαν να συμβάλλουν. 

Το ΟΡΑΜΑ για την Ύπαιθρο 2040 που προσπαθεί να συνθέσει η Ευρ. Επιτροπή μέχρι την άνοιξη 2021 δέχεται προτάσεις από οργανωμένες συζητήσεις μέχρι τις 31 Ιαν 2021. 

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής σε εκδήλωση της 7/7/2018 με ομιλία του προέδρου του κ Γιάννη Κοντογιάννη, είχε δηλώσει: Οι Κτηνοτρόφοι της Αττικής επιβίωσαν αειφόρα στην Αττική επί αιώνες, μέχρι σήμερα, και επιθυμούν, μέσα σε κλίμα συνεννόησης και συμβίωσης, να συνδιαμορφώσουν, μαζί με τους νεοαφιχθέντες τα τελευταία 30-40 χρόνια συμπολίτες, ένα νέο «συμβόλαιο», που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις της ζωής, ώστε οι κοινωνίες μας να γίνουν βιώσιμες, με όλους τους συμπολίτες μαζί και να επιβιώσουν με τις καλύτερες δυνατές ωφέλειες για όλους. Και οι συζητήσεις για το ΟΡΑΜΑ για την Αττική ύπαιθρο 2040 που θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη, 27 Ιαν 2021, στις 12.00 είναι μια ακόμα ευκαιρία για εξομάλυνση της πίεσης που δέχεται η Αττική ύπαιθρος.

Continue Reading

Lifestyle

Τα «Food Forest» στο facebook

Την Τετάρτη, 16 Δεκ 2020, στις 12.00, η τακτική δημόσια διαδικτυακή συζήτηση του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής προσεγγίζει τα διεθνώς ονομαζόμενα «Food Forest» ή Καρποί του Δάσους.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Περιφέρειας Αττικής «Άγιος Γεώργιος» ξεκίνησε στις 2/6/2020, στις 12.00 τις τακτικές δημόσιες διαδικτυακές συζητήσεις με ζητήματα που απασχολούν τους κτηνοτρόφους αλλά και άλλα επίκαιρα θέματα, οι οποίες με την υποστήριξη του Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα γίνονται κάθε Τετάρτη, στις 12.00 και προβάλλονται ταυτόχρονα στο facebook όπου δέχονται σχόλια και ερωτήσεις από οποιονδήποτε συνεννοείται στην ελληνική γλώσσα.

Η κα Μάγδα Κοντογιάννη (6932094231, κτηνοτρόφος) ενημέρωσε ότι οι μέχρι σήμερα είκοσι δύο (22) δημόσιες συζητήσεις κάθε Τετάρτη, 12.00, του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής βρίσκονται σε video στην σελίδα Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα για όποιον επιθυμεί να δει κάποιο θέμα από όσα έγιναν στις 2/6/2020, 26/6/20220, 3/7/2020, 10/7/2020, 22/7/2020, 19/8/20, 26/8/20, 2/9/20, 9/9/20, 16/9/20, 23/9/20, 30/9/20, 30/9/20, 7/10/20, 14/10/2020, 21/10/2020, 4/11/2020, 11/11/2020, 18/11/2020, 25/11/2020, 2/12/2020 & 9/12/2020.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής προσκαλεί όλες και όλους τους φίλους στην διαδικτυακή δημόσια «ανταλλαγή ευχών για ένα καλύτερο 2021» την Τετάρτη, 13 Ιαν 2021, στις 12.00.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής επίσης καθιέρωσε τις συναντήσεις αγροτισσών στο διαδίκτυο κάθε Τρίτη, στις 20.00 μετά από μια πρόταση κατά την συζήτηση στην Παγκόσμια Ημέρα της Αγρότισσας 2020 για να γεφυρώσει τις αγρότισσες στην Ελλάδα, με την επόμενη συνάντηση να είναι την Τρίτη, 15 Δεκ 2020, στις 20.00 με την κα Αικατερίνη Καμηλάκη, πρώην Διευθύντρια στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών να συζητά για «τα ήθη και έθιμα για τον Άγιο Μόδεστο», προστάτη των αγροτικών ζώων. Η μεθεπόμενη διαδικτυακή συνάντηση των αγροτισσών θα γίνει την Τρίτη, 5 Ιαν 2021, στις 20.00 με συμβολικό διαδικτυακό «κόψιμο βασιλόπιτας».

Εντοπίσαμε τον όρο «Food Forest» σε σχόλιο του κ Σ. Σεκλιζιώτη σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και ξαναζωντάνεψε μνήμες από παλαιότερες εποχές με πιο ισορροπημένο -βιώσιμο (αειφόρο)- περιβάλλον, κυρίως φυσικό, αλλά και κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον.

Στην ουσία ξανασυνειδητοποιήσαμε ότι στα διάφορα οικοσυστήματα η επιβίωση είναι θέμα ισορροπίας και θέμα συμβίωσης της πλούσιας βιοποικιλότητας, όπως αποτυπωνόταν στα ήθη και έθιμα της κάθε κοινωνίας.

Μερικά από τα δένδρα και τους θάμνους που ανέφερε ο  κ Σ. Σεκλιζιώτης είναι: Καρυδιές, Καστανιές, Φουντουκιές (Corylus avellana), Αγριοφουντουκιές ή Κόρυλος (Corylus colurna), Κουμαριές, Κρανιές (Cornus mas), Κράταιγοι, Βελανιδιές, Κυδωνιές, Γκορτσιές (Pyrus amygdaliformis), Χαρουπιές, Μηλιές, Μουριές, Αχλαδιές, Δαμασκηνιές, Κορομηλιές (τζανεριές), Βανίλιες, Κερασιές, Αμπέλια, Αρώνια η µελανόκαρπη (Aronia melanocarpa), Τσουκνιδόδενδρα (Celtis australis), Βατομουριές (Rubus sanctus), Μύρτιλα (Vaccinium myrtillus), Κόκκινο μύρτιλο (Vaccinium vitis-idaea), Τσαπουρνιά (Prunus spinosa), Σμέουρα ή φραμπουάζ ή red raspberry (Rubus idaeus), Σουμάκι ή Ρούδι (Rhus coriana), Σαμπούκος (Sambucus nigra), Αμελάγχιον το ωοειδές (Amelanchier ovalis), Σουρβιά Σορβιά (Sorbus domestica), Prunus cocomilia Αγριοκορομηλιά, Σκλήθρο (Alnus glutinosa), Λαγοκέρασο (Ribes uva-crispa), Τίλιες, Αγριοκερασιές (Prunus avium), Αγριοτριανταφυλλιά (Rosa Canina).

Ο Δρ Δημήτριος Φωτάκης εκτιμά ότι απαιτείται να γίνει αειφορική κάρπωση, των δασικών, μη ξυλωδών προϊόντων. Μέχρι σήμερα στα έσοδα από τα δάση καατγράφονταν μόνο στην παραγωγή ξυλείας. Ίσως εάν γίνει επαρκής έρευνα να μποεί να φανεί η συμβολή του δάσους και σε τρόφιμα από το δάσος τόσο για άνθρώπινη χρήση, όσο και σαν συμβολή στην κτηνοτροφία (κυρίως στην αγελαδοτροφία και στην προβατοτροφία). Και βέβαια είναι μια ακόμα σημαντική δυνατότητα η καλλιέργεια «καρπών του δάσους» σε παρακείμενους χώρους και η εξασφάλιση εισοδήματος στους κατοίκους της υπαίθρου από τους συνήθως super foods καρπούς του δάσους.

Η αγροτική ύπαιθρος έχει ενσωματωμένη στην επιβίωσή της τους καρπούς του δάσους, οι οποίοι στην ουσία αποτελούν κομμάτι της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς που σχετίζεται με εθνοβοτανικές πρακτικές και τη διασύνδεση φυτών με την ιστορία και τη μυθολογία της κάθε περιοχής.

Και πάντα θυμόμαστε ότι ο βραβευθείς από την ΚΙΒΩΤΟ του ΚΟΣΜΟΥ κ Δήμος Δήμου, από τα Τρίκαλα, με τα αυτόχθονα αγροτικά ζώα, πάντα επιμένει ότι στην Ελλάδα ο φυσικός χώρος συμβιωτικής διαβίωσης των ελληνικών φυλών είναι το δάσος και οι καρποί του δάσους. Πχ τα βελανίδια θα μπορούσαν να ξαναδώσουν κομμάτι από την απαραίτητη πλούσια ζωοτροφή.

Και στο facebook από τον Stamati Seklizioti βρίσκουμε γραμμένα: Πολλά τα καλλιεργούμενα από τους καρπούς του δάσους για καρποφορία, χυμούς, φλοιούς & ιστούς, χρήσιμα στην διατροφή, την παραγωγή υπερτροφών, αιθέριων ελαίων, στην ζαχαροπλαστική, στην φαρμακευτική, στον χρωματισμό οινοπνευματωδών ποτών καθώς και στην βαφή υφασμάτων, πολλά από αυτά σημαντικά μελισσοκομικά φυτά, σπουδαίοι συντελεστές και ισχυροί κρίκοι συνοχής του φυσικού μας χώρου και των κατά τόπους δασικών οικοσυστημάτων.

Τα περισσότερα απ’ αυτά τα φυτά συμβάλουν στην αντιπυρική άμυνα και με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αισθητικής προσφέρουν στο τοπίο, στις εποχικές τους εμφανίσεις και φάσεις (ανθοφορίας, καρποφορίας, εποχικές αλλαγές χρωμάτων φυλλώματος για τα φυλλοβόλα, γυμνές σιλουέτες στα χειμωνιάτικα ξημερώματα και σούρουπα….). Τα φυτά αυτά αποτελούν φυσική αλλά και “αγροδασοπονικού” χαρακτήρα βιοποικιλότητα και συνεπώς μια τεράστια τράπεζα γενετικού υλικού και βιοαποθέματος που παραμένει περιθωριοποιημένη και αναξιοποίητη στη χώρα μας.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής θεωρεί σημαντικό να γίνει από όλους (και κυρίως από τους Δημόσιους υπαλλήλους-Δασάρχες) κατανοητό και αποδεκτό ότι η κτηνοτροφία, με κανόνες, και τα δάση μας είναι απολύτως συμβιωτικά δια μέσου των αιώνων, και ότι τα δάση της Ελλάδος μας δεν είναι μόνο για ξυλεία και μισθοδοσίες. Και η δημόσια συζήτηση της Τετάρτης, 16 Δεκ 2020, στις 12.00, στο facebook: Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα ελπίζεται ότι θα υποδείξει και άλλες δυνατότητες συμβιωτικής βιώσιμης διαδικασίας και αξιοποίησης με καλλιέργειες, εκεί πλησίον, της τεράστιος βιοποικιλότητας της Ελλάδος και των ελληνικών δασών, των καρπών του δάσους, του Food Forest …

Continue Reading

Lifestyle

Διαδικτυακή Δράση: «Εθελοντισμός στην πράξη»,

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρωτοποριακή διαδικτυακή δράση – «Εθελοντισμός στην πράξη», που εμπνεύστηκε και διοργάνωσε ο Σύλλογος Συμβουλευτικής Coaching Mentoring Ελλάδας – HCCMA, το Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2020, μέσω της πλατφόρμας zoom.

Ο HCCMA αφουγκραζόμενος την ανάγκη των πολιτών, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που βιώνει η κοινωνία μας, με υπευθυνότητα και ενθουσιασμό σχεδίασε αυτή τη δράση, που στόχο είχε τη στήριξη και ενδυνάμωση των συμμετεχόντων.

Η εθελοντική ομάδα του HCCMA απαρτιζόμενη από coaches, συμβούλους, ψυχολόγους και μέντορες, παρείχε δωρεάν συνεδρίες συμβουλευτικής, coaching, mentoring και ήταν στη διάθεση του κοινού για έξι ώρες.

Τα δεκαοχτώ μέλη που στήριξαν τη δράση, διέθεσαν χρόνο, γνώσεις, ενέργεια με ιδιαίτερη χαρά, θέληση και αισιοδοξία, τιμώντας έτσι την επίσημη ημέρα εθελοντισμού.

Η ανταπόκριση, η θετική ανατροφοδότηση και η εμπιστοσύνη που δόθηκε από τους ανθρώπους που δέχτηκαν τις συνεδρίες ήταν έκδηλη, αποτελώντας ακόμα ένα κίνητρο για τη διοργάνωση ανάλογων επόμενων δράσεων.

Έχοντας υιοθετήσει την προσφορά, ως μια από τις πέντε βασικές του αξίες, ο HCCMA συνεχίζει να παρέχει ουσιαστικό και ωφέλιμο έργο ενισχύοντας, ανακουφίζοντας και υποστηρίζοντας τους ανθρώπους όπου και όταν χρειαστεί.

Το Δ.Σ. του HCCMA
Σύλλογος Συμβουλευτικής Coaching Mentoring Ελλάδας

Continue Reading

Trending