Επιχειρηματικότητα
Το «κλειδί» της δημόσιας παρουσίασης

Οι πιο συχνές ερωτήσεις πού μου κάνουν, τόσο εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις και δημόσιους οργανισμούς όσο και φοιτητές, πριν από ένα σεμινάριο πάνω σε θέματα τεχνικών παρουσίασης και δημόσιας ομιλίας, είναι οι εξής:
«Εγώ δεν πρόκειται να κάνω ποτέ στη ζωή μου δημόσια ομιλία ή παρουσίαση. Σε τι θα μου χρησιμεύσουν όλα αυτά; Πώς θα με βοηθήσουν; Με ποιο τρόπο θα ωφεληθώ σαν άτομο και σαν επαγγελματίας;».
Η απάντησή μου σε όλες τις παραπάνω ερωτήσεις είναι απλή. Από την ώρα που θα διαβούμε την πόρτα του σπιτιού μας το πρωί, μέχρι την ώρα που θα την ξανά περάσουμε το βράδυ κουρασμένοι και ταλαιπωρημένοι από τις καταστάσεις που καλούμαστε καθημερινά να αντιμετωπίσουμε και να ξεπεράσουμε, δίνουμε συνεχώς δημόσιες ομιλίες και κάνουμε αλλεπάλληλες παρουσιάσεις του εαυτού μας και της δουλειάς μας. Μόνο μέσα στην ιδιωτικότητα του σπιτιού μας δεν καλούμαστε να παρουσιάσουμε κάποια πτυχή της προσωπικότητας ή και της επαγγελματικής μας δραστηριότητας. Το να είμαστε σε θέση να κάνουμε μία υπέροχη παρουσίασή να δώσουμε μια άρτια δομημένη ομιλία σε ένα πολυάριθμο κοινό, αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των πολύ επιτυχημένων ανθρώπων, τόσο για την επαγγελματική τους ανέλιξη όσο και για την προσωπική τους αναβάθμιση. Πόσο εύκολο είναι όμως κάτι τέτοιο;
Ο φόβος
Τα αποτελέσματα αρκετών ερευνών, που διεξήχθησαν στην Αμερική αλλά και στην Ευρώπη έχοντας ως δείγμα εργαζόμενους σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, έδειξαν ότι η παρουσίαση και η ομιλία μπροστά σε κοινό δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Πιο συγκεκριμένα, στην ερώτηση «ποιος είναι ο μεγαλύτερος σας φόβος;» την πρώτη θέση κατέλαβαν, με σχεδόν ίδιο ποσοστό, οι εξής δύο απαντήσεις:
α) ο φόβος του θανάτου, και β) ο φόβος της ομιλίας μπροστά σε κοινό (stage fright). Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα, υποδηλώνει αφενός τη σημαντικότητα του ρόλου που διαδραματίζουν οι δεξιότητες παρουσιάσεων στην επαγγελματική ζωή, και αφετέρου τη δυσκολία απόκτησής τους.
Τα 3 Έψιλον
Τι χρειάζεται να κάνουμε για να αποκτήσουμε επαρκώς αυτές τις δεξιότητες παρουσιάσεων και δημόσιας ομιλίας; Αυτά που χρειάζεται να κάνει ο κάθε άνθρωπος, ανεξαρτήτως ταλέντου και προσωπικότητας (η εσωστρέφεια ή η εξωστρέφεια, είναι χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς μας τα οποία επηρεάζουν σε υψηλό βαθμό την αποτελεσματικότητά μας ως ομιλητές),είναι κυρίως τρία πράγματα.
Πρώτον, να συνειδητοποιήσει την ανάγκη και τη σημαντικότητα αυτών των δεξιοτήτων και να πάρει την απόφαση να τις αποκτήσει.
Δεύτερον, να αφιερώσει ένα κομμάτι από τον προσωπικό του χρόνο, είτε διαβάζοντας κάποια βιβλία είτε παρακολουθώντας σχετικά σεμινάρια είτε καταφεύγοντας σε ειδικούς του συγκεκριμένου χώρου.
Τρίτον, θα πρέπει να εφαρμόσει τον κανόνα, πού εγώ έχω ονομάσει, «Τα 3Ε», δηλαδή Εξάσκηση, Εξάσκηση και Εξάσκηση!
Ακολουθώντας αυτές τις τρεις απλές συμβουλές σας εγγυώμαι ότι είναι απλώς θέμα χρόνου να μαγέψετε το εκάστοτε κοινό σας.
Άρθρο αρχείου
Αλμπέρτο Αζαρία
Προγράμματα
Το Επιμελητήριο Αρκαδίας στηρίζει την Καινοτομία και την Περιβαλλοντική Συνείδηση

Με συνέπεια στον ρόλο του ως φορέας ανάπτυξης, καινοτομίας και κοινωνικής ευθύνης, το Επιμελητήριο Αρκαδίας έδωσε το «παρών» σε δύο σημαντικές εκδηλώσεις με επίκεντρο την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και την περιβαλλοντική παιδεία.
Regional Growth Conference στην Πάτρα
Με ενεργό και ουσιαστικό ρόλο συμμετείχαν τα μέλη της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Αρκαδίας στο κορυφαίο φόρουμ για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, το Regional Growth Conference (RGC 2025), το οποίο διεξήχθη στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, με συνδιοργανωτή το ίδιο το Πανεπιστήμιο.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, η Αχαϊκή Επιμελητηριακή Ανάπτυξη (ΑΧ.ΕΠ.ΑΝ) πραγματοποίησε workshop για τον ρόλο των αναπτυξιακών Εταιρειών ως βασικοί μοχλοί τοπικής και περιφερειακής αναπτυξιακής.
Το Επιμελητήριο εκπροσωπήθηκε από τα μέλη της Διοίκησης της Εταιρείας Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας του Επιμελητηρίου «Αγαπήνωρ», την Πρόεδρο κα. Ματίνα Παράσχου, την Αντιπρόεδρο κα. Χριστίνα Παρασκευοπούλου – Σύριου, το μέλος του ΔΣ κα. Άννα Γαβρήλου και τον Υπεύθυνο της εταιρείας «Αγαπήνωρ» κ. Νικόλαο Μεγρέμη.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου συμμετείχαν σε γόνιμες συζητήσεις, ανταλλάσσοντας απόψεις με εκπροσώπους φορέων και εισηγητές από όλο το φάσμα της αγοράς, συμβάλλοντας ουσιαστικά στον διάλογο για την ενίσχυση της καινοτομίας και στρατηγικές συνεργασίας και δικτύωσης των αναπτυξιακών εταιρειών.
Περιβαλλοντική δράση «Εν αρχή ην η φύσις»
Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Υπηρεσιών, κ. Κώστας Καλαμαράς, συμμετείχε ενεργά στη στην εκδήλωση της διήμερης περιβαλλοντικής δράσης «Εν αρχή ην η φύσις», που πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Τρίπολης και σε συνεργασία με τον ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας και το Επιμελητήριο Αρκαδίας.
Στον χαιρετισμό του, ο κ. Καλαμαράς χαρακτήρισε την εκδήλωση ως ουσιαστική επένδυση στην περιβαλλοντική παιδεία και στο μέλλον της κοινωνίας μας, ενώ τόνισε τη σημασία της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Όπως επεσήμανε, η αειφορία αποτελεί συλλογική ευθύνη που μας αφορά όλους.
Η συμμετοχή και συνεργασία του Επιμελητηρίου Αρκαδίας στις παραπάνω εκδηλώσεις επιβεβαιώνει τη διαρκή προσήλωση του στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και τη δημιουργία συνεργειών για την ανάπτυξη της Αρκαδίας.
Επιχειρηματικότητα
ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Στρατηγική πρωτοβουλία στήριξης νοικοκυριών σε συνεργασία με τη Cepal

Η ενέργεια υλοποιείται στο πλαίσιο της δέσμευσης της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ να
βρίσκεται συστηματικά στο πλευρό των καταναλωτών, ενισχύοντας έμπρακτα
την προσπάθεια όσων επιδιώκουν τη συνεπή εξυπηρέτηση των οικονομικών
τους υποχρεώσεων.
Σε μία εποχή αυξημένων οικονομικών προκλήσεων, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, με
γνώμονα την κοινωνική υπευθυνότητα, αναγνωρίζει τις δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν πολλά ελληνικά νοικοκυριά και φροντίζει, μέσα από
στοχευμένες πρωτοβουλίες, να τα στηρίξει ουσιαστικά. Σε αυτό το πλαίσιο, η
ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σε συνεργασία με την εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων
Cepal, εγκαινιάζει ένα νέο πρόγραμμα επιβράβευσης – δίνοντας τη
δυνατότητα σε πελάτες της με δανειακές υποχρεώσεις υπό τη διαχείριση της
Cepal – να μειώνουν την οφειλή τους μέσα από τις καθημερινές αγορές τους.
Συγκεκριμένα, για κάθε αγορά στο e-shop ή στα καταστήματα ΚΡΗΤΙΚΟΣ με την
κάρτα Club, πραγματοποιείται κάθε μήνα επιστροφή του 10% της δαπάνης ως
πίστωση για την αποπληρωμή της δανειακής οφειλής που διαχειρίζεται
η Cepal. Το ποσό της επιστροφής υπολογίζεται σε συνολική μηνιαία δαπάνη
έως 1.000€ – όριο ιδιαίτερα υψηλό ώστε να καλύπτει το σύνολο των αγορών
που σχετίζονται με τις καθημερινές ανάγκες των ωφελούμενων.
Στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σταθεροί στις αξίες μας, για μία ακόμα φορά κάνουμε
πράξη την υπόσχεσή μας να στεκόμαστε καθημερινά δίπλα στα ελληνικά
νοικοκυριά. Και συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους για να τα στηρίζουμε
έμπρακτα κάθε φορά με όλες μας τις δυνάμεις.
Παρουσίαση
Η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ αποδεικνύει έμπρακτα την ευαισθησία της για το περιβάλλον προωθώντας τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος!

Τα super market ΚΡΗΤΙΚΟΣ, πιστά στη δέσμευσή τους για βιώσιμη ανάπτυξη και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κλιματικού Νόμου, προχωράνε και φέτος στη μέτρηση και καταγραφή του ανθρακικού τους αποτυπώματος, όπως και στην υλοποίηση πλάνου μείωσής του. Και μάλιστα με τον πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο, επιλέγοντας να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά εργαλεία της πλατφόρμας CarbonPlan και την υποστήριξη της συμβουλευτικής εταιρείας INNOVECO.
Ο υπολογισμός των ετήσιων εκπομπών CO2 που παράγονται, επιτρέπει στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ να υιοθετήσει επιχειρησιακά μοντέλα που θα μειώσουν ή ακόμα και θα εξαλείψουν τις αρνητικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της στο περιβάλλον. Επιπλέον, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία περιβαλλοντικής διαχείρισης και με τη βαθιά πεποίθηση πως η τεχνολογία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση, εναρμονίζεται με τα νέα πρότυπα βιωσιμότητας και απαντά στις απαιτήσεις της εποχής μας για έναν πιο σύγχρονο και υπεύθυνο τρόπο λειτουργίας, ώστε να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή και να ενδυναμωθεί η προστασία του περιβάλλοντος.
-
Επιχειρηματικότητα
Golden Rule vs Platinum Rule
-
Lifestyle
Πέγκυ Μουζάκη | Δεν έχω αυτοπεποίθηση!
-
Ψυχολογία
Συναισθηματική Νοημοσύνη ή Νοημοσύνη Της Καρδιάς :
-
Ψυχολογία
Αντιμετωπίστε την κρίση με… αισιοδοξία
-
Τουρισμός
Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική
-
Οικογένεια
Πώς να αναπτύξετε τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών σας
-
Οικογένεια
Τα Ψυχολογικά Χαρακτηριστικά Της Εφηβικής Ηλικίας
-
Υγεία
Οδηγός Ευεξίας για το Καλοκαίρι από την Affidea