Connect with us

Προγράμματα

Upbility – Σχολικά βοηθήματα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Οι μαθησιακές δυσκολίες, συχνά γνωστές ως μαθησιακές διαταραχές, αναφέρονται σε ένα ευρύ φάσμα μαθησιακών προβλημάτων. Δεν προκαλούνται από έλλειψη νοημοσύνης ούτε συνεπάγονται χαμηλότερη ευφυΐα για τα παιδιά που τις έχουν. Το φαινόμενο βέβαια αποτελεί καθημερινότητα για χιλιάδες μαθητές και τα βοηθήματα με δυνατότητα να προσαρμόζουν το μάθημα στις ανάγκες του παιδιού είναι απαραίτητα! 

Τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες;

Όταν σε έναν μαθητή είναι αντιληπτή κάποια δυσκολία στην κατανόηση των μαθημάτων και πληροφοριών, σε βαθμό μεγαλύτερο από συνομηλίκους, τότε συνήθως μιλάμε για κάποια μαθησιακή δυσκολία, θέτοντάς το απλοϊκά. Δεν πρόκειται για κάποια ασθένεια ή κάποιο πρόβλημα. Σε αυτά τα παιδιά, είναι απλώς διαφορετική η σύνθεση του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα να γίνεται με διαφορετικό τρόπο η αντίληψη του περιβάλλοντος και συγκεκριμένα του μαθησιακού περιβάλλοντος. 

Τι είδους μορφών Μαθησιακές Δυσκολίες υπάρχουν;

Υπάρχουν πολλών ειδών μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα παιδί. Παρακάτω αναφέρονται ενδεικτικά κάποια από αυτά:

  1. Δυσλεξία

Κάτω από την ομπρέλα των μαθησιακών δυσκολιών, μία από τις πιο συνηθισμένες μορφές είναι η δυσλεξία. Η δυσλεξία είναι μια μαθησιακή δυσκολία που επηρεάζει την ανάγνωση, τη γραφή και την κατανόηση. 

Οι δυσλεξικοί μαθητές μπορεί να έχουν πρόβλημα στην αποκωδικοποίηση λέξεων ή την φωνημική επίγνωση, η οποία είναι η ικανότητα να αναγνώρισης συγκεκριμένων ήχων μέσα στις λέξεις. Η παγίδα της δυσλεξίας είναι η παραμέληση που μπορεί να υπάρξει πολλές φορές, συνήθως από τον γονέα, η οποία και οδηγεί αργότερα σε σημαντικότερες δυσκολίες – όπως η αδυναμία ανταπόκρισης του μαθητή σε επίσημες εξετάσεις της δευτεροβάθμιας του εκπαίδευσης. 

  1. Δυσγραφία

Η δυσγραφία είναι μια κατάσταση κατά την οποία οι άνθρωποι δυσκολεύονται να αποτυπώσουν γραπτώς τις σκέψεις τους. Η δυσγραφία χαρακτηρίζεται από κακή γραφή, η οποία ωστόσο δεν αποτελεί το μοναδικό σύμπτωμα.

Οι πάσχοντες μαθητές δυσκολεύονται να εκφραστούν γραπτώς, είτε μέσω της ορθογραφίας, είτε της γραμματικής, είτε του λεξιλογίου, είτε της κριτικής σκέψης, είτε της μνήμης. Οποιοσδήποτε μηχανισμός εμπλέκεται στη μεταφορά της σκέψης στο χαρτί, μπορεί να υστερεί. 

  1. Δυσαριθμησία

Αυτό το είδος αναφέρεται σε δυσκολίες μαθηματικών υπολογισμών. Η δυσαριθμησία επηρεάζει την ικανότητα του παιδιού να κατανοεί αριθμητικές ιδέες, αριθμούς, συλλογισμούς και μαθηματικές έννοιες (πρόβλημα, λύση, πράξη, μέθοδος). 

Μαθητές με τη δυσκολία αυτή μπορεί να έχουν επίσης πρόβλημα στο να διαβάσουν ένα ρολόι για να μεταφέρουν σε κάποιον την ώρα, να ολοκληρώσουν νοητικά μαθηματικά προβλήματα, να ανακαλέσουν αριθμητικές πληροφορίες και να μετρήσουν χρήματα.

  1. Διαταραχή ακουστικής επεξεργασίας

Τα άτομα με αυτήν τη μορφή δυσκολίας, έχουν πρόβλημα στην επεξεργασία των ήχων. Παρατηρείται πως αδυνατούν να φιλτράρουν ήχους, όπως την ομιλία του δασκάλου και μια ανακοίνωση από το μεγάφωνο, ενώ μπορεί να υπάρχει και σύγχυση στην κατανόηση της σειρά ακουσμάτων.

  1. Διαταραχή γλωσσικής επεξεργασίας 

Η διαταραχή γλωσσικής επεξεργασίας είναι μια υποομάδα της διαταραχής ακουστικής επεξεργασίας που εμφανίζεται όταν ένα παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στην επεξεργασία του προφορικού λόγου, επηρεάζοντας τόσο τη δεκτική όσο και την εκφραστική του γλώσσα.

image1.jpg

Πώς αντιμετωπίζω Μαθησιακές Δυσκολίες; 

Καθώς οι μαθησιακές δυσκολίες δεν θεραπεύονται αλλά αντιμετωπίζονται, ο γονέας θα πρέπει να παρέχει στο παιδί την καλύτερη δυνατή υποστήριξη, η οποία υπόκειται στο: 

  1. Να γίνει μια σωστή αξιολόγηση

Για να διαγνωστεί μια μαθησιακή δυσκολία, η διαδικασία θα πρέπει να περάσει από έναν ειδικό παιδαγωγό. Η επίσκεψη σε έναν ειδικό θα βοηθήσει τόσο τους γονείς στο να διαμορφώσουν εικόνα όσο και το παιδί στο να έχει κατάλληλη αντιμετώπιση.

  1. Εκπαιδευτικό σύμβουλο

Ένας εκπαιδευτικός σύμβουλος είναι πάντα πρόθυμος να βοηθήσει και να καθοδηγήσει τον μαθητή και τους γονείς στη αποτελεσματική διαχείριση της δυσκολίας.

  1. Ειδικά εκπαιδευτικά βοηθήματα

Κάθε μαθητής χρειάζεται βοήθεια στα σχολικά μαθήματα, πόσο μάλλον ένας μαθητής αντιμέτωπος με κάποια μαθησιακή δυσκολία. 

Αυτό το τρίτο στάδιο είναι και εκεί που η τεχνογνωσία της Upbility, της δίνει την δυνατότητα να προσαρμόζει ειδικά σχεδιασμένα σχολικά βοηθήματα τα οποία να αντεπεξέρχονται στις ανάγκες παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες.

Πολλές φορές τα σχολικά βιβλία είναι πολύ σύνθετα και δυσνόητα, ειδικά για τους μαθητές με αδυναμίες. Γι’ αυτό δημιουργήθηκε και αυτή η νέα σειρά υλικού βασισμένο στην σχολική ύλη. 

Το υλικό είναι ταξινομημένο ανά τάξη και περιλαμβάνει τα κείμενα των σχολικών βιβλίων με απλουστευμένα τρόπο, ειδικό οπτικό υλικό κατανόησης, πλούσιες δραστηριότητες και ερωτήσεις που καθοδηγούν τον μαθητή.

Με απλά παραδείγματα και θεματολογίες στα βοηθήματα της Upbility, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν με έναν πιο απλό τρόπο πάνω στα σχολικά μαθήματα. 

Βοηθήματα όλων των τάξεων αλλά οδηγούς σωστών αρθρώσεων και ανάπτυξης προφορικού λόγου, με παραδείγματα και θεωρία, αποτελούν κάποια βοηθήματα της σειράς. Τα βοηθήματα Upbility αφορούν όλες τις ηλικίες και σχολικές τάξεις και με την σωστή καθοδήγηση από τους γονείς, οι μαθητές θα καταφέρουν να αποκτήσουν μια μεγαλύτερη ευκολία στις σχολικές απαιτήσεις.

Επιχειρηματικότητα

Έναρξη υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα Trophy-Τροφή Open Innovation by Trata του Οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά

Ανοικτές θα παραμείνουν από τις 12 Σεπτεμβρίου έως και τις 2 Οκτωβρίου 2022 οι αιτήσεις για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα Trophy-Τροφή Open Innovation by Trata του Οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Trophy-Τροφή

Η πρωτοβουλία Trophy-Τροφή υλοποιείται από τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» μέσω της ιδρυτικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Στο ανοικτό κάλεσμα για το Trophy-Τροφή Open Innovation by Trata μπορούν να συμμετάσχουν νεοφυείς επιχειρήσεις και ομάδες με νέες ιδέες ή ερευνητικές εργασίες. Μετά από αξιολόγηση, θα επιλεγούν μέχρι 10 startups και μέχρι 15 ομάδες, οι οποίες και θα προκριθούν στην τελική φάση του προγράμματος. Οι startups και οι μικρές επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος στη δράση με έτοιμες λύσεις ή προϊόντα που αφορούν εναλλακτικές πρωτεϊνούχες θαλάσσιες τροφές ή με λύσεις/προϊόντα που θα μπορούσαν να προσαρμοστούν (pivoting) στις ανάγκες του προγράμματος. Οι ερευνητές και φοιτητές – ομάδες και εργαστήρια – μπορούν να συμμετέχουν με ιδέες για λύσεις/προϊόντα που αφορούν εναλλακτικές πρωτεϊνούχες θαλάσσιες τροφές, με έρευνα που παράγει λύσεις ή προϊόντα που αφορούν εναλλακτικές πρωτεϊνούχες θαλάσσιες τροφές ή με συμμετοχή σε σχήματα που ασχολούνται με λύσεις/προϊόντα που αφορούν εναλλακτικές πρωτεϊνούχες θαλάσσιες τροφές. 

Μέσω τη συμμετοχή τους, οι startups και οι μικρές επιχειρήσεις θα παρακολουθήσουν feedback sessions από στελέχη της ΤΡΑΤΑ, παρουσιάσεις για την στρατηγική και τις θεματικές από την ΤΡΑΤΑ, εργαστήρια για το pivoting και την ανάπτυξη καινοτομίας από το ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), mentoring sessions και παρουσιάσεις μετά την εξειδίκευση των προτάσεων, με την συνεργασία των στελεχών της ΤΡΑΤΑ και με εξειδικευμένους συνεργάτες. Στη συνέχεια, θα ακολουθηθεί διαδικασία αξιολόγησης για την επιλογή μίας λύσης που έχει ενδιαφέρον πιλοτικής εφαρμογής. Η επιλεγμένη πρόταση/λύση, θα λάβει ως βραβείο €2.000 και τη δυνατότητα ανάπτυξης περαιτέρω συνεργασίας με την ΤΡΑΤΑ.

Οι ερευνητικές και φοιτητικές ομάδες θα έχουν επίσης πρόσβαση στα feedback sessions από τα στελέχη της ΤΡΑΤΑ, σε ideas generation bootcamp, σε εργαστήρια ανάπτυξης καινοτομίας, σε δραστηριότητες δημιουργίας/ανάπτυξης ομάδων από το ACEin του ΟΠΑ, σε mentoring sessions και σε παρουσιάσεις μετά την εξειδίκευση των προτάσεων, με τη συνεργασία των στελεχών της ΤΡΑΤΑ και με εξειδικευμένους συνεργάτες. Από τη μετέπειτα διαδικασία αξιολόγησης θα προκύψει η επιλογή δυο λύσεων που έχουν ενδιαφέρον πιλοτικής εφαρμογής, οι οποίες θα λάβουν ως βραβείο €2.000 και τη δυνατότητα ανάπτυξης περαιτέρω συνεργασίας με την ΤΡΑΤΑ.

Το Trophy-Tρoφή Open Innovation by Trata στοχεύει στην αναζήτηση λύσεων που αφορούν τις εναλλακτικές πρωτεϊνούχες θαλάσσιες τροφές, καθώς και οποιαδήποτε πρόταση θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά. Με το πρόγραμμα Trophy-Τροφή Open Innovation δίνεται η δυνατότητα σε ομάδες φοιτητών, ερευνητών και σε νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της αγροδιατροφής να παρουσιάσουν νέες ιδέες ή ερευνητικά ευρήματα, να αναπτύξουν καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα, και να σχεδιάσουν εφαρμογές και νέες ψηφιακές επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με το Κέντρο Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ACEin).

Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες και να καταθέτετε τις προτάσεις και τις ιδέες σας στο www.generationag.org/open-innovation.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

To εκπαιδευτικό πρόγραμμα “The Business of Food” της Wise Greece σημείωσε μεγάλη επιτυχία!

Πάνω από 1.300 άνθρωποι από κάθε γωνιά της Ελλάδας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό
πρόγραμμα “The Business of Food” με το 96% να δηλώνει ότι έλαβε πολύτιμες
πρακτικές γνώσεις που θα του φανούν χρήσιμες για τα επιχειρηματικά του βήματα,
ενώ το 99% θα συνέστηνε το σεμινάριο σε φίλους και γνωστούς!
Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε από τη μη κερδοσκοπική Wise Greece για να
υποστηρίξει ανθρώπους που αντιμετωπίζουν την ανεργία στις μεγάλες πόλεις και
στην περιφέρεια, καθώς και νέους που θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους
επαγγελματικά βήματα. Το “The Business of Food” επικεντρώθηκε, όπως φανερώνει
ο τίτλος του, στην επιχειρηματικότητα γύρω από την παραγωγή τροφίμων, καθώς
στην Ελλάδα έχουμε πρόσβαση σε εξαιρετικές πρώτες ύλες, οι οποίες εάν
αναδειχθούν κατάλληλα θα μπορέσουν να προσφέρουν πολλές ευκαιρίες
απασχόλησης.
Ο στόχος του προγράμματος ήταν να δώσει δεξιότητες στους συμμετέχοντες και να
τους προσφέρει πρακτικές γνώσεις οι οποίες θα τους φανούν χρήσιμες με ότι και αν
τελικά ασχοληθούν στο μέλλον. Μέσα από τις online συνεδρίες, οι έμπειροι
εκπαιδευτές μετέφεραν τις προσωπικές τους εμπειρίες, ενώ επιτυχημένοι
παραγωγοί τροφίμων, αλλά και αγαπημένοι Σεφ όπως η Αργυρώ Μπαρμπαρίγου
και ο Ανδρέας Λαγός, μοιράστηκαν με τους συμμετέχοντες τη δική τους πορεία
προς την επιτυχία με στόχο να τους εμπνεύσουν και να τους παρακινήσουν.
Συγκεκριμένα, στο “The Business of Food” οι συμμετέχοντες έμαθαν μεταξύ άλλων
πώς να δημιουργήσουν τη δική τους σειρά προϊόντων, πώς να καταρτίσουν ένα
βασικό επιχειρηματικό και οικονομικό πλάνο και πώς να αναζητήσουν το κατάλληλο
δίκτυο πωλήσεων στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Ανακάλυψαν πώς θα
μετατρέψουν τις ιδέες και την ιστορία τους σε εργαλεία marketing, τι πρέπει να
προσέξουν στη συσκευασία των προϊόντων τους και τι είδους υπηρεσίες ζητάει ο
σύγχρονος καταναλωτής. Ταυτόχρονα, ενημερώθηκαν για τις παγκόσμιες τάσεις
στην παραγωγή προϊόντων, το διαδικτυακό Marketing και το πώς μπορούν μόνοι
τους να ξεκινήσουν διαφημιστικές καμπάνιες και να δημιουργήσουν πρωτότυπο
υλικό που θα ενδιαφέρει τους καταναλωτές!

Μερικοί από τους συμμετέχοντες δήλωσαν:
”Με εντυπωσίασε η θετικότητα όλων και η παρότρυνση. Μέσα από το σεμινάριο
έμαθα πως τίποτα δεν είναι αδύνατο και πως αν έχω θέληση μπορώ να πετύχω κάτι
πρωτοποριακό!”, Δήμητρα Τ. από Ν. Φωκίδας
“Έμαθα πώς να φτιάξω το δικό μου επιχειρηματικό πλάνο, με τρόπο εύκολο και
κατανοητό, επειδή αναλύθηκε πάνω σε μια υπάρχουσα εταιρεία με αληθινά
στοιχεία’’ Φωτεινή Χ. από Ν. Δράμας
“Δύσκολα συναντάς τέτοιες προσωπικότητες που θα σου μιλήσουν ανοιχτά για τα
βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να αναπτυχθείς! Τα πιο πολλά σεμινάρια
είναι γενικόλογα και θεωρητικά… Το παρακολούθησα με την αδερφή μου και τώρα
σκεφτόμαστε πώς θα εφαρμόσουμε όσα μάθαμε.” Βασιλική Κ. από Ν. Ευρυτανίας

Τα αποτελέσματα
Οι συμμετέχοντες ανήλθαν στους 1360 από 200 μέρη της Ελλάδας, με το 35% αυτών
να αναφέρεται σε κωμοπόλεις και χωριά απομακρυσμένων περιοχών.
Το ποσοστό των γυναικών άγγιξε το 70% και των ανδρών το 30%.
Με βάση τα στατιστικά από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι
συμμετέχοντες, η διαφορά στις γνώσεις τους είναι μεγάλη, με το 80,2% αυτών να
δηλώνει ότι δεν γνώριζε καθόλου πριν το σεμινάριο τους όρους Business plan και
Marketing plan, ενώ μετά το πέρας το 95% αυτών δήλωσε ότι έχει πλήρη εικόνα και
κατανόησε τους όρους.
Το 96% των συμμετεχόντων γνωρίζει καλύτερα τον διατροφικό κλάδο αμέσως μετά
τη διεξαγωγή του σεμιναρίου και ότι πήρε πρακτικές γνώσεις που θα βοηθήσουν σε
οποιοδήποτε επαγγελματικό βήμα.
Το 60% αισθάνεται πιο κοντά πλέον στο να ανοίξει τη δική του επιχείρηση, ενώ το
92% σκέφτεται την επιχειρηματικότητα σαν πιθανή καριέρα.

Το έργο υλοποιήθηκε από τον μη κερδοσκοπικό Φορέα Wise Greece στο πλαίσιο του
προγράμματος Active citizens fund, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας
Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.wisegreece.com / [email protected] /
213 0276559

Continue Reading

Προγράμματα

Η ΚΡΗΤΙΚΟΣ στηρίζει την πρωτοβουλία «Ποιος είναι το Αφεντικό; Η Μάρκα του Καταναλωτή»

Στην ΚΡΗΤΙΚΟΣ, βρισκόμαστε ακόμη πιο δίπλα στους παράγωγους της Ελλάδας και στηρίζουμε την καινοτόμα συνεταιριστική πρωτοβουλία «Ποιος είναι το Αφεντικό; Η Μάρκα του Καταναλωτή»

Η “Ποιος είναι το Αφεντικό;” είναι, επί της ουσίας, ένας δεσμός εμπιστοσύνης μεταξύ των παραγωγών και των καταναλωτών. Μία συλλογική πρωτοβουλία για τη δημιουργία υπεύθυνων και ποιοτικών προϊόντων, με τη συνεργασία καταναλωτών και παραγωγών.

Πρόκειται για μια κοινωνική πρωτοβουλία, η οποία δημιουργήθηκε από τους καταναλωτές οι οποίοι γίνονται οι «πρωταγωνιστές» και συμμετέχουν στο ταξίδι δημιουργίας ενός προϊόντος, από το χωράφι και τη φάρμα έως το ράφι. Πώς; Οι ίδιοι αποφασίζουν με διαφάνεια, σεβασμό και αξιοπιστία τι θέλουν να καταναλώνουν, με ποιες προδιαγραφές, σε ποια τιμή́ και πώς αυτή κατανέμεται σε όσους φροντίζουν ώστε το προϊόν να φτάνει στο τραπέζι τους, έχοντας σαν προτεραιότητα τη σωστή ανταμοιβή του παραγωγού.

Φέροντας στα καταστήματά ΚΡΗΤΙΚΟΣ τα προϊόντα «Ποιος είναι το Αφεντικό; Η Μάρκα του Καταναλωτή»  στηρίζουμε τους παραγωγούς της χώρας μας και δίνουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να δημιουργήσουν τα προϊόντα που οι ίδιοι επιθυμούν, σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες. Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στην βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας μέσω της στήριξης του αγροδιατροφικού τομέα, στηρίζοντας ταυτόχρονα το περιβάλλον, την κοινωνία και τους συνανθρώπους μας.

Έτσι ήδη στα ράφια μας μπορείτε να βρείτε το φρέσκο αγελαδινό γάλα σε πλήρες και ελαφρύ με το οποίο στηρίζονται παραγωγοί της Θεσσαλίας, το στραγγιστό γιαούρτι με 10% και 2% λιπαρά με το οποίο στηρίζονται παραγωγοί της Μακεδονίας, ενώ σύντομα αναμένεται στα ράφια μας και το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ανωτέρας κατηγορίας. 

Continue Reading

Trending