Lifestyle
WORTH PROJECT

Συνέντευξη με την Βυτινίδου Μαρία – Ambassador του Ευρωπαϊκού Χρηματοδοτικού Προγράμματος στην Ελλάδα.
Το WORTH PROJECT είναι ένα Καινοτόμο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Χρηματοδότησης Fashion Startups, που δίνει μέχρι 10.000 ευρώ σε Νέους Σχεδιαστές για την υλοποίηση της ιδέας τους σε Επιχείρηση.
Πως προέκυψε αυτή η συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ενωση και ποια η αρμοδιότητά σας?
Πριν λίγους μήνες, κατά την διάρκεια των επαφών που κάναμε με διάφορους φορείς Ανάπτυξης με αφορμή την διοργάνωση του 1ου Fashion Startup Weekend στην Ελλάδα, ενημερωθήκαμε ότι υπάρχει ένα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Χρηματοδότησης για Νέους Δημιουργούς Μόδας.
Αποτελεί στόχο της 1ης Θερμοκοιτίδας Μόδας ‘The Fashion Gate’, την οποία αναπτύξαμε ως συνέχεια της Σχολής Μόδας AthensFashionClub, η Σχεδιαστική και Επιχειρηματική ανάπτυξη των Νέων Δημιουργών.
Προετοιμάζουμε μέσω ειδικού εκπαιδευτικού προγράμματος Σχεδιαστικά και Επιχειρηματικά τους Νέους Σχεδιαστές να δημιουργήσουν Συλλογές με Διεθνείς προδιαγραφές και να τις προωθήσουν άμεσα κάθε Άυγουστο στην Εμπορική Εκθεση Styl Kabo στην Τσεχία.
Στο πλαίσιο αυτό, η υποστήριξη των Νέων Δημιουργών με το αρχικό κεφάλαιο των 10.000 ευρώ, αποτελεί μεγάλη ώθηση και ενθάρρυνση στην Επιχειρηματικότητά τους.
Οι Υπεύθυνοι του προγράμματος στην Ευρώπη, αντιλήφθηκαν την σοβαρότητα της στόχευσης, της λειτουργίας και του έργου της Θερμοκοιτίδας The Fashion Gate και θεώρησαν ότι αποτελούμε ιδανική επιλογή να τους εκπροσωπήσουμε ως Αmbassadοrs του WORTH στην Ελλάδα.
Εχουμε την ευθύνη της σωστής ενημέρωσης των προϋποθέσεων ένταξης των Νέων Σχεδιαστών στο πρόγραμμα, έτσι ώστε να δώσουμε την ευκαιρία να αναπτυχθεί η Επιχειρηματικότητα στους νέους δημιουργούς, η Δι-Εθνική Συνεργασία μεταξύ Ευρωπαϊκών χωρών και η Καινοτομία.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσω, ότι για να αναπτύξεις συνεργασία με το εξωτερικό και πολύ περισσότερο για να συνεργαστείς με Ευρωπαϊκούς φορείς είναι επιβεβλημένο να διαθέτεις στο portfolio σου Διεθνείς συνεργασίες και Διακρίσεις. Αυτές τις έχουμε ήδη κατακτήσει στο αντικείμενο της Καινοτομίας από το 2013, που διακριθήκαμε στον Accelerator StartupΒootcamp στην Ολλανδία ως μία από τις καλύτερες 20 εταιρίες Υψηλής Τεχνολογίας Μόδας στον κόσμο καθώς και από την Διεθνή Εκθεση Premiere Vision στο Παρίσι ως το πιο Kαινοτόμο Fashion Brand στην Φορέσιμη Τεχνολογία.
Το γεγονός ότι παράλληλα με την Εκπαίδευση δραστηριοποιούμαστε εμπορικά με 2 διαφορετικά Fashion Brands και με το αντικείμενο της Φορέσιμης Τεχνολογίας, μας δίνει την γνώση της αγοράς και των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο κάθε Δημιουργός που θέλει να καινοτομήσει και να λανσάρει ένα πετυχημένο Fashion Brand.
Πως λειτουργεί το Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα WORTH PROJECT υποστηρίζοντας τους Νέους Δημιουργούς;
Το πρόγραμμα Worth Partnership Project είναι ανοιχτό για όλους τους Νέους Δημιουργούς και χρηματοδοτεί Καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες μέχρι 10.000 ευρώ.
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη Καινοτόμων προϊόντων μέσω δι-εθνικών συνεργασιών Σχεδιαστών, Κατασκευαστών, εταιριών Τεχνολογίας, design & technology labs.Τα τελικά προϊόντα πρέπει να φέρουν στοιχεία Καινοτομίας και μπορούν να ανήκουν στους τομείς: Ενδυσης, Υπόδησης, Υφανσης, Επίπλωσης, Εσωτερικής διακόσμησης, Γούνας/Δέρματος, Κοσμήματος, Αξεσουάρ
Οι συνεργασίες που θα αναπτυχούν πρέπει να σχηματιστούν μεταξύ 2 ή 3 συμμετεχόντων με διαφορετικό προφίλ και από τουλάχιστον 2 διαφορετικές χώρες. Μπορεί να συμμετάσχει οποιοσδήποτε έχει μία ιδέα και έχει βρεί ένα συνεργάτη ή ψάχνει να βρει μέσω του προγράμματος.
Το πρόγραμμα παρέχει μέχρι 10.000 ευρώ Χρηματοδότηση, εξατομικευμένη καθοδήγηση και συμβουλευτική, υποστήριξη στο Marketing & Branding, συμμετοχή σε 2 διαφορετικές διεθνείς συναντήσεις, δικτύωση, cross-sector συνεργασίες και υποστήριξη στην ανάπτυξη του προιόντος.
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις συμμετοχής στο WORTH και ποια είναι η δική σας συμβουλή για τους Νέους Δημιουργούς;
Για την δήλωση συμμετοχής πρέπει να υποβληθεί μία πρόταση συνεργασίας σε pdf, σχέδια και σκίτσα σε πορτφόλιο, ένα σύντομο Βusiness Plan και ένα Pitch Video, τα οποία θα τα υποβάλλουν ηλεκτρονικά στην σελίδα www.worthproject.eu μέχρι τις 24 Οκτωβρίου 2018.
Ως Ambassador του WORTH μπορώ να ενημερώσω και να συμβουλέψω τον κάθε Νέο Δημιουργό πως να βελτιώσει την πρότασή του πριν την κατάθεση της αίτησής του καθώς και να τον υποστηρίξουμε μέσω των συνεργατών της Θερμοκοιτίδας ‘Τhe Fashion Gate’ στην δημιουργία ενός Business Canvas Model, Portfolio και Pitch Video.
Οποιοσδήποτε θελήσει άμεσα να υποβάλλει συμμετοχή στο WORTH μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στα τηλέφωνα της Σχολής AthensFashionClub ή της Θερμοκοιτίδας The Fashion Gate καθώς και να συμπληρώσει την Φόρμα Υποστήριξης WORTH.
Εύχομαι, τις ‘Ευκαιρίες Ζωής’ σαν το WORTH να τις κυνηγήσουν οι Νέοι Δημιουργοί και να αναδείξουν το ταλέντο τους!
Μαρία Βυτινίδου
Ambassador WORTH PROJECT
Fashion Designer/ CEO AthensFashionClub & The Fashion Gate
Μόδα
Η ψυχολογία των χρωμάτων | Ανακαλύψτε τα κατάλληλα χρώματα για κάθε περίσταση και κερδίστε εντυπώσεις!

Γνωρίζετε ότι τα χρώματα που φοράτε επιδρούν στην ψυχολογία αλλά και την φυσιολογία τόσο την δική σας όσο και των άλλων;
Κάποια χρώματα είναι τόσο αποτελεσματικά που θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε Χρωματικές Βιταμίνες!
Φορέστε τα κατάλληλα χρώματα και αποσπάστε την καλύτερη αντίδραση των άλλων.
Βασικές Χρωματικές Βιταμίνες:
ΑΣΠΡΟ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Καθαριότητα, Ωριμότητα, Φρεσκάδα, Φουτουρισμός
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Νοσοκομειακός, Άχρωμος, Ψυχρός, Ουδέτερος
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Στην παραδοσιακή ιατρική για να προβάλλουμε άμεμπτη καθαριότητα και υγιεινή
Όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε έντονη αντίθεση
Να προβάλλουμε περισσότερη εξουσία
Όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα προοδευτικό image
Σε μία νύφη
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Όταν έχουμε μικρό χρόνο να αφιερώσουμε για τον εαυτό μας δείχνει το παραμικρό ψεγάδι
Σε σκονισμένες και βρώμικες περιοχές
ΜΑΥΡΟ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Μυστηριώδες, Δυνατό, Ραφινάτο, Επίσημο
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Χωρίς ζωή, Ακατάδεκτος, Πένθιμος, Καθόλου φιλικός, Γενική απορρόφηση ζωής και απουσία χρώματος
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Ένδειξη σεβασμού σε κατάσταση πένθους
Σε τολμηρές εμφανίσεις με έντονους συνδυασμούς με τα άλλα χρώματα
Όταν θέλουμε να κρατήσουμε τους άλλους σε απόσταση
Σε ένα επίσημο γεύμα ή μία δεξίωση
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Όταν δεν είναι στην εποχή σας, σας χλομιάζει και χάνεται η έκφραση από τα μάτια σας
Στον επαγγελματικό χώρο
Όταν εργάζεστε με παιδιά
Όταν συναναστρέφεστε ηλικιωμένους
Σε ένα γάμο
Στην τηλεόραση
Αν δεν έχετε πολύ χρόνο να αφιερώσετε στον εαυτό σας
ΜΠΛΕ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Ειρήνη, Εμπιστοσύνη, Τάξη, Σταθερότητα, Το περισσότερο επαγγελματικό χρώμα
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Συντηρητικός, Αναμενόμενος, Τυπικός
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Στον επαγγελματικό χώρο
Στις στολές, αστυνομία, αεροπορία
Οι μέτριοι τόνοι του μπλε εκπέμπουν δύναμη και σιγουριά
Στην τηλεόραση είναι το πιο φιλικό χρώμα
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Στη διαφήμιση
Μπλε + Δημιουργικότητα δεν είναι συνώνυμα
Όταν δε θέλουμε να προβάλλουμε μία πολύ συντηρητική εικόνα
ΠΡΑΣΙΝΟ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Αυτοδύναμος, Ανθεκτικός, Επίμονος, Καλλιεργημένος, Με καλή ανατροφή, Αξιόπιστος
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Βαρετός, Πείσμων, Κινδυνόφοβος, Προβλέψιμος
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Όταν είστε πολύ στρεσαρισμένοι, κουρασμένοι το πράσινο σας τονώνει
Μετά από εκθαμβωτικές μέρες σας φέρνει πίσω στη γη δημιουργώντας περισσότερη ισορροπία
Οι σκούροι τόνοι, όπως το πράσινο του δάσους, της ελιάς και του έλατου είναι αξιόπιστες αλλαγές από το μπλε – navy στο χώρο εργασίας
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Σε πολιτική συγκέντρωση ακόμα και οικολογική γιατί φαίνεται ότι οι ιδέες σας είναι ξεπερασμένες
Όταν διαφοροποιείτε τις θέσεις σας μπροστά σε ένα σύνολο
Σε υψηλού επιπέδου επαγγελματικές συναντήσεις ακόμα και με έναν τολμηρό καπιταλιστή δε θα πείσετε ότι θα τους οδηγήσετε σε επιτυχία
ΚΑΦΕ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Γήινος, Οικείος, Κοινωνικός
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Βαρετός, Αναμενόμενος, Μη εκλεπτυσμένος
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Όταν θέλετε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των άλλων
Όταν θέλετε οι άλλοι να είναι πιο ανοικτοί μαζί σας
Είναι το λιγότερο απειλητικό χρώμα και θεωρείται σαν μία ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ
Διαφορετική εναλλαγή από το γκρι
Στο δικαστήριο δημιουργεί την εντύπωση της ΜΗΤΕΡΑΣ ΓΗΣ
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Διευθυντής επιχείρησης γιατί δείχνει ότι δε σας αρέσει να παίρνετε ρίσκα
Στο χρηματιστήριο
Όταν συναντάτε φίλους με προσωπικά προβλήματα
Σαν καθιερωμένος/η σύζυγος θα εξαφανιστείτε στο δάσος
ΓΚΡΙ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Σεβαστός κοινωνικά, Ουδέτερος, Εξισορροπημένος
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Αναμενόμενος, Άστατος, Ευμετάβλητος, Απατηλός
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Στο επαγγελματικό περιβάλλον είναι το πιο σίγουρο χρώμα για ταγιέρ και κοστούμια
Δίνει λιγότερη εξουσία από ότι το μπλε-navy
Είναι γοητευτικά για μία επαγγελματική εμφάνιση και ιδιαίτερα όταν ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ να σας θυμούνται
Για επαγγελματικό ντύσιμο με έντονες αντιθέσεις προβάλλει νεωτερισμό
Σε μία συνέντευξη Όταν έχετε το ρόλο του διαιτητή
Όταν θέλετε να είστε αμερόληπτοι
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Όταν θέλετε να διακριθείτε
Όταν θέλετε να κάνετε πρόταση γάμου
Σε δημιουργικούς τομείς εργασίας.
Εάν δουλεύετε με παιδιά
Εάν θέλετε να δράσετε ως καταλύτης και να κάνετε τα πράγματα να συμβούν.
ΚΟΚΚΙΝΟ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Το χρώμα της ομορφιάς, Της δύναμης, Της γενναιότητας, Της υγείας, Του πλούτου
Του έρωτα, Της επικοινωνίας, Αυτοκρατορικό, Αυτοπεποίθησης
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Επιθετικότητα, Επιβολή, Τυραννικό, Απειλητικό, Le mystere de la vie, Απαγορευμένη περιοχή, Παγανιστικό
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Όταν προβάλλετε σιγουριά
Υποστήριξη των απόψεων σας
Γίνεστε συναρπαστικοί
Όταν είστε κουρασμένοι και θέλετε περισσότερη ενέργεια
Όταν θέλετε να σας θυμούνται
Όταν θέλετε να κερδίσετε το ενδιαφέρον του άλλου φύλου
Όταν προβάλλετε εξουσία χωρίς να
φοβίσετε τους άλλους
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ: Όταν δε θέλετε να δείξετε επιθετικότητα και αυταρχικότητα
Όταν είστε πάρα πολύ κουρασμένοι
Στην 1η συνάντηση με τα πεθερικά σας
Στο δικαστήριο
Όταν δίνετε μία επαγγελματική συνέντευξη δείχνει ότι δεν είστε συνεργάσιμος
Στην τηλεόραση
ΚΙΤΡΙΝΟ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Χαρούμενος, Ζωηρός, Ελπιδοφόρος, Διεγερτικός
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Παρορμητικός, Βαρετός, Ανεμοστρόβιλος, Άστατος, Ευμετάβλητος
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Για να δείξετε και να γίνετε πιο χαρούμενοι
Όταν έχετε χαρούμενη διάθεση
Όταν εργάζεστε με παιδιά είναι το καλύτερο χρώμα
Στα γενέθλια σας
Εάν θέλετε να αναγνωριστείτε μέσα στο πλήθος
Σαν φωσφορίζον χρώμα μέσα στο σκοτάδι
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Σε έναν χωρισμό
Όταν συμβουλεύετε κάποιον και ειδικά τα παιδιά σας δε θα σας πάρουν στα σοβαρά
Σε ένα επαγγελματικό γεύμα
Εάν ζείτε σε ένα ηλιόλουστο περιβάλλον όλα τα κίτρινα ηλεκτρίζονται
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Ζωντανός, Ενθουσιώδης, Κοινωνικός, Διασκεδαστικός
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Επιπόλαιος, Ιδιότροπος, Μη αναμενόμενος
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Εάν θέλετε να είστε εμφανείς στο σκοτάδι και είστε πάνω σε ποδήλατο ή κάνετε joking
Εάν θέλετε να φορέσετε ένα χρώμα που θα σας τονώσει
Όταν έχετε ένα αδιάφορο επάγγελμα
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Σε επαγγελματικές συναντήσεις είναι το λιγότερο επαγγελματικό χρώμα
Όταν κάνετε δίαιτα – προσέξτε τα… fast food
Όταν θέλετε να είστε ιδιαίτερα κομψοί
Εκδηλώσεις
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη ηγέτης στον ευρωπαϊκό και διατλαντικό ενεργειακό χάρτη

9ο Ενεργειακό Φόρουμ Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEEF2025)
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη ηγέτης στον ευρωπαϊκό και διατλαντικό ενεργειακό χάρτη
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 9ου Southeast Europe Energy Forum (SEEF2025) που διοργάνωσαν το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και η Ελληνική Ένωση για την Ενεργειακή Οικονομία (HAEE) σε στρατηγική συνεργασία με το Atlantic Council και το Global Energy Institute του Εμπορικού Επιμελητηρίου των ΗΠΑ την Παρασκευή, στο ξενοδοχείο MET στη Θεσσαλονίκη.
Όπως τόνισε ο Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Ιωάννης Δ. Σαρακάκης κατά την έναρξη του συνεδρίου «Η πρόοδος στις ανανεώσιμες πηγές, η αποθήκευση ενέργειας, η υπεράκτια αιολική ενέργεια, η δέσμευση άνθρακα, το υδρογόνο και οι ψηφιακές τεχνολογίες μεταμορφώνουν το ενεργειακό τοπίο. Είναι οι συγκεκριμένοι δρόμοι για επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και κοινή ευημερία. Οι συνιστώσες αυτές δίνουν στην Νοτιοανατολική Ευρώπη την ευκαιρία να τοποθετηθεί ως ηγέτης στον ευρωπαϊκό και διατλαντικό ενεργειακό χάρτη. Η περιοχή μας βρίσκεται σε σταυροδρόμι — γεωγραφικά, στρατηγικά και πολιτικά. Περιβαλλόμενη από συγκρούσεις και αβεβαιότητες, η Νοτιοανατολική Ευρώπη μπορεί να εξελιχθεί είτε σε ανάχωμα είτε σε γέφυρα. Επιλέγοντας τη διασυνδεσιμότητα, ενισχύοντας τη συνεργασία στην περιοχή και αγκαλιάζοντας τις μετασχηματιστικές τεχνολογίες, μπορούμε να μετατρέψουμε την ευαλωτότητα σε ανθεκτικότητα και τις προκλήσεις σε βιώσιμη ανάπτυξη. Η Ελλάδα, με τη στρατηγική της θέση, τον δυναμικό ιδιωτικό τομέα και τις ισχυρές διατλαντικές σχέσεις της, είναι μοναδικά τοποθετημένη για να αποτελέσει κομμάτι αυτού του μετασχηματισμού».
Ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Ηλίας Σπυρτούνιας υπογράμμισε ότι:

«Ο παγκόσμιος ενεργειακός τομέας βρίσκεται σήμερα στο μέσον μιας βαθιάς μεταμόρφωσης, που διαμορφώνεται από τις διπλές πιέσεις της κλιματικής αλλαγής και της γεωπολιτικής. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν πρόσφατα αναπροσανατολίσει την πολιτική τους, δίνοντας νέα έμφαση στην ανάπτυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου και στην ενεργειακή ανεξαρτησία, ενώ συνεχίζουν να συνεργάζονται στρατηγικά με τους συμμάχους τους για την προώθηση της καινοτομίας, των υποδομών και των καθαρότερων τεχνολογιών. Αυτή η αναπροσαρμογή έχει σημαντικές επιπτώσεις για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, η οποία αναδεικνύεται όλο και περισσότερο σε κρίσιμο κόμβο διαμετακόμισης, αποθήκευσης και επενδύσεων. Για την περιοχή μας, πρόκειται για μια καίρια στιγμή. Η στρατηγική θέση της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και ο πλούτος των συμβατικών και ανανεώσιμων πόρων της, την καθιστούν μοναδικά ικανή να συμβάλει τόσο στην ασφάλεια εφοδιασμού όσο και στην καθαρή ενεργειακή μετάβαση. Η επίτευξη των κοινών μας στόχων — διαφοροποίηση, απανθρακοποίηση και τεχνολογική καινοτομία — απαιτεί όραμα, ρεαλισμό και ισχυρές συνεργασίες.»
Ο Δρ Κώστας Ανδριοσόπουλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου ανέφερε μεταξύ άλλων πως: «Tους τελευταίους μήνες, πολλά έχουν ειπωθεί σχετικά με τις εξελίξεις στον τομέα της ενέργειας. Έχουμε γίνει μάρτυρες ακόμη μίας γεωπολιτικής αναταραχής που ξεδιπλώνεται παγκοσμίως, φέρνοντας αβεβαιότητα και πολυπλοκότητα στις διεθνείς αγορές. Παρατηρείται σημαντική μεταβολή στις ροές ενέργειας από διαφορετικά καύσιμα, γεγονός που επηρεάζει άμεσα το ενεργειακό μείγμα, τη δυναμική και την οικονομία πολλών κλάδων και χωρών. Κάθε χώρα επηρεάζεται με τον δικό της τρόπο, ανάλογα με τη δομή του ενεργειακού της συστήματος και τις συνθήκες της αγοράς της. Αντιμετωπίζουμε πολλές αλλαγές και προκλήσεις, αλλά και μεγάλες ευκαιρίες να μετατρέψουμε αυτές τις προκλήσεις σε θετικά αποτελέσματα και σε μακροχρόνια ανάπτυξη. Στην καρδιά αυτού του μετασχηματισμού βρίσκεται η υποδομή, η οποία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά όλων όσων συζητούμε. Τα τελευταία εννέα χρόνια, όσο εξελισσόταν το Forum, η Θεσσαλονίκη αναδεικνύεται σε σημαντικό ενεργειακό κόμβο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.»
Ο Δρ. Σπύρος Παπαευθυμίου, Πρόεδρος ΗΑΕΕ , Καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης στην εισήγησή του τόνισε: «Η Νοτιοανατολική Ευρώπη βρίσκεται στην καρδιά της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης. Η περιοχή μας δεν είναι μόνο γέφυρα ανάμεσα στον Βορρά, τον Νότο, την Ανατολή και τη Δύση· είναι και πεδίο δοκιμής, όπου η ενεργειακή ασφάλεια, η ενοποίηση των αγορών και η απανθρακοποίηση πρέπει να προχωρούν ταυτόχρονα. Τα τελευταία χρόνια μας υπενθύμισαν ότι η ενέργεια δεν είναι απλώς ένα εμπόρευμα· είναι στρατηγικός πυλώνας σταθερότητας, ευημερίας και ανθεκτικότητας. Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν. Το υψηλό ενεργειακό κόστος εξακολουθεί να βαραίνει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Τα κενά στις υποδομές επιβραδύνουν την ένταξη των ΑΠΕ. Και οι γεωπολιτικές εντάσεις μας θυμίζουν πόσο εύθραυστα είναι τα ενεργειακά μας συστήματα. Η αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων απαιτεί συνεργασία—όχι μόνο μεταξύ κυβερνήσεων, αλλά και με ηγέτες της αγοράς, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και την κοινωνία των πολιτών. Γι’ αυτό οι σημερινές μας συζητήσεις είναι τόσο κρίσιμες.»

Στο 9ο SEEF2025 συμμετείχαν κυβερνητικοί εκπρόσωποι από χώρες της ΝΑ Ευρώπης, policy-makers, πανεπιστημιακοί και ειδικοί στα θέματα ενέργειας καθώς και εκπρόσωποι της επιχειρηματικής κοινότητας του κλάδου της ενέργειας από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Εκδηλώσεις
Φεστιβάλ «Γεύσεις Θεσσαλονίκης Εκλεκτές»

Φεστιβάλ «Γεύσεις Θεσσαλονίκης Εκλεκτές»
Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκε το διήμερο Φεστιβάλ με τίτλο «Γεύσεις Θεσσαλονίκης
Εκλεκτές», που διοργάνωσε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης η ΑΝΕΘ ΑΟΤΑ στο Πάρκο Ξαρχάκου
(Πάρκο ΧΑΝΘ) , ως εταίρος του Διατοπικού Σχεδίου Συνεργασίας
«Γεύσεις Ελλήνων Εκλεκτές ΙΙ: Ελληνικός Γαστρονομικός Πολιτισμός» του τοπικού προγράμματος
CLLD/LEADER (Λαγκαδά, Βόλβη, κλπ), Μέτρο 19, Υπόμετρο 19.3, του ΠΑΑ 2014-2020. Το σχέδιο
υλοποιείται με τη συμμετοχή 22 ΟΤΔ – εταίρων από όλη την Ελλάδα και συντονιστή την Αναπτυξιακή
Πάρνωνα (https://platosplate.gr/project/) .
Στο Φεστιβάλ με θέμα τη μοναδική γαστρονομική ταυτότητα της περιοχής παρέμβασης, συμμετείχαν
παραγωγοί και επιχειρήσεις της περιοχής με τοπικά και παραδοσιακά προϊόντα : μελιού, κρασιών,
αποσταγμάτων, ζυμαρικών, γαλακτοκομικών, χυμών, αβγών, δημητριακών, οσπρίων, φρούτων και
λαχανικών, για τα οποία οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν και να δοκιμάσουν,
αναδεικνύοντας έτσι τις εκλεκτές γεύσεις και τις παραδοσιακές συνταγές της περιοχής και
συμβάλλοντας παράλληλα στην ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των επιχειρηματικών φορέων της
περιοχής παρέμβασης.

Οι παραγωγοί που συμμετείχαν ήταν:
– Αβγά: Τσακίρης family
– Δημητριακά: Εντελβάϊς Μονοπρόσωπη ΙΚΕ
– Αποστάγματα: Dorodouli Distillery
– Γαλακτοκομκά – Τυροκομικά «Υγεία» -Παπαδόπουλος, Κώτελης, Παναγιωτίδης,
Βογιατζής
– Κρασί: Οινοποιείο Τρυφωνίδη, Μεσήμβρια Οινοποιητική, Οίνοι Αδάμ
– Μελισσοκομικά προϊόντα : Beekeeper Family – Papadopulos, MeliMpampa
– Όσπρια: Horafi
– Παραδοσιακά προϊόντα: Αγροτικός Συνεταιρισμός Καλαμωτού «Η Κυψέλη»,
Γυναικείος Αγροτικός Συνεταιρισμός Παραδοσιακών προϊόντων Αγίου Αντωνίου,
Γυναικείος Αγροτικός Συνεταιρισμός Ανατολικού «Βαλμάδα», «Το Πιροσκί»
– Σαλέπι Θεσσαλονίκης: Τσακιρίδης
– Φρούτα και λαχανικά – Ένωση Αγροτών και Καλλιεργητών Β. Ελλάδος
– Χυμός ρόδι: Οικογένεια Κωστακίδη
Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της μαγειρικής, σεφ από καταξιωμένα εστιατόρια της περιοχής και
έμπειροι επαγγελματίες του χώρου μαγείρεψαν ζωντανά ιδιαίτερα πιάτα, με χαρακτηριστικά
προϊόντα της περιοχής τα οποία στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να γευτούν οι επισκέπτες.
Οι συνταγές που παρουσιάστηκαν ήταν:
-Τας Κεμπάπ – Πειραματική Σ.Α.Ε.Κ. Τουρισμού Μακεδονίας – Σταυρούλα Κεϊσίδου
– Περέκ – Γυναικείος Αγροτικός Συνεταιρισμός Παραδοσιακών προϊόντων Αγίου
Αντωνίου – Μαρία Κουκουρού
– Filikas (γλυκά πιτάκια) με σάλτσα καραμέλας και αφρό κανέλας – La Chef Levi – Ντάρια
Περεβέρζεβα
– Κεφτεδάκια με σάλτσα μαϊντανού και καρύδι – Η Ακαδημία – Κώστας Elvis Μάρκου
– Πλιγουρότο με μοσχιό (χταπόδι)κρασάτο – ΨΙ by Μεζέν – Κωνσταντίνος Βανίδης
– Εκλέρ – Συντεχνία Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης – Υβόννη
Δεκαράκη
Καθ’ όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ, παιδιά, αλλά και μεγάλοι, είχαν την ευκαιρία να
διασκεδάσουν σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο, όπου το 6ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων Λευκού
Πύργου Θεσσαλονίκης οργάνωσαν παιχνίδια με θέμα τη γαστρονομία και την ενεργοποίηση και των
πέντε αισθήσεων.
-
Ομορφιά
Πως να περιποιηθούμε το δέρμα μας μετά το καλοκαίρι; Δώστε στο δέρμα σας την υγρασία που του έχει λείψει για να το δείτε και πάλι ελαστικό και ζωντανό!
-
Υγεία
Έλεγχοι υγείας που αναπόφευκτα χρειάζεται να κάνουμε τακτικά
-
Υγεία
Όλη η αλήθεια για τα ωάρια : Μύθοι και πραγματικότητα
-
Τουρισμός
Προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσεις αν κάνεις συχνά ταξίδια για δουλειά
-
Υγεία
Πώς να ξεκινήσετε ένα νέο πρόγραμμα άσκησης
-
Υγεία
Βαριατρική: Η λύση στην παχυσαρκία
-
Γαστρονομία
Το μέλλον του fine dining: Τα trends & οι εμπειρίες που αξίζει να δοκιμάσεις
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Δέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves