Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Άνοδος του Δείκτη Εξαγωγικών Προσδοκιών στο 2ο εξάμηνο 2019

Ιδιαίτερα αισιόδοξοι οι Έλληνες Εξαγωγείς για τις εγχώριες οικονομικές συνθήκες

Για 7ο διαδοχικό εξάμηνο ο ΣΕΒΕ-Σύνδεσμος Εξαγωγέων σε συνεργασία με την εταιρία DHL, μέλος του ΣΕΒΕ, κατάρτισαν το Δείκτη Εξαγωγικών Προσδοκιών. Ο δείκτης κατέγραψε τις εκτιμήσεις των Ελλήνων εξαγωγέων αναφορικά με τις εγχώριες και διεθνείς συνθήκες, καθώς και τις εγχώριες και διεθνείς πωλήσεις τους για το 2ο εξάμηνο 2019. Το θέμα επικαιρότητας αφορούσε στην αλλαγή που επήλθε στο πολιτικό σκηνικό στο πλαίσιο των βουλευτικών εκλογών της 7ης Ιουλίου 2019, με το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων να διατυπώνει μία θετική στάση για την επιρροή των προαναφερθεισών εξελίξεων στον προγραμματισμό τους και στις εκτιμήσεις τους για τις εγχώριες και διεθνείς πωλήσεις τους για τα επόμενα χρόνια.

Πιο συγκεκριμένα, ο Δείκτης TCI SEVE-DHLγια το 2ο εξάμηνο του 2019 ανήλθε σε 141,5 μονάδες (όπου TCI>100 = αισιοδοξία και TCI<100 = απαισιοδοξία) έναντι 132,3 μονάδων του 1ου εξαμήνου 2019, με την αύξηση να διαμορφώνεται σε 9,2 μονάδες. Η υλοποίηση του project έγινε από το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών & Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ, με Επιστημονικό Σύμβουλο τον Καθηγητή Ιωάννη Χατζηδημητρίου, Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στις Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Αναλυτικά:

  •  Οι εξαγωγές παρέμειναν για ακόμη ένα εξάμηνο ο τομέας για τον οποίο αποτυπώνονται  πιο έντονα αισιόδοξες προβλέψεις. Συγκεκριμένα, το 66% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αναμένει αύξηση εξαγωγών στο β’ εξάμηνο 2019, ενώ σταθερό παρέμεινε το ποσοστό όσων αναμένουν μείωση εξαγωγών σε 5%. Αντίστοιχα, το 29% εκτιμά ότι δε θα υπάρξει μεταβολή στην εξαγωγική τους επίδοση στο β’ εξάμηνο 2019.
  •  Για τις διεθνείς οικονομικές συνθήκες οι ερωτηθέντες διατύπωσαν μία πιο επιφυλακτική στάση εκφράζοντας μέσω της μελέτης την ανησυχία τους για τα διεθνή οικονομικά δρώμενα του τρέχοντος διαστήματος, καθώς μόλις το 21% αναμένει βελτίωση των παγκόσμιων οικονομικών συνθηκών, ενώ μεγαλύτερο ποσοστό και συγκεκριμένα 33% εκτιμά ότι θα επιδεινωθούν οι οικονομικές συνθήκες. Το 46% ανέφερε πως θα επικρατήσει σταθερότητα.
  •  Σε 60% ανέρχεται το ποσοστό του δείγματος που προσβλέπει σε αύξηση των εγχώριων πωλήσεών του, με το 34% να αναμένει σταθερότητα και μόλις το 6% μείωση, αποτυπώνοντας έτσι μία αισιόδοξη στάση συνολικά για τις εγχώριες πωλήσεις στο β’ εξάμηνο 2019.
  • Καταγράφοντας για πρώτη φορά μία έντονα αισιόδοξη στάση στο πλαίσιο του Trade Confidence Index ΣΕΒΕ-DHL, το 68% των εξαγωγέων που συμμετείχαν στην έρευνα για το 7ο τεύχος, δήλωσε ότι οι εγχώριες οικονομικές συνθήκες θα βελτιωθούν, ενώ μόλις το 5% αναμένει επιδείνωση και το 27% σταθερότητα.
  •  Θέμα Επικαιρότητας: Πολιτικό Σκηνικό. Η 5η ερώτηση επικαιρότητας αφορούσε στις αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό και στο αν οι εξαγωγείς εκτιμούν ότι θα επηρεάσουν θετικά τον προγραμματισμό της επιχείρησής τους, αναφορικά με τις επενδυτικές δαπάνες, αλλά και τις εκτιμήσεις τους για τις πωλήσεις στην ελληνική αγορά και τις εξαγωγές τους για τα επόμενα χρόνια.

Στο πρώτο ερώτημα αναφορικά με τις επενδυτικές δαπάνες το 29% δήλωσε ότι δε θα επηρεαστεί, το 15% ότι θα επηρεαστεί ελάχιστα, το 37% μέτρια, το 16% πολύ και μόλις το 3% πάρα πολύ. Όσον αφορά στις εγχώριες πωλήσεις, το 21% δήλωσε ότι οι εκτιμήσεις της επιχείρησής του δε θα επηρεαστούν καθόλου, το 16% ελάχιστα, η πλειονότητα και συγκεκριμένα το 43% ανέφερε ότι θα επηρεαστούν μέτρια, το 18% πολύ και το 2% πάρα πολύ. Αντίστοιχα για τις εξαγωγές, 1 στους 5 εκτιμά ότι δε θα επηρεαστούν οι εκτιμήσεις της επιχείρησής του για τα επόμενα χρόνια, το 23% δήλωσε ελάχιστα, το 39% μέτρια, το 16% πολύ και το 2% πάρα πολύ.

Η αύξηση του δείκτη κατά 9,2 μονάδες συγκριτικά με το α’ εξάμηνο 2019, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πολύ μεγάλη βελτίωση των εγχώριων οικονομικών συνθηκών, καθώς το ποσοστό βελτίωσης διαμορφώθηκε σε 68% στο β’ εξάμηνο 2019 από 38% στο α’ εξάμηνο 2019. Παράλληλα, σε παρόμοια θετικά επίπεδα με το προηγούμενο εξάμηνο κινήθηκαν οι εγχώριες και διεθνείς πωλήσεις των εξαγωγικών επιχειρήσεων, σημειώνοντας μάλιστα μία μικρή βελτίωση αναφορικά με το ποσοστό αυτών που αναμένουν αύξηση των εγχώριων και διεθνών πωλήσεών τους, ενώ αντίστροφη εικόνα παρατηρούμε στην ενότητα των διεθνών οικονομικών συνθηκών, με το 29% των ερωτηθέντων να διαμορφώνει μία απαισιόδοξη εικόνα. Αναφορικά με το θέμα επικαιρότητας το οποίο επικεντρώθηκε στην αλλαγή του πολιτικού σκηνικού στο πλαίσιο των βουλευτικών εκλογών της 7ης Ιουλίου 2019 και το πώς η αλλαγή θα επηρεάσει τον προγραμματισμό των εξαγωγικών επιχειρήσεων αναφορικά με τις επενδυτικές δαπάνες και αν θα επηρεάσει θετικά τις εκτιμήσεις τους για τις εγχώριες και διεθνείς πωλήσεις για τα επόμενα χρόνια, το μεγαλύτερο ποσοστό (56%-63%) διατύπωσε μία αισιόδοξη στάση απαντώντας «μέτρια-πολύ-πάρα πολύ», ενώ λιγότεροι είναι οι εξαγωγείς που κρατούν μία πιο απαισιόδοξη στάση (καθόλου-ελάχιστα) με τα ποσοστά να κυμαίνονται από 37% ως 44%.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το διάστημα 15/10/19–29/11/19 σε επιλεγμένο δείγμα 250 εξαγωγικών επιχειρήσεων από όλη τη χώρα (οι 239 ανταποκρίθηκαν). Η επιλογή των επιχειρήσεων έγινε μέσω διαστρωματικής δειγματοληψίας, στα πρότυπα αντίστοιχων ερευνών που πραγματοποιούνται από εγχώριους και διεθνείς οργανισμούς, ενώ για τη συλλογή των στοιχείων των επιχειρήσεων αξιοποιήθηκε η βάση δεδομένων της ICAP. Ειδικότερα, με αρχικό κριτήριο τις επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο πάνω από €1.000.000, το δείγμα περιλαμβάνει επιχειρήσεις από πρωτογενή παραγωγή, βιομηχανία και εμπόριο.

Επιχειρηματικότητα

Πώς να αντιμετωπίσετε το φόβο της επιτυχίας

Δείτε την Επιτυχία σαν Προορισμό και όχι σαν Εμπόδιο προς Αποφυγή.

Η Μαρία είναι μία δραστήρια συμπαθητική και εργατική επιχειρηματίας. Με το Γιάννη που είναι στέλεχος σε μια μεγάλη επιχείρηση έχουν δύο παιδιά και ζουν στα πλαίσια του μοντέλου που ονομάζεται «μέση οικογένεια». Έχουν τις δουλειές τους, έχουν τα παιδιά τους, έχουν το σπίτι τους (που αποπληρώνουν μέσω ενός στεγαστικού 25ετίας), έχουν 2 αυτοκίνητα και 20 μέρες διακοπές το χρόνο.

Στα όνειρά της η Μαρία ήταν μια πετυχημένη, χαρισματική, αξιοθαύμαστη και οικονομικά εύρωστη γυναίκα με μια εξαιρετική οικογένεια και ανεβασμένο κοινωνικό επίπεδο. Στην πραγματικότητα είναι μια μεσόκοπη μοναχική γυναίκα που καταφέρνει να επιβιώνει παγιδευμένη μέσα στην βαρετή της καθημερινότητα. «Υπάρχουν και χειρότερα» λέει στον εαυτό της όταν αραιά και που την ζώνουν οι προσωπικές της ανασφάλειες.

Ναι, αλλά υπάρχουν και καλύτερα! Αν η Μαρία είχε πραγματικά κυνηγήσει την επιτυχία σε κάποιο τομέα της ζωής της θα έπρεπε να αντιμετωπίσει τις απώλειες στους άλλους τομείς. Και η Μαρία δεν έχει καμία διάθεση να δώσει κάτι παραπάνω από τον εαυτό της στο «Βωμό» όπως το ονομάζει της Επιτυχίας. Είναι βολικά καθισμένη στην οικονομική θέση του τραίνου και δεν θα σηκωθεί για να πάει στην πρώτη θέση γιατί φοβάται μην χάσει και αυτήν που έχει!

            Φόβος, Ενοχές και Ανωνυμία στη γειτονιά του Βολέματος

            Αν και η Επιτυχία κατέχει μία περίοπτη θέση στην καρδιά και το μυαλό των ανθρώπων οι περισσότεροι κατατρέχονται από ένα μόνιμο φόβο και μόνο στην ιδέα ότι μπορούν να τα καταφέρουν ή ακόμη και από το ότι θα προσπαθήσουν να τα καταφέρουν. Η δικτατορία του μέτριου έχει καταφέρει να δημιουργήσει εξαιρετικές αναστολές στην συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων. Έτσι ο κάθε επίδοξος διώκτης της επιτυχίας θα έχει να τα βάλει με ένα σωρό εσωτερικούς εχθρούς πριν εξορμήσει για την κατάκτηση της κορυφής.

  • Ο Φόβος του Άγνωστου. Αν η Μαρία άρχιζε να γίνεται πετυχημένη θα αντιμετώπιζε το πρόβλημα της αλλαγής περιβάλλοντος σε διάφορους τομείς. Ξαφνικά θα βρισκόταν σε μια άγνωστη περιοχή με διαφορετικούς κανόνες και αρχές από αυτές που γνώριζε. Ο Πλούτος και η Επιρροή επηρεάζουν δραματικά τους ανθρώπους μια και τους εισάγουν σε κύκλους όπου νιώθουν ότι θα έπρεπε να αποδείξουν ξανά την αξία τους. Αυτό που δεν υπολογίζει η Μαρία είναι ότι όταν έχεις φτάσει στην κορυφή ενός βουνού μετά από σοβαρή προσπάθεια, γνωρίζεις ότι σου αξίζει και ότι δεν θα βρεθεί κανένας να σε αμφισβητήσει. Η Επιτυχία είναι μια αυστηρά προσωπική υπόθεση.
  • Ο Φόβος της Έκθεσης. Η επιθυμία της Μαρίας να παραμείνει ανώνυμη αν και πετυχημένη την εμποδίζει να εκτεθεί στη δημόσια παρατήρηση. Αυτό εν μέρει οφείλεται στο φόβο του φθόνου των άλλων. Προκειμένου να μην τη ζηλεύουν και να μην τη φθονούν παραμένει στην αφάνεια και κρατά κρυφές και τις παραμικρές έστω επιτυχίες της. Παραμένοντας αδιάφορη δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αξιοζήλευτη!
  • Οι Δηλητηριώδης Ενοχές. Έχοντας μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον που προάγει την πεπατημένη οδό και που καταδικάζει την εξερεύνηση ως χάσιμο χρόνου η Μαρία δηλητηριάζεται από τις ενοχές που της έχουν δημιουργηθεί. Δεν έχει το δικαίωμα, λέει στον εαυτό της, να σκορπίσει αλόγιστα το χρόνο και την ενέργειά της κυνηγώντας ένα όνειρο και στερώντας τα από άλλους. Επιπλέον έχει κάνει τόσα λάθη μέχρι τώρα στη ζωή της (όπως όλοι μας) που η πιο κρυφή της ενοχή είναι ότι δεν το αξίζει. Τα παπούτσια της επιτυχίας θα τα βαδίσουν άλλοι.

Βλέποντας την Επιτυχία κατάματα!

Είναι φυσικό η Επιτυχία, όπως και κάθε άλλη αλλαγή στη ζωή μας, να προκαλεί κάποια ποσότητα στρες. Είναι περίεργο όμως να αρνούμαστε να κοιτάξουμε την Επιτυχία στα μάτια μόνο και μόνο επειδή δεν έχουμε την κατάλληλη προετοιμασία. Τις περισσότερες φορές δεν μας εμποδίζει η άγνοια του δρόμου προς την κορυφή αλλά η έλλειψη σχεδίου για τα μετέπειτα βήματα. Δίνοντας μια τελευταία συμβουλή στην φανταστική Μαρία μας θα της θυμίζαμε ότι μετανιώνουμε για ότι δεν κάναμε παρά για ότι έχουμε κάνει.    


Άρθρο αρχειού
Γιώργου Σαπροβαλάκη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Ο δεκάλογος διαχείρισης των πωλητών σας.

Είναι δύσκολη αλλά και ενδιαφέρουσα πρόκληση η διαχείριση των ανθρώπων μας. Όμως τα συναισθήματα και η λογική πολλές φορές αλληλοσυγκρούονται καθώς το να θεωρηθεί κάτι επαγγελματικό ή όχι φαίνεται μόνο μετά το αποτέλεσμά του. Κρατείστε στο μυαλό σας μερικές καθαρές και δίκαιες σκέψεις και θυμηθείτε ότι πουλάτε με ανθρώπους για ανθρώπους.

1. Το ανθρώπινο δυναμικό των πωλήσεων  αποτελεί τον πρεσβευτή  της επιχείρησής σας στον πελάτη. Αν δεν βρίσκετε τους κατάλληλους να οργανώσουν την ομάδα σας, κατεβείτε εσείς στις πωλήσεις και οργανώστε όπως θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται, αν είσαστε ο πελάτης σας.

2. Δώστε σημασία στον σαφή σχεδιασμό και το άρτιο πρόγραμμα των επιθυμητών πωλήσεών σας. Οριοθετείστε  ρεαλιστικούς στόχους και σιγουρευτείτε  ότι επικοινωνούνται με βάση της εταιρική σας πολιτική. Να είστε παρόντες όταν επικοινωνούνται   και μοιράζονται οι στόχοι, ακούστε τις αντιδράσεις και σημειώστε τις νέες προτάσεις και ιδέες.

3. Η σύνδεση αμοιβών και στόχων  ενισχύει την απόδοση των εργαζομένων. Ένα καλά και δίκαια σχεδιασμένο πρόγραμμα αμοιβών  κατευθύνει σωστά τη προσοχή των πωλητών σας , η ασάφεια τους αποπροσανατολίζει.

4. Ενισχύστε την άμιλλα και τη διαφοροποίηση. Η επιχείρηση πρέπει να έχει ήδη αποφασίσει τι θα επιβραβεύει και τι θα ανταμείβει. Δώστε έδαφος στις διαφορετικές προσωπικότητες να αναπτύσσουν αποτελεσματικές τεχνικές.

5. Προωθήστε τα πιο κερδοφόρα προϊόντα ή υπηρεσίες της επιχείρησής σας και συνδέστε τα με μεταβλητές αμοιβές.

6. Οι μεταβλητές αμοιβές έχουν συνήθως τη μορφή του bonus. Μη αντικαθιστάται τα bonus με άχρηστα δώρα προς τους υπαλλήλους σας. Εργάζονται όπως όλοι , επενδύουν στον εαυτό τους και τις προσπάθειές τους, δικαιούνται να έχουν αμοιβές σε ρευστό όπως όλοι οι επενδυτές.

7. Η αναλογία του μίγματος (σταθερό τμήμα / μεταβλητό τμήμα) αμοιβών για το ανθρώπινο δυναμικό των πωλήσεων να είναι κοινή για όλους  τους ανθρώπους που συμμετέχουν στο πλάνο σας. Διαφοροποιείστε όμως ανάλογα με τη θέση και το επίπεδο ευθύνης.

8. Εκπαιδευτείτε και εκπαιδεύστε. Η εκπαίδευση της Διοίκησης είναι σημαντική προκειμένου να διαχειριστεί σωστά τα συστήματα και τα πλάνα εργασίας. Στη συνέχεια θα πρέπει να ακολουθήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα και σεμινάρια για τους πωλητές σας.

9. Δημιουργείστε και αναπτύξτε συστήματα διαχείρισης που να βολεύουν και να καθρεφτίζουν την επιχείρησή σας. Τα συστήματα καλύπτουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε πληροφορία, όπως το στάδιο της παραγωγικότητας, η ωρίμανση των δικτύων και των προϊόντων, οι συμπεριφορές των πελατών, η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων αμοιβών κλπ.

10. Μοιραστείτε τις εμπειρίες. Τακτικές συναντήσεις σε ετήσια βάση, ανά περιφέρεια  ή ανά γεωγραφική περιοχή και τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο για το σύνολο της επιχείρησής σας θα καλύψουν προβλήματα κακής επικοινωνίας, θα προλάβουν λάθη και θα δείξουν ότι η επιχείρηση είναι παρούσα και ζωντανή.


Άρθρο αρχείου

Μαριάννα Τσουλιά

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Όμιλος EPSILONNET Συμμετέχει στη Διεθνή Έκθεση Καινοτομίας και Τεχνολογίας, BEYOND

Ο Όμιλος EPSILON NET συμμετέχει για 2η φορά στην Διεθνή Έκθεση Καινοτομίας και Τεχνολογίας BEYOND που θα πραγματοποιηθεί από τις 25 έως 27 Απριλίου, στη Θεσσαλονίκη.

H BEYOND αποτελεί σημείο συνάντησης των καινοτόμων εταιριών, αλλά και τεχνολογιών αιχμής, φιλοδοξώντας να γίνει η κορυφαία διοργάνωση του είδους της στη ΝA Ευρώπη, τη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή. Στόχος της είναι να προάγει τη συνεργασία και την ανταλλαγή γνώσεων και ιδεών μεταξύ των συμμετεχόντων και να ενισχύσει την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών και επιχειρηματικών ευκαιριών. Με κεντρικό θέμα UNLOCKING POTENTIAL: The Age of AI,στο επίκεντρο της φετινής διοργάνωσης βρίσκεται η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης και οι τρόποι με τους οποίους μεταμορφώνει κάθε πτυχή της ζωής μας.

O Όμιλος EPSILON NET συμμετέχει διαχρονικά σε πρωτοβουλίες που αναβαθμίζουν το σύγχρονο επιχειρείν και αναδεικνύουν την επανάσταση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού στην Ελλάδα. Στο ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ 13 | STAND B16, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν το πλούσιο portfolio σύγχρονων ψηφιακών λύσεων για επιχειρήσεις κάθε μεγέθους και κλάδου που οδηγούν στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, καλύπτοντας τις εξειδικευμένες ανάγκες τους.

Κατά τη διάρκεια της Έκθεσης, κορυφαία στελέχη του Ομίλου, θα συμμετέχουν σε ειδικές παρουσιάσεις και workshops, αναλύοντας φλέγοντα θέματα που απασχολούν τον επιχειρηματικό κόσμο και παρουσιάζοντας τις all-in-one λύσεις της Epsilon Net

  • Σάββατο, 27/4, 12:00 – 13.00 – ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Οι αλλαγές, οι κίνδυνοι, οι λύσεις

Βασίλης Πρασσάς, Γενικός Διευθυντής EPSILON HR | Stage, Περίπτερο 15

  • Σάββατο, 27/4, 14:00 – 15:00 – EPSILON ALL in ONE: To μέλλον των ψηφιακών συναλλαγών

       Μαρία Χρυσοβιτσιώτη, Senior Consultant Epsilon SingularLogic & Χρήστος Χρυσοστομίδης, PM Office Director Epsilon SingularLogic | Stage, Περίπτερο 15

Περισσότερες πληροφορίες για την Έκθεση στο link

Continue Reading

Trending