Επιχειρηματικότητα
Έρευνα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
Δειγματοληπτική έρευνα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη διεξήγαγε για 7η συνεχόμενη φορά η Διεύθυνση Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, τα αποτελέσματα της οποίας συνοψίζονται κατωτέρω.
Σκοπός της έρευνας είναι:
- Μελέτη και αξιολόγηση του βαθμού εφαρμογής των δράσεων ΕΚΕ από τις ελληνικές επιχειρήσεις.
- Σκιαγράφηση των οφελών που προκύπτουν από τις πρακτικές ΕΚΕ στις εταιρείες.
- Παρουσίαση του ετησίου κόστους των δράσεων ΕΚΕ.
- Διερεύνηση των ανασταλτικών παραγόντων που δρουν αποτρεπτικά στην περαιτέρω υλοποίηση των εξεταζόμενων δράσεων στην ελληνική επικράτεια.
Ταυτότητα της Έρευνας
Η έρευνα διεξήχθη από τη Διεύθυνση Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group.
Χρόνος διεξαγωγής: 03.05.2018 – 25.05.2018
Μεθοδολογία: Χρησιμοποιήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις: i) μιας μόνο απάντησης ii) πολλαπλών απαντήσεων και iii) ιεράρχησης των απαντήσεων κατά σημαντικότητα με βάση συγκεκριμένη κλίμακα. Η επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων έγινε με μεθόδους περιγραφικής στατιστικής.
Δείγμα: 83 επιχειρήσεις από διάφορους κλάδους της ελληνικής οικονομίας (βιομηχανία, εμπόριο, υπηρεσίες), που δραστηριοποιούνται σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
Τομείς Εφαρμογής Δράσεων ΕΚΕ
Στην πρώτη ερώτηση διερευνήθηκε η κατανομή του συνολικού προϋπολογισμού των εταιρειών για δράσεις ΕΚΕ, στους βασικούς άξονες:
- Ανθρώπινο Δυναμικό
- Περιβάλλον
- Κοινωνία
- Αγορά
Tο κονδύλια που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καταλαμβάνουν την πρώτη θέση με μερίδιο 39% το 2018 (διάγραμμα 1). Θα πρέπει να τονιστεί ότι η κατηγορία του Ανθρώπινου Δυναμικού καταλαμβάνει διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο, με τα ποσοστά της να κυμαίνονται άνω του 30% από το πρώτο έτος εκπόνησης της παρούσας έρευνας (2011), ενώ τα τελευταία έτη το ποσοστό της κινείται ανοδικά (2016: 34%, 2017: 37%). Διαπιστώνεται δηλαδή ότι οι επιχειρήσεις δίνουν πολύ μεγάλη έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό τους και προσπαθούν να διατηρήσουν ικανοποιημένους τους εργαζομένους τους, βελτιώνοντας το εργασιακό περιβάλλον με σκοπό την αύξηση της παραγωγικότητά τους. Κυριότερες δράσεις ΕΚΕ που σχετίζονται με το ανθρώπινο δυναμικό είναι μεταξύ άλλων η παροχή ίσων ευκαιριών στους εργαζομένους και οι δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού.
Κόστος Δράσεων ΕΚΕ Εντούτοις, από την έρευνα προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις δίνουν μεγάλη βαρύτητα και στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο καθώς δράσεις που αφορούν την Κοινωνία καταλαμβάνουν μερίδιο 26%, ενώ ακολουθούν το Περιβάλλον με 21% και η Αγορά με 14%.
Καθώς η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ωριμάζει σαν θεσμός στο ελληνικό επιχειρείν, κρίθηκε σκόπιμο να διερευνηθεί το ύψος των κονδυλίων που δαπανούν οι επιχειρήσεις για δράσεις ΕΚΕ. Σύμφωνα με τα δεδομένα του διαγράμματος 2, η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως €200.000. Το 1/4 σχεδόν (24%) των επιχειρήσεων δαπανά από €200.000 έως €1 εκατ., ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από €1 εκατ. έως και €5 εκατ.
Πολύ ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις αύξησαν τα έξοδά τους για ενέργειες ΕΚΕ το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Δράσεις ΕΚΕ που εφαρμόζουν οι εταιρείες
Στη συνέχεια αναλύεται ο βαθμός εφαρμογής ορισμένων εκ των κυριότερων δράσεων ΕΚΕ από τις εταιρείες του δείγματος ανά κύριο άξονα.
Ανθρώπινο Δυναμικό
Το 89% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσε ότι παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους τους εργαζομένους (ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, εθνικότητας κλπ.) σε βαθμό «πολύ» ή «πάρα πολύ» (διάγραμμα 4). Επιπλέον, το 84% των επιχειρήσεων προσφέρει δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού. Και οι δυο αυτές δράσεις αποτελούν προτεραιότητα για τις εταιρείες, καθώς συγκεντρώνουν ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά που διαχρονικά κινούνται υψηλότερα του 80%. Ακολουθεί η παροχή πρόσθετης ιατροφαρμακευτικής κάλυψης στο προσωπικό, όπου παραπάνω από τις μισές εταιρείες του δείγματος (55%) εφαρμόζουν τη συγκεκριμένη δράση στο μέγιστο βαθμό («πάρα πολύ»).
Κοινωνία
Η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών του δείγματος (73%) δήλωσε ότι πραγματοποιεί δωρεές και χορηγίες σε χρήμα ή/και είδος σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό (διάγραμμα 5). Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αρχίζουν να αυξάνουν τις δράσεις τους στον συγκεκριμένο τομέα. Σε αρκετά σημαντικό βαθμό φαίνεται να υποστηρίζονται τόσο οι δράσεις σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες (66%), όσο και οι καλλιτεχνικές, αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις (53%).
Περιβάλλον
Οι εταιρείες εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν το Περιβάλλον (διάγραμμα 6), φαίνεται να υιοθετούνται σε μεγάλο βαθμό από τις επιχειρήσεις. Το 75% των εταιρειών του δείγματος εφαρμόζουν εσωτερικά προγράμματα ανακύκλωσης σε μεγάλο βαθμό («πολύ» ή «πάρα πολύ»). Ακολουθεί η εφαρμογή προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας και διαχείρισης αποβλήτων (74%) και η ένταξη στην επιχείρηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με εθνικά/διεθνή πρότυπα (π.χ. ISO 14001, EMAS κλπ.) με ποσοστό 58%.
Αγορά
Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν την αγορά φαίνεται να υιοθετούνται σε ικανοποιητικό βαθμό από τις επιχειρήσεις του δείγματος. Ωστόσο, παρατηρούνται αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις έρευνες των προηγούμενων ετών. Η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (π.χ. ISO 9000 κλπ.) ακολουθείται σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό («πολύ» και «πάρα πολύ») από το 85% των εταιρειών, αν και το εν λόγω ποσοστό εμφανίζεται μειωμένο κατά 9 μονάδες σε σχέση με το 2016 που είχε ανέλθει στο 94%. Προγράμματα ΕΚΕ που αναφέρονται στους καταναλωτές (π.χ. διαδικασίες μέτρησης και διαχείρισης παραπόνων κλπ.) εφαρμόζει σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» μεγάλο βαθμό το 67% των εταιρειών. Αντιθέτως, η χρήση κριτηρίων ΕΚΕ στην επιλογή προμηθευτών ή συνεργατών εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε περιορισμένη σχετικά κλίμακα, αφού το 55% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι εφαρμόζει τη συγκεκριμένη δράση από «καθόλου» έως «μέτρια» (διάγραμμα 7).
Οφέλη των εταιρειών από τις δράσεις ΕΚΕ
Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις αξιολόγησαν με το μεγαλύτερο βαθμό σημαντικότητας («πάρα πολύ» και «πολύ») την ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) ως το κυριότερο όφελος που έχουν από τις πρακτικές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (πίνακας 1). Ακολούθησαν με ποσοστό 86% τόσο η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο όσο και η προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρώπινου δυναμικού, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις φαίνεται να αντιλαμβάνονται τη σημασία της ΕΚΕ για την κοινωνία και για τους εργαζομένους τους.
Πίνακας 1. Οφέλη των εταιρειών από την εφαρμογή πρακτικών ΕΚΕ (2018) | |||||
Οφέλη ΕΚΕ | Βαθμός Σημαντικότητας | ||||
Καθόλου | Λίγο | Μέτρια | Πολύ | Πάρα Πολύ | |
Ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) | 2% | 2% | 6% | 47% | 43% |
Συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο | – | 4% | 10% | 30% | 56% |
Προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρωπίνου δυναμικού (άριστο εργασιακό περιβάλλον, ίσες ευκαιρίες κλπ.) | 4% | – | 10% | 58% | 28% |
Βελτίωση της απόδοσης / παραγωγικότητας των εργαζομένων | – | – | 24% | 54% | 22% |
Μεγαλύτερη ικανοποίηση και διατηρησιμότητα των πελατών | 6% | 8% | 16% | 45% | 25% |
Βελτίωση σχέσεων με το επιχειρηματικό περιβάλλον | 6% | 8% | 27% | 42% | 17% |
Παροχή μεγαλύτερης αξίας στους μετόχους (π.χ. μέσω της ένταξης σε ειδικούς δείκτες αξιολόγησης ΕΚΕ κλπ.) | 14% | 13% | 17% | 35% | 21% |
Αύξηση πωλήσεων | 15% | 17% | 31% | 31% | 6% |
Φοροελαφρύνσεις | 27% | 23% | 35% | 15% | – |
Βαθμός Εφαρμογής Πρακτικών ΕΚΕ στην Ελλάδα
Οι μεγάλες εταιρείες της εγχώριας οικονομίας αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και φαίνεται ότι την κατατάσσουν αρκετά ψηλά στις επιχειρηματικές τους δράσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι, η ΕΚΕ θεωρείται «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντική στο 89% των επιχειρήσεων του δείγματος (διάγραμμα 8), ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση την περσινή έρευνα.
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες θεωρούν ότι η ΕΚΕ δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων (ανεξαρτήτως μεγέθους). Ειδικότερα, σε ερώτηση για το βαθμό υιοθέτησης των δράσεων ΕΚΕ από τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, το μεγαλύτερο ποσοστό των εταιρειών του δείγματος (66%) θεωρεί ότι ο βαθμός διείσδυσης/εφαρμογής πρακτικών ΕΚΕ στην παρούσα φάση κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα και μόλις το 4% του δείγματος θεωρεί ότι η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη εφαρμόζεται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό από τις εγχώριες επιχειρήσεις (διάγραμμα 9).
Από τα παραπάνω συμπεραίνεται ότι υπάρχουν ακόμη σημαντικά ανάπτυξης προκειμένου η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη να εφαρμοστεί αφενός σε μεγαλύτερο ποσοστό εταιρειών και αφετέρου σε ευρύτερο φάσμα δραστηριοτήτων.
Ως οι κυριότεροι παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην υλοποίηση πρακτικών ΕΚΕ αναδείχθηκαν η τρέχουσα οικονομική συγκυρία και το οικονομικό κόστος, οι οποίοι κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στην αξιολόγηση των εταιρειών του δείγματος, με 22% και 20% αντίστοιχα, όπως άλλωστε και στην περσινή έρευνα. Ακολουθεί η έλλειψη κινήτρων με 18% και η ελλιπής ενημέρωση των πολιτών για την έννοια της ΕΚΕ με 15%.Ανασταλτικοί Παράγοντες Υλοποίησης Δράσεων ΕΚΕ
Συμπεράσματα της Έρευνας
Τα κυριότερα αποτελέσματα της αναφερόμενης πρωτογενούς έρευνας συνοψίζονται στα εξής:
- Δυο στις τρεις εταιρείες του δείγματος (66%) θεωρεί ότι ο βαθμός εφαρμογής των πρακτικών ΕΚΕ από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων εξακολουθεί να κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα.
- Οι ενέργειες των εταιρειών που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καλύπτουν το μεγαλύτερο μερίδιο (39% το 2018) στο συνολικό τους προϋπολογισμό για δράσεις ΕΚΕ.
- Η πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως €200.000 σε ετήσια βάση, το 24% των επιχειρήσεων δαπανά από €200.000 έως €1 εκατ., ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από €1 εκατ. έως και €5 εκατ.
- Ορισμένες από τις κυριότερες πρακτικές ΕΚΕ που εφαρμόζονται σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό από τις εταιρείες του δείγματος είναι οι εξής: α) η παροχή ίσων ευκαιριών προς όλους τους εργαζομένους (89%), β) η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (85%) και γ) παροχή δυνατοτήτων εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού (84%).
- Η ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας και η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο αξιολογήθηκε από το 90% και το 86% αντίστοιχα των εταιρειών του δείγματος ως «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό όφελος που επιφέρουν οι δράσεις ΕΚΕ.
- Τέλος, η τρέχουσα οικονομική συγκυρία με ποσοστό 22% και το οικονομικό κόστος με 20% θεωρούνται οι κυριότεροι ανασταλτικοί παράγοντες υλοποίησης ΕΚΕ από τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Συμπερασματικά, οι μεγαλύτερου μεγέθους επιχειρήσεις προβαίνουν σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), καθώς αυτές συνήθως έχουν την οικονομική επιφάνεια να προβληθούν σε δαπανηρά μέσα επικοινωνίας μεγάλης απήχησης, όπως είναι η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα έντυπα μέσα ή ακόμα και να «τρέξουν» μεγάλες καμπάνιες ηλεκτρονικής προώθησης σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η ΕΚΕ δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται απλά ως ένα πρόσθετο κόστος από τις επιχειρήσεις, αλλά ως επένδυση με συγκεκριμένους στόχους, μετρήσιμα αποτελέσματα και οφέλη, που αφορούν τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και το κοινωνικό σύνολο. Ως εκ τούτου, κρίσιμα σημεία θεωρούνται η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των καταναλωτών, η εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων και η υιοθέτηση κατάλληλων πρωτοβουλιών και στρατηγικών από την πλευρά της πολιτείας που θα ενθαρρύνουν μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των βέλτιστων πρακτικών ΕΚΕ.
Σύνταξη Μελέτης & Έρευνας για την ΕΚΕ
Σταματίνα Παντελαίου Νίκος Ταβουλάρης
Director Senior Consultant
Economic Research & Sectorial Studies Economic Research & Sectorial Studies
H ICAP Group – με 1.000 εργαζομένους – είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με ισχυρή παρουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance το 2007, έχει αναπτυχθεί ραγδαία και σήμερα παρέχει μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 κατηγορίες:
Credit Risk Services, Marketing & Sales Solutions, Management Consulting και People & Employment Solutions. Περισσότερες πληροφορίες στο www.icap.gr
Ακολουθήστε την ΙCAP Group στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης:
Λογότυπο ICAP Group
Μπορείτε να λάβετε το αρχείο από την ακόλουθη διεύθυνση: http://dir.icap.gr/mailimages/PublishingServer/ICAPGroup.jpg
Φωτογραφία κας Σταματίνας Παντελαίου, Director Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών Ομίλου ΙCAP
Μπορείτε να λάβετε τo αρχείο από την ακόλουθη διεύθυνση:
http://dir.icap.gr/mailimages/PublishingServer/Pantelaiou_Stamatina.jpg
Φωτογραφία κ. Νίκου Ταβουλάρη, Senior Consultant Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών Ομίλου ΙCAP Μπορείτε να λάβετε τo αρχείο από την ακόλουθη διεύθυνση:
http://dir.icap.gr/mailimages/PublishingServer/Νίκος Ταβουλάρης.JPG
Περισσότερες Πληροφορίες:
Γραφείο Τύπου Oμίλου ICAP
Φρατζέσκα Σιδερή, Communications & Marketing Manager
T: 210 7200 495 | 693 673 5 143 | F: 213 0173 495
Προγράμματα
Συνεργασία Hatzi Filax Group & EFCC: Εκπαίδευση ProjectManagement
Η Hatzi Filax Group σε συνεργασία με την εταιρία EFCC, ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα
υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα το Project Management, από το
εκπαιδευτή κ. Σαράντη Κούγιου. Το σεμινάριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στις
εγκαταστάσεις της EFCC, διήρκησε 16 ώρες και προσέφερε στους συμμετέχοντες μοναδικές
γνώσεις και πρακτικά εργαλεία για την επιτυχή διαχείριση έργων σε απαιτητικά
επαγγελματικά περιβάλλοντα.
Το πρόγραμμα επικεντρώθηκε σε κομβικά ζητήματα διαχείρισης έργων, όπως η ανάλυση
απαιτήσεων, ο σχεδιασμός και η οργάνωση έργων, η βέλτιστη διαχείριση πόρων, η
παρακολούθηση προόδου και η διαχείριση ρίσκου. Με βάση τις ανάγκες της σύγχρονης
αγοράς, οι συμμετέχοντες εκπαιδεύτηκαν σε πρακτικές λύσεις και μεθοδολογίες, που τους
βοηθούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις προκλήσεις του επαγγελματικού τους
χώρου.
Η συνεργασία της Hatzi Filax Group με την EFCC για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του
συγκεκριμένου προγράμματος αποτελεί ακόμα μία απόδειξη της αφοσίωσης της εταιρείας
στη συνεχή ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της, επενδύοντας στην εκπαίδευση και την
επαγγελματική ενδυνάμωση των εργαζομένων της. Η EFCC δεσμεύεται να συνεχίσει τη
στρατηγική της για την παροχή εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών υψηλού επιπέδου, που
ενισχύουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες του προσωπικού της.
Ο κος Eυσταθίου Αθανάσιος, CEO της EFCC, δήλωσε ότι:
“Ευχαριστούμε την εταιρία Hatzi Filax Group, που μας επέτρεψε να υλοποιήσουμε αυτό το
ολοκληρωμένο σεμινάριο για τη Διαχείριση Έργων. Η συμμετοχή και οι γνώσεις που αποκτήθηκαν
από τους εργαζομένους μας, αποτελούν ένα ακόμα σημαντικό βήμα στην ενίσχυση των δεξιοτήτων
τους και την επιτυχία των μελλοντικών μας στόχων. Στην EFCC, πιστεύουμε ακράδαντα πως η
επένδυση στην κατάρτιση του προσωπικού μας αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη συνεχή
πρόοδο και την καινοτομία της εταιρείας. Η συνεργασία μας με την Hatzi Filax, καθώς και οι
πολύτιμες γνώσεις που μοιράστηκε ο κ. Σαράντης Κούγιου ενισχύουν την ικανότητα της ομάδας μας
να διαχειρίζεται σύνθετες απαιτήσεις έργων. Μαζί, θέτουμε τις βάσεις για μελλοντική επιτυχία και
καινοτομία.”
H κα Ευσταθίου Ελίνα, HR Coordinator της EFCC δήλωσε ότι:
“Η εξέλιξη και η φροντίδα των ανθρώπων μας βρίσκεται στο επίκεντρο για την EFCC. Η συνεργασία
μας με τη Hatzi Filax Group για την παροχή εκπαίδευσης στη Διαχείριση Έργων αποτελεί μέρος των
συνεχιζόμενων προσπαθειών μας να προσφέρουμε στην ομάδα μας πρακτικές δεξιότητες που
ενισχύουν την καθημερινή τους εργασία. Το σεμινάριο υπό την καθοδήγηση του κ. Κούγιου έδωσε
στους συνεργάτες μας νέες μεθοδολογίες για την αποτελεσματική διαχείριση έργων, βοηθώντας
τους στην αντιμετώπιση των προκλήσεων με αυτοπεποίθηση και ακρίβεια.
Προγράμματα
Επιχειρηματική Αποστολή ENTERPRISE GREECE, ΕΒΕΑ, ΣΕΒ και ΣΕΒΕ στην Βουλγαρία
Σημαντικές ευκαιρίες σε βασικούς κλάδους της ελληνικής
οικονομίας ανέδειξε η επιχειρηματική αποστολή στην Βουλγαρία που διοργάνωσε η
Enterprise Greece, το ΕΒΕΑ, ο ΣΕΒ και ο ΣΕΒΕ, σε συνεργασία με το Εμπορικό και
Βιομηχανικό Επιμελητήριο Βουλγαρίας και το Γραφείο Ο.Ε.Υ. της Πρεσβείας της
Ελλάδος στην Σόφια οπου πραγματοποιήθηκε Επιχειρηματικό Forum στο κτίριο
του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Βουλγαρίας και συμμετείχαν 15
ελληνικές επιχειρήσεις από τους κλάδους των τροφίμων/ποτών, ενέργειας,
κατασκευών/δομικών υλικών, real estate/τουρισμού και τεχνολογίας. Στο πλαίσιο του
Επιχειρηματικού Φόρουμ πραγματοποιήθηκαν σχεδόν 150 συναντήσεις ελληνικών
επιχειρήσεων με αντίστοιχες βουλγαρικές. Την πρώτη ημέρα της επίσκεψης, η Πρεσβεία της Ελλάδας στη Σόφια παρέθεσε δεξίωση στην Πρεσβευτική Κατοικία προς τιμήν των μελών της Αντιπροσωπείας.
Η οικονομία της Βουλγαρίας είναι μια οικονομία μεσαίου εισοδήματος, με το νόμισμά
της να έχει συνδεθεί με το ευρώ και να αναμένει την ένταξή της στην ευρωζώνη. Η
χώρα προσχώρησε στη ζώνη Σένγκεν. Παρόλο που οι παγκόσμιες
προκλήσεις και κάποιες εσωτερικές προκλήσεις έχουν οδηγήσει σε μείωση των
εξαγωγών της, η συμβολή των διαρθρωτικών ταμείων της ΕΕ έχει διαδραματίσει
κρίσιμο ρόλο στην ανάκαμψη των επενδύσεων. Η αγοραστική δύναμη του πληθυσμού
της κινείται ανοδικά τα τελευταία χρόνια, φτάνοντας τα 214,061 δισ. δολάρια,
κατατάσσοντας τη χώρα στην 75η θέση παγκοσμίως. Οι προοπτικές παραμένουν
θετικές για την οικονομία της, η οποία προσανατολίζεται σε περαιτέρω εκσυγχρονισμό.
Στο Επιχειρηματικό Φόρουμ, η κα Σοφία Κουνενάκη
Εφραίμογλου, Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, δήλωσε ότι: «Η Βουλγαρία αναδεικνύεται τα
τελευταία χρόνια σε σημαντικό στρατηγικό και οικονομικό εταίρο της Ελλάδας. Η
γεωγραφική εγγύτητα, το κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο, αλλά και οι ιστορικοί δεσμοί
φιλίας, μας παρέχουν το ιδανικό υπόβαθρο για την εμβάθυνση της συνεργασίας μας.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Βουλγαρία αποτελούν λαμπρό
παράδειγμα αυτής της συνεργασίας με ετήσιο κύκλο εργασιών που αγγίζει τα 4 δισ.
ευρώ. Οι Έλληνες επιχειρηματίες έχουν βρει στην Βουλγαρία ένα ευνοϊκό περιβάλλον
ανάπτυξης, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχει η βουλγαρική αγορά. Οι τομείς
της ενέργειας, των κατασκευών, των logistics, της τεχνολογίας και των υπηρεσιών βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της επιχειρηματικής συνεργασίας, δημιουργώντας
σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες.
Πάνω σε αυτές τις ισχυρές βάσεις, έχουμε τη δυνατότητα να αναπτύξουμε νέες,
γόνιμες επιχειρηματικές συμπράξεις, αξιοποιώντας συμπληρωματικούς πόρους και
πλεονεκτήματα. Τομείς όπως τα επώνυμα τρόφιμα και ποτά, τα φαρμακευτικά
προϊόντα και τα καλλυντικά, ο μηχανολογικός και ηλεκτρονικός εξοπλισμός, τα δομικά
υλικά, τα χημικά και οι τεχνολογίες περιβάλλοντος, παρουσιάζουν εξαιρετικές
δυνατότητες για αμοιβαία επωφελείς συνεργασίες. Έχουμε, επίσης, ένα λαμπρό πεδίο
συνεργασίας όσον αφορά την υποστήριξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, η οποία
λειτουργεί ως επιταχυντής καινοτομίας και ανάπτυξης για το σύνολο της κάθε
οικονομίας. Έχουμε ήδη την καλή εμπειρία της συνεργασίας με το Επιμελητήριο και το
Πανεπιστήμιο του Ruse της Βουλγαρίας, στο πλαίσιο του διασυνοριακού
προγράμματος Gazelle, το οποίο υλοποιήθηκε με εξαιρετικά αποτελέσματα. Θεωρώ ότι
μπορούμε να επιδιώξουμε νέες συμπράξεις σε αυτόν τον τομέα, προς όφελος των
οικοσυστημάτων και των οικονομιών μας. Ως ΕΒΕΑ συνεχίζουμε να εργαζόμαστε
συστηματικά για τη διεύρυνση της συνεργασίας και την ενίσχυση των εμπορικών
δεσμών μεταξύ της Ελλάδας και της Βουλγαρίας».
Η κα Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Enterprise
Greece, παρουσίασε στους εκπροσώπους των παρευρισκόμενων βουλγαρικών
επιχειρήσεων την επενδυτική πρόταση της Ελλάδας. Στην ομιλία της, εστίασε στα
πρόσφατα μακροοικονομικά δεδομένα, στις μεταρρυθμίσεις που έχουν υλοποιηθεί για
τη διαμόρφωση ενός ελκυστικού και δυναμικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος,
καθώς και στην είσοδο διεθνώς αναγνωρισμένων ομίλων στη χώρα. Επιπλέον,
παρουσίασε τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και επενδυτικά κίνητρα που
προσφέρει η Ελλάδα. Η κα Αλεξανδροπούλου δήλωσε ότι: «Η Βουλγαρία είναι ο
σημαντικότερος οικονομικός και εμπορικός εταίρος της Ελλάδας στη Νοτιοανατολική
Ευρώπη και ένας από τους κορυφαίους εταίρους μας παγκοσμίως. Η γεωγραφική μας
εγγύτητα, η εκτεταμένη παρουσία ελληνικών επιχειρήσεων στην Βουλγαρία, οι
αυξανόμενες τουριστικές ανταλλαγές και η φήμη των ελληνικών προϊόντων έχουν
παίξει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση των οικονομικών και εμπορικών μας δεσμών.
Αυτές οι βαθιά ριζωμένες σχέσεις επιτρέπουν την αναβάθμιση της συνεργασίας μας και
σε νέους τομείς».
H κα Βίκυ Μακρυγιάννη, Διευθύντρια Διεθνών Σχέσεων και Περιφερειακής Ανάπτυξης
στον ΣΕΒ, δήλωσε ότι «Η εγγύτητα και οι παραδοσιακά καλές σχέσεις μεταξύ Ελλάδας
και Βουλγαρίας, αποτελούν έναν ακρογωνιαίο λίθο για την περαιτέρω ανάπτυξη των
διμερών μας εμπορικών σχέσεων σε πολλούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Παρά
την παρουσία μεγάλου αριθμού ελληνικών επιχειρήσεων και του ενισχυμένου
διμερούς εμπορίου, ευκαιρίες συνεχίζουν να υπάρχουν στα επώνυμα και ποιοτικά
προϊόντα του κλάδου τροφίμων και ποτών, στα φαρμακευτικά προϊόντα-καλλυντικά
και τον ιατρικό εξοπλισμό, στα μηχανήματα και εξαρτήματα (Μηχανολογικός και
ηλεκτρονικός-ηλεκτρολογικός εξοπλισμός), στα χημικά προϊόντα, στις κατασκευές και
τα δομικά υλικά, καθώς και στις περιβαλλοντικές τεχνολογίες. Η πολιτισμική και
γεωγραφική εγγύτητα (χαμηλό κόστος μεταφοράς), το καλό όνομα που έχουν
αποκτήσει τα ελληνικά προϊόντα στη χώρα τα τελευταία χρόνια, καθώς και η
αυξανόμενη αγοραστική δύναμη των Βούλγαρων καταναλωτών, καθιστούν την
Βουλγαρία μία πολλά υποσχόμενη αγορά για τους Έλληνες εξαγωγείς.
Ο κος. Παναγιώτης Χασάπης, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ – Συνδέσμου
Εξαγωγέων, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι: Η διαχρονικά στενή εμπορική συνεργασία
μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας σημειώνει πρόσθετη ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία
έτη, με τη συνολική αξία των διμερών συναλλαγών να διπλασιάζεται, αγγίζοντας το 3% περίπου του ελληνικού ΑΕΠ. Παρά την πρόοδο, το εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών έχει λόγω της δυναμικής του περαιτέρω περιθώρια βελτίωσης. Λόγω της βαθιάς γνώσης που διαθέτουμε για τη συγκεκριμένη αγορά,
τονίζουμε ότι το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στις ελλιπείς υποδομές μεταφορών, όπως οι παλαιωμένες σιδηροδρομικές γραμμές και οι καθυστερήσεις στα σύνορα, κάτι το οποίο επηρεάζει την ταχύτητα και το κόστος του εμπορίου. Τα εμπόδια
στην άνθιση του εμπορίου θα αμβλυνθούν με την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών
συνδέσεων και την ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών συνοριακών διασυνδέσεων.
Παραδείγματα επενδύσεων περιλαμβάνουν τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής
γραμμής Θεσσαλονίκης – Σόφιας, ενώ θετική εξέλιξη είναι η έναρξη λειτουργίας του
διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας, που ενισχύει τη
μεταφορά ενέργειας. Τέλος, απαραίτητη κρίνεται η ενίσχυση των συνεργειών και η
καλύτερη ενημέρωση, για την επίτευξη του απώτερου σκοπού, αυτού της
διασυνοριακής συνεργασίας.
Η αποστολή πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Συνδέσμου Βιομηχανιών
Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας, του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων &
Βιομηχανιών, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών Πελοποννήσου και Δυτικής
Ελλάδας, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Στερεάς Ελλάδας και του Συνδέσμου
Βιομηχανιών Αττικής-Πειραιώς.
Στην αποστολή συμμετείχαν εκπρόσωποι από τις ακόλουθες ελληνικές επιχειρήσεις:
1 AGROVIM S.A.
2 ECONERGY GREECE
3 ELEA CRETA – ELEA LAND
4 ELVIDA FOODS SA
5 G. GLENTOS SA – KIBO CABINS
6 HOBSIDO
7 KOURTIDIS GROUP OF COMPANIES
8 LOULIS FOOD INGREDIENTS S.A.
9 MATTHAIOS & SOTIRIOS NAOUMIS GP
10 MEDITERRANEAN PALACE HOTEL
11 M&N FOODS PC
12 POBUCA
13 PORTOKALLIDIS PLASTICS
14 SYSTECOM SA
15 TACHAS BROS CO
Enterprise Greece
Η Εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου
Α.Ε.) είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών,
για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, με
στόχο να προβάλλει τη χώρα ως ελκυστικό επενδυτικό προορισμό και να προωθεί τα
ανταγωνιστικά εξαγωγικά προϊόντα και υπηρεσίες της Ελλάδας.
Παρουσίαση
«Δύο Χρόνια ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Επένδυση στο Μέλλον των Νέων με Υποτροφίεςστα παιδιά των εργαζομένων και Τιμητικές Διακρίσεις σε Στελέχη, σε συνεργασία με την Hatzi Filax Group»
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για τον εορτασμό των 2 χρόνων λειτουργίας της
ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, στο εκπαιδευτικό κέντρο της εταιρίας.
Σε συνεργασία με την Hatzi Filax Group, απονεμήθηκαν υποτροφίες και τιμητικοί έπαινοι στα παιδιά
των εργαζομένων της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ που πέτυχαν την εισαγωγή τους στις Ανώτατες
Εκπαιδευτικές Σχολές. Επιπλέον, τιμήθηκαν και διακρίθηκαν στελέχη και εσωτερικοί εκπαιδευτές της
ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ για την αφοσίωση και συνεισφορά τους στην ανάπτυξη του Οργανισμού.
Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, πιστή στις αξίες της για την υποστήριξη και ενίσχυση των νέων φοιτητών
τίμησε τους επιτυχόντες για τις προσπάθειές τους, επιβραβεύοντας παράλληλα την είσοδο τους στα
πανεπιστήμια με τη χορήγηση υποτροφιών.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, στελέχη της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ,
καθώς και γονείς, οι οποίοι χειροκρότησαν θερμά τους νέους για τις επιτυχίες τους, εκφράζοντας τις
ευχές τους για μια επιτυχημένη ακαδημαϊκή πορεία. Οι παρευρισκόμενοι είχαν επίσης την ευκαιρία να
παρακολουθήσουν ομιλίες από τους επικεφαλής της Ακαδημίας, οι οποίοι παρουσίασαν το όραμα και
τις μελλοντικές προοπτικές της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή της στην
υποστήριξη της νέας γενιάς.
Η κα Αθηνά Χριστοδουλάκη, Διευθύντρια της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, δήλωσε ότι:
«Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία HATZI FILAX GROUP για τη στήριξη και τη συνεργασία. Η
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ παραμένει προσηλωμένη στην ανάπτυξη και υποστήριξη των εργαζομένων
της, ενώ παράλληλα επιβεβαιώνει το κοινωνικό της πρόσωπο, επενδύοντας στο μέλλον των νέων και
ενισχύοντας τις επαγγελματικές τους προοπτικές. Με συνέπεια και όραμα, συνεχίζουμε να
προσφέρουμε ευκαιρίες προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, μέσα από δράσεις που προάγουν
τη γνώση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.
Ο κος Γιώργος Κατωπόδης, Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, δήλωσε
ότι: «Είμαστε υπερήφανοι που γιορτάζουμε τη 2η επέτειο της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, έναν θεσμό
που αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στη δέσμευσή μας για συνεχή μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ έχει εκπαιδεύσει και έχει βοηθήσει στην
επαγγελματική εξέλιξη των περισσοτέρων εργαζομένων της εταιρείας μας, μέσω σεμιναρίων,
εργαστηρίων και εξειδικευμένων προγραμμάτων κατάρτισης, βοηθώντας τους αρχικά να βελτιώσουν
τις δεξιότητές τους και στη συνέχεια να διαπρέψουν στους ρόλους τους. Καθώς αποτελεί σημαντική
παράμετρο της στρατηγικής μας θέλουμε συνεχώς να αναπτύσσουμε τους ανθρώπους μας και
παραμένουμε πάντα δίπλα τους, αφοσιωμένοι στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας ανάπτυξης,
επιτυχίας και εξέλιξης.
Ευχαριστώ θερμά την ομάδα της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, εσωτερικούς
εκπαιδευτές και τους συνεργάτες μας, για την προσπάθεια τους και τα εξαιρετικά τους αποτελέσματα».
Η κα Χάτζη Σκευοφύλακα, Ceo & Founder της Hatzi Filax Group, δήλωσε ότι: « Με ιδιαίτερη χαρά και
υπερηφάνεια γιορτάζουμε τα δύο χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ.
Μέσα σε αυτό το διάστημα, έχουμε καταφέρει να εξοπλίσουμε χιλιάδες επαγγελματίες με τις δεξιότητες
και τις γνώσεις που απαιτούνται για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του συνεχώς μεταβαλλόμενου
επιχειρηματικού κόσμου. Η επένδυση στο reskilling και upskilling των ανθρώπων μας είναι στρατηγική
επιλογή που έχει ήδη αρχίσει να αποδίδει θετικά αποτελέσματα. Ευχαριστώ θερμά όλους τους
συνεργάτες και εσωτερικούς εκπαιδευτές της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ που συνέβαλαν στην επιτυχία
της, καθώς και τους εργαζομένους που αγκάλιασαν την ευκαιρία για προσωπική και επαγγελματική
ανάπτυξη. Είμαστε δεσμευμένοι να συνεχίσουμε με το ίδιο πάθος και αφοσίωση, διασφαλίζοντας ότι η
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ θα παραμείνει πρωτοπόρος στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των ηγετών του
αύριο.»
Η Hatzi Filax Group, μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, υπογραμμίζει τη δέσμευσή της στη συνεχή
ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ – ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, με στόχο
την ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων και την προσφορά ανώτερων υπηρεσιών προς τους
πελάτες της.
Η συνεργασία της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ με την Hatzi Filax Group αποδεικνύει ότι οι στρατηγικές
εταιρικές συνεργασίες μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στους νέους, ενισχύοντας τις
δυνατότητες τους για ακαδημαϊκή και επαγγελματική επιτυχία.
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Τουρισμός
Το Μέλλον του Τουρισμού
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα