Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Έρευνα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Δειγματοληπτική έρευνα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη διεξήγαγε για 7η συνεχόμενη φορά η Διεύθυνση Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, τα αποτελέσματα της οποίας συνοψίζονται κατωτέρω.

Σκοπός της έρευνας είναι:

  • Μελέτη και αξιολόγηση του βαθμού εφαρμογής των δράσεων ΕΚΕ από τις ελληνικές επιχειρήσεις.
  • Σκιαγράφηση των οφελών που προκύπτουν από τις πρακτικές ΕΚΕ στις εταιρείες.
  • Παρουσίαση του ετησίου κόστους των δράσεων ΕΚΕ.
  • Διερεύνηση των ανασταλτικών παραγόντων που δρουν αποτρεπτικά στην περαιτέρω υλοποίηση των εξεταζόμενων δράσεων στην ελληνική επικράτεια.

 

Ταυτότητα της Έρευνας

Η έρευνα διεξήχθη από τη Διεύθυνση Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group.

Χρόνος διεξαγωγής: 03.05.2018 – 25.05.2018

Μεθοδολογία: Χρησιμοποιήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις: i) μιας μόνο απάντησης ii) πολλαπλών απαντήσεων και iii) ιεράρχησης των απαντήσεων κατά σημαντικότητα με βάση συγκεκριμένη κλίμακα. Η επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων έγινε με μεθόδους περιγραφικής στατιστικής.

Δείγμα: 83 επιχειρήσεις από διάφορους κλάδους της ελληνικής οικονομίας (βιομηχανία, εμπόριο, υπηρεσίες), που δραστηριοποιούνται σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Τομείς Εφαρμογής Δράσεων ΕΚΕ

Στην πρώτη ερώτηση διερευνήθηκε η κατανομή του συνολικού προϋπολογισμού των εταιρειών για δράσεις ΕΚΕ, στους βασικούς άξονες:

  • Ανθρώπινο Δυναμικό
  • Περιβάλλον
  • Κοινωνία
  • Αγορά

Tο κονδύλια που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καταλαμβάνουν την πρώτη θέση με μερίδιο 39% το 2018 (διάγραμμα 1). Θα πρέπει να τονιστεί ότι η κατηγορία του Ανθρώπινου Δυναμικού καταλαμβάνει διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο, με τα ποσοστά της να κυμαίνονται άνω του 30% από το πρώτο έτος εκπόνησης της παρούσας έρευνας (2011), ενώ τα τελευταία έτη το ποσοστό της κινείται ανοδικά (2016: 34%, 2017: 37%). Διαπιστώνεται δηλαδή ότι οι επιχειρήσεις δίνουν πολύ μεγάλη έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό τους και προσπαθούν να διατηρήσουν ικανοποιημένους τους εργαζομένους τους, βελτιώνοντας το εργασιακό περιβάλλον με σκοπό την αύξηση της παραγωγικότητά τους. Κυριότερες δράσεις ΕΚΕ που σχετίζονται με το ανθρώπινο δυναμικό είναι μεταξύ άλλων η παροχή ίσων ευκαιριών στους εργαζομένους και οι δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού.


Κόστος Δράσεων ΕΚΕ
          Εντούτοις, από την έρευνα προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις δίνουν μεγάλη βαρύτητα και στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο καθώς δράσεις που αφορούν την  Κοινωνία καταλαμβάνουν μερίδιο 26%, ενώ ακολουθούν το Περιβάλλον με 21% και η Αγορά με 14%.

Καθώς η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ωριμάζει σαν θεσμός στο ελληνικό επιχειρείν, κρίθηκε σκόπιμο να διερευνηθεί το ύψος των κονδυλίων που δαπανούν οι επιχειρήσεις για δράσεις ΕΚΕ. Σύμφωνα με τα δεδομένα του διαγράμματος 2, η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως €200.000. Το 1/4 σχεδόν (24%) των επιχειρήσεων δαπανά από €200.000 έως €1 εκατ., ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από €1 εκατ. έως και €5 εκατ.

Πολύ ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις αύξησαν τα έξοδά τους για ενέργειες ΕΚΕ το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. 

 Δράσεις ΕΚΕ που εφαρμόζουν οι εταιρείες

Στη συνέχεια αναλύεται ο βαθμός εφαρμογής ορισμένων εκ των κυριότερων δράσεων ΕΚΕ από τις εταιρείες του δείγματος ανά κύριο άξονα.

 

Ανθρώπινο Δυναμικό

Το 89% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσε ότι παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους τους εργαζομένους (ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, εθνικότητας κλπ.) σε βαθμό «πολύ» ή «πάρα πολύ» (διάγραμμα 4). Επιπλέον, το 84% των επιχειρήσεων προσφέρει δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού. Και οι δυο αυτές δράσεις αποτελούν προτεραιότητα για τις εταιρείες, καθώς συγκεντρώνουν ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά που διαχρονικά κινούνται υψηλότερα του 80%. Ακολουθεί η παροχή πρόσθετης ιατροφαρμακευτικής κάλυψης στο προσωπικό, όπου παραπάνω από τις μισές εταιρείες του δείγματος (55%) εφαρμόζουν τη συγκεκριμένη δράση στο μέγιστο βαθμό («πάρα πολύ»).

 

Κοινωνία

Η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών του δείγματος (73%) δήλωσε ότι πραγματοποιεί δωρεές και χορηγίες σε χρήμα ή/και είδος  σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό (διάγραμμα 5). Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αρχίζουν να αυξάνουν τις δράσεις τους στον συγκεκριμένο τομέα.  Σε αρκετά σημαντικό βαθμό φαίνεται να υποστηρίζονται τόσο οι δράσεις σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες (66%), όσο και οι καλλιτεχνικές, αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις (53%).

 

Περιβάλλον

Οι εταιρείες εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν το Περιβάλλον (διάγραμμα 6), φαίνεται να υιοθετούνται σε μεγάλο βαθμό από τις επιχειρήσεις. Το 75% των εταιρειών του δείγματος εφαρμόζουν εσωτερικά προγράμματα ανακύκλωσης σε μεγάλο βαθμό («πολύ» ή «πάρα πολύ»). Ακολουθεί η εφαρμογή προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας και διαχείρισης αποβλήτων (74%) και η ένταξη στην επιχείρηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με εθνικά/διεθνή πρότυπα (π.χ. ISO 14001, EMAS κλπ.) με ποσοστό 58%.

 

Αγορά


       Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν την αγορά φαίνεται να υιοθετούνται σε ικανοποιητικό βαθμό από τις επιχειρήσεις του δείγματος. Ωστόσο, παρατηρούνται αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις έρευνες των προηγούμενων ετών. Η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (π.χ. ISO 9000 κλπ.) ακολουθείται σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό («πολύ» και «πάρα πολύ») από το 85% των εταιρειών, αν και το εν λόγω ποσοστό εμφανίζεται μειωμένο κατά 9 μονάδες σε σχέση με το 2016 που είχε ανέλθει στο 94%. Προγράμματα ΕΚΕ που αναφέρονται στους καταναλωτές (π.χ. διαδικασίες μέτρησης και διαχείρισης παραπόνων κλπ.) εφαρμόζει σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» μεγάλο βαθμό το 67% των εταιρειών. Αντιθέτως, η χρήση κριτηρίων ΕΚΕ στην επιλογή προμηθευτών ή συνεργατών εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε περιορισμένη σχετικά κλίμακα, αφού το 55% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι εφαρμόζει τη συγκεκριμένη δράση από «καθόλου» έως «μέτρια» (διάγραμμα 7).

 

Οφέλη των εταιρειών από τις δράσεις ΕΚΕ

Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις αξιολόγησαν με το μεγαλύτερο βαθμό σημαντικότητας  («πάρα πολύ» και «πολύ») την ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) ως το κυριότερο όφελος που έχουν  από τις πρακτικές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (πίνακας 1). Ακολούθησαν με ποσοστό 86% τόσο η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο όσο και η προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρώπινου δυναμικού, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις φαίνεται να αντιλαμβάνονται τη σημασία της ΕΚΕ για την κοινωνία και για τους εργαζομένους τους.

 

 

Πίνακας 1. Οφέλη των εταιρειών από την εφαρμογή πρακτικών ΕΚΕ (2018)
Οφέλη ΕΚΕ Βαθμός Σημαντικότητας
Καθόλου Λίγο Μέτρια Πολύ Πάρα Πολύ
Ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) 2% 2% 6% 47% 43%
Συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο 4% 10% 30% 56%
Προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρωπίνου δυναμικού (άριστο εργασιακό περιβάλλον, ίσες ευκαιρίες κλπ.) 4% 10% 58% 28%
Βελτίωση της απόδοσης / παραγωγικότητας των εργαζομένων 24% 54% 22%
Μεγαλύτερη ικανοποίηση και διατηρησιμότητα των πελατών 6% 8% 16% 45% 25%
Βελτίωση σχέσεων με το επιχειρηματικό περιβάλλον 6% 8% 27% 42% 17%
Παροχή μεγαλύτερης αξίας στους μετόχους (π.χ. μέσω της ένταξης σε ειδικούς δείκτες αξιολόγησης ΕΚΕ κλπ.) 14% 13% 17% 35% 21%
Αύξηση πωλήσεων 15% 17% 31% 31% 6%
Φοροελαφρύνσεις 27% 23% 35% 15%

 

Βαθμός Εφαρμογής Πρακτικών ΕΚΕ στην Ελλάδα

Οι μεγάλες εταιρείες της εγχώριας οικονομίας αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και φαίνεται ότι την κατατάσσουν αρκετά ψηλά στις επιχειρηματικές τους δράσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι, η ΕΚΕ θεωρείται «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντική στο 89% των επιχειρήσεων του δείγματος (διάγραμμα 8), ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση την περσινή έρευνα.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες θεωρούν ότι η ΕΚΕ δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων (ανεξαρτήτως μεγέθους). Ειδικότερα, σε ερώτηση για το βαθμό υιοθέτησης των δράσεων ΕΚΕ από τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, το μεγαλύτερο ποσοστό των εταιρειών του δείγματος (66%) θεωρεί ότι ο βαθμός διείσδυσης/εφαρμογής πρακτικών ΕΚΕ στην παρούσα φάση κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα και μόλις το 4% του δείγματος θεωρεί ότι η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη εφαρμόζεται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό από τις εγχώριες επιχειρήσεις (διάγραμμα 9).

Από τα παραπάνω συμπεραίνεται ότι υπάρχουν ακόμη σημαντικά ανάπτυξης προκειμένου η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη να εφαρμοστεί αφενός σε μεγαλύτερο ποσοστό εταιρειών και αφετέρου σε ευρύτερο φάσμα δραστηριοτήτων.

Ως οι κυριότεροι παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην υλοποίηση πρακτικών ΕΚΕ αναδείχθηκαν η τρέχουσα οικονομική συγκυρία και το οικονομικό κόστος, οι οποίοι κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στην αξιολόγηση των εταιρειών του δείγματος, με 22% και 20% αντίστοιχα, όπως άλλωστε και στην περσινή έρευνα. Ακολουθεί η έλλειψη κινήτρων με 18% και η ελλιπής ενημέρωση των πολιτών για την έννοια της ΕΚΕ με 15%.Ανασταλτικοί Παράγοντες Υλοποίησης Δράσεων ΕΚΕ

 

Συμπεράσματα της Έρευνας

Τα κυριότερα αποτελέσματα της αναφερόμενης πρωτογενούς έρευνας συνοψίζονται στα εξής:

  • Δυο στις τρεις εταιρείες του δείγματος (66%) θεωρεί ότι ο βαθμός εφαρμογής των πρακτικών ΕΚΕ από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων εξακολουθεί να κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα.
  • Οι ενέργειες των εταιρειών που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καλύπτουν το μεγαλύτερο μερίδιο (39% το 2018) στο συνολικό τους προϋπολογισμό για δράσεις ΕΚΕ.
  • Η πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως €200.000 σε ετήσια βάση, το 24% των επιχειρήσεων δαπανά από €200.000 έως €1 εκατ., ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από €1 εκατ. έως και €5 εκατ.
  • Ορισμένες από τις κυριότερες πρακτικές ΕΚΕ που εφαρμόζονται σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό από τις εταιρείες του δείγματος είναι οι εξής: α) η παροχή ίσων ευκαιριών προς όλους τους εργαζομένους (89%), β) η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (85%) και γ) παροχή δυνατοτήτων εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού (84%).
  • Η ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας και η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο αξιολογήθηκε από το 90% και το 86% αντίστοιχα των εταιρειών του δείγματος ως «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό όφελος που επιφέρουν οι δράσεις ΕΚΕ.
  • Τέλος, η τρέχουσα οικονομική συγκυρία με ποσοστό 22% και το οικονομικό κόστος με 20% θεωρούνται οι κυριότεροι ανασταλτικοί παράγοντες υλοποίησης ΕΚΕ από τις ελληνικές επιχειρήσεις.

 

Συμπερασματικά, οι μεγαλύτερου μεγέθους επιχειρήσεις προβαίνουν σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), καθώς αυτές συνήθως έχουν την οικονομική επιφάνεια να προβληθούν σε δαπανηρά μέσα επικοινωνίας μεγάλης απήχησης, όπως είναι η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα έντυπα μέσα ή ακόμα και να «τρέξουν» μεγάλες καμπάνιες ηλεκτρονικής προώθησης σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η ΕΚΕ δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται απλά ως ένα πρόσθετο κόστος από τις επιχειρήσεις, αλλά ως επένδυση με συγκεκριμένους στόχους, μετρήσιμα αποτελέσματα και οφέλη, που αφορούν τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και το κοινωνικό σύνολο. Ως εκ τούτου, κρίσιμα σημεία θεωρούνται η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των καταναλωτών, η εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων και η υιοθέτηση κατάλληλων πρωτοβουλιών και στρατηγικών από την πλευρά της πολιτείας που θα ενθαρρύνουν μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των βέλτιστων πρακτικών ΕΚΕ.

 

Σύνταξη Μελέτης & Έρευνας για την ΕΚΕ 

          

Σταματίνα Παντελαίου                                   Νίκος Ταβουλάρης

Director                                                           Senior Consultant

Economic Research & Sectorial Studies     Economic Research & Sectorial Studies

 

H ICAP Group – με 1.000 εργαζομένους – είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με ισχυρή παρουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance το 2007, έχει αναπτυχθεί ραγδαία και σήμερα παρέχει μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 κατηγορίες:

Credit Risk Services, Marketing & Sales Solutions, Management Consulting και People & Employment Solutions.  Περισσότερες πληροφορίες στο www.icap.gr


Ακολουθήστε την Ι
CAP Group στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης:

Λογότυπο ICAP Group
Μπορείτε να λάβετε το αρχείο από την ακόλουθη διεύθυνση: http://dir.icap.gr/mailimages/PublishingServer/ICAPGroup.jpg

Φωτογραφία κας Σταματίνας Παντελαίου, Director Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών Ομίλου ΙCAP
Μπορείτε να λάβετε τo αρχείο από την ακόλουθη διεύθυνση:
http://dir.icap.gr/mailimages/PublishingServer/Pantelaiou_Stamatina.jpg

Φωτογραφία κ. Νίκου Ταβουλάρη, Senior Consultant Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών Ομίλου ΙCAP Μπορείτε να λάβετε τo αρχείο από την ακόλουθη διεύθυνση:
http://dir.icap.gr/mailimages/PublishingServer/Νίκος Ταβουλάρης.JPG

 

Περισσότερες Πληροφορίες:

Γραφείο Τύπου Oμίλου ICAP

Φρατζέσκα Σιδερή, Communications & Marketing Manager

T: 210 7200 495 | 693 673 5 143 | F: 213 0173 495

 

Επιχειρηματικότητα

Iδιαίτερα επιτυχημένη η φετινή συμμετοχή του ΣΕΒΕ στη FOOD EXPO 2019

Ιδιαίτερα επιτυχημένη χαρακτηρίζει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων-ΣΕΒΕ και την φετινή συμμετοχή του στη FOOD EXPO 2019, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μetropolitan Expo στην Αθήνα στις 16-18.03.19.

Κορυφαία στιγμή της συμμετοχής του ΣΕΒΕ ήταν η, σε συνεργασία με τη διοργανώτρια της έκθεσης εταιρία FORUM AE, του Food Export Summit, που φέτος ήταν αφιερωμένο στην αγορά της Ιαπωνίας και στις εξαγωγικές προοπτικές των ελληνικών τροφίμων και ποτών σε αυτήν και καθήλωσε το κοινό που το παρακολούθησε.

Οι τεράστιες δυνατότητες που δημιούργησε η συμφωνία οικονομικής εταιρικής σχέσης μεταξύ της ΕΕ και της Ιαπωνίας, με βάση την οποία οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές σε ολόκληρη την Ευρώπη και την Ιαπωνία μπορούν πλέον να επωφεληθούν από τη μεγαλύτερη ζώνη ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών στον κόσμο, αλλά και η νέα ώθηση που θα δοθεί στην ήδη στενή εμπορική σχέση Ελλάδας-Ιαπωνίας, ήταν τα θέματα που κυριάρχησαν κατά την διάρκεια της ημερίδας.

Το Summit άνοιξε με τους χαιρετισμούς του Πρέσβη της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, Yasuhiro Shimizu και του Προέδρου του ΣΕΒΕ κ. Γιώργου Κωνσταντόπουλου, για να δώσουν την σκυτάλη στον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο  του ΣΕΒΕ, Παναγιώτη Χασάπη, ο οποίος περιέγραψε την πορεία των ελληνικών εξαγωγών δίνοντας μία πολύ ρεαλιστική εικόνα του επιπέδου τους αλλά και των προοπτικών. Ακολούθησε η Ειρήνη Καμά (Γραμματέας Α’, Γραφείο ΟΕΥ Τόκιο), η οποία εστίασε στις προοπτικές και τις ιδιαιτερότητες  της αγοράς Tροφίμων και Ποτών της Ιαπωνίας.

Η ανταλλαγή εμπειριών αποτελεί πάντα ένα πολύ ενδιαφέρον και σημαντικό κεφάλαιο για κάθε ενδιαφερόμενο. Αυτό το μέρος ανέλαβαν οι Στέλιος Πολυχρονιάδης (Α’ Αντιπρόεδρος, EURIMAC AE) και Γιώργος Βανίδης (Διευθυντής Εξαγωγών, ΜΕΒΓΑΛ ΑΕ) που στάθηκαν στα όσα έχουν αποκομίσει από τις εξαγωγικές εμπειρίες των επιχειρήσεων που εκπροσωπούν. Οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν, οι προκλήσεις που κλήθηκαν να διαχειριστούν σε αυτό το βήμα, οι ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης αγοράς, οι λόγοι που την επέλεξαν για να δραστηριοποιηθούν όσον αφορά την εξαγωγική πλευρά των εταιρειών τους αλλά και τα οφέλη που αποκόμισαν από αυτήν τη σημαντική επιχειρηματική κίνηση, βρέθηκαν στο επίκεντρο των εισηγήσεών τους. Τις ομιλίες έκλεισαν οι Konosuke Matsumoto (Executive General Manager, Food Material Procurement Division, AOHATA) και Αθανάσιος Φραγκής (Διευθύνων Σύμβουλος Nostimia Co. Ltd) μέσα από το πρίσμα των εισαγωγέων των Τροφίμων και Ποτών. Το slot της ημερίδας σχετικά με τις εξαγωγικές προοπτικές των ελληνικών προϊόντων στην Iαπωνία παρακολούθησαν 10 σημαντικοί αγοραστές από την Ιαπωνία.

Είχαν προηγηθεί ο χαιρετισμός του Προέδρου του ΣΕΒΕ κ. Κωνσταντόπουλου στα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης παρουσία σημαντικών εκπροσώπων της πολιτικής κι επιχειρηματικής ζωής όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και πολλών άλλων χωρών και η βράβευση από τον Πρόεδρο του ΣΕΒΕ του κ. Ανδρέα Μαυρομάτη, ιδιοκτήτη του ελληνικού εστιατορίου Le Mavrommatis στο Παρίσι, στο πλαίσιο της ειδικής εκδήλωσης FOOD EXPO Restaurant Awards στην οποία τιμήθηκαν οι πρεσβευτές της ελληνικής γαστρονομίας στο εξωτερικό για τη συμβολή τους στη διάδοση των ελληνικών Tροφίμων και Ποτών.

Το περίπτερο του ΣΕΒΕ είχε μεγάλη επισκεψιμότητα και σε αυτό όχι μόνο οι εκθέτες και οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις σημαντικές εξειδικευμένες υπηρεσίες του ΣΕΒΕ για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, αλλά φιλοξενήθηκαν και προωθητικό υλικό και επιχειρηματικές συναντήσεις Β2Βs μεταξύ μελών ΣΕΒΕ και ξένων αγοραστών.

 Πηγή

Continue Reading

Προγράμματα

All Digital Week 2019: Μια πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία στο κέντρο της Αθήνας

Το All Digital Week είναι μια πανευρωπαϊκή εκστρατεία μέσα από την οποία περισσότεροι από 100.000 ευρωπαίοι πολίτες λαμβάνουν μέρος κάθε χρόνο σε εκπαιδευτικά σεμινάρια, workshops και εκδηλώσεις προκειμένου να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

Στο πλαίσιο της εκστρατείας, η Addo Digital σε συνεργασία με την Career in Progress και το Aegean College διοργανώνουν μια σειρά από workshops με στόχο την ενημέρωση και  ενίσχυση των ψηφιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων των υποψήφιων. Πιο συγκεκριμένα, την Τετάρτη 27 Μαρτίου, στους χώρους του Aegean College (Πανεπιστημίου 27), οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν εντελώς δωρεάν για τη δημιουργία και διαχείριση των διαφημίσεων μέσω Google Ads και Facebook Ads, να μάθουν για το νέο trend του Growth Hacking, τη διαμόρφωση της ψηφιακής στρατηγικής μιας επιχείρησης όπως επίσης και να γνωρίσουν τις νέες τάσεις στον πλέον αναπτυσσόμενο τομέα του Influencer Marketing. Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο ακόλουθο link https://aegeancollege.gr/all-digital-week-2019/

Παράλληλα, με τα workshops οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να  λάβουν εξατομικευμένη ενημέρωση για το βιογραφικό τους από τα στελέχη της Career in Progress, καθώς και συμβουλές για την ενίσχυση του επαγγελματικού τους προφίλ.

«Αποτελεί πολύ μεγάλη τιμή για εμάς καθώς και για όλους τους συνεργάτες μας, η συμμετοχή στην εκστρατεία του All Digital Week. Είμαστε βέβαιοι ότι μέσα από την εκδήλωση όλοι οι υποψήφιοι θα έχουν μια ξεκάθαρη εικόνα για τις ευκαιρίες που προκύπτουν από το Digital Marketing καθώς και τον τρόπο που θα προετοιμαστούν κατάλληλα για την ιδιαίτερα απαιτητική αγορά εργασίας» τόνισε η Μαρία Σκούντα, CEO της Addo Digital.

Το All Digital Week διεξάγεται σε μια περίοδο όπου η ζήτηση για στελέχη στο Digital Marketing είναι ιδιαίτερα αυξημένη ενώ παράλληλα η προσφορά των υποψηφίων με τις κατάλληλες ψηφιακές (digital) και κοινωνικές δεξιότητες (soft skills) δεν καλύπτει τη ζήτηση των εταιρειών. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 40% των εργοδοτών αδυνατεί να βρει το κατάλληλο προσωπικό ενώ την ίδια στιγμή εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας παραμένουν κενές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Χορηγοί επικοινωνίας του All Digital Week στην Ελλάδα είναι το Businesswoman.gr

 

Πηγή

Continue Reading

Συνέδρια

Δυναμική επάνοδος στην αγορά εργασίας για άτομα άνω των 45 ετών

Βαθιά ήταν η ικανοποίηση των επισκεπτών του #JobDay 45+ ετών, καθώς τους δόθηκε η ευκαιρία να εκθέσουν την εμπειρία και τις δεξιότητές τους στις συναντήσεις με τους εκπροσώπους των παριστάμενων εταιριών, οι οποίες συμμετείχαν για να αξιολογήσουν υποψηφίους για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας.

Το #JobDay 45+ ετών, που πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά από το Skywalker.gr, είναι μια ημερίδα με βασικό σκοπό την υποστήριξη ανθρώπων με εμπειρία, δυνατότητες, δεξιότητες και ενέργεια που επλήγησαν από την παρατεταμένη κρίση και ταυτόχρονα την ενίσχυση της απασχολησιμότητας με τη φυσική συνάντηση εν δυνάμει εργοδοτών με υποψήφιους εργαζομένους.

Η ημερίδα φιλοξενήθηκε την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου στο Σεράφειο, το σύγχρονο κέντρο αθλητισμού, πολιτισμού και καινοτομίας του Δήμου Αθηναίων, με τη συνδιοργάνωση του EUROPE DIRECT CITY OF ATHENS.

Άτομα ηλικίας 45 ετών και άνω που αναζητούσαν εργασία ή επιθυμούσαν να αλλάξουν εργασιακό περιβάλλον ή ήθελαν να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους παρέστησαν στην ημερίδα και δήλωσαν πολύ ευχαριστημένοι που είχαν τη δυνατότητα με μία μόνο επίσκεψη:

  • Να πραγματοποιήσουν συναντήσεις με τους εκπροσώπους 30 επιχειρήσεων από διάφορους κλάδους που συμμετείχαν.
  • Να συμμετάσχουν σε συνεντεύξεις με τις εταιρείες που αναζητούσαν προσωπικό.
  • Να βελτιώσουν το LinkedIn προφίλ τους με τη βοήθεια των εξειδικευμένων στελεχών της Career in Progress.
  • Να πραγματοποιήσουν προσωπικό coaching με σκοπό την επαγγελματική τους ενδυνάμωση, εστιασμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους, με τους coaches του ICF Greece Chapter.

Η είσοδος ήταν ελεύθερη για τους επισκέπτες. Η συμμετοχή των εταιριών ήταν επίσης δωρεάν με την προϋπόθεση όμως σαφούς από την πλευρά τους πρόθεσης γνωριμίας και αξιολόγησης υποψηφίων 45 ετών και άνω για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας.

Το Skywalker.gr συμβάλλει στην προσπάθεια ενίσχυσης του οικοσυστήματος της εργασίας στην Ελλάδα διοργανώνοντας δράσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με χιλιάδες ικανοποιημένους επισκέπτες, όπως τα #JobFestivals και τα #JobDays, με δωρεάν πρόσβαση και συμμετοχή για όλους.

Το Skywalker.gr είναι το πρώτο site που δραστηριοποιήθηκε στην αναζήτηση εργασίας στην Ελλάδα, ήδη από το 1999. Σήμερα παραμένει η μοναδική ελληνική ιστοσελίδα στον χώρο και η πρώτη επιλογή στην αναζήτηση εργασίας. Tο 2018 περισσότερες από 8.500 εταιρίες δημοσίευσαν στο Skywalker.gr περισσότερες από 82.000 αγγελίες για όλες τις ειδικότητες, με τις ετήσιες επισκέψεις να προσεγγίζουν τις 8.000.000.

Η διοργάνωση του #JobDay 45+ ετών πραγματοποιήθηκε με την πολύτιμη συμβολή των:

Υποστήριξη παράλληλων δράσεων: ICF GREECE CHAPTER, CAREER IN PROGRESS

Χορηγοί επικοινωνίας: ΑΘΗΝΑ 9.84, ΚΑΝΑΛΙ ΕΝΑ 90.4, ΕΠΙΧΕΙΡΩ, INFOCOM, POPAGANDA, BUSINESS NEWS, STARTUP.GR, SIGMA MEDIA GROUP, LIGHT-RADIO.NET, GET BUSY, INFOSPOUDES.GR, SCHOOLS.GR, BUSINESS WOMAN, ECOZEN.GR, ΟΜΟΡΦΗ ΖΩΗ, STENTORAS.GR

Πηγή

Continue Reading

Trending