Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Έρευνα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Δειγματοληπτική έρευνα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη διεξήγαγε για 7η συνεχόμενη φορά η Διεύθυνση Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, τα αποτελέσματα της οποίας συνοψίζονται κατωτέρω.

Σκοπός της έρευνας είναι:

  • Μελέτη και αξιολόγηση του βαθμού εφαρμογής των δράσεων ΕΚΕ από τις ελληνικές επιχειρήσεις.
  • Σκιαγράφηση των οφελών που προκύπτουν από τις πρακτικές ΕΚΕ στις εταιρείες.
  • Παρουσίαση του ετησίου κόστους των δράσεων ΕΚΕ.
  • Διερεύνηση των ανασταλτικών παραγόντων που δρουν αποτρεπτικά στην περαιτέρω υλοποίηση των εξεταζόμενων δράσεων στην ελληνική επικράτεια.

 

Ταυτότητα της Έρευνας

Η έρευνα διεξήχθη από τη Διεύθυνση Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group.

Χρόνος διεξαγωγής: 03.05.2018 – 25.05.2018

Μεθοδολογία: Χρησιμοποιήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις: i) μιας μόνο απάντησης ii) πολλαπλών απαντήσεων και iii) ιεράρχησης των απαντήσεων κατά σημαντικότητα με βάση συγκεκριμένη κλίμακα. Η επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων έγινε με μεθόδους περιγραφικής στατιστικής.

Δείγμα: 83 επιχειρήσεις από διάφορους κλάδους της ελληνικής οικονομίας (βιομηχανία, εμπόριο, υπηρεσίες), που δραστηριοποιούνται σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Τομείς Εφαρμογής Δράσεων ΕΚΕ

Στην πρώτη ερώτηση διερευνήθηκε η κατανομή του συνολικού προϋπολογισμού των εταιρειών για δράσεις ΕΚΕ, στους βασικούς άξονες:

  • Ανθρώπινο Δυναμικό
  • Περιβάλλον
  • Κοινωνία
  • Αγορά

Tο κονδύλια που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καταλαμβάνουν την πρώτη θέση με μερίδιο 39% το 2018 (διάγραμμα 1). Θα πρέπει να τονιστεί ότι η κατηγορία του Ανθρώπινου Δυναμικού καταλαμβάνει διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο, με τα ποσοστά της να κυμαίνονται άνω του 30% από το πρώτο έτος εκπόνησης της παρούσας έρευνας (2011), ενώ τα τελευταία έτη το ποσοστό της κινείται ανοδικά (2016: 34%, 2017: 37%). Διαπιστώνεται δηλαδή ότι οι επιχειρήσεις δίνουν πολύ μεγάλη έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό τους και προσπαθούν να διατηρήσουν ικανοποιημένους τους εργαζομένους τους, βελτιώνοντας το εργασιακό περιβάλλον με σκοπό την αύξηση της παραγωγικότητά τους. Κυριότερες δράσεις ΕΚΕ που σχετίζονται με το ανθρώπινο δυναμικό είναι μεταξύ άλλων η παροχή ίσων ευκαιριών στους εργαζομένους και οι δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού.


Κόστος Δράσεων ΕΚΕ
          Εντούτοις, από την έρευνα προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις δίνουν μεγάλη βαρύτητα και στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο καθώς δράσεις που αφορούν την  Κοινωνία καταλαμβάνουν μερίδιο 26%, ενώ ακολουθούν το Περιβάλλον με 21% και η Αγορά με 14%.

Καθώς η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ωριμάζει σαν θεσμός στο ελληνικό επιχειρείν, κρίθηκε σκόπιμο να διερευνηθεί το ύψος των κονδυλίων που δαπανούν οι επιχειρήσεις για δράσεις ΕΚΕ. Σύμφωνα με τα δεδομένα του διαγράμματος 2, η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως €200.000. Το 1/4 σχεδόν (24%) των επιχειρήσεων δαπανά από €200.000 έως €1 εκατ., ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από €1 εκατ. έως και €5 εκατ.

Πολύ ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις αύξησαν τα έξοδά τους για ενέργειες ΕΚΕ το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. 

 Δράσεις ΕΚΕ που εφαρμόζουν οι εταιρείες

Στη συνέχεια αναλύεται ο βαθμός εφαρμογής ορισμένων εκ των κυριότερων δράσεων ΕΚΕ από τις εταιρείες του δείγματος ανά κύριο άξονα.

 

Ανθρώπινο Δυναμικό

Το 89% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσε ότι παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους τους εργαζομένους (ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, εθνικότητας κλπ.) σε βαθμό «πολύ» ή «πάρα πολύ» (διάγραμμα 4). Επιπλέον, το 84% των επιχειρήσεων προσφέρει δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού. Και οι δυο αυτές δράσεις αποτελούν προτεραιότητα για τις εταιρείες, καθώς συγκεντρώνουν ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά που διαχρονικά κινούνται υψηλότερα του 80%. Ακολουθεί η παροχή πρόσθετης ιατροφαρμακευτικής κάλυψης στο προσωπικό, όπου παραπάνω από τις μισές εταιρείες του δείγματος (55%) εφαρμόζουν τη συγκεκριμένη δράση στο μέγιστο βαθμό («πάρα πολύ»).

 

Κοινωνία

Η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών του δείγματος (73%) δήλωσε ότι πραγματοποιεί δωρεές και χορηγίες σε χρήμα ή/και είδος  σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό (διάγραμμα 5). Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αρχίζουν να αυξάνουν τις δράσεις τους στον συγκεκριμένο τομέα.  Σε αρκετά σημαντικό βαθμό φαίνεται να υποστηρίζονται τόσο οι δράσεις σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες (66%), όσο και οι καλλιτεχνικές, αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις (53%).

 

Περιβάλλον

Οι εταιρείες εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν το Περιβάλλον (διάγραμμα 6), φαίνεται να υιοθετούνται σε μεγάλο βαθμό από τις επιχειρήσεις. Το 75% των εταιρειών του δείγματος εφαρμόζουν εσωτερικά προγράμματα ανακύκλωσης σε μεγάλο βαθμό («πολύ» ή «πάρα πολύ»). Ακολουθεί η εφαρμογή προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας και διαχείρισης αποβλήτων (74%) και η ένταξη στην επιχείρηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με εθνικά/διεθνή πρότυπα (π.χ. ISO 14001, EMAS κλπ.) με ποσοστό 58%.

 

Αγορά


       Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν την αγορά φαίνεται να υιοθετούνται σε ικανοποιητικό βαθμό από τις επιχειρήσεις του δείγματος. Ωστόσο, παρατηρούνται αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις έρευνες των προηγούμενων ετών. Η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (π.χ. ISO 9000 κλπ.) ακολουθείται σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό («πολύ» και «πάρα πολύ») από το 85% των εταιρειών, αν και το εν λόγω ποσοστό εμφανίζεται μειωμένο κατά 9 μονάδες σε σχέση με το 2016 που είχε ανέλθει στο 94%. Προγράμματα ΕΚΕ που αναφέρονται στους καταναλωτές (π.χ. διαδικασίες μέτρησης και διαχείρισης παραπόνων κλπ.) εφαρμόζει σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» μεγάλο βαθμό το 67% των εταιρειών. Αντιθέτως, η χρήση κριτηρίων ΕΚΕ στην επιλογή προμηθευτών ή συνεργατών εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε περιορισμένη σχετικά κλίμακα, αφού το 55% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι εφαρμόζει τη συγκεκριμένη δράση από «καθόλου» έως «μέτρια» (διάγραμμα 7).

 

Οφέλη των εταιρειών από τις δράσεις ΕΚΕ

Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις αξιολόγησαν με το μεγαλύτερο βαθμό σημαντικότητας  («πάρα πολύ» και «πολύ») την ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) ως το κυριότερο όφελος που έχουν  από τις πρακτικές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (πίνακας 1). Ακολούθησαν με ποσοστό 86% τόσο η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο όσο και η προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρώπινου δυναμικού, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις φαίνεται να αντιλαμβάνονται τη σημασία της ΕΚΕ για την κοινωνία και για τους εργαζομένους τους.

 

 

Πίνακας 1. Οφέλη των εταιρειών από την εφαρμογή πρακτικών ΕΚΕ (2018)
Οφέλη ΕΚΕ Βαθμός Σημαντικότητας
Καθόλου Λίγο Μέτρια Πολύ Πάρα Πολύ
Ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) 2% 2% 6% 47% 43%
Συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο 4% 10% 30% 56%
Προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρωπίνου δυναμικού (άριστο εργασιακό περιβάλλον, ίσες ευκαιρίες κλπ.) 4% 10% 58% 28%
Βελτίωση της απόδοσης / παραγωγικότητας των εργαζομένων 24% 54% 22%
Μεγαλύτερη ικανοποίηση και διατηρησιμότητα των πελατών 6% 8% 16% 45% 25%
Βελτίωση σχέσεων με το επιχειρηματικό περιβάλλον 6% 8% 27% 42% 17%
Παροχή μεγαλύτερης αξίας στους μετόχους (π.χ. μέσω της ένταξης σε ειδικούς δείκτες αξιολόγησης ΕΚΕ κλπ.) 14% 13% 17% 35% 21%
Αύξηση πωλήσεων 15% 17% 31% 31% 6%
Φοροελαφρύνσεις 27% 23% 35% 15%

 

Βαθμός Εφαρμογής Πρακτικών ΕΚΕ στην Ελλάδα

Οι μεγάλες εταιρείες της εγχώριας οικονομίας αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και φαίνεται ότι την κατατάσσουν αρκετά ψηλά στις επιχειρηματικές τους δράσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι, η ΕΚΕ θεωρείται «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντική στο 89% των επιχειρήσεων του δείγματος (διάγραμμα 8), ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση την περσινή έρευνα.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες θεωρούν ότι η ΕΚΕ δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων (ανεξαρτήτως μεγέθους). Ειδικότερα, σε ερώτηση για το βαθμό υιοθέτησης των δράσεων ΕΚΕ από τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, το μεγαλύτερο ποσοστό των εταιρειών του δείγματος (66%) θεωρεί ότι ο βαθμός διείσδυσης/εφαρμογής πρακτικών ΕΚΕ στην παρούσα φάση κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα και μόλις το 4% του δείγματος θεωρεί ότι η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη εφαρμόζεται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό από τις εγχώριες επιχειρήσεις (διάγραμμα 9).

Από τα παραπάνω συμπεραίνεται ότι υπάρχουν ακόμη σημαντικά ανάπτυξης προκειμένου η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη να εφαρμοστεί αφενός σε μεγαλύτερο ποσοστό εταιρειών και αφετέρου σε ευρύτερο φάσμα δραστηριοτήτων.

Ως οι κυριότεροι παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην υλοποίηση πρακτικών ΕΚΕ αναδείχθηκαν η τρέχουσα οικονομική συγκυρία και το οικονομικό κόστος, οι οποίοι κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στην αξιολόγηση των εταιρειών του δείγματος, με 22% και 20% αντίστοιχα, όπως άλλωστε και στην περσινή έρευνα. Ακολουθεί η έλλειψη κινήτρων με 18% και η ελλιπής ενημέρωση των πολιτών για την έννοια της ΕΚΕ με 15%.Ανασταλτικοί Παράγοντες Υλοποίησης Δράσεων ΕΚΕ

 

Συμπεράσματα της Έρευνας

Τα κυριότερα αποτελέσματα της αναφερόμενης πρωτογενούς έρευνας συνοψίζονται στα εξής:

  • Δυο στις τρεις εταιρείες του δείγματος (66%) θεωρεί ότι ο βαθμός εφαρμογής των πρακτικών ΕΚΕ από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων εξακολουθεί να κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα.
  • Οι ενέργειες των εταιρειών που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καλύπτουν το μεγαλύτερο μερίδιο (39% το 2018) στο συνολικό τους προϋπολογισμό για δράσεις ΕΚΕ.
  • Η πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως €200.000 σε ετήσια βάση, το 24% των επιχειρήσεων δαπανά από €200.000 έως €1 εκατ., ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από €1 εκατ. έως και €5 εκατ.
  • Ορισμένες από τις κυριότερες πρακτικές ΕΚΕ που εφαρμόζονται σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό από τις εταιρείες του δείγματος είναι οι εξής: α) η παροχή ίσων ευκαιριών προς όλους τους εργαζομένους (89%), β) η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (85%) και γ) παροχή δυνατοτήτων εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού (84%).
  • Η ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας και η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο αξιολογήθηκε από το 90% και το 86% αντίστοιχα των εταιρειών του δείγματος ως «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό όφελος που επιφέρουν οι δράσεις ΕΚΕ.
  • Τέλος, η τρέχουσα οικονομική συγκυρία με ποσοστό 22% και το οικονομικό κόστος με 20% θεωρούνται οι κυριότεροι ανασταλτικοί παράγοντες υλοποίησης ΕΚΕ από τις ελληνικές επιχειρήσεις.

 

Συμπερασματικά, οι μεγαλύτερου μεγέθους επιχειρήσεις προβαίνουν σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), καθώς αυτές συνήθως έχουν την οικονομική επιφάνεια να προβληθούν σε δαπανηρά μέσα επικοινωνίας μεγάλης απήχησης, όπως είναι η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα έντυπα μέσα ή ακόμα και να «τρέξουν» μεγάλες καμπάνιες ηλεκτρονικής προώθησης σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η ΕΚΕ δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται απλά ως ένα πρόσθετο κόστος από τις επιχειρήσεις, αλλά ως επένδυση με συγκεκριμένους στόχους, μετρήσιμα αποτελέσματα και οφέλη, που αφορούν τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και το κοινωνικό σύνολο. Ως εκ τούτου, κρίσιμα σημεία θεωρούνται η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των καταναλωτών, η εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων και η υιοθέτηση κατάλληλων πρωτοβουλιών και στρατηγικών από την πλευρά της πολιτείας που θα ενθαρρύνουν μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των βέλτιστων πρακτικών ΕΚΕ.

 

Σύνταξη Μελέτης & Έρευνας για την ΕΚΕ 

          

Σταματίνα Παντελαίου                                   Νίκος Ταβουλάρης

Director                                                           Senior Consultant

Economic Research & Sectorial Studies     Economic Research & Sectorial Studies

 

H ICAP Group – με 1.000 εργαζομένους – είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με ισχυρή παρουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance το 2007, έχει αναπτυχθεί ραγδαία και σήμερα παρέχει μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 κατηγορίες:

Credit Risk Services, Marketing & Sales Solutions, Management Consulting και People & Employment Solutions.  Περισσότερες πληροφορίες στο www.icap.gr


Ακολουθήστε την Ι
CAP Group στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης:

Λογότυπο ICAP Group
Μπορείτε να λάβετε το αρχείο από την ακόλουθη διεύθυνση: http://dir.icap.gr/mailimages/PublishingServer/ICAPGroup.jpg

Φωτογραφία κας Σταματίνας Παντελαίου, Director Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών Ομίλου ΙCAP
Μπορείτε να λάβετε τo αρχείο από την ακόλουθη διεύθυνση:
http://dir.icap.gr/mailimages/PublishingServer/Pantelaiou_Stamatina.jpg

Φωτογραφία κ. Νίκου Ταβουλάρη, Senior Consultant Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών Ομίλου ΙCAP Μπορείτε να λάβετε τo αρχείο από την ακόλουθη διεύθυνση:
http://dir.icap.gr/mailimages/PublishingServer/Νίκος Ταβουλάρης.JPG

 

Περισσότερες Πληροφορίες:

Γραφείο Τύπου Oμίλου ICAP

Φρατζέσκα Σιδερή, Communications & Marketing Manager

T: 210 7200 495 | 693 673 5 143 | F: 213 0173 495

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Προγράμματα

Η Πρώτη Ολοκληρωμένη Σειρά Σεμιναρίων Content Marketing Είναι Εδώ

Η Ελληνοαμερικανική Ένωση σε συνεργασία με την GrowthRocks, ένα από τα πρώτα Growth Hacking Agencies παγκοσμίως, δημιουργούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα έναν ολοκληρωμένο κύκλο μαθημάτων αφιερωμένο στο Content Marketing.

Το Content Marketing χαρακτηρίζεται ως ο βασιλιάς του digital marketing και δικαίως.

Σε ποιους απευθύνεται το Content Marketing Academy;

Με πολλαπλές εφαρμογές σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας, το content marketing αποτελεί ένα πανίσχυρο όπλο για όσους θέλουν να μάθουν να το χειρίζονται: Σε επιχειρηματίες με εργασιακή εμπειρία σε θέματα ψηφιακού marketing, σε αποφοίτους εκπαιδευτικών προγραμμάτων Digital Marketing Certificates ή Diplomas, σε startuppers που θέλουν να ασχοληθούν ενεργά και να δουν αποτελέσματα, και σε όποιον ασχολείται με το marketing.

Κάνε το Τεστ και μάθε αν είσαι ο επόμενος Content Marketer!

Τι κάνει ένας content marketer;

Ο content marketer λατρεύει να αναλύει τα «προβλήματα» του κοινού του και να προσφέρει λύσεις μέσα από τη δημιουργία του περιεχομένου του.

Αγαπά τα δεδομένα, τις διαφορετικές μορφές περιεχομένου και τους τρόπους μετάδοσης της πληροφορίας. Μαθαίνει νέα εργαλεία, δοκιμάζει πρακτικές, αλλάζει, αποτυγχάνει, επιτυγχάνει και συνεχίζει.

Πότε ξεκινάει το Academy και πότε τελειώνει;

Το Content Marketing Academy ξεκινάει στις 2 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει 1 μήνα. Μέσα από 33 υπερ-εντατικές ώρες και 11 3-ωρα μαθήματα, θα λάβεις τις απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις για να γίνεις ένας πραγματικός content marketer.

Πού θα γίνει;

Η σειρά μαθημάτων θα ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί στο κτίριο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, στην οδό Μασσαλίας 22 στο Κολωνάκι.

Για περισσότερες πληροφορίες μπες στο www.contentmarketingacademy.gr

Continue Reading

Συνέδρια

Οι επιχειρήσεις δικτυώνονται

Οι πολλαπλές διαστάσεις του brain drain στο επίκεντρο ημερίδας του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης
στη Θεσσαλονίκη

Η συνεργασία, η δικτύωση και η καινοτόμος επιχειρηματικότητα «κλειδιά» για την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας

 

Με μεγάλη επιτυχία στέφθηκε η ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της εθνικής πρωτοβουλίας «Γέφυρες Γνώσης και Συνεργασίας» (www.knowledgebridges.gr) τη Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη και είχε ως κεντρικά θέματα την επωφελή δικτύωση των Ελλήνων σε όλο τον κόσμο, την καινοτόμο επιχειρηματικότητα και τις διαφορετικές διαστάσεις του brain drain. Η ημερίδα, την οποία συνδιοργάνωσαν το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), η Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και ο Δήμος Θεσσαλονίκης, προσέλκυσε περισσότερους από 150 συμμετέχοντες, νέους κατά κύριο λόγο, στελέχη εταιρειών, φοιτητές και πολίτες, καθώς επίσης και εκπροσώπους επιμελητηρίων και θεσμικών φορέων. Παράλληλα, την εκδήλωση παρακολούθησαν, μέσω ζωντανής σύνδεσης 4.500 Έλληνες από 20 πόλεις σε όλη την Ελλάδα και 30 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης άνοιξε την εκδήλωση λέγοντας ότι η κινητικότητα του ανθρώπινου δυναμικού δεν αποτελεί εμπόδιο, αλλά προσόν για την ανάπτυξη της οικονομίας της Ελλάδας. Στη συνέχεια πήρε τον λόγο ο καθηγητής Κώστας Δουζίνας, Πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, υποστηρίζοντας τη σημασία της κινητικότητας του ανθρώπινου δυναμικού και των σύγχρονων μορφών ψηφιακής εργασίας.

Ακολούθησε η ομιλία του Λόη Λαμπριανίδη, Γενικού Γραμματέα Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, ο οποίος έδωσε έμφαση στις δυναμικές πτυχές του ”brain drain” όσον αφορά τη μεταφορά εμπειρίας, τεχνογνωσίας και αποκόμισης πολλών δεξιοτήτων, ενώ τόνισε ότι η συμμετοχή στην πρωτοβουλία «Γέφυρες Γνώσης και Συνεργασίας» είναι μια ευκαιρία του «ανήκειν» στη σημερινή ψηφιακή εποχή.

Η υποστήριξη των νέων επαγγελματιών από τις εταιρείες τους ήταν ένα άλλο στοιχείο στο οποίο στάθηκαν όλοι οι ομιλητές, και πιο συγκεκριμένα ο Μανώλης Μπαμπάτσικος, 3D VR/ AR visualization artist, ο οποίος επέστρεψε εν μέσω κρίσης στην Ελλάδα για να επιχειρήσει, με τη συνδρομή της πρωτοβουλίας «Γέφυρες Γνώσης και Συνεργασίας», αφήνοντας την καριέρα του στο εξωτερικό. Ο Μ. Μπαμπάτσικος τόνισε ότι είναι πρόθυμος να μοιραστεί την εμπειρία του με άλλους νέους, έτσι ώστε να μπορέσουν να αποφύγουν δυσκολίες που ο ίδιος αντιμετώπισε στην αρχή της επαγγελματικής του σταδιοδρομία.

Παρακολουθείστε το video της ημερίδας με όλες τις εισηγήσεις και τη συζήτηση με Έλληνες επιχειρηματίες: https://www.livemedia.gr/knowledge.

Continue Reading

Προγράμματα

ΝΕΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ

Με μεγάλη επιτυχία παρουσιάστηκε το πρόγραμμα «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά» από το Πανεπιστήμιο Rutgers σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2018  στο συνεδριακό κέντρο Ιωάννης Βελλίδης. Το πρόγραμμα «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά» υποστηρίζει με αποκλειστική δωρεά το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Η εκδήλωση προσέλκυσε το ενδιαφέρον πλήθους εκπροσώπων του αγροδιατροφικού κλάδου, της ακαδημαϊκής κοινότητας, επιχειρήσεων αλλά και νέων αγροτών που υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό το πρόγραμμα.

Ο Δρ. Φίλιππος Παπαδόπουλος, Διευθυντής του γραφείου στρατηγικών προγραμμάτων της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής και η Δρ. Μαρία Καψοκεφάλου, Καθηγήτρια στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναφέρθηκαν στο έργο που τα δυο ιδρύματα έχουν επιτελέσει, αντιπροσωπεύοντας τους δύο βασικούς εταίρους της ομάδας υλοποίησης του προγράμματος «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά». Πιο συγκεκριμένα, παρουσίασαν τα αποτελέσματα των προγραμμάτων ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού της πρωτοβουλίας, κατά τους πρώτους μήνες εφαρμογής της και μίλησαν για τους τρόπους με τους οποίους το πρόγραμμα στοχεύει να στηρίξει τη δημιουργία ευκαιριών απασχόλησης και επιχειρηματικότητας στον αγροδιατροφικό τομέα για τη νέα γενιά στο άμεσο μέλλον.

Δύο νέοι ωφελούμενοι του προγράμματος «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά», η κ. Ιωάννα Καρρά, κτηνοτρόφος και ο κ. Λεωνίδας Κούσης, αμπελουργός,  μοιράστηκαν με το κοινό τους τρόπους με τους οποίους το πρόγραμμα τους υποστηρίζει μέσω συμβουλευτικής και καθοδήγησης ώστε να αποκτήσουν όλα τα εφόδια προκειμένου να αναπτύξουν τις οικογενειακές τους επιχειρήσεις.

«Μέσα στο 2019 το πρόγραμμα θα θέσει τις βάσεις για τη δημιουργία θερμοκοιτίδων αγροδιατροφικής επιχειρηματικότητας και ενός κέντρου καινοτομίας του τροφίμου, πρωτοβουλίες μοναδικές στο είδος τους στην Ελλάδα που στόχο έχουν να  υποστηρίξουν ιδιώτες και επιχειρήσεις στον αγροδιατροφικό τομέα όσον αφορά τη διάχυση της γνώσης, τη γρήγορη υιοθέτηση τεχνολογίας αιχμής και την παραγωγή καινοτομίας που απαντάει στις σύγχρονες ανάγκες της βιομηχανίας και της αγοράς» δήλωσε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ομάδας του Rutgers στην Ελλάδα για το πρόγραμμα κ. Έφη Λαζαρίδου.

Την εκδήλωση χαιρέτησε  ο Πρέσβης των Η.Π.Α. στην Αθήνα, κ. Geoffrey Pyatt ο οποίος εξέφρασε την στήριξή του στο εγχείρημα και τόνισε τη σπουδαιότητα της εμπειρίας και τεχνογνωσίας των τριών εταίρων του έργου.

Η κ. Εύα Πολυζωγοπούλου, Υποδιευθύντρια Διαχείρισης Προγραμμάτων του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος,  το οποίο υποστηρίζει με αποκλειστική δωρεά  την πρωτοβουλία «Νέα γεωργία για τη Νέα Γενιά», τόνισε πως «Όπως συνηθίζουμε να αναφέρουμε, ο σκοπός αυτής της προσπάθειας δεν είναι να επανεφεύρει τον τροχό. Η θέληση και το ταλέντο υπάρχουν ήδη σε κάθε έναν νέο αγρότη, επιστήμονα ή επιχειρηματία. Το μόνο που χρειάζεται είναι να τους προσφέρουμε το δίκτυο και την καθοδήγηση που θα τους βοηθήσουν να πετύχουν. Με άλλα λόγια, ως Ίδρυμα ερχόμαστε να συμπληρώσουμε κι όχι να αναπληρώσουμε αντίστοιχες προσπάθειες».

Την εκδήλωση τίμησαν επίσης με την παρουσία τους ο Γενικός Πρόξενος των Η.Π.Α. στη Θεσσαλονίκη, κ. Gregory Pfleger, ενώ χαιρετισμούς απηύθυναν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Δρ Χαράλαμπος Κασσίμης, ο Πρύτανης της Σχολής Περιβαλλοντικών και Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Rutgers, κ. Robert Goodman, o Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Σπύρος Κίντζιος και ο Πρόεδρος της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής και του Perrotis College Δρ. Πάνος Κανέλλης.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε στο http://generationag.org

 

Continue Reading

Trending