Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Απαιτούμενες ενέργειες για την αποφυγή φορολόγησης των ανείσπρακτων ενοικίων

Το θεσμικό πλαίσιο/
Με τον εδώ και μια πενταετία ισχύοντα Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (N.4172/13) δεν υφίσταται πλέον η δυνατότητα εκχώρησης μισθωμάτων στο Δημόσιο. Συνεπώς, η μοναδική άμυνα των ιδιοκτητών στο αρκετά σύνηθες φαινόμενο μη αποπληρωμής μισθωμάτων ή έστω υπερβολικών καθυστερήσεων, είναι να εφαρμόσουν τις προβλεπόμενες νέες διαδικασίες περί ανείσπρακτων μισθωμάτων. Μεσολάβησε μια διετία με εμβαλωματικές λύσεις, όπως για παράδειγμα με μεταβατικές διατάξεις του Ν.4336/15, πλέον όμως έχουμε περάσει σε καθεστώς πλήρους εφαρμογής των θεσμοθετημένων, απαιτούμενων ενεργειών.

Το σύστημα της δεδουλευμένης βάσης
Έγινε λοιπόν αποδεκτό ότι τα εισοδήματα θα φορολογούνται στο έτος –και κατά το ποσό- που αποδεδειγμένα εισπράχθηκαν. Για περισσότερες αποσαφηνίσεις, εκδόθηκε μάλιστα και η ΠΟΛ.1024/16, που καθορίζει τις λεπτομέρειες των σχετικών διαδικασιών, καθώς και κάποιες δευτερεύουσας σημασίας αποφάσεις.
_______

Οι κωδικοί στο έντυπο /
Τα ανείσπρακτα ενοίκια, καθορίστηκε ότι θα περιλαμβάνονται σε ειδικό κωδικό ανείσπρακτων εισοδημάτων από εκμετάλλευση ακίνητης περιουσίας. Τα ποσά καταχωρούνται σε ειδική στήλη του εντύπου Ε2, και εν συνεχεία θα μεταφερθούν –και εφόσον ολοκληρωθεί σωστά η όλη διαδικασία- στους κωδικούς 125-126 του Ε1. Ο εν λόγω κωδικός όμως, προβλέφθηκε να είναι κλειδωμένος. Και για να γίνει αποδεκτή η μεταφορά των ποσών, θα πρέπει πρώτα να ελεγχθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά από τους αρμόδιους εφοριακούς.
_______

Τα δικαιολογητικά /
Τα πρόσφορα, και αποδεκτά δικαιολογητικά προκύπτουν από την παρακάτω λίστα:
• διαταγή απόδοσης μισθίου
• διαταγή πληρωμής μισθωμάτων
• δικαστική απόφαση αποβολής από το ακίνητο
• δικαστική απόφαση καταβολής των μισθωμάτων
• κατάθεση αγωγής για αποβολή από το ακίνητο του μισθωτή ή καταβολής των μισθωμάτων.

Παρέχεται η δυνατότητα εφόσον βέβαια διαπιστωθεί ότι ο φορολογούμενος πληροί τα προβλεπόμενα κριτήρια, και εφόσον αποδεδειγμένα έως την προθεσμία υποβολής της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος έχει δρομολογηθεί τουλάχιστον μια από τις παραπάνω προβλεπόμενες ενέργειες, να ξεκλειδώνει ο αντίστοιχος κωδικός.

_______

Το συγκεκριμένο σύστημα αντικατέστησε την προϊσχύουσα εκχώρηση μισθωμάτων προς το Δημόσιο. Μια διαδικασία την οποία ουδέποτε οι εκπρόσωποι των δανειστών δεν είδαν με θετική διάθεση. Προφανώς αποτελούσε μια μέθοδο που ήταν έξω από τη δική τους φοροεισπρακτική κουλτούρα. Και ανέκαθεν προέβαλαν ως επιχείρημα ότι είναι αδιανόητο το Δημόσιο να αναλαμβάνει την είσπραξη ιδιωτικών απαιτήσεων.
Να καταγράψουμε σε αυτό το σημείο ότι στις περιπτώσεις που είχαμε ασχοληθεί με εκχωρήσεις μισθωμάτων από ιδιοκτήτες που δεν εισέπρατταν το τίμημα, πράγματι δεν αντιληφθήκαμε ότι το Δημόσιο κινεί τις απαραίτητες διαδικασίες. Συνεπώς, αυτή η συγκεκριμένη διαδικασία θα μπορούσε εκ του αποτελέσματος να χαρακτηριστεί ως ανεπιτυχής.
Παρόλα αυτά, και τις τρέχουσες διαδικασίες κάθε άλλο παρά ευέλικτες θα μπορούσαμε να τις χαρακτηρίσουμε. Καθώς, υποχρεώνουν τους ιδιοκτήτες των ακινήτων να προβούν σε κάποιες νομικές ενέργειες που είτε δεν παράγουν τα επιθυμητά αποτελέσματα είτε στην καλύτερη περίπτωση κρίνονται ως ιδιαίτερα χρονοβόρες.

Παναγιώτης Απ. Τσένος / Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων

Επιχειρηματικότητα

Iδιαίτερα επιτυχημένη η φετινή συμμετοχή του ΣΕΒΕ στη FOOD EXPO 2019

Ιδιαίτερα επιτυχημένη χαρακτηρίζει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων-ΣΕΒΕ και την φετινή συμμετοχή του στη FOOD EXPO 2019, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μetropolitan Expo στην Αθήνα στις 16-18.03.19.

Κορυφαία στιγμή της συμμετοχής του ΣΕΒΕ ήταν η, σε συνεργασία με τη διοργανώτρια της έκθεσης εταιρία FORUM AE, του Food Export Summit, που φέτος ήταν αφιερωμένο στην αγορά της Ιαπωνίας και στις εξαγωγικές προοπτικές των ελληνικών τροφίμων και ποτών σε αυτήν και καθήλωσε το κοινό που το παρακολούθησε.

Οι τεράστιες δυνατότητες που δημιούργησε η συμφωνία οικονομικής εταιρικής σχέσης μεταξύ της ΕΕ και της Ιαπωνίας, με βάση την οποία οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές σε ολόκληρη την Ευρώπη και την Ιαπωνία μπορούν πλέον να επωφεληθούν από τη μεγαλύτερη ζώνη ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών στον κόσμο, αλλά και η νέα ώθηση που θα δοθεί στην ήδη στενή εμπορική σχέση Ελλάδας-Ιαπωνίας, ήταν τα θέματα που κυριάρχησαν κατά την διάρκεια της ημερίδας.

Το Summit άνοιξε με τους χαιρετισμούς του Πρέσβη της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, Yasuhiro Shimizu και του Προέδρου του ΣΕΒΕ κ. Γιώργου Κωνσταντόπουλου, για να δώσουν την σκυτάλη στον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο  του ΣΕΒΕ, Παναγιώτη Χασάπη, ο οποίος περιέγραψε την πορεία των ελληνικών εξαγωγών δίνοντας μία πολύ ρεαλιστική εικόνα του επιπέδου τους αλλά και των προοπτικών. Ακολούθησε η Ειρήνη Καμά (Γραμματέας Α’, Γραφείο ΟΕΥ Τόκιο), η οποία εστίασε στις προοπτικές και τις ιδιαιτερότητες  της αγοράς Tροφίμων και Ποτών της Ιαπωνίας.

Η ανταλλαγή εμπειριών αποτελεί πάντα ένα πολύ ενδιαφέρον και σημαντικό κεφάλαιο για κάθε ενδιαφερόμενο. Αυτό το μέρος ανέλαβαν οι Στέλιος Πολυχρονιάδης (Α’ Αντιπρόεδρος, EURIMAC AE) και Γιώργος Βανίδης (Διευθυντής Εξαγωγών, ΜΕΒΓΑΛ ΑΕ) που στάθηκαν στα όσα έχουν αποκομίσει από τις εξαγωγικές εμπειρίες των επιχειρήσεων που εκπροσωπούν. Οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν, οι προκλήσεις που κλήθηκαν να διαχειριστούν σε αυτό το βήμα, οι ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης αγοράς, οι λόγοι που την επέλεξαν για να δραστηριοποιηθούν όσον αφορά την εξαγωγική πλευρά των εταιρειών τους αλλά και τα οφέλη που αποκόμισαν από αυτήν τη σημαντική επιχειρηματική κίνηση, βρέθηκαν στο επίκεντρο των εισηγήσεών τους. Τις ομιλίες έκλεισαν οι Konosuke Matsumoto (Executive General Manager, Food Material Procurement Division, AOHATA) και Αθανάσιος Φραγκής (Διευθύνων Σύμβουλος Nostimia Co. Ltd) μέσα από το πρίσμα των εισαγωγέων των Τροφίμων και Ποτών. Το slot της ημερίδας σχετικά με τις εξαγωγικές προοπτικές των ελληνικών προϊόντων στην Iαπωνία παρακολούθησαν 10 σημαντικοί αγοραστές από την Ιαπωνία.

Είχαν προηγηθεί ο χαιρετισμός του Προέδρου του ΣΕΒΕ κ. Κωνσταντόπουλου στα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης παρουσία σημαντικών εκπροσώπων της πολιτικής κι επιχειρηματικής ζωής όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και πολλών άλλων χωρών και η βράβευση από τον Πρόεδρο του ΣΕΒΕ του κ. Ανδρέα Μαυρομάτη, ιδιοκτήτη του ελληνικού εστιατορίου Le Mavrommatis στο Παρίσι, στο πλαίσιο της ειδικής εκδήλωσης FOOD EXPO Restaurant Awards στην οποία τιμήθηκαν οι πρεσβευτές της ελληνικής γαστρονομίας στο εξωτερικό για τη συμβολή τους στη διάδοση των ελληνικών Tροφίμων και Ποτών.

Το περίπτερο του ΣΕΒΕ είχε μεγάλη επισκεψιμότητα και σε αυτό όχι μόνο οι εκθέτες και οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις σημαντικές εξειδικευμένες υπηρεσίες του ΣΕΒΕ για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, αλλά φιλοξενήθηκαν και προωθητικό υλικό και επιχειρηματικές συναντήσεις Β2Βs μεταξύ μελών ΣΕΒΕ και ξένων αγοραστών.

 Πηγή

Continue Reading

Προγράμματα

All Digital Week 2019: Μια πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία στο κέντρο της Αθήνας

Το All Digital Week είναι μια πανευρωπαϊκή εκστρατεία μέσα από την οποία περισσότεροι από 100.000 ευρωπαίοι πολίτες λαμβάνουν μέρος κάθε χρόνο σε εκπαιδευτικά σεμινάρια, workshops και εκδηλώσεις προκειμένου να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

Στο πλαίσιο της εκστρατείας, η Addo Digital σε συνεργασία με την Career in Progress και το Aegean College διοργανώνουν μια σειρά από workshops με στόχο την ενημέρωση και  ενίσχυση των ψηφιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων των υποψήφιων. Πιο συγκεκριμένα, την Τετάρτη 27 Μαρτίου, στους χώρους του Aegean College (Πανεπιστημίου 27), οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν εντελώς δωρεάν για τη δημιουργία και διαχείριση των διαφημίσεων μέσω Google Ads και Facebook Ads, να μάθουν για το νέο trend του Growth Hacking, τη διαμόρφωση της ψηφιακής στρατηγικής μιας επιχείρησης όπως επίσης και να γνωρίσουν τις νέες τάσεις στον πλέον αναπτυσσόμενο τομέα του Influencer Marketing. Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο ακόλουθο link https://aegeancollege.gr/all-digital-week-2019/

Παράλληλα, με τα workshops οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να  λάβουν εξατομικευμένη ενημέρωση για το βιογραφικό τους από τα στελέχη της Career in Progress, καθώς και συμβουλές για την ενίσχυση του επαγγελματικού τους προφίλ.

«Αποτελεί πολύ μεγάλη τιμή για εμάς καθώς και για όλους τους συνεργάτες μας, η συμμετοχή στην εκστρατεία του All Digital Week. Είμαστε βέβαιοι ότι μέσα από την εκδήλωση όλοι οι υποψήφιοι θα έχουν μια ξεκάθαρη εικόνα για τις ευκαιρίες που προκύπτουν από το Digital Marketing καθώς και τον τρόπο που θα προετοιμαστούν κατάλληλα για την ιδιαίτερα απαιτητική αγορά εργασίας» τόνισε η Μαρία Σκούντα, CEO της Addo Digital.

Το All Digital Week διεξάγεται σε μια περίοδο όπου η ζήτηση για στελέχη στο Digital Marketing είναι ιδιαίτερα αυξημένη ενώ παράλληλα η προσφορά των υποψηφίων με τις κατάλληλες ψηφιακές (digital) και κοινωνικές δεξιότητες (soft skills) δεν καλύπτει τη ζήτηση των εταιρειών. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 40% των εργοδοτών αδυνατεί να βρει το κατάλληλο προσωπικό ενώ την ίδια στιγμή εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας παραμένουν κενές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Χορηγοί επικοινωνίας του All Digital Week στην Ελλάδα είναι το Businesswoman.gr

 

Πηγή

Continue Reading

Συνέδρια

Δυναμική επάνοδος στην αγορά εργασίας για άτομα άνω των 45 ετών

Βαθιά ήταν η ικανοποίηση των επισκεπτών του #JobDay 45+ ετών, καθώς τους δόθηκε η ευκαιρία να εκθέσουν την εμπειρία και τις δεξιότητές τους στις συναντήσεις με τους εκπροσώπους των παριστάμενων εταιριών, οι οποίες συμμετείχαν για να αξιολογήσουν υποψηφίους για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας.

Το #JobDay 45+ ετών, που πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά από το Skywalker.gr, είναι μια ημερίδα με βασικό σκοπό την υποστήριξη ανθρώπων με εμπειρία, δυνατότητες, δεξιότητες και ενέργεια που επλήγησαν από την παρατεταμένη κρίση και ταυτόχρονα την ενίσχυση της απασχολησιμότητας με τη φυσική συνάντηση εν δυνάμει εργοδοτών με υποψήφιους εργαζομένους.

Η ημερίδα φιλοξενήθηκε την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου στο Σεράφειο, το σύγχρονο κέντρο αθλητισμού, πολιτισμού και καινοτομίας του Δήμου Αθηναίων, με τη συνδιοργάνωση του EUROPE DIRECT CITY OF ATHENS.

Άτομα ηλικίας 45 ετών και άνω που αναζητούσαν εργασία ή επιθυμούσαν να αλλάξουν εργασιακό περιβάλλον ή ήθελαν να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους παρέστησαν στην ημερίδα και δήλωσαν πολύ ευχαριστημένοι που είχαν τη δυνατότητα με μία μόνο επίσκεψη:

  • Να πραγματοποιήσουν συναντήσεις με τους εκπροσώπους 30 επιχειρήσεων από διάφορους κλάδους που συμμετείχαν.
  • Να συμμετάσχουν σε συνεντεύξεις με τις εταιρείες που αναζητούσαν προσωπικό.
  • Να βελτιώσουν το LinkedIn προφίλ τους με τη βοήθεια των εξειδικευμένων στελεχών της Career in Progress.
  • Να πραγματοποιήσουν προσωπικό coaching με σκοπό την επαγγελματική τους ενδυνάμωση, εστιασμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους, με τους coaches του ICF Greece Chapter.

Η είσοδος ήταν ελεύθερη για τους επισκέπτες. Η συμμετοχή των εταιριών ήταν επίσης δωρεάν με την προϋπόθεση όμως σαφούς από την πλευρά τους πρόθεσης γνωριμίας και αξιολόγησης υποψηφίων 45 ετών και άνω για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας.

Το Skywalker.gr συμβάλλει στην προσπάθεια ενίσχυσης του οικοσυστήματος της εργασίας στην Ελλάδα διοργανώνοντας δράσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με χιλιάδες ικανοποιημένους επισκέπτες, όπως τα #JobFestivals και τα #JobDays, με δωρεάν πρόσβαση και συμμετοχή για όλους.

Το Skywalker.gr είναι το πρώτο site που δραστηριοποιήθηκε στην αναζήτηση εργασίας στην Ελλάδα, ήδη από το 1999. Σήμερα παραμένει η μοναδική ελληνική ιστοσελίδα στον χώρο και η πρώτη επιλογή στην αναζήτηση εργασίας. Tο 2018 περισσότερες από 8.500 εταιρίες δημοσίευσαν στο Skywalker.gr περισσότερες από 82.000 αγγελίες για όλες τις ειδικότητες, με τις ετήσιες επισκέψεις να προσεγγίζουν τις 8.000.000.

Η διοργάνωση του #JobDay 45+ ετών πραγματοποιήθηκε με την πολύτιμη συμβολή των:

Υποστήριξη παράλληλων δράσεων: ICF GREECE CHAPTER, CAREER IN PROGRESS

Χορηγοί επικοινωνίας: ΑΘΗΝΑ 9.84, ΚΑΝΑΛΙ ΕΝΑ 90.4, ΕΠΙΧΕΙΡΩ, INFOCOM, POPAGANDA, BUSINESS NEWS, STARTUP.GR, SIGMA MEDIA GROUP, LIGHT-RADIO.NET, GET BUSY, INFOSPOUDES.GR, SCHOOLS.GR, BUSINESS WOMAN, ECOZEN.GR, ΟΜΟΡΦΗ ΖΩΗ, STENTORAS.GR

Πηγή

Continue Reading

Trending