Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Απαιτούμενες ενέργειες για την αποφυγή φορολόγησης των ανείσπρακτων ενοικίων

Το θεσμικό πλαίσιο/
Με τον εδώ και μια πενταετία ισχύοντα Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (N.4172/13) δεν υφίσταται πλέον η δυνατότητα εκχώρησης μισθωμάτων στο Δημόσιο. Συνεπώς, η μοναδική άμυνα των ιδιοκτητών στο αρκετά σύνηθες φαινόμενο μη αποπληρωμής μισθωμάτων ή έστω υπερβολικών καθυστερήσεων, είναι να εφαρμόσουν τις προβλεπόμενες νέες διαδικασίες περί ανείσπρακτων μισθωμάτων. Μεσολάβησε μια διετία με εμβαλωματικές λύσεις, όπως για παράδειγμα με μεταβατικές διατάξεις του Ν.4336/15, πλέον όμως έχουμε περάσει σε καθεστώς πλήρους εφαρμογής των θεσμοθετημένων, απαιτούμενων ενεργειών.

Το σύστημα της δεδουλευμένης βάσης
Έγινε λοιπόν αποδεκτό ότι τα εισοδήματα θα φορολογούνται στο έτος –και κατά το ποσό- που αποδεδειγμένα εισπράχθηκαν. Για περισσότερες αποσαφηνίσεις, εκδόθηκε μάλιστα και η ΠΟΛ.1024/16, που καθορίζει τις λεπτομέρειες των σχετικών διαδικασιών, καθώς και κάποιες δευτερεύουσας σημασίας αποφάσεις.
_______

Οι κωδικοί στο έντυπο /
Τα ανείσπρακτα ενοίκια, καθορίστηκε ότι θα περιλαμβάνονται σε ειδικό κωδικό ανείσπρακτων εισοδημάτων από εκμετάλλευση ακίνητης περιουσίας. Τα ποσά καταχωρούνται σε ειδική στήλη του εντύπου Ε2, και εν συνεχεία θα μεταφερθούν –και εφόσον ολοκληρωθεί σωστά η όλη διαδικασία- στους κωδικούς 125-126 του Ε1. Ο εν λόγω κωδικός όμως, προβλέφθηκε να είναι κλειδωμένος. Και για να γίνει αποδεκτή η μεταφορά των ποσών, θα πρέπει πρώτα να ελεγχθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά από τους αρμόδιους εφοριακούς.
_______

Τα δικαιολογητικά /
Τα πρόσφορα, και αποδεκτά δικαιολογητικά προκύπτουν από την παρακάτω λίστα:
• διαταγή απόδοσης μισθίου
• διαταγή πληρωμής μισθωμάτων
• δικαστική απόφαση αποβολής από το ακίνητο
• δικαστική απόφαση καταβολής των μισθωμάτων
• κατάθεση αγωγής για αποβολή από το ακίνητο του μισθωτή ή καταβολής των μισθωμάτων.

Παρέχεται η δυνατότητα εφόσον βέβαια διαπιστωθεί ότι ο φορολογούμενος πληροί τα προβλεπόμενα κριτήρια, και εφόσον αποδεδειγμένα έως την προθεσμία υποβολής της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος έχει δρομολογηθεί τουλάχιστον μια από τις παραπάνω προβλεπόμενες ενέργειες, να ξεκλειδώνει ο αντίστοιχος κωδικός.

_______

Το συγκεκριμένο σύστημα αντικατέστησε την προϊσχύουσα εκχώρηση μισθωμάτων προς το Δημόσιο. Μια διαδικασία την οποία ουδέποτε οι εκπρόσωποι των δανειστών δεν είδαν με θετική διάθεση. Προφανώς αποτελούσε μια μέθοδο που ήταν έξω από τη δική τους φοροεισπρακτική κουλτούρα. Και ανέκαθεν προέβαλαν ως επιχείρημα ότι είναι αδιανόητο το Δημόσιο να αναλαμβάνει την είσπραξη ιδιωτικών απαιτήσεων.
Να καταγράψουμε σε αυτό το σημείο ότι στις περιπτώσεις που είχαμε ασχοληθεί με εκχωρήσεις μισθωμάτων από ιδιοκτήτες που δεν εισέπρατταν το τίμημα, πράγματι δεν αντιληφθήκαμε ότι το Δημόσιο κινεί τις απαραίτητες διαδικασίες. Συνεπώς, αυτή η συγκεκριμένη διαδικασία θα μπορούσε εκ του αποτελέσματος να χαρακτηριστεί ως ανεπιτυχής.
Παρόλα αυτά, και τις τρέχουσες διαδικασίες κάθε άλλο παρά ευέλικτες θα μπορούσαμε να τις χαρακτηρίσουμε. Καθώς, υποχρεώνουν τους ιδιοκτήτες των ακινήτων να προβούν σε κάποιες νομικές ενέργειες που είτε δεν παράγουν τα επιθυμητά αποτελέσματα είτε στην καλύτερη περίπτωση κρίνονται ως ιδιαίτερα χρονοβόρες.

Παναγιώτης Απ. Τσένος / Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων

Επιχειρηματικότητα

Ανάκαμψη στις προθέσεις προσλήψεων παγκοσμίως.

Μετά την πανδημία, οι αγορές καταγράφουν ισχυρές προθέσεις προσλήψεων με την έλλειψη ταλέντου όμως να πρωταγωνιστεί.

Πως οι οργανισμοί την αντιμετωπίζουν

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης της ManpowerGroup για το 4ο τρίμηνο του 2021, οι προθέσεις προσλήψεων των 45.000 εργοδοτών που συμμετείχαν στην ερεύνα είναι υψηλότερες σε ετήσια σύγκριση -σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2020.  Οι 14 από τις 43 χώρες αναφέρουν τις υψηλότερες προθέσεις των τελευταίων δέκα ετών. ΄Ωστόσο, η εύρεση εξειδικευμένων ταλέντων παραμένει κορυφαία πρόκληση για τους εργοδότες παγκοσμίως – το 69% αναφέρει δυσκολία στην κάλυψη κενών θέσεων – το υψηλότερο ποσοστό των 15 ετών για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο. Οι εργοδότες με την μεγαλύτερη δυσκολία καταγράφονται στην Ινδία (89%), στη Ρουμανία (84%) και στη Σιγκαπούρη (84%). Και οι Έλληνες εργοδότες αγωνίζονται να βρουν εξειδικευμένα ταλέντα με το ποσοστό να αγγίζει το 72% – ίδιο ποσοστό και για τις ΕΜΕΑ χώρες. 

Αντιμετώπιση Έλλειψης Ταλέντου

Οι Έλληνες εργοδότες προσφέρουν τα παρακάτω κίνητρα ώστε να προσελκύσουν ταλέντα τις επιχειρήσεις τους: 

  • Εκπαίδευση, Ανάπτυξη δεξιοτήτων ή η επαγγελματική καθοδήγηση (55%)
  • Ευέλικτα ωράρια εργασίας (42%)
  • Υψηλό μισθό (39%) και Μπόνους και (29%)

Από την άλλη πλευρά, παγκοσμίως ο πρωταρχικός τρόπος αντιμετώπισης της έλλειψης ταλέντου αποτελεί η προσφορά εργασιακής ευελιξίας (67%) τόσο σε επίπεδο ωραρίου όσο και χώρου εργασίας ενώ το 41% ​​επενδύει στην κατάρτιση, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και το mentoring.

Ανάπτυξη και διακράτηση ταλέντων 

Σε περιόδους μετασχηματισμών και αβεβαιότητας, οι προσωπικές και τεχνικές δεξιότητες είναι πιο σημαντικές από ποτέ για τους εργαζόμενους αλλά και τους ηγέτες. Τα προγράμματα αναβάθμισης τεχνικών δεξιοτήτων, προσωπικών δεξιοτήτων και τα προγράμματα ανάπτυξης για μάνατζερς και ανώτερα στελέχη αποτελούν βασικές προτεραιότητες ανάπτυξης και διακράτησης ταλέντων για τις ομάδες ανθρώπινου δυναμικού. Συγκεκριμένα, το 42% των Ελλήνων εργοδοτών σχεδιάζει να υιοθετήσει προγράμματα αναβάθμισης προσωπικών δεξιοτήτων (π.χ. διαχείριση χρόνου, επικοινωνία) (διάρκειας 6 εβδομάδων ή λιγότερο), το 38% σχεδιάζει να εφαρμόσει προγράμματα ανάπτυξης για μάνατζερς και ανώτερα στελέχη και το 37% σχεδιάζει να επενδύσει σε προγράμματα αναβάθμισης τεχνικών δεξιοτήτων (διάρκειας 6 εβδομάδων ή λιγότερο).

Όπως αναφέρουν οι εργοδότες, το μεγαλύτερο εμπόδιο αναφορικά με την αύξηση εφαρμογής προγραμμάτων ανάπτυξης δεξιοτήτων στον οργανισμό τους είναι: τα χρήματα (33%), ο χρόνος (16%) και η πρόσβαση στους κατάλληλους συνεργάτες για αναβάθμιση/ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού (12%). 

Επένδυση στο υπάρχον ταλέντο 

Γνωρίζουμε ότι η διακράτηση των ανθρώπων είναι η βέλτιστη οικονομική λύση σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, σε σύγκριση με την διαδικασία πρόσληψης και εκπαίδευσης νέων ανθρώπων. Το κόστος της πρόσληψης είναι 25% υψηλότερο σε σχέση με το κόστος της διακράτησης. Εάν οι οργανισμοί επενδύσουν στο υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό τους, δε θα δημιουργήσουν μόνο πιο εξειδικευμένους εργαζόμενους, αλλά θα εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα. Η επένδυση στους ανθρώπους είναι ένας σημαντικός τρόπος για να παραμείνει ένας οργανισμός ανταγωνιστικός.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ V: Από την κρίση στην κανονικότητα ή η κρίση ως κανονικότητα;

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του συνεδρίου  «Η Ελλάδα Μετά V: Από την  κρίση στην  κανονικότητα ή η κρίση ως κανονικότητα;», που πραγματοποιήθηκε 11 και 12 Οκτωβρίου στο Μουσείο Μπενάκη. To συνέδριο διοργανώνεται από το think tank “Ο Κύκλος Ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση” σε συνεργασία με την εταιρία επικοινωνίας “Συμεών Γ. Τσομώκος ΑΕ”. 

Διακεκριμένες προσωπικότητες από την Ελλάδα και το εξωτερικό συμμετείχαν και την δεύτερη μέρα του συνεδρίου – π.Υπουργοί, Κυβερνητικοί Βουλευτές, Πρέσβεις, καθηγητές και αναλυτές διεθνών σχέσεων, δημοσιογράφοι και πολλοί άλλοι – συνεχίζοντας την συζήτηση πάνω στα κρίσιμα διακυβεύματα της εποχής και το μέλλον της Ελλάδας απέναντι σε αυτά. Συγκεκριμένα, οι θεματικές συζητήσεις την δεύτερη μέρα ήταν: 

  • Τουρισμός και Μεταποίηση. Ανταγωνιστικοί ή συμπληρωματικοί τομείς της ελληνικής οικονομίας;
  • Η ανασυγκρότηση της Δύσης μετά το Αφγανιστάν – οι επιπτώσεις στη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, με την χορηγία του NATO’s Public Diplomacy Division
  •  Νέα μεγάλα διλήμματα για την Ευρώπη
  • Τα κόμματα και το πολιτικό σύστημα: από την πολιτική στη μεταπολιτική

Το συνέδριο έκλεισε με απολογισμό των δύο ημερών και τα συμπεράσματα των συζητήσεων.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Ελλάδα.

Η Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης αποκτά ολοένα και πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά και εξειδικεύεται σε αρκετούς τομείς της καθημερινότητας των πολιτών της ΕΕ. 

108 ευρωβουλευτές, 54 μέλη κυβερνήσεων (δύο ανά κράτος μέλος), τρία μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και 108 εκπρόσωποι των εθνικών κοινοβουλίων, θα συνεδριάσουν στην Ολομέλεια της Διάσκεψης επί ίσοις όροις, με συμμετοχή και πολιτών. 108 πολίτες θα συμμετάσχουν στις συζητήσεις επί των ιδεών που προέρχονται από τις ομάδες δράσης πολιτών και την πολύγλωσση ψηφιακή πλατφόρμα: 80 εκπρόσωποι από τις Ευρωπαϊκές ομάδες δράσης, εκ των οποίων τουλάχιστον το ένα τρίτο θα είναι κάτω των 25 ετών, και 27 από εθνικές ομάδες δράσης ή εκδηλώσεις της Διάσκεψης συνεδρίων (ένας ανά κράτος μέλος), καθώς και ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Νεολαίας.

Θα συμμετάσχουν επίσης 18 εκπρόσωποι τόσο από την Επιτροπή των Περιφερειών όσο και από την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή, καθώς και άλλοι οκτώ από τους κοινωνικούς εταίρους και οκτώ από την κοινωνία των πολιτών, ενώ ο ύπατος εκπρόσωπος της Ένωσης για θέματα εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφαλείας θα προσκαλείται όταν συζητείται ο διεθνής ρόλος της ΕΕ .Μπορούν επίσης να προσκληθούν άλλοι εκπρόσωποι σημαντικών ενδιαφερόμενων μερών. Η σύνθεση της ολομέλειας της Διάσκεψης θα διασφαλίζει την ισότιμη εκπροσώπηση ανδρών και γυναικών.

Οι συζητήσεις  θα διαρθρωθούν θεματικά γύρω από τις συστάσεις που θα συγκεντρωθούν από τις ομάδες δράσης και την πολύγλωσση ψηφιακή πλατφόρμα. Η πλατφόρμα είναι ο μοναδικός ψηφιακός τόπος όπου θα συλλέγονται, θα αναλύονται και θα δημοσιεύονται στοιχεία από όλες τις εκδηλώσεις που σχετίζονται με τη διάσκεψη. Σε εύθετο χρόνο, η ολομέλεια θα υποβάλει τις προτάσεις της στην Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία θα συντάξει την έκθεσή της σε πλήρη συνεργασία και πλήρη διαφάνεια με την ολομέλεια, η οποία θα δημοσιευθεί στη συνέχεια στην πολύγλωσση ψηφιακή πλατφόρμα.

Το τελικό αποτέλεσμα της Διάσκεψης θα παρουσιαστεί σε έκθεση προς την κοινή Προεδρία. Τα τρία θεσμικά όργανα της ΕΕ θα εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο θα δοθεί αποτελεσματική συνέχεια στην εν λόγω έκθεση, το καθένα εντός του πεδίου αρμοδιοτήτων του και σύμφωνα με τις Συνθήκες.

Η τρίτη από τις τέσσερις ομάδες πολιτών συνήλθε την προηγούμενη εβδομάδα στο Στρασβούργο και είχα την τιμή να συμμετάσχω. Πολίτες από όλες τις χώρες της ΕΕ συζήτησαν τα ακόλουθα θέματα:

  • επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
  • περιβαλλοντικά ζητήματα, που σχετίζονται επίσης με τη γεωργία, τις μεταφορές και την κινητικότητα
  • ενέργεια και μετάβαση σε κοινωνίες χωρίς διοξείδιο του άνθρακα
  • νέες προκλήσεις στον τομέα της υγείας για την ΕΕ
  • συστήματα υγειονομικής περίθαλψης και αντιμετώπιση κρίσεων στον τομέα της υγείας
  • πρόληψη και υγιής τρόπος ζωής

Είναι η ώρα των πολιτών της ΕΕ. Στην Ελλάδα γίνεται συστηματική και οργανωμένη εργασία, υπό την προεδρία του ΑΝΥΠΕΞ κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.  Στόχος του να συμμετάσχουν όλες οι Περιφέρειες της χώρας και να καταθέσουν τις  απόψεις τους στη ψηφιακή πλατφόρμα, όσο περισσότεροι πολίτες όλων των ηλικιών. 

Η Ελλάδα διεκδικεί  και επιθυμεί η Ευρώπη του μέλλοντος να έχει στοιχεία αλληλεγγύης, συνεννόησης και συνεργασίας. Οι πολίτες ας δώσουν το δυναμικό παρόν τους και όλα θα πάρουν διαφορετική πορεία.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Trending