Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Από το Demo Day του OK!Thess…στην εθνική στίβου της Γαλλίας

«Το μέλλον ανήκει σε όσους πιστεύουν στην ομορφιά των ονείρων τους», έλεγε η Eleanor Roosevelt.

 «…και σε όσους δοκιμάζουν, παρά το ρίσκο μιας ενδεχόμενης αποτυχίας, να μετατρέψουν καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες σε βιώσιμες επιχειρήσεις» συμπληρώνει ο Δημήτρης Κουρτέσης, program manager και startup coach του OK!Thess.

Αν το πιο κρίσιμο ερώτημα είναι πώς μια καινοτόμος ιδέα, βρίσκει early adopters και χρηματοδότες ώστε να πάει στο επόμενο στάδιο, η απάντηση έρχεται από το 5ο Thessaloniki Demo Day του ΟK!Thess. Το Οικοσύστημα Καινοτομίας Θεσσαλονίκης ή OK!Thess, από το 2017 στηρίζει την καινοτομία, καθοδηγώντας ομάδες ώστε να στήσουν μια startup επιχείρηση ή να ενισχύσουν μια που έχουν ήδη δημιουργήσει.

5ο Thessaloniki Demo Day

Για άλλη μια χρονιά το OK!Thess πραγματοποιεί το 5οThessaloniki Demo Day, που έχει ως στόχο να δικτυώσει ακόμα περισσότερο τις νεοφυείς επιχειρήσεις με τον επενδυτικό κόσμο. Θα μπορούσε να περιγραφεί ως ένα σύγχρονο matchmaker μεταξύ των καλυτέρων καινοτόμων ιδεών με επενδυτικά κεφάλαια.

«Έχει σταδιακά εξελιχθεί η διαδικασία ώστε να γίνει πιο στοχευμένη. Δίνεται έμφαση στις κλειστές onetoone συναντήσεις που είναι περισσότερο ενδιαφέρουσες για τους επενδυτές και λιγότερο στρεσογόνες για τους νέους επιχειρηματίες» λέει ο πρόεδρος του OK!Thess Σίμος Μπενσασσών. 

Στα προηγούμενα Demo Day event συμμετείχαν 84 startups που έκαναν πάνω από 230 συναντήσεις με εκπροσώπους επενδυτικών σχημάτων από την Ελλάδα και την ΝΑ Ευρώπη, οι οποίες οδήγησαν σε επενδύσεις κεφαλαίων επιχειρηματικού ρίσκου άνω του 1.200.000 ευρώ μέχρι στιγμής. Σταδιακά αυξάνεται το ενδιαφέρον των επενδυτών από τα Βαλκάνια, ενώ υπάρχουν ήδη αιτήσεις και από startupers γειτονικών χωρών που θέλουν να παρουσιάσουν  μια ώριμη ιδέα σε υποψήφιους επενδυτές στην Ελλάδα.

«Η συγκεκριμένη διοργάνωση δεν αφορά μόνο τις startups που έχουν αποφοιτήσει από το πρόγραμμα επιτάχυνσης τουOK!Thess. Στα Demo Days που διοργανώνουμε συμμετέχουν startups και επενδυτές εντός και εκτός Ελλάδος. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε στη διεθνή δικτύωση, τόσο για το οικοσύστημα καινοτόμου επιχειρηματικότητας της Θεσσαλονίκης όσο και για αυτό της ευρύτερης περιοχής» προσθέτει ο Δημήτρης Κουρτέσης, program manager και startup coach στο OK!Thess.

Από την ιδέα στην πράξη!

Εν αρχή ήταν η ιδέα… μετά συστάθηκε η ομάδα και ακολούθησε η συμμετοχή στο πρόγραμμα επιτάχυνσης του OK!Thess και στο Demo Day. Ο 24χρονος Κωνσταντίνος Αλέξογλου κάνοντας την πρακτική του στο ΑΠΘ συμμετείχε στο πρόγραμμα αξιολόγησης εμπειριών για τους χρήστες της  booking.com και σκέφτηκε πώς θα μπορούσε να εξελίξει αυτή την διαδικασία.

Κάπως έτσι προέκυψε η Loceye…μια καινοτόμος online υπηρεσία για την διεξαγωγή ερευνών με την μέθοδο του eyetracking. Ουσιαστικά πρόκειται για μια εφαρμογή λογισμικού που εντοπίζει με ακρίβεια το σημείο όπου εστιάζουν τα μάτια ενός χρήστη όταν επισκέπτεται μια ιστοσελίδα ή μια ψηφιακή εφαρμογή δίνοντας έτσι την δυνατότητα συγκέντρωσης δεδομένων σε εταιρείες media, online καταστήματα,  επαγγελματίες του marketing και UXdesigners.

Η Loceye με την συμμετοχή της στο Demo Day του OK!Thess κατάφερε από side-project φοιτητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης να γίνει μια startup εξασφαλίζοντας το ποσό των 300.000 ευρώ από το επενδυτικό σχήμα Velocity.Partners.

«Βρισκόμαστε στο στάδιο της ανάπτυξης  και σύντομα θα βγούμε στην αγορά» σημειώνει ο Κωνσταντίνος Αλέξογλου προτρέποντας νέες startups να συμμετέχουν στο Demo Day ώστε να εκτεθούν, να πάρουν feedback για την ιδέα τους, είτε θετικό είτε αρνητικό.

 «Από τα αρνητικά σχόλια μαθαίνεις και από το θετικά παίρνεις επιβεβαίωση» τονίζει ο 24χρονος φοιτητής προσθέτοντας ότι κάθε startup που επιδιώκει να εξασφαλίσει εξωτερικά κεφάλαια έχει ανάγκη να μάθει πώς σκέφτονται οι επενδυτές. «Στα Demo Day οι επενδυτές σου μιλάνε ξεκάθαρα για το πώς τους φάνηκε η ιδέα σου, για παράδειγμα εμείς διορθώσαμε τα αρνητικά και έτσι κατορθώσαμε να πάρουμε χρηματοδότηση» καταλήγει ο Κωνσταντίνος Αλέξογλου.

Ένας startuper…που ξέρει από κουπί!

Μέσα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε κατά την διαδικασία της φυσιοθεραπείας για τους τραυματισμούς του στην κωπηλασία και το ράγκμπι, ο 33χρονος μηχανολόγος μηχανικός με ειδικότητα στη βιοκινητική Σάκης Κόλλιας, έφερε στην αγορά μια ολοκληρωμένη λύση για τη φυσιοθεραπεία με όργανα μέτρησης και ένα καινοτόμο λογισμικό παρακολούθησης της απόδοσης του ασθενή και του αθλητή.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα διασυνδεδεμένων συσκευών για τη μέτρηση και παρακολούθηση της δύναμης, της κίνησης και της ισορροπίας αθλητών και ασθενών, μέσω τεχνολογιών Internet-of-Things (IoT) και μοντέρνων μεθόδων αποκατάστασης. Η K-Invent ιδρύθηκε το 2017 και σήμερα απασχολεί δεκατρία άτομα σε Θεσσαλονίκη και Γαλλία. «Έναν χρόνο μετά την ίδρυσή μας, το 2018, πήραμε μέρος στο Demo Day του OK!Thess ώστε να αναπτύξουμε περαιτέρω την εταιρεία» λέει ο κ. Κόλλιας.

«Όταν παρουσιάσαμε τις ιδέες μας στους επενδυτές δεν είχαμε καμία πείρα ως προς το επιχειρείν αλλά είχαμε μια δυνατή ιδέα και τελικά κλείσαμε επένδυση μισού εκατομμυρίου ευρώ με την συμμετοχή του Uni.Fund» τονίζει ο κ. Κόλλιας. Μετά από αυτήν την επένδυση μπόρεσαν να προσελκύσουν νέα κεφάλαια ίδιας αξίας από δημόσιες επιδοτήσεις που δίνει το γαλλικό κράτος στις καινοτόμες εταιρείες.

Η εταιρεία εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμός μετά την επιτυχημένη πορεία του 2018, αφού κατάφερε να κλείσει τη χρονιά με τζίρο 300.000 ευρώ. Η K-Invent έχει στην αγορά πέντε προϊόντα και από την καινούρια χρονιά θα λανσάρει νέα προϊόντα με διεύρυνση στις υπηρεσίες fitness.

«Ήδη μέσα σε δύο χρόνια πάνω 1.300 άτομα σε δέκα χώρες χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες μας, μεταξύ των οποίων ομάδες της α΄ εθνικής κατηγορίας στο γαλλικό και ισπανικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, ενώ η K-Invent έγινε και επίσημος υποστηρικτής της εθνικής ομάδας στίβου της Γαλλίας» σημειώνει ο κ. Κόλλιας. Παράλληλα η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία διερεύνησης των ασιατικών αγορών ενώ είναι έτοιμη να εξαπλωθεί στην Λατινική Αμερική και από το 2020 στη Βόρεια Αμερική.

Για περισσότερες πληροφορίες:

https://okthess.gr/demoday

Επιχειρηματικότητα

Εργασιακή απόδοση & ηγετικό προφίλ

Οι αναποτελεσματικοί ηγέτες επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση των μελών της ομάδας τους.

Πολλές φορές στην προσπάθειά μας να αναζητήσουμε τις αιτίες που μας κάνουν μη αποδοτικούς στην εργασία μας στρέφουμε την προσοχή μας στις δικές μας πράξεις και στα δικά μας λάθη. Σπάνια, θεωρούμε ότι η μη ικανοποιητική απόδοσή μας οφείλεται κατά πολύ στην ηγετική συμπεριφορά του διευθυντή ή γενικά του υπευθύνου της ομάδδας στην οποία ανήκουμε.

Κατά γενική ομολογία, σε κάθε επιχείρηση ή οργανισμό υπάρχουν κάποιοι κακοί ή αναποτελεσματικοί ηγέτες, οι οποίοι συνγκεντρώνουν χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν το συγκεκριμένο προφίλ.
Μερικά από αυτά είναι:

  • Αξιολογούν τους υφισταμένους τους τονίζοντας μόνο τα αρνητικά σημεία της συμπεριφοράς και της εργασιακής τους απόδοσης, ενώ ποτέ δεν αμείβουν ή έστω προσπαθούν να ανακαλύψουν τα θετικά σημεία τους
  • Κάνουν διακρίσεις και προτιμούν αυτούς που είναι πρόθυμοι να τους δίνουν, συνήθως όχι καλές, πληροφορίες για τα ικανά μέλη της ομάδας, ενώ αυτοί οι πληροφοριοδότες απολαμβάνουν την εύνοια των διευθυντών κυρίως σε θέματα συγκάλυψης των αδυναμιών τους
  • Αδυνατούν να επικοινωνήσουν σωστά και να θέτουν στο χους τους οποίους θα τηρήσουν, γιατί είναι οι ίδιοι τους πολύ ευμετάβλητοι στις σκέψεις και τις αποφάσεις τους δημιουργώντας έτσι καταστάσεις ανισορροπίας στα μέλη της ομάδας τους
  • Χρεώνουν τις αποτυχίες στους άλλους, ενώ διεκδικούν πίσ στωση στην επιτυχία
  • Υστερούν σε ηγετικές ικανότητες ή αξιόλογη εμπειρία, αλλά διαλέγουν την πειθαρχία μέσω του εκφοβισμού ή της και τάχρησης της εξουσίας για να φαίνονται αποτελεσματικοί
  • Δεν αφήνουν χώρο για δράση και αγνοούν τους συνεργάτες τους και όταν προκύψει πρόβλημα τους επιτίθενται αιφνιδιαστικά
  • Είναι κακοί διαχειριστές του χρόνου και δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τα δύσκολα, ενώ εύκολα δικαιολογούν τις καθυστερήσεις και τις αδυναμίες τους

Είναι λοιπόν εύλογο, ότι αν ο ηγέτης μιας ομάδας έχει μερικά από αυτά τα χαρακτηριστικά επηρεάζει αρνητικά την απόδοση των μελών της ομάδας του και κατ’ επέκταση τη συνολική παραγωγικότητά της.

Συμπερασματικά, όταν η δικαιοσύνη της αδικίας, η μεροληπτική αντιμετώπιση των ατόμων της ομάδας και ο παραγκωνιασμός αξιόλογων υπαλλήλων υπερισχύουν της αντιμετώπισης υπερισχύουν της αντιμετώπισης κάθε εργαζόμενου ως μοναδικού ατόμου με ξεχωριστά ταλέντα και ικανότητες, τότε υπονομεύεται τόσο η απόδοση όσο και η ύπαρξη ισορροπίας στην επαγγελματική και προσωπική ζωή όλων των μελών της ομάδας.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαφορετικότητα και απόδοση εργασίας

Η απειλή συρρίκνωσης του απασχολούμενου προσωπικού, η ανάγκη για υψηλή απόδοση των εργαζομένων προς όφελος του πελάτη αλλά και της επιχείρησης ή του οργανισμού οδηγούν τους επιχειρηματίες ή τους διοικούντες κάποιου οργανισμού να προβληματίζονται στο να βρουν τρόπο να δεσμεύσουν το προσωπικό τους σε παροχή συνεχούς και ποιοτικής εργασίας.

Τις περισσότερες φορές ισχυρό κίνητρο για την απόδοση εργασίας αποτελεί η χρηματική αμοιβή. Αν και η χρηματική αμοιβή  αποτελεί τον πρώτο και άμεσα συνδεόμενο με την ανάληψη εργασίας συνειρμό, δεν είναι όμως και ο αποτελεσματικότερος υποκινητής υψηλής απόδοσης στην εργασία.

Η οικονομική κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο, η αλλαγή του τρόπου ζωής του σύγχρονου ανθρώπου, οι απαιτήσεις διαβίωσης και επιβίωσης του ανθρώπου σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα διαφοροποιεί τη διάσταση της χρηματικής αμοιβής, ενώ υποβιβάζει τη σειρά κατάταξής της σε χαμηλότερο ή χαμηλό επίπεδο ανάλογο με τις αξίες του κάθε ατόμου στο οποίο αναφέρεται.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η χρηματική αμοιβή μπορεί να είναι ένας ισχυρός υποκινητής, αλλά υπάρχουν άλλοι ισχυρότεροι και πιο σημαντικοί. Σε αυτούς ανήκουν:

  • η δύναμη του επιτεύγματος
  • η πεποίθηση ότι η δουλειά έχει αξία
  • η αναγνώριση από αξιόλογους ανθρώπους που εκτιμούμε
  • η αίσθηση ότι είμαστε και κάνουμε κάτι διαφορετικό
  • η πεποίθηση ότι αποτελούμε μέλος ομάδας
  • η εμπλοκή μας στους στόχους της επιχείρησης ή του οργανισμού

Εκτός από αυτούς, υπάρχουν πολλοί άλλοι υποκινητές εργασίας, αλλά αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι ο καθένας έχει διαφορετική σημασία και επίδραση σε κάθε άτομο. Αυτή την ιδιαιτερότητα πρέπει να τη λάβει υπόψη του ο υπεύθυνος διαχείρισης ανθρώπινων πόρων επιχείρησης ή οργανισμού ώστε να επιλέξει το σωστό και κατάλληλο τρόπο για να παρακινήσει το προσωπικό του σε υψηλή απόδοση εργασίας.

Επιλέγοντας μια πρότυπη απόδοση εργασίας ή ενθαρρύνοντας το προσωπικό να αναπτύξει τη δική του προσέγγιση στο θέμα της απόδοσης είναι ένα δίλημμα που απασχολεί πολύ και συχνά τους αρμόδιους διαχείρισης προσωπικού.

Η πρώτη προσέγγιση υπαγορεύει πως το προσωπικό έχει μια στοιχειώδη παρακίνηση και αναγνώριση της ποιότητας στην εργασία και στην περίπτωση που δεν την έχει δεν μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα αναφορικά με την απόδοση εργασίας.

Η δεύτερη προσέγγιση θεωρεί το άτομο ικανό και ώριμο να αναπτύξει το δικό του πλαίσιο απόδοσης, το οποίο όμως θα πρέπει να υπαγορεύεται από κάποιο πρότυπο, το οποίο θα απαιτεί τη δέσμευση του ατόμου σε αυτό.

Κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει την πρώτη ή τη δεύτερη προσέγγιση απόδοσης εργασίας ως καλύτερη. Εκείνο όμως που έχει βαρύτητα και στις δύο προσεγγίσεις είναι η αναγνώριση της διαφορετικότητας του ατόμου και του μοναδικού του πλέγματος εμπειριών που θα καθορίσει τη στάση του στην εργασία και την απόδοσή του σε αυτήν.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Πώς να αντιμετωπίσετε το φόβο της επιτυχίας

Δείτε την Επιτυχία σαν Προορισμό και όχι σαν Εμπόδιο προς Αποφυγή.

Η Μαρία είναι μία δραστήρια συμπαθητική και εργατική επιχειρηματίας. Με το Γιάννη που είναι στέλεχος σε μια μεγάλη επιχείρηση έχουν δύο παιδιά και ζουν στα πλαίσια του μοντέλου που ονομάζεται «μέση οικογένεια». Έχουν τις δουλειές τους, έχουν τα παιδιά τους, έχουν το σπίτι τους (που αποπληρώνουν μέσω ενός στεγαστικού 25ετίας), έχουν 2 αυτοκίνητα και 20 μέρες διακοπές το χρόνο.

Στα όνειρά της η Μαρία ήταν μια πετυχημένη, χαρισματική, αξιοθαύμαστη και οικονομικά εύρωστη γυναίκα με μια εξαιρετική οικογένεια και ανεβασμένο κοινωνικό επίπεδο. Στην πραγματικότητα είναι μια μεσόκοπη μοναχική γυναίκα που καταφέρνει να επιβιώνει παγιδευμένη μέσα στην βαρετή της καθημερινότητα. «Υπάρχουν και χειρότερα» λέει στον εαυτό της όταν αραιά και που την ζώνουν οι προσωπικές της ανασφάλειες.

Ναι, αλλά υπάρχουν και καλύτερα! Αν η Μαρία είχε πραγματικά κυνηγήσει την επιτυχία σε κάποιο τομέα της ζωής της θα έπρεπε να αντιμετωπίσει τις απώλειες στους άλλους τομείς. Και η Μαρία δεν έχει καμία διάθεση να δώσει κάτι παραπάνω από τον εαυτό της στο «Βωμό» όπως το ονομάζει της Επιτυχίας. Είναι βολικά καθισμένη στην οικονομική θέση του τραίνου και δεν θα σηκωθεί για να πάει στην πρώτη θέση γιατί φοβάται μην χάσει και αυτήν που έχει!

            Φόβος, Ενοχές και Ανωνυμία στη γειτονιά του Βολέματος

            Αν και η Επιτυχία κατέχει μία περίοπτη θέση στην καρδιά και το μυαλό των ανθρώπων οι περισσότεροι κατατρέχονται από ένα μόνιμο φόβο και μόνο στην ιδέα ότι μπορούν να τα καταφέρουν ή ακόμη και από το ότι θα προσπαθήσουν να τα καταφέρουν. Η δικτατορία του μέτριου έχει καταφέρει να δημιουργήσει εξαιρετικές αναστολές στην συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων. Έτσι ο κάθε επίδοξος διώκτης της επιτυχίας θα έχει να τα βάλει με ένα σωρό εσωτερικούς εχθρούς πριν εξορμήσει για την κατάκτηση της κορυφής.

  • Ο Φόβος του Άγνωστου. Αν η Μαρία άρχιζε να γίνεται πετυχημένη θα αντιμετώπιζε το πρόβλημα της αλλαγής περιβάλλοντος σε διάφορους τομείς. Ξαφνικά θα βρισκόταν σε μια άγνωστη περιοχή με διαφορετικούς κανόνες και αρχές από αυτές που γνώριζε. Ο Πλούτος και η Επιρροή επηρεάζουν δραματικά τους ανθρώπους μια και τους εισάγουν σε κύκλους όπου νιώθουν ότι θα έπρεπε να αποδείξουν ξανά την αξία τους. Αυτό που δεν υπολογίζει η Μαρία είναι ότι όταν έχεις φτάσει στην κορυφή ενός βουνού μετά από σοβαρή προσπάθεια, γνωρίζεις ότι σου αξίζει και ότι δεν θα βρεθεί κανένας να σε αμφισβητήσει. Η Επιτυχία είναι μια αυστηρά προσωπική υπόθεση.
  • Ο Φόβος της Έκθεσης. Η επιθυμία της Μαρίας να παραμείνει ανώνυμη αν και πετυχημένη την εμποδίζει να εκτεθεί στη δημόσια παρατήρηση. Αυτό εν μέρει οφείλεται στο φόβο του φθόνου των άλλων. Προκειμένου να μην τη ζηλεύουν και να μην τη φθονούν παραμένει στην αφάνεια και κρατά κρυφές και τις παραμικρές έστω επιτυχίες της. Παραμένοντας αδιάφορη δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αξιοζήλευτη!
  • Οι Δηλητηριώδης Ενοχές. Έχοντας μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον που προάγει την πεπατημένη οδό και που καταδικάζει την εξερεύνηση ως χάσιμο χρόνου η Μαρία δηλητηριάζεται από τις ενοχές που της έχουν δημιουργηθεί. Δεν έχει το δικαίωμα, λέει στον εαυτό της, να σκορπίσει αλόγιστα το χρόνο και την ενέργειά της κυνηγώντας ένα όνειρο και στερώντας τα από άλλους. Επιπλέον έχει κάνει τόσα λάθη μέχρι τώρα στη ζωή της (όπως όλοι μας) που η πιο κρυφή της ενοχή είναι ότι δεν το αξίζει. Τα παπούτσια της επιτυχίας θα τα βαδίσουν άλλοι.

Βλέποντας την Επιτυχία κατάματα!

Είναι φυσικό η Επιτυχία, όπως και κάθε άλλη αλλαγή στη ζωή μας, να προκαλεί κάποια ποσότητα στρες. Είναι περίεργο όμως να αρνούμαστε να κοιτάξουμε την Επιτυχία στα μάτια μόνο και μόνο επειδή δεν έχουμε την κατάλληλη προετοιμασία. Τις περισσότερες φορές δεν μας εμποδίζει η άγνοια του δρόμου προς την κορυφή αλλά η έλλειψη σχεδίου για τα μετέπειτα βήματα. Δίνοντας μια τελευταία συμβουλή στην φανταστική Μαρία μας θα της θυμίζαμε ότι μετανιώνουμε για ότι δεν κάναμε παρά για ότι έχουμε κάνει.    


Άρθρο αρχειού
Γιώργου Σαπροβαλάκη

Continue Reading

Trending