Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Δέσποινα Κουβάτσου: «Η τέχνη ήταν και θα είναι η ωραιότερη επένδυση»

Δέσποινα Κουβάτσου

Η εικαστικός Δέσποινα Κουβάτσου μας δέχτηκε φιλόξενα στο ατελιέ της στην Καλλιθέα και μας μίλησε για τη δουλειά της, τον δάσκαλό της,  Άγγελο, καθώς και για τον Ισπανό ζωγράφο Dino Valls.

«Έχω μια ιδιαίτερη σχέση με τη φύση και περισσότερο με τη θάλασσα. Στη θάλασσα βρίσκω ηρεμία και έμπνευση»

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Κοιτώντας τους πίνακες της εικαστικού, Δέσποινας Κουβάτσου αντιλαμβάνεσαι ότι ήταν μοιραίο για αυτήν να στραφεί στη ζωγραφική. Η  αυτοδίδακτη καλλιτέχνις, μαθήτρια του γνωστού εικαστικού  Άγγελου, πειθαρχημένη και παθιασμένη με την πλαστικότητα των μορφών και τα καθαρά περιγράμματα μας «ταξιδεύει» με τις γαλανές της θάλασσες και τις καλοκαιρινές υποβρύχιες λήψεις.

Carmen – Έργο της Δέσποινας Κουβάτσου

Ο αισθησιασμός και η χάρη του γυναικείου σώματος που βυθίζεται στα νερά του Αιγαίου και του Ιονίου, καθώς και το χαρούμενο παιχνίδισμα του γυμνού γυναικείου κορμιού με το κρυστάλλινο νερό, το φως και τα χρώματα αποτελούν την κυρίαρχη θεματολογία της. Η ζωγραφική της κινείται στο πλαίσιο της παραστατικής τέχνης και αποτελείται κυρίως από νεκρές φύσεις και ανθρωποκεντρικές συνθέσεις με αισθαντικότητα και ζεστασιά.

Η εικαστικός μάς δέχτηκε φιλόξενα στο ατελιέ της στην Καλλιθέα και μας μίλησε για τη δουλειά της, τον δάσκαλό της, Άγγελο, καθώς και για τον Ισπανό ζωγράφο Dino Valls.

Γαλή Γυνή και Θάλασσα

– Οι θαλασσογραφίες, οι τοπιογραφίες, η φύση γενικότερα αποτέλεσαν σταθερά σημεία αναφοράς της δουλειάς σου. Μίλησέ μας για τις πηγές της έμπνευσής σου.

Έχω μια ιδιαίτερη σχέση με τη φύση και περισσότερο με τη θάλασσα. Στη θάλασσα βρίσκω ηρεμία και έμπνευση. Τα τελευταία δέκα χρόνια το θέμα στα έργα μου είναι οι γυναικείες φιγούρες που βυθίζονται στα τυρκουάζ νερά, χορεύουν τυλιγμένες σε υφάσματα, σε χρώματα και αντανακλάσεις.

Στην ατομική μου έκθεση «Πόλοι έλξης» οι φιγούρες μου από το υγρό στοιχείο πέρασαν και στο οικείο τοπίο, στα βράχια, σε μια αμφίδρομη έλξη με τη θάλασσα. Η έμπνευση όμως υπάρχει παντού γύρω μας, στα τοπία, στο φως, στα λουλούδια, στα κοχύλια, στα φυτά, στα ζωάκια. Όλα αυτά που ανέφερα έχουν υπάρξει πηγές έμπνευσης τα σχεδόν σαράντα χρόνια της εικαστικής μου πορείας, αλλά περισσότερο από όλα με ελκύει η ανθρώπινη φιγούρα και ιδιαιτέρως το γυμνό.

Αέρινη Συμφωνία

– Πόσο σε επηρέασαν οι δάσκαλοί σου στη δουλειά σου;

Κάθε καλλιτέχνης έχει δεχτεί επιρροές. Από μικρή θαύμαζα τα αριστουργήματα της κλασικής ζωγραφικής και κατόπιν τα έργα του μέντορά μου, Άγγελου. Αυτό φαινόταν και στα πρώτα έργα μου που ήταν τα περισσότερα νεκρές φύσεις σε σκούρο φόντο. Τώρα η δουλειά μου έχει διαφοροποιηθεί τελείως στο θέμα, στα χρώματα, στην τεχνική.

– Πώς βιώνεις την εξέλιξή σου ως εικαστικός; Παρατηρείς αλλαγές στη δουλειά σου;

Πιστεύω πως υπάρχει εξέλιξη στη δουλειά μου. Αυτό όμως δεν μπορώ να το πω εγώ. Η δουλειά μου είναι αποδεκτή από χώρους τέχνης, από ιστορικούς, αναλυτές τέχνης αλλά και από καταξιωμένους συναδέλφους. Ε, να δουλεύεις τόσα χρόνια και να μην εξελίσσεσαι; Όσο για τις αλλαγές στα έργα μου, την τελευταία δεκαετία έχω επιχειρήσει μια τομή στο στυλ ζωγραφικής μου.

Ο αναλυτής τέχνης, Δημήτρης Παντελίδης στον κατάλογο της έκθεσής μου το 2011 «Φιγούρες σε άνωση» στην γκαλερί Αργώ αναφέρει: «Το δύσκολο μέρος είναι ο άθλος της Κουβάτσου, να αλλάξει τη γνωστή δουλειά της, από την κλασικίζουσα οπτική των θεμάτων της και το ‘‘Καραβατζέσκ’’ φως, στον σχεδόν αφηρημένο ιμπρεσσιονιστικό κόσμο παλλόμενων χρωμάτων και φώτων που μας παρουσιάζει τώρα. Μη νομίζετε ότι αυτό είναι εύκολο. Οι καλλιτέχνες (και μάλιστα οι μάστερς) που έχουν κάνει αυτήν τη μετάβαση είναι λίγοι και μετριούνται στα δάχτυλα».

Διά την του αφρού γένεσιν

– Θεωρείς στις μέρες μας την τέχνη επένδυση;

Η τέχνη ήταν και θα είναι πάντα η ωραιότερη επένδυση. Όλα τα χρόνια και σε όλον τον κόσμο. Περισσότερο, δε, τώρα που οι φιλότεχνοι μπορούν να βρουν έργα σε λογικές τιμές.

– Ποιο σύγχρονο εικαστικό θεωρείς ότι έχει να προσθέσει κάτι διαφορετικό στην τέχνη;

Θαύμα της εποχής μας θεωρώ τον συγκλονιστικό Ισπανό ζωγράφο DinoValls. Ο εικαστικός, αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του ως χειρουργός, αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά στη ζωγραφική και από τη δεκαετία του ’90 φτιάχνει με αυγοτέμπερες πίνακες που θυμίζουν τους μεγάλους ζωγράφους του 15ου μέχρι και του 17ου αιώνα. Τα έργα του είναι εντυπωσιακά και η λεπτομέρεια και ο ρεαλισμός ξεπερνά κάθε φαντασία. Είδα τα βήματα της «χειρουργικής» ζωγραφικής του στην έκθεσή του στο Μουσείου Φρυσίρα και με συγκλόνισε ο ρεαλισμός της δουλειάς του. Η έκθεση ήταν ένα ταξίδι στον ισπανικό μαγικό ρεαλισμό, ένα εικαστικό μάθημα ανατομίας με έργα τόσο εντυπωσιακά αληθοφανή, με έμφαση στη λεπτομέρεια. Οι σκηνές διαδραματίζονται εκτός χρόνου και τόπου, σε φανταστικό χρόνο με την αίσθηση ότι συμβαίνουν τώρα, εκεί μπροστά σου και το έργο του κοιτά κατάματα βάζοντας σε δοκιμασία τη σκέψη του θεατή.

– Πώς βλέπεις την τέχνη στην Ελλάδα την προσεχή δεκαετία;

Βλέπω ότι έως τώρα η κρίση δεν έχει επηρεάσει καθόλου αρνητικά τους δημιουργούς. Αντιθέτως, γίνονται συνεχώς αξιόλογες εκθέσεις σε όλους του χώρους. Ελπίζω και εύχομαι ότι τα επόμενα δέκα χρόνια θα πάνε όλα από το καλό στο καλύτερο! Ιδίως τώρα που ελπίζουμε ότι «έρχεται η ανάπτυξη»…

– Πού μπορεί κάποιος να θαυμάσει έργα σου;

Σε πολλούς χώρους και κυρίως στις γκαλερί με τις οποίες συνεργάζομαι και εκθέτω, όπως στην γκαλερί Αργώ στο Κολωνάκι, στην γκαλερί Artion, στην Θεσσαλονίκη, στην γκαλερί Καψιώτη στον Πειραιά, στην γκαλερί 30 στην Κηφισιά, στην γκαλερί Imar στη Μύκονο, στην Golden Gallery στην Κύπρο.

Έργα μου επίσης υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές, όπως στη συλλογή του Μουσείου Βορρέ και σε άλλες ιδιωτικές συλλογές και συλλογές οργανισμών.

– Μελλοντικά σου σχέδια;

Σκέφτομαι ότι θα είμαι έτοιμη για να παρουσιάσω την ατομική μου έκθεση περίπου σε δύο χρόνια. Εν τω μεταξύ, θα συμμετέχω σε ομαδικές εκθέσεις.

Πορφυρό

– Θα μπορούσε η Αθήνα να γίνει τόσο δραστήρια πολιτιστικά, που να αποτελεί πόλο έλξης πολλών ξένων καλλιτεχνών;

Την συνέχεια της συνέντευξης θα την βρείτε εδώ

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επίκαιρα Πρόσωπα

Ειρήνη Μάκιου «Η ομορφιά ξεκινάει από μέσα μας»

Η Ειρήνη Μάκιου είναι μια από γνωστές και αγαπητές Make up artist της Θεσσαλονίκης.
Αποτελεί ζωντανό παράδειγμα ενός ανθρώπου που μέσα στα χρόνια της κρίσης, τόλμησε να κάνει το μεγάλο βήμα και να ιδρύσει την πρώτη εταιρεία παροχής υπηρεσιών επαγγελματικού μακιγιάζ.
Η εταιρεία “MAKIOU MAKE UP” απασχολεί εξειδικευμένες make up artists παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες μακιγιάζ (τηλεοπτικό, νυφικό, διαφήμισης, θεάτρου, μόδας κλπ.).
Την συναντήσαμε στο στούντιο της, στην οδό Μητροπόλεως, όπου μέσα σε μια ζέστη και φιλική κουβέντα, μοιράστηκε μαζί μας μυστικά ομορφιάς και επιτυχίας.

Η Ειρήνη Μάκιου σπούδασε στο δημόσιο ΙΕΚ Θεσσαλονίκης, στο τμήμα Επαγγελματικού Μακιγιάζ.
Οι σπουδές της συνεχίστηκαν στη Λιόν της Γαλλίας, στην σχολή Ecole Carolle, όπου και ειδικεύτηκε στα special effects κινηματογράφου και στο τηλεοπτικό μακιγιάζ.
Πέραν από το έμφυτο ταλέντο που μπορεί να διαθέτει, οι σπουδές της παρείχαν όλες τις εξειδικευμένες γνώσεις και τεχνικές που χρειάστηκε για να εξελιχθεί επαγγελματικά.

Ποια είναι για σας τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

Η αγάπη γι’ αυτό που κάνεις, η συνεχής εκπαίδευση και εξέλιξη, καθώς και η ειλικρινή σχέση που χτίζεις με τον πελάτη, είναι τρία από τα πιο βασικά συστατικά μιας πετυχημένης επαγγελματικής πορείας.

 

Έχετε κάποια προσωπικά μυστικά ομορφιάς και υγείας;

Η ομορφιά ξεκινάει από μέσα μας. Ως εκ τούτου, φροντίζω να τρέφομαι, να γυμνάζομαι και να κοιμάμαι σωστά.
Επίσης χρησιμοποιώ καλλυντικά υψηλής ποιότητας, τα οποία φροντίζουν το δέρμα μου, κατά τη διάρκεια των ωρών που είμαι μακιγιαρισμένη.

 

Τι θα συμβουλεύατε μια γυναίκα να προσέχει στη διατροφή και τον τρόπο ζωής της για να διατηρείται υγιής και όμορφη;

Καλό είναι να αποφεύγει τις επεξεργασμένες τροφές, να πίνει ποιοτικό νερό και να αποφεύγει το κάπνισμα.
Ο ύπνος, η διατροφή και η καλή ψυχολογία παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του δέρματος.

 

Ποιες συμβουλές θα δίνατε σε μια γυναίκα που αποφασίζει να ασχοληθεί με τον τομέα σας

Το επάγγελμα μας, είναι σίγουρα ένα πολύ δημιουργικό επάγγελμα με δυνατότητες εξέλιξης και τεράστιο φάσμα εφαρμογών (τηλεόραση, θέατρο, μόδα, κινηματογράφος, διαφήμιση, κα), γι’ αυτό και καλό είναι, οι νέες κοπέλες που θέλουν να μπουν στον χώρο, να αποκτήσουν στην πορεία μία εξειδίκευση.

 

Ποια θα χαρακτηρίζατε κομψή γυναίκα.

Είναι η γυναίκα που δεν είναι fashion victim, αλλά έχει την ικανότητα να προσαρμόζει την μόδα επάνω της.

 

Φροντίζετε να έχετε ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό σας.

Τα τελευταία χρόνια, έχω θέσει σωστές προτεραιότητες και μέσα σε αυτές είναι να διαθέτω χρόνο και για τον εαυτό μου κάνοντας πράγματα που με γεμίζουν και με ανανεώνουν.

 

Πόσο Βusinesswomen πιστεύετε ότι είναι οι Ελληνίδες; Και αν ναι, είναι αυτό θετικό ή αρνητικό.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μία αύξηση στην γυναικεία επιχειρηματικότητα προκειμένου η γυναίκα να αυτονομηθεί και να είναι ανεξάρτητη.
Η πρόκληση πίσω από αυτό το εγχείρημα, είναι να βρει τις ισορροπίες ανάμεσα σε οικογένεια και καριέρα.
Μόνο ως θετική βλέπω αυτήν την εξέλιξη, αν κρίνω από την προσωπική μου εμπειρία.

 

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Οι επόμενοι στόχοι μου είναι, η εταιρεία Makiou Make Up, να επεκταθεί σε νέες αγορές, να δημιουργηθεί η σχολή Makiou Make Up Academy και ταυτόχρονα να κάνω το μεγάλο βήμα ενασχόλησης μου με τα κοινά της πόλης μου.

 

Ποιο είναι το προσωπικό σας σλόγκαν ή ρητο

Κάθε εμπόδιο, για καλό!!  🙂

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Βασίλης Σολιδάκης: Ζωγραφίζω αυτό που αγαπάω

…γιατί οι πράξεις μας είναι πολιτισμός.

Βασίλης Σολιδάκης

Πιστεύοντας στην αναγκαιότητα της έκφρασης και της εσωτερικής επικοινωνίας, προσπαθώ τα δεδομένα μου να είναι οι σύγχρονοι προβληματισμοί πάνω στην τέχνη χωρίς να γίνεται αυτοσκοπός η πρωτοτυπία της εικόνας, ούτε όμως και η επανάληψή της.

Ατελιέ

Γράφει ο Γιάννης Λιάκος

Η συνάντησή μας στο εργαστήριο του ζωγράφου, έγινε μεσημεράκι με δυό ρακές για να ξεκινήσει η κουβέντα. Καλλιτέχνης ανήσυχος, με έντονη την ανάγκη να ανατρέπει τα πάντα στην δουλειά του από την μια στιγμή στην άλλη.

Ξεκίνησε να μιλά για τα ταξίδια της ζωής του.

Βασίλης Σολιδάκης

Βασίλης Σολιδάκης: “Γεννήθηκα στην Κρήτη το 1948. Το 1973, βρέθηκα στην Ισπανία, μετά από παρότρυνση του δάσκαλου μου Θ.Δρόσου. Εκεί, με προβλημάτισε έντονα η διαφορά που ένιωσα να υπάρχει, ανάμεσα στην «κλασσική» τέχνη των μουσείων και στην «σύγχρονη» τέχνη.

Η γνωριμία μου με τον Δημήτρη Περδικίδη στην Μαδρίτη, ήταν καθοριστική και πολύτιμη. Ο σπουδαίος αυτός ζωγράφος, με βοήθησε να καλύψω τα κενά μου. Μελέτησα από κοντά την Ισπανική τέχνη σε όλο της το μεγαλείο!! Παράλληλα, αντέγραφα λεπτομέρειες από έργα των μεγάλων δασκάλων, για να κατανοήσω τεχνικές που μου ήταν απαραίτητες. Βέβαια, το πνεύμα του Βελάσκεθ ακόμα με κατατρέχει.”

Ατελιέ

Από την πρώτη ατομική έκθεση στην αίθουσα τέχνης «Συλλογή» η θεματική των έργων μου προερχόταν από ό,τι με συγκινούσε, εντυπωσίαζε ή με προβλημάτιζε και προσπάθησα να αποδώσω με ρεαλισμό τα κοινωνικά προβλήματα της εποχής, μέχρι και το 1985.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

 

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Νίκη»: H «μορφική» γλώσσα του Νίκου Καρόκη

Γράφει η Μαράη Γεωργούση *

Η καλλιτεχνική δημιουργία αποτελεί μια επίπονη διαδικασία μέσα από τον στοχασμό, την επιλογή, την σύνθεση και την σχηματοποίηση των υλικών. Ο γλύπτης Νίκος Καρόκης ακολουθεί ένα σύνολο  διαδικασιών δημιουργώντας μια δίοδο έκφρασης. Φιλοτεχνεί μια σειρά γλυπτών που, επικοινωνούν με τον θεατή μέσω της «μορφικής» τους γλώσσας. Μια γλώσσα μορφών και συμβόλων ευρύτερα κατανοητή.

Οι όποιες δυσκολίες προκύψουν από τον διάλογο με το υλικό, το σχήμα, τον όγκο, το μέγεθος, το χρώμα, επιλύονται από τον γλύπτη με φροντίδα και σεβασμό στην οντότητα του αρχικού σχήματος. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης αναφέρει πως η «Νίκη», «Niki» ως όνομα του γλυπτού προήλθε από την μελέτη της κίνησης και της στάσης του σώματος, αυτής της συχνής κοινής αντίδρασης των ανθρώπων, όταν επιτυγχάνουν τον απόλυτο στόχο τους και εκδηλώνουν τον ενθουσιασμό τους.

H αρμονία και η ομορφιά είναι έννοιες σύνθρονες της γλυπτικής τέχνης. Ο καλλιτέχνης μετατρέπει το όραμά του σε επιθυμία, ενώ  δημιουργώντας το προχωρά συγχρόνως καλλιτεχνικά και ψυχικά. Το συγκεκριμένο γλυπτό είναι φορτισμένο με έναν έντονο συμβολικό χαρακτήρα. Η γραμμικότητα της μορφής, οι μεγάλες και μικρές καμπύλες, οι ευθείες, η ώσμωση  τους αποτέλεσαν γεωμετρικό παιχνίδι στα χέρια του γλύπτη. Απέδωσε με την χρήση του υλικού του ένα κολάζ συναισθημάτων, γεγονότων και μνήμης. Ένα κολάζ βιωματικό με εγκιβωτισμένες αφηγήσεις.

Η επιλογή του θέματος έμπνευσης ενός γλυπτού δεν έχει πάντα την ίδια αφετηρία. Έχει μεγάλη σημασία τι αφηγείται το γλυπτό και πως έχει εκφραστεί από τον καλλιτέχνη. Ένα οπτικό ερέθισμα, ένα συναίσθημα, οδηγούν στην  αφορμή για πράξη. Η κάθε προσωπική μας νίκη, «Niki», όπως ονόμασε ο Νίκος Καρόκης το γλυπτό του, προϋποθέτει σωστή προετοιμασία, σκληρή δουλειά, συνεχή προσπάθεια και νίκη επί του εγκλωβισμού του φόβου.

 

 

 

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading

Trending