Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Διαδικασίες συμψηφισμού του έγκαιρα αποδοθέντος ΦΠΑ, κατά 25%

Σχετικά με τις διαδικασίες συμψηφισμού του έγκαιρα αποδοθέντος ΦΠΑ, κατά 25%

Στα πλαίσια των δράσεων αντιμετώπισης της πανδημίας, τα πρώτα μέτρα που λήφθηκαν ήταν υγειονομικού χαρακτήρα. Άμεσα όμως, επήλθε η ανάγκη θεσμοθέτησης μιας σειράς διατάξεων για την αντιμετώπιση των επακόλουθων συνεπειών στις επιχειρήσεις, και γενικότερα και κατ’ επέκταση τον κοινωνικοοικονομικό ιστό της χώρας. 

Μέσα στο πλαίσιο των αποφάσεων που επικυρώθηκαν από τα συναρμόδια Υπουργεία είχαμε και κάποιες πολύ στοχευμένες διατάξεις που παρείχαν σημαντικά κίνητρα στις επιχειρήσεις. Πρόκειται για διατάξεις που θα τις χαρακτηρίζαμε «win-win» τόσο για το Δημόσιο, όσο και για τις επιχειρήσεις και τους φορολογούμενους. Έχοντας ως βασικό δεδομένο τη μετακύλιση πολλών καταληκτικών ημερομηνιών για αποπληρωμή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, δόθηκαν ειδικά κίνητρα για την έγκαιρη εξόφληση αυτών, με έκπτωση της τάξεως του 25%, και εφόσον βέβαια πληρούνται οι ανάλογες προϋποθέσεις.   

Πάρα πολλές επιχειρήσεις λοιπόν, έσπευσαν να κάνουν χρήση των σχετικών ευεργετημάτων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονταν και η ολοσχερής εξόφληση του ΦΠΑ που αποπληρώθηκε έως τα τέλη Απριλίου. Αυτό αφορούσε -κατά περίπτωση- είτε την περίοδο Μαρτίου 2020 είτε το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ανάλογα με το αν τα τηρούμενα λογιστικά βιβλία είναι διπλογραφικά ή απλογραφικά.

Ειδικά για το ΦΠΑ, εκδόθηκε μόλις χθες και εγκύκλιος με την οποία και αποσαφηνίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα διενεργηθούν οι συμψηφισμοί. Παραθέτουμε τη σχετική εγκύκλιο, τονίζοντας τα σημεία εκείνα που θεωρούμε ότι χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

 

Παναγιώτης Τσένος

Φοροτεχνικός Σύμβουλος Επιχειρήσεων / Συγγραφέας Φορολογικών & Οικονομικών Μελετών

Παράρτημα:
Ε.2083/10.6.2020
Διευκρινίσεις για το χειρισμό των αναρτηθέντων στην προσωποποιημένη πληροφόρηση ποσών
συμψηφισμού κατά 25% με άλλες οφειλές σε περίπτωση ολοσχερούς εξόφληση οφειλών
ΦΠΑ» του άρθρου 3 της από 13.04.2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ 84 Α') «Μέτρα για την αντιμετώπιση των
συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες
διατάξεις», όπως κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4690/2020 (104 Α&39)

Για την ομοιόμορφη αντιμετώπιση των ζητημάτων που αφορούν στην εφαρμογή των διατάξεων του
άρθρου τρίτου «Ευεργέτημα συμψηφισμού με άλλες οφειλές κατά 25% σε περίπτωση ολοσχερούς
εξόφληση οφειλών ΦΠΑ» της από 13.04.2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ 84Α&39) «Μέτρα για την αντιμετώπιση των
συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες
διατάξεις», όπως κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4690/2020 (104 Α&39) και σε συνέχεια των
προβλεπόμενων στην με αρ. Ε.2056/2020 εγκύκλιο Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. διευκρινίζονται τα
ακόλουθα:
Για τις επιχειρήσεις, όπως προσδιορίζονται δυνάμει των διατάξεων της απόφασης Α.1054/21.3.2020
(ΦΕΚ 950 Β) όπως τροποποιήθηκε με την Α.1063/26.3.2020 (ΦΕΚ 1043 Β&39), οι οποίες εξόφλησαν
ολοσχερώς μέχρι και τις 30 Απριλίου 2020 το συνολικό ποσό της οφειλής που αντιστοιχεί στην
απόδοση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) που προκύπτει από τις δηλώσεις α' τριμήνου του
2020 (για τους υπόχρεους σε τήρηση απλογραφικών βιβλίων) και του τρίτου μήνα του 2020 (για
τους υπόχρεους σε τήρηση διπλογραφικών βιβλίων) και στις οποίες παρέχεται το ευεργέτημα του
συμψηφισμού ποσού ίσου με το είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) επί της καταβληθείσας οφειλής, με
άλλες οφειλές ή δόσεις ρυθμίσεων ή διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής στη Φορολογική
Διοίκηση, η Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ανάρτησε τα ποσά προς συμψηφισμό
του εν λόγω ευεργετήματος, στο myTaxisNet στο «Λογαριασμό» των δικαιούχων
επιχειρήσεων και ειδικότερα στην επιλογή «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση».
Ο συμψηφισμός των ως άνω ποσών θα διενεργηθεί σε βεβαιωμένες οφειλές από δόσεις
ρυθμίσεων με καταληκτική ημερομηνία καταβολής εντός του Ιουνίου και επόμενων μηνών.
Επισημαίνεται ότι για την πίστωση δόσεων ρυθμίσεων απαιτείται η εξόφληση των δόσεων
των προηγουμένων μηνών.
Ειδικά για τον συμψηφισμό του ΦΠΑ με οφειλές ΦΠΑ φορολογικής περιόδου Απριλίου, για
τις οποίες έληξε η προθεσμία υποβολής δήλωσης στις 29 Μαΐου, και με οφειλές από
παρακρατούμενους φόρους, για τις οποίες η προθεσμία υποβολής δηλώσεων έληξε την 1η
Ιουνίου, για την έγκαιρη διεκπεραίωση της διαδικασίας παρέχεται η δυνατότητα στους
δικαιούχους του ανωτέρω ευεργετήματος να υποβάλουν αίτημα συμψηφισμού μέσω email
στη ΔΟΥ τους μέχρι και την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020,. Εφόσον έχουν ήδη υποβάλει αίτημα
συμψηφισμού με τις οφειλές, δεν απαιτείται νέο αίτημα.
Με τη διενέργεια του συμψηφισμού, ενημερώνεται η εικόνα των οφειλών των δικαιούχων στην
επιλογή «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση» με την εμφάνιση της σχετικής απομείωσης της/των
οφειλής/ών. Επιπλέον σε περίπτωση κατά την οποία προκύπτει τυχόν υπόλοιπο προς περαιτέρω
συμψηφισμό, εμφανίζεται η σχετική πληροφορία στην επιλογή «Στοιχεία Επιστροφών» της
«Προσωποποιημένης Πληροφόρησης» του myTaxisNet.
Υπενθυμίζεται ότι σε περίπτωση μη υποβολής αιτήματος συμψηφισμού από μέρους του
φορολογούμενου, οι Υπηρεσίες μας θα προβούν σε αυτεπάγγελτο συμψηφισμό, με οφειλές
με καταληκτικές ημερομηνίες καταβολής μετά την 1η Ιουνίου 2020.
Για λόγους κατανόησης παρατίθεται παράδειγμα
Παράδειγμα : Αρχική δήλωση το χρεωστικό ποσό φόρου ανέρχεται σε 1.000 ευρώ, χορηγείται το
ευεργέτημα του συμψηφισμού για το ποσό των 250 ευρώ.
Εφόσον ο δικαιούχος του ευεργετήματος έχει ήδη υποβάλει ή υποβάλλει αίτημα συμψηφισμού μέσω
email στη ΔΟΥ του μέχρι και την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020 και προτείνει συμψηφισμό με χρεωστικό
ποσό Φ.Π.Α. που προέκυψε από τη δήλωση φορολογικής περιόδου Απριλίου 2020, που έχει
καταληκτική ημερομηνία καταβολής την 29η Μαΐου 2020, η Δ.Ο.Υ. διενεργεί τον συμψηφισμό των
250 ευρώ κατά την υπόδειξή του. Εφόσον δεν έχει υποβληθεί το ως άνω αίτημα ή άλλο αίτημα
συμψηφισμού με οφειλές με καταληκτική ημερομηνία καταβολής μετά την 1η Ιουνίου 2020, ο
συμψηφισμός δύναται να διενεργείται αυτεπαγγέλτως με κάθε άλλη απαίτηση από φόρους και λοιπά έσοδα του Δημοσίου, με καταληκτική ημερομηνία καταβολής μετά την 1η Ιουνίου 2020, σύμφωνα με
τις διατάξεις του άρθρου 83 ΚΕΔΕ.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι εφόσον υποβληθεί τροποποιητική δήλωση για τις ως άνω περιόδους, με την
οποία μειώνεται το αρχικό χρεωστικό ποσό της δήλωσης, το ποσό του συμψηφισμού μειώνεται
αναλόγως.

Παρουσίαση

«Δύο Χρόνια ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Επένδυση στο Μέλλον των Νέων με Υποτροφίεςστα παιδιά των εργαζομένων και Τιμητικές Διακρίσεις σε Στελέχη, σε συνεργασία με την Hatzi Filax Group»

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για τον εορτασμό των 2 χρόνων λειτουργίας της
ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, στο εκπαιδευτικό κέντρο της εταιρίας.
Σε συνεργασία με την Hatzi Filax Group, απονεμήθηκαν υποτροφίες και τιμητικοί έπαινοι στα παιδιά
των εργαζομένων της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ που πέτυχαν την εισαγωγή τους στις Ανώτατες
Εκπαιδευτικές Σχολές. Επιπλέον, τιμήθηκαν και διακρίθηκαν στελέχη και εσωτερικοί εκπαιδευτές της
ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ για την αφοσίωση και συνεισφορά τους στην ανάπτυξη του Οργανισμού.
Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, πιστή στις αξίες της για την υποστήριξη και ενίσχυση των νέων φοιτητών
τίμησε τους επιτυχόντες για τις προσπάθειές τους, επιβραβεύοντας παράλληλα την είσοδο τους στα
πανεπιστήμια με τη χορήγηση υποτροφιών.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, στελέχη της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ,
καθώς και γονείς, οι οποίοι χειροκρότησαν θερμά τους νέους για τις επιτυχίες τους, εκφράζοντας τις
ευχές τους για μια επιτυχημένη ακαδημαϊκή πορεία. Οι παρευρισκόμενοι είχαν επίσης την ευκαιρία να
παρακολουθήσουν ομιλίες από τους επικεφαλής της Ακαδημίας, οι οποίοι παρουσίασαν το όραμα και
τις μελλοντικές προοπτικές της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή της στην
υποστήριξη της νέας γενιάς.
Η κα Αθηνά Χριστοδουλάκη, Διευθύντρια της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, δήλωσε ότι:
«Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία HATZI FILAX GROUP για τη στήριξη και τη συνεργασία. Η
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ παραμένει προσηλωμένη στην ανάπτυξη και υποστήριξη των εργαζομένων
της, ενώ παράλληλα επιβεβαιώνει το κοινωνικό της πρόσωπο, επενδύοντας στο μέλλον των νέων και
ενισχύοντας τις επαγγελματικές τους προοπτικές. Με συνέπεια και όραμα, συνεχίζουμε να
προσφέρουμε ευκαιρίες προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, μέσα από δράσεις που προάγουν
τη γνώση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.


Ο κος Γιώργος Κατωπόδης, Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, δήλωσε
ότι: «Είμαστε υπερήφανοι που γιορτάζουμε τη 2η επέτειο της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, έναν θεσμό
που αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στη δέσμευσή μας για συνεχή μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ έχει εκπαιδεύσει και έχει βοηθήσει στην
επαγγελματική εξέλιξη των περισσοτέρων εργαζομένων της εταιρείας μας, μέσω σεμιναρίων,
εργαστηρίων και εξειδικευμένων προγραμμάτων κατάρτισης, βοηθώντας τους αρχικά να βελτιώσουν
τις δεξιότητές τους και στη συνέχεια να διαπρέψουν στους ρόλους τους. Καθώς αποτελεί σημαντική
παράμετρο της στρατηγικής μας θέλουμε συνεχώς να αναπτύσσουμε τους ανθρώπους μας και
παραμένουμε πάντα δίπλα τους, αφοσιωμένοι στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας ανάπτυξης,
επιτυχίας και εξέλιξης.

Ευχαριστώ θερμά την ομάδα της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, εσωτερικούς
εκπαιδευτές και τους συνεργάτες μας, για την προσπάθεια τους και τα εξαιρετικά τους αποτελέσματα».
Η κα Χάτζη Σκευοφύλακα, Ceo & Founder της Hatzi Filax Group, δήλωσε ότι: « Με ιδιαίτερη χαρά και
υπερηφάνεια γιορτάζουμε τα δύο χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ.
Μέσα σε αυτό το διάστημα, έχουμε καταφέρει να εξοπλίσουμε χιλιάδες επαγγελματίες με τις δεξιότητες
και τις γνώσεις που απαιτούνται για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του συνεχώς μεταβαλλόμενου
επιχειρηματικού κόσμου. Η επένδυση στο reskilling και upskilling των ανθρώπων μας είναι στρατηγική
επιλογή που έχει ήδη αρχίσει να αποδίδει θετικά αποτελέσματα. Ευχαριστώ θερμά όλους τους
συνεργάτες και εσωτερικούς εκπαιδευτές της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ που συνέβαλαν στην επιτυχία
της, καθώς και τους εργαζομένους που αγκάλιασαν την ευκαιρία για προσωπική και επαγγελματική
ανάπτυξη. Είμαστε δεσμευμένοι να συνεχίσουμε με το ίδιο πάθος και αφοσίωση, διασφαλίζοντας ότι η
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΣ θα παραμείνει πρωτοπόρος στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των ηγετών του
αύριο.»
Η Hatzi Filax Group, μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, υπογραμμίζει τη δέσμευσή της στη συνεχή
ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ – ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, με στόχο
την ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων και την προσφορά ανώτερων υπηρεσιών προς τους
πελάτες της.

Η συνεργασία της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ με την Hatzi Filax Group αποδεικνύει ότι οι στρατηγικές
εταιρικές συνεργασίες μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στους νέους, ενισχύοντας τις
δυνατότητες τους για ακαδημαϊκή και επαγγελματική επιτυχία.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

ΑΝΤΙΟ TUPPERWARE, το φαγητό της μαμάς θα είναι πάντα πιο νόστιμο μαζί σου.

Στα 86 της χρόνια και δίνοντας κυριολεκτικά φαγητό σε εκατομμύρια ανθρώπους και νοικοκυριά μας αποχαιρετά η Tupperware. H εταιρία με τα πιο δημοφιλή καινοτόμα προϊόντα διατήρησης τροφίμων, που θα ονομάσουν Τάπερ όλα τα παρόμοια αντίγραφα από δω και πέρα, στη συλλογική μνήμη και συνείδηση, θα συνδεθεί με τη μαμαδίστικη φροντίδα και τρυφερότητα και παράλληλα με  τη γυναικεία απασχόληση, που έδινε το έξτρα εισόδημα σε οικογένειες με τις πανέξυπνες τεχνικές πωλήσεις στις πιο επικοινωνιακές συναντήσεις γυναικών, από σπίτι σε σπίτι. Τα προϊόντα θα διατηρηθούν σχεδόν αθάνατα και θα υπάρχουν σε όλα τα ντουλάπια κουζίνας του κόσμου, άλλοτε διατηρώντας την αρχική χρήση, κάποτε σε άλλες εναλλακτικές ή απλώς σαν αγαπημένο αντικείμενο παιδικής μνήμης. Αθάνατα καθώς η ποιότητα και η ευρηματική σύνθεση του πλαστικού είναι για πάντα.

Άραγε πιο είναι πιο ωφέλιμο για την ανθρωπότητα, το για πάντα ανθεκτικά ή τα αναλώσιμα αντίγραφα που σπάζουν και φθείρονται γρήγορα, τάχα μου δήθεν ,θύματα της κατανάλωσης και της ανακύκλωσης. Ο μελλοντικός ιστορικός έχει πολύ δουλειά. Hδη τα vintage προϊόντα της εταιρείας δημοπρατούνται στις σχετικές πλατφόρμες.

Αντίο Tupperware , το φαγητό της μαμάς θα είναι πάντα πιο νόστιμο μαζί σου!

Και λίγα επιχειρηματικά

H εταιρία Tupperware ιδρύθηκε στο Grafton της Μασαχουσέτης το 1938 από τον Earl Silas Tupper (July 28, 1907 – October 3, 1983) έναν ιδιοφυή εφευρέτη και επιχειρηματία με παραγωγή σκευών διατήρησης τροφίμων και συναφή αντικείμενα νοικοκυριού και κουζίνας. Η αρχική εταιρία πωλήθηκε στην REXALL το 1958 και γνώρισε εξαιρετική ανάπτυξη με την σχεδόν μονοπωλιακή της ποιότητα, τον εύχρηστο σχεδιασμό και την εξαιρετική αλυσίδα πωλήσεων μέσω των νοικοκυρών όλου του κόσμου. Με τον νέο αιώνα και τις ανάλογες πλέον αγορές σε ανταγωνισμό η εταιρία μετονομάζεται σε  Tupperware brand corporation   και αναπτύσσει ακόμη περισσότερο την παραγωγή της και σε άλλα είδη προϊόντων. Όμως η επόμενη 10ετία είναι δύσκολη εξαιτίας των πάμφθηνων και αναλώσιμων ειδών πλαστικού καθώς και την οικονομική κρίση που οδηγεί τους καταναλωτές σε φθηνές απομιμήσεις και λύσεις. Αλλάζοντας μια σειρά από εξαιρετικά στελέχη της αγοράς στην κεφαλή της η Εταιρία θα προσπαθήσει να προσαρμοστεί και να ορθοποδήσει . Φαίνεται ότι δεν τα κατάφερε καθώς στις 16 Σεπτεμβρίου 2024 υπέβαλλε επισήμως τον φάκελο πτώχευσης της ενώ η μετοχή της κατέρρευσε χάνοντας πάνω από το 60% της αξίας της. Ο Earl Silas Tupper, ιδρυτής και εφευρέτης του μοναδικού υλικού των σκευών θα το δημιουργήσει χρησιμοποιώντας τα μαύρα, άκαμπτα κομμάτια από τα παραπροϊόντα του πολυαιθυλενίου που προέκυψαν σαν απόβλητα από την διαδικασία διύλισής πετρελαίου όταν εργαζόταν στην Dupont. O Tupper από τα παραπροϊόντα αυτά, αφού τα επεξεργάστηκε κατάφερε να κατασκευάσει ελαφριά, άθραυστα δοχεία, κύπελλα, πιάτα και μάσκες αερίων που χρησιμοποιήθηκαν στον Β Παγκόσμιο πόλεμο. Αργότερα θα δημιουργήσει αδιάβροχα, αεροστεγή καπάκια για δοχεία με χρώματα βαφής, που θα γίνουν στην συνέχεια τα διάσημα καπάκια της Tupperware με την αντοχή και την τέλεια αεροστεγή εφαρμογή.

Marianna Tsoulia

Crisis Manager/ expert

Negotiations  expert

Accredited Mediator,Consultant

Continue Reading

Προγράμματα

Γυναίκες Επιχειρηματίες από Αγροτικές Περιοχές θα Συγκεντρωθούν στην Κροατία για την Ακαδημία Γυναικών με θέμα την Αγροτική

Στο επίκεντρο αυτού του προγράμματος βρίσκονται η αξιοποίηση των νέων
τεχνολογιών καθώς και η απόκτηση δεξιοτήτων για την διεύρυνση ευκαιριών στις περιοχές τους

Η δεύτερη διοργάνωση της Ακαδημίας Γυναικών για την Αγροτική Καινοτομία θα
πραγματοποιηθεί στην Κροατία. Οι εργασίες της Ακαδημίας που θα διαρκέσουν μια εβδομάδα, θα φιλοξενήσουν γυναίκες με καινοτόμες ιδέες και ανερχόμενες ηγέτιδες από τις αγροτικές περιοχές της
Ευρώπης, με σκοπό να τις εφοδιάσει με τις δεξιότητες που απαιτούνται για την προώθηση της καινοτομίας στις περιοχές τους και να προετοιμάσει τις βάσεις για τον κόσμο του αύριο – έναν κόσμο που θα καθοριστεί από την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση.

Οι υποψήφιες που επιθυμούν να ενταχθούν στην Ακαδημία Γυναικών για την Αγροτική Καινοτομία πρέπει να υποβάλουν την αίτησή τους μέσω της ιστοσελίδας: https://www.europeanleadershipacademy.eu/ και να βεβαιωθούν ότι παρέχουν πλήρεις λεπτομέρειες σχετικά με τα κίνητρά τους και την εμπειρία τους μέχρι σήμερα.
Στο πλαίσιο της έγκριτης Ακαδημίας « European Leadership Academy » της Huawei,
τα προγράμματα της οποίας έχουν προσελκύσει περισσότερες από 12.000 αιτήσεις και η οποία φιλοξενεί επίσης το Σχολείο για τη Γυναικεία Ηγεσία στην Ψηφιακή Εποχή, η Γυναικεία Ακαδημία για την Αγροτική Καινοτομία ακολουθεί την εξαιρετικά επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση στην Ισπανία και αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για γυναίκες σε αγροτικές περιοχές. Η νικήτρια της Γυναικείας
Ακαδημίας για την Αγροτική Καινοτομία, η Ελληνίδα αγρότισσα Αναστασία Βερζύτογλου, περιέγραψε τον χρόνο που πέρασε στην Ακαδημία ως «εμπνευσμένο, έντονο, ικανοποιητικό και καθοριστικό για τη ζωή της».
Οι γυναίκες αποτελούν το μισό του παγκόσμιου πληθυσμού, αλλά εξακολουθούν να
αντιμετωπίζουν διαρθρωτικές προκλήσεις, οι οποίες εμποδίζουν πολλές από αυτές
να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Ο στόχος της Ακαδημίας είναι να
γεφυρώσει αποφασιστικά το διπλό χάσμα -φύλου και αστικής/αγροτικής περιοχής-
που εμποδίζει τις γυναίκες σε αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές να γίνουν οι
ηγέτιδες που χρειάζεται ο κόσμος μας.

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν γυναίκες από αγροτικές περιοχές σε 37 χώρες: τα 27
κράτη μέλη της ΕΕ, τις έξι χώρες των Δυτικών Βαλκανίων και την Ουκρανία, καθώς
και τρεις νεοεισαχθείσες χώρες, οι ενδιαφερόμενες των οποίων θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για τη φετινή Ακαδημία για πρώτη φορά: την Ισλανδία, την Ελβετία και την Τουρκία. Η ανεξάρτητη Κριτική Επιτροπή θα αναζητήσει γυναίκες που θέλουν να κάνουν τη διαφορά – με εξειδίκευση στη γεωργία, τη μηχανική ή τον οικοτουρισμό, ή επίδοξες αγρότισσες, επιχειρηματίες ή ψηφιακούς νομάδες. Ενθαρρύνονται επίσης να υποβάλουν αίτηση και νεαρά ταλέντα που έχουν εγκαταλείψει τα χωριά τους για να σπουδάσουν στην πόλη, αλλά θέλουν να προσφέρουν στις κοινότητές τους. Οι 20 υποψήφιες που θα θεωρηθούν ως οι πλέον αξιόλογες θα λάβουν πλήρη υποτροφία που καλύπτει όλα τα έξοδα που σχετίζονται με τη συμμετοχή τους. Αυτό προσφέρει ίσες ευκαιρίες για όλες και διασφαλίζει ότι καμία δεν θα μείνει πίσω. Οι συμμετέχουσες θα παρακολουθήσουν μαθήματα από κορυφαίους
επαγγελματίες, ενώ στην προηγούμενη διοργάνωση συμμετείχαν ομιλητές όπως ο José Luis RODRÍGUEZ ZAPATERO, πρώην Πρωθυπουργός της Ισπανίας, μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ανώτατα στελέχη εταιρειών τροφίμων. Η ατζέντα της Ακαδημίας δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην επιχειρηματικότητα και στη χρήση νέων τεχνολογιών στις αγροτικές περιοχές. Περιλαμβάνει ενότητες όπως η ψηφιοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τα κριτήρια για την πρόσβαση σε χρηματοδότηση και την διασφάλιση της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων, την
εξερεύνηση της δύναμης της συνδεσιμότητας και των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι τεχνολογίες αιχμής στη διαμόρφωση ενός πιο πράσινου μέλλοντος. Οι συμμετέχουσες θα λάβουν μέρος σε καινοτόμα και συναρπαστικά εργαστήρια, συζητήσεις που συνδυάζουν θέματα που άπτονται του ενδιαφέροντός τους.

Ο Tony Yong JIN, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Huawei για την περιοχή της Ευρώπης, σχολίασε: «Tο πρόγραμμα αυτό αποτελεί μέρος της συνεχούς δέσμευσης της Huawei για τη ψηφιακή ένταξη. Θέλουμε να καλύψουμε το χάσμα μεταξύ των δύο φύλων, το χάσμα μεταξύ αστικών και αγροτικών περιοχών και να δημιουργήσουμε έναν κόσμο όπου οι αγροτικές κοινότητες θα ενδυναμώνονται με την υποστήριξη της τεχνολογίας για να μας οδηγήσουν σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον». Η Selina WEN, Επικεφαλής Εκπρόσωπος της Huawei στα θεσμικά όργανα της ΕΕ, πρόσθεσε: «Είναι ζωτικής σημασίας οι πολίτες να είναι ενεργοί συμμετέχοντες στη οικοδόμηση του πράσινου και ψηφιακού μέλλοντος της Ευρώπης. Θέλουμε οι γυναίκες να είναι ηγέτιδες στην τεχνολογική επανάσταση και είμαστε ευτυχείς που οι Ευρωπαίοι εταίροι μας μοιράζονται τον ίδιο στόχο και έχουν ενταχθεί στις προσπάθειές μας για την προώθηση της συμπεριληπτικότητας και της μη
διάκρισης».

Η Berta HERRERO, Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Ηγεσίας και Επικεφαλής
της Διαφορετικότητας, Ισότητας και Συμπερίληψης στη Huawei Europe, δήλωσε: «Οι
αγροτικές περιοχές της Ευρώπης είναι ένας θησαυρός που πρέπει να προστατευτεί
και να αναδειχθεί. Σε κάθε χωριό υπάρχει μια επιχειρηματίας, μια καινοτόμος και
μια ηγέτιδα, της οποίας οι ικανότητες δεν έχουν ακόμη πλήρως αξιοποιηθεί. Στην

Ακαδημία Γυναικών για την Αγροτική Καινοτομία, υποστηρίζουμε τις γυναίκες αυτές
στην προσπάθεια για την οικοδόμηση των κοινοτήτων που όλοι ονειρευόμαστε.»
Ο Marijo KARABAIC, Διευθυντής της Huawei Technologies Κροατίας, τόνισε:
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που φιλοξενούμε την Ακαδημία Γυναικών για την
Αγροτική Καινοτομία εδώ στην Κροατία. Η χώρα μας έχει ισχυρή αγροτική
οικονομία και είναι περήφανη που συνδυάζει παραδοσιακές τεχνικές με νέες
καινοτόμες προσεγγίσεις που συμβάλλουν στην ευημερία των αγροτικών μας
κοινοτήτων».

Continue Reading

Trending