Connect with us

Φορολογικά

Είναι δίκαιη η φορολόγηση επί των ακινήτων;

Μπορεί να γίνουν ατέρμονες συζητήσεις πάνω στο φορολογικό. Ειδικά αν πρέπει να αναλύσουμε το δίκαιο ή το άδικο για έναν φόρο, μπορούν κατά το δοκούν να χρησιμοποιηθούν διάφορα επιχειρήματα. Κατ’ αρχήν να καταγράψουμε την αναγκαιότητα των φόρων. Χωρίς την επιβολή τους, σύμφωνα πάντα με τη φοροδοτική ικανότητα του καθενός,  θα ήταν πέρα ως πέρα ανέφικτο να αναπτυχθούν οι κοινωνίες και να απολαμβάνουν οι πολίτες μιας χώρας, υποδομές και παροχές που θεωρούνται –ή έστω, θα έπρεπε να θεωρούνταν- δεδομένες. Το ζητούμενο είναι η μέθοδος καθορισμού των κανόνων φορολόγησης και η δίκαιη εφαρμογή αυτών.

Προσωπικά θεωρώ ότι, στα πλαίσια μιας ευνομούμενης κοινωνίας, ο φόρος επί της ακίνητης περιουσίας είναι ίσως από τις δικαιότερες μορφές φορολόγησης. Αρκεί: 1) Να είναι σε λογικά πλαίσια, 2) Να καθορίζεται από σαφείς και δίκαιους κανόνες αποτίμησης της αξίας προς φορολόγηση και 3) Να λαμβάνει  υπόψη το πιθανό εισοδηματικό όφελος που αποκτά ο υπόχρεος. Με βάση λοιπόν τα όσα προαναφέρθηκαν, προφανώς και δεν έχουν εφαρμογή οι παραπάνω αναγκαίες συνθήκες.

Το ενδεικτικό παράδειγμα του ΕΝΦΙΑ

Στο περί δικαιοσύνης των φόρων επί των ακινήτων, ας εξετάσουμε για παράδειγμα τον ΕΝΦΙΑ που είναι ο βασικός φόρος επί των ακινήτων.

  • Στη συγκεκριμένη περίπτωση επιβάλλεται φόρος ακόμα και χωρίς να υπάρχει εισόδημα. Εδώ λοιπόν, προκύπτει ήδη μια επιπλέον ένσταση. Καθώς βεβαιώνεται φόρος σε όλους ανεξαιρέτως, μη λαμβάνοντας ουσιαστικά υπόψη την έννοια του προσόδου. Ακόμα και η έκπτωση της τάξεως του 20% που αρχικά είχε προβλεφθεί για τα κενά και μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, πλέον έχει καταργηθεί.
  • Συνεπώς επιβάλλεται ακόμα και σε κατόχους ξενοίκιαστων ακινήτων, αδιακρίτως και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη παράγοντες που εκ των πραγμάτων καθορίζουν την φοροδοτική ικανότητα.
  • Εν κατακλείδι, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ασύμμετρης φορολόγησης. Καταδεικνύει τις δημευτικού χαρακτήρα επιβαρύνσεις των τελευταίων ετών, καθώς παράλληλα ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά άλλων φόρων που ανέβηκαν λιγότερο ή περισσότερο. Βεβαιώνεται αδιακρίτως και χωρίς να λαμβάνει υπόψη τη φοροδοτική ικανότητα του φορολογούμενου. Ενώ, η επιβολή του συμπληρωματικού φόρου, αποτελεί ένα άμεσο χτύπημα προς τη μεσαία τάξη, που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας.
  • Έναν φόρο γενικότερα, πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε ως ένα ανταποδοτικό τέλος. Ως μια απαρέγκλιτη υποχρέωση του πολίτη προς το κράτος, οπότε και ανάλογα με το ύψος των εισοδημάτων του, πρέπει να αποδώσει το αντίστοιχο τίμημα υπό την μορφή της άμεσης φορολογίας. Στην προκειμένη περίπτωση, ο ΕΝΦΙΑ δεν δημιουργεί ούτε καν στο ελάχιστο μια –έστω υποτυπώδη- ανταποδοτικότητα προς τους πολίτες.

Για τους παραπάνω λόγους μάλιστα, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σύγκλισης απόψεων της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτικών. Ανεξαρτήτως σχηματισμού, και ακόμα και με εντελώς ετερόκλητες πολιτικές ιδεολογίες, όλοι τον έχουν χαρακτηρίσει κατά καιρούς ως έναν άδικο φόρο. Παρότι πάντως δεν πληρούνται τα παραπάνω και παρά τις ατυχέστατες αναφορές και εξαγγελίες για κατάργησή του, ως φόρος παραμένει στο προσκήνιο και μάλιστα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες φορολογικές επιβαρύνσεις για πάρα πολλά νοικοκυριά.

Παναγιώτης Απ. Τσένος / Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Διαδικασίες συμψηφισμού του έγκαιρα αποδοθέντος ΦΠΑ, κατά 25%

Σχετικά με τις διαδικασίες συμψηφισμού του έγκαιρα αποδοθέντος ΦΠΑ, κατά 25%

Στα πλαίσια των δράσεων αντιμετώπισης της πανδημίας, τα πρώτα μέτρα που λήφθηκαν ήταν υγειονομικού χαρακτήρα. Άμεσα όμως, επήλθε η ανάγκη θεσμοθέτησης μιας σειράς διατάξεων για την αντιμετώπιση των επακόλουθων συνεπειών στις επιχειρήσεις, και γενικότερα και κατ’ επέκταση τον κοινωνικοοικονομικό ιστό της χώρας. 

Μέσα στο πλαίσιο των αποφάσεων που επικυρώθηκαν από τα συναρμόδια Υπουργεία είχαμε και κάποιες πολύ στοχευμένες διατάξεις που παρείχαν σημαντικά κίνητρα στις επιχειρήσεις. Πρόκειται για διατάξεις που θα τις χαρακτηρίζαμε «win-win» τόσο για το Δημόσιο, όσο και για τις επιχειρήσεις και τους φορολογούμενους. Έχοντας ως βασικό δεδομένο τη μετακύλιση πολλών καταληκτικών ημερομηνιών για αποπληρωμή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, δόθηκαν ειδικά κίνητρα για την έγκαιρη εξόφληση αυτών, με έκπτωση της τάξεως του 25%, και εφόσον βέβαια πληρούνται οι ανάλογες προϋποθέσεις.   

Πάρα πολλές επιχειρήσεις λοιπόν, έσπευσαν να κάνουν χρήση των σχετικών ευεργετημάτων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονταν και η ολοσχερής εξόφληση του ΦΠΑ που αποπληρώθηκε έως τα τέλη Απριλίου. Αυτό αφορούσε -κατά περίπτωση- είτε την περίοδο Μαρτίου 2020 είτε το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ανάλογα με το αν τα τηρούμενα λογιστικά βιβλία είναι διπλογραφικά ή απλογραφικά.

Ειδικά για το ΦΠΑ, εκδόθηκε μόλις χθες και εγκύκλιος με την οποία και αποσαφηνίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα διενεργηθούν οι συμψηφισμοί. Παραθέτουμε τη σχετική εγκύκλιο, τονίζοντας τα σημεία εκείνα που θεωρούμε ότι χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

 

Παναγιώτης Τσένος

Φοροτεχνικός Σύμβουλος Επιχειρήσεων / Συγγραφέας Φορολογικών & Οικονομικών Μελετών

Παράρτημα:
Ε.2083/10.6.2020
Διευκρινίσεις για το χειρισμό των αναρτηθέντων στην προσωποποιημένη πληροφόρηση ποσών
συμψηφισμού κατά 25% με άλλες οφειλές σε περίπτωση ολοσχερούς εξόφληση οφειλών
ΦΠΑ» του άρθρου 3 της από 13.04.2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ 84 Α') «Μέτρα για την αντιμετώπιση των
συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες
διατάξεις», όπως κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4690/2020 (104 Α&39)

Για την ομοιόμορφη αντιμετώπιση των ζητημάτων που αφορούν στην εφαρμογή των διατάξεων του
άρθρου τρίτου «Ευεργέτημα συμψηφισμού με άλλες οφειλές κατά 25% σε περίπτωση ολοσχερούς
εξόφληση οφειλών ΦΠΑ» της από 13.04.2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ 84Α&39) «Μέτρα για την αντιμετώπιση των
συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες
διατάξεις», όπως κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4690/2020 (104 Α&39) και σε συνέχεια των
προβλεπόμενων στην με αρ. Ε.2056/2020 εγκύκλιο Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. διευκρινίζονται τα
ακόλουθα:
Για τις επιχειρήσεις, όπως προσδιορίζονται δυνάμει των διατάξεων της απόφασης Α.1054/21.3.2020
(ΦΕΚ 950 Β) όπως τροποποιήθηκε με την Α.1063/26.3.2020 (ΦΕΚ 1043 Β&39), οι οποίες εξόφλησαν
ολοσχερώς μέχρι και τις 30 Απριλίου 2020 το συνολικό ποσό της οφειλής που αντιστοιχεί στην
απόδοση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) που προκύπτει από τις δηλώσεις α' τριμήνου του
2020 (για τους υπόχρεους σε τήρηση απλογραφικών βιβλίων) και του τρίτου μήνα του 2020 (για
τους υπόχρεους σε τήρηση διπλογραφικών βιβλίων) και στις οποίες παρέχεται το ευεργέτημα του
συμψηφισμού ποσού ίσου με το είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) επί της καταβληθείσας οφειλής, με
άλλες οφειλές ή δόσεις ρυθμίσεων ή διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής στη Φορολογική
Διοίκηση, η Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ανάρτησε τα ποσά προς συμψηφισμό
του εν λόγω ευεργετήματος, στο myTaxisNet στο «Λογαριασμό» των δικαιούχων
επιχειρήσεων και ειδικότερα στην επιλογή «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση».
Ο συμψηφισμός των ως άνω ποσών θα διενεργηθεί σε βεβαιωμένες οφειλές από δόσεις
ρυθμίσεων με καταληκτική ημερομηνία καταβολής εντός του Ιουνίου και επόμενων μηνών.
Επισημαίνεται ότι για την πίστωση δόσεων ρυθμίσεων απαιτείται η εξόφληση των δόσεων
των προηγουμένων μηνών.
Ειδικά για τον συμψηφισμό του ΦΠΑ με οφειλές ΦΠΑ φορολογικής περιόδου Απριλίου, για
τις οποίες έληξε η προθεσμία υποβολής δήλωσης στις 29 Μαΐου, και με οφειλές από
παρακρατούμενους φόρους, για τις οποίες η προθεσμία υποβολής δηλώσεων έληξε την 1η
Ιουνίου, για την έγκαιρη διεκπεραίωση της διαδικασίας παρέχεται η δυνατότητα στους
δικαιούχους του ανωτέρω ευεργετήματος να υποβάλουν αίτημα συμψηφισμού μέσω email
στη ΔΟΥ τους μέχρι και την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020,. Εφόσον έχουν ήδη υποβάλει αίτημα
συμψηφισμού με τις οφειλές, δεν απαιτείται νέο αίτημα.
Με τη διενέργεια του συμψηφισμού, ενημερώνεται η εικόνα των οφειλών των δικαιούχων στην
επιλογή «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση» με την εμφάνιση της σχετικής απομείωσης της/των
οφειλής/ών. Επιπλέον σε περίπτωση κατά την οποία προκύπτει τυχόν υπόλοιπο προς περαιτέρω
συμψηφισμό, εμφανίζεται η σχετική πληροφορία στην επιλογή «Στοιχεία Επιστροφών» της
«Προσωποποιημένης Πληροφόρησης» του myTaxisNet.
Υπενθυμίζεται ότι σε περίπτωση μη υποβολής αιτήματος συμψηφισμού από μέρους του
φορολογούμενου, οι Υπηρεσίες μας θα προβούν σε αυτεπάγγελτο συμψηφισμό, με οφειλές
με καταληκτικές ημερομηνίες καταβολής μετά την 1η Ιουνίου 2020.
Για λόγους κατανόησης παρατίθεται παράδειγμα
Παράδειγμα : Αρχική δήλωση το χρεωστικό ποσό φόρου ανέρχεται σε 1.000 ευρώ, χορηγείται το
ευεργέτημα του συμψηφισμού για το ποσό των 250 ευρώ.
Εφόσον ο δικαιούχος του ευεργετήματος έχει ήδη υποβάλει ή υποβάλλει αίτημα συμψηφισμού μέσω
email στη ΔΟΥ του μέχρι και την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020 και προτείνει συμψηφισμό με χρεωστικό
ποσό Φ.Π.Α. που προέκυψε από τη δήλωση φορολογικής περιόδου Απριλίου 2020, που έχει
καταληκτική ημερομηνία καταβολής την 29η Μαΐου 2020, η Δ.Ο.Υ. διενεργεί τον συμψηφισμό των
250 ευρώ κατά την υπόδειξή του. Εφόσον δεν έχει υποβληθεί το ως άνω αίτημα ή άλλο αίτημα
συμψηφισμού με οφειλές με καταληκτική ημερομηνία καταβολής μετά την 1η Ιουνίου 2020, ο
συμψηφισμός δύναται να διενεργείται αυτεπαγγέλτως με κάθε άλλη απαίτηση από φόρους και λοιπά έσοδα του Δημοσίου, με καταληκτική ημερομηνία καταβολής μετά την 1η Ιουνίου 2020, σύμφωνα με
τις διατάξεις του άρθρου 83 ΚΕΔΕ.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι εφόσον υποβληθεί τροποποιητική δήλωση για τις ως άνω περιόδους, με την
οποία μειώνεται το αρχικό χρεωστικό ποσό της δήλωσης, το ποσό του συμψηφισμού μειώνεται
αναλόγως.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Παράταση Πληρωμής Φόρων

Περαιτέρω επέκταση παρατάσεων αποπληρωμής φόρων 

Αφορά επιχειρήσεις που πληρούν τις προϋποθέσεις, καθώς και εργαζόμενους σε αυτές ή εκμισθωτές των ακινήτων τους

Με την οικονομία να βρίσκεται σε μια διαδικασία σταδιακής επαναφοράς και σε μια σχετική κανονικότητα, οι εξελίξεις σε νομοθετικό επίπεδο τρέχουν με καταιγιστικούς ρυθμούς. Και βέβαια, κάνουμε λόγο για σταδιακή επαναφορά καθώς πέρα από το ότι με το σχεδόν γενικευμένο lockdown, έχουν μεταβληθεί πολλές βασικοί παράμετροι που καθορίζουν τη λειτουργία της οικονομίας, ειδικά για το μήνα Μάιο καταγράφουμε μια σειρά κλιμακωτών επανενάρξεων λειτουργίας ανά κλάδο.

Κάποιες επιχειρήσεις μπόρεσαν και επαναλειτούργησαν από τις 4/5, η πλειοψηφία των εμπορικών καταστημάτων και γενικότερα του λιανεμπορίου από προχθές 11 Μαΐου, ενώ άλλες έχουν δικαίωμα επανεκκίνησης από την προσεχή Δευτέρα. Και έπονται από αρχές Ιουνίου και μετά επιχειρήσεις κρίνονται ως πιο επικίνδυνες για επαναδιασπορά του ιού, εξαιτίας ειδικών συνθηκών και κυρίως λόγω υψηλού συγχρωτισμού.

Όλο αυτό το πλέγμα δεδομένων συνετέλεσε ώστε να έχουμε -μεταξύ των λοιπών μέτρων- την επέκταση των παρατάσεων για συγκεκριμένες υποχρεώσεις. Να προσθέσουμε ως απαραίτητη υποσημείωση ότι όλα τα παρακάτω αφορούν τις επιχειρήσεων (ή κατά περίπτωση τους εργαζόμενους αυτών) που είχαν την 20/3/2020 ενεργό ΚΑΔ από τους ειδικότερα αναφερόμενους στη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση. Καθώς, και των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20/3/2020 του ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας που περιλαμβάνεται στην Υπ.Απόφ. είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20/3/2020.

Πιο συγκεκριμένα παρατείνονται έως τις 30 Σεπτεμβρίου:

  • Οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά Κέντρα οφειλών από χρεωστικές δηλώσεις ΦΠΑ που λήγουν ή έληξαν από 1/5 μέχρι και 29/5/20. 
  • Η είσπραξη των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων κατά την 1/5 οφειλών από χρεωστικές δηλώσεις ΦΠΑ.
  • Οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων οφειλών των επιχειρήσεων, σε Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά Κέντρα, που λήγουν ή έληξαν από 1/5 έως τις 31/5. 
  • Η καταβολή των δόσεων για τις ρυθμίσεις / διευκολύνσεις τμηματικής καταβολής. Επίσης αναστέλλεται μέχρι και τις 30/9 η είσπραξη των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων κατά την 1/5.
  • Οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ. οφειλών, που λήγουν ή έληξαν από 1/5 έως και 31/5, των φυσικών προσώπων που εκμισθώνουν ακίνητα στις επιχειρήσεις που πληρούν τα κριτήρια που προαναφέραμε. Καθώς, και η είσπραξη των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων κατά την 1/5 οφειλών των παραπάνω προσώπων.
  • Οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ. οφειλών, που λήγουν ή έληξαν από 1/5 έως και 31/5 των μισθωτών στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Το συγκεκριμένο μέτρο αφορά στους μισθωτούς επιχειρήσεων, των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή.

Σε κάθε περίπτωση, και εφόσον πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις, να διευκρινίσουμε ότι στο σύνολο των παραπάνω περιπτώσεων, κατά την καταβολή δεν υπολογίζονται οι τόκοι και οι προσαυξήσεις του χρονικού διαστήματος της αναστολής.

Παναγιώτης Τσένος

Φοροτεχνικός Σύμβουλος Επιχειρήσεων / Συγγραφέας Φορολογικών & Οικονομικών Μελετών

tsenos.gr

Continue Reading

Φορολογικά

Ειδικό πρόγραμμα τηλεκατάρτισης για τους επιστημονικούς κλάδους

Ένα διαφορετικό μοτίβο οικονομικής ενίσχυσης -συγκριτικά πάντα με την αποζημίωση ειδικού σκοπού – θα εφαρμοστεί για τους επιστημονικούς κλάδους. Το γενικό πλαίσιο που θα διέπει αυτό το ειδικό πρόγραμμα, δημοσιεύτηκε την προηγούμενη βδομάδα, ενώ από σήμερα περνάμε στο αμέσως επόμενο στάδιο υλοποίησης, καθώς τίθεται σε παραγωγική λειτουργία και η ηλεκτρονική πλατφόρμα δηλώσεων συμμετοχής.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα θεωρητικής και παράλληλα ασύγχρονης τηλεκατάρτισης, διάρκειας εκατό διδακτικών ωρών, και αφορά τους παρακάτω επιστημονικούς κλάδους:

  • Γιατρούς και οδοντιάτρους
  • Φοροτεχνικούς, λογιστές (ανεξαρτήτως τάξεως) και το γενικότερο κλάδο των οικονομολόγων
  • Δικηγόρους (συμπεριλαμβανομένων των ασκούμενων, καθώς και τον κλάδο των συμβολαιογράφων)
  • Εκπαιδευτικούς
  • Μηχανικούς κάθε ειδικότητας
  • Ερευνητές

Με μια άτυπη θα λέγαμε «ηλεκτρονική ταυτοποίηση», βάσει των Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας (ΚΑΔ), η ΑΑΔΕ προσδιόρισε τον αριθμό των δικαιούχων σε κάτι παραπάνω από 180.000, οι οποίοι βέβαια θα πρέπει προηγουμένως να προβούν και στις απαιτούμενες ενέργειες. Ενώ, με δεδομένο ότι πρόκειται για τηλεκατάρτιση, ως ενδιάμεσος φορέας υλοποίησης Θα πρέπει να επιλεγεί και ένα Κέντρο Δια Βίου Μάθησης.

Σκοπός του προγράμματος είναι η αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των ωφελουμένων, ενώ παρέχεται η δυνατότητα επιλογής από τα παρακάτω εκπαιδευτικά αντικείμενα:

Προστασία προσωπικών δεδομένων (GDPR/DPO)
Δημόσιοι Ηλεκτρονικοί Διαγωνισμοί
Ηλεκτρονικό Εμπόριο-Ηλεκτρονικές Συναλλαγές, με σύγχρονα λογισμικά και εργαλεία
Βασικές Ψηφιακές Δεξιότητες, σε λογισμικά της πλέον πρόσφατης έκδοσης
Σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές / Ψηφιακή υπογραφή – Ψηφιακά πιστοποιητικά – Ψηφιακή ανταπόκριση με το δημόσιο / Τηλεργασία & Τηλεδιάσκεψη
Τεχνικός προγραμματισμού έξυπνων κτιρίων (SMART BUILDINGS)
Διαχείριση έργων (FinancialSpreadsheets / Xρηματοοικονομική χρήση / Πρακτικές DEVOPS) & Διαδικτυακή Συνεργασία
Σύγχρονες εκπαιδευτικές τεχνικές σε ψηφιακό περιβάλλον
Μέτρα πρόληψης και ελέγχου λοιμώξεων που σχετίζονται με χώρους παροχής φροντίδας υγείας
Χρήση τεχνικών και εργαλείων προώθησης μέσα από τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Social Media Marketing), με σύγχρονα εργαλεία και mobile εφαρμογές

Για το πλέγμα των προαπαιτούμενων διαδικασιών υπαγωγής στο πρόγραμμα, έχει δημιουργηθεί μια νέα ιστοσελίδα, στην ηλεκτρονική διεύθυνση elearning.yeka.gr
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί μέσω voucher (επιταγή επαγγελματικής κατάρτισης), επίδομα 600 ευρώ, με το ποσό να καταβάλλεται σε δύο δόσεις. Τα πρώτα 400 ευρώ, ως προκαταβολή, με την ενεργοποίηση της επιταγής, και -σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα- από την Μεγάλη Τρίτη 14/4 και μετά. Τα υπόλοιπα 200 ευρώ θα καταβληθούν με την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Το ποσό αυτό θα είναι αφορολόγητο, ακατάσχετο και μη συμψηφιστέο με πιθανές οφειλές.
Για όσους το επιθυμούν παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής σε εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων, χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Η συμμετοχή στις εξετάσεις είναι προαιρετική.
Τα όσα προαναφέραμε ισχύουν για το πρώτο στάδιο έκτακτων μέτρων, που έχουν ληφθεί στα πλαίσια της αντιμετώπισης της πανδημίας και των συνεπακόλουθων αρνητικών συνεπειών στην οικονομία. Έχει ήδη προαναγγελθεί ότι, από το Μάιο και έπειτα και οι επιστημονικοί κλάδοι θα ενταχθούν άμεσα στο βασικό πρόγραμμα, παροχής αποζημίωσης ειδικού σκοπού.

Παναγιώτης Τσένος
Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών
https://www.tsenos.gr/

Continue Reading

Trending