Connect with us

Τουρισμός

Εθνικός πρωταθλητής της οικονομίας ο ελληνικός τουρισμός

Μετά από πολλά χρόνια, ο ελληνικός τουρισμός κατέκτησε στρατηγικές στοχεύσεις όπως είναι η παράταση της τουριστικής περιόδου και πέρα από τους θερινούς μήνες αιχμής, η αύξηση των πραγματοποιηθέντων εσόδων και η επίτευξη σούπερ-ρεκόρ αφίξεων. Κοιτώντας πλέον, μπροστά, ο ελληνικός τουρισμός έχει την πρόκληση να αξιοποιήσει τη γεωπολιτική συγκυρία και την ισχυρή ανταγωνιστική θέση που έχει κατακτήσει.

Γι΄ αυτό οι εμπλεκόμενοι φορείς της πολιτείας και της τουριστικής βιομηχανίας, καλούνται να διαμορφώσουν ένα επιθετικό μίγμα πολιτικής για τα κρίσιμα θέματα που σχετίζονται με τη φορολόγηση του τουριστικού προϊόντος, τα αναπτυξιακά κίνητρα, τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και την κατασκευή τουριστικών υποδομών, τη θέση και το ρόλο των πλατφορμών διαμοιρασμού ώστε να μεγιστοποιήσει τις ωφέλειες και να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στη διεθνή τουριστική οικονομία.

Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα που προέκυψε από τις εργασίες της Ευρωπαϊκής Συνάντησης (European meet-up) που διοργανώθηκε στις 28 Νοεμβρίου 2017, στην Αθήνα, από τη Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε., με την υποστήριξη του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη και χορηγό επικοινωνίας την gtp headlines και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «Rooms to vet» που υλοποιείται από 9 εταίρους, από 5 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ειδίκευση στους τομείς του τουρισμού και της επαγγελματικής κατάρτισης, το οποίο έργο έχει παράξει μια ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα (διαθέσιμη δωρεάν) με σκοπό την υποστήριξη της αναβάθμισης των δεξιοτήτων και της επαγγελματοποίησης των υπηρεσιών των ιδιωτικών τουριστικών καταλυμάτων.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών του Ευρωπαϊκού Meet up επετεύχθη και συνεργασία (liaison) με το ευρωπαϊκό έργο «IDEATE».
ΠΑΡΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, όπως κατεγράφησαν από τον κ. Δημήτρη Ζαφειριάδη (Αντιπρόεδρο της Κοιν.Σ.Επ. knowl).
Η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας, αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του ΑΕΠ.

Ταυτόχρονα η Ευρώπη είναι ο πρώτος προορισμός σε όλο τον κόσμο και εκτιμάται ότι το 2018, η αύξηση της τουριστικής οικονομίας θα είναι της τάξης του 4% διεθνώς, δημιουργώντας μια νέα χρονιά ρεκόρ για όλους τους δείκτες και τους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας.

  •  Η τουριστική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια, μέσα στο περιβάλλον δημοσιονομικής και παραγωγικής κρίσης της ελληνικής οικονομίας, δημιουργεί νέες συνθήκες, παράγει τεχνογνωσία και ανοίγει δρόμους για ποιοτικά αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν, σε νέα μοντέλα και υπηρεσίες, αναδεικνύεται σε Εθνικό Πρωταθλητή.
  • Ο τουρισμός για την Ελλάδα καθίσταται κινητήριος δύναμη για εξωστρεφή οικονομία, δεδομένου ότι το 90% των εσόδων προέρχονται από το εξωτερικό.
  • Διεθνώς ο τουριστικός τομέας, παράγοντας νέα σχήματα και δομές υπηρεσιών γίνεται πόλος έλξης νέων επενδύσεων και δημιουργός νέων θέσεων εργασίας που απαιτούν καινούργιες δεξιότητες.Σημαντικό μέρος των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων την επόμενη δεκαετία, για όλη την Ευρώπη, θα κατευθυνθεί σε τουριστικές επενδύσεις.
  • Η εκπαίδευση και η κατάρτιση των επαγγελματικών του τουριστικού τομέα και η αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους, είναι κεντρικό ζήτημα. Η ανάπτυξη της τουριστικής οικονομίας και η ενσωμάτωση πολλών νέων δυνατοτήτων όπως είναι οι ψηφιακές πλατφόρμες εξυπηρέτησης, οι προοπτικές που δημιουργούν οι υπηρεσίες του digital marketing και οι υπηρεσίες που υιοθετούν μοντέλα της οικονομίας διαμοιρασμού
    (sharing economy) διαμορφώνουν νέες απαιτήσεις για δεξιότητες και γνώσεις. Η ανταπόκριση στην οικονομία διαμοιρασμού παραμένει αποσπασματική στην Ε.Ε., όπως και στην Ελλάδα. Μερικές δραστηριότητες έχουν ρυθμιστεί σε τοπικό επίπεδο. Τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν έχουν πάρει επίσημη θέση έως τώρα, μολονότι μια πρόσφατη έκθεση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού
  • θίγει το ζήτημα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προαναγγείλει ότι σκοπεύει να αξιολογήσει το ρόλο που παίζουν οι πλατφόρμες διαμοιρασμού ώστε να αποφασίσει αν απαιτούνται αλλαγές στη νομοθεσία. Σε μια ελεύθερη οικονομία η άσκηση οικονομικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι θεμιτή και δεν υπόκειται σε απαγορεύσεις. Πρέπει, όμως, να υπάρχουν κανόνες και πρέπει οι κανόνες αυτοί να εφαρμόζονται. Δεν μπορεί
    να υπάρχει απώλεια δημοσίων εσόδων και φοροδιαφυγή και να πλήττονται τα νόμιμα τουριστικά καταλύματα.
  • Ο τουρισμός λόγω των χαρακτηριστικών του είναι άμεσα συνδεδεμένος με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Στόχος των σύγχρονων ψηφιακών εφαρμογών είναι αφενός η άμεση παροχή ποιοτικής πληροφορίας για τους τουριστικούς προορισμούς και αφετέρου η δικτύωση και η επικοινωνία των επισκεπτών μιας περιοχής μέσα από διαδραστικά εργαλεία που συνεχώς εξελίσσονται και εξατομικεύονται ανάλογα με τη μεγιστοποίηση των τηλεπικοινωνιακών και ψηφιακών υποδομών. Μέσα από την τεχνολογία, οι τουριστικές υπηρεσίες και οι δυνατότητες προβολής και επικοινωνίας πολλαπλασιάζονται και δημιουργούν πρωτόγνωρες ευκαιρίες.
  •  Η ανάπτυξη των σύγχρονων τουριστικών υπηρεσιών βασίζεται σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική marketing και branding που στηρίζεται στη δημιουργία μοναδικών, διαφοροποιημένων «εμπειριών», συνδυασμών δηλαδή διάφορων τουριστικών πόρων (δραστηριότητες, θεάματα, αξιοθέατα κτλ.) σε μία ενιαία, βιωματική λογική. Οι εμπειρίες λειτουργούν για την τουριστική στρατηγική ως πρεσβευτές. Κάθε μία από τις βιωματικές
    εμπειρίες επικοινωνεί και υποστηρίζει τη βασική υπόσχεση του προορισμού.

Continue Reading

Τουρισμός

Το πρώτο σύγχρονο online πρόγραμμα MSc in Tourism Management στην Ελλάδα

Με σκοπό να απαντήσει στις ανάγκες των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου που βρίσκονται ανά την ελληνική επικράτεια αλλά και διεθνώς, το Alba Graduate Business School, The American College of Greece παρουσιάζει το πρώτο σύγχρονο online μεταπτυχιακό πρόγραμμα MSc in Tourism Management στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, το καταξιωμένο πρόγραμμα MSc in Tourism Management του Alba Graduate Business School, The American College of Greece, με μότο «Upgrade to Business Class», επανασχεδιάστηκε ώστε από το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 να προσφέρει σύγχρονη, απομακρυσμένη μάθηση σε όλη τη χώρα και διεθνώς, με στόχο να ικανοποιήσει τις διαφορετικές ανάγκες των επαγγελματιών που επιθυμούν να σπουδάσουν διοίκηση τουριστικών μονάδων και να αναπτύξουν νέες δεξιότητες αλλά δεν μπορούν να δεσμευτούν για ένα ή δύο χρόνια σε εκ του σύνεγγυς εκπαίδευση στην Αθήνα.

Ανταποκρινόμενο σε αυτές τις ανάγκες, και αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει τα προηγούμενα χρόνια, το Alba γίνεται το πρώτο εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ελλάδα που προσφέρει σύγχρονη, εξ αποστάσεως μεταπτυχιακή εκπαίδευση στη Διοίκηση Τουριστικών Μονάδων (Tourism Management), η οποία θα δώσει την ευκαιρία στους επαγγελματίες να φοιτήσουν online, με σύγχρονο τρόπο (synchronous) απ’ οπουδήποτε στον κόσμο. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:

  • Επιχειρηματίες τουριστικών επιχειρήσεων.
  • Μέλη οικογενειακών επιχειρήσεων σε σχέση με τουρισμό.
  • Νέους επαγγελματίες στον χώρο της φιλοξενίας, tour operators, ξεναγούς, τουριστικά γραφεία, διοργανωτές εκδηλώσεων και συνεδρίων, cruisemakers, υπεύθυνους ψυχαγωγίας, μεσίτες, διαχειριστές ακινήτων.

Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα δώσει την ευκαιρία στους φοιτητές να γνωρίσουν ανθρώπους απ’ όλο τον κόσμο που ενδιαφέρονται για μία καριέρα στον ίδιο τομέα, και ταυτόχρονα το Alba προσφέρει τρία διά ζώσης workshops, κατά τα οποία οι φοιτητές θα μπορούν να γνωριστούν από κοντά.

Ακόμη, η στρατηγική συνεργασία του προγράμματος με το Costa Navarino προσφέρει στους φοιτητές του Alba τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα τριήμερης διάρκειας workshop στη Διοίκηση Τουριστικών Μονάδων (Tourism Management) στο Costa Navarino τον Νοέμβριο, ενώ δύο ακόμα workshops σε Service Operations and Revenue Management θα δοθούν στις εγκαταστάσεις του Alba τον Δεκέμβριο και τον Μάρτιο.

Η Ευαγγελία Μπαραλού, Ακαδημαϊκή Διευθύντρια του προγράμματος MSc in Tourism Management, Alba Graduate Business School, δήλωσε σχετικά: «Οι επαγγελματίες του τουρισμού που ζουν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας χρειάζονται μεγάλη ευελιξία, καλύτερη διαχείριση χρόνου και μια ευρύτερη παγκόσμια προοπτική για υψηλής ποιότητας, ευέλικτη και οικονομικά προσιτή εκπαίδευση. Το πρώτο σύγχρονο online μεταπτυχιακό πρόγραμμα MSc in Tourism Management στην Ελλάδα από το Alba Graduate Business School, συνδυάζοντας την αξία του Alba, τόσο από την άποψη της διδασκαλίας όσο και από την άποψη της εκμάθησης, με ένα ευέλικτο μοντέλο σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, πρόκειται να ενισχύσει τη μάθηση και τις προοπτικές επαγγελματικής ανάπτυξης για τους απασχολούμενους στον τουρισμό στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς».

Παρέχοντας χρονική ευελιξία στους συμμετέχοντες, η διεξαγωγή των μαθημάτων από το υψηλών προσόντων διδακτικό προσωπικό του Alba γίνεται απογευματινές ώρες, με γλώσσα διδασκαλίας τα Αγγλικά. Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι 12 μήνες για την πλήρη φοίτηση και 24 μήνες για την part-time time φοίτηση.

Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο, ενώ αιτήσεις θα γίνονται δεκτές μέχρι και τέλος Σεπτεμβρίου.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε εδώ.

–Τέλος– 

Πληροφορίες προς δημοσιογράφους:

Μαρία Βασιλική Δουκάκη, AlbaGraduateBusinessSchool, τηλ.: 210 8964531, εσωτ. 1384, email: [email protected],

ΘάλειαΘωμάτου, Pitch – Public Relations and Strategic Communications, τηλ. 216 800 1595, email: [email protected]

Σχετικάμετο Alba Graduate Business School 

TοAlbaGraduateBusinessSchool, The American College of Greece, λειτουργεί ως ένας ανεξάρτητος μη κρατικός, μη κερδοσκοπικός οργανισμός υπό την αιγίδα του ΣΕΒ, της ΕΕΔΕ και του ΕΒΕΑ, με στόχο να εκπαιδεύσει τους οραματιστές ηγέτες του αύριο και να προωθήσει ενεργά την επιστημονική έρευνα και τη δημιουργία νέας γνώσης. Το Alba προσφέρει 13 μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και φέρει την επίσημη αναγνώριση του NewEngland Commission of HigherEducation (NECHE). Όλα τα ΜΒΑ προγράμματα είναι πιστοποιημένα από το The Association of MBAs, ενώ το MSc in Finance και το MSc in SHRM από το EFMD Programme AccreditationSystem.

Σχετικά με το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος 

Το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος είναι ένας ιδιωτικός, μη κερδοσκοπικός εκπαιδευτικός οργανισμός με ιστορία 146 ετών. Αποτελείται από τρεις εκπαιδευτικές μονάδες: το Γυμνάσιο και Λύκειο-ΙΒ Pierce, το Deree –που προσφέρει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα– και το AlbaGraduateBusinessSchool. Στο πλαίσιο της αποστολής του να παρέχει ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση, το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος προσφέρει ετησίως περισσότερα από 8 εκατ. ευρώ σε υποτροφίες και προγράμματα οικονομικής υποστήριξης. 

Continue Reading

Τουρισμός

Ένα δείπνο πολιτισμών στο Aldemar Royal Mare

Η Aldemar Resorts, τo Sympossio Greek Gourmet Touring και ο διαπρεπής Ουκρανός ChefΥurii Kovryzhenko ένωσαν τις δυνάμεις τους και διοργάνωσαν τη μοναδική γαστρονομική βραδιά «Bridging Flavors: When Crete meets Ukraine», την Κυριακή 4 Ιουλίου και ώρα 8:30μμ στο εντυπωσιακό εστιατόριο Candia του ξενοδοχείου Aldemar Royal Mare, στη Χερσόνησο Ηρακλείου. 

To Sympossio Greek Gourmet Touring ως πρεσβευτής της Ελλάδας στο εξωτερικό και ως το μεγαλύτερο όχημα προβολής της ελληνικής γαστρονομίας και του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό που μετρά 12 χρόνια, ανασυντάσσεται μετά από την παύση που επέβαλλε η πανδημία της Covid19 και ετοιμάζεται να επιστρέψει πιο δυναμικό από ποτέ. Στο πλαίσιο αυτό, το Sympossio και ο κος. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, CEO του Ομίλου Aldemar Resorts, καλωσόρισαν στην Κρήτη τον πολλάκις διακεκριμένο Chef Υurii Kovryzhenko, παγκόσμιο πρεσβευτή της ουκρανικής γαστρονομίας και έναν από τους σπουδαιότερους και πιο καινοτόμους Chef της Ουκρανίας, λίγο πριν βραβευτεί και στο 3rd Annual Global Taste Conference of Ambassadors of Taste for the Global Gastronomy® στην Αθήνα. 

Ο ταλαντούχος Chef Γιώργος Χατζόπουλος, Executive Chef of Aldemar Resorts & Chef του Sympossio Greek Gourmet Touring υποδέχτηκε στην κουζίνα του τον Υurii Kovryzhenko όπου διασταύρωσαν τις γνώσεις και τη δημιουργικότητα τους. Οι δυο Chef ετοίμασαν ένα δείπνο πολιτισμών, ένα γευστικό σταυροδρόμι της ελληνικής και ουκρανικής γαστρονομίας που κατέπληξε και ανέδειξε τις μοναδικές πτυχές των δυο κουζινών. Η ελληνο-ουκρανική φιλία αποδόθηκε στα δημιουργικά πιάτα, ενώ οι εκλεκτές ετικέτες κρασιών και οι ήχοι του πιάνου από τον Στέφανο Κόκκαλη συνόδευσαν υπέροχα τη βραδιά.

Η εκδήλωση τελέστηκε υπό την αιγίδα της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου και σε αυτή παρευρέθηκαν αξιότιμα στελέχη της Πρεσβείας της Ουκρανίας, η σύζυγος του Πρέσβη κα. Alla Polyova, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου κ. Χαλκιαδάκης, ο Διευθυντής της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου κ. Φουντουλάκης, ο Πρόεδρος Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης κ. Βλατάκης, ο CEO του Ομίλου Aldemar Resorts & εμπνευστής του Sympossio, κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, δημοσιογράφοι και άλλοι καλεσμένοι.

Continue Reading

Τουρισμός

Φιλοξενία Ρουμάνων δημοσιογράφων διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

    Τους δημοσιογράφους και βασικούς συντελεστές της ταξιδιωτικής εκπομπής  “Cap Compas”  του κρατικού δικτύου της Ρουμανίας (TVR) φιλοξένησε στην Ημαθία, στα τέλη του περασμένου Ιουνίου, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο πλαίσιο ταξιδιού εξοικείωσης (fam trip) που διοργάνωσε η Διεύθυνση Τουρισμού σε συνεργασία με το Γραφείο Τουρισμού της Π.Ε. Ημαθίας και το Γραφείο του ΕΟΤ Ρουμανίας. 

    Στο πλαίσιο του ταξιδιού τους, οι δύο Ρουμάνοι δημοσιογράφοι  ξεκίνησαν την περιήγησή τους από το σημαντικότερο πολιτισμικό συγκριτικό πλεονέκτημα της Ημαθίας, τον αρχαιολογικό χώρο των Αιγών στη Βεργίνα, όπου θαύμασαν τα ευρήματα των Βασιλικών Τάφων. Στη συνέχεια, είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου, στα στενά του Αλιάκμονα και την Παναγία Σουμελά, στο Όρος Βέρμιο όπου εντυπωσιάστηκαν από τα κειμήλια, τα ψηφιδωτά, τις αγιογραφίες και την πλούσια ιστορία των δύο προσκυνημάτων. 

    Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα φιλοξενίας πραγματοποιήθηκε, ακόμη, city tour στα σημεία πολιτιστικού, θρησκευτικού, ιστορικού αλλά και γαστρονομικού ενδιαφέροντος της Βέροιας και της Νάουσας. Το Βήμα του Αποστόλου Παύλου, η εβραϊκή συναγωγή στην Μπαρμπούτα, η παλιά Μητρόπολη, τα στενά της χριστιανικής συνοικίας της Κυριώτισσας στη Βέροια καθώς και το Άλσος του Αγίου Νικολάου, το δημοτικό πάρκο και το σημείο θυσίας των Ναουσαίων γυναικών εντυπωσίασαν τους Ρουμάνους δημοσιογράφους.

    Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, οι φιλοξενούμενοι επισκέφτηκαν την οινοποιητική ζώνη ΠΟΠ Νάουσας δοκιμάζοντας το γνωστό ξινόμαυρο κρασί. Σε συνδυασμό με τα εκλεκτά προϊόντα της πλούσιας Ημαθιώτικης γης και τις ιδιαίτερες συνταγές της τοπικής κουζίνας που γεύτηκαν, οι Ρουμάνοι δημοσιογράφοι εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους και χαρακτήρισαν την επίσκεψή τους  στην Ημαθία ως «μοναδική και πλούσια γαστρονομική εμπειρία».                                                                                         

    “Προβάλλουμε την Κεντρική Μακεδονία με θεματικό τρόπο, παρουσιάζοντας σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού τον πλούτο των τουριστικών μας προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο, ο πολιτιστικός και θρησκευτικός τουρισμός αλλά και τα πολύ αξιόλογα επισκέψιμα οινοποιία και τα κρασιά της Ημαθίας προβλήθηκαν σε δημοσιογράφους της Ρουμανίας. Αυτές οι δράσεις δημιουργούν ένα περισσότερο πολυμορφικό τουριστικό προφίλ για την Κεντρική Μακεδονία και συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου», δήλωσε σχετικά ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος.

Continue Reading

Trending