Connect with us

Τουρισμός

Εθνικός πρωταθλητής της οικονομίας ο ελληνικός τουρισμός

Μετά από πολλά χρόνια, ο ελληνικός τουρισμός κατέκτησε στρατηγικές στοχεύσεις όπως είναι η παράταση της τουριστικής περιόδου και πέρα από τους θερινούς μήνες αιχμής, η αύξηση των πραγματοποιηθέντων εσόδων και η επίτευξη σούπερ-ρεκόρ αφίξεων. Κοιτώντας πλέον, μπροστά, ο ελληνικός τουρισμός έχει την πρόκληση να αξιοποιήσει τη γεωπολιτική συγκυρία και την ισχυρή ανταγωνιστική θέση που έχει κατακτήσει.

Γι΄ αυτό οι εμπλεκόμενοι φορείς της πολιτείας και της τουριστικής βιομηχανίας, καλούνται να διαμορφώσουν ένα επιθετικό μίγμα πολιτικής για τα κρίσιμα θέματα που σχετίζονται με τη φορολόγηση του τουριστικού προϊόντος, τα αναπτυξιακά κίνητρα, τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και την κατασκευή τουριστικών υποδομών, τη θέση και το ρόλο των πλατφορμών διαμοιρασμού ώστε να μεγιστοποιήσει τις ωφέλειες και να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στη διεθνή τουριστική οικονομία.

Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα που προέκυψε από τις εργασίες της Ευρωπαϊκής Συνάντησης (European meet-up) που διοργανώθηκε στις 28 Νοεμβρίου 2017, στην Αθήνα, από τη Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε., με την υποστήριξη του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη και χορηγό επικοινωνίας την gtp headlines και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «Rooms to vet» που υλοποιείται από 9 εταίρους, από 5 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ειδίκευση στους τομείς του τουρισμού και της επαγγελματικής κατάρτισης, το οποίο έργο έχει παράξει μια ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα (διαθέσιμη δωρεάν) με σκοπό την υποστήριξη της αναβάθμισης των δεξιοτήτων και της επαγγελματοποίησης των υπηρεσιών των ιδιωτικών τουριστικών καταλυμάτων.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών του Ευρωπαϊκού Meet up επετεύχθη και συνεργασία (liaison) με το ευρωπαϊκό έργο «IDEATE».
ΠΑΡΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, όπως κατεγράφησαν από τον κ. Δημήτρη Ζαφειριάδη (Αντιπρόεδρο της Κοιν.Σ.Επ. knowl).
Η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας, αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του ΑΕΠ.

Ταυτόχρονα η Ευρώπη είναι ο πρώτος προορισμός σε όλο τον κόσμο και εκτιμάται ότι το 2018, η αύξηση της τουριστικής οικονομίας θα είναι της τάξης του 4% διεθνώς, δημιουργώντας μια νέα χρονιά ρεκόρ για όλους τους δείκτες και τους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας.

  •  Η τουριστική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια, μέσα στο περιβάλλον δημοσιονομικής και παραγωγικής κρίσης της ελληνικής οικονομίας, δημιουργεί νέες συνθήκες, παράγει τεχνογνωσία και ανοίγει δρόμους για ποιοτικά αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν, σε νέα μοντέλα και υπηρεσίες, αναδεικνύεται σε Εθνικό Πρωταθλητή.
  • Ο τουρισμός για την Ελλάδα καθίσταται κινητήριος δύναμη για εξωστρεφή οικονομία, δεδομένου ότι το 90% των εσόδων προέρχονται από το εξωτερικό.
  • Διεθνώς ο τουριστικός τομέας, παράγοντας νέα σχήματα και δομές υπηρεσιών γίνεται πόλος έλξης νέων επενδύσεων και δημιουργός νέων θέσεων εργασίας που απαιτούν καινούργιες δεξιότητες.Σημαντικό μέρος των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων την επόμενη δεκαετία, για όλη την Ευρώπη, θα κατευθυνθεί σε τουριστικές επενδύσεις.
  • Η εκπαίδευση και η κατάρτιση των επαγγελματικών του τουριστικού τομέα και η αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους, είναι κεντρικό ζήτημα. Η ανάπτυξη της τουριστικής οικονομίας και η ενσωμάτωση πολλών νέων δυνατοτήτων όπως είναι οι ψηφιακές πλατφόρμες εξυπηρέτησης, οι προοπτικές που δημιουργούν οι υπηρεσίες του digital marketing και οι υπηρεσίες που υιοθετούν μοντέλα της οικονομίας διαμοιρασμού
    (sharing economy) διαμορφώνουν νέες απαιτήσεις για δεξιότητες και γνώσεις. Η ανταπόκριση στην οικονομία διαμοιρασμού παραμένει αποσπασματική στην Ε.Ε., όπως και στην Ελλάδα. Μερικές δραστηριότητες έχουν ρυθμιστεί σε τοπικό επίπεδο. Τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν έχουν πάρει επίσημη θέση έως τώρα, μολονότι μια πρόσφατη έκθεση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού
  • θίγει το ζήτημα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προαναγγείλει ότι σκοπεύει να αξιολογήσει το ρόλο που παίζουν οι πλατφόρμες διαμοιρασμού ώστε να αποφασίσει αν απαιτούνται αλλαγές στη νομοθεσία. Σε μια ελεύθερη οικονομία η άσκηση οικονομικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι θεμιτή και δεν υπόκειται σε απαγορεύσεις. Πρέπει, όμως, να υπάρχουν κανόνες και πρέπει οι κανόνες αυτοί να εφαρμόζονται. Δεν μπορεί
    να υπάρχει απώλεια δημοσίων εσόδων και φοροδιαφυγή και να πλήττονται τα νόμιμα τουριστικά καταλύματα.
  • Ο τουρισμός λόγω των χαρακτηριστικών του είναι άμεσα συνδεδεμένος με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Στόχος των σύγχρονων ψηφιακών εφαρμογών είναι αφενός η άμεση παροχή ποιοτικής πληροφορίας για τους τουριστικούς προορισμούς και αφετέρου η δικτύωση και η επικοινωνία των επισκεπτών μιας περιοχής μέσα από διαδραστικά εργαλεία που συνεχώς εξελίσσονται και εξατομικεύονται ανάλογα με τη μεγιστοποίηση των τηλεπικοινωνιακών και ψηφιακών υποδομών. Μέσα από την τεχνολογία, οι τουριστικές υπηρεσίες και οι δυνατότητες προβολής και επικοινωνίας πολλαπλασιάζονται και δημιουργούν πρωτόγνωρες ευκαιρίες.
  •  Η ανάπτυξη των σύγχρονων τουριστικών υπηρεσιών βασίζεται σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική marketing και branding που στηρίζεται στη δημιουργία μοναδικών, διαφοροποιημένων «εμπειριών», συνδυασμών δηλαδή διάφορων τουριστικών πόρων (δραστηριότητες, θεάματα, αξιοθέατα κτλ.) σε μία ενιαία, βιωματική λογική. Οι εμπειρίες λειτουργούν για την τουριστική στρατηγική ως πρεσβευτές. Κάθε μία από τις βιωματικές
    εμπειρίες επικοινωνεί και υποστηρίζει τη βασική υπόσχεση του προορισμού.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εναλλακτικός τουρισμός

8ο Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας

Συμμετοχή του Ιδρύματος Καπετάν

Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου στο

Με εξειδικευμένο σεμινάριο για τη Μεσσηνιακή γαστρονομία

Με ένα ιδιαίτερο σεμινάριο για τους επαγγελματίες της εστίασης και της γαστρονομίας συμμετέχει το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, στο φετινό 8ο Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας που πραγματοποιείται από τις 19 ως τις 22 Νοεμβρίου 2018, στην πόλη της Καλαμάτας.

Το σεμινάριο απευθύνεται αποκλειστικά σε ιδιοκτήτες, στελέχη και εργαζόμενους του χώρου της εστίασης και της γαστρονομίας, περιλαμβάνει ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό σκέλος και πραγματοποιείται την τελευταία ημέρα της διοργάνωσης, Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2018, από τις 9.20 πμ – 1.30 μμ.

Ειδικότερα το θεωρητικό σκέλος περιλαμβάνει εισηγήσεις καταξιωμένων επαγγελματιών του χώρου σε θέματα όπως η άσκηση ηγεσίας στην Αθωνική κουζίνα, οι γαστρονομικές κοινότητες και προορισμοί, οι εξελίξεις και οι τάσεις στο branding και το marketing του σύγχρονου εστιατορίου και οι βασικοί κανόνες γευστικής αρμονίας φαγητού και κρασιού. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το πρακτικό σκέλος, με εργαστήρι μαγειρικής τέχνης και επίδειξη διάφορων τεχνικών από καταξιωμένους επαγγελματίες της Μεσσηνίας.

Στόχος του σεμιναρίου είναι η ανάδειξη της γαστρονομικής κληρονομιάς της μεσσηνιακής κουζίνας και εντάσσεται στο σύνολο του στρατηγικού σχεδιασμού του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου για να καταστεί η Μεσσηνία πρότυπο αειφόρου ανάπτυξης σε ένα ευρύ φάσμα τομέων (αγροτική ανάπτυξη, κοινωνία, πολιτισμός, περιβάλλον).

Η συμμετοχή στο σεμινάριο είναι δωρεάν, οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης, ενώ είναι απαραίτητο να κάνουν προεγγραφή (τηλεφωνικά ή με mail) μέχρι τις 20 Νοεμβρίου 2018 στις 14.00 (Επιμελητήριο Μεσσηνίας, υπεύθυνη κα. Γεωργία Παλόγλου, τηλ. 27210 62218, [email protected])

www.cvf.gr.

Χώρος διεξαγωγής: Συνεδριακό Κέντρο ELITE CITY RESORT       

Continue Reading

Προορισμοί-Ελλάδα και εξωτερικό

To στέκι

Σε όλα τα μέρη του κόσμου υπάρχουν «στέκια».

Μπορεί να είναι παράγκες ή όμορφα καφέ αλλά δεν παύουν να είναι τα στέκια κάποιων ανθρώπων.
Εκεί συναντιούνται τα φιλαράκια για μπύρα, εκεί κλείνουν τα «πρώτα» ραντεβού. Εκεί και τα «παράνομα», μερικές φορές. Εκεί «δένουν» φιλίες ή τελειώνουν σχέσεις.
Εκεί ανοίγουν φιλοσοφική συζήτηση με τον θαμώνα του διπλανού τραπεζιού που μπορεί να σου βγει διάσημος μουσικός ή συγγραφέας.
Εκεί και τα μεγάλα λόγια αγάπης: μικρά ψέματα και μεγάλες αλήθειες, ή το αντίθετο..
Και εκεί ξαναγυρνάς να θυμηθείς και να αναρωτηθείς: που πήγαν οι «αιώνιοι όρκοι»;
Είχα και’γω ένα τέτοιο στέκι. Και ναι, τα έκανα και’γω όλα αυτά. Είπα και τα ψέματα και τις αλήθειες. Και τα άκουσα κιόλας..
Τα τελευταία χρόνια περνούσα από δίπλα και δεν έμπαινα, σαν να φοβόμουν λίγο.
Σαν να μην έβραζε το αίμα μου πια.
Και να που προχθές με πήγε φίλος τυχαία, με το ζόρι σχεδόν.
Και εκεί, στο παλιό μου στέκι, χαζεύοντας τα πόδια των περαστικών από πάνω, θυμήθηκα, ένοιωσα, συγχώρησα, μετάνιωσα, έγινα λίγο παραπάνω άνθρωπος.
Τώρα ξέρω που θα με βρίσκω.
Σε όλα τα μέρη του κόσμου υπάρχουν στέκια, και εκεί ο χρόνος κυλάει κάπως αλλιώς..

Γρηγόρης Τσελεπίδης
Τεχνολόγος Τροφίμων
Ερασιτέχνης φωτογράφος
[email protected]

Continue Reading

Εναλλακτικός τουρισμός

Η ηγεσία ανέβηκε στον Όλυμπο

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρωτοποριακό πρόγραμμα ανάπτυξης ηγεσίας  Olympus  Leadership Challenge στον Όλυμπο στις 19-22 Σεπτεμβρίου.

Το πρόγραμμα είναι μια πρωτοβουλία της Κατερίνας Κανελίδου (από τη Six Steps Ahead), leadership coach και διεθνής ομιλήτρια σε θέματα ηγεσίας και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την αναγνωρισμένη leadership coach Leda Turai (από την L-CON Global) και guest coach τον Wassili Zafiris από το Άμστερνταμ.

Συμμετείχαν ηγετικά στελέχη από πέντε ευρωπαϊκές χώρες σε έναν απαιτητικό συνδυασμό coaching και ανάβασης στο πλέον εμβληματικό βουνό τον Όλυμπο.

Η εμπειρία τους αυτό το τετραήμερο ήταν μοναδική και οδήγησε σε αλλαγές στον τρόπο σκέψης, ανθεκτικότητας, έμπνευσης  και εξέλιξη που οδηγεί σε νέα ηγετικά πρότυπα. 

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία μέσα από βιωματικές ασκήσεις coaching να αναγνωρίσουν τα κοινά στοιχεία πρόκλησης στην κορυφή, αυξημένη αυτογνωσία, διαφορετική οπτική στα γεγονότα και επανεξέταση των απαιτήσεων στην  ηγεσία .

Οι υποστηρικτές  του προγράμματος ήταν  το  Robolo Boutique Hotel με την άψογη διαμονή και φιλοξενία, το Κτήμα Semeli  με  εξαιρετικές γεύσεις ευφορίας και απόλαυσης και τα Mod’s Hair πάντα αρωγοί πρωτοπόρων πρωτοβουλιών.

Το Olympus Leadership Challenge θα γίνει ετήσιος θεσμός ανάπτυξης της ηγεσίας σε ένα περιβάλλον που ενέπνευσε Θεούς και Ανθρώπους και ήδη έχουν ξεκινήσει οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για την επόμενη διοργάνωση.

Continue Reading

Trending