Connect with us

Τουρισμός

Εθνικός πρωταθλητής της οικονομίας ο ελληνικός τουρισμός

Μετά από πολλά χρόνια, ο ελληνικός τουρισμός κατέκτησε στρατηγικές στοχεύσεις όπως είναι η παράταση της τουριστικής περιόδου και πέρα από τους θερινούς μήνες αιχμής, η αύξηση των πραγματοποιηθέντων εσόδων και η επίτευξη σούπερ-ρεκόρ αφίξεων. Κοιτώντας πλέον, μπροστά, ο ελληνικός τουρισμός έχει την πρόκληση να αξιοποιήσει τη γεωπολιτική συγκυρία και την ισχυρή ανταγωνιστική θέση που έχει κατακτήσει.

Γι΄ αυτό οι εμπλεκόμενοι φορείς της πολιτείας και της τουριστικής βιομηχανίας, καλούνται να διαμορφώσουν ένα επιθετικό μίγμα πολιτικής για τα κρίσιμα θέματα που σχετίζονται με τη φορολόγηση του τουριστικού προϊόντος, τα αναπτυξιακά κίνητρα, τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και την κατασκευή τουριστικών υποδομών, τη θέση και το ρόλο των πλατφορμών διαμοιρασμού ώστε να μεγιστοποιήσει τις ωφέλειες και να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στη διεθνή τουριστική οικονομία.

Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα που προέκυψε από τις εργασίες της Ευρωπαϊκής Συνάντησης (European meet-up) που διοργανώθηκε στις 28 Νοεμβρίου 2017, στην Αθήνα, από τη Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε., με την υποστήριξη του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη και χορηγό επικοινωνίας την gtp headlines και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «Rooms to vet» που υλοποιείται από 9 εταίρους, από 5 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ειδίκευση στους τομείς του τουρισμού και της επαγγελματικής κατάρτισης, το οποίο έργο έχει παράξει μια ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα (διαθέσιμη δωρεάν) με σκοπό την υποστήριξη της αναβάθμισης των δεξιοτήτων και της επαγγελματοποίησης των υπηρεσιών των ιδιωτικών τουριστικών καταλυμάτων.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών του Ευρωπαϊκού Meet up επετεύχθη και συνεργασία (liaison) με το ευρωπαϊκό έργο «IDEATE».
ΠΑΡΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, όπως κατεγράφησαν από τον κ. Δημήτρη Ζαφειριάδη (Αντιπρόεδρο της Κοιν.Σ.Επ. knowl).
Η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας, αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του ΑΕΠ.

Ταυτόχρονα η Ευρώπη είναι ο πρώτος προορισμός σε όλο τον κόσμο και εκτιμάται ότι το 2018, η αύξηση της τουριστικής οικονομίας θα είναι της τάξης του 4% διεθνώς, δημιουργώντας μια νέα χρονιά ρεκόρ για όλους τους δείκτες και τους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας.

  •  Η τουριστική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια, μέσα στο περιβάλλον δημοσιονομικής και παραγωγικής κρίσης της ελληνικής οικονομίας, δημιουργεί νέες συνθήκες, παράγει τεχνογνωσία και ανοίγει δρόμους για ποιοτικά αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν, σε νέα μοντέλα και υπηρεσίες, αναδεικνύεται σε Εθνικό Πρωταθλητή.
  • Ο τουρισμός για την Ελλάδα καθίσταται κινητήριος δύναμη για εξωστρεφή οικονομία, δεδομένου ότι το 90% των εσόδων προέρχονται από το εξωτερικό.
  • Διεθνώς ο τουριστικός τομέας, παράγοντας νέα σχήματα και δομές υπηρεσιών γίνεται πόλος έλξης νέων επενδύσεων και δημιουργός νέων θέσεων εργασίας που απαιτούν καινούργιες δεξιότητες.Σημαντικό μέρος των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων την επόμενη δεκαετία, για όλη την Ευρώπη, θα κατευθυνθεί σε τουριστικές επενδύσεις.
  • Η εκπαίδευση και η κατάρτιση των επαγγελματικών του τουριστικού τομέα και η αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους, είναι κεντρικό ζήτημα. Η ανάπτυξη της τουριστικής οικονομίας και η ενσωμάτωση πολλών νέων δυνατοτήτων όπως είναι οι ψηφιακές πλατφόρμες εξυπηρέτησης, οι προοπτικές που δημιουργούν οι υπηρεσίες του digital marketing και οι υπηρεσίες που υιοθετούν μοντέλα της οικονομίας διαμοιρασμού
    (sharing economy) διαμορφώνουν νέες απαιτήσεις για δεξιότητες και γνώσεις. Η ανταπόκριση στην οικονομία διαμοιρασμού παραμένει αποσπασματική στην Ε.Ε., όπως και στην Ελλάδα. Μερικές δραστηριότητες έχουν ρυθμιστεί σε τοπικό επίπεδο. Τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν έχουν πάρει επίσημη θέση έως τώρα, μολονότι μια πρόσφατη έκθεση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού
  • θίγει το ζήτημα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προαναγγείλει ότι σκοπεύει να αξιολογήσει το ρόλο που παίζουν οι πλατφόρμες διαμοιρασμού ώστε να αποφασίσει αν απαιτούνται αλλαγές στη νομοθεσία. Σε μια ελεύθερη οικονομία η άσκηση οικονομικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι θεμιτή και δεν υπόκειται σε απαγορεύσεις. Πρέπει, όμως, να υπάρχουν κανόνες και πρέπει οι κανόνες αυτοί να εφαρμόζονται. Δεν μπορεί
    να υπάρχει απώλεια δημοσίων εσόδων και φοροδιαφυγή και να πλήττονται τα νόμιμα τουριστικά καταλύματα.
  • Ο τουρισμός λόγω των χαρακτηριστικών του είναι άμεσα συνδεδεμένος με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Στόχος των σύγχρονων ψηφιακών εφαρμογών είναι αφενός η άμεση παροχή ποιοτικής πληροφορίας για τους τουριστικούς προορισμούς και αφετέρου η δικτύωση και η επικοινωνία των επισκεπτών μιας περιοχής μέσα από διαδραστικά εργαλεία που συνεχώς εξελίσσονται και εξατομικεύονται ανάλογα με τη μεγιστοποίηση των τηλεπικοινωνιακών και ψηφιακών υποδομών. Μέσα από την τεχνολογία, οι τουριστικές υπηρεσίες και οι δυνατότητες προβολής και επικοινωνίας πολλαπλασιάζονται και δημιουργούν πρωτόγνωρες ευκαιρίες.
  •  Η ανάπτυξη των σύγχρονων τουριστικών υπηρεσιών βασίζεται σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική marketing και branding που στηρίζεται στη δημιουργία μοναδικών, διαφοροποιημένων «εμπειριών», συνδυασμών δηλαδή διάφορων τουριστικών πόρων (δραστηριότητες, θεάματα, αξιοθέατα κτλ.) σε μία ενιαία, βιωματική λογική. Οι εμπειρίες λειτουργούν για την τουριστική στρατηγική ως πρεσβευτές. Κάθε μία από τις βιωματικές
    εμπειρίες επικοινωνεί και υποστηρίζει τη βασική υπόσχεση του προορισμού.

Continue Reading

Ξενοδοχεία

Τα Επώνυμα Τοπικά Προϊόντα ως εργαλείο Marketing Προορισμών & Ξενοδοχείων

Με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα της πανδημίας, ανακοινώθηκε η επανεκκίνηση του καινοτόμου έργου “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ”, από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), το Δίκτυο “AuthenticGreece” και τους λοιπούς συντελεστές του. Το έργοβασίζεται σε δράσεις ανάδειξης και κοινής προβολής Ξενοδοχείων, Προορισμών και Παραγωγών – χρησιμοποιώντας ως “όχημα” επιλεγμένα  Επώνυμα Τοπικά Προϊόντα.

Είναι αποδεκτό ότι η γαστρονομία αποτελεί πλέον σημαντικό εργαλείο στη διαμόρφωση της ταυτότητας των προορισμών και αποτελεί σοβαρό λόγοεπιλογής τόπου διακοπών. Ωστόσο οι σχετικές μεθοδολογίες αξιοποίησης είναι σε πρώιμα στάδια οργάνωσης, με βασικό πρόβλημα ότι η διασύνδεση αυτή βασίζεται συνήθως σε λύσεις μη-τυποποιημένες και “μη-Επώνυμες” (πχ ένα φεστιβάλ, μια τοπική συνταγή, προϊόντα χωρίς επωνυμία και τοπική ταυτότητα, κλπ). 

Πολύ πριν την έκρηξη της πανδημίας, η ΠΟΞ είχε υιοθετήσει την οργανωμένη διασύνδεση του τουρισμού με τη γαστρονομία, μέσα από την πρόταση που διαμορφώθηκε από τους συνεργαζόμενους Φορείς “Authentic Greece – δίκτυο παραγωγών και γαστροτουρισμού” και “We Do Local”, το δίκτυο Φιλοξενίας με έδρα στην Κρήτη. 

Συγκεκριμένα, το έργο “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ” βασίζεται στο Μοντέλο ΤΕΤοΠ, δηλαδή «Το Επώνυμο Τοπικό Προϊόν ως αποδοτικό εργαλείο Marketing Ξενοδοχείων & Προορισμών». Βασικό εργαλείο του μοντέλου, είναι η άμεση επικοινωνία με το ευρύ κοινό μέσα από κοινές ενέργειες προώθησης και προβολής τροφίμων και τουρισμού προς καταναλωτές και δυνητικούς τουρίστες. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι σημαντικές δράσεις προβολής διενεργούνται στα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων, σε Ελλάδα και εξωτερικό..

Επιπλέον το έργο ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις “Αυθεντικότητας” για σήμανση και “επώνυμη”  χρήση, επιλεγμένων τοπικών προϊόντων μέσα στα ξενοδοχεία, παρουσιάζοντας παραγωγούς καιτόπους  προέλευσης αυτών. Σκοπός του έργου είναι, από τη μια οι τουρίστες να επαναγοράζουν τοπικά προϊόντα που γεύτηκαν στις διακοπές τους και οι αγοραστές ελληνικών τοπικών προϊόντων να θέλουν να γνωρίσουν τους Ελληνικούς προορισμούς.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρό της, κ. Γρηγόρη Τάσιο, «η ΠΟΞ γίνεται υποστηρικτής τέτοιων συνεργειών, που ενισχύουν το τουριστικό προφίλ της χώρας μας και επανατοποθετούν την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη των προορισμών πιο δυναμικά, σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και σκληρού ανταγωνισμού, με επίκεντρο την Ελληνική διατροφή, την υγεία και την ποιότητα ζωής. Η Ελληνική γαστρονομία αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο, ώστε η χώρα να μπορέσει να προωθήσει τον ποιοτικό τουρισμό σε μια δύσκολη εποχή για όλο τον κλάδο»

Η ΠΟΞ, με 62 μέλη της τις τοπικές Ενώσεις Ξενοδόχων της χώρας, δηλαδή τους Ελληνικούς προορισμούς,αναπτύσσει μια εξωστρεφή πολιτική και γίνεται υποστηρικτής δράσεων που προωθούν τα προϊόντα των Ελλήνων παραγωγών τόσο στην χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. Συγχρόνως όμως εξετάζει και τρόπους με τους οποίους το Τουριστικό Προϊόν της χώρας μπορεί να γίνει υψηλότερης Προστιθέμενης Αξίας αλλά και να προβληθεί και προωθηθεί αποδοτικότερα στο ευρύ κοινό, από περισσότερα κανάλια άμεσης προβολής και διανομής. 

Από τη μεριά του, το Δίκτυο “AuthenticGreece”, όπως επεσήμανε ο ιδρυτής του κ. Δημήτρης Η. Βασιλείου, «εισήγαγε ως βασική καινοτομία τη διαμόρφωση μιας γκάμας Προϊόντων επιλεγμένων Παραγωγών τοπικού χαρακτήρα, με δύο ταυτόχρονα χαρακτηριστικά: 1.Ικανό αριθμό προϊόντων για σχηματισμό μιας ενιαίας γκάμας, ικανής να ικανοποιήσει μια διατροφική πρόταση στηριγμένη στη Μεσογειακή Διατροφή και 2.Πλήρη και ισότιμη παρουσίαση παραγωγού και τόπου στην σήμανση ΚΑΘΕ προϊόντος σε κάθε συσκευασία – υπηρετώντας τις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις για αυθεντικότητα».

Το έργο “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ” τελεί υπό την Αιγίδα των Υπουργείων Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και έχει επίσης την υποστήριξη του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου (ΤΟΠ), τουΣυνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ). Χορηγός Επικοινωνίας του έργου είναι ο Όμιλος KSD/Money &Tourism, ενώ Υποστηρικτές Επικοινωνίας είναι ο Όμιλος 100% Hotel Show και το GTP (Greek Travel Pages)

Οι εκπρόσωποι Προορισμών, μέλη τοπικών Ενώσεων Ξενοδόχων ή μεμονωμένα ξενοδοχεία που επιθυμούν να έχουν αναλυτική πληροφόρηση ώστε να εξετάσουν τη συμμετοχή τους στο έργο, μπορούν να επικοινωνούν με τους :

Δημήτρη Η. Βασιλείου, Project Manager του έργου, εκπρόσωπο της “Authentic Greece” (6932.277.779, [email protected]) και

Ιωάννη Χατζή, Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα – Υπεύθυνο του ΔΣ της ΠΟΞ (e-mail: [email protected]), ή με τα γραφεία της ΠΟΞ.

Continue Reading

Ξενοδοχεία

Δήλωση του Προέδρου της ΠΟΞ κ. Γρηγόρη Τάσιου για το Ψηφιακό Πράσινο Πιστοποιητικό.

Με αφορμή την πρόταση της Κομισιόν για τη δημιουργία του Ψηφιακού Πράσινου Πιστοποιητικού, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, δήλωσε: 

«Η ανακοίνωση του Ψηφιακού Πράσινου Πιστοποιητικού για τις μετακινήσεις και τα ταξίδια είναι μια ιστορική μέρα για την Ευρώπη, καθώς όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες ξανακερδίζουμε σήμερα το δικαίωμα της ασφαλούς ελεύθερης κυκλοφορίας εντός της Ε.Ε.

Είναι επίσης μια μέρα δικαίωσης για την Ελλάδα. Πρώτος από όλους ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έδειξε από τις 12 Ιανουαρίου τη σωστή κατεύθυνση. Σωστή για την Ευρώπη, σωστή για την Ελλάδα και την οικονομία της, αφού ο τουρισμός έχει καθοριστική σημασία για την ανάκαμψη της χώρας.

Η συμβολή της Ελλάδας στο Ψηφιακό Πράσινο Πιστοποιητικό επιβεβαιώνει τον ηγετικό ρόλο της στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο τουρισμό. Αξίζει να είμαστε περήφανοι για μια χώρα – οδηγό και όχι ουραγό, όπως συνέβαινε για πολλά χρόνια.

Είναι, τέλος, μια μέρα που αναπτερώνει τις ελπίδες κάθε Έλληνα ξενοδόχου πως παρά τις δυσκολίες, η ζήτηση που υπάρχει θα μεταφραστεί και σε κρατήσεις, ώστε να επιβιώσει, να σταθεί στα πόδια του αυτό το καλοκαίρι και να ανακάμψει στη συνέχεια».

Continue Reading

Τουρισμός

Σκέψεις Εν Μέσω Πανδημίας με Φόντο τον Τουρισμό του 2021!

Η Άποψη του Υπουργού Τουρισμού  

Ο Υπουργός Τουρισμού κος Θεοχάρης, τόνισε στο πρακτορείο Reuters ότι, η Ελλάδα θα ανοίξει τα σύνορά της, στους τουρίστες με κάθε τρόπο, δηλαδή σε: «Άτομα που έχουν εμβολιαστεί, που έχουν διαγνωστεί αρνητικά σε τεστ, ή θα έχουν αναρρώσει από την ασθένεια και έχουν αντισώματα, είναι ευπρόσδεκτα στην Ελλάδα και θα τα καλωσορίσουμε ανεξάρτητα από τυχόν συμφωνίες».

Η Πραγματικότητα Σήμερα… 

Όμως εξ όσων δημοσιογραφικά γνωρίζουμε, η «Ελληνική Εστίαση» αλλά και οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας, ζουν ακόμα και σήμερα σε μια εικονική πραγματικότητα, με μια ασάφεια, ως προς το τι ακριβώς σημαίνει ότι θα ανοίξουν, διότι υπάρχει αρκετή σύγχυση και απαιτείται διασάφηση και ξεκάθαρη προσέγγιση, για την καλύτερη κατανόηση ημερομηνίας έναρξης της τουριστικής σεζόν, για όλους τους επαγγελματίες του Τουρισμού και όχι μονον. 

Μέσα στην Πανδημία η Ελλάδα Αντιστέκεται…  

Είναι φυσικό με βάση την προσμονή έναρξης της θερινής περιόδου, η Ελληνική Πολιτεία αλλά και οι επιχειρηματίες του Τουρισμού, αν και βρισκόμαστε μέσα στην πανδημία, να διατυμπανίζουν προς όλες τις κατευθύνσεις ότι:  «Όσοι θέλουν να απολαύσουν την ησυχία, την ηρεμία, την απλότητα και τη φύση, όλα αυτά θα τα βρουν στην Ελλάδα. Και αυτό διότι η Ελλάδα, ανήκει στις χώρες που έχουν δυναμικές προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης, με ένα τεράστιο τουριστικό απόθεμα στο οποίο συμπεριλαμβάνεται: το πανέμορφο φυσικό περιβάλλον, η παγκόσμιας εμβέλειας πολιτιστική της κληρονομιάς, ο ήλιος και οι θάλασσές της, οι διατροφικές συνήθειες και η φιλική προς τους τουρίστες συμπεριφορά των Ελλήνων – που εκδηλώνεται στο πλαίσιο της πατροπαράδοτης φιλοξενίας – ως κληρονομιά από τον «Ξένιο Δία». Άλλωστε αυτό το απόθεμα, μπορεί να ερμηνεύσει κανείς για το πώς και το γιατί η Ελλάδα μέχρι το 2019 ανήκε στους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς: για τους Γερμανούς, Άγγλους, Γάλλους, Ιταλούς, Αυστριακούς αλλά και για άλλους Κεντροευρωπαίους και Βορειοευρωπαίους πολίτες – ταξιδιώτες. 

Στατιστικά Τουριστικά μεγέθη ενώ οι Επιχειρηματίες Τουρισμού προετοιμάζονται  

Είναι σε όλους γνωστό ότι το 2020, ήταν η χειρότερη χρονιά σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού και για την Ελλάδα. Τα έσοδα από τον τουρισμό – που αντιστοιχούν στο ένα πέμπτο της ελληνικής οικονομίας – καταποντίστηκαν στα τέσσερις δις ευρώ το 2020, από 18 δισ. το 2019. Και μοιραία η οικονομία συρρικνώθηκε πάνω από 8%, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί το δυσβάσταχτο δημόσιο χρέος. Πιο συγκεκριμένα ο αριθμός των Βρετανών και Γερμανών τουριστών μειώθηκε το 2020  κατά 70% και 62% αντίστοιχα. 

Από την άλλη  η πανδημία στη χώρας των 10 εκατ. κατοίκων, έχει καταγράψει περίπου 7.000 θανάτους και βρισκόμαστε ξανά σε lockdown, μετά από μία αύξηση στα νέα κρούσματα, που ενέτεινε φυσικά την πίεση στο πληττόμενο και από την οικονομική κρίση σύστημα υγείας. Παρόλα αυτά η Χώρα μας: προετοιμάζει τις παραλίες της, στο να ανοίξει τα σύνορά της, με στόχο από τον Μάιο του 2021 να ανακάμψει Τουριστικά!! 

Οι Στάση  των Νησιωτών απέναντι στο Εμβόλιο και η Αξία των Πολιτιστικών Πόρων…

Αξίζει να επισημανθεί ότι οι κάτοικοι αρκετών ελληνικών νησιών έχουν εμβολιαστεί! Η Ελλάδα σκοπεύει να εμβολιάσει όλους τους εργαζόμενους στον τουρισμό μέχρι το καλοκαίρι και έπονται οι ευάλωτες ομάδες. Έτσι ανοίγει ο δρόμος στην επισκεψιμότητα, επειδή μεταξύ άλλων, οι πολιτιστικοί πόροι, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών του τόπου μας (π.χ. αρχαία μνημεία και ερείπια, κάστρα, φρούρια και ιστορικές οικίες), στοιχεία βασισμένα σε ιστορικά γεγονότα και σε ιστορικά αντικείμενα (π.χ. μουσεία, περιοχές ιστορικής κληρονομιάς), αλλά και κατασκευές (κτήρια, οικήματα) σε ιστορικές πόλεις και κωμοπόλεις. 

Οι πολιτιστικοί πόροι περιλαμβάνουν ακόμα: τις θρησκευτικές δοξασίες και πεποιθήσεις, τα στοιχεία της εθνικότητας, άλλες όψεις του τρόπου ζωής ενός ιδιαίτερου πολιτισμού των ντόπιων κατοίκων, τα σπουδαία γεγονότα, τις τοποθεσίες όπου εξελίχθηκαν σημαντικά κοινωνικά γεγονότα (π.χ. γύρισμα διάσημων κινηματογραφικών ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών). 

Προτεινόμενες Αναπτυξιακές Παρεμβάσεις

Εφόσον τα πράγματα εισέρθουν στην κανονικότητα, οι παρεμβάσεις θα πιστοποιούν μία αναπτυξιακή αλήθεια, που θα σχετίζονται με την πρότερη ιστορική διαδρομή, σε αντίθεση με την κρατούσα λογική ικανοποίησης του κυρίαρχου και αδηφάγου καταναλωτικού πνεύματος των μικροαστών κατοίκων των πόλεων και των αγροτικών οικισμών, όπως αυτές οι επιλογές εκφράζουν αναμφίβολα την αναγκαιότητα τόνωσης π.χ.  της ζωής στην ύπαιθρο. 

Πάντως σε όλες τις περιοχές υποδοχής Τουριστικού οφείλει να  διακηρύσσεται ο  σεβασμός στην «οικολογική και περιβαλλοντική ευαισθησία». Και φυσικά  η οικολογική ευαισθησία, δεν σημαίνει πόλεμο εναντίον ολίγων γεωργών,  κτηνοτρόφων και επιχειρηματιών της χώρας, αλλά πρέπει προσεχθεί η υπερχρήση λιπασμάτων, γεωργικών και κτηνοτροφικών φαρμάκων, η υπερβόσκηση με τα ζώα τους της χλωρίδας, τα παράνομα και αυθαίρετα οικήματα και τις βίλες, ή και για τις άλλου είδους βιομηχανικές και εμπορικές δραστηριότητες, που είναι επιβαρυντικές στο περιβάλλον. 

Δημοσιογράφος – Έφη Βαλίλα

Βιβλιογραφικές παραπομπές 

Δρ. Γεώργιος Στ. Έξαρχος  –  Δρ. Στέφανος Γ. Καραγιάννης, Αγροτουρισμός –   Μοχλός για την ανάπτυξη της υπαίθρου, Διδακτικό Εγχειρίδιο, ΚΤΕ  Κρήτης, 2004, σελ. 5 

Δρ Στέφανος Γ. Καραγιάννης – Δρ Γεώργιος Στ. Έξαρχος Τουρισμός: Τουριστική Οικονομία- Ανάπτυξη-Πολιτική, Κοινωνική Ευθύνη και Στοχασμοί, πρόλογος prof. dr. gerhard henning, τέως αντιπρύτανης, Πανεπιστημίου düsseldorf, εκδ. Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας Κρήτης, 2006, σελ. 17, 18

Γ. Έξαρχος είναι Δρ Οικονομικών Επιστημών, Επιστημονικός Συνεργάτης Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης: Θέμα: Οικονομικός και Κοινωνικός Μετασχηματισμός Ορεινών Κτηνοτροφικών Κοινοτήτων -Το τέλος Του Κοινοτισμού και η Σύγχρονη Ανάπτυξη των Ορεινών Ζωνών- (Α-ΤΕΙ Κρήτης). 2007, σελ 8: [email protected]

Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ της Στερεάς Ελλάδας, περίοδος 2007-2013, Υπουργείο Οικονομικών, www.espa.gr. 

Ειρήνη Σωπασή:1 Δρ Πυργιώτης Λάμπρος2: Πολιτιστικές Δράσεις του Δήμου Φαιστού,  η περίπτωση του matala beach festival, [email protected]

Continue Reading

Trending