Connect with us

Τουρισμός

Εθνικός πρωταθλητής της οικονομίας ο ελληνικός τουρισμός

Μετά από πολλά χρόνια, ο ελληνικός τουρισμός κατέκτησε στρατηγικές στοχεύσεις όπως είναι η παράταση της τουριστικής περιόδου και πέρα από τους θερινούς μήνες αιχμής, η αύξηση των πραγματοποιηθέντων εσόδων και η επίτευξη σούπερ-ρεκόρ αφίξεων. Κοιτώντας πλέον, μπροστά, ο ελληνικός τουρισμός έχει την πρόκληση να αξιοποιήσει τη γεωπολιτική συγκυρία και την ισχυρή ανταγωνιστική θέση που έχει κατακτήσει.

Γι΄ αυτό οι εμπλεκόμενοι φορείς της πολιτείας και της τουριστικής βιομηχανίας, καλούνται να διαμορφώσουν ένα επιθετικό μίγμα πολιτικής για τα κρίσιμα θέματα που σχετίζονται με τη φορολόγηση του τουριστικού προϊόντος, τα αναπτυξιακά κίνητρα, τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και την κατασκευή τουριστικών υποδομών, τη θέση και το ρόλο των πλατφορμών διαμοιρασμού ώστε να μεγιστοποιήσει τις ωφέλειες και να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στη διεθνή τουριστική οικονομία.

Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα που προέκυψε από τις εργασίες της Ευρωπαϊκής Συνάντησης (European meet-up) που διοργανώθηκε στις 28 Νοεμβρίου 2017, στην Αθήνα, από τη Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε., με την υποστήριξη του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη και χορηγό επικοινωνίας την gtp headlines και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «Rooms to vet» που υλοποιείται από 9 εταίρους, από 5 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ειδίκευση στους τομείς του τουρισμού και της επαγγελματικής κατάρτισης, το οποίο έργο έχει παράξει μια ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα (διαθέσιμη δωρεάν) με σκοπό την υποστήριξη της αναβάθμισης των δεξιοτήτων και της επαγγελματοποίησης των υπηρεσιών των ιδιωτικών τουριστικών καταλυμάτων.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών του Ευρωπαϊκού Meet up επετεύχθη και συνεργασία (liaison) με το ευρωπαϊκό έργο «IDEATE».
ΠΑΡΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, όπως κατεγράφησαν από τον κ. Δημήτρη Ζαφειριάδη (Αντιπρόεδρο της Κοιν.Σ.Επ. knowl).
Η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας, αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του ΑΕΠ.

Ταυτόχρονα η Ευρώπη είναι ο πρώτος προορισμός σε όλο τον κόσμο και εκτιμάται ότι το 2018, η αύξηση της τουριστικής οικονομίας θα είναι της τάξης του 4% διεθνώς, δημιουργώντας μια νέα χρονιά ρεκόρ για όλους τους δείκτες και τους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας.

  •  Η τουριστική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια, μέσα στο περιβάλλον δημοσιονομικής και παραγωγικής κρίσης της ελληνικής οικονομίας, δημιουργεί νέες συνθήκες, παράγει τεχνογνωσία και ανοίγει δρόμους για ποιοτικά αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν, σε νέα μοντέλα και υπηρεσίες, αναδεικνύεται σε Εθνικό Πρωταθλητή.
  • Ο τουρισμός για την Ελλάδα καθίσταται κινητήριος δύναμη για εξωστρεφή οικονομία, δεδομένου ότι το 90% των εσόδων προέρχονται από το εξωτερικό.
  • Διεθνώς ο τουριστικός τομέας, παράγοντας νέα σχήματα και δομές υπηρεσιών γίνεται πόλος έλξης νέων επενδύσεων και δημιουργός νέων θέσεων εργασίας που απαιτούν καινούργιες δεξιότητες.Σημαντικό μέρος των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων την επόμενη δεκαετία, για όλη την Ευρώπη, θα κατευθυνθεί σε τουριστικές επενδύσεις.
  • Η εκπαίδευση και η κατάρτιση των επαγγελματικών του τουριστικού τομέα και η αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους, είναι κεντρικό ζήτημα. Η ανάπτυξη της τουριστικής οικονομίας και η ενσωμάτωση πολλών νέων δυνατοτήτων όπως είναι οι ψηφιακές πλατφόρμες εξυπηρέτησης, οι προοπτικές που δημιουργούν οι υπηρεσίες του digital marketing και οι υπηρεσίες που υιοθετούν μοντέλα της οικονομίας διαμοιρασμού
    (sharing economy) διαμορφώνουν νέες απαιτήσεις για δεξιότητες και γνώσεις. Η ανταπόκριση στην οικονομία διαμοιρασμού παραμένει αποσπασματική στην Ε.Ε., όπως και στην Ελλάδα. Μερικές δραστηριότητες έχουν ρυθμιστεί σε τοπικό επίπεδο. Τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν έχουν πάρει επίσημη θέση έως τώρα, μολονότι μια πρόσφατη έκθεση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού
  • θίγει το ζήτημα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προαναγγείλει ότι σκοπεύει να αξιολογήσει το ρόλο που παίζουν οι πλατφόρμες διαμοιρασμού ώστε να αποφασίσει αν απαιτούνται αλλαγές στη νομοθεσία. Σε μια ελεύθερη οικονομία η άσκηση οικονομικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι θεμιτή και δεν υπόκειται σε απαγορεύσεις. Πρέπει, όμως, να υπάρχουν κανόνες και πρέπει οι κανόνες αυτοί να εφαρμόζονται. Δεν μπορεί
    να υπάρχει απώλεια δημοσίων εσόδων και φοροδιαφυγή και να πλήττονται τα νόμιμα τουριστικά καταλύματα.
  • Ο τουρισμός λόγω των χαρακτηριστικών του είναι άμεσα συνδεδεμένος με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Στόχος των σύγχρονων ψηφιακών εφαρμογών είναι αφενός η άμεση παροχή ποιοτικής πληροφορίας για τους τουριστικούς προορισμούς και αφετέρου η δικτύωση και η επικοινωνία των επισκεπτών μιας περιοχής μέσα από διαδραστικά εργαλεία που συνεχώς εξελίσσονται και εξατομικεύονται ανάλογα με τη μεγιστοποίηση των τηλεπικοινωνιακών και ψηφιακών υποδομών. Μέσα από την τεχνολογία, οι τουριστικές υπηρεσίες και οι δυνατότητες προβολής και επικοινωνίας πολλαπλασιάζονται και δημιουργούν πρωτόγνωρες ευκαιρίες.
  •  Η ανάπτυξη των σύγχρονων τουριστικών υπηρεσιών βασίζεται σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική marketing και branding που στηρίζεται στη δημιουργία μοναδικών, διαφοροποιημένων «εμπειριών», συνδυασμών δηλαδή διάφορων τουριστικών πόρων (δραστηριότητες, θεάματα, αξιοθέατα κτλ.) σε μία ενιαία, βιωματική λογική. Οι εμπειρίες λειτουργούν για την τουριστική στρατηγική ως πρεσβευτές. Κάθε μία από τις βιωματικές
    εμπειρίες επικοινωνεί και υποστηρίζει τη βασική υπόσχεση του προορισμού.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εναλλακτικός τουρισμός

“Χρώμα Στα Νησιά”

H πρώτη στάση του προγράμματος “Χρώμα Στα Νησιά” έγινε στον Άγιο Ευστράτιο όπου και ολοκληρώθηκαν οι πρώτες δημόσιες τοιχογραφίες, στην επιφάνεια της νέας προβλήτας του λιμανιού.

Οι τοιχογραφίες βασίστηκαν στο τρίπτυχο Μυθολογία-Παράδοση-Ιστορία και αποτυπώθηκαν με την ιδιαίτερη «γραφή» των καλλιτεχνών της streetart:

– μια προσωπογραφία του Γιάννη Ρίτσου, ο οποίος έζησε εξόριστος στο νησί, η τοιχογραφία υλοποιήθηκε από τον καλλιτέχνη Pupet,

– μια τοιχογραφία  «ο Αρίων και ο Ιππόκαμπος» που παραπέμπει στη μυθολογία της θάλασσας και υλοποιήθηκε από τον καλλιτέχνη Kez και

– μια τοιχογραφία εμπνευσμένη από το φωτογραφικό αρχειακό υλικό του Β. Μανικάκη, αναπαριστά τμήμα του νησιού όπως ήταν πριν το μεγάλο σεισμό. Η τοιχογραφία υλοποιήθηκε από τον καλλιτέχνη Same84.

Το πρόγραμμα υλοποιείται με τη στήριξη και αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και με την αιγίδα των κατά τόπους δήμων.

Tο πρόγραμμα συμπεριέλαβε και συμμετοχικές δράσεις για τους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού με την δημιουργία τοιχογραφιών σε επιφάνεια-τοιχείο στο λιμάνι του νησιού.

Η επόμενη στάση του προγράμματός μας είναι οι Φούρνοι Κορσεών, το χρονικό διάστημα 9-19 Ιουλίου, όπου θα υλοποιηθούν οι νέες τοιχογραφίες. Η επιφάνεια είναι ένα μεγάλο τσιμεντένιο τοιχείο στη χώρα, με θεματικές βασισμένες από το τρίπτυχο Μυθολογία-Παράδοση-Ιστορία και συγκεκριμένα αναφέρονται στα Αρχαία Ναυάγια, στην Αλιευτική παράδοση του νησιού και στην Μυθολογία της θάλασσας.

Σας προσκαλούμε να γευτούμε από κοντά την ξεχωριστή αυτή δράση και να συμμετέχετε σε στιγμές χαράς και προσφοράς.

Continue Reading

Τουρισμός

Η Grecotel επενδύει στην αναβάθμιση ξενοδοχειακών μονάδων σε όλη την Ελλάδα

Η Grecotel, η κορυφαία ξενοδοχειακή αλυσίδα που δημιουργεί προστιθέμενη αξία για τον ελληνικό τουρισμό, επενδύει απρόσκοπτα στην αναβάθμιση ξενοδοχειακών μονάδων σε όλη την Ελλάδα και παρουσιάζει τα ανανεωμένα της θέρετρα στους επισκέπτες της. Διαμορφωμένα σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες αρχιτεκτονικές τάσεις, την υψηλή αισθητική και τη διακριτική πολυτέλεια, τα θέρετρα της Grecotel υπογράφουν τη νέα εποχή του ελληνικού τουρισμού, προσφέροντας μοναδική εμπειρία διαμονής.

Υλοποιώντας ένα στοχευμένο επενδυτικό πλάνο, η Grecotel ολοκλήρωσε στις αρχές του 2018 εκτεταμένες ανακαινίσεις και αναβαθμίσεις στο Corfu Imperial, το Casa Marron, το Daphnila Bay Dassia, το Rhodos Royal, και το Pella Beach. Από το Ιόνιο μέχρι το Αιγαίο, κι από την Κέρκυρα μέχρι την Ρόδο, η Grecotel ενίσχυσε το σύνολο των υποδομών της, ανανεώνοντας τους εσωτερικούς και τους υπαίθριους χώρους των θερέτρων της, δημιουργώντας ολοκαίνουργιες υποδομές, μεταξύ των οποίων και 40 νέα bars και εστιατόρια.

Με άξονες την αειφορία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, η Grecotel αξιοποιεί τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και φέρνει στο προσκήνιο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε τόπου, συμβάλλοντας στην προβολή της χώρας και την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Παρέχοντας ακόμη περισσότερες ανέσεις, ανακαινισμένους χώρους, ανανεωμένα μενού και νέα exclusive προνόμια, η Grecotel είναι έτοιμη να ικανοποιήσει τις ανάγκες και τις επιθυμίες ακόμη και των πιο απαιτητικών επισκεπτών.

Η Grecotel ακολουθώντας με συνέπεια το επενδυτικό της πλάνο, κάνει κάθε μέρα πράξη το όραμά της για την αναβάθμιση και εξέλιξη του ελληνικού τουρισμού, μέσα από το μεράκι των ανθρώπων της, το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και τις υπερσύγχρονες, συνεχώς εξελισσόμενες εγκαταστάσεις των θερέτρων του Ομίλου, σε όλη τη χώρα. Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και χτίζοντας στα θεμέλια μιας μακράς, επιτυχημένης διαδρομής, η Grecotel συμβάλει καθημερινά με όσα μέσα διαθέτει, στην ανάδειξη της Ελλάδας σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό παγκοσμίως.

Continue Reading

Τουρισμός

Μεγάλης κλίμακας έρευνα ικανοποίησης ξεκίνησε στη Χαλκιδική

Φέτος, για πρώτη φορά, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής σε συνεργασία με το ACT – American College of Thessaloniki, μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια, πραγματοποιεί μεγάλης κλίμακας έρευνα ικανοποίησης των τουριστών στη Χαλκιδική κατά τη διάρκεια της τρέχουσας τουριστικής περιόδου. Στόχος είναι -μέσω αυτής της διαδικασίας – η Χαλκιδική να αποκτήσει ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία για τον εισερχόμενο τουρισμό της.

Η έρευνα αυτή έρχεται ως συνέχεια της εξαιρετικής συνεργασίας του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής με το ACT – American College of Thessaloniki. H συνεργασία έχει ξεκινήσει εδώ και τρία (3) χρόνια στο πλαίσιο της κατάρτισης και μαθητείας των σπουδαστών των ακαδημαϊκών προγραμμάτων Τουρισμού του ACT στα μέλη του Οργανισμού όπως στην Ένωση Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, Επιμελητήριο Χαλκιδικής κτλ, ενισχύοντας τις συνέργειες του μη κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού οργανισμού με φορείς και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου αλλά και της εξωστρέφειας που επιδεικνύει ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής από την ίδρυσή του.

Το ερωτηματολόγιο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να αποκτηθούν πληροφορίες για το προφίλ των τουριστών της Χαλκιδικής (δημογραφικά στοιχεία, χώρα προέλευσης, ηλικιακό γκρουπ κτλ), στοιχεία του ταξιδιού, της διαμονής, του βαθμού ικανοποίησης σε σχέση με συγκεκριμένα κριτήρια και βαθμός επιβεβαίωσης προσδοκιών, καθώς και να διερευνηθούν οι προθέσεις των ερωτώμενων για ενδεχόμενη μελλοντική επίσκεψη και σύσταση σε τρίτους.

Το ερωτηματολόγιο, που είναι μεταφρασμένο σε τρεις γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά, Ρώσικα), διανέμεται σε ξενοδοχεία της Χαλκιδικής διαφορετικών κατηγοριών, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, camping, εστιατόρια, σημεία αναχωρήσεων επισκεπτών (λεωφορεία τουριστικών γραφείων, ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, αεροδρόμιο) ώστε τα αποτελέσματα να είναι -όσο το δυνατόν- πιο αντιπροσωπευτικά.

Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2018, θα διαρκέσει μέχρι το τέλος της τουριστικής σεζόν (Οκτώβριος 2018) και αναμένεται να συγκεντρώσει δείγμα 5.000 ερωτηματολογίων.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό project που θα προσφέρει στη Χαλκιδική μία πραγματική εικόνα για τον εισερχόμενο τουρισμό της και θα αποτελέσει τη βάση για τον καλύτερο στρατηγικό σχεδιασμό του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής.

Continue Reading

Trending