Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Η αισιοδοξία των ευκατάστατων επενδυτών εκτοξεύεται με την είσοδο του 2020

 

Οι ερωτηθέντες αναφέρουν την ανάπτυξη των αναδυόμενων αγορών ως τον κύριο λόγο για τη θετική τους στάση απέναντι στις μετοχές

Οι ιδιώτες και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων υψηλής καθαρής θέσης παγκοσμίως κοιτούν πιο αισιόδοξα την αρχή του 2020, με τα επίπεδα ταμειακών διαθεσίμων και τις ανησυχίες σχετικά με την εγχώρια πολιτική να μειώνονται σύμφωνα με τη νέα τριμηνιαία έρευνα με θέμα το Επενδυτικό Κλίμα (Investor Sentiment) της UBS Global Wealth Management (GWM).

 Σύμφωνα με την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 4.800 εύποροι επενδυτές και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων σε 19 αγορές από τις 19 Δεκεμβρίου έως τις 12 Ιανουαρίου, το 67% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ήταν αισιόδοξο για την οικονομία της περιφέρειάς του, έναντι του 61% της προηγούμενης έρευνας πριν από τρεις μήνες. Το 60% εξέφρασε αισιοδοξία για την παγκόσμια οικονομία, σημειώνοντάς άνοδο από το 53%. Επίσης, το 65% ήταν αισιόδοξο για τις περιφερειακές χρηματιστηριακές αγορές του, σημειώνοντας άνοδο από το 56%, με τα επίπεδα ταμειακών διαθεσίμων να μειώνονται από το 27% των χαρτοφυλακίων σε 25%.

Έπειτα από την ισχυρή επίδοση του 2019, οι μέσες προσδοκίες των επενδυτών για το 2020 ήταν υψηλές. Το 94% ανέμενε θετικές αποδόσεις και το 44% διψήφιες αποδόσεις. Αυτό ακολούθησε μετά από ένα έτος κατά το οποίο μόλις το 5% των ερωτηθέντων εμφάνισε αρνητικές αποδόσεις και το 53% πέτυχε διψήφιες αποδόσεις.

Στις ΗΠΑ σημειώθηκε η μεγαλύτερη βελτίωση του κλίματος. Το 68% των Αμερικανών ερωτηθέντων ήταν αισιόδοξο για την οικονομία της περιφέρειά του, σε σύγκριση με το 55% της προηγούμενης έρευνας. Το 64% εξέφρασε αισιοδοξία για την χρηματιστηριακή αγορά της περιφέρειάς του, συγκριτικά με το 50% του προηγούμενου τριμήνου. Οι ερωτηθέντες από την Ασία παρουσίασαν επίσης τη δεύτερη πιο σημαντική βελτίωση και ήταν συνολικά οι πιο θετικοί, με ποσοστό άνω του 70% να είναι αισιόδοξο τόσο για την οικονομία όσο και για τη χρηματιστηριακή αγορά του.

Η βελτίωση στις ΗΠΑ και την Ασία έπεται μιας χαλάρωσης της έντασης μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας, η οποία προκάλεσε επίσης τον ενθουσιασμό των επενδυτών για τις αναδυόμενες αγορές και τη μείωση των πολιτικών ανησυχιών. Το 43% ανέφερε την ανάπτυξη των αναδυόμενων αγορών ως ένα λόγο αισιοδοξίας για τις μετοχές, υψηλότερο ποσοστό από οποιονδήποτε άλλο παράγοντα. Το 42% ανέφερε την πολιτική της χώρας του μεταξύ των κύριων ανησυχιών του, ποσοστό που μειώθηκε από το 47% της προηγούμενης έρευνας. Ωστόσο, το 67% των ιδιοκτητών επιχειρήσεων παγκοσμίως αναμένει μεγαλύτερο ή το ίδιο επίπεδο εμπορικών εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας στα επόμενα πέντε έτη.

Το κλίμα των επενδυτών συνάδει με την τρέχουσα τοποθέτηση χαρτοφυλακίων της UBS GWM. Το Κεντρικό Γραφείο Επενδύσεων της UBS GWM κατέχει υπέρβαρη θέση (overweight) στις μετοχές γενικά και στις αναδυόμενες χρηματιστηριακές αγορές ειδικότερα, καθώς και υπέρβαρη θέση (overweight) σε μετοχές αναδυόμενων αγορών στην Κίνα.

Η Paula Polito, Divisional Vice Chairman (Αντιπρόεδρος Τμήματος) της UBS Global Wealth Management, δηλώνει: «Την προηγούμενη χρονιά σημειώθηκε έντονη ανάκαμψη στα χαρτοφυλάκια των επενδυτών μετά από μια δύσκολη χρονιά το 2018. Μολονότι οι επενδυτές δικαίως εισέρχονται στο 2020 με θετική στάση, θα πρέπει να αποφύγουν το κυνήγι αποδόσεων και να συνεχίσουν να επενδύουν σύμφωνα με τις ανάγκες ρευστότητας, μακροβιότητας και κληροδοτήματός τους».

 

ΗΠΑ

Οι ανησυχίες σχετικά με την εγχώρια πολιτική παρέμειναν στην πρώτη θέση στις ΗΠΑ, όπου το 55% των ερωτηθέντων τις χαρακτήρισε ως τον κορυφαίο προβληματισμό. Παρόλα αυτά, το κλίμα βελτιώθηκε σημαντικά μεταξύ των ιδιοκτητών επιχειρήσεων και των επενδυτών. Το 75% των Αμερικανών ιδιοκτητών επιχειρήσεων ήταν αισιόδοξο για την οικονομία της περιφέρειάς του, ενώ το 37% βρισκόταν σε διαδικασία προσλήψεων έναντι του 31% του προηγούμενου τριμήνου.

Ευρώπη

Στην Ευρώπη ανέκαμψε επίσης η αισιοδοξία των επενδυτών καθώς μπαίνουμε στο 2020. Το 57% εξέφρασε αισιοδοξία για την χρηματιστηριακή αγορά της περιφέρειάς του, σε άνοδο από το 50% της προηγούμενης έρευνας. Το ποσοστό αισιόδοξων για την περιφερειακή οικονομία ανήλθε από 56% σε 58%, ή από 62% σε 67% στην περίπτωση των ιδιοκτητών επιχειρήσεων. Όπως και στις ΗΠΑ, οι Ευρωπαίοι θεωρούν την πολιτική της χώρας τους ως την κορυφαία ανησυχία τους, όπως ανέφερε το 42% των ερωτηθέντων. 

 Λατινική Αμερική

Οι επενδυτές στη Λατινική Αμερική έγιναν πιο επιφυλακτικοί από την προηγούμενη έρευνα, με τις οικονομικές συνθήκες να εξακολουθούν να επιδεινώνονται, ιδιαίτερα στην Αργεντινή. Το 60% των Λατινοαμερικανών ερωτηθέντων εξέφρασε αισιοδοξία για τη χρηματιστηριακή αγορά της περιφέρειάς του, αλλά το ποσοστό αυτό μειώθηκε από το 64% του προηγούμενη τριμήνου. Ωστόσο, το ποσοστό των ιδιοκτητών επιχειρήσεων που επιθυμούν να προσλάβουν εργάτες ανήλθε από 31% σε 38%, εναρμονιζόμενο με τον παγκόσμιο μέσο όρο.

 Ελβετία

Οι Ελβετοί επενδυτές έγιναν επίσης πιο επιφυλακτικοί, αλλά η πλειοψηφία ή το 58% εξακολουθούσε να εκφράζει αισιοδοξία για τις εγχώριες αγορές του, σε πτώση από το 60% της προηγούμενης έρευνας. Το ποσοστό των αισιόδοξων ιδιοκτητών επιχειρήσεων για την περιφερειακή τους οικονομία αυξήθηκε από 54% σε 58%, ωστόσο, το ποσοστό εκείνων που σχεδιάζουν να προβούν σε προσλήψεις μειώθηκε από 44% σε 42% του συνόλου. Η βασική ανησυχία των Ελβετών επενδυτών ήταν οι αυξανόμενες δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης, ενώ εκείνη των Ελβετών ιδιοκτητών επιχειρήσεων ήταν οι κανονισμοί.

 Ασία

Το βελτιωμένο κλίμα των Ασιατών επενδυτών αντικατοπτρίζεται και στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Το 72% των Ασιατών ιδιοκτητών επιχειρήσεων εξέφρασε αισιοδοξία για την περιφέρειά του, σε άνοδο από το 68%. Το 37% σχεδίαζε προσλήψεις, σημειώνοντας άνοδο από το 32%. Οι κορυφαίες ανησυχίες τους σχετίζονταν με τον πληθωρισμό – το αυξανόμενο εργατικό κόστος και το αυξανόμενο κόστος των υλικών. Αντιθέτως, για τους Ασιάτες επενδυτές, κύρια ανησυχία εξακολουθούσε να είναι η παγκόσμια εμπορική σύγκρουση.

-Τέλος-
Σχετικά με την έρευνα της UBS με θέμα το Επενδυτικό Κλίμα (Investor Sentiment)

Στην έρευνα της UBS Global Wealth Management συμμετείχαν περισσότεροι από 4.800 επενδυτές και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων με ελάχιστη καθαρή θέση της τάξης του 1 εκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ ή με ετήσια έσοδα τουλάχιστον 250.000 δολάρια ΗΠΑ και με τουλάχιστον έναν εργαζόμενο εκτός των ίδιων. Οι ερωτηθέντες ήταν από 19 αγορές – Αργεντινή, Βραζιλία, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Χονγκ Κονγκ, Ινδονησία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μαλαισία, Μεξικό, Φιλιππίνες, Σιγκαπούρη, Ελβετία, Ταϊβάν, ΗΑΕ, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ. Η έρευνα διεξήχθη στο διάστημα μεταξύ 19 Δεκεμβρίου 2019 και 12 Ιανουαρίου 2020.

Σχετικά με την UBS

Η UBS παρέχει χρηματοπιστωτικές συμβουλές και λύσεις σε ευκατάστατους, θεσμικούς και εταιρικούς πελάτες παγκοσμίως, καθώς επίσης και σε ιδιώτες στην Ελβετία. Η στρατηγική της UBS επικεντρώνεται στην ηγετική παγκόσμια δραστηριότητά μας σχετικά με τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και στην κορυφαία τράπεζά μας γενικών εργασιών στην Ελβετία, υποστηριζόμενοι από την Asset Management και την Investment Bank. Η τράπεζα εστιάζει σε επιχειρήσεις, οι οποίες κατέχουν μια ισχυρή ανταγωνιστική θέση στις αγορές που στοχεύουν, είναι αποδοτικές από άποψη κεφαλαίου και έχουν μια ελκυστική μακροπρόθεσμη διαρθρωτική ανάπτυξη ή προοπτικές κερδοφορίας.

Η UBS είναι παρούσα σε όλα τα μεγάλα χρηματοπιστωτικά κέντρα παγκοσμίως. Διαθέτει γραφεία σε 50 αγορές, με ποσοστό περίπου 31% των εργαζομένων της στην Αμερική, 32% στην Ελβετία, 19% στην υπόλοιπη Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική και 18% στην Ασία-Ειρηνικού. Η UBS Group AG απασχολεί περισσότερα από 67.000 άτομα σε όλο τον κόσμο. Οι μετοχές της είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Ελβετίας (SIX) και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE).

www.ubs.com 

Επιχειρηματικότητα

Η επιτυχής αξιοποίηση των συνεργατών σας συμβάλλει στο κοινωνικό προφίλ της επιχείρηση σας

Η έννοια και ο ρόλος της  υγιούς  εργασίας  ανέκαθεν  αποτελούσε την βάση για την   πρόοδο, την οικονομική ευημερία,  την κοινωνική καταξίωση  και αναγνώριση των ανθρώπων αλλά και την δίοδο  για την επίτευξη προσωπικών στόχων  και επιτευγμάτων  ή απολαύσεων.

Η επίδραση του  εργασιακού  περιβάλλοντος  μέσω του οποίου το άτομο αποκτά γνώσεις, αναπτύσσει ικανότητες και δεξιοτεχνίες και εφαρμόζει αξίες και αρχές   βοηθά στην κοινωνικοποίηση των  ανθρώπων, με αποτέλεσμα την διαρκή και αυξανόμενη αποδοτικότητά τους στη δουλειά.

Η ψυχολογική κατάσταση ενός νέου στελέχους στην δουλειά  είναι όμοια με  την συμπεριφορά  που παρουσιάζει  κάποιος που αργοπορεί σε μια κοινωνική εκδήλωση.

Επειδή αισθάνεται άβολα , αμήχανα  και περίεργα ίσως το πιο πιθανόν είναι να μην  δύναται να εκφραστεί άνετα και ελεύθερα εκτός αν κάποιος αναλάβει τουλάχιστον για τα πρώτα λεπτά  να τον απασχολήσει  και να του εκδηλώσει το ενδιαφέρον του.

Η αδυναμία λοιπόν ενός νεοπροσληφθέντος ατόμου να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός νέου περιβάλλοντος, όπου υπάρχουν κανόνες και κώδικες και εφαρμόζονται μοντέλα συμπεριφοράς  άγνωστα σ΄ αυτόν, έχει σαν αποτέλεσμα να νοιώθει ότι πατά σε ναρκοπέδιο , ή ότι βρίσκεται σε εχθρικό έδαφος  και πρέπει να αμυνθεί.

Το σπουδαιότερο δε  και το πιο σημαντικό είναι  ότι η όποια αμηχανία  ή αβεβαιότητα  νοιώθει κανείς  οδηγεί σε προκατάληψη, ότι δηλ. δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του εργοδότη ή του προϊσταμένου του,  ότι ίσως δεν  θα του δοθούν οι ευκαιρίες για προσωπική ανέλιξη στην ιεραρχία, ή διακατέχεται από διαρκή φόβο πλήρους  αποτυχίας και απόρριψης.

Ποια είναι τα κίνητρα :

Η διαδικασία παραχώρησης  κινήτρων  για την αποτελεσματικότερη απόδοση  και την ταχύτατη προσαρμογή των νέων στελεχών εγκυμονεί κινδύνους  και αρκετές φορές  προκαλεί αδιέξοδα  στην ίδια την επιχείρηση.

Πρώτον  γιατί οι προσωπικές φιλοδοξίες του εργαζόμενου δεν ταυτίζονται με του στόχους του επιχειρηματία

Δεύτερον  γιατί το αναμενόμενο αποτέλεσμα   προσδοκιών  και  σχέσης μεταξύ  εργαζόμενου και εργοδότη δεν βασίζονται στο ίδιο  οικονομικό,  κοινωνικό και στοχευμένο ορθολογιστικά μοντέλο Διοίκησης.

Τρίτον  γιατί  η πιθανή  αρνητικήσχέση εξάρτησης , ή έλλειψη αυτονομίας ,  η μη εφαρμογή  σωστής κατανομής αρμοδιοτήτων, η μη αποδοχή   της όποιας μορφής πρωτοβουλίας και τέλος η ύπαρξη  μόνιμης εργασιακής ρουτίνας δημιουργεί αντίθετο αποτέλεσμα..

Για  αυτό λοιπόν  θα πρέπει  η επιχείρηση να εφαρμόζει τα κατάλληλα μοντέλα επικοινωνίας  τα οποία θα βασίζονται  στα εργαλεία της συνεχούς μάθησης  και εξέλιξης των στελεχών παλαιών και νέων εφαρμόζοντας τρεις αρχές:

  1. Την επιβράβευση  των ανθρώπων  της  και την παροχή κινήτρων υλικής και ηθικής ,,αποζημίωσης,,
  2. Την κατανόηση της όποιας ψυχολογικής κατάστασης  των εργαζομένων και την δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος με βαθιές ρίζες  και σχέσεις σαν αυτή της μάνας και του παιδιού. Ας μη λησμονούμε ότι η επαγγελματική κοινωνικοποίηση κτίζει στο θεμέλιο της οικογενειακής κοινωνικοποίηση
  3. Την διατήρηση  μηχανισμού συνεχούς ανάπτυξης των στελεχών

εφαρμόζοντας την στρατηγική ανταλλαγμάτων  <<  κερδίζω – κερδίζεις  >>

παραχωρώντας στον εργαζόμενο την δυνατότητα να συμμετέχει στους στόχους  και τις νόρμες της επιχείρησης.

Για τον λόγο αυτόν  θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι:

1.   Ο φόβος λόγω   εργασιακής   ανασφάλειας  έχει σαν αποτέλεσμα  την δυσχέρεια στην μάθηση

2.   Η εργασιακή απογοήτευση έχει σαν αποτέλεσμα   μειωμένο ενδιαφέρον και προσπάθεια

3.   Η παρερμηνεία των ρόλων  στην ιεραρχία έχει σαν αποτέλεσμα  τριβές και συγκρούσεις.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη                                                                                            

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

10 βήματα για σωστές διαπραγματεύσεις

Η διαδικασία των διαπραγματεύσεων χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη: την προετοιμασία, και την πραγματοποίηση. Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος των διαπραγματεύσεων και υλοποιούνται με βάση συγκεκριμένους κανόνες και βήματα.

1ο Βήμα: Να είστε προετοιμασμένοι. Περιληπτικά, μία σωστή προετοιμασία περιλαμβάνει την καταγραφή των επιθυμητών και μη επιθυμητών δικών μας στόχων, της εκάστοτε αντίθετης μεριάς, καθώς και την καταγραφή των στοιχείων που μπορούμε να παραχωρήσουμε,  των εναλλακτικών μας λύσεων, και την μελέτη των βασικών χαρακτηριστικών που διέπουν τους ανθρώπους, με τους οποίους πρόκειται να διαπραγματευτούμε.

2ο Βήμα: Ντυθείτε επαγγελματικά και ανάλογα με την περίσταση. Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι η δημιουργία της πρώτης εντύπωσης εξαρτάται κατά 87% από τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε μέσω της όρασης. Δημιουργήστε μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη γκαρνταρόμπα, συμπεριλαμβάνοντας διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς και υφάσματα, έτσι ώστε να έχετε πολλές και ικανοποιητικές επιλογές.

3ο Βήμα: Ακούστε πολύ προσεκτικά τους συνομιλητές σας. Οι περισσότερες παρεξηγήσεις κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων δημιουργούνται είτε γιατί μία από τις δύο πλευρές δεν άκουσε καποιες λεπτομέρειες, είτε γιατί παρερμήνευσε κάποια δεδομένα που δεν εξηγήθηκαν με σαφήνεια. Οι έμπειροι διαπραγματευτές γνωρίζουν πολύ καλά τα 5 επίπεδα της ακρόασης και συνήθως επιλέγουν το 5ο (ακούνε συμμετοχικά).

4ο Βήμα: Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στον ανθρώπινο

παράγοντα. Στις διαπραγματεύσεις, υπάρχουν τέσσερα βασικά προβλήματα που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα και τα οποία χρίζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης: α) ύπαρξη διαφορετικών αντιλήψεων, β) δυσκολία ελέγχου των συναισθημάτων, γ) δυσκολία εύρεσης κοινού κώδικα επικοινωνίας, και δ) ανεπαρκής χρόνος για το «χτίσιμο» ανθρώπινης επαφής.

5ο Βήμα: Πρέπει να δείχνετε ότι πιστεύετε πολύ τόσο στους στόχους σας, όσο και στη δυνατότητα δημιουργίας καλής συνεργασίας. Η πίστη σε αυτά που κάνουμε και που πρεσβεύουμε αντικατοπτρίζεται ανάγλυφα στα λόγια μας, στη φωνή μας, στο βλέμμα μας, και γενικά σε όλες μας τις κινήσεις και στάσεις, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα που περνάμε και τη δημιουργία εμπιστοσύνης.

6ο Βήμα:Αντλήστε πληροφορίες χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της μη λεκτικής επικοινωνίας. Η γλώσσα του σώματος θεωρείτε για τις διαπραγματεύσεις ένα από τα σπουδαιότερα και πιο αναγκαία εργαλεία. Η βασικότερη αιτία κρύβεται στο γεγονός, ότι τα μηνύματα που μεταδίδονται μέσω της μη λεκτικής επικοινωνίας είναι πιο πιστευτά και αληθινά, αφού η γλώσσα του σώματος είναι οντογενετικό χαρακτηριστικό.

7ο Βήμα: Εστιάστε στα κοινά σας οφέλη. Μία συμφωνία η οποία ικανοποιεί κυρίως τα δικά μας συμφέροντα είναι ανώφελη και δύσκολα επιτεύξιμη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ιστορία με τα δύο παιδιά τα οποία μαλώναν για ένα καρπούζι. Τελικά, μοιράσανε το καρπούζι στη μέση. Το ένα παιδί έφαγε το εσωτερικό και πέταξε τη φλούδα, ενώ το άλλο πήρε τη φλούδα για να φτιάξει γλυκό και πέταξε το εσωτερικό του φρούτου. Πολλές επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Μαθαίνοντας να επικεντρωνόμαστε στα κοινά ενδιαφέροντα και όχι στις στενές μας θέσεις, μπορούμε να καταλήξουμε σε καλύτερες συμφωνίες,  και να χτίσουμε ουσιαστικότερες συνεργασίες.

8ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές επιλογές που καταλήγουν σε κοινή συμφωνία. Η σωστή εκτέλεση της παραπάνω διαδικασίας περιλαμβάνει: α) την καταγραφή όλων των δυνατών επιλογών, β) τη δημιουργία επιπλέον επιλογών μέσα από διαδικασίες brainstorming, γ) την αποφυγή οποιασδήποτε αρχικής και αυθόρμητης κριτικής – σχολιασμού πάνω στις πιθανές επιλογές, και δ) στην κοινή συμφωνία της καταλληλότερης επιλογής.

9ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές εναλλακτικές που έχετε εάν τελικά δεν καταλήξετε σε συμφωνία. Τι θα κάνουμε εάν οι διαπραγματεύσεις αποτύχουν; Πριν από κάθε διαπραγμάτευση, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε σκεφτεί κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Μπορεί να μην είναι όλες ελκυστικές, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε την ύπαρξή τους.

10ο Βήμα: Για το κλείσιμο μιας συμφωνίας πρέπει να προωθήσετε και να εξασφαλίσετε την ύπαρξη νομιμότητας, ισονομίας, και δικαιοσύνης και για τις δύο πλευρές. Κανένας δεν θα υποκύψει σε μία άδικη και καταχρηστική συμφωνία. Για να μπορέσουν οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε μια κοινή πορεία θα πρέπει, σε γενικές γραμμές, να ικανοποιούνται τα συμφέροντα όλων, ενώ ταυτόχρονα είναι απαραίτητο να διαφυλάσσεται η μακροπρόθεσμα εύρυθμη συνεργασία τους μέσα από ασφαλιστικές δικλίδες και εξωγενή πρότυπα, τα οποία θα πιστοποιούν την ύπαρξη δικαιοσύνης.


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η συνεισφορά του χαμόγελου στην επαγγελματική μας επιτυχία

Πολλές έρευνες στο παρελθόν έχουν αναδείξει την ανεκτίμητη αξία που έχει το χαμόγελο στη σκληρή καθημερινότητα των ανθρώπων.

Τα αποτελέσματα των πραγματικά πολυάριθμων μελετών που έχουν διεξαχθεί αναφορικά με το ρόλο που διαδραματίζει το χαμόγελο στην προσωπική ζωή των ανθρώπων, καταδεικνύουν τη σπουδαιότητά του. Σύμφωνα με αυτά τα αποτελέσματα το χαμόγελο συμβάλλει: στην επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας της ζωής, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και προστασία του οργανισμού από διάφορες αρρώστιες (π.χ. κατάθλιψη), στην ψυχοσυναισθηματική ισορροπία, στην αύξηση της αισιοδοξίας, στη δημιουργία καλύτερης διάθεσης κ.α.

Παράλληλα όμως, με την προσωπική ζωή, το χαμόγελο μπορεί να συμβάλλει δυναμικά και στην επαγγελματική μας επιτυχία. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που υπάρχει κοινωνική συναναστροφή, ένα ζεστό χαμόγελο όχι μόνο μπορεί να προσφέρει πολύτιμη αρωγή, αλλά δύναται και να αποτρέψει δύσκολες καταστάσεις. Ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και ας εξετάσουμε την κάθε παράμετρο ξεχωριστά.

Ποια είναι τα επαγγέλματα εκείνα που ένα χαμόγελο θεωρείται πλέον απαραίτητο προσόν; Την πρώτη θέση στη συγκεκριμένη λίστα καταλαμβάνουν τα επαγγέλματα παροχής υπηρεσιών (όπου η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο θεωρείται αναγκαία) και οι πωλήσεις! Πράγματι, μία εταιρία ερευνών αγοράς στο Σικάγο, παρακολούθησε τις αντιδράσεις 340 ατόμων απέναντι στο χαμόγελο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πιθανότητες να δεχθεί ο υποψήφιος αγοραστής να μιλήσει με έναν πωλητή αυξάνονται από 8% σε 33% όταν ο πωλητής χαμογελάει! Ακόμα, βρήκαν ότι μέσα στα υποκαταστήματα των τραπεζών ή των εμπορικών καταστημάτων, ο υποψήφιος αγοραστής αποφασίζει εάν και σε ποιον θα απευθυνθεί ανάλογα με τις εκφράσεις των προσώπων που θα παρατηρήσει γύρω του (πηγή: Επιστημονικό Μάρκετινγκ, Ιανουάριος 2004, σελ. 108).

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ένας χαμογελαστός υπάλληλος μπορεί να αποτελέσει για την επιχείρηση σημείο υπέροχης αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Σε τμήματα παροχής υπηρεσιών, service και ανταλλακτικών, πολλών μεγάλων εταιριών στην Ελλάδα, καταγράφεται συχνά και με μεγάλη περιοδικότητα το φαινόμενο να εισέρχεται ο πελάτης πολύ εκνευρισμένος, είτε γιατί το ακριβό προϊόν που αγόρασε την προηγούμενη μέρα που του βγήκε ελαττωματικό, είτε γιατί τη συγκεκριμένη μέρα έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μία σειρά από αναπάντεχα ατυχή συμβάντα, είτε και για τα δύο, και να φεύγει ήρεμος και ικανοποιημένος, όχι γιατί απαραίτητα βρήκε λύση στο πρόβλημά του, αλλά γιατί αντιμετωπίστηκε από τον υπάλληλο με ψυχραιμία, ευγένεια και χαμόγελο! Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ο κόσμος που περιμένει στην ουρά, είτε κάποιων τραπεζών, είτε κάποιων δημοσίων υπηρεσιών (φαινόμενο όχι και πολύ σπάνιο για τη χώρα μας…), εκνευρίζεται και παραπονιέται πολύ λιγότερο σε περίπτωση αργοπορίας, εάν οι υπάλληλοι που βλέπει πίσω από τα γκισέ σηκώνουν που και που το κεφάλι και χαμογελούν. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης νιώθει ότι γίνεται αντιληπτή η παρουσία του και ότι δεν περνάει απαρατήρητη η ταλαιπωρία του.

Ένα σημαντικό στατιστικό στοιχείο, είναι ότι οι ενήλικοι χαμογελούν κατά μέσο όρο 21 φορές την ημέρα, οι έφηβοι 30, ενώ τα παιδάκια κάτω των 5 ετών χαμογελούν έως και 300 φορές την ημέρα…! Αυτή η αντιστρόφως ανάλογη πορεία της ηλικίας με το μέσο όρο που χαμογελάμε (με άλλα λόγια όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο χαμογελάμε), πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο σκέψης και προβληματισμού για όλους, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το σωρευτικό αποτέλεσμα των αρνητικών συνεπειών που επιφέρουν στη ζωή μας οι γρήγοροι ρυθμοί, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, και ο πολλαπλασιασμός των απλών και καθημερινών δυσκολιών. Η λίγο κλισέ συμβουλή μου είναι απλή: «Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό», ή αλλιώς «Χαμογελάτε, γιατί χανόμαστε» ή ακόμα και «Χαμογελάστε και κάντε τους άλλους να ανησυχούν»…


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Trending