Connect with us

Οικογένεια

Η αξία της φιλαναγνωσίας από την προσχολική αγωγή

Η αξία της φιλαναγνωσίας από την προσχολική αγωγή Η Συγγραφέας & Παιδαγωγός Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου  συνομιλεί με την Ψυχολόγο Α.Π.Θ – Ψυχοθεραπεύτρια CBT Ειδικευμένη στην ειδική αγωγή κυρία Βασιλική Κουλουψούζη .Η συμβολή της παιδικής λογοτεχνίας στην ψυχική και νοητική ανάπτυξη του παιδιού.

ΕΡΩΤΗΣΗ :Αγαπητή κυρία Κουλουψούζη στο διάλογο μας για το θέμα της φιλαναγνωσίας μου είπατε ότι κάθε βιβλίο που διαβάζουμε είναι ένα σκαλοπάτι … ένα σκαλοπάτι που μας φέρνει πιο κοντά στον εσωτερικό μας κόσμο και στις πιο απόκρυφες ανάγκες μας, μπορείτε να μου αναπτύξετε αυτή τη σκέψη σας ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ :Το βιβλίο! Μια λέξη μικρή, εύηχη χιλιοακουσμένη και χιλιοειπωμένη που κρύβει μέσα τις τόσες εμπειρίες, σκέψεις, συναισθήματα και αναμνήσεις. Τροφή που θρέφει και εμπλουτίζει το νου μα και την ψυχή του κάθε ανθρώπου και πόσο μάλλον του μικρού παιδιού. Αποτελεί ένα φωτεινό παράθυρο από όπου μπορεί να σταθείς και να αγναντέψεις, να γαληνέψεις αλλά και να εξετάσεις τα όνειρα και τις επιθυμίες σου.

ΕΡΩΤΗΣΗ :Δώστε μας εν’ συντομία τα οφέλη που αποκομίζει ένα παιδί όταν η οικογένεια του το φέρνει κοντά στο βιβλίο και συντελεί με τη στάση της στην προαγωγή της φιλαναγνωσίας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αν καταφύγουμε στο επιστημονικό κομμάτι του παρόντος θέματος, το βιβλίο είναι ένας σημαντικός παράγοντας στη διαμόρφωση και εξέλιξη του παιδιού. Λαμβάνοντας υπόψιν την ιδιαίτερη σημασία και τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν τα πρώτα έξι χρόνια ζωής στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ανθρώπου, μοιάζει κατάλληλη η επαφή με το βιβλίο από την προσχολική ηλικία. Σχετικά με τη φυσιολογία του ατόμου και το μαθησιακό υπόβαθρο του, η ενασχόληση ενός παιδιού με την ανάγνωση κλασσικών αλλά & σύγχρονων λογοτεχνικών βιβλίων που αφορούν την ηλικία του αποτελεί μια σπουδαία δραστηριότητα που ωθεί το παιδί στην εξάσκηση και ενδυνάμωση των γνωστικών του λειτουργιών όπως η μνήμη, η παρατήρηση, η προσοχή, η συγκέντρωση και η ανάπτυξη κριτικής σκέψης.

ΕΡΩΤΗΣΗ :Το να διαβάζουμε εμείς στο παιδί μας συχνά ένα παραμύθι συντελεί εξίσου στην ενδυνάμωση των παραπάνω λειτουργιών ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:Κυρία Τσακίρη φυσικά & ενισχύονται όλες οι παραπάνω λειτουργίες στο παιδί μας ενώ η ανάγνωση ή η ακρόαση ενός καλού παιδικού βιβλίου βοηθά στην επεξεργασία και απόκτηση ενός ευρύτερου λεξιλογίου καθώς και στην καλύτερη κατανόηση των λέξεων και της ελληνικής γλώσσας. Το παιδί μας μαθαίνει να επεξεργάζεται πιο σύνθετες και ποικιλόμορφες πληροφορίες και να αναπτύσσει τη δεξιότητα της χρήσης επιχειρημάτων σε ένα ζήτημα. Επιπλέον, διεγείρει τη φαντασία και συνάμα τη δημιουργικότητα και καλλιτεχνική φύση που υπάρχει στην ψυχοσύνθεση κάθε παιδιού.

ΕΡΩΤΗΣΗ :Στον Ψυχοσυναισθηματικό κόσμο του παιδιού βλέπουμε ότι το να μπει μέσα σε μια ιστορία, να την αποδώσει με τον δικό του μοναδικό τρόπο, ζωγραφίζοντας το θέμα ή δραματοποιώντας τα όσα του έκαναν εντύπωση χαρίζει ευφορία & ξεδιπλώνει την προσωπικότητα του βιώνοντας τη χαρά της έκφρασης. Εξηγήστε μας τη λειτουργία αυτή;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πραγματικά όσον αφορά την έκφραση του μικρού αναγνώστη βλέπουμε ότι η αίσθηση της ευχαρίστησης είναι πολύ μεγάλη στο παιδί. Το οδηγεί σε έναν άλλο κόσμο όπου του δίνεται η δυνατότητα να νιώσει ελεύθερο, να απλώσει τη φαντασία του, να κάνει ένα διάλειμμα από όλα αυτά που το απασχολούν και να χαλαρώσει. Σ’ ένα βιβλίο το παιδί μπορεί να βρει παρέα, να εξερευνήσει και να ανακαλύψει τον κόσμο, να διασκεδάσει, να βοηθηθεί και να ωριμάσει. Το βιβλίο επιδρά αθόρυβα, βαθμιαία και δυναμικά στη συνολική ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού. Προβάλει ανθρωπιστικές αξίες και δίνει πρότυπα υγιούς συμπεριφοράς, μέσα από το ήθος του. Εμβαθύνει σε σημαντικά ιδανικά για τον άνθρωπο και ωθεί τους ανήλικους αναγνώστες του να τα υλοποιήσουν και να δράσουν μέσο της δράσης των ηρώων. Γίνεται πηγή ευχαρίστησης, χαράς, ευφορίας και συμφιλιώνει το παιδί με το ωραίο επιτυγχάνοντας δηλαδή αβίαστα την ψυχαγωγία (Δελώνης, 1991). Προάγει πρότυπα προς μίμηση καθώς επίσης συμβάλλει και στην αποδοχή της διαφορετικότητας αλλά και την αγάπη, τον σεβασμό στο συνάνθρωπο, τη φύση και τα ζώα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Όπως μας δηλώνουν οι τελευταίες έρευνες οι μικροί αναγνώστες είναι θεμιτό να ξεκινούν το ταξίδι τους μέσα από τις σελίδες των βιβλίων ακόμη & από την εποχή που βρίσκονται στην κοιλιά της μανούλας τους, τι έχετε να μας πείτε γι αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Φυσικά κυρία Τσακίρη τα παιδιά εισπράττουν τους κραδασμούς & επικοινωνούν με τα όσα τους προσφέρουμε ακόμα & στη προγεννητική βρεφική ηλικία, αλλά οπωσδήποτε κατά την προσχολική ηλικία οφείλουμε να γίνει απαραίτητα η πρώτη μύηση στη λογοτεχνία και το βιβλίο. Είναι εκείνη η χρονική περίοδος όπου πραγματοποιείται ο διαχωρισμός του εαυτού από τον υπόλοιπο κόσμο και δημιουργούνται εκείνες οι ψυχικές βαθμίδες που δίνουν στο παιδί την δυνατότητα να προσλαμβάνει, να αναπτύσσει συμβολισμούς, να προβάλει και να προβάλλεται, να ταυτίζει και να ταυτίζεται και στην συνέχεια να διακρίνει το αληθές από το αληθοφανές. Έτσι, η προσχολική ηλικία θεωρείται η ιδανική περίοδος για την εισαγωγή του λογοτεχνικού βιβλίου, στη ζωή του παιδιού, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει προστατευτικά και απελευθερωτικά για το παιδί. Εισάγουμε και ενισχύουμε το παιδί μας στην ενασχόληση του με την παιδική κλασσική λογοτεχνία ακουμπώντας με σεβασμό και κατανόηση και στις δικές του ανάγκες και προτιμήσεις. Θα πρέπει να θυμόμαστε πως η ανάγνωση ενός βιβλίου από τα παιδικά μάτια οφείλει να γίνεται οικειοθελώς και όχι καταναγκαστικώς.

Από: την στήλη Μαγικό κλειδί για το παιδί της Λητώς Τσακίρη Παπαθανασίου

Πηγή:Postlarissa.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Οικογένεια

Oι φίλοι είναι απαραίτητοι ;

Γνωρίζουμε ότι ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον. Σε μία έρευνα που είχα διαβάσει έλεγε πως πρέπει στην καθημερινότητα ένας άνθρωπος να συναναστρέφεται με 150 ανθρώπους. Αυτό επηρεάζει θετικά ακόμα και την υγεία του. Όχι μόνο την συναισθηματική αλλά και την σωματική.

 

Καλώς ή κακώς όπως έχει διαμορφωθεί η ζωή μας έχουμε κλειστεί σε κάτι κουτιά. Πολυκατοικίες λέγονται αυτά. Ή απλά διαμερίσματα. Βέβαια αυτά τα κουτιά έχουν κι άλλες προεκτάσεις. Σκεφτόμαστε μέσα σε ένα κουτί. Ζούμε σε ένα κουτί. Είτε είναι η τηλεόραση, είτε είναι το κινητό, τα πάντα είναι μέσα σε ένα κουτί. Ας το προσπεράσουμε όμως αυτό.

 

Ο άνθρωπος λοιπόν είναι ένα κοινωνικό ον που από τη μία έχει κλειστεί μέσα σε ένα διαμέρισμα, από την άλλη σε ένα σύγχρονο ρυθμό ζωής προσπαθεί να πετύχει στόχους, να βγάλει λεφτά, να κάνει σπίτια, κάποιοι απλά παλεύουν για την επιβίωση και στο τέλος την ημέρας διαπιστώνουν πώς η ανθρώπινη σχέση που είναι ίσως το πολυτιμότερο πράγμα που έχει ένας άνθρωπος έχει μείνει στην άκρη.

 

Αλήθεια, αν σε ρωτήσω, πόσες φορές τον τελευταίο μήνα πήρες έναν φίλο σου τηλέφωνο και αφιερώθηκες σε αυτόν 100% ακόμη κι αν αυτό ήταν για μερικά λεπτά. Και τι θέλω να πω με αυτό; Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν ασχολήθηκες είτε στο Facebook και την ίδια στιγμή να μιλάς στο τηλέφωνο, είτε να κάνεις κάτι άλλο και να μιλάς στον φίλο σου.

 

Δεν θα σε ρωτήσω πόσες φορές συναντήθηκες και πόσες φορές από αυτές τις φορές που συναντήθηκες είχες ποιοτικό χρόνο. Και ξέρεις όλο αυτό που περιγράφω αυτή την στιγμή είναι κάτι το οποίο το σκέφτομαι πάρα πολλά χρόνια. Το σκέφτομαι πάρα πολλά χρόνια γιατί μπαίνοντας στην διαδικασία να ζήσω το όνειρο μου, να κάνω την διαφορά στην ζωή μου, υπήρξαν πολλές σημαντικές μέρες της ζωής μου τις οποίες ήμουν μόνος. Δεν είχα άνθρωπο κοντά μου. Και δεν λέω έναν άνθρωπο να κατεβάσω το κινητό και να δω μια, δύο, τρεις, τέσσερις επαφές, που μπορούσα να τις πάρω τηλέφωνο αλλά δεν μπορούσα να έχω συναισθηματική επικοινωνία.. Εννοώ να έχω έναν άνθρωπο που να τον κοιτώ στα μάτια και να επικοινωνούμε.

 

Έτσι λοιπόν ζώντας αυτό, θυμάμαι κάποια στιγμή, ήταν Χριστούγεννα.. παραμονές Χριστουγέννων, και ήμουν απολύτως μόνος. Και πραγματικά είπα στον εαυτό μου “Τελικά όλα είναι μάταια”.. Όλα αυτά που λένε: Επιτυχίες, Δόξες, Λεφτά.. Παλεύουμε, παλεύουμε, παλεύουμε και στο τέλος της ημέρας, όταν κάποια στιγμή φτάνει ένας άνθρωπος να τα έχει, δεν έχει ανθρώπους να τα μοιραστεί. Και είναι τραγικό αν το σκεφτούμε αυτό.

 

Έτσι λοιπόν πήρα μία απόφαση. Πήρα μια απόφαση ότι κάτι πρέπει να κάνω. Πρέπει να αρχίζω να ξαναμπαίνω μέσα σε όλο αυτό που λέγεται ζωή. Να αρχίσω να κοινωνικοποιούμαι. Και αυτό λοιπόν θέλω να μοιραστώ μαζί σου. Πώς μπορεί ένας άνθρωπος ακόμα και αν είναι στο μηδέν να μην έχει άνθρωπο, φίλο, κανένα να του μιλάει, να μπορεί να χτίσει ένα αξιόλογο κοινωνικό δίκτυο και με κάποιους από αυτούς τους ανθρώπους να κάνουν μία διαφορετική σχέση. Μια πιο βαθιά σχέση.

 

Ο ένας τρόπος λοιπόν που θα σου έλεγα είναι ο εξής: Ψάξε και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Υπάρχουν πολύ ωραία πράγματα τα οποία βοηθούν. Το ένα κομμάτι είναι το Facebook. To Facebook είναι ένα εργαλείο όπως όλα. Μπορείς να το αξιοποιήσεις πολύ ωραία για την ζωή σου αλλά μπορείς και να χαθείς μέσα σε αυτό ζώντας σε μια ψευδαίσθηση. Μπορείς λοιπόν μέσα από το Facebook να αρχίζεις να γνωρίζεις τους πρώτους φίλους και μετά σιγά σιγά έχοντας μια καλύτερη επαφή μέσα από το chat να πας σε κάποιο event, να διοργανώσετε μια εκδήλωση.

 

Ένας άλλος τρόπος που μπορείς να βρεις φίλους είναι το Μeetup. Είναι ένα άλλο application.  Ζούμε στην εποχή του Internet αυτή τη στιγμή και καλώς ή κακώς μας βοηθάει. Το Μeetup λοιπόν είναι ένα application που ανάλογα με τα ενδιαφέροντα σου μπορείς να πας και να γνωρίσεις ανθρώπους. Να βρεθείς σε διάφορες εκδηλώσεις.

 

Βέβαια όμως εκτός από όλα αυτά να μην ξεχάσω το εξής: Εκεί που μένεις γύρω υπάρχουν σχολές χορού, υπάρχουν γυμναστήρια, υπάρχουν δωρεάν εκδηλώσεις, υπάρχουν αθλητικοί οργανισμοί, υπάρχουν πάρα πολλές δραστηριότητες που μπορείς να εκμεταλλευθείς.

 

Έτσι λοιπόν σκέψου λίγο, πάνω κάτω, τι άνθρωπος είσαι και τι σου ταιριάζει βγες εκεί πέρα έξω, δες τι υπάρχει, κάνε το πρώτο βήμα. Ξέρω όμως ότι πίσω από όλα αυτά επειδή ο εγκέφαλος είναι ένα όργανο συνήθειας  θα υπάρχει κάτι που θα στέκεται εμπόδιο “Α! Θα το κάνω αύριο”, “Δεν αισθάνομαι καλά”, κ.ο.

 

Αφιέρωσε μία με δύο ώρες την εβδομάδα για αρχή. Και απλά κάντο. Ακόμη και αν ντραπείς στην αρχή.. Ακόμα κι αν φοβηθείς.. Ακόμη κι αν νιώσεις περίεργα απλά κάντο. Γιατί να θυμάσαι ότι το μεγαλύτερο και το πιο δυνατό περιουσιακό στοιχείο ενός ανθρώπου είναι η ανθρώπινη γνωριμία.

 

Η ζωή είναι εξαιρετική όταν έχουμε ανθρώπους δίπλα μας να μας αγαπούν, να τους αγαπούμε και να μοιραζόμαστε αυτό το δώρο της ζωής όπως ο καθένας το αντιλαμβάνεται.

 

Είσαι υπέροχος.. Είσαι μοναδικός..

 

Να θυμάσαι πώς πρέπει να αγαπάς τον εαυτό σου ακόμα και στις δύσκολες στιγμές, γιατί αυτές οι στιγμές έρχονται και θα περάσουν, και στο τέλος της ημέρας να ζεις με πάθος!

 

Πηγή: www.manolisischakis.gr

Continue Reading

Οικογένεια

Μας ρωτούν οι γονείς……

Γιατί πρέπει να εμβολιάσω το παιδί μου;

Τα εμβόλια προστατεύουν το παιδί σας από σοβαρές ασθένειες γιατί ενεργοποιούν το αμυντικό του σύστημα ώστε να παράγει ουσίες (αντισώματα) που καταπολεμούν μικρόβια και ιούς. ΕΠΙΠΛΕΟΝ όμως προστατεύουν και ανθρώπους που για διάφορους λόγους δε μπορούν να εμβολιαστούν (νεογνά, παιδιά με καρκίνο ή ανοσοανεπάρκειες) αποτελώντας με αυτό τον τρόπο πράξη ευθύνης και αγάπης προς τους γύρω μας

Δεν γνωρίζω κανέναν που να έχει κολλήσει τις ασθένειες για τις οποίες συστήνεται εμβολιασμός. Γιατί χρειάζεται το παιδί μου να κάνει αυτά τα εμβόλια;

Αρκετές από τις ασθένειες που προλαμβάνουν τα εμβόλια είναι ιδιαίτερα σπάνιες πια. Αν όμως τα παιδιά σταματούσαν να εμβολιάζονται, τα λίγα κρούσματα που υπάρχουν σήμερα στη χώρα μας θα μπορούσαν πολύ γρήγορα να αυξηθούν σε δεκάδες χιλιάδες. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ είναι το παράδειγμα της ιλαράς που από πέρισυ βρίσκεται σε μεγάλη έξαρση στην Ελλάδα.

Είναι τα εμβόλια ασφαλή;

Ναι. Τα εμβόλια είναι ιδιαίτερα ασφαλή. Εκατομμύρια παιδιά εμβολιάζονται με ασφάλεια κάθε χρόνο. Οι πιο κοινές ανεπιθύμητες παρενέργειες είναι συνήθως πολύ ήπιες, όπως πυρετός, πόνος και πρήξιμο στο σημείο της ένεσης, και περνάνε εντός 1-2 ημερών. Σοβαρές παρενέργειες όπως οι αλλεργικές αντιδράσεις είναι πολύ σπάνιες και οι γιατροί είναι πλήρως εκπαιδευμένοι για να τις αντιμετωπίσουν.

 Γνωρίζουμε αν τα εμβόλια προκαλούν προβλήματα σε βάθος χρόνου;

Υπάρχει εκτενής και πολυετής εμπειρία με τα εμβόλια και δεν έχουμε κανένα λόγο να πιστεύουμε ότι τα εμβόλια μπορεί να προκαλούν προβλήματα μακροπρόθεσμα.

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι και ποια τα οφέλη των εμβολίων;

Τα εμβόλια προστατεύουν από νοσήματα τα οποία παλαιότερα προκαλούσαν το θάνατο ή την αναπηρία πολλών βρεφών, παιδιών και ενηλίκων. Χωρίς εμβολιασμό, το παιδί σας κινδυνεύει να αρρωστήσει σοβαρά από επικίνδυνα νοσήματα. Δυστυχώς ακόμα και στις μέρες μας περίπου 2,5 εκατομμύρια παιδιά πεθαίνουν στον κόσμο επειδή δεν έχουν πρόσβαση σε εμβόλια!!!Τα οφέλη των εμβολίων στην προστασία από σοβαρές ασθένειες υπερτερούν αναμφίβολα σε σχέση με το μικρό κίνδυνο σπάνιων αντιδράσεων κατά τον εμβολιασμό.

 

Επιμέλεια : Νίκος Α. Καρανταγλής, Παιδίατρος, μέλος στο ΔΣ του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης

Continue Reading

Οικογένεια

Μπαμπάδες εν δράσει

 

  • Οι μπαμπάδες χρειάζεται να αναλάβουν έναν ενεργό ρόλο στην ανατροφή των παιδιών τους
  • Βοηθά τα παιδιά να επιβεβαιωθούν ( κυρίως τα αγόρια) και δεν αισθάνονται την ανάγκη να φέρονται ακραία ώστε να τραβήξουν την προσοχή του πατέρα τους.
  • Οι μπαμπάδες θα έπρεπε να διδάσκουν τα παιδιά τους να αναπτύξουν σεβασμό για τα σώματα τους
  • Βοηθώντας ένα νήπιο να βουρτσίσει τα δόντια του ή αναλαμβάνοντας το βραδινό τάισμα , δημιουργείται  ισχυρό δεσμό μεταξύ παιδιού και πατέρα
  • Τα βρέφη των οποίων οι μπαμπάδες είναι συμμετέχοντες φαίνεται να έχουν χαμηλότερο δείκτη stress και να ξεπερνούν ευκολότερα τις αποτυχίες –ματαιώσεις
  • Οι μπαμπάδες θα μπορούσαν να ξοδεύουν σημαντικό χρόνο με τα παιδιά τους για να διασκεδάζουν, να  τα εκπαιδεύουν να εξερευνούν τον κόσμο και να κρατούν υπό έλεγχο  τα επιθετικά ένστικτά
  • Παίζοντας ποδόσφαιρο ή  μπάσκετ, κάνοντας πεζοπορία ή μια επίσκεψη στην βιβλιοθήκη είναι περισσότερο πολύτιμο για την σχέση  με το παιδί, όπως αντίστοιχα για την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του,  από το   να γίνονται μόνο  παθητικές δραστηριότητες όπως το  να  βλέπουν τηλεόραση-
  • Οι μπαμπάδες θα μπορούσαν να κάνουν από κοινού δουλειές στο σπίτι όπως το να πλένουν τα πιάτα μετά το φαγητό, να καθαρίζουν τον κήπο. Οι κοινές δραστηριότητες προωθούν την αίσθηση της υπευθυνότητας των παιδιών και παράλληλα συνδέεται με περισσότερη αυτοεκτίμηση ακαδημαϊκές και επαγγελματικές επιδόσεις, ψυχολογική ευεξία και κοινωνική συνείδηση και ευθύνη αργότερα στη ζωή τους.
  • Η εμπλοκή του μπαμπά στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες- πχ. Διάβασμα  ή επισκέψεις στο σχολείο για  να συναντούν το δάσκαλο κτλ –  είναι περισσότερο σημαντικές  για την γνωστική ανάπτυξη και την ακαδημαϊκή επιτυχία του παιδιού
  • Μεγάλος αριθμός μελετών υποστηρίζουν ότι οι μπαμπάδες που εμπλέκονται στην φροντίδα του παιδιού τους, παίζουν με τα βρέφη τους έχουν παιδιά με υψηλότερο IQ  όπως και υψηλότερο επίπεδο, γλωσσικών και γνωστικών ικανοτήτων.
  • Φαίνεται να είναι περισσότερο υπομονετικά παιδιά και να έχουν περισσότερες ικανότητες διαχείρισης του στρες και των ματαιώσεων, διαπιστώσεις που παραμένουν   αργότερα και στην εφηβεία.

 

Οι μπαμπάδες χρειάζεται να γνωρίζουν πως  να πειθαρχήσουν τα παιδιά τους

  • Πατέρας που είναι συχνά  θυμωμένος, καταθλιπτικός, ανασφαλής,  αδύναμος ή στρεσαρισμένος,  υπάρχει περίπτωση να βρίσκεται σε υψηλό ρίσκο ώστε να μην εφαρμόσει καλές πρακτικές στο παιδί του.
  • Όταν κάποιος δουλεύει με ένα μπαμπά που εκφράζει συναισθήματα χαμηλής αυτοεκτίμησης θυμού ή κατάθλιψης , είναι βασικό να τον παροτρύνουμε να αναζητήσει βοήθεια από κάποιο επαγγελματία, ώστε να  μάθει να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του και να διαπιστωθεί   αν υπάρχει  υποβόσκουσα  ψυχική διαταραχή.
  • Μέσω της συνεργασίας με έναν θεραπευτή θα αποκτήσει μια αίσθηση αυτοεκτίμησης και αυτοελέγχου

 

10 τρόποι για να είσαι  καλύτερος μπαμπάς

 

  1. Να σέβεσαι και να υποστηρίζεις τη μητέρα του παιδιού σου
  2. Να  Περνάς χρόνο με το παιδί σου
  3. Κέρδισε το δικαίωμα να εισακούγεσαι
  4. Πειθάρχησε το παιδί σου με ήρεμο και δίκαιο τρόπο
  5. Γίνε role model (πρότυπο) για το παιδί σου
  6. Γίνε Δάσκαλος
  7. Να έχεις τουλάχιστον ένα κοινό γεύμα την ημέρα μαζί με το  παιδί
  8. Διάβασε στο παιδί σου
  9. Δείξτε την αγάπη σου
  10. Συνειδητοποίησε ότι η δουλειά του πατέρα
    δεν τελειώνει ποτέ

 

Δέσποινα Δριβάκου

Ψυχολόγος Msc, Phd.c.

Οικογενειακή θεραπεύτρια

Πηγή:www. mammysworld.gr

Continue Reading

Trending