Connect with us

Αυτοκίνητο

Mercedes auto

Η C-Class για ολόκληρη την Mercedes-Benz είναι το πρώτο βήμα. Διότι αυτή είναι που φέρνει τα λεφτά στην εταιρεία, με τις πάνω από 400.000 πωλήσεις που πραγματοποιεί κάθε χρόνο.

Η σειρά W205 του μοντέλου είναι μαζί μας από το 2014. Όμως, εν αναμονή σκληρότερου ανταγωνισμού από το Α4 και την επερχόμενη ολοκαίνουργια BMW 3, η Mercedes υπέβαλε πέρσι τη C-Class σε ένα αρκετά προσεγμένο και εκτεταμένο facelift.

Οι εξωτερικές αλλαγές δεν είναι μεγάλες, αλλά εκσυγχρονίζουν την εμφάνιση φέρνοντάς την να μοιάζει περισσότερο στη μεγάλη S-Class. Ανάλογη εκείνης των S και E-Class είναι και η νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική, που υποστηρίζει όλα τα τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Πιο φανερές είναι όμως οι βελτιώσεις στο εσωτερικό, που περιλαμβάνουν το πολυλειτουργικό τιμόνι, και το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων Comand με τη μεγάλη οθόνη 10,25”.

Από μηχανική άποψη, προσφέρονται νέοι, υβριδικοί κινητήρες, όμως η C 180 της δοκιμής μας έχει τον γνωστό 1.6 τούρμπο των 156 ίππων. Η ροπή του των 250 Nm μπορεί να μην εντυπωσιάζει στα χαρτιά, αποδίδεται όμως από τις 1.250 μόλις rpm και σε συνδυασμό με τις 9 σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου 9G-Tronic, επαρκεί για να δώσει στο premium sedan των 1.460 kg πολύ ζωηρές ρεπρίζ εν κινήσει. Με kickdown, για το προσπέρασμα των 80-110 km/h απαιτούνται 4,3” και για εκείνο των 110-140 km/h, μόνο 6,0”.

Από στάση, η C 180 χρειάζεται 8,7” για να φτάσει τα 100 km/h και 29,7” για να καλύψει το πρώτο χιλιόμετρο. Τόσο επιταχύνσεις όσο και οι ρεπρίζ κρίνονται πολύ ανταγωνιστικές, καθώς είναι σαφώς καλύτερες από εκείνες της (διαθέσιμης μέχρι πρόσφατα) BMW 318i και αντίστοιχες εκείνων του Volvo S60 Classic T3 των 152 PS.

Το στοιχείο της C 180 είναι η ήρεμη οδήγηση, όπου το κιβώτιο ανεβάζει γρήγορα σχέσεις για ησυχία και οικονομία. Οι αλλαγές είναι εντελώς ανεπαίσθητες και ο τρόπος που κυλά η Mercedes, είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος. Υπάρχουν στιγμές, όπως π.χ. στις ανηφόρες της εθνικής, όπου νιώθεις τις σχέσεις υπερβολικά μακριές, όμως το 9G-Tronic κάνει πρόθυμα kickdown. Κι αν θέλεις ζωηρότερη απόκριση από το γκάζι και το κιβώτιο, υπάρχουν τα οδηγικά προγράμματα Sport και Sport+, αν και ο κινητήρας δεν ανεβάζει τόσο άνετα κι αθόρυβα στροφές πάνω από τις 4.000.

Για οικονομία βενζίνης υπάρχει και πρόγραμμα Eco. Παρ’ όλα αυτά η μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή ήταν μόνο 8,5 lt/100km – μια πολύ καλή τιμή για την κατηγορία.

 

Εργονομικά, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Τα καθίσματα φαίνονται σκληρά σε πρώτη επαφή, αλλά αποδεικνύονται ξεκούραστα στο ταξίδι. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την ανάρτηση. Η C 180 καταπίνει τα χιλιόμετρα με εξαιρετική άνεση, αλλά δεν δυσανασχετεί και στη γρήγορη οδήγηση. Μπορεί να μην έχει ελαφριά κι ευέλικτη αίσθηση, όμως είναι σταθερή, με ουδέτερη συμπεριφορά, καλή πρόσφυση στις στροφές και πολύ καλά φρένα.

Οι χώροι είναι υπέρ-επαρκείς για 4 ενηλίκους με τις αποσκευές τους και το εσωτερικό ευχάριστο, με premium αέρα και αρκετά προσεγμένη κατασκευή. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στη βασική έκδοση, είναι πολύ καλός στην Avantgarde της δοκιμής κι ακόμη πλουσιότερος στις Exclusive και AMG Line, ενώ διατίθενται και πολλά έξτρα πακέτα – να έχεις, να ξοδεύεις.

Οι τιμές της C 180, που ξεκινούν από τα € 32.235 για το μοντέλο με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, είναι πολύ ανταγωνιστικές για αυτοκίνητο της premium κατηγορίας.

Στο διαταύτα, εξαιρετικό στην κατηγορία.

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

Τι ισχύει για τα τέλη κυκλοφορίας;

Εδώ και κάποιες μέρες βρίσκονται αναρτημένα στο σύστημα Taxis τα τέλη κυκλοφορίας για την επερχόμενη, νέα χρονιά. Χωρίς μεταβολές στα βεβαιωμένα ποσά, και με τις όποιες αλλαγές να μετατίθενται για την επόμενη χρονιά. Η διαδικασία εκτύπωσης και αποπληρωμής, καθώς και οι καταληκτικές ημερομηνίες είναι οι γνωστές, ισχύουσες εδώ και πολλά χρόνια, κρίνουμε όμως σκόπιμο να προχωρήσουμε σε μια σύντομη καταγραφή των πλέον βασικών σημείων:

  • Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα λοιπόν, καταληκτική ημερομηνία αποπληρωμής είναι η τελευταία εργάσιμη μέρα του έτους, στην προκειμένη περίπτωση δηλαδή η Τρίτη 31 Δεκεμβρίου. Είθισται κάθε χρόνο να δίνεται μια ολιγοήμερη παράταση για όσους αμέλησαν την έγκαιρη αποπληρωμή τους. 
  • Το χρονικό περιθώριο πάντως υπάρχει και δεν προτείνουμε κανείς να ρισκάρει μια τέτοια καθυστέρηση. Άλλωστε, η εκπρόθεσμη αποπληρωμή των τελών αποτελεί και τη μοναδική περίπτωση, όπου από την επόμενη κιόλας μέρα -για τη μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων- το πρόστιμο ισούται με το διπλάσιο του αρχικά βεβαιωθέντος ποσού. Θα πρόκειται δηλαδή για άμεση επιβολή προσαύξησης της τάξεως του 100%!
  • Αυτός είναι και ο βασικός κανόνας στα πρόστιμα. Για να είμαστε περισσότερο σαφείς, να αναφέρουμε ότι στις εξαιρέσεις περιλαμβάνονται τα οχήματα δημοσίας χρήσης (επιβατικά, φορτηγά ή λεωφορεία), οπού το πρόστιμο ορίζεται στο μισό του αρχικού ποσού. Επίσης, το πρόστιμο ορίζεται στα 30 €, εφόσον το αρχικά βεβαιωθέν ήταν μικρότερο.
  • Για όσους βέβαια δεν θέλουν να πληρώσουν καθόλου, υπάρχει η γνωστή διαδικασία με την κατάθεση πινακίδων, οπότε και το όχημα τίθεται σε εκούσια ακινησία.
  • Στις διαδικασίες εκτύπωσης και αποπληρωμής επίσης δεν έχει αλλάξει κάτι, και πολύ εύκολα μπορεί ο φορολογούμενος είτε μέσα από το λογαριασμό του στο Taxis είτε απλά με το ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας να εκτυπώσει τα σχετικά αποκόμματα. Προκύπτει ταυτότητα οφειλής και η αποπληρωμή βέβαια γίνεται με τις γνωστές διαδικασίες που προβλέπονται για όλες τις φορολογικές υποχρεώσεις.
  • Τα τέλη θεωρούνται και είναι αδιαίρετα. Συνεπώς, σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, αρκεί να τα πληρώσει ο ένας από τους ιδιοκτήτες. Προσοχή όμως, καθώς αν δεν πληρωθούν, ο καθένας είναι συνυπόχρεος για ολόκληρο το ποσό.
  • Ισχύουν όπως προαναφέραμε οι ίδιοι πίνακες, με τον καθορισμό των ποσών να εξαρτάται από: 1) Τον κυβισμό, για τα οχήματα με πρώτο έτος κυκλοφορίας έως το 2010. 2) Τις εκπομπές ρύπων, για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν από 1/11/2010 κι έπειτα.
  • Το σύστημα αναμένεται να αλλάξει την επόμενη χρονιά, καθώς πρόκειται να γίνει εναρμόνιση σε προκαθορισμένους από την Ε.Ε. κανόνες. Χωρίς να γνωρίζουμε περισσότερες λεπτομέρειες, εικάζουμε ότι τα επιπλέον κριτήρια θα είναι κατά βάση περιβαλλοντικά. 

Παναγιώτης Τσένος

Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

Continue Reading

Lifestyle

AUDI TFSI

Το νέο μοντέλο της Audi Α1 30TFSI έκδοσης με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 116 ίππων, έρχεται αναβαθμισμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, προβάλλοντας έναν πολύ πιο δυναμικό χαρακτήρα από κάθε άλλη φορά.

Πάμε στο εσωτερικό του όπου εκεί χωρίς αμφιβολία έχουμε να κάνουμε με μια από τις πιο ποιοτικές καμπίνες της κατηγορίας , τόσο σε ό,τι αφορά στα υλικά κατασκευής, όσο φυσικά και στο φινίρισμα. Παράλληλα, στοιχεία όπως ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων ή η μεγάλη και ποιοτική οθόνη των 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, είναι στοιχεία που ταιριάζουν απόλυτα στον προηγμένο τεχνολογικά χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σχεδιαστικά, οι γραμμές με τετραγωνισμένα μοτίβα είναι αντίστοιχες με αυτές των εσωτερικών των μεγαλύτερων μοντέλων της Audi, φροντίζοντας παράλληλα να τονίσουν τη γενικότερη εργονομία μέσω επιλογών όπως π.χ. την κονσόλα που στρέφεται προς τον οδηγό ή τους εύκολα προσβάσιμους διακόπτες και χειριστήρια. Χωροταξικά, 4 ενήλικες θα χωρέσουν χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις στο εσωτερικό του A1, με το πορτ-μπαγκάζ των 335 lt. να είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους.

Με σπορτίφ στοιχεία στα οδικά του χαρακτηριστικά, το Audi A1 TFSI αποδεικνύεται ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο. Το εγνωσμένης αξίας πλαίσιο σε συνδυασμό με την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης στην έκδοση S line, φροντίζουν ώστε το μικρό μοντέλο της Audi να παρέχει μια ασφαλή αίσθηση στο δρόμο, με αμεσότητα στις αντιδράσεις του και αυξημένα όρια πρόσφυσης στις στροφές. Το πιο σημαντικό βέβαια είναι ότι το στήσιμο αυτό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο ακέραιο τις δυνατότητες του κινητήρα και να κινηθεί γρήγορα σε διαδρομές με διαδοχικές στροφές. Από εκεί και πέρα, στην καθημερινή οδήγηση το Audi A1 παραμένει εύκολο και με διαστάσεις που του επιτρέπουν να κινείται άνετα εντός της πόλης. Η σφιχτή ανάρτηση επιβαρύνει μεν την άνεση όταν ο οδηγός περνά από λακκούβες, σαμαράκια κ.λπ., όμως συνολικά είναι ποιοτικό και το πλαίσιο ικανό να διαχειριστεί τις όποιες ταλαντώσεις. Σε κάθε διαδρομή τέλος, το τιμόνι διαθέτει το απαιτούμενο βάρος και αμεσότητα που θα ικανοποιήσουν τον οδηγό, ενώ άκρως αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα.

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MERCEDES COUPE EQ Boost

Σήμερα θα μιλήσουμε για ένα τετραθέσιο εξαιρετικό αυτοκίνητο της Mercedes.

C 200 coupe EQ Boost με κινητήρα 1497cc βενζίνης της Mercedes και απόδοσης 184 hp + 14 hp από το υβριδικό σύστημα μας δίνουν 198 ζωντανούς ίππους για να έχετε μέγιστη ενεργητική ασφάλεια με λογική κατανάλωση. Να πούμε όλα τα θετικά του πράγματος τα οποία είναι πραγματικά πολλά, ή να πούμε τα ελάχιστα αρνητικά?

Λοιπόν εργονομία κ υλικά εσωτερικού? Εξαιρετικά. Στιβαρότητα στον δρόμο, βάζοντας το στο sport σφίγγουν όλα. Ανάρτηση τιμόνι όλα γίνονται έτσι, ώστε να μην ξεφύγεις από την απόλαυση με πάρα πολύ καλές επιδόσεις. Αίσθηση  αυτοκινήτου απίστευτη. Στον δρόμο όπου περνάς βλέπεις το σηματάκι μπροστά θέλεις το κουπέ σχήμα, γυρίζουν αρκετά κεφάλια που, θα λένε τα δικά τους. Με χωρητικότητα χώρου αποσκευών 360 λίτρων και μεταξόνιο 2.840mm καταλαβαίνεις ότι 4 άνθρωποι θα περάσουν καλά μέσα σε αυτό. Η πραγματικότητα είναι ότι οι 2 πίσω επιβάτες θα πρέπει να είναι παιδιά, για να μπορούν να μπαινοβγαίνουν εύκολα. Κατά τα άλλα μιλάμε για ένα πραγματικά εξαιρετικό αυτοκίνητο. Είτε πάς για τις καθημερινές σου μετακινήσεις είτε για βόλτα αλλά πολύ περισσότερο για ταξίδια που εκεί ξεδιπλώνει τον γρήγορο κ ασφαλή χαρακτήρα του. Με τιμή 45.900 αγοράζεται ένα πολύ πλούσια εξοπλισμένο, με μικρά πάγια έξοδα και εξαιρετικό αυτοκίνητο.

Continue Reading

Trending