Connect with us

Αυτοκίνητο

Mercedes auto

Η C-Class για ολόκληρη την Mercedes-Benz είναι το πρώτο βήμα. Διότι αυτή είναι που φέρνει τα λεφτά στην εταιρεία, με τις πάνω από 400.000 πωλήσεις που πραγματοποιεί κάθε χρόνο.

Η σειρά W205 του μοντέλου είναι μαζί μας από το 2014. Όμως, εν αναμονή σκληρότερου ανταγωνισμού από το Α4 και την επερχόμενη ολοκαίνουργια BMW 3, η Mercedes υπέβαλε πέρσι τη C-Class σε ένα αρκετά προσεγμένο και εκτεταμένο facelift.

Οι εξωτερικές αλλαγές δεν είναι μεγάλες, αλλά εκσυγχρονίζουν την εμφάνιση φέρνοντάς την να μοιάζει περισσότερο στη μεγάλη S-Class. Ανάλογη εκείνης των S και E-Class είναι και η νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική, που υποστηρίζει όλα τα τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Πιο φανερές είναι όμως οι βελτιώσεις στο εσωτερικό, που περιλαμβάνουν το πολυλειτουργικό τιμόνι, και το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων Comand με τη μεγάλη οθόνη 10,25”.

Από μηχανική άποψη, προσφέρονται νέοι, υβριδικοί κινητήρες, όμως η C 180 της δοκιμής μας έχει τον γνωστό 1.6 τούρμπο των 156 ίππων. Η ροπή του των 250 Nm μπορεί να μην εντυπωσιάζει στα χαρτιά, αποδίδεται όμως από τις 1.250 μόλις rpm και σε συνδυασμό με τις 9 σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου 9G-Tronic, επαρκεί για να δώσει στο premium sedan των 1.460 kg πολύ ζωηρές ρεπρίζ εν κινήσει. Με kickdown, για το προσπέρασμα των 80-110 km/h απαιτούνται 4,3” και για εκείνο των 110-140 km/h, μόνο 6,0”.

Από στάση, η C 180 χρειάζεται 8,7” για να φτάσει τα 100 km/h και 29,7” για να καλύψει το πρώτο χιλιόμετρο. Τόσο επιταχύνσεις όσο και οι ρεπρίζ κρίνονται πολύ ανταγωνιστικές, καθώς είναι σαφώς καλύτερες από εκείνες της (διαθέσιμης μέχρι πρόσφατα) BMW 318i και αντίστοιχες εκείνων του Volvo S60 Classic T3 των 152 PS.

Το στοιχείο της C 180 είναι η ήρεμη οδήγηση, όπου το κιβώτιο ανεβάζει γρήγορα σχέσεις για ησυχία και οικονομία. Οι αλλαγές είναι εντελώς ανεπαίσθητες και ο τρόπος που κυλά η Mercedes, είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος. Υπάρχουν στιγμές, όπως π.χ. στις ανηφόρες της εθνικής, όπου νιώθεις τις σχέσεις υπερβολικά μακριές, όμως το 9G-Tronic κάνει πρόθυμα kickdown. Κι αν θέλεις ζωηρότερη απόκριση από το γκάζι και το κιβώτιο, υπάρχουν τα οδηγικά προγράμματα Sport και Sport+, αν και ο κινητήρας δεν ανεβάζει τόσο άνετα κι αθόρυβα στροφές πάνω από τις 4.000.

Για οικονομία βενζίνης υπάρχει και πρόγραμμα Eco. Παρ’ όλα αυτά η μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή ήταν μόνο 8,5 lt/100km – μια πολύ καλή τιμή για την κατηγορία.

 

Εργονομικά, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Τα καθίσματα φαίνονται σκληρά σε πρώτη επαφή, αλλά αποδεικνύονται ξεκούραστα στο ταξίδι. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την ανάρτηση. Η C 180 καταπίνει τα χιλιόμετρα με εξαιρετική άνεση, αλλά δεν δυσανασχετεί και στη γρήγορη οδήγηση. Μπορεί να μην έχει ελαφριά κι ευέλικτη αίσθηση, όμως είναι σταθερή, με ουδέτερη συμπεριφορά, καλή πρόσφυση στις στροφές και πολύ καλά φρένα.

Οι χώροι είναι υπέρ-επαρκείς για 4 ενηλίκους με τις αποσκευές τους και το εσωτερικό ευχάριστο, με premium αέρα και αρκετά προσεγμένη κατασκευή. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στη βασική έκδοση, είναι πολύ καλός στην Avantgarde της δοκιμής κι ακόμη πλουσιότερος στις Exclusive και AMG Line, ενώ διατίθενται και πολλά έξτρα πακέτα – να έχεις, να ξοδεύεις.

Οι τιμές της C 180, που ξεκινούν από τα € 32.235 για το μοντέλο με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, είναι πολύ ανταγωνιστικές για αυτοκίνητο της premium κατηγορίας.

Στο διαταύτα, εξαιρετικό στην κατηγορία.

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Lifestyle

HONDA CIVIC:  Όμορφο και Γρήγορο

                                            HONDA  CIVIC  1.5cc  182cc

Το ανανεωμένο Honda Civic οφείλω να πω ότι είναι το Type R του οικογενειάρχη.

Το Honda Civic είναι ένα από τα πιο πολύ δυνατά χαρτιά της μικρομεσαίας κατηγορίας. Βρίσκεται ήδη στη 10η γενιά του και έχει καταφέρει να αποκτήσει πολλούς φανατικούς οπαδούς. Σε αυτή την τελευταία του γενιά το Civic ήρθε πιο ολοκληρωμένο και σίγουρα πιο premium από οποιοδήποτε άλλο. Πλέον, η Honda προχώρησε σε ανανέωση, στοχεύοντας στον τονισμό του έτσι κι αλλιώς ξεχωριστού του design, αλλά και στην βελτίωση της ποιότητας και λειτουργικότητας στο εσωτερικό.

Το Civic, έχει ξεχωρίσει σε καινοτομία, και σίγουρα έχει ιδιαίτερο σχήματα για το 5θυρο χάτσμπακ αμάξωμά του. Στην τελευταία γενιά είναι μακρύτερο από ποτέ και πιο δυναμικό.  Οι διαφορές του αφορούν τους προβολείς ομίχλης οι οποίοι βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο του προφυλακτήρα, στη διαφοροποιημένη γρίλια με τη νέα εισαγωγή, αλλά και στα καινούργια LED φώτα και επανασχεδιασμένα LED φώτα ημέρας. Αλλαγμένες είναι και οι ζάντες, τόσο στις βασικές 16 ίντσες, όσο και στις σκουρόχρωμες 17άρες ζάντες του μοντέλου της δοκιμής.

Ποιοτική και λειτουργική καμπίνα

Το εσωτερικό του Civic είναι ένα από τα καλύτερα ποιοτικά στην κατηγορία του. Στον τομέα της λειτουργικότητας αλλά και της εργονομίας, η Honda έχει προσθέσει νέα κουμπιά στην αριστερή άκρη της κεντρικής οθόνης αφής του συστήματος πολυμέσων, που βοηθά και εξυπηρετεί την χρήση του. Επίσης, στο πάνω τμήμα για το χειρισμό του κλιματισμού, έχουν προστεθεί νέοι διακόπτες για την ένταση του αέρα.

Άλλες αλλαγές στο εσωτερικό δεν υπάρχουν και έτσι, το Civic συνεχίζει να προσφέρει πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες του, αφού είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση 5 ενήλικες. Το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει αρκετά μεγάλη χωρητικότητα 420 λίτρων με μεγάλο άνοιγμα που βολεύει στη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Ισχυρό και παράλληλα, άκρως πολιτισμένο μοτέρ

O 1.500άρης turbo VTEC των 182 ίππων του Honda Civic της δοκιμής μας είναι από τους ισχυρότερους στην κατηγορία. Η απόδοση της ροπής του βρίσκεται στα 240 Nm τα οποία είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.700 στροφές. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός κινεί με χαρακτηριστική ευκολία το Civic, παρέχοντας πολύ γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα). Η λειτουργία του παράλληλα είναι πολύ γραμμική και συχνά, κρύβει την εκρηκτικότητα του μοτέρ, ενώ χαρακτηριστική είναι η απουσία κομπιασμάτων ή turbo lag. Ο κινητήρας είναι τόσο γραμμικός που ανεβάζει από τις 900 στροφές και σε πάει στα κόκκινα άνετα γρήγορα οικονομικά δλδ χωρίς φασαρία. Στο πεδίο της κατανάλωσης, το Civic με καίει κοντά στα 7,8 λτ./100 χλμ.. Όσο περισσότερο ο οδηγός επιλέγει το πρόγραμμα «ECON» του μοτέρ, που τον θέτει σε ένα πιο «οικονομικό» mode, τόσο περισσότερο μπορεί να δει το νούμερο αυτό να μειώνεται.

Με σπορτίφ προσανατολισμό στο δρόμο

Το Civic στο δρόμο ξεχωρίζει στη μικρομεσαία κατηγορία προσφέροντας ομοιογένεια, ασφάλεια και παράλληλα, στιβαρότητα σε κάθε διαδρομή.  Η άνεση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, όπως και η ποιότητα κύλισης. Άκρως αποτελεσματικά είναι τα φρένα, ενώ το τιμόνι παρότι δεν έχει την τέλεια αίσθηση, είναι όσο ακριβές και γρήγορο απαιτείται.

Συμπέρασμα

Σε μια από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας η Honda δεν άλλαξε πολλά κατά την ανανέωσή της. Έτσι, πέρα από τη βελτίωση της λειτουργικότητας και την ομορφότερη εμφάνιση, το Civic παραμένει ένα όμορφο, πρακτικό και πολύ γρήγορο μικρομεσαίο μοντέλο, ικανό να καλύψει στο ακέραιο οικογενειακές ανάγκες. Η έκδοση των 182 ίππων βάζει στο παιχνίδι της γρήγορες  επιδόσεις, επιτρέποντας στον οδηγό του, να χαρεί ακόμη περισσότερο τη συμβίωσή του με το αυτοκίνητο.

 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

SUZUKI SWIFT: Μικρό και Αξιόπιστο

SUZUKI SWIFT 1.2 HYBRID

Κατασκευασμένο πλέον στην Ιαπωνία, το νέο Swift κλείνει ενδεικτικά το μάτι σε όσους ψάχνουν ένα μικρό αξιόπιστο αυτοκίνητο, μελετημένο μέχρι και την τελευταία του λεπτομέρεια. Η ιαπωνική φίρμα έχει παρελθόν και μέλλον στην κατασκευή μικρών και λειτουργικών οχημάτων που δεν πίνουν δεν καπνίζουν.

Είναι γνωστό ότι το Swift είναι αρκετά δημοφιλές στην ελληνική αγορά, είναι δε χαρακτηριστικό ότι το 2019 το προηγούμενο μοντέλο πούλησε πάνω από 1.000 αυτοκίνητα παρά το γεγονός ότι βρισκόταν στο τέλος της εμπορικής καριέρας του. Το νέο μοντέλο δεν ακολουθεί τη μόδα του μεγαλώματος των εξωτερικών διαστάσεων, αλλά έχει γίνει προσπάθεια καλύτερης εκμετάλλευσης των εσωτερικών χώρων ώστε να επιτευχθεί ο καλύτερος δυνατός συνδυασμός ευελιξίας και ευρυχωρίας.

Ετσι, έχει μικρότερο μήκος κατά 10 mm από το προηγούμενο (3,840 m), αλλά μεγαλύτερο πλάτος κατά 40 mm και μεταξόνιο αυξημένο κατά 20 mm. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και ταυτόχρονα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 265 lt. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη συγκράτηση του βάρους και στην αύξηση της ακαμψίας. Το νέο μοντέλο είναι βασισμένο στη νέα -ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη- πλατφόρμα Heartect της εταιρείας (το βάρος ξεκινά από τα 840 kg ανάλογα με την έκδοση).

Το νέο Swift χρησιμοποιεί τον γνωστό βενζινοκινητήρα 1.2 Dualjet των 90 ίππων, ο οποίος εδώ συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS της Suzuki που μειώνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση στην πόλη (συνδυάζεται με σύστημα Start-Stop) και διαθέτει το σημαντικό γνώρισμα ότι δεν ακούγεται ιδιαίτερα. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι ο κύκλος στροφής του νέου Swift έχει μειωθεί κατά 40 εκατοστά, γεγονός που ενισχύει βεβαίως την ευελιξία του μικρού ιαπωνικού αυτοκινήτου. Το νέο Suzuki διαθέτει αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα (συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και προειδοποίησης εκτροπής, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο Cruise Control κ.λπ.), μεταξύ των οποίων και ένα νέο σύστημα ανίχνευσης εμποδίων εμπρός, όπως και αυτόματου φρεναρίσματος για την αποφυγή σύγκρουσης.

Δεν αποτέλεσε καμία έκπληξη ο χαρακτήρας, το καλό κράτημα, η προοδευτική συμπεριφορά και οι προβλέψιμες αντιδράσεις. Παράλληλα το νέο Swift, εκτός από τις ενέσεις ραφιναρίσματος που δέχτηκε σε εκτεταμένο βαθμό, αλλά και το φίμωμα ήχων και κραδασμών, παρουσιάζεται εξίσου ευχάριστο, ασφαλές και ευκολοδήγητο στον δρόμο. Η ακαμψία και η συνολική ποιότητα κατασκευής έχουν ανέβει ψηλά. Οικονομικό, αθόρυβο και με καλή κύλιση, θέτει υποψηφιότητα για μια αξιόλογη και τίμια πρόταση στην κατηγορία των super mini. Δεν χρειάστηκε να ξεχειλώσει σε διαστάσεις προκειμένου να επιδείξει προσόντα, γεγονός που το αποστασιοποιεί από τον ανταγωνισμό.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

SUZUKI  IGNIS: Διαφορετικό από τα άλλα

SUZUKI  IGNIS 1.2  HYBRID

Το Ignis σχεδιαστικά είναι ένα αυτοκίνητο διαφορετικό από τα άλλα. Η Suzuki πήρε στοιχεία από την δική της παράδοση και τα ενσωμάτωσε πραγματικά πολύ επιτυχημένα στην εξωτερική εμφάνιση του μικρού αυτού SUV. Οι τρεις χαρακτηριστικές γραμμές τις πίσω κολώνας (Progressive Triad το ονομάζει η Suzuki), που τις βλέπουμε και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά και η πλαισίωση των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, μας έρχονται από την 10ετία του 80 και τα μικρά σπορ αυτοκίνητα των Ιαπώνων Fronte Coupe και Cervo αντίστοιχα. Παράλληλα οι μαύρες εμπρός κολώνες και η σχεδίαση του καπό στις άκρες πάνω από τους προβολείς ανήκουν επίσης στα highlights της εμφάνισης προερχόμενα από τα Swift και Vitara. Μοντέρνο και νεο ρετρό παράλληλα το Ignis, με ένα σχήμα που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς με τη φρεσκάδα να συγκαταλέγεται επίσης στα δυνατά του σημεία.

Η σχεδιαστική παρέκκλιση από τα συνηθισμένα συνεχίζεται και στο αυστηρό εσωτερικό του Ignis που χωρίζεται χρωματικά σε δύο επίπεδα. Σκουρόχρωμο από πάνω μέχρι τη μέση, λευκό από εκεί και κάτω, όπως και το μεγαλύτερο μέρος στις πόρτες, το εσωτερικό του μικρού SUV της Suzuki παρουσιάζεται ευχάριστο και φωτεινό, έχοντας αποβάλλει την κλασική μουντάδα, με τα χειριστήρια για το κλιματιστικό να ξεχωρίζουν επίσης για την σχεδίαση και την διάταξή τους. Τα πλαστικά είναι σε γενικές γραμμές σκληρά, αλλά η υφή τους είναι προσεγμένη και σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα συναρμογής το Ignis παρουσιάζεται ποιοτικό και σε αυτόν το τομέα.

Κανένα πρόβλημα για αυτούς που κάθονται μπροστά αλλά κανένα πρόβλημα και για δύο άτομα που θα κάτσουν στο πίσω κάθισμα ακόμη και αν πλησιάζουν σε ύψος τα 1,85 μ. Το κάθισμα για τους πίσω δίνει παράλληλα την δυνατότητα αλλαγής κλίση,ς ενώ μπορεί να συρθεί προσφέροντας ακόμη περισσότερες επιλογές. Τα 204 λίτρα του χώρου αποσκευών, 56 λιγότερα σε σχέση με την προσθιοκίνητη έκδοση, σίγουρα δεν συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων τιμών σε αυτές τις διαστάσεις αμαξώματος. Με κανονικό σχήμα ο χώρος είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος και με τα καθίσματα αναδιπλωμένα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.086 λίτρα.

Την κίνηση του υβριδικού Ignis έχει αναλάβει το 4κύλινδρο Dualjet μοτέρ της Suzuki, το οποίο έχει ως υποβοήθηση έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα. Αυτό το ηλεκτρικό μοτέρ φέρνει στην ζωή τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τον υποβοηθά στις επιταχύνσεις, ενώ λειτουργεί σαν γεννήτρια, φορτίζοντας την κλασική μπαταρία μολύβδου αλλά και μία μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται περίπου κάτω από τη θέση του οδηγού. Η φόρτιση πραγματοποιείται κάθε φορά που το αυτοκίνητο φρενάρει ή παίρνετε το πόδι σας από το γκάζι από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα και πάνω (π.χ. όταν κινείστε παρατεταμένα σε κατηφόρα). Στόχος του ήπιου υβριδικού συστήματος δεν είναι η βελτίωση των απόλυτων επιδόσεων αλλά η μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και στην πράξη το Ignis θα περιορίσει εύκολα την κατανάλωσή του κάτω από τα 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτή χρήση. Το μοτέρ των 90 ίππων δεν προβληματίζεται καθόλου στο να κινήσει σβέλτα το πολύ ελαφρύ Ignis, το οποίο, ακόμη και στην 4κίνητη έκδοσή του, δεν ξεπερνά σε βάρος τα 920 ανακοινώσιμα κιλά. Είναι εύστροφο, ακούγεται εντός της καμπίνας όταν οι στροφές ξεπερνούν το μεσαίο φάσμα λειτουργίας (ευχάριστα ωστόσο), ενώ ο επιλογέας του μακριού σε κλιμάκωση κιβωτίου είναι ελαφρύς και ακριβής κάνοντας τις γρήγορες αλλαγές παιχνιδάκι. Θα θέλαμε βεβαίως να είχε και έκτη ταχύτητα.

Το μοντέλο της Suzuki δεν περιορίζεται φυσικά μόνο στις εντός δρόμου αναζητήσεις σας. Θα βγει με αξιώσεις και στο χώμα με σύμμαχο το μικρό βάρος αλλά και την σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 180 χλστ. Με ένα σετ πιο χωμάτινα ελαστικά θα βγάλει ακόμη περισσότερο το πνεύμα περιπέτειας από μέσα σας με το Hill Descent Control να ελέγχει σωστά την ταχύτητα στις κατηφόρες με μεγάλες κλίσεις και το Hill Hold να κάνει επίσης καλά την δουλειά του στην εκκίνηση στις ανηφόρες. Όπως και να έχει το Ignis θα καλύψει εύκολα και με το παραπάνω τις εκτός δρόμου ανάγκες και ανησυχίες του μέσου οδηγού.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending