Connect with us

Αυτοκίνητο

Mercedes auto

Η C-Class για ολόκληρη την Mercedes-Benz είναι το πρώτο βήμα. Διότι αυτή είναι που φέρνει τα λεφτά στην εταιρεία, με τις πάνω από 400.000 πωλήσεις που πραγματοποιεί κάθε χρόνο.

Η σειρά W205 του μοντέλου είναι μαζί μας από το 2014. Όμως, εν αναμονή σκληρότερου ανταγωνισμού από το Α4 και την επερχόμενη ολοκαίνουργια BMW 3, η Mercedes υπέβαλε πέρσι τη C-Class σε ένα αρκετά προσεγμένο και εκτεταμένο facelift.

Οι εξωτερικές αλλαγές δεν είναι μεγάλες, αλλά εκσυγχρονίζουν την εμφάνιση φέρνοντάς την να μοιάζει περισσότερο στη μεγάλη S-Class. Ανάλογη εκείνης των S και E-Class είναι και η νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική, που υποστηρίζει όλα τα τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Πιο φανερές είναι όμως οι βελτιώσεις στο εσωτερικό, που περιλαμβάνουν το πολυλειτουργικό τιμόνι, και το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων Comand με τη μεγάλη οθόνη 10,25”.

Από μηχανική άποψη, προσφέρονται νέοι, υβριδικοί κινητήρες, όμως η C 180 της δοκιμής μας έχει τον γνωστό 1.6 τούρμπο των 156 ίππων. Η ροπή του των 250 Nm μπορεί να μην εντυπωσιάζει στα χαρτιά, αποδίδεται όμως από τις 1.250 μόλις rpm και σε συνδυασμό με τις 9 σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου 9G-Tronic, επαρκεί για να δώσει στο premium sedan των 1.460 kg πολύ ζωηρές ρεπρίζ εν κινήσει. Με kickdown, για το προσπέρασμα των 80-110 km/h απαιτούνται 4,3” και για εκείνο των 110-140 km/h, μόνο 6,0”.

Από στάση, η C 180 χρειάζεται 8,7” για να φτάσει τα 100 km/h και 29,7” για να καλύψει το πρώτο χιλιόμετρο. Τόσο επιταχύνσεις όσο και οι ρεπρίζ κρίνονται πολύ ανταγωνιστικές, καθώς είναι σαφώς καλύτερες από εκείνες της (διαθέσιμης μέχρι πρόσφατα) BMW 318i και αντίστοιχες εκείνων του Volvo S60 Classic T3 των 152 PS.

Το στοιχείο της C 180 είναι η ήρεμη οδήγηση, όπου το κιβώτιο ανεβάζει γρήγορα σχέσεις για ησυχία και οικονομία. Οι αλλαγές είναι εντελώς ανεπαίσθητες και ο τρόπος που κυλά η Mercedes, είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος. Υπάρχουν στιγμές, όπως π.χ. στις ανηφόρες της εθνικής, όπου νιώθεις τις σχέσεις υπερβολικά μακριές, όμως το 9G-Tronic κάνει πρόθυμα kickdown. Κι αν θέλεις ζωηρότερη απόκριση από το γκάζι και το κιβώτιο, υπάρχουν τα οδηγικά προγράμματα Sport και Sport+, αν και ο κινητήρας δεν ανεβάζει τόσο άνετα κι αθόρυβα στροφές πάνω από τις 4.000.

Για οικονομία βενζίνης υπάρχει και πρόγραμμα Eco. Παρ’ όλα αυτά η μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή ήταν μόνο 8,5 lt/100km – μια πολύ καλή τιμή για την κατηγορία.

 

Εργονομικά, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Τα καθίσματα φαίνονται σκληρά σε πρώτη επαφή, αλλά αποδεικνύονται ξεκούραστα στο ταξίδι. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την ανάρτηση. Η C 180 καταπίνει τα χιλιόμετρα με εξαιρετική άνεση, αλλά δεν δυσανασχετεί και στη γρήγορη οδήγηση. Μπορεί να μην έχει ελαφριά κι ευέλικτη αίσθηση, όμως είναι σταθερή, με ουδέτερη συμπεριφορά, καλή πρόσφυση στις στροφές και πολύ καλά φρένα.

Οι χώροι είναι υπέρ-επαρκείς για 4 ενηλίκους με τις αποσκευές τους και το εσωτερικό ευχάριστο, με premium αέρα και αρκετά προσεγμένη κατασκευή. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στη βασική έκδοση, είναι πολύ καλός στην Avantgarde της δοκιμής κι ακόμη πλουσιότερος στις Exclusive και AMG Line, ενώ διατίθενται και πολλά έξτρα πακέτα – να έχεις, να ξοδεύεις.

Οι τιμές της C 180, που ξεκινούν από τα € 32.235 για το μοντέλο με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, είναι πολύ ανταγωνιστικές για αυτοκίνητο της premium κατηγορίας.

Στο διαταύτα, εξαιρετικό στην κατηγορία.

 

Continue Reading

Lifestyle

FORD MUSTANG MACH-E: Ένα κλασσικό αμερικάνικο… εξιχρονισμένο.

Μία παρουσίαση την FORD για το νέο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο η οποία έγινε σε ένα εξαιρετικό ξενοδοχειακό συγκρότημα στην Αττική, μας έδωσε την ευκαιρία να το δούμε, να το οδηγήσουμε περίπου μία ώρα ο καθένας μας και φυσικά να γράψουμε αυτά που ο καθένας μας έζησε.

Η εσωτερική διακόσμηση του νέου και 100% ηλεκτρικού Mustang Mach-E χαρακτηρίζεται ποιοτική και hi-tech. Μία μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 15.5 ιντσών δεσπόζει κυρίαρχα στην μέση του ταμπλό και εκτός των λειτουργιών της, συνεργάζεται άψογα με το 4ης γενιάς σύστημα πολυμέσων της Ford. Συναντάμε εντυπωσιακούς χώρους που θα φιλοξενήσουν  5 ενήλικες χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό, ενώ το πορτ-παγκαζ διαθέτει χωρητικότητα από 402 λτ. έως και 1.420 λτ. με αναδίπλωση καθισμάτων. Κάτω από το μπροστινό καπό υπάρχει ο Frunk (Front_Trunk) ένας αδιάβροχος χώρος αποθήκευσης 100 λίτρων.

Το νέο Mustang είναι η αρχή της εξηλεκτρισμένης σπορ εποχής της Ford. Διατίθεται τόσο σε πισωκίνητες εκδόσεις, όσο και σε 4κίνητες, με μπαταρίας είτε 75 kWh είτε 98 kWh και ιπποδυνάμεις από 269 έως και 351 ίππους. Πιο αναλυτικά:

  • Mε πίσω κίνηση μπαταρία 75 kWh απόδοσης 269 ίππων με αυτονομία 470 χλμ. τιμή με επιδότηση από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 51.587 ευρώ.
  • Με πίσω κίνηση με μπαταρία 98 kWh 294 ίππων με αυτονομία 610 χλμ. από 62.959 ευρώ.
  • Με κίνηση και στους δύο άξονες με μπαταρία 75 kWh 269 ίππων και αυτονομία 410 ίππων από 63.474 ευρώ.
  • Με κίνηση και στους δύο άξονες με μπαταρία 98 kWh 351 ίππων με αυτονομία 540 χλμ. τιμή από 68.712 ευρώ.

Οδηγώντας το sport ηλεκτρικό SUV

Ένα καλοστημένο και άνετο SUV που διατηρεί το DNA του και μεταμορφώνεται ανάλογα με τις ορέξεις σου. Δοκιμάσαμε την 4κίνητη έκδοση με τους 351 ίππους όπου βυθίζοντας το πεντάλ κολλάς στο κάθισμα και αφήνοντας το, το αυτοκίνητο φρενάρει και μαζεύει ενέργεια. Τα 2.100 κιλά πραγματικά δεν φαίνονται καθώς το τιμόνι ακούει άψογα και το σύνολο στρίβει πολύ καλύτερα από όσο περιμένει κανείς. Με 3 προγράμματα παραμετροποίησης της οδήγησης έχει πάντα αυτό που θες, αλλά και τον ανάλογο τεχνητό ήχο που δεν είναι καθόλου άσχημος. Πάτημα γερό, αναρτήσεις τόσο σφικτές όσο χρειάζεται, ενώ το πίσω μέρος είναι πρόθυμο να γράψει την δική του γραμμή εάν ο οδηγός έχει όρεξη.

8 δυνατά σημεία του νέου Ford Mustang Mach-E

  • Αντί για κλειδί χρησιμοποιείς το κινητό σου ή πληκτρολογείς το pin σου στην κολόνα του οδηγού και ξεκλειδώνει.
  • Μεγάλη αυτονομία μέσα στον αστικό κύκλο.
  • Το κόστος Service είναι 98 ευρώ ανά 2 χρόνια.
  • Τα B&O ηχεία είναι από την βασική έκδοση και το ηχοσύστημα έχει εξαιρετικό ήχο.
  • Με την εφαρμογή Ford Pass μπορείς να κάνεις τα πάντα στο αυτοκίνητο, αλλά και να κανονίσεις πού θα το φορτίσεις, πόσο και τί θα πληρώσεις.
  • Η κατανάλωση ρεύματος με ανοικτό τον κλιματισμό είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
  • Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ.
  • Πανέμορφο από όπου και όπως το δείς.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

SKODA OCTAVIA GRAND COUPE 1.5 TSI EVO : Για κάθε ελληνική οικογένεια

Best seller στην κατηγορία της και ένα από τα πλέον αγαπημένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς, η νέα Skoda Octavia έχει μόνο πλεονεκτήματα, σε ιδιαίτερα προσιτό κόστος.

Με μήκος 4,689 μέτρα η νέα Skoda Octavia είναι ένα μεγάλο αλλά ιδιαίτερα κομψό αυτοκίνητο, το οποίο με κόστος ενός τυπικού μικρού – μεσαίου μοντέλου, προσφέρει χώρους, εξοπλισμό και επιδόσεις της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.

Στην εξίσωση και η υψηλή ποιότητα

Στο εσωτερικό είναι προφανές το ποιοτικό και αισθητικό άλμα που έχει συντελεστεί. Η όλη εικόνα, με την αφαιρετική διάθεση στη χρήση διακοπτών, την κομψή ροή των γραμμών, τα μαλακά πλαστικά, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος multimedia με διαγώνιο 10”, δημιουργούν ένα  χαλαρωτικό περιβάλλον. Οι χώροι, με δεδομένες τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, είναι εντυπωσιακά μεγάλοι. Πέντε  ενήλικες θα μπορέσουν να βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 600 λίτρα αποσκευών με κιτ επισκευής ελαστικού, ή περίπου 50 λιγότερα με ρεζέρβα πλήρους μεγέθους. 

Στο χώρο των επιβατών η θήκη για ομπρέλα τόσο στην πόρτα του οδηγού όσο και σε αυτή του συνοδηγού δίνουν τον τόνο των πραγματικά έξυπνων λύσεων ευκολίας και πρακτικότητας, υπό τον γενικό τίτλο Simply Clever. Το αυτοκίνητο διαθέτει μια εξαιρετικά ενδοτική ανάρτηση, η οποία ωστόσο δεν αφήνει το αμάξωμα να παίρνει έντονες κλίσεις. Το όριο της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό, οι αντιδράσεις απόλυτα ισορροπημένες και το ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι σύμμαχος στο σβέλτο ρυθμό.

Οικονομία σε κάθε επίπεδο

Ο εντυπωσιακά χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής 0,24 του αμαξώματος Grand Coupe -που είναι πεντάθυρο παρότι μοιάζει τριών όγκων-  εξασφαλίζει ιδιαίτερα ήσυχο ταξίδι και συμβάλλει και στην πολύ χαμηλή κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια δοκιμής της Skoda Octavia για περισσότερα από 900 χιλιόμετρα, είδαμε κατά περίπτωση τιμές κατανάλωσης από 8,5 έως και 5,8 λίτρα. Στον αστικό ιστό η μέση κατανάλωση ήταν 6,2 λίτρα/100 χλμ. Εξαιρετικά χαμηλή για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο αυτής της ισχύος και αυτού του μεγέθους.

Ο κινητήρας βενζίνης TSi των 1.5 λίτρων με το χαρακτηρισμό EVO είναι ένα πραγματικά πολύ προηγμένο σύνολο. Οι 150 ίπποι είναι εκεί και επιτρέπουν στο αμάξωμα των 1.310 κιλών να κινείται με μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 8.2 δλ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα καλό σε αίσθηση και λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο 6  σχέσεων. Και  προγράμματα οδήγησης Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual.

Ο οικογενειακός χαρακτήρας της νέας Skoda Octavia δεν θα ήταν ολοκληρωμένος αν δεν εξασφάλιζε υψηλό επίπεδο παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Το κάνει λοιπόν και αυτό με εμφατικό τρόπο, καθώς κατάφερε να αποσπάσει την κορυφαία αξιολόγηση των πέντε αστέρων από τον ευρωπαϊκό φορέα Euro NCAP.

Ασυναγώνιστη πρόταση

Για να μην αφήσει την παραμικρή διάθεση σύγκρισης στην κατηγορία, η Skoda Octavia δίνει τη χαριστική βολή στον ανταγωνισμό με την τιμή της. Η πληρέστατη, ταχύτατη και εξαιρετικά οικονομική έκδοση της δοκιμής κοστίζει 23.800 ευρώ, ενώ η λιγότερο εξοπλισμένη εκδοχή Ambition, μόλις 21.800 ευρώ. Τέλος υπάρχει και η βασική εκδοχή με τον κινητήρα βενζίνης του λίτρου, ισχύος 110 ίππων, η οποία τιμάται 19.500 ευρώ.

Continue Reading

Lifestyle

Opel Grandland X 1.2 8A/T : “Πλήρες και προσιτό”

Το κορυφαίο SUV της Opel είναι ένα πολυτάλαντο αυτοκίνητο, το οποίο διατίθεται σε πολύ λογικό -συγκριτικά με το μέγεθος και τον εξοπλισμό του- κόστος.

Βλέποντας το Grandland X δεν μπορείς παρά να διαπιστώσεις ότι οι σχεδιαστές  του Ρισελχάιμ θέλησαν να δημιουργήσουν κάτι σύγχρονο μεν, αλλά εύπεπτο και λειτουργικό. Κάτι δηλαδή που θα είναι εύκολα αποδεκτό τόσο όσο και αισθητικά όσο και πρακτικά.

Τα κατάφεραν υπό όποια γωνία και αν κοιτάξεις το αυτοκίνητο. Εξωτερικά, το μήκος των περίπου 4,5 μέτρων δεν γίνεται προσπάθεια να κρυφτεί, ενώ συνολικά η αίσθηση που αφήνει το Grandland X, υιοθετώντας δυναμικές αλλά και ήπιες σχεδιαστικές φόρμες, είναι αυτή ενός επιβλητικού SUV. Οι ζάντες ελαφρού κράματος με διάμετρο 18 ιντσών -17 στην βασική έκκδοση- συμβάλλουν περαιτέρω σε αυτή την αίσθηση, πέραν του γεγονότος ότι τα φαρδιά ελαστικά 225/55 εξασφαλίζουν μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης.

Εσωτερικά τίποτα δεν θα κάνει οδηγό και επιβάτες να μείνουν με ανοιχτό στο στόμα αλλά και τίποτα δεν θα φανεί περίεργο. Μεγάλα όργανα και οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 8 ιντσών, πολύ καλά και μαλακά πλαστικά όπου χρειάζεται με το κερασάκι του πλήρους εξοπλισμού, συνθέτουν ένα περιβάλλον ιδιαίτερα φιλόξενο.

Με τις διαστάσεις του Grandland X το εσωτερικό δεν θα μπορούσε παρά να είναι και ευρύχωρο, δηλαδή άνετο για πέντε ενήλικες και με όγκο 514 λίτρα για τις αποσκευές τους. Το πλάτος είναι επαρκές, το ύψος επίσης, ενώ ο θόρυβος από τον κινητήρα και τον αέρα περιορισμένος. Όλα δηλαδή, συνηγορούν να ξεκινήσει το μεγάλο ταξίδι.

Ένας κινητήρας 1.2 λίτρων σε ένα αμάξωμα 4,5 μέτρων μήκους και βάρους περίπου 1.400 κιλών δεν δίνει το στίγμα δυναμικών επιδόσεων σε πρώτη ανάγνωση. Ωστόσο η γνωστή τρικύλινδρη μονάδα βενζίνης των 1.199 κ.εκ. αποδίδει 130 ίππους αλλά και 230 Nm ροπή από τις 1.750 σ.α.λ. μόλις. Σε επίπεδο αριθμών έχει ότι χρειάζεται για να κινήσει άνετα το μεγάλο SUV της Opel. Στην προκειμένη περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής έχει και την αρωγή του κλασικού αυτόματου (με μετατροπέα ροπής) κιβωτίου των 8 σχέσεων, το οποίο είναι λειτουργικά εξαιρετικό και με τις πολλές σχέσεις του υποβοηθά το μικρό μοτέρ να μην μένει ποτέ εκτός ιδανικού εύρους λειτουργίας. 

Τα νούμερα οριοθετούν τη μέγιστη ταχύτητα στα 198 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 10,4 δλ. Αν δεν πιέσεις σημαντικά το Grandland X σε κάποια ορεινή διαδρομή, δεν θα ζητήσεις μάλλον ποτέ περισσότερη ισχύ, ούτε και καλύτερη τιμή κατανάλωσης, η οποία στα χέρια μας κυμάνθηκε μεταξύ 7 και 8 λίτρων/ 100 χλμ., με πολύ οικονομική και κανονική οδήγηση αντίστοιχα.

Όντας μαλακό σε ρυθμίσεις αλλά όχι χαλαρό, το Grandland X είναι ένα από τα πλέον χαλαρωτικά στο ταξίδι SUV, χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο. 

Σε απαιτητικές επαρχιακές διαδρομές αποδεικνύεται εξαιρετικό όσο δεν πιέζεται, χωρίς να κουράζει με μεγάλες κλίσεις. Η  ρύθμιση των αναρτήσεων από την Opel είναι αυτή που θεωρούμε πρέπουσα για ένα SUV, καθώς οι μεγάλες διαδρομές δεν έχουν νόημα, αν δεν προσθέτουν και άνεση, πέραν από τη δυνατότητα κίνησης εκτός ασφάλτου. Στην περίπτωση που θέλει κάποιος σπορ συμπεριφορά στην άσφαλτο, υπάρχουν πολλές άλλες προτάσεις από τη γκάμα των συμβατικών πεντάθυρων hatchback, με χαμηλότερο μάλιστα κόστος.

Παρότι στην Opel δόθηκε ένα σχεδόν έτοιμο “πακέτο” από μηχανολογική άποψη, τελικά έβγαλε στην αγορά το SUV που αυτή ήθελε. Κοντολογίς ένα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, χωρίς αισθητικές και σχεδιαστικές ακροβασίες, άνετο, ασφαλές, με πολλές οικογενειακές αρετές και τη γνωστή γερμανική στιβαρότητα των γραμμών και των υλικών να το συνοδεύει.

Στην πραγματικά πολύ ικανοποιητικά εξοπλισμένη έκδοση Business Edition και με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, το Grandland X κερδίζει ένα ακόμα στοίχημα, αυτό της τιμής. Με 26.300 ευρώ έχετε ένα πλήρες αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να συμπληρωθεί με πλήθος συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, με σχετικά χαμηλό κόστος, ή να εξατομικευθεί με διχρωμίες και λοιπές αισθητικές και εξοπλιστικές προσθήκες. Ταυτόχρονα, το πρόγραμμα !more Opel προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα ωφέλη σε στοιχεία εξοπλισμού. 

Continue Reading

Trending