Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Έρευνα στα «ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ»

Παρά τις προκλήσεις που σημειώνονται στο επιχειρηματικό περιβάλλον, από το 2014 η αγορά καλλυντικών ακολουθεί ανοδική πορεία, με αποτέλεσμα την αύξηση της αξίας της την διετία 2016 -2017. Σε σχέση με τα κανάλια διανομής της αγοράς, το μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό αύξησης παρουσιάζει το κανάλι των φαρμακείων, το οποίο τα τελευταία έτη αποκτά σταδιακά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο.

 

Ο κλάδος των καλλυντικών στην Ελλάδα περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων (παραγωγικών, εισαγωγικών), η πλειοψηφία των οποίων ασχολείται με περισσότερες από μία κατηγορίες προϊόντων. Επιπλέον πολλές επιχειρήσεις, δραστηριοποιούνται παράλληλα και σε άλλους κλάδους, όπως των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων, των χημικών, των απορρυπαντικών κλπ. Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι έντονος, λόγω του πλήθους των επιχειρήσεων και της υπερπροσφοράς προϊόντων και εμπορικών σημάτων κυρίως στο κανάλι της ευρείας διανομής (supermarket και τμήματα self service καταστημάτων καλλυντικών). Η πλειονότητα των επιχειρήσεων δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο κανάλι, λόγω της εύκολης πρόσβασης, της προσιτής τιμής των προϊόντων, αλλά και της δυνατότητας επιλογής μεταξύ πολλών εμπορικών σημάτων.

 

Οι τιμές πώλησης των προϊόντων και το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών αποτελούν τους βασικούς παράγοντες, που άλλες φορές επηρεάζουν άμεσα τη ζήτηση των εξεταζόμενων προϊόντων και άλλες φορές την κατευθύνουν σε πιο οικονομικά προϊόντα.

 

Βάσει της τελευταίας έκδοσης της Κλαδικής Μελέτης που εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, η συνολική εγχώρια παραγωγή καλλυντικών (σε τιμές χονδρικής) παρουσίασε φθίνουσα πορεία την περίοδο 2007-2013, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής       -2,5%. Από το 2014 σημειώνεται ανάκαμψη. Το 2016 η εγχώρια παραγωγή εκτιμάται ότι εμφάνισε σημαντική αύξηση (+8,5%), ενώ ανοδική είναι η τάση και για το 2017 (+5,9%) γεγονός που οφείλεται και στην ενισχυμένη εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεων του κλάδου. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην παραγωγή εκτιμάται ότι καταλαμβάνουν τα προϊόντα περιποίησης δέρματος, αποσπώντας το 44,5% το 2016.

Η Σταματίνα Παντελαίου, Director Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, σημειώνει σχετικά με τις εξελίξεις του κλάδου: Η εγχώρια αγορά καλλυντικών την περίοδο 2010-2013, εξαιτίας της μειωμένης καταναλωτικής ζήτησης, παρουσίασε πτωτική πορεία με μέση ετήσια μείωση -7,7%. Ωστόσο από το 2014 η αξία της αγοράς είναι ανοδική, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 4,5% το 2016, ενώ αύξηση εκτιμάται και το 2017 (+3%). Άνοδο παρουσίασαν και οι συνολικές εξαγωγές την περίοδο 2012-2017, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,3%.

 

Αναφορικά με τη διάρθρωση της αγοράς καλλυντικών τα προϊόντα περιποίησης δέρματος αποτελούν διαχρονικά την κυριότερη κατηγορία καλλυντικών. Το 2016 εκτιμάται ότι κάλυψαν το 54,3% της συνολικής αξίας πωλήσεων, ενώ ακολούθησαν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με ποσοστό 29,3%. Σημαντική είναι η άνοδος που παρουσιάζει και η κατηγορία μακιγιάζ την τελευταία τετραετία, κυρίως λόγω της αύξησης των εισαγόμενων προϊόντων.

Σύμφωνα με τη Σταματίνα Παντελαίου, το 2016 το κανάλι της ευρείας διανομής εκτιμάται ότι κάλυψε το 47,6% της αγοράς και ακολούθησε το κανάλι των φαρμακείων με ποσοστό 21,3%. Η αξία της αγοράς καλλυντικών που διατίθενται από φαρμακεία κινείται ανοδικά την τελευταία πενταετία, ενισχύοντας το μερίδιο των φαρμακείων στην αγορά καλλυντικών. Πολλοί καταναλωτές φαίνεται ότι προτιμούν το συγκεκριμένο κανάλι διανομής κυρίως λόγω της εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται μεταξύ καταναλωτή και φαρμακοποιού.

Από την άλλη, οι φαρμακοποιοί έχουν εστιάσει στην προώθηση καλλυντικών προϊόντων (κυρίως δερμοκαλλυντικών) μέσω των φαρμακείων τους, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τις αλλεπάλληλες μειώσεις που έχουν υποστεί οι τιμές των φαρμακευτικών σκευασμάτων τα τελευταία χρόνια. Καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων καλλυντικών στο εν λόγω κανάλι έπαιξαν τα e-shops των φαρμακείων που τα τελευταία έτη προσελκύουν όλο και περισσότερους αγοραστές, λόγω της ευκολίας πραγματοποίησης αγορών, της δυνατότητας  σύγκρισης τιμών αλλά και των σημαντικών προσφορών και εκπτώσεων.

 

Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού ο οποίος συνετάχθη με βάση αντιπροσωπευτικό δείγμα 28 επιχειρήσεων καλλυντικών (παραγωγικές & εισαγωγικές) με διαθέσιμα  οικονομικά στοιχεία για τα έτη 2015 και 2016 προκύπτουν τα εξής:

Το σύνολο του ενεργητικού των εταιρειών σημείωσε αύξηση (7,3%) το 2016/15, ενώ αυξημένα εμφανίζονται (9,2%) και τα συνολικά ίδια κεφάλαια. Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν και  οι συνολικές πωλήσεις (κατά 12%) γεγονός που οδήγησε στην βελτίωση και των  μικτών κερδών (13,7%) την ίδια περίοδο. Τόσο τα κέρδη EBITDA όσο και το τελικό (καθαρό) αποτέλεσμα του συγκεκριμένου δείγματος εταιρειών εμφάνισαν αξιοσημείωτη αύξηση. Από τις 28 εταιρείες του δείγματος, 23 ήταν κερδοφόρες το 2016 έναντι 22 το 2015.

Βάσει των ισχυουσών συνθήκων της οικονομίας και των τάσεων της αγοράς (οικονομετρικό μοντέλο), για την περίοδο 2018-2020 προβλέπεται περαιτέρω αύξηση της εγχώριας αγοράς των καλλυντικών, με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,4%. Το μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό αύξησης παρουσιάζει το κανάλι των φαρμακείων. Θετικές διαφαίνονται και οι προοπτικές για το διαδικτυακό εμπόριο (e – commerce) λόγω της αύξησης τόσο του αριθμού χρηστών – αγοραστών μέσω διαδικτύου όσο και του αριθμού των e-shop των εταιρειών του κλάδου ειδικά σε γνωστά brand names καλλυντικών.

 

H ICAP Group – με 1.100 εργαζομένους – είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με ισχυρή παρουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance το 2007, έχει αναπτυχθεί ραγδαία και σήμερα παρέχει μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 κατηγορίες:

Credit Risk Services, Marketing & Sales Solutions, Management Consulting και People & Employment Solutions.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.icap.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Πρόσθετοι κανόνες ασφαλείας για τις επιχειρήσεις, στα πλαίσια αντιμετώπισης της πανδημίας.

  • Παραθέτουμε το κυρίως κείμενο από την πολύ σημαντική απόφαση για τα μέτρα προστασίας που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις το προσεχές διάστημα.
  • Στην προκειμένη περίπτωση, με τον όρο “προσεχές διάστημα” αναφερόμαστε τουλάχιστον έως τις 31 Αυγούστου, όπως προβλέπει και η συγκεκριμένη υπ. Αριθμ. ΔΙα/ΓΠ.οικ. 48976 (ΦΕΚ Β’ 3165/31.07.2020).
  • Η διάταξη φέρει τίτλο “Κανόνες τήρησης αποστάσεων και άλλα μέτρα προστασίας σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19“.
  • Κρίνουμε σκόπιμο να κάνουμε ιδιαίτερη μνεία στα άρθρα 24 έως 27, όπου και παρατίθενται οι ελεγκτικές διαδικασίες και όλο το εκείνο πλαίσιο πιστοποίησης παραβάσεων και επιβολής προστίμων.
  • Εξαιτίας και των τελευταίων εξελίξεων, με την εμφάνιση μεγαλύτερης διασποράς του ιού, αναμένουμε να δούμε κατά πόσο θα προκύψουν και νέα δεδομένα.

Το πλήρες κείμενο -συμπεριλαμβανομένου του παραρτήματος με τα βασικά άρθρα της διάταξης- μπορείτε να διαβάσετε στο tsenos.gr

Προλόγισε και σχολίασε ο Παναγιώτης Τσένος, φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Μεταρρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα για να πετύχει το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η Ελλάδα πετυχαίνει  τους στόχους της και οι αγορές   άρχισαν «να λειτουργούν» με μεγαλύτερη επιείκεια. Απαιτείται στρατηγική και οριοθέτηση δράσεων. Η νόσος Covid-19 έφερε πολλές ανατροπές και μεγάλες οικονομικές απώλειες. 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε την εξάμηνη παράταση του πλαισίου ενισχυμένης εποπτείας στην Ελλάδα, όπως προβλέπεται στον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 472/2013 (μέρος του αποκαλούμενου «two-pack»).

Η ελληνική οικονομία αναμένεται να δεχθεί μεγάλη ώθηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, τονίζει ο επικεφαλής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Γιάννης Στουρνάρας, σε συνέντευξή του στο Bloomberg.

Όπως ανέφερε ο κ. Στουρνάρας, η Ελλάδα αναμένεται να λάβει 32 δισ. ευρώ από τη δράση Next  Generation, πάνω από 17% του ΑΕΠ. Οι αρχικές εκτιμήσεις της κεντρικής τράπεζας κάνουν λόγο για μέση άνοδο του ΑΕΠ κατά 2% την περίοδο 2021-2026.

Η μεγάλη πρόκληση είναι οι μεταρρυθμίσεις, ώστε η Ελλάδα να απορροφήσει τα κεφάλαια με τον σωστό τρόπο, να έχουν τη μέγιστη δυνατή επίπτωση στην ανάπτυξη. Δεν αρκεί να ξοδέψουμε αυτά τα χρήματα. Πρέπει οι επενδύσεις να συνοδευτούν από δομικές μεταρρυθμίσεις.

Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης, που θα καταρτιστεί για να υποβληθεί και να εγκριθεί από την ΕΕ, τα οικοσυστήματα του εμπορίου, της βιομηχανίας, της μεταποίησης, των μεταφορών – logistics  και των ναυτιλιακών υπηρεσιών μπορούν, με τη σωστή υποστήριξη, να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές. Η άμεση υιοθέτηση νέων, πράσινων και ψηφιακών τεχνολογιών, μπορούν να οδηγήσουν την αλυσίδα εφοδιασμού και των εξαγωγών της χώρας μας σε πιο ανθεκτικές δομές και μεθόδους εγχώριας παραγωγής.

Ο δρόμος είναι μακρύς και επίπονος. Οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες αναμένουν με αγωνία την ρύθμιση των σχέσεων με τις τράπεζες, που για μια ακόμη φορά παραμένουν στο απυρόβλητο.

Στοχεύοντας στην ενίσχυση της επιβραδυνόμενης ανάπτυξης της οικονομίας της ΕΕ και στην προώθηση αναπτυξιακών πολιτικών, οι ευρωβουλευτές ζήτησαν από την ΕΚΤ να διατηρήσει τόσο τις κατάλληλες συνθήκες ρευστότητας όσο και ένα βαθμό νομισματικής διευκόλυνσης.

Ωστόσο, η βιώσιμη ανάπτυξη δε μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της νομισματικής πολιτικής, συνεπώς τα κράτη μέλη θα πρέπει να υιοθετήσουν κατάλληλες δημοσιονομικές πολιτικές και να εφαρμόσουν οικονομικές μεταρρυθμίσεις. Επιπροσθέτως, τα μέλη του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου  τονίζουν τον πιθανό αρνητικό αντίκτυπο που μπορεί να έχουν τα πολύ χαμηλά ή αρνητικά επιτόκια στα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά συστήματα, παρά τα πιθανά οφέλη για την απασχόληση και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Για αυτές ειδικά, ζητούν την βελτίωση της πρόσβασής του σε χρηματοπιστωτικούς πόρους.

Το ψήφισμα με τις προτεραιότητες του Κοινοβουλίου για τις μελλοντικές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), εγκρίθηκε με 452 ψήφους υπέρ, 142 κατά και 33 αποχές σε συνέχεια της συζήτησης  στην ολομέλεια, με την πρόεδρο της ΕΚΤ Christine Lagarde.

Το Κοινοβούλιο καλεί την Ευρωπαϊκή  Κεντρική Τράπεζα  να εφαρμόσει καλύτερα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και σχετικές με τη βέλτιστη διακυβέρνηση αρχές στις πολιτικές της, καθώς και να επανασχεδιάσει το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων του επιχειρηματικού τομέα (CSPP) για την καλύτερη στήριξη περιβαλλοντικά βιώσιμων πρωτοβουλιών. Οι ευρωβουλευτές καταδικάζουν το γεγονός ότι η έκδοση «πράσινων» ομολόγων αντιστοιχεί μόλις στο 1% της συνολικής διάθεσης ομολόγων σε ευρώ, ενώ οι περισσότερες (62,1%) αγορές ομολόγων από την ΕΚΤ αφορούν τομείς που ευθύνονται για το 58,5% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ευρωζώνη.

Η ΕΚΤ να εντείνει τις προσπάθειές της για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, της φοροδιαφυγής και άλλων μορφών οικονομικού εγκλήματος, μέσω της σύστασης ενός συστήματος για την καλύτερη παρακολούθηση των μεγάλων συναλλαγών.

Οι απαιτήσεις και οι ανάγκες των κρατών-μελών έχουν αυξηθεί. Απαιτείται άμεση ανταπόκριση από την ΕΚΤ. Οι λαοί δεν θα δείξουν  άλλη ανοχή.

Η ευημερία των αριθμών είναι σε αναντιστοιχία με την ποιότητα ζωής των πολιτών. Η Ελλάδα οφείλει να διεκδικήσει και να πετύχει τους στόχους της.

 

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η «διπλωματία των συμβιβασμών» έφερε αποτέλεσμα στις Βρυξέλλες

Η Σύνοδος Κορυφής, μετά από πέντε ημέρες, έντονων διαβουλεύσεων και συμβιβασμών κατέληξε σε συμφωνία. Οι ηγέτες των κρατών-μελών της ΕΕ δηλώνουν ικανοποιημένοι και αισιοδοξούν για την επόμενη ημέρα..

Η αίσθηση του ευρωπαίου πολίτη είναι διαφορετική. Θεωρεί ότι «τραυματίστηκε» το προφίλ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ότι το  μέλλον της Ευρώπης θα περάσει κρίση. 

Τρία μέτωπα στο εσωτερικό της Ένωσης, απαιτούσαν, πίεζαν και απειλούσαν. Οι χώρες του Νότου, οι χώρες του Βορρά και οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης-χώρες του Βίσεγκραντ. Η εικόνα της αναμονής και των απανωτών συσκέψεων μόνο καλό δεν έκανε. 

Η «διπλωματία των συμβιβασμών» έφερε αποτέλεσμα και η Γερμανία με έξυπνες κινήσεις και στρατηγική απέδειξε για μια ακόμη φορά ότι είναι η πρωταγωνίστρια. 

Ο Γάλλος πρόεδρος κ. Μακρόν ήταν ο ισχυρός πόλος της άλλης πλευράς. 

Λύση τελικά βρέθηκε και το καλό είναι ότι η χώρα μας θα εισπράξει ένα πάρα πολύ μεγάλο ποσό κοντά στα 71 δις, με αυστηρή επιτήρηση και προϋποθέσεις.  

Η Ελλάδα καλείται να προχωρήσει σε ταχύτατες μεταρρυθμίσεις που θα δώσουν ώθηση ανάπτυξης και θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών. 

Η Κομισιόν και τα κράτη-μέλη θα αποφασίζουν για την έγκριση της τήρησης  του προγράμματος των μεταρρυθμίσεων που θα υποβάλουμε τον Οκτώβριο, ώστε να μπορέσουμε να λάβουμε τις επιχορηγήσεις. Εάν όχι, τότε οι αποδεσμεύσεις των κονδυλίων θα παγώνουν.

Η ΕΕ θα παρακολουθεί τη σωστή απορρόφηση του ΕΣΠΑ  και αν τα χρήματα που απορροφούνται, πηγαίνουν σε έργα που έχουν εξαγγελθεί. Θα τρέχει επίσης και το Ευρωπαϊκό εξάμηνο.

Η Ελλάδα θα εισπράξει τα παρακάτω ποσά: 

  1. 19,5 δισεκατομμύρια για επιχορηγήσεις, από τις οποίες όμως τα 13,65 δισεκατομμύρια είναι εμπροσθοβαρή(το 70% δηλαδή) για την περίοδο 2021-2022. Το υπόλοιπο 30% διατίθεται μέχρι το τέλος του 2023.
  2. Δάνεια 13,2 δισεκατομμυρίωνγια τα οποία, όπως και για τις επιχορηγήσεις, η πατρίδα μας πρέπει να υποβάλει συγκεκριμένο σχέδιο και θα απορροφηθούν σύμφωνα με τους κανόνες και στους τομείς που θα καταρτίσει η Κομισιόν.
  3. Κονδύλια ΕΣΠΑ ύψους 38 δισεκατομμυρίων.Το ΕΣΠΑ έχει τους δικούς του κανόνες εκταμίευσης, που συνεχίζουν να υπάρχουν. Ένα από τα μεγάλα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας είναι η αδυναμία της απορρόφησης  των κονδυλίων αυτών, κάτι που σημειώνεται σε όλες τις εκθέσεις των θεσμών από το 2010 μέχρι σήμερα. Για την κυβέρνηση θα είναι μεγάλη πρόκληση να μπορέσει να αυξήσει το ποσοστό απορρόφησης Εάν τα κονδύλια δεν απορροφηθούν στο χρονικό διάστημα που  ορίζεται, επιστρέφουν στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό. 

Οι όροι και η εποπτεία για το Ταμείο Ανάκαμψης, που πλέον λέγεται Recovery  and  Resilience  Fund  (RRF), αναμένονται τον Σεπτέμβριο. Η Κομισιόν θα προτείνει  τις υποχρεώσεις του RRF και  θα συζητηθεί η περαιτέρω διαπραγμάτευση για τον κανόνα «emergency  break», που έγινε αποδεκτός από όλους τους ηγέτες της ΕΕ. Οι χώρες του Βορρά, με πρώτη την Ολλανδία  επέβαλαν τον κανόνα, με την σιωπηλή στήριξη της Γερμανίας. 

Η ΕΕ καλείται άμεσα να συγκεκριμενοποιήσει τους τομείς στους οποίους θα διοχετευθούν τα χρήματα, που και πάλι θέλει την έγκριση του Ευρωπαϊκού  Συμβουλίου.

Η ελληνική κυβέρνηση έχει μπροστά της ένα πιεστικό διάστημα και οφείλει να ανταποκριθεί με επιτυχία. 

 

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

 

Continue Reading

Trending