Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Έρευνα στα «ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ»

Παρά τις προκλήσεις που σημειώνονται στο επιχειρηματικό περιβάλλον, από το 2014 η αγορά καλλυντικών ακολουθεί ανοδική πορεία, με αποτέλεσμα την αύξηση της αξίας της την διετία 2016 -2017. Σε σχέση με τα κανάλια διανομής της αγοράς, το μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό αύξησης παρουσιάζει το κανάλι των φαρμακείων, το οποίο τα τελευταία έτη αποκτά σταδιακά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο.

 

Ο κλάδος των καλλυντικών στην Ελλάδα περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων (παραγωγικών, εισαγωγικών), η πλειοψηφία των οποίων ασχολείται με περισσότερες από μία κατηγορίες προϊόντων. Επιπλέον πολλές επιχειρήσεις, δραστηριοποιούνται παράλληλα και σε άλλους κλάδους, όπως των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων, των χημικών, των απορρυπαντικών κλπ. Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι έντονος, λόγω του πλήθους των επιχειρήσεων και της υπερπροσφοράς προϊόντων και εμπορικών σημάτων κυρίως στο κανάλι της ευρείας διανομής (supermarket και τμήματα self service καταστημάτων καλλυντικών). Η πλειονότητα των επιχειρήσεων δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο κανάλι, λόγω της εύκολης πρόσβασης, της προσιτής τιμής των προϊόντων, αλλά και της δυνατότητας επιλογής μεταξύ πολλών εμπορικών σημάτων.

 

Οι τιμές πώλησης των προϊόντων και το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών αποτελούν τους βασικούς παράγοντες, που άλλες φορές επηρεάζουν άμεσα τη ζήτηση των εξεταζόμενων προϊόντων και άλλες φορές την κατευθύνουν σε πιο οικονομικά προϊόντα.

 

Βάσει της τελευταίας έκδοσης της Κλαδικής Μελέτης που εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, η συνολική εγχώρια παραγωγή καλλυντικών (σε τιμές χονδρικής) παρουσίασε φθίνουσα πορεία την περίοδο 2007-2013, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής       -2,5%. Από το 2014 σημειώνεται ανάκαμψη. Το 2016 η εγχώρια παραγωγή εκτιμάται ότι εμφάνισε σημαντική αύξηση (+8,5%), ενώ ανοδική είναι η τάση και για το 2017 (+5,9%) γεγονός που οφείλεται και στην ενισχυμένη εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεων του κλάδου. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην παραγωγή εκτιμάται ότι καταλαμβάνουν τα προϊόντα περιποίησης δέρματος, αποσπώντας το 44,5% το 2016.

Η Σταματίνα Παντελαίου, Director Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, σημειώνει σχετικά με τις εξελίξεις του κλάδου: Η εγχώρια αγορά καλλυντικών την περίοδο 2010-2013, εξαιτίας της μειωμένης καταναλωτικής ζήτησης, παρουσίασε πτωτική πορεία με μέση ετήσια μείωση -7,7%. Ωστόσο από το 2014 η αξία της αγοράς είναι ανοδική, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 4,5% το 2016, ενώ αύξηση εκτιμάται και το 2017 (+3%). Άνοδο παρουσίασαν και οι συνολικές εξαγωγές την περίοδο 2012-2017, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,3%.

 

Αναφορικά με τη διάρθρωση της αγοράς καλλυντικών τα προϊόντα περιποίησης δέρματος αποτελούν διαχρονικά την κυριότερη κατηγορία καλλυντικών. Το 2016 εκτιμάται ότι κάλυψαν το 54,3% της συνολικής αξίας πωλήσεων, ενώ ακολούθησαν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με ποσοστό 29,3%. Σημαντική είναι η άνοδος που παρουσιάζει και η κατηγορία μακιγιάζ την τελευταία τετραετία, κυρίως λόγω της αύξησης των εισαγόμενων προϊόντων.

Σύμφωνα με τη Σταματίνα Παντελαίου, το 2016 το κανάλι της ευρείας διανομής εκτιμάται ότι κάλυψε το 47,6% της αγοράς και ακολούθησε το κανάλι των φαρμακείων με ποσοστό 21,3%. Η αξία της αγοράς καλλυντικών που διατίθενται από φαρμακεία κινείται ανοδικά την τελευταία πενταετία, ενισχύοντας το μερίδιο των φαρμακείων στην αγορά καλλυντικών. Πολλοί καταναλωτές φαίνεται ότι προτιμούν το συγκεκριμένο κανάλι διανομής κυρίως λόγω της εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται μεταξύ καταναλωτή και φαρμακοποιού.

Από την άλλη, οι φαρμακοποιοί έχουν εστιάσει στην προώθηση καλλυντικών προϊόντων (κυρίως δερμοκαλλυντικών) μέσω των φαρμακείων τους, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τις αλλεπάλληλες μειώσεις που έχουν υποστεί οι τιμές των φαρμακευτικών σκευασμάτων τα τελευταία χρόνια. Καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων καλλυντικών στο εν λόγω κανάλι έπαιξαν τα e-shops των φαρμακείων που τα τελευταία έτη προσελκύουν όλο και περισσότερους αγοραστές, λόγω της ευκολίας πραγματοποίησης αγορών, της δυνατότητας  σύγκρισης τιμών αλλά και των σημαντικών προσφορών και εκπτώσεων.

 

Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού ο οποίος συνετάχθη με βάση αντιπροσωπευτικό δείγμα 28 επιχειρήσεων καλλυντικών (παραγωγικές & εισαγωγικές) με διαθέσιμα  οικονομικά στοιχεία για τα έτη 2015 και 2016 προκύπτουν τα εξής:

Το σύνολο του ενεργητικού των εταιρειών σημείωσε αύξηση (7,3%) το 2016/15, ενώ αυξημένα εμφανίζονται (9,2%) και τα συνολικά ίδια κεφάλαια. Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν και  οι συνολικές πωλήσεις (κατά 12%) γεγονός που οδήγησε στην βελτίωση και των  μικτών κερδών (13,7%) την ίδια περίοδο. Τόσο τα κέρδη EBITDA όσο και το τελικό (καθαρό) αποτέλεσμα του συγκεκριμένου δείγματος εταιρειών εμφάνισαν αξιοσημείωτη αύξηση. Από τις 28 εταιρείες του δείγματος, 23 ήταν κερδοφόρες το 2016 έναντι 22 το 2015.

Βάσει των ισχυουσών συνθήκων της οικονομίας και των τάσεων της αγοράς (οικονομετρικό μοντέλο), για την περίοδο 2018-2020 προβλέπεται περαιτέρω αύξηση της εγχώριας αγοράς των καλλυντικών, με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,4%. Το μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό αύξησης παρουσιάζει το κανάλι των φαρμακείων. Θετικές διαφαίνονται και οι προοπτικές για το διαδικτυακό εμπόριο (e – commerce) λόγω της αύξησης τόσο του αριθμού χρηστών – αγοραστών μέσω διαδικτύου όσο και του αριθμού των e-shop των εταιρειών του κλάδου ειδικά σε γνωστά brand names καλλυντικών.

 

H ICAP Group – με 1.100 εργαζομένους – είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με ισχυρή παρουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance το 2007, έχει αναπτυχθεί ραγδαία και σήμερα παρέχει μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 κατηγορίες:

Credit Risk Services, Marketing & Sales Solutions, Management Consulting και People & Employment Solutions.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.icap.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Διεθνής Ημέρα για τις Γυναίκες της Υπαίθρου

Η έμπρακτη στήριξη της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων

προς τις αγρότισσες και η αναγνώριση της από τον ΟΗΕ

Με τη συμπλήρωση δέκα χρόνων από την πρώτη επέτειο της Διεθνούς Ημέρας την 15η Οκτωβρίου 2008, κατόπιν σχετικού Ψηφίσματος της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών τον Δεκέμβριο του 2007, ο ΟΗΕ εστιάζει στην επιτακτική ανάγκη για την ενδυνάμωση των αγροτισσών μέσω των αειφόρων υποδομών, των υπηρεσιών και της κοινωνικής προστασίας υπέρ της ισότητας των φύλων στην πράξη. Η διαβίωση των αγροτισσών συνδέεται άμεσα με το φυσικό περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο δίνεται έμφαση στην έννοια της αειφορίας για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των επερχόμενων γενεών.

Σήμερα, με βάση τα στοιχεία του ΟΗΕ :

  • Οι αγρότισσες αποτελούν το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού.
  • Στις αναπτυσσόμενες χώρες οι γυναίκες αποτελούν το 43% του εργατικού δυναμικού στον πρωτογενή τομέα.
  • Οι έξι στους δέκα πρόωρους θανάτους γυναικών της υπαίθρου οφείλονται σε ακατάλληλες συνθήκες υγιεινής μέσα στο σπίτι, λόγω χρήσης ανθυγιεινής τεχνολογίας από χώρες των οποίων η οικονομία βασίζεται στη στερεή βιομάζα και το κάρβουνο.
  • Οι γυναίκες και τα κορίτσια της υπαίθρου στον αναπτυσσόμενο κόσμο έχουν τη βασική ευθύνη για τη συλλογή πόσιμου νερού για την οικογένειά τους σε ποσοστό έως και 80% και σπαταλούν περίπου πέντε ώρες ημερησίως για τη συλλογή καυσίμων για τις οικιακές εργασίες σε βάρος της προσωπικής τους εκπαίδευσης, ανάπαυλας και αναψυχής.

Η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων (ΓΓΙΦ) στηρίζει τις αγρότισσες από τα πρώτα χρόνια της ίδρυσής της. Ενδεικτική είναι η αναφορά στην ουσιαστική στήριξη της ΓΓΙΦ στη δημιουργία του Αγροτουριστικού Συνεταιρισμού Γυναικών Πέτρας Λέσβου, του πρώτου γυναικείου συνεταιρισμού στην Ελλάδα.

Επιπλέον, ο ΟΗΕ αναγνώρισε το πολυεπίπεδο έργο που πραγματοποιεί σήμερα  η ΓΓΙΦ, στο πλαίσιο της 62ης Συνόδου της Επιτροπής για το Καθεστώς των Γυναικών.

Πιο συγκεκριμένα, το διάστημα 12-23 Μαρτίου 2018 διεξήχθη στην έδρα του Ο.Η.Ε. στη Νέα Υόρκη,  η 62η Σύνοδος της εν λόγω Επιτροπής CSW με βασικό θέμα τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες για την επίτευξη της ισότητας των φύλων και την ενδυνάμωση των γυναικών και των κοριτσιών της υπαίθρου. Στις 20 Δεκεμβρίου 2017 ολοκληρώθηκε η σύνταξη σχετικής έκθεσης του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών συνολικής έκτασης δεκαοκτώ σελίδων στην αγγλική γλώσσα, καθώς επίσης και στις υπόλοιπες πέντε γλώσσες εργασίας του Ο.Η.Ε. η οποία αποτέλεσε τη βάση των πολυήμερων συζητήσεων, εκδηλώσεων και διαπραγματεύσεων εκπροσώπων Κυβερνήσεων, Διεθνών Οργανισμών και της κοινωνίας των πολιτών για τη νομική και ουσιαστική αναβάθμιση της θέσης του γυναικείου πληθυσμού των αγροτικών περιοχών του πλανήτη.

Οι προτεραιότητες αφορούν τους εξής τομείς:

  • Δικαίωμα σε αξιοπρεπή διαβίωση
  • Διασφάλιση των ιδιοκτησιακών και εργασιακών δικαιωμάτων των γυναικών στη γη
  • Ασφάλεια τροφίμων και υγιεινή διατροφή για τις γυναίκες και τα κορίτσια της υπαίθρου
  • Αντιμετώπιση της έμφυλης βίας και των επιβλαβών πρακτικών σε βάρος των γυναικών και των κοριτσιών στις αγροτικές περιοχές
  • Προστασία της υγείας και των σεξουαλικών και αναπαραγωγικών δικαιωμάτων χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις για όλο το γυναικείο πληθυσμό του πλανήτη, ο οποίος διαβιεί σε αγροτικές περιοχές
  • Παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης για τα κορίτσια και τις γυναίκες της υπαίθρου.

Για την εκπόνηση της έκθεσης του Ιουλίου 2017, ο Ο.Η.Ε. απευθύνθηκε, μεταξύ άλλων, και στα Κράτη-Μέλη του, λαμβάνοντας συνεισφορές από μόλις 38 Κράτη. Η ΓΓΙΦ, απέστειλε, μέσω του Υπουργείου Εξωτερικών, εμπεριστατωμένη απάντηση στις 28 Απριλίου 2017, με αποτέλεσμα να συμπεριληφθεί η Ελλάδα στις καλές πρακτικές σε σχέση με την ενδυνάμωση της θέσης των γυναικών και των κοριτσιών των αγροτικών περιοχών.

Τέλος, ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει στην εκπόνηση με πρωτοβουλία της Γ.Γ.Ι.Φ. της μελέτης με θέμα «Η Ελληνίδα Αγρότισσα: αποτύπωση της συμμετοχής, προβλήματα, προκλήσεις και προτάσεις πολιτικής για την ενθάρρυνση της συμμετοχής των γυναικών στον αγροτικό τομέα και την ελληνική ύπαιθρο» (Εθνικό Τυπογραφείο, Αθήνα, Μάιος 2018) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 2014-2020». Η εν λόγω μελέτη εντάσσεται στην εξειδικευμένη υποστήριξη της λειτουργίας του Μηχανισμού-Δομής Παρακολούθησης της Ισότητας των Φύλων του κρατικού φορέα ισότητας των φύλων (γνωστή και ως «Παρατηρητήριο Γ.Γ.Ι.Φ.»)

Πληροφορίες

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

LARGEST RECYCLABLE MOSAIC

Οι Γυναίκες@Επιχειρείν Υποστηρίζουν το

GUINNESS WORLD RECORD ATTEMPT / LARGEST RECYCLABLE MOSAIC 

Αθήνα, 10 Οκτωβρίου 2018. Οι Γυναίκες@Επιχερείν υποστηρίζουν την πρωτοβουλία του Κέντρου Νέων CONNECT ATHENS που διεξάγεται υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, προκειμένου να κατασκευαστεί από τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση το μεγαλύτερο μωσαϊκό από ανακυκλώσιμα υλικά έκτασης 350 τ.μ., γεγονός που θα αποτελέσει παγκόσμιο ρεκόρ Guinness.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018 από τις 15:00 έως τις 17:00 στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο και κατά τη διάρκεια της οποίας θα πραγματοποιούνται παράλληλες δράσεις όπως  εργαστήρια Φτιάξτο μόνος σου (D.I.Y), ζωγραφική (face painting) ενώ χορός και μουσική θα συνοδεύουν τη μεγάλη αυτή γιορτή.

Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, κος Γιώργος Πατούλης δηλώνει: «To τεράστιο μωσαϊκό από ανακυκλώσιμα υλικά που αναλαμβάνουν να υποστηρίξουν  οι γυναίκες του επιχειρείν στο παγκόσμιο κοινό  είναι μία συμβολική αποτύπωση των δυνατοτήτων των Ελλήνων γυναικών στην υλοποίηση πρωτοβουλιών για την πράσινη διάσωση του πλανήτη. Οι Ελληνίδες Γυναίκες του Επιχειρείν είναι ικανές για πολλά παγκόσμια  ρεκόρ:  στη διάσωση του τόπου μας,  στην προστασία της ελληνικής φύσης, στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας και στη διατήρηση της ελληνικής οικογένειας».

‘Το Σάββατο 13 Οκτωβρίου είναι μία μέρα όπου όλοι οι πολίτες της Αθήνας μπορούν να δείξουν ότι έχουν φωνή και να στείλουν ένα παγκόσμιο μήνυμα ενώ καλεί όλους να συμμετάσχουν φέρνοντας ανακυκλώσιμα υλικά από αλουμίνιο, χαρτόνι, πλαστικό λευκού ή μαύρου χρώματος για να γραφτεί το όνομα τους στο Βιβλίο Guinness!’ Εξηγεί ο Σάββας Χρυσαφίνης, υπεύθυνος του Κέντρου Νέων.

Η Πανελλήνια Διαβούλευση με θέμα «Πώς η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα Υποστηρίξει τις Γυναίκες στο Επιχειρείν» τελεί υπό την αιγίδα της ΚΕΔΕ και του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, και αποτελεί μία πρωτοβουλία του Προέδρου της ΚΕΔΕ κου Γιώργου Πατούλη. Για πρώτη φορά συμπράττει η Τοπική Αυτοδιοίκηση με τους Πανελλήνιους Φορείς της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας αλλά και με κάθε φορέα και μονάδα για την προώθηση της γυναίκας στο επιχειρείν, προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις και υλοποιώντας προγράμματα ανάλογα με τις ανάγκες και τη φυσιογνωμία των τοπικών κοινωνιών.

Την πανελλήνια διαβούλευση συντονίζει η εταιρεία APSON CSR

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ «FEEL FREE SERVICES»

Η FEEL FREE SERVICES ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΩΝ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ GERnetic

ΔΙΕΥΡΥΝΕΙ ΤΟ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟ ΤΗΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ

 Η Feel Free Services, εξέλιξη της εταιρίας Bioger της οικογένειας Κόλλια, δραστηριοποιείται στο χώρο της Αισθητικής και της Κοσμετολογίας, προσφέροντας επιστημονικές λύσεις με κορυφαία καλλυντικά που διαθέτει κατά αποκλειστικότητα στην ελληνική αγορά, όπως τα κορυφαία καλλυντικά του Γαλλικού Οίκου GERnetic, τα Natura Mystic & τα φυσικά καλλυντικά Frini.

Στο πλαίσιο της διαρκούς ανάπτυξής της, δραστηριοποιείται επιπλέον παράλληλα και στο χώρο της επαγγελματικής συμβουλευτικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης με ολοκληρωμένες και απόλυτα εξειδικευμένες υπηρεσίες επιχειρηματικής συμβουλευτικής, marketing & πωλήσεων  για τον κλάδο καλλωπισμού και των Κέντρων Αισθητικής.

Στελεχωμένη με εξειδικευμένους επιχειρηματικούς συμβούλους, αισθητικούς, συμβούλους πωλήσεων και τεχνικούς, προσφέρει σήμερα υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας καθώς κορυφαία εξυπηρέτηση.

Περισσότερες Πληροφορίες: https://www.feelfreeservices.gr

Τηλέφωνο 2107779409

 

Continue Reading

Trending