Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Έρευνα στα «ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ»

Παρά τις προκλήσεις που σημειώνονται στο επιχειρηματικό περιβάλλον, από το 2014 η αγορά καλλυντικών ακολουθεί ανοδική πορεία, με αποτέλεσμα την αύξηση της αξίας της την διετία 2016 -2017. Σε σχέση με τα κανάλια διανομής της αγοράς, το μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό αύξησης παρουσιάζει το κανάλι των φαρμακείων, το οποίο τα τελευταία έτη αποκτά σταδιακά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο.

 

Ο κλάδος των καλλυντικών στην Ελλάδα περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων (παραγωγικών, εισαγωγικών), η πλειοψηφία των οποίων ασχολείται με περισσότερες από μία κατηγορίες προϊόντων. Επιπλέον πολλές επιχειρήσεις, δραστηριοποιούνται παράλληλα και σε άλλους κλάδους, όπως των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων, των χημικών, των απορρυπαντικών κλπ. Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι έντονος, λόγω του πλήθους των επιχειρήσεων και της υπερπροσφοράς προϊόντων και εμπορικών σημάτων κυρίως στο κανάλι της ευρείας διανομής (supermarket και τμήματα self service καταστημάτων καλλυντικών). Η πλειονότητα των επιχειρήσεων δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο κανάλι, λόγω της εύκολης πρόσβασης, της προσιτής τιμής των προϊόντων, αλλά και της δυνατότητας επιλογής μεταξύ πολλών εμπορικών σημάτων.

 

Οι τιμές πώλησης των προϊόντων και το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών αποτελούν τους βασικούς παράγοντες, που άλλες φορές επηρεάζουν άμεσα τη ζήτηση των εξεταζόμενων προϊόντων και άλλες φορές την κατευθύνουν σε πιο οικονομικά προϊόντα.

 

Βάσει της τελευταίας έκδοσης της Κλαδικής Μελέτης που εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, η συνολική εγχώρια παραγωγή καλλυντικών (σε τιμές χονδρικής) παρουσίασε φθίνουσα πορεία την περίοδο 2007-2013, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής       -2,5%. Από το 2014 σημειώνεται ανάκαμψη. Το 2016 η εγχώρια παραγωγή εκτιμάται ότι εμφάνισε σημαντική αύξηση (+8,5%), ενώ ανοδική είναι η τάση και για το 2017 (+5,9%) γεγονός που οφείλεται και στην ενισχυμένη εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεων του κλάδου. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην παραγωγή εκτιμάται ότι καταλαμβάνουν τα προϊόντα περιποίησης δέρματος, αποσπώντας το 44,5% το 2016.

Η Σταματίνα Παντελαίου, Director Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, σημειώνει σχετικά με τις εξελίξεις του κλάδου: Η εγχώρια αγορά καλλυντικών την περίοδο 2010-2013, εξαιτίας της μειωμένης καταναλωτικής ζήτησης, παρουσίασε πτωτική πορεία με μέση ετήσια μείωση -7,7%. Ωστόσο από το 2014 η αξία της αγοράς είναι ανοδική, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 4,5% το 2016, ενώ αύξηση εκτιμάται και το 2017 (+3%). Άνοδο παρουσίασαν και οι συνολικές εξαγωγές την περίοδο 2012-2017, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,3%.

 

Αναφορικά με τη διάρθρωση της αγοράς καλλυντικών τα προϊόντα περιποίησης δέρματος αποτελούν διαχρονικά την κυριότερη κατηγορία καλλυντικών. Το 2016 εκτιμάται ότι κάλυψαν το 54,3% της συνολικής αξίας πωλήσεων, ενώ ακολούθησαν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με ποσοστό 29,3%. Σημαντική είναι η άνοδος που παρουσιάζει και η κατηγορία μακιγιάζ την τελευταία τετραετία, κυρίως λόγω της αύξησης των εισαγόμενων προϊόντων.

Σύμφωνα με τη Σταματίνα Παντελαίου, το 2016 το κανάλι της ευρείας διανομής εκτιμάται ότι κάλυψε το 47,6% της αγοράς και ακολούθησε το κανάλι των φαρμακείων με ποσοστό 21,3%. Η αξία της αγοράς καλλυντικών που διατίθενται από φαρμακεία κινείται ανοδικά την τελευταία πενταετία, ενισχύοντας το μερίδιο των φαρμακείων στην αγορά καλλυντικών. Πολλοί καταναλωτές φαίνεται ότι προτιμούν το συγκεκριμένο κανάλι διανομής κυρίως λόγω της εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται μεταξύ καταναλωτή και φαρμακοποιού.

Από την άλλη, οι φαρμακοποιοί έχουν εστιάσει στην προώθηση καλλυντικών προϊόντων (κυρίως δερμοκαλλυντικών) μέσω των φαρμακείων τους, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τις αλλεπάλληλες μειώσεις που έχουν υποστεί οι τιμές των φαρμακευτικών σκευασμάτων τα τελευταία χρόνια. Καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων καλλυντικών στο εν λόγω κανάλι έπαιξαν τα e-shops των φαρμακείων που τα τελευταία έτη προσελκύουν όλο και περισσότερους αγοραστές, λόγω της ευκολίας πραγματοποίησης αγορών, της δυνατότητας  σύγκρισης τιμών αλλά και των σημαντικών προσφορών και εκπτώσεων.

 

Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού ο οποίος συνετάχθη με βάση αντιπροσωπευτικό δείγμα 28 επιχειρήσεων καλλυντικών (παραγωγικές & εισαγωγικές) με διαθέσιμα  οικονομικά στοιχεία για τα έτη 2015 και 2016 προκύπτουν τα εξής:

Το σύνολο του ενεργητικού των εταιρειών σημείωσε αύξηση (7,3%) το 2016/15, ενώ αυξημένα εμφανίζονται (9,2%) και τα συνολικά ίδια κεφάλαια. Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν και  οι συνολικές πωλήσεις (κατά 12%) γεγονός που οδήγησε στην βελτίωση και των  μικτών κερδών (13,7%) την ίδια περίοδο. Τόσο τα κέρδη EBITDA όσο και το τελικό (καθαρό) αποτέλεσμα του συγκεκριμένου δείγματος εταιρειών εμφάνισαν αξιοσημείωτη αύξηση. Από τις 28 εταιρείες του δείγματος, 23 ήταν κερδοφόρες το 2016 έναντι 22 το 2015.

Βάσει των ισχυουσών συνθήκων της οικονομίας και των τάσεων της αγοράς (οικονομετρικό μοντέλο), για την περίοδο 2018-2020 προβλέπεται περαιτέρω αύξηση της εγχώριας αγοράς των καλλυντικών, με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,4%. Το μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό αύξησης παρουσιάζει το κανάλι των φαρμακείων. Θετικές διαφαίνονται και οι προοπτικές για το διαδικτυακό εμπόριο (e – commerce) λόγω της αύξησης τόσο του αριθμού χρηστών – αγοραστών μέσω διαδικτύου όσο και του αριθμού των e-shop των εταιρειών του κλάδου ειδικά σε γνωστά brand names καλλυντικών.

 

H ICAP Group – με 1.100 εργαζομένους – είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με ισχυρή παρουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance το 2007, έχει αναπτυχθεί ραγδαία και σήμερα παρέχει μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 κατηγορίες:

Credit Risk Services, Marketing & Sales Solutions, Management Consulting και People & Employment Solutions.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.icap.gr

Επιχειρηματικότητα

Επαγγέλματα με ζήτηση στον ευρύτερο κλάδο της θαλάσσιας βιοτεχνολογίας

Αυξανόμενη ζήτηση για δύτες, οδηγούς σκαφών, προσωπικό σε ενυδρεία και θαλάσσια πάρκα στον Οικοτουρισμό και την Ιχθυοκαλλιέργεια, καθώς και για Μηχανικούς Βιοπληροφορικής που είναι από τα επαγγέλματα του μέλλοντος.

Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που ανέδειξε το δεύτερο #blueTALK για τη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία, παρουσιάζοντας τις εφαρμογές, τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις προοπτικές απασχόλησης, τόσο για ερευνητικό προσωπικό, όσο και για νέους και νέες χωρίς επιστημονική εξειδίκευση.

Τα blueTALKS, μια σειρά διαδικτυακών συζητήσεων με διακεκριμένους εμπειρογνώμονες στη Γαλάζια Οικονομία, είναι μια ακόμα καινοτόμος πρωτοβουλία της Μίλητος Συμβουλευτική που ενημερώνει και καθοδηγεί δωρεάν νέους 15-29 ετών για τα «Επαγγέλματα της Θάλασσας». Για ακόμα μια φορά, διοργανώθηκε (30/6/2021) υπό την αιγίδα του Junior Achievement Greece, με μεγάλη επιτυχία και απήχηση, σε ζωντανή αναμετάδοση, σε περισσότερες από 10 σελίδες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας BlueGenerationProjectGreece.

Η Δρ. Ευθαλία Αρβανίτη, Program manager SUBMARINER Network for Blue Growth EEIG, ανέδειξε εφαρμογές της Θαλάσσιας Βιοτεχνολογίας, όπως τα Συμπληρώματα Διατροφής, Φαρμακευτικά Προϊόντα, Λιπάσματα, Καλλυντικά, Βιοκαύσιμα και παρότρυνε τους νέους που έχουν μια καινοτόμο ιδέα να έρθουν σε επαφή μαζί της για να λάβουν καθοδήγηση και να την κάνουν πράξη.

Ο Δρ. Πάνος Καλατζής, Regional Aqua manager Europe, Bluestar Adisseo, τόνισε ότι η συνεργασία μεταξύ επιστημόνων, φορέων και επιχειρήσεων είναι προϋπόθεση για την επιτυχία μια νεοφυούς επιχείρησης (startup) στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία. Στην Ελλάδα προοπτικές για συνεργασία προσφέρουν ενδεικτικά ο Παράκτιος Τουρισμός, η Αλιεία και η Ιχθυοκαλλιέργεια.

Ο Δρ. Γεράσιμος Ροδοθεάτος, ειδικός στη Διακυβέρνηση των Ωκεανών, Ερευνητής ΕΚεΠΕΚ, Πάντειο Πανεπιστήμιο, αναφέρθηκε στα ελληνικά Πανεπιστημιακά τμήματα, που παρέχουν σπουδές σε κλάδους, όπως η Θαλάσσια Βιολογία, Ιχθυολογία, Ωκεανογραφία, και σε δύο σημαντικά ερευνητικά ινστιτούτα διεθνούς εμβέλειας, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝΑΛΕ), που εκπονούν έρευνα στο θαλάσσιο περιβάλλον και απασχολούν ερευνητικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.

Ο Δρ. Αντώνιος Γυπάκης, Προϊστάμενος Τμημ. Σχεδιασμού & Προγραμματισμού της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας, ανέδειξε την εθνική στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης με στόχο την παραγωγή υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων και υπηρεσιών, και παρουσίασε χρηματοδοτικά εργαλεία για την υποστήριξη νέων εταιριών στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία.

Το ακροατήριο συμμετείχε ενεργά και έλαβε επιτόπου απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν τους νέους/νέες σήμερα, όπως «πώς μπορώ να βρω εργασία σε αυτό τον κλάδο» και «υπάρχει επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα, που να οδηγεί σε απασχόληση στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία».

Σε αυτό το πλαίσιο, και με άδεια του Υπουργείου Παιδείας, το Blue Generation Project, φέρνει τους νέους σε επαφή με όλους τους κλάδους της Γαλάζιας Ανάπτυξης, μέσα από διαδικτυακές παρουσιάσεις σε σχολεία, ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και σχετικούς φορείς. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα για δωρεάν mentoring επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και επίσκεψης σε εγκαταστάσεις επιχειρήσεων (studyvisits) του κλάδου. Επίσης, έχουν αναπτυχθεί Δωρεάν ψηφιακά εργαλεία που διευκολύνουν την πρόσβαση των νέων στη Γαλάζια Οικονομία: Οδηγός Καριέρας και το Blue Career job platform στην οποία οι εργοδότες αναρτούν δωρεάν αγγελίες για ζήτηση ανθρώπινου δυναμικού.

Την ευρωπαϊκή αυτή πρωτοβουλία, υποστηρίζουν ολοένα και περισσότεροι φορείς, με κεντρικό μήνυμα “I am on board”. Ενδεικτικά αναφέρονται: Junior Achievement Greece, Εκπαιδευτικός Σύνδεσμος Αθηνών «Ο ‘Ήφαιστος», Σχολές ΩΜΕΓΑ, Κοινωνική Επιχείρηση Knowl διά βίου μάθησης, Ευρωπαϊκό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Κατάρτισης (E.Kε.Π.Ε.Κ.), Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (Ο.Ε.ΣΥ.Ν.Ε), Academy of Entrepreneurship, PremiumConsulting, Aephoria.net, BlueGrowth, Blog Great Greek Big Blue, YOUTHshare project, EviaIsland Κοιν. Σ. Επ., neolaia.gr, epixeiro.gr, Greek Travel Pages, yourpulses.com, insider.gr.

Περισσότερες Πληροφορίες

Website: Blue Generation Facebook: Blue Generation project

Instagram: blue_generation_project LinkedIn: Blue Generation project

Twitter: BlueGeneration

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Το Women TechEU στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας.

Η νόσος covid-19 έχει διαταράξει την επαγγελματική και κοινωνική ζωή όλων μας. Ανησυχία και έντονος προβληματισμός σε όλα τα επίπεδα. Η επιχειρηματικότητα πάει με αργούς ρυθμούς και οι «συστημικές» τράπεζες εξακολουθούν  να μην στηρίζουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Το ελληνικό σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» των 30,5 δισ. ευρώ ενέκρινε το συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών της ΕΕ (ECOFIN) μαζί με τα αντίστοιχα σχέδια άλλων 11 κρατών-μελών.

Μαζί με το ελληνικό πρόγραμμα εγκρίθηκαν και αυτά της Αυστρίας, του Βελγίου, της Δανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Λετονίας, του Λουξεμβούργου, της Σλοβακίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανίας.

Η Ελλάδα θα ενισχυθεί με συνολικά 30,5 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα πρώτα 4 δισ. ευρώ αναμένεται να εκταμιευθούν έως το τέλος Ιουλίου, ενώ το συνολικό ύψος των διαθέσιμων πόρων έως το τέλος του έτους, προβλέπεται να φθάσει τα 7,5 δισ. ευρώ.

Το σχέδιο αναμένεται να κινητοποιήσει πόρους ύψους 60 δισ. ευρώ σε 106 μεγάλες επενδύσεις και 68 μεταρρυθμίσεις και βρίσκεται ήδη στη φάση της εφαρμογής, με κάποια από τα έργα και τις μεταρρυθμίσεις να βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε την πρωτοβουλία «Women TechEU» ένα νέο πρόγραμμα της ΕΕ που στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες και παρέχει βοήθεια ώστε οι εν λόγω επιχειρήσεις να πρωταγωνιστήσουν στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας του αύριο.

Το πρόγραμμα αυτό εντάσσεται στο νέο  πρόγραμμα για τα οικοσυστήματα καινοτομίας  του προγράμματος «Ορίζων Ευρώπη», με τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Καινοτομίας (ΕΣΚ). Τα στοιχεία δείχνουν ότι μόνο το 15% των καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων ιδρύονται ή συνιδρύονται από γυναίκες, ενώ μόλις το 6% έχουν ιδρυτικές ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες. Οι εν λόγω επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες αντλούν λιγότερα επιχειρηματικά κεφάλαια απ’ ότι οι αντίστοιχες επιχειρήσεις που αποτελούνται αποκλειστικά από άνδρες, συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων για επενδύσεις ζωτικής σημασίας στα αρχικά στάδια, ενώ και τα ποσά που συγκεντρώνουν συνήθως είναι χαμηλότερα. Σε όλη την Ευρώπη μόνο το 5% περίπου των επιχειρηματικών κεφαλαίων διοχετεύεται σε μικτές ομάδες και μόλις το 2% σε ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες.

Η πρωτοβουλία «Women TechEU» αντιμετωπίζει αυτό το χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά την καινοτομία, στηρίζοντας τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες στα αρχικά στάδια που παρουσιάζουν τον υψηλότερο κίνδυνο. Το πρόγραμμα θα προσφέρει χρηματοδοτική στήριξη σε νεοφυείς επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες με επιχορηγήσεις ύψους 75.000 ευρώ.

Η κα. Μαρίγια Γκαμπριέλ, Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας τόνισε: «Μέσω της πρωτοβουλίας «Women TechEU», θέλουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των νεοφυών επιχειρήσεων που διοικούνται από γυναίκες και να δημιουργήσουμε ένα ευρωπαϊκό οικοσύστημα υπερπροηγμένης τεχνολογίας με περισσότερη δικαιοσύνη και ευημερία. Πιστεύουμε ότι η σημερινή στήριξη σε γυναίκες στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας θα αυξήσει τις πιθανότητές τους για επιτυχία και θα τονώσει το συνολικό ευρωπαϊκό οικοσύστημα καινοτομίας, ελκύοντας περισσότερα γυναικεία ταλέντα.»

Υπολογίζεται έως 50 ελπιδοφόρες νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας από τα κράτη-μέλη της ΕΕ και τις συνδεδεμένες χώρες να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο της πρώτης πιλοτικής πρόσκλησης υποβολής προτάσεων της πρωτοβουλίας «Women TechEU», η οποία θα ολοκληρωθεί στις 10 Νοεμβρίου 2021.

Υπάρχουν ευκαιρίες χρηματοδότησης και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την  σύγχρονη και ευρωπαϊκή Ελλάδα του μέλλοντος.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Hatzi Filax Group for Α. Χατζόπουλος Α.Ε.: Customer Experience Project

Η εταιρία Α. ΧατζόπουλοςΑ.Ε., η οποία εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων εύκαμπτης συσκευασίας για τις βιομηχανίες τροφίμων & ποτών, καλλυντικών, χημικών και φαρμακευτικών προϊόντων, στοχεύοντας στην επιτυχή εξέλιξή της, προχώρησε στην υλοποίηση ενός προγράμματος ανάπτυξης Customer Experience B2B. 

Το πρόγραμμα Customer Experience ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία από τη Hatzi Filax Group -Consulting | Training | Technology, υπό την καθοδήγηση της κ. Χάτζη Σκευοφύλακα, προσφέροντας τις κατάλληλες κατευθύνσεις και εργαλεία που να ανταποκρίνονται στο όραμα της εταιρίας.


Η Hatzi Filax Group σχεδίασε και υλοποίησε το πρόγραμμα Customer Experience B2B για την ομάδα της Α. Χατζόπουλος Α.Ε., με διαδραστικό και ευέλικτο τρόπο, ενώ οι εκπαιδεύσεις έγιναν εξ’ αποστάσεως. Στόχος του προγράμματος ήταν η μετάβαση της εταιρικής κουλτούρας από την εξυπηρέτηση στην νέα εποχή παροχής Εμπειρίας στον Πελάτη.

www.hatzifilax.com

Continue Reading

Trending