Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Μέχρι 31 Ιαν 2021 για το ΟΡΑΜΑ 2040

Η κα Μαρία-Χριστίνα Μακρανδρέου (210 5275142, [email protected]), από το Ελληνικό Αγροτικό Δίκτυο, το οποίο είναι μια υπηρεσία του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, έδωσε σημαντικά καταπληκτικές πληροφορίες για το «Όραμα για την αγροτική Ευρώπη το 2040», στην συζήτηση που οργάνωσε ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής και πραγματοποιήθηκε χάρις στην υποστήριξη του Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα.

Η κα Μάγδα Κοντογιάννη (6932094231), κτηνοτρόφος στο Μενίδι Αττικής και η κα Αργυρώ Λαγγουράνη, Πολιτιστικός Σύλλογος Λιδωρικίου, επεσήμαναν μερικά από όσα παρουσιάστηκαν και παρατίθενται παρακάτω:

  1. Η Ευρωπ. Επιτροπή θα δέχεται προτάσεις για το «Όραμα για την αγροτική Ευρώπη το 2040» μέχρι 31 Ιαν 2021 στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].
  2. Προτάσεις μπορούν να υποβάλουν τυπικές και άτυπες ομάδες μετά από οργανωμένη συζήτηση με την βοήθεια εργαλείων, όπου θα καταγράφονται με συγκεκριμένο τρόπο οι προτάσεις για το ΟΡΑΜΑ 2040.
  3. Το ΟΡΑΜΑ 2040 αφορά όλη την ύπαιθρο και τους κατοίκους της, όπου εμπεριέχονται και οι αγρότες, αλλά δεν είναι μόνο για τους αγρότες.
  4. Με πολλή σημασία καταγράφηκε ότι η Ευρ. Επιτροπή δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την περιαστική ύπαιθρο, όπου φαίνεται να συμβαίνει σοβαρή αλλοίωση του περιβάλλοντος (φυσικού, κοινωνικού, πολιτιστικού κλπ), και να υφίστανται ισχυρές πιέσεις οι αγροτικές κοινωνίες.
  5. Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής πραγματοποίησε συζητήσεις για την ενδογενή (από κάτω) Τοπική Ανάπτυξη, με ακριβώς την ίδια μεθοδολογία σε δύο κύκλους. Ο ένας κύκλος ήταν τα έτη 2015-2016 και ο πρόσφατος το 2019, που ανακόπηκε με την πανδημία.
  6. Μάλιστα στοιχεία της προσπάθειας εκείνης περιέχονται στο βιβλίο «Σκέψεις για την Τοπική Ανάπτυξη», εκδόσεις ΣΤΕΝΤΟΡΑΣ, ISBN 978-618-84431-2-9, Νοε 2019.
  7. Η προσπάθεια για ενέργειες προς την Τοπική (κοινοτική) Ανάπτυξη της Υπαίθρου της Αττικής είχαν ονομασθεί ΑΡΡΑΤΤΙΚΑ, δηλαδή Αττική Γη, καθόσον «αρ» στα αρχαία πελασγικά, τα σημερινά αρβανίτικα σημαίνει γη, όπως σώζεται ακόμα και σήμερα στο αρουραίος, στο άροτρο, στο αρ-χων, δηλ. ο κατέχων γη κλπ.
  8. Οι οργανωμένες συζητήσεις θα έχουν ως αντικείμενο για το πώς θα ήθελαν να είναι η περιοχή τους, πώς ενδέχεται να αλλάξει κατά τα επόμενα 20 χρόνια, ποιες εξελίξεις θα ήθελαν να δουν και ποιες είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε η περιοχή τους να γίνει ο τόπος που ονειρεύονται, ένας ελκυστικός τόπος για να ζουν με τις οικογένειές τους.
  9. Μερικά επί μέρους θέματα θα μπορούσαν να είναι: Η επίδραση του κλίματος στην ζωή και τις καλλιέργειες, Η ποιότητα περιβάλλοντος (φυσικού, κοινωνικού, πολιτιστικού, τεχνολογικού κλπ), Οι υποδομές και υπηρεσίες για ανεκτή ποιότητα ζωής, Ο πληθυσμός (υπογεννητικότητα, προσέλκυση καινούργιων συγκατοίκων, η δομή και αλλαγές), Κοινωνική ένταξη & ζωτικότητα, σχολεία, εισοδήματα, δουλειά, θέσεις εργασίας, Βασικά Αγαθά (τρόφιμα, ενέργεια, οικονομία), Τοπική Εφοδιαστική Αλυσίδα, Ψηφιακά μέσα/Τεχνολογίες, Διακυβέρνηση και συμμετοχή των πολιτών και ότι άλλο κρίνουν οι κάτοικοι  ότι τους ενδιαφέρει για να γίνει η περιοχή του ελκυστική για να ζουν.
  10. Η Ευρ. Επιτροπή προτείνει να εξεταστούν στις τοπικές συνατήσεις: 1) Κλιματική Αλλαγή & περιβαλλοντική υποβάθμιση, 2) Ψηφιακή & Τεχνολογική Αλλαγή, 3) Δημογραφική Αλλαγή και 4) Παγκοσμιοποίηση / «Τοπική διάσταση» (Localisation).
  11. Πρέπει όλοι να βρουν τρόπο να συμμετάσχουν.
  12. Είναι μοναδική ευκαιρία που οι πολίτες, και μάλιστα της υπαίθρου, μπορούν να συμβάλουν στο πώς θέλουν τον τόπο τους, έστω το 2040.
  13. Η πανδημία COVID άλλαξε τους τρόπους με τους οποίους ζούμε και εργαζόμαστε σε αγροτικές και αστικές περιοχές και τώρα είναι η ώρα να κάνουμε έναν απολογισμό και να μοιραστούμε ιδέες για ένα καλύτερο μέλλον.
  14. Τώρα δίνεται η ευκαιρία να δημιουργηθεί ένας άμεσος σύνδεσμος μεταξύ αυτού που βιώνουν και αισθάνονται οι άνθρωποι που ζουν στις αγροτικές περιοχές πριν γίνει η επικείμενη ανακοίνωσης της Ευρ. Επιτροπής για ένα μακροπρόθεσμο όραμα για τις αγροτικές περιοχές για το 2040.
  15. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις ιδέες που θα προκύψουν από τις συζητήσεις για να ξεπεράσουμε τις συνηθισμένες «SWOT» αναλύσεις και να βάλουμε τα θεμέλια για ένα ολοκληρωμένο/ολιστικό μέλλον που θα λαμβάνει υπόψη όλες τις στρατηγικές, τα προγράμματα και τις επενδύσεις που θα διαμορφώσουν το μέλλον των αγροτικών μας περιοχών, όπως το θέλουμε εμείς, ή έστω και εμείς ….
  16. Μπορούμε να μοιραστούμε και να εμπνευστούμε από την εμπειρία των αγροτικών κοινοτήτων από διάφορα άλλα μέρη της Ευρώπης, από το αρχείο που δημιούργησε και θα εμπλουτίζει η Ευρ. Επιτροπή.
  17. Τα αποτελέσματα τέτοιων συλλογικών και συμμετοχικών συζητήσεων μπορούν να συμπληρώσουν τις μεμονωμένες απαντήσεις που υποβλήθηκαν κατά την ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση της Επιτροπής (έληξε για τους πολίτες στις 30/11/2020).
  18. Οι ομάδες που θα ασχοληθούν με το θέμα σε τοπικό επίπεδο, εξετάζοντας τη δική τους περιοχή χρησιμοποιώντας συλλογικά αυτήν τη μελλοντική προοπτική θα μπορούσαν να δημιουργήσουν νέες ιδέες και πρωτοβουλίες.
  19. Εάν δεν το κάνουν οι κάτοικοι της υπαίθρου, θα το κάνουν κάποιοι άλλοι για αυτούς χωρίς αυτούς και θα τους το επιβάλουν.

Η κα Μάγδα Κοντογιάννη, παρά τον εποχικό φόρτο των εργασιών (γέννες, συγκέντρωση τροφών, προετοιμασία χώρων για τον σταβλισμό για τον χειμώνα, γιορτές κλπ) θεωρεί μοναδική ευκαιρία την παρουσίαση για το «Όραμα για την αγροτική Ευρώπη το 2040», που έγινε διαδικτυακά στις 9/12/2020 και πέραν των προγραμματισμένων συναντήσεων θα ανακοινώσει και άλλες συναντήσεις με τοπικούς φορείς για να συζητηθούν προτάσεις για το ΟΡΑΜΑ 2040.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής έχει ήδη ανακοινώσει συζήτηση στις 15/12/2020 (20.00) για τα ήθη & έθιμα για τον Άγιο Μόδεστο, στις 16/12/2020 (12.00) για τους Καρπούς του Δάσους (Food Forest), στις 5/1/2021 (20.00) συνάντηση Αγροτισσών & στις 13/1/2021 (12.00) Ανταλλαγή ευχών.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επαγγέλματα με ζήτηση στον ευρύτερο κλάδο της θαλάσσιας βιοτεχνολογίας

Αυξανόμενη ζήτηση για δύτες, οδηγούς σκαφών, προσωπικό σε ενυδρεία και θαλάσσια πάρκα στον Οικοτουρισμό και την Ιχθυοκαλλιέργεια, καθώς και για Μηχανικούς Βιοπληροφορικής που είναι από τα επαγγέλματα του μέλλοντος.

Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που ανέδειξε το δεύτερο #blueTALK για τη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία, παρουσιάζοντας τις εφαρμογές, τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις προοπτικές απασχόλησης, τόσο για ερευνητικό προσωπικό, όσο και για νέους και νέες χωρίς επιστημονική εξειδίκευση.

Τα blueTALKS, μια σειρά διαδικτυακών συζητήσεων με διακεκριμένους εμπειρογνώμονες στη Γαλάζια Οικονομία, είναι μια ακόμα καινοτόμος πρωτοβουλία της Μίλητος Συμβουλευτική που ενημερώνει και καθοδηγεί δωρεάν νέους 15-29 ετών για τα «Επαγγέλματα της Θάλασσας». Για ακόμα μια φορά, διοργανώθηκε (30/6/2021) υπό την αιγίδα του Junior Achievement Greece, με μεγάλη επιτυχία και απήχηση, σε ζωντανή αναμετάδοση, σε περισσότερες από 10 σελίδες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας BlueGenerationProjectGreece.

Η Δρ. Ευθαλία Αρβανίτη, Program manager SUBMARINER Network for Blue Growth EEIG, ανέδειξε εφαρμογές της Θαλάσσιας Βιοτεχνολογίας, όπως τα Συμπληρώματα Διατροφής, Φαρμακευτικά Προϊόντα, Λιπάσματα, Καλλυντικά, Βιοκαύσιμα και παρότρυνε τους νέους που έχουν μια καινοτόμο ιδέα να έρθουν σε επαφή μαζί της για να λάβουν καθοδήγηση και να την κάνουν πράξη.

Ο Δρ. Πάνος Καλατζής, Regional Aqua manager Europe, Bluestar Adisseo, τόνισε ότι η συνεργασία μεταξύ επιστημόνων, φορέων και επιχειρήσεων είναι προϋπόθεση για την επιτυχία μια νεοφυούς επιχείρησης (startup) στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία. Στην Ελλάδα προοπτικές για συνεργασία προσφέρουν ενδεικτικά ο Παράκτιος Τουρισμός, η Αλιεία και η Ιχθυοκαλλιέργεια.

Ο Δρ. Γεράσιμος Ροδοθεάτος, ειδικός στη Διακυβέρνηση των Ωκεανών, Ερευνητής ΕΚεΠΕΚ, Πάντειο Πανεπιστήμιο, αναφέρθηκε στα ελληνικά Πανεπιστημιακά τμήματα, που παρέχουν σπουδές σε κλάδους, όπως η Θαλάσσια Βιολογία, Ιχθυολογία, Ωκεανογραφία, και σε δύο σημαντικά ερευνητικά ινστιτούτα διεθνούς εμβέλειας, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝΑΛΕ), που εκπονούν έρευνα στο θαλάσσιο περιβάλλον και απασχολούν ερευνητικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.

Ο Δρ. Αντώνιος Γυπάκης, Προϊστάμενος Τμημ. Σχεδιασμού & Προγραμματισμού της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας, ανέδειξε την εθνική στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης με στόχο την παραγωγή υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων και υπηρεσιών, και παρουσίασε χρηματοδοτικά εργαλεία για την υποστήριξη νέων εταιριών στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία.

Το ακροατήριο συμμετείχε ενεργά και έλαβε επιτόπου απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν τους νέους/νέες σήμερα, όπως «πώς μπορώ να βρω εργασία σε αυτό τον κλάδο» και «υπάρχει επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα, που να οδηγεί σε απασχόληση στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία».

Σε αυτό το πλαίσιο, και με άδεια του Υπουργείου Παιδείας, το Blue Generation Project, φέρνει τους νέους σε επαφή με όλους τους κλάδους της Γαλάζιας Ανάπτυξης, μέσα από διαδικτυακές παρουσιάσεις σε σχολεία, ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και σχετικούς φορείς. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα για δωρεάν mentoring επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και επίσκεψης σε εγκαταστάσεις επιχειρήσεων (studyvisits) του κλάδου. Επίσης, έχουν αναπτυχθεί Δωρεάν ψηφιακά εργαλεία που διευκολύνουν την πρόσβαση των νέων στη Γαλάζια Οικονομία: Οδηγός Καριέρας και το Blue Career job platform στην οποία οι εργοδότες αναρτούν δωρεάν αγγελίες για ζήτηση ανθρώπινου δυναμικού.

Την ευρωπαϊκή αυτή πρωτοβουλία, υποστηρίζουν ολοένα και περισσότεροι φορείς, με κεντρικό μήνυμα “I am on board”. Ενδεικτικά αναφέρονται: Junior Achievement Greece, Εκπαιδευτικός Σύνδεσμος Αθηνών «Ο ‘Ήφαιστος», Σχολές ΩΜΕΓΑ, Κοινωνική Επιχείρηση Knowl διά βίου μάθησης, Ευρωπαϊκό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Κατάρτισης (E.Kε.Π.Ε.Κ.), Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (Ο.Ε.ΣΥ.Ν.Ε), Academy of Entrepreneurship, PremiumConsulting, Aephoria.net, BlueGrowth, Blog Great Greek Big Blue, YOUTHshare project, EviaIsland Κοιν. Σ. Επ., neolaia.gr, epixeiro.gr, Greek Travel Pages, yourpulses.com, insider.gr.

Περισσότερες Πληροφορίες

Website: Blue Generation Facebook: Blue Generation project

Instagram: blue_generation_project LinkedIn: Blue Generation project

Twitter: BlueGeneration

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Το Women TechEU στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας.

Η νόσος covid-19 έχει διαταράξει την επαγγελματική και κοινωνική ζωή όλων μας. Ανησυχία και έντονος προβληματισμός σε όλα τα επίπεδα. Η επιχειρηματικότητα πάει με αργούς ρυθμούς και οι «συστημικές» τράπεζες εξακολουθούν  να μην στηρίζουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Το ελληνικό σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» των 30,5 δισ. ευρώ ενέκρινε το συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών της ΕΕ (ECOFIN) μαζί με τα αντίστοιχα σχέδια άλλων 11 κρατών-μελών.

Μαζί με το ελληνικό πρόγραμμα εγκρίθηκαν και αυτά της Αυστρίας, του Βελγίου, της Δανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Λετονίας, του Λουξεμβούργου, της Σλοβακίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανίας.

Η Ελλάδα θα ενισχυθεί με συνολικά 30,5 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα πρώτα 4 δισ. ευρώ αναμένεται να εκταμιευθούν έως το τέλος Ιουλίου, ενώ το συνολικό ύψος των διαθέσιμων πόρων έως το τέλος του έτους, προβλέπεται να φθάσει τα 7,5 δισ. ευρώ.

Το σχέδιο αναμένεται να κινητοποιήσει πόρους ύψους 60 δισ. ευρώ σε 106 μεγάλες επενδύσεις και 68 μεταρρυθμίσεις και βρίσκεται ήδη στη φάση της εφαρμογής, με κάποια από τα έργα και τις μεταρρυθμίσεις να βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε την πρωτοβουλία «Women TechEU» ένα νέο πρόγραμμα της ΕΕ που στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες και παρέχει βοήθεια ώστε οι εν λόγω επιχειρήσεις να πρωταγωνιστήσουν στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας του αύριο.

Το πρόγραμμα αυτό εντάσσεται στο νέο  πρόγραμμα για τα οικοσυστήματα καινοτομίας  του προγράμματος «Ορίζων Ευρώπη», με τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Καινοτομίας (ΕΣΚ). Τα στοιχεία δείχνουν ότι μόνο το 15% των καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων ιδρύονται ή συνιδρύονται από γυναίκες, ενώ μόλις το 6% έχουν ιδρυτικές ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες. Οι εν λόγω επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες αντλούν λιγότερα επιχειρηματικά κεφάλαια απ’ ότι οι αντίστοιχες επιχειρήσεις που αποτελούνται αποκλειστικά από άνδρες, συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων για επενδύσεις ζωτικής σημασίας στα αρχικά στάδια, ενώ και τα ποσά που συγκεντρώνουν συνήθως είναι χαμηλότερα. Σε όλη την Ευρώπη μόνο το 5% περίπου των επιχειρηματικών κεφαλαίων διοχετεύεται σε μικτές ομάδες και μόλις το 2% σε ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες.

Η πρωτοβουλία «Women TechEU» αντιμετωπίζει αυτό το χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά την καινοτομία, στηρίζοντας τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες στα αρχικά στάδια που παρουσιάζουν τον υψηλότερο κίνδυνο. Το πρόγραμμα θα προσφέρει χρηματοδοτική στήριξη σε νεοφυείς επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες με επιχορηγήσεις ύψους 75.000 ευρώ.

Η κα. Μαρίγια Γκαμπριέλ, Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας τόνισε: «Μέσω της πρωτοβουλίας «Women TechEU», θέλουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των νεοφυών επιχειρήσεων που διοικούνται από γυναίκες και να δημιουργήσουμε ένα ευρωπαϊκό οικοσύστημα υπερπροηγμένης τεχνολογίας με περισσότερη δικαιοσύνη και ευημερία. Πιστεύουμε ότι η σημερινή στήριξη σε γυναίκες στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας θα αυξήσει τις πιθανότητές τους για επιτυχία και θα τονώσει το συνολικό ευρωπαϊκό οικοσύστημα καινοτομίας, ελκύοντας περισσότερα γυναικεία ταλέντα.»

Υπολογίζεται έως 50 ελπιδοφόρες νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας από τα κράτη-μέλη της ΕΕ και τις συνδεδεμένες χώρες να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο της πρώτης πιλοτικής πρόσκλησης υποβολής προτάσεων της πρωτοβουλίας «Women TechEU», η οποία θα ολοκληρωθεί στις 10 Νοεμβρίου 2021.

Υπάρχουν ευκαιρίες χρηματοδότησης και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την  σύγχρονη και ευρωπαϊκή Ελλάδα του μέλλοντος.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Hatzi Filax Group for Α. Χατζόπουλος Α.Ε.: Customer Experience Project

Η εταιρία Α. ΧατζόπουλοςΑ.Ε., η οποία εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων εύκαμπτης συσκευασίας για τις βιομηχανίες τροφίμων & ποτών, καλλυντικών, χημικών και φαρμακευτικών προϊόντων, στοχεύοντας στην επιτυχή εξέλιξή της, προχώρησε στην υλοποίηση ενός προγράμματος ανάπτυξης Customer Experience B2B. 

Το πρόγραμμα Customer Experience ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία από τη Hatzi Filax Group -Consulting | Training | Technology, υπό την καθοδήγηση της κ. Χάτζη Σκευοφύλακα, προσφέροντας τις κατάλληλες κατευθύνσεις και εργαλεία που να ανταποκρίνονται στο όραμα της εταιρίας.


Η Hatzi Filax Group σχεδίασε και υλοποίησε το πρόγραμμα Customer Experience B2B για την ομάδα της Α. Χατζόπουλος Α.Ε., με διαδραστικό και ευέλικτο τρόπο, ενώ οι εκπαιδεύσεις έγιναν εξ’ αποστάσεως. Στόχος του προγράμματος ήταν η μετάβαση της εταιρικής κουλτούρας από την εξυπηρέτηση στην νέα εποχή παροχής Εμπειρίας στον Πελάτη.

www.hatzifilax.com

Continue Reading

Trending