Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Μέχρι 31 Ιαν 2021 για το ΟΡΑΜΑ 2040

Η κα Μαρία-Χριστίνα Μακρανδρέου (210 5275142, [email protected]), από το Ελληνικό Αγροτικό Δίκτυο, το οποίο είναι μια υπηρεσία του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, έδωσε σημαντικά καταπληκτικές πληροφορίες για το «Όραμα για την αγροτική Ευρώπη το 2040», στην συζήτηση που οργάνωσε ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής και πραγματοποιήθηκε χάρις στην υποστήριξη του Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα.

Η κα Μάγδα Κοντογιάννη (6932094231), κτηνοτρόφος στο Μενίδι Αττικής και η κα Αργυρώ Λαγγουράνη, Πολιτιστικός Σύλλογος Λιδωρικίου, επεσήμαναν μερικά από όσα παρουσιάστηκαν και παρατίθενται παρακάτω:

  1. Η Ευρωπ. Επιτροπή θα δέχεται προτάσεις για το «Όραμα για την αγροτική Ευρώπη το 2040» μέχρι 31 Ιαν 2021 στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].
  2. Προτάσεις μπορούν να υποβάλουν τυπικές και άτυπες ομάδες μετά από οργανωμένη συζήτηση με την βοήθεια εργαλείων, όπου θα καταγράφονται με συγκεκριμένο τρόπο οι προτάσεις για το ΟΡΑΜΑ 2040.
  3. Το ΟΡΑΜΑ 2040 αφορά όλη την ύπαιθρο και τους κατοίκους της, όπου εμπεριέχονται και οι αγρότες, αλλά δεν είναι μόνο για τους αγρότες.
  4. Με πολλή σημασία καταγράφηκε ότι η Ευρ. Επιτροπή δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την περιαστική ύπαιθρο, όπου φαίνεται να συμβαίνει σοβαρή αλλοίωση του περιβάλλοντος (φυσικού, κοινωνικού, πολιτιστικού κλπ), και να υφίστανται ισχυρές πιέσεις οι αγροτικές κοινωνίες.
  5. Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής πραγματοποίησε συζητήσεις για την ενδογενή (από κάτω) Τοπική Ανάπτυξη, με ακριβώς την ίδια μεθοδολογία σε δύο κύκλους. Ο ένας κύκλος ήταν τα έτη 2015-2016 και ο πρόσφατος το 2019, που ανακόπηκε με την πανδημία.
  6. Μάλιστα στοιχεία της προσπάθειας εκείνης περιέχονται στο βιβλίο «Σκέψεις για την Τοπική Ανάπτυξη», εκδόσεις ΣΤΕΝΤΟΡΑΣ, ISBN 978-618-84431-2-9, Νοε 2019.
  7. Η προσπάθεια για ενέργειες προς την Τοπική (κοινοτική) Ανάπτυξη της Υπαίθρου της Αττικής είχαν ονομασθεί ΑΡΡΑΤΤΙΚΑ, δηλαδή Αττική Γη, καθόσον «αρ» στα αρχαία πελασγικά, τα σημερινά αρβανίτικα σημαίνει γη, όπως σώζεται ακόμα και σήμερα στο αρουραίος, στο άροτρο, στο αρ-χων, δηλ. ο κατέχων γη κλπ.
  8. Οι οργανωμένες συζητήσεις θα έχουν ως αντικείμενο για το πώς θα ήθελαν να είναι η περιοχή τους, πώς ενδέχεται να αλλάξει κατά τα επόμενα 20 χρόνια, ποιες εξελίξεις θα ήθελαν να δουν και ποιες είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε η περιοχή τους να γίνει ο τόπος που ονειρεύονται, ένας ελκυστικός τόπος για να ζουν με τις οικογένειές τους.
  9. Μερικά επί μέρους θέματα θα μπορούσαν να είναι: Η επίδραση του κλίματος στην ζωή και τις καλλιέργειες, Η ποιότητα περιβάλλοντος (φυσικού, κοινωνικού, πολιτιστικού, τεχνολογικού κλπ), Οι υποδομές και υπηρεσίες για ανεκτή ποιότητα ζωής, Ο πληθυσμός (υπογεννητικότητα, προσέλκυση καινούργιων συγκατοίκων, η δομή και αλλαγές), Κοινωνική ένταξη & ζωτικότητα, σχολεία, εισοδήματα, δουλειά, θέσεις εργασίας, Βασικά Αγαθά (τρόφιμα, ενέργεια, οικονομία), Τοπική Εφοδιαστική Αλυσίδα, Ψηφιακά μέσα/Τεχνολογίες, Διακυβέρνηση και συμμετοχή των πολιτών και ότι άλλο κρίνουν οι κάτοικοι  ότι τους ενδιαφέρει για να γίνει η περιοχή του ελκυστική για να ζουν.
  10. Η Ευρ. Επιτροπή προτείνει να εξεταστούν στις τοπικές συνατήσεις: 1) Κλιματική Αλλαγή & περιβαλλοντική υποβάθμιση, 2) Ψηφιακή & Τεχνολογική Αλλαγή, 3) Δημογραφική Αλλαγή και 4) Παγκοσμιοποίηση / «Τοπική διάσταση» (Localisation).
  11. Πρέπει όλοι να βρουν τρόπο να συμμετάσχουν.
  12. Είναι μοναδική ευκαιρία που οι πολίτες, και μάλιστα της υπαίθρου, μπορούν να συμβάλουν στο πώς θέλουν τον τόπο τους, έστω το 2040.
  13. Η πανδημία COVID άλλαξε τους τρόπους με τους οποίους ζούμε και εργαζόμαστε σε αγροτικές και αστικές περιοχές και τώρα είναι η ώρα να κάνουμε έναν απολογισμό και να μοιραστούμε ιδέες για ένα καλύτερο μέλλον.
  14. Τώρα δίνεται η ευκαιρία να δημιουργηθεί ένας άμεσος σύνδεσμος μεταξύ αυτού που βιώνουν και αισθάνονται οι άνθρωποι που ζουν στις αγροτικές περιοχές πριν γίνει η επικείμενη ανακοίνωσης της Ευρ. Επιτροπής για ένα μακροπρόθεσμο όραμα για τις αγροτικές περιοχές για το 2040.
  15. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις ιδέες που θα προκύψουν από τις συζητήσεις για να ξεπεράσουμε τις συνηθισμένες «SWOT» αναλύσεις και να βάλουμε τα θεμέλια για ένα ολοκληρωμένο/ολιστικό μέλλον που θα λαμβάνει υπόψη όλες τις στρατηγικές, τα προγράμματα και τις επενδύσεις που θα διαμορφώσουν το μέλλον των αγροτικών μας περιοχών, όπως το θέλουμε εμείς, ή έστω και εμείς ….
  16. Μπορούμε να μοιραστούμε και να εμπνευστούμε από την εμπειρία των αγροτικών κοινοτήτων από διάφορα άλλα μέρη της Ευρώπης, από το αρχείο που δημιούργησε και θα εμπλουτίζει η Ευρ. Επιτροπή.
  17. Τα αποτελέσματα τέτοιων συλλογικών και συμμετοχικών συζητήσεων μπορούν να συμπληρώσουν τις μεμονωμένες απαντήσεις που υποβλήθηκαν κατά την ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση της Επιτροπής (έληξε για τους πολίτες στις 30/11/2020).
  18. Οι ομάδες που θα ασχοληθούν με το θέμα σε τοπικό επίπεδο, εξετάζοντας τη δική τους περιοχή χρησιμοποιώντας συλλογικά αυτήν τη μελλοντική προοπτική θα μπορούσαν να δημιουργήσουν νέες ιδέες και πρωτοβουλίες.
  19. Εάν δεν το κάνουν οι κάτοικοι της υπαίθρου, θα το κάνουν κάποιοι άλλοι για αυτούς χωρίς αυτούς και θα τους το επιβάλουν.

Η κα Μάγδα Κοντογιάννη, παρά τον εποχικό φόρτο των εργασιών (γέννες, συγκέντρωση τροφών, προετοιμασία χώρων για τον σταβλισμό για τον χειμώνα, γιορτές κλπ) θεωρεί μοναδική ευκαιρία την παρουσίαση για το «Όραμα για την αγροτική Ευρώπη το 2040», που έγινε διαδικτυακά στις 9/12/2020 και πέραν των προγραμματισμένων συναντήσεων θα ανακοινώσει και άλλες συναντήσεις με τοπικούς φορείς για να συζητηθούν προτάσεις για το ΟΡΑΜΑ 2040.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής έχει ήδη ανακοινώσει συζήτηση στις 15/12/2020 (20.00) για τα ήθη & έθιμα για τον Άγιο Μόδεστο, στις 16/12/2020 (12.00) για τους Καρπούς του Δάσους (Food Forest), στις 5/1/2021 (20.00) συνάντηση Αγροτισσών & στις 13/1/2021 (12.00) Ανταλλαγή ευχών.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Το χαμόγελο αυξάνει τις πωλήσεις

Πολλές έρευνες έχουν αναδείξει την ανεκτίμητη αξία που έχει το χαμόγελο στη σκληρή καθημερινότητα των ανθρώπων.

Ενδεικτικά αναφέρω ορισμένα πολύ γνωστά και κοινώς αποδεκτά αποτελέσματα των παραπάνω ερευνών όπως επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας της ζωής, ενίσχυση του ανοσοποιτικού συστήματος και προστασία του οργανισμού από διάφορες αρρώστιες (π.χ.κατάθλιψη), ψυχοσυναισθηματική ισορροπία, αύξηση της αισιοδοξίας, δημιουργία καλύτερης διάθεσης, συνεισφορά στην υπερπήδηση προσωπικών προβληματικών και δύσκολων καταστάσεων, κ.α.

Πολύτιμη αρωγή

Παράλληλα όμως, με την προσωπική ζωή, το χαμόγελο μπορεί να συμβάλλει δυναμικά και στην επαγγελματική μας επιτυχία. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που υπάρχει κοινωνική συναναστροφή, ένα ζεστό χαμόγελο όχι μόνο μπορεί να προσφέρει πολύτιμη αρωγή, αλλά δύναται και να αποτρέψει δύσκολες καταστάσεις.

Ποια είναι τα επαγγέλματα εκείνα που ένα χαμόγελο θεωρείται πλέον απαραίτητο προσόν; Την πρώτη θέση στη συγκεκριμένη λίστα καταλαμβάνουν τα επαγγέλματα παροχής υπηρεσιών (όπου η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο θεωρείται αναγκαία) και οι πωλήσεις! Πράγματι, μία εταιρία ερευνών αγοράς στο Σικάγο, παρακολούθησε τις αντιδράσεις 340 ατόμων απέναντι στο χαμόγελο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πιθανότητες να δεχθεί ο υποψήφιος αγοραστής να μιλήσει με έναν πωλητή αυξάνονται από 8% σε 33% όταν ο πωλητής χαμογελάει! Ακόμα, βρήκαν ότι μέσα στα υποκαταστήματα των τραπεζών ή των εμπορικών καταστημάτων, ο υποψήφιος αγοραστής αποφασίζει εάν και σε ποιον θα απευθυνθεί ανάλογα με τις εκφράσεις των προσώπων που θα παρατηρήσει γύρω του (Πηγή: Επιστημονικό Μάρκετινγκ, Ιανουάριος 2004, σελ. 108).

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ένας χαμογελαστός υπάλληλος μπορεί να αποτελέσει για την επιχείρηση σημείο υπέροχης, αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Σε τμήματα παροχής υπηρεσιών, service και ανταλλακτικών, πολλών μεγάλων εταιριών στην Ελλάδα, καταγράφεται συχνά και με μεγάλη περιοδικότητα το φαινόμενο να εισέρχεται ο πελάτης πολύ εκνευρισμένος, είτε γιατί το ακριβό προϊόν που αγόρασε την προηγούμενη μέρα του βγήκε ελαττωματικό, είτε γιατί τη συγκεκριμένη μέρα έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μία σειρά από αναπάντεχα ατυχή συμβάντα, είτε και για τα δύο, και να φεύγει ήρεμος και ικανοποιημένος όχι γιατί απαραίτητα βρήκε λύση στο πρόβλημά του, αλλά γιατί αντιμετωπίστηκε από τον υπάλληλο με ψυχραιμία, ευγένεια και χαμόγελο!

Ένα σημαντικό στατιστικό στοιχείο, είναι ότι οι ενήλικοι χαμογελούν κατά μέσο όρο 21 φορές την ημέρα, οι έφηβοι 30, ενώ τα παιδάκια κάτω των 5 ετών χαμογελούν έως και 300 φορές την ημέρα! Αυτή η αντιστρόφως ανάλογη πορεία της ηλικίας με το μέσο όρο που χαμογελάμε (με άλλα λόγια όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο χαμογελάμε), πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο σκέψης και προβληματισμού για όλους, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το σωρευτικό αποτέλεσμα των αρνητικών συνεπειών που επιφέρουν στη ζωή μας οι γρήγοροι ρυθμοί, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, και ο πολλαπλασιασμός των απλών και καθημερινών δυσκολιών.


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Ο πελάτης στο επίκεντρο

Μια από τις πιο σημαντικές ερμηνείες της παγκοσμιοποίησης είναι η δυνατότητα της περαιτέρω εξέλιξης των ήδη ανεπτυγμένων οικονομιών και η ραγδαία κοσμογονική αλλαγή των υπό ανάπτυξη χωρών.

Μέσα από το πέρασμά τους στον 21ο αιώνα απαιτείται δημιουργία συγκεκριμένων κοινωνικών και οικονομικών οραμάτων, αναθεώρηση των παραδοσιακών αντιλήψεων και συμπεριφορών και συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων σε ένα παιχνίδι με αβέβαιους ρόλους για τον καθένα, αλλά με δυνατές προκλήσεις για τους τολμηρούς.


Μετά την «εισβολή» της Κίνας και της Ινδίας άρχισαν να τρίζουν τα θεμέλια επιχειρηματικών κολοσσών και να καταρρέουν μικρότερες που δεν είχαν το χρόνο καν για ανασύνταξη και ανακατασκευή. Μαγικές συνταγές για την αναχαίτιση των «εισβολέων», σε ένα οικονομικά αβέβαιο περιβάλλον για την άμεση αντιμετώπισή τους και την εύρεση λύσεων, στα όποια οικονομικά αδιέξοδα περιήλθαν σήμερα οι επιχειρήσεις δεν υπάρχουν.

Οδηγίες προς… ναυτιλλομένους

Αν μπορούσαμε να δώσουμε γενικές οδηγίες πλοήγησης θα τις καταγράφαμε κατά σειρά προτεραιότητας ως εξής:

Πρώτον, δημιουργούμε ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον διατηρώντας με τον τρόπο αυτόν ικανοποιημένους εργαζομένους, οι οποίοι εκπαιδεύονται στο να εφαρμόζουν μοντέλα συμπεριφοράς και έκφρασης συναισθημάτων, με απώτερο σκοπό την επιτυχή προσέγγιση των πελατών και τη διασφάλιση της εξυπηρέτησής τους.


Δεύτερον, διασφαλίζουμε, συντηρούμε και ενισχύουμε τη φήμη και πελατεία μας ως πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο που συγκαταλέγεται πλέον στα πάγια της επιχείρησης στοχεύοντας συνεχώς στην εικόνα μας, και στην ικανοποίηση των πελατών μας.


Τρίτον, επενδύουμε στο να αποκτήσουμε μόνιμα ευχαριστημένους πελάτες οι οποίοι βρίσκουν κοντά μας λύση στο πρόβλημά τους, και ως εκτούτου επανέρχονται και γίνονται επαναλαμβανόμενοι πελάτες. Το μυστικό αυτής της επένδυσης αποτελεί η δημιουργία ενός συστήματος after sales service καταπληκτικού, που αποτελεί πλέον και το φόρο προστιθέμενης αξίας μας στις υπηρεσίες που,παρέχουμε και είναι αυτό που προσδίδει τη διαφορετικότητα σε μας.


Τέταρτον, η παρεχόμενη εξαιρετική εξυπηρέτηση των πελατών μας δημιουργεί μια καινούργια εικόνα η οποία μας εισάγει σε νέα μοντέλα ανάπτυξης και μας ωθεί να προκαλέσουμε ακόμη μεγαλύτερους στόχους, συμπαρασύροντας το μυαλό των συνεργατών μας σε νέα οικονομικά μεγέθη, ανεβάζοντας τη στάθμη των αποτελεσμάτων και εισβάλλοντας θεαματικά στις καρδιές των πελατών μας.

Η αδυναμία των επιχειρήσεων, οργανισμών και υπηρεσιών να εφαρμόσουν μοντέλα διοίκησης, μόνιμης εξυπηρέτησης των πελατών τους και να διατηρήσουν ένα ισχυρό after sales service εντοπίζεται συνήθως στη φιλοσοφία και κουλτούρα της κάθε οικονομικής μονάδας και στην απουσία γνώσης σχετικά με την ευρεία έννοια του επαγγελματισμού, η οποία δεν επιτρέπει στα στελέχη πωλήσεων και των χώρων πληροφόρησης όπως τηλεφωνικά κέντρα, τμήματα υποδοχής και εξυπηρέτησης πελατών, τμήματα αντιμετώπισης δυσαρεστημένων πελατών κ.λπ., να αναπτύξουν τα ταλέντα τους, τις έμφυτες δεξιότητες και την προσαρμοστικότητά τους στις διαπραγματεύσεις και στην αντιμετώπιση των παραπόνων.

Τι πρέπει να πρήξουν οι επιχειρήσεις

Οι επιχειρήσεις λοιπόν θα πρέπει:
1) Να επιδιώξουν να δημιουργήσουν μόνιμα συμβατό κύκλωμα επικοινωνίας με τους πελάτες τους.
2) Να υιοθετήσουν συστήματα πελατοκεντρικής κουλτούρας.
3) Να εφαρμόσουν διεθνή πρότυπα εξαιρετικής εξυπηρέτησης των πελατών τους.
4) Να εκπαιδεύσουν τα στελέχη τους στη φιλοσοφία της επαγγελματικής φροντίδας του πελάτη.
5) Να γίνει απόλυτα αντιληπτό και κατανοητό από όλους ότι, όταν ο πελάτης εκφράζει το θυμό του ή το παράπονό του, να τον ακούμε προσεκτικά ή καλύτερα να τον αφουγκραζόμαστε γιατί αυτό αποτελεί πηγή πληροφόρησης για μας. Σημαίνει ότι κάτι δεν κάναμε καλά και μας δίδεται η ευκαιρία να το διορθώσουμε. Σημαίνει ότι μας δίδεται η ευκαιρία να βελτιωθούμε εμείς προσωπικά. Σημαίνει ότι μας δίδεται η ευκαιρία να αναζητήσουμε μέσα μας ή γύρω μας καλύτερες πηγές ανάπτυξης.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Στρατηγικός σχεδιασμός με στόχο την ποιότητα

Κάθε επιχείρηση που ελπίζει να ενταχθεί στον κόσμο της ποιότητας πρέπει να συμπεριλάβει την ποιότητα στο στρατηγικό σχεδίασμά της, που αποτελεί εργαλείο ανεκτίμητης αξίας για αποφάσεις όπως ποιο θα είναι το όραμα της επιχείρησης, ποιους μετρήσιμους και αντικειμενικούς σκοπούς θα περιλαμβάνει σε σχέση με την ποιότητα καθώς και πώς θα υλοποιηθεί το επιλεγμένο όραμα.

Βέβαια , αν θέλαμε να ερευνήσουμε κατά πόσο ο στρατηγικός σχεδιασμός έχει εσνωματωθεί στην κουλτούρα της επιχείρησης αναφορικά με την ποιότητα, τρεις ερωτήσεις θα ήταν χρήσιμο να κάνουμε στον κάθε εργαζόμενο της επιχείρησης.

Η πρώτη ερώτηση αφορά τη γνώση του εργαζομένου για το τρέχον στρατηγικά πλάνο της επιχείρησης ή του οργανισμού στον οποίο απασχολείται.

Η δεύτερη έχει να κάνει με το πώς αντιλαμβάνεται ο εργαζόμενος τη σύνδεση της δικιάς του δουλειάς με τη στρατηγική ποιότητας όλης της επιχείρησης ή όλου του οργανισμού.

Η τρίτη ρώτα σε ποιο βαθμό η απόδοση και η αμοιβή του εργαζόμενου σχετίζονται με τήν επίτευξη των στρατηγικών στόχων και αντικειμενικών σκοπών της επιχείρησης.

Η οργάνωση

Είναι αλήθεια ότι μια αποτελεσματική προσπάθεια στρατηγικού σχεδιασμού για την ποιότητα δίνει την ευκαιρία στη διοίκηση να διερευνήσει πόσο καλά ο Οργανισμός ή η επιχείρηση είναι οργανωμένος και εστιασμένος στην επίτευξη των στόχων.

Αυτό συνήθως ονομάζεται οργανωσιακή ευθυγράμμιση ποιότητας. Στο στρατηγικό σχεδιασμό μιας επιχείρησης με προσανατολισμό την ποιότητα απεικονίζονται οι επιλογές της που αναφέρονται στο επίπεδο ποιότητας που έχει δεσμευτεί να ακολουθήσει. Η συνάντηση των προσδοκιών και αναγκών του πελάτη, η υπέρβαση αυτών, ο βαθμός ικανοποίησης του πελάτη είναι κυρίαρχα στοιχεία όχι μόνο στο στρατηγικό σχεδίασμά, αλλά και στην κουλτούρα της επιχείρησης, ανεξάρτητα από τον τύπο που μπορεί να έχει αυτή: γραφειοκρατική, ιεραρχική, αναπτυσσόμενη με γνώμονα τη συνεχή βελτίωση κ,λπ.

Τρεις επιλογές

Φαίνεται πως οι σύγχρονες επιχειρήσεις έχουν πολλές επιλογές στην ένταξή τους στην ποιότητα και κυρίως στην συνεχή βελτίωση της και την εμφάνιση αυτών στο στρατηγικό σχεδιασμό. Βασικότερες μπορούν να θεωρηθούν οι εξής τρεις:


Πρώτον, η , σταθερή προσέγγιση κατά την οποία αναγνωρίζονται κάποιες σημαντικές αρχές της ποιότητας, οι οποίες πρέπει να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν στη διάρκεια, για παράδειγμα, ενός χρόνου.
Δεύτερον, μια πιο δυναμική επιλογή είναι η θεώρηση της βελτίωσης της ποιότητας ως βασικού στόχου της επιχείρησης ή του οργανισμού.
Η τρίτη και η περισσότερο αισιόδοξη επιλογή είναι η εκτίμηση της βελτίωσης της ποιότητας ως βασικής αξίας της επιχείρησης, που θα υιοθετηθεί από κάθε συμμετέχοντα στην επιχείρηση με οποιαδήποτε ιδιότητα.

Αναπόφευκτα, το παρόν και το μέλλον κάθε επιχείρησης ή οργανισμού δεν μπορεί να μην είναι συνυφασμένο με την ποιότητα, η οποία θα ξεκινά από το στρατηγικό σχεδιασμό και θα ακολουθεί όλα τα στάδια ανάπτυξης της επιχείρησης, η οποία θέλει να υφίσταται και να εξελίσσεται στη σύγχρονη απαιτητική εποχή.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Continue Reading

Trending