Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Ο ΟΤΑ Υποστηρίζει Το Γυναικείο Επιχειρείν

Γ. Πατούλης, Πρόεδρος ΚΕΔΕ: « Προτεραιότητα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση η προώθηση της γυναικείας συμμετοχής στη δυναμική ανάπτυξη της οικονομίας»

Παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της Πανελλήνιας Διαβούλευσης για την υποστήριξη του γυναικείου επιχειρείν από τους ΟΤΑ

Αθήνα, 11 Δεκεμβρίου 2018. «Η Τοπική Αυτοδιοίκηση οφείλει και μπορεί να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη προσπάθεια ανάπτυξης πρωτοβουλιών που θα συμβάλουν στην ενίσχυση των γυναικών στο επιχειρείν».

Σε αυτή την επισήμανση προχώρησε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης στην εισήγηση του κατά τη θεματική ενότητα με αντικείμενο «Γυναικεία Επιχειρηματικότητα και Τοπική Αυτοδιοίκηση», η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ετήσιου Τακτικού Συνεδρίου της ΚΕΔΕ.

Γ. Πατούλης: « Προτείνουμε λύσεις για τη στήριξη των γυναικών»

Σχολιάζοντας την πρωτοβουλία της ΚΕΔΕ να ξεκινήσει Πανελλήνια Διαβούλευση για το πώς η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να υποστηρίξει τις Γυναίκες στο επιχειρείν, υπογράμμισε πως «με αρχικό βήμα τις λύσεις που προτείνονται θα δημιουργήσουμε  ένα ευνοϊκότερο περιβάλλον, ώστε να προωθήσουμε τη γυναικεία συμμετοχή στη δυναμική ανάπτυξη της οικονομίας. Θα βοηθήσουμε τη γυναίκα να διαχειριστεί με αποτελεσματικότητα το χρόνο της και τις ευθύνες που προκύπτουν από τους πολλαπλούς της ρόλους».

Τα αποτελέσματα της Πανελλήνιας Διαβούλευσης παρουσίασε η Επικεφαλής του Έργου Γυναικεία Επιχειρηματικότητα και Τοπική Αυτοδιοίκηση, Δρ. Αναστασία Ψωμιάδη, Ιδρύτρια και Πρόεδρος APSON CSR, εστιάζοντας στους 2 άξονες υποστήριξης, Α) θεσμικό όπως, Παράταση λειτουργίας παιδικών σταθμών, Λειτουργία παιδικών σταθμών σε ωράριο λειτουργίας εμπορικών κέντρων, Δημιουργία κέντρων φύλαξης και δημιουργικής απασχόλησης παιδιών μετά το πέρας των σχολικών τους υποχρεώσεων, Δημιουργία ειδικού μητρώου συνεργατών για τη φύλαξη παιδιών και τη φροντίδα ηλικιωμένων, ασθενών και ευπαθών ατόμων και Β) πρακτικό όπως η δημιουργία  σε κάθε Δήμο help desk & business hub  επιχειρηματικών υπηρεσιών για γυναίκες  που επιθυμούν να επιχειρήσουν ή επιχειρούν ήδη, το οποίο θα παρέχει τις κατάλληλες υπηρεσίες συμβουλευτικής, καθοδήγησης, ανάπτυξης, προώθησης, εκπαίδευσης, χρηματοδότησης και networking.

Στόχος είναι η υιοθέτηση του προγράμματος  από τους δήμους και η ενίσχυσή του με τη συμμετοχή εταιρειών-επιχειρήσεων στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης τους.

Κατά την εκδήλωση παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές από την Ελλάδα και το Εξωτερικό για την υποστήριξη των γυναικών στο επιχειρείν, από την  Γ.Γ. Ένωσης Πολυτέκνων, Μέλος Δ.Σ. European Large Families Confederation,  Δήμητρα- Ινές Αγγελή.

Παράλληλα για το θέμα τοποθετήθηκαν οι Δήμαρχοι Κάσου Σορώτου-Τσανάκη Μαίρη, Παρανεστίου Σωτηριάδου Αλεξάνδρα, Ιστιαίας Ευσταθίου-Σπανού Ελένη, Λεβαδέων Πούλου Γιώτα και η  Δημοτική Σύμβουλος Παλαιού Φαλήρου, Μαρία Ζάγκα

Η ΚΕΔΕ βράβευσε Γυναίκες Επιχειρηματίες

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ βράβευσε εκπροσώπους όλων των φορέων Γυναικείας Επιχειρηματικότητας υπογραμμίζοντας:

«Τιμούμε γυναίκες με ξεχωριστή διαδρομή, η καθεμία με το δικό της ρόλο στο επιχειρείν, που πέρα από την επιχειρηματική και επαγγελματική τους δραστηριότητα, αφιερώνουν τον πολύτιμο χρόνο τους ως επικεφαλής οργανισμών που προωθούν και ενδυναμώνουν τις γυναίκες στον επαγγελματικό τους στίβο».

Ειδικότερα βραβεία έλαβαν οι εξής:

  • Αλεξάνδρα Πίττα Χαζάπη, Πρόεδρος Εξαγωγικού Τμήματος Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), μέλος ΔΣ ΕΒΕΑ, CEO της Μελισσοκομικής Εταιρείας Αττική
  • Άννα Δάντη, Επικεφαλής Επικοινωνίας και Υπεύθυνη Ζητημάτων Γυναικείας Επιχειρηματικότητας, Αντιπροσωπεία Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα
  • Πέγκυ Αντωνάκου, Προεδρεύουσα στην Ομάδα Εργασίας Γυναικών σε θέσεις Ευθύνης του ΣΕΒ, CEO MicrosoftΕλλάς ( Το παρέλαβε η Ευγενία Μπόζου Διευθύντρια Επικοινωνίας της Microsoft)
  • Άρτεμις Λιόντα, Πρόεδρος Διοικούσας Επιτροπής, Τομέα Ανάπτυξης Γυναικών, Μάνατζερ & Επιχειρηματιών (ΤΟΓΜΕ) της ΕΕΔΕ, Σύμβουλος digital marketing& επικοινωνίας

To παρέλαβε η αντιπρόεδρος Βίκυ Αθανάσογλου

  • Εκπρόσωπος και Mέλος Εταιρείας Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΑΣΕ), Φανή Κλειδά
  • Σοφία Οικονομάκου, Πρόεδρος Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Γυναικών Επιχειρηματιών (ΕΕΔΕΓΕ), Σύμβουλος Επιχειρήσεων
  • Λίνα Τσαλταμπάση, Πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος (Σ.Ε.Γ.Ε.), CEO της OECON Group
  • Ιωάννα Λαγουμίδου, Πρόεδρος BPWAthens, Δικηγόρος Παρ’ αρείω Πάγω
  • Δανάη Μπεζαντάκου, Συνιδρύτρια & Πρόεδρος IforU, CEO Navigator

Το παρέλαβε η Ξένια Κούρτογλου, Συνιδρύτρια  IforU, Ιδρύτρια & Managing Partner, Focus Bari και συγγραφέας

  • Μαριάνθη Νίκα, Συνιδρύτρια,  The 50/50 Project, Social entrepreneur
  • Ελπιδα Κόκκοτα ,  Head of Community Development MeXOXO, Co-Founder, Operations Manager Unique Minds
  • Στέλλα Κάσδαγλη, Συνιδρύτρια, WOMENONTOP, Δημοσιογράφος και συγγραφέας. Το παρέλαβε η Άννα Παπανικολάου, Νομική Σύμβουλος του φορέα
  • Όλγα Αζιλαζιάν, Συνιδρύτρια, Female POWER, το παρέλαβε η Ευγενία Μπόζου

Η Πανελλήνια Διαβούλευση με θέμα «Πώς η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα Υποστηρίξει τις Γυναίκες στο Επιχειρείν» τελεί υπό την αιγίδα της ΚΕΔΕ και του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, και αποτελεί μία πρωτοβουλία του Προέδρου της ΚΕΔΕ κου Γιώργου Πατούλη. Για πρώτη φορά συμπράττει η Τοπική Αυτοδιοίκηση με τους Πανελλήνιους Φορείς της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας αλλά και με κάθε φορέα και μονάδα για την προώθηση της γυναίκας στο επιχειρείν, προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις και υλοποιώντας προγράμματα ανάλογα με τις ανάγκες και τη φυσιογνωμία των τοπικών κοινωνιών.

Επιχειρηματικότητα

Εταιρίες και διαδίκτυο

Βασικός και πρωταρχικός στόχος μια εταιρείας τόσο στην αρχή λειτουργίας της όσο και στη μετέπειτα πορεία της είναι η συνεχόμενη ανάπτυξη.

Η ανάπτυξη αυτή συντελείται με τα κατάλληλα εργαλεία marketing.

Τα τελευταία χρόνια το marketing χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:

Το κλασσικό marketing και το online marketing, το marketing δηλαδή του διαδυκτίου.

Για να φτάσει κανείς να μιλάει για online marketing θα πρέπει ήδη να έχει κάνει τα  πρώτα βασικά βήματα στο internet:

Το πρώτο και το πιο βασικό βήμα είναι η κατασκευή μιας ιστοσελίδας, εδώ θα πρέπει να δοθεί προσοχή τόσο στο εικαστικό όσο και στο λειτουργικό κομμάτι, δηλ. να εντυπωσιάζει τον χρήστη αλλά παράλληλα να τον πληροφορεί με απλό και άμεσο τρόπο.

Στην ιστοσελίδα παρουσιάζουμε σε πρώτο στάδιο την  επιχείρησή μας, ποια είναι, με τι ασχολείται αλλά και τους στόχους όσον αφορά το καταναλωτικό κοινό.

Στη συνέχεια, αναλυτικά και εκτενέστερα παρουσιάζουμε τα προϊόντα μας.

Με την ολοκλήρωση της δημιουργία της ιστοσελίδας, που στην ουσία  έχουμε δημιουργήσει ένα  ηλεκτρονικό κατάστημα, προχωράμε  με το να την κάνουμε «γνωστή».

Εδώ μιλάμε για online marketing:

  • Προώθηση της εταιρείας μας σε μηχανές αναζήτησης

Η καταχώρηση μιας ιστοσελίδας σε μηχανές αναζήτησης είναι η δυνατότητα που έχουν ορισμένες εταιρίες (και όχι μόνο) να καταχωρούν το site σας σε ισχυρές μηχανές αναζήτησης.

Η επόμενη μας μέριμνα είναι η κατάταξη σε υψηλές θέσεις σε αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης. Στην διαδικασία αυτή έχει δημιουργηθεί μία ολόκληρη γενιά υπηρεσιών οι οποίες αφορούν την βέλτιστη παρουσία σε αποτελέσματα κατά την αναζήτηση σε μηχανές αναζήτησης.

Ένας πιο διαφανής προς τον χρήστη τρόπος είναι η χρησιμοποίηση online ερωτηματολογίων, στα οποία ο χρήστης, δεν υποχρεούται απαραίτητα να συμπληρώσει τα προσωπικά του στοιχεία. Ακόμα και εκεί, η τεχνολογία επιτρέπει να αναγνωριστεί ο χρήστης ο οποίος έχει ήδη συμμετάσχει στην έρευνα (π.χ. με την ανάγνωση τυχόν cookies που έχουν τοποθετηθεί στον υπολογιστή, ή άλλες μεθόδους).

  • Διαφημιστικά μηνύματα  (Banners) σε portals ή συγκεκριμένες σελίδες αυτών.

To Banner είναι ένα γραφικό το οποίο τοποθετείται σε μία συγκεκριμένη θέση στην ιστοσελίδα και συνήθως είναι ένα αρχείο εικόνας τύπου gif και jpeg.

Tα banners είναι η σημαντικότερη μορφή διαφήμισης στο διαδίκτυο και η μεγάλη δημοτικότητα τους έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια σειρά διαφορετικών διαστάσεων οι οποίες χρησιμοποιούνται για την προβολή των banners στο web.

Μην παραλείψετε την απόκτηση ενός προγράμματος στατιστικών που είναι εξίσου ζωτικής σημασίας τόσο για να μπορούμε να βλέπουμε την απήχηση της ιστοσελίδας μας όσο και για να δίνουμε στοιχεία για την επισκεψιμότητα των banners που φιλοξενούμε.

Στα στατιστικά, αναλυτικά αυτά που μας ενδιαφέρουν και πρέπει να κοιτάμε είναι:

Τα Hits είναι το σύνολο των αιτήσεων  για μία πληροφορία από μία ιστοσελίδα. Κάθε φορά που ζητάμε ένα στοιχείο από μία σελίδα, κατεβάζουμε ένα αρχείο, ή πιο απλά κάνουμε μία σχετική εργασία, τότε καταγράφεται ένα hit. Για παράδειγμα, σε μια ιστοσελίδα με μικρό αριθμό επισκέψεων ο αριθμός των hits μπορεί να είναι αρκετά μεγάλος. Με τον αριθμό των hits δεν μπορούμε να κρίνουμε τη δημοτικότητα και την επισκεψιμότητα μιας σελίδας, γιατί πολλές από τις συνολικές αιτήσεις μπορεί να προέρχονται από μικρό αριθμό χρηστών.

Cookies: Όταν πλοηγούμαστε στο διαδίκτυο, ένας μεγάλος αριθμός ιστοσελίδων αποστέλουν ένα μικρό αρχείο στον υπολογιστή μας, στον οποίο καταγράφονται ορισμένα χαρακτηριστικά. To αρχείο αυτό ονομάζεται cookie. Ένα παράδειγμα του πως χρησιμοποιείται είναι η καταγραφή των στοιχείων της σύνδεσης μας. Σε περίπτωση που έχουμε εγγραφεί στην υπηρεσία  μιας ιστοσελίδας, τότε θα  πρέπει ανά πάσα στιγμή να εισάγουμε τo όνομα χρήστη και τον κωδικό, εφόσον ζητηθούν. Το cookie, μπορεί να παραλείψει αυτή την ενέργεια.

Επίσης, μπορεί να καταγράψει και πολλά άλλα στοιχεία, όπως αυτά που συμπληρώνουν οι χρήστες σε διάφορες φόρμες˙ το ιστορικό (history) του χρήστη και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τις αγοραστικές του συνήθειες, ούτως ώστε να δίνεται στην εταιρία η δυνατότητα να προσαρμόζει την πολιτική προώθησής των προϊόντων της σε διαφορετικές ομάδες καταναλωτών.

Τα Impessions είναι η προβολή ενός banner στην οθόνη του χρήστη. Κάθε φορά που εμφανίζεται σελίδα η οποία περιέχει το συγκεκριμένο banner, τότε αυτό θεωρείται ως νέο impression. To πλήθος των εμφανίσεων (impression), μπορεί να λάβει μεγάλες διαστάσεις σε περίπτωση που ένα μεγάλο πλήθος χρηστών μπαίνει στην σελίδα και σερφάρει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το πλήθος αυτό αποτελεί τη βάση της πώλησης των διαφημίσεων.

ΤοClick through είναι ένα από τα σημαντικότερα μεγέθη, το οποίο μας δείχνει την απόκριση της διαφήμισης. Το click through ως μέγεθος αναφέρεται στον συνολικό αριθμό των hits που πραγματοποιήθηκαν για μία διαφήμιση (banner).Το click through rate με την σειρά του, μας δείχνει τον αριθμό των clicks σε ένα καθορισμένο αριθμό impressions.

Επισκέψεις και μοναδικοί επισκέπτες: Το μέγεθος των μοναδικών επισκεπτών είναι και αυτό ιδιαίτερα κρίσιμο, γιατί δείχνει πόσοι διαφορετικοί χρήστες ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που παρέχει κάποια ιστοσελίδα. O πιο αξιόπιστος τρόπος για την καταμέτρηση των στοιχείων αυτών μπορεί να θεωρηθεί το cookie. Ο τρόπος αυτός διαθέτει και μερικά μειονεκτήματα, αφού ο χρήστης έχει την δυνατότητα να μην επιτρέψει την λήψη cookies.

Ο αριθμός των επισκέψεων όμως, μπορεί να μεγαλώσει αρκετά ακόμα και στην περίπτωση, που μια μικρή μερίδα ατόμων, επισκέπτεται την ιστοσελίδα με μεγάλη καθημερινή συχνότητα.

Αναλυτικότερα, αν τρία διαφορετικά άτομα επισκεφθούν μια ιστοσελίδα, δύο φορές σε μία μέρα, τότε η ιστοσελίδα έχει δεχτεί 6 επισκέψεις, αλλά έχει τρεις μοναδικούς χρήστες. Αν την επόμενη μέρα, τα ίδια άτομα μπουν στην ιστοσελίδα δύο φορές, τότε οι συνολικές επισκέψεις της σελίδας, έχουν γίνει 12 (6+6), ενώ οι επισκέπτες παραμένουν τρεις.

Όλες αυτές οι ενέργειες προϋποθέτουν την συνεχή υποστήριξη της ιστοσελίδας μας, δηλαδή, την συνεχή ανανέωσή από πλευράς θεματολογίας και μετέπειταανάλογα την εταιρία- τη σχεδιαστική ανανέωσή της.


Άρθρο αρχείου

Δημήτρη Ψαρρά

Continue Reading

Βιβλία

Παρουσίαση του βιβλίου της Βίκυς Φλέσσα στη Θεσσαλονίκη!

Το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης και οι Εκδόσεις Αρμός, διοργανώνουν εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίο της Βίκυς Φλέσσα,

«Γιατί Ψυχανάλυση, κύριε Γιωσαφάτ;»


Ο ψυχίατρος Ματθαίος Γιωσαφάτ απαντά στην Βίκυ Φλέσσα

Η συγγραφέας παρουσιάζει το βιβλίο της και με αυτήν την αφορμή συζητά με το κοινό για τις διαπροσωπικές σχέσεις και την σχέση με τον εαυτό μας. Τίτλος εισήγησης κυρίας Βίκυς Φλέσσα «Η αγάπη στα χρόνια του κενού».

Η εκδήλωση θα λάβει χώρα στην αίθουσα Μανόλης Αναγνωστάκης στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης (Βασιλέως Γεωργίου Α’), την Τρίτη 2 Απριλίου 2024, στις 19.00.

Μαζί με τη συγγραφέα  συζητούν οι:

Χρυσόστομος Σταμούλης, Καθηγητής της Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας, Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Σμαράγδα Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια Διδακτικής της Νεοελληνικής Γλώσσας-Λογοτέχνις, Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, Θεσσαλονίκης

Ασημίνα Φιλιοπούλου, Δικηγόρος και Πρόεδρος της Εφορευτικής Επιτροπής του Βαφοπουλείου Πνευματικού Κέντρου Θεσσαλονίκης

Λίγα λόγια για το βιβλίο


Το βιβλίο αναφέρεται στις απαντήσεις που έδωσε ο διάσημος ψυχίατρος Ματθαίος Γιωσαφάτ σε μια σειρά από καίρια ερωτήματα, με βάση την οικογένεια, το ασυνείδητο, το διαδίκτυο, την αγάπη και άλλα πολλά, όπου το ιδιωτικό διαπλέκεται με το κοινωνικό της Ελλάδας που αλλάζει, αλλά και με το πολιτισμικό, ψυχικό και μια δέσμη από σοβαρά ζητήματα, όπως:

-Είμαστε όλοι «τραυματισμένοι» από τα πρώτα πέντε χρόνια της ζωής μας;

-Υπάρχει ασυνείδητο;

-Πως είναι οι καλές μητέρες με τα κορίτσια τους και πως με τα αγόρια τους;

-Ποιο είναι το «τρίτο πόδι» στην σχέση του ζευγαριού;

-Μαθαίνεται η αγάπη; -Γιατί απατάμε τους συντρόφους μας;

-Γιατί μας αρέσει το «τζάμπα»;

-Είναι το διαδίκτυο μια τοξική μήτρα;

-Γιατί παραμένουμε σε κακοποιητικές σχέσεις;

-Που σκοντάφτουμε στην εφηβεία;

-Τι συμβαίνει με τα μοναχοπαίδια και τα πρωτότοκα παιδιά;

-Πως επιλέγουμε ψυχοθεραπευτή;

-Έχει ξεπεραστεί ο Φρόυντ;

-Γιατί δεν ερωτεύονται οι ώριμοι άνθρωποι;

Αυτές και πολλές άλλες απορίες από την καθημερινότητά μας, τις σχέσεις μας με τους άλλους και τον ψυχικό μας βίο, συζήτησε ο ψυχίατρος Ματθαίος Γιωσαφάτ με τη Βίκυ Φλέσσα.

Ματθαίος Γιωσαφάτ


Ο Ματθαίος Γιωσαφάτ αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1963 και απέκτησε την ειδικότητα του Νευρολόγου-Ψυχιάτρου το 1967. Μετέβη για περαιτέρω σπουδές στο Λονδίνο, όπου και παρέμεινε για δεκαπέντε χρόνια. Εκεί έλαβε μετά από εξετάσεις διάφορα διπλώματα στην Ψυχιατρική και Παιδοψυχιατρική (Δίπλωμα Ψυχολ. Ιατρικής, ανώτατο Δίπλωμα Ψυχιατρικής του Βασιλ. Κολλεγίου Ψυχιάτρων κ.λπ.).

Εξελέγη διευθυντής στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (Κέντρο Παιδικής και Οικογενειακής Ψυχιατρικής Finchley Λονδίνου).

Δίδαξε στο Κέντρο Tavistock και στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Ιατρικό Μεταπτυχιακό Κέντρο) ως Επίκουρος Καθηγητής (Senior Lecturer).

Έκανε επίσημη πενταετή εκπαίδευση στην Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεία και τετραετή στην Ομαδική Ανάλυση και Οικογενειακή Θεραπεία.

Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα εξελέγη διευθυντής του Παιδοψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής. Ίδρυσε με άλλους την Ελληνική Εταιρεία Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας, που εκπαιδεύει στην ατομική ψυχαναλυτική θεραπεία, και την Ελληνική Εταιρεία Ομαδικής Ανάλυσης και Οικογενειακής Θεραπείας, της οποίας είναι πρόεδρος και διευθυντής του Εκπαιδευτικού της Ινστιτούτου.

Είναι τακτικό μέλος πολλών διεθνών επιστημονικών Εταιρειών.

Έχει γράψει πολυάριθμα άρθρα και έχει μετάσχει στην συγγραφή πολλών επιστημονικών βιβλίων.

Έχει κληθεί να μιλήσει σε πολλά κέντρα του εξωτερικού (Παν/μιο Οξφόρδης, London School of Economics κ.α.) καθώς και σε πολυάριθμα νοσοκομεία, επιστημονικά κέντρα, στη σειρά διαλέξεων του Megaron Plus κ.λπ. Είναι και ο ιδρυτής, με άλλους συναδέλφους, της Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας Ελλάδος, της οποίας και εξελέγη ο πρώτος Πρόεδρος.

Βίκυ Φλέσσα

H Βίκυ Φλέσσα είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Φιλολογικό Τμήμα, Κλασική Κατεύθυνση), καθώς επὶσης πτυχιοὺχος της Νομικής Σχολής Αθηνών. Έχει σπουδάσει Ιστορία της Τέχνης (Ζωγραφική και Θέατρο) στην Ἐν Ἀθὴναις Ἀρχαιολογικὴ Ἑταιρεὶα.

Έχει εργαστεί 34 χρόνια ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες, ραδιόφωνο και στην τηλεόραση.

Η εκπομπή της «ΣΤΑ ΑΚΡΑ» στην ΕΡΤ είναι η μακροβιότερη εκπομπή συνεντεύξεων στην ελληνική τηλεόραση. Συμπληρώνει φέτος τον 23ο χρόνο και έχουν φιλοξενηθεί σε αυτήν εξέχουσες προσωπικότητες της Επιστήμης, της Τέχνης, της Θεολογίας και της Φιλοσοφίας από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Είναι συγγραφὲας του βιβλὶου «Γιατὶ Ψυχανάλυση, κύριε Γιωσαφὰτ;» απὸ τις ἐκδὸσεις Ἁρμὸς.

Με τον πρὼην Πρὺτανη τοῦ Ἐθνικοῦ καὶ Καποδιστριακοῦ Πανεπιστημὶου Ἀθηνῶν και Καθηγητή Γλωσσολογίας κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη επιμελούνται και παρουσιάζουν την γλωσσική εκπομπή «Σὲ προσκυνῶ, γλώσσα» στον Τηλεοπτικό Σταθμό της Βουλής των Ελλήνων.

Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, της Διεθνούς Αμνηστίας, της Πανελλαδικής Οργάνωσης Γυναικὼν «Παναθηναϊκή», της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, της Ενώσεως Σμυρναίων και του Πατριωτικο Ομλου Απογνων Αγωνιστν του 1821 και Ιστορικν Γενν της Ελλδος.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η έννοια της κουλτούρας σε διεθνές δραστηριότητες

Τα τρία ρήματα που περιέχονται σ’ αυτόν τον ορισμό μας διευκολύνουν να αναγνωρίσουμε τα τρία κύρια δομικά συστατικά της έννοιας της κουλτούρας. Αυτά είναι:


(α) για να μπορούν οι άνθρωποι να έχουν κάτι, θα πρέπει να υπάρχουν κάποια υλικά αντικείμενα,
(β) όταν οι άνθρωποι σκέφτονται, τότε θα πρέπει να υπάρχουν ιδέες, αξίες και στάσεις ζωής
(γ) όταν οι άνθρωποι κάνουν (ενεργούν), τότε σημαίνει ότι συμπεριφέρονται και ακολουθούν σταθερά κάποιους κοινωνικά αποδεκτούς δρόμους.
Άρα η κουλτούρα απο τελείται από (1) υλικά αντικείμενα, (2) ιδέες, αξίες και στάσεις ζωής και (3) τυπικούς ή κοινωνικά προσδοκώμενους κανόνες συμπεριφοράς.

Διαμοιρασμός

Η τελευταία φράση του ορισμού ήταν η εξής «ως μέλη της κοινωνίας στην οποία ανήκουν». Αυτή η φράση μας υπενθυμίζει ότι η κουλτούρα θα πρέπει να μοιράζεται μεταξύ δύο (τουλάχιστον) ή και παραπάνω ατόμων. Φυσικά, στην πραγματικότητα οι ζωντανές κοινωνίες είναι πάντοτε μεγαλύτερες και πολυπληθέστερες από δύο άτομα. Με άλλα λόγια, δεν μπορεί να υπάρξει κουλτούρα του ερημίτη! Εάν μία ξεχωριστή προσωπικότητα σκέφτεται και ενεργεί με ένα συνγκεκριμένο τρόπο, τότε αυτή η σκέψη ή δράση είναι κομμάτι της ιδιοσυγκρασίας του και όχι κομάτι κάποιας κουλτούρας.

Για να ανήκει μία ιδέα, ένα αντικείμενα ή μία συμπεριφορά σε κάποια κουλτούρα, θα πρέπει να είναι κοινή περιουσία ενός κοινωνικού γκρουπ ή μιας ολόκληρης κοινωνίας. Είναι σημαντικό να τονιστεί, ότι η κουλτούρα δεν: α) είναι σωστή ή λάθος, β) κληρονομείται, και γ) αφορά την ατομική συμπεριφορά.

Οι αξίες

Όλοι οι άνθρωποι «μεταφέρουν» μέσα τους πολλά διαφορετικά επίπεδα κουλτούρας. Το πρώτο επίπεδο ξεκινά όταν ένα παιδί μαθαίνει τις βασικές αξίες: τι είναι σωστό και τι λάθος, τι είναι καλό και τι κακό, τι είναι λογικό και τι παράλογο, τι είναι όμορφο και τι άσχημο κ.λπ. Κουλτούρα είναι οι βασικές υποθέσεις και παραδοχές του ατόμου ως προς το τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος και ως προς το πώς θα πρέπει να συναναστρέφεται μέσα στην κοινωνική ομάδα στην οποία ανήκει, καθώς και έξω απ’ αυτήν.

Το πρώτο αυτό επίπεδο της κουλτούρας, είναι και το πιο βαθύ και ισχυρό. Αλλάζει πολύ δύσκολα και διαφέρει ανάλογα με το περιβάλλον της κουλτούρας στην οποία το άτομο θα μεγαλώσει και θα ωριμάσει.

Τι μαθαίνεται

Τα επόμενα επίπεδα της κουλτούρας μαθαίνονται ή «προγραμματίζονται»:
(α) κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης του ατόμου (υποχρεωτική, ανώτερη, ανώτατη),
(β) κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής του εκπαίδευσης (εξειδικευμένη εκπαίδευση),
(γ) κατά τη διάρκεια της ζωής του μέσα στην επιχείρηση.

Μερικές από τις πτυχές της κουλτούρας (οι οποίες μαθαίνονται αργότερα), έχουν να κάνουν με την ηθική που εμπεριέχεται σε κάθε επάγγελμα (δηλαδή, τι σημαίνει να είσαι δικηγόρος, λογιστής ή γιατρός, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η κάθε επιχείρηση, πώς προάγονται τα στελέχη, πώς παίζονται τα πολιτικά παιχνίδια, κ.λπ.).

Οι διαφορές

Αρα, το συμπέρασμα το οποίο προκύπτει από όλα αυτά που προηγήθηκαν, είναι ότι διαφορετικές κοινωνικές ομάδες έχουν διαφορετική κουλτούρα. Αυτό το συμπέρασμα είναι πολύ σημαντικό για τις επιχειρήσεις εκείνες, οι οποίες θέλουν να ξεκινήσουν κάποιες επιχειρηματικές δραστηριότητες σε περιοχές με διαφορετικά πολιτιστικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά, διαφορετική νοοτροπία, διαφορετικές οικονομικές συνθήκες, διαφορετικό πολιτικό περιβάλλον κ.λπ.

Οι διαφορές της κουλτούρας που παρατηρούνται ανάμεσα σε διαφορετικές κοινωνικές ομάδες, μπορούν να επηρεάσουν άμεσα το αποτέλεσμα της προσπάθειας των επιχειρήσεων για επέκταση των δραστηριοτήτων τους σε ξένες χώρες.


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Trending