Connect with us

Οικογένεια

Πανελλήνιες 2018: Συμβουλές για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου

104.040 υποψήφιοι από τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ, διεκδικούν 74.692 θέσεις στις Πανελλήνιες εξετάσεις 2018, για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τα αντίστοιχα εφηβικά όνειρα δεν είναι 104.040. Είναι άπειρα και δεν μπορεί κανένα λογισμικό να τα προσεγγίσει ούτε καν με στατιστικά μεγέθη, γιατί τα όνειρα την ίδια στιγμή που γεννιούνται στο μυαλό και στη ψυχή του εφήβου μπορεί και να αναιρεθούν.

Παρόλα αυτά το εκπαιδευτικό μας σύστημα απαιτεί απόφαση, η οποία κορυφώνεται μετά από τις επιλογές της κατεύθυνσης στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, κατά την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου. Αρκετά σημαντική απόφαση η οποία αν παρθεί εκτιμώντας σωστά όλες τις παραμέτρους, μπορεί να γλυτώσει από συναισθηματικές και οικονομικές ταλαιπωρίες και τους μαθητές αλλά και τις οικογένειες τους.

 

Είμαστε λοιπόν “εν καιρώ εξετάσεων’’, τα αποτελέσματα, ως είθισται, τα αναμένουμε τέλη Ιουνίου και μετά το Υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει τις ημερομηνίες  για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.

Πολλές φορές έχουμε δει παιδιά να συμπληρώνουν το μηχανογραφικό υπό το βάρος της  βαθμολογίας που πήραν, με τα νεύρα τεταμένα και χωρίς απαιτούμενη επαγγελματική καθοδήγηση, η οποία μπορεί να τους γλυτώσει από τεράστια λάθη επιλογών ακόμη και από το να μην μπουν σε καμία σχολή, γιατί απλά κάποιος δεν τους είπε ότι οι σχολές μπορούν και να δηλωθούν όλες, δεν το απαγορεύει κανείς, σχολές μέχρι τουλάχιστον 3.000 μόρια πιο κάτω από τη βαθμολογία που συγκέντρωσε ο μαθητής. Για το λόγο αυτό η τυχαία και σπασμωδική συμπλήρωσή του μηχανογραφικού, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που ο μαθητής δεν έχει πιάσει την  “περσινή” βάση της σχολής που ήθελε, οδηγεί σε λανθασμένες επιλογές.

Τι πρέπει λοιπόν οπωσδήποτε να έχουμε στο μυαλό μας για να αποφύγουμε λανθασμένη συμπλήρωση του μηχανογραφικού.

  • Δηλώνουμε πρώτα τη σχολή που μας αρέσει περισσότερο και όχι αυτή με τα περισσότερα μόρια.
  • Ακόμη και αν δεν έχουμε σε προηγούμενο χρόνο ακολουθήσει ένα πλήρες πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού, φροντίζουμε οι σχολές που θα επιλέξουμε να ανταποκρίνονται στις κλίσεις μας, στα προσωπικά μας ενδιαφέροντα και αξίες, και βάσει αυτών, τις ιεραρχούμε στο Μηχανογραφικό.
  • Δεν ακούμε τις Κασσάνδρες αναφορικά με το ποιες σχολές έχουν ζήτηση και ποιες όχι, αφού κανείς δεν γνωρίζει πως θα είναι το εργασιακό περιβάλλον σε 8-10 χρόνια που θα βγούμε στην αγορά εργασίας.
  • Δεν μας ενδιαφέρουν καθόλου οι περσινές βάσεις στην δήλωση των προτιμήσεών μας
  • Προσπαθούμε να ιεραρχήσουμε τις αποφάσεις μας βάσει και των οικογενειακών οικονομικών δυνατοτήτων μας  αν η επιλογή μας θα γίνει βάσει πόλης ή βάσει σχολής
  • Φτιάχνουμε πολλά σενάρια μηχανογραφικών. Έτσι και αλλιώς στο site του υπουργείου, μας δίνεται η δυνατότητα να φτιάξουμε πολλά δοκιμαστικά μηχανογραφικά πριν οριστικοποιήσουμε το τελικό.
  • Καλό είναι να εκτυπώσουμε το μηχανογραφικό για να μπορέσουμε εκ του ασφαλούς να φτιάξουμε τα εναλλακτικά σενάριά μας.
  • Ενημερωνόμαστε αναλυτικά για τις σχολές, για τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών, για τα μεταπτυχιακά και τα επαγγελματικά δικαιώματα κάθε σχολής, έτσι ώστε να μην βρεθούμε προ εκπλήξεως μετά την εισαγωγή μας στη σχολή.
  • Δηλώνουμε και σχολές που είναι αρκετά χαμηλών µορίων, όπως προ είπαμε μέχρι 3-4000 μόρια πιο κάτω, για να υπάρχει ασφάλεια Μηχανογραφικού.
  • Συμβουλευόμαστε (αν δεν το έχουμε κάνει έως τώρα ), εξειδικευμένους επαγγελματίες στο χώρο του Επαγγελματικού Προσανατολισμού, για πληρέστερη ενημέρωση όλων των ανωτέρω.

 

Και το πιο σημαντικό: Προτιμότερο και λιγότερο αγχωτικό είναι να αρχίσουμε τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού μας πριν την ανακοίνωση των βαθμών.

Το μηχανογραφικό δελτίο καθώς και τα βήματα για τη συμπλήρωσή του διατίθενται online στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, www.minedu.gr.

Το φετινό μηχανογραφικό, περιέχει σημαντικές αλλαγές, σε σχέση με την περσινή χρονιά. Φέτος, τα επιστημονικά πεδία έχουν μειωθεί σε τέσσερα από πέντε που ήταν το 2017, καθώς οι Παιδαγωγικές σχολές είναι πλέον κοινά τμήματα όλων των Επιστημονικών Πεδίων.  Επίσης οι  υποψήφιοι θα έχουν για πρώτη φορά στη διάθεσή τους να επιλέξουν ανάμεσα στα 26 επιπλέον νέα τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με 2.905 επιπλέον εισακτέους

Καλή επιτυχία σε όλες και όλους!

Μαρία Γεωργαλά 

MSc Επικοινωνιολόγος 

Πιστοποιημένη Σύμβουλος Σταδιοδρομίας – Mentor Επιχειρηματικότητας 

Global Career Development Facilitator

Site: www.career-design.gr

Facebook Page: Career Design

 

 

Η Μαρία Γεωργαλά σπούδασε Κοινωνιολογία, Διοίκηση Επιχειρήσεων και Δημοσιογραφία στην Αθήνα. Πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Παρίσι στον τομέα της Επικοινωνίας και Πληροφορίας. Κατέχει την επαγγελματική πιστοποίηση, Σύμβουλου Σταδιοδρομίας, GCDF (Global Career Development Facilitator) (http://www.cce-global.org/GCDF), από τον Διεθνή Οργανισμό NBBC. Έχει εκπαιδευτεί στην  Βασική  Συστημική Προσέγγιση στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου (ΑΚΜΑ). Έχει βεβαίωση παρακολούθησης του προγράμματος Mental Health Facilitator (MHF), NBCC-I & World Health Organization (WHO).

Δραστηριοποιείται ως Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού  Εφήβων και  Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και Ανάπτυξης Ενηλίκων.

Δουλεύει με βιωματικό τρόπο, με άτομα και ομάδες, στους τομείς του σχεδιασμού πλάνου καριέρας  της λήψης επαγγελματικής και εκπαιδευτικής απόφασης, της δημιουργίας επαγγελματικής ταυτότητας, του personal branding, της επαγγελματικής μετάβασης, της γυναικείας επιχειρηματικότητας (crafting), της ανάπτυξης Δεξιοτήτων Ζωής.

Διαθέτει πολυετή εμπειρία στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και στον  Επιχειρηματικό τομέα με εξειδίκευση στην Εταιρική Επικοινωνία/ Νέες Τεχνολογίες / Τηλεπικοινωνίες. Δραστηριοποιείται  στην  ανάπτυξη Εταιρικής Κουλτούρας και αποτελεσματικής επικοινωνίας στον εργασιακό χώρο, με στόχο τη βιωσιμότητα Οργανισμών και Επιχειρήσεων.

Είναι επιστημονική υπεύθυνη στα Μονοπάτια Επιχειρηματικότητας και Απασχολησιμότητας και στα συνέδρια που διοργανώνει η εταιρεία Skywalker.gr.

Αρθρογραφεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, είναι μέλος της ΕΛΕΣΥΠ και συγγραφέας παιδικών βιβλίων.

Οικογένεια

Κι όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά, χαμογέλα διπλά!!!!


Μια βόλτα έξω στο δρόμο αρκεί για να μετρήσεις δεκάδες αγέλαστες, ανέκφραστες οντότητες. Οι άνθρωποι στην προσπάθεια τους να φανούν ή να πείσουν πως είναι σοβαροί, ξέχασαν κάτι ζωτικό· να χαμογελούν. Μπέρδεψαν τη σοβαρότητα με τη σοβαροφάνεια και την ευθυμία με τη φαιδρότητα.

Το γέλιο είναι ζωή, ενέργεια, δύναμη. Το χαμόγελο ευγένεια, γαλήνη, τρυφερότητα.  Δεν τα διαχωρίζω ποτέ αυτά τα δύο, καθώς πέρα από την ένταση, τη μοναδική τους διαφορά, είναι οι δύο ομορφότερες κι αγαπημένες μου έννοιες.

Σε γιορτές, γενέθλια και κάθε λογής άλλη περίσταση που καλούμαι να ευχηθώ, ένα θυμάμαι να λέω πάντα: «Να χαμογελάς». Αχ και να ξέρατε τι ευχή σας δίνω και πόσο την πιστεύω.

Κάθε χαμόγελο, κάθε χαχανητό, κάθε γέλιο κρύβει μια γεύση από παράδεισο, μία διαφυγή απ’ την πραγματικότητα. Είναι η ευτυχία που έρχεται σε δόσεις, είναι πηγή έμπνευσης και κίνητρο ζωής. Δοκίμασε να χαμογελάσεις μπροστά στις δυσκολίες σου και θα δεις πόση δύναμη κρύβεις μέσα σου.

Μ’ ένα χαμόγελο έρχονται κοντά οι άνθρωποι, υπάρχει εκεί πριν καν το άγγιγμα τους ενώσει.

Υπάρχει εκεί, πριν ακόμα υπάρξουν οι λέξεις·  ένα μωρό δεν μπορεί να μιλήσει, μπορεί όμως να χαμογελάσει και κάθε του χαμόγελο ηχεί σαν μελωδία.

Είναι η σιωπηρή εκδήλωση συναισθημάτων, σπάει την αμηχανία, ψιθυρίζει την αγάπη.

Το γέλιο ενώνει σαν γέφυρα τους ανθρώπους μ’ έναν τρόπο μοναδικό, τους πλησιάζει όλους αποφασισμένο να τους παρασύρει, είναι εξάλλου μεταδοτικό κι εξαπλώνεται πιο γρήγορα κι από ιό κι ευχαριστούμε για αυτό. Αντιθέτως κανείς δε θα κλάψει επειδή κλαις εσύ.

Είναι το πιο όμορφο παράδειγμα προσφοράς και κοινοκτημοσύνης. Ο καθένας μπορεί να το προσφέρει, χωρίς να το στερηθεί κι όποιος το λάβει μπορεί να το επιστρέψει. Μόνο πλουσιότερο μπορεί να σε κάνει. Πολλαπλασιάζεται μα ποτέ δεν διαιρείται.

Το αληθινό χαμόγελο είναι αυτό που μαζί με τα χείλη χαμογελούν και τα μάτια. Τίποτα δεν είναι πιο γοητευτικό απ’ αυτό. Αυτούς τους ανθρώπους να τους εμπιστεύεστε τυφλά και να τους αγαπάτε λίγο περισσότερο.

Το χαμόγελο και το γέλιο αντίστοιχα δεν είναι απλά μια έκφραση, είναι συναίσθημα και μάλιστα μεγαλειώδες, είναι στάση ζωής.

Χρειάζονται 17 μυς για ένα χαμόγελο και 43 για ένα κατσούφιασμα λένε κι αν αυτό ισχύει, βρείτε μου ένα λόγο που επιλέγετε να κατσουφιάζετε αντί να χαμογελάτε.

Χαμογέλα, κι αν ακόμα δε σου χαμογελάσουν, θα χαμογελάσει η ψυχή σου κι αυτό αρκεί.

Πέρα όμως απ’ όλα αυτά τα θεωρητικά, το γέλιο είναι και πρακτικά ένα φάρμακο. Κι αν δεν πιστεύεις εμένα, εμπιστέψου τις έρευνες που αποδεικνύουν πως το γέλιο μειώνει την αρτηριακή πίεση καθώς και τον κίνδυνο εγκεφαλικών επεισοδίων και καρδιακών προσβολών.

Παράλληλα έχει αντιαγχωτική δράση. Προφανώς και το αντιλαμβάνεσαι αυτό, καθώς κάθε στιγμή που γελάς, απελευθερώνεσαι, παγώνεις το χρόνο, φουλάρεις μπαταρίες, ξαναγεννιέσαι.

Η δράση του λοιπόν είναι θεραπευτική κι όσο κι αν ακουστεί περίεργο η «γελωτοθεραπεία» είναι μια εναλλακτική θεραπευτική μέθοδος.

Σίγουρα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δραστική δύναμη ενός φαρμάκου, λειτουργεί όμως σαν παυσίπονο και μειώνει τον πόνο.

Κλείνοντας λοιπόν με κίνδυνο να καταντήσω γραφική θέλω από μένα να κρατήσετε μονάχα αυτό. Να χαμογελάτε πάντα και να γελάτε δυνατά.

Το γέλιο σκορπάει τους φόβους κι όσο έχεις τη δύναμη να γελάς, μπορείς να καταφέρεις τα πάντα.

Και να θυμάστε πως «μέρα χωρίς χαμόγελο είναι χαμένη μέρα».

Πηγή

Continue Reading

Οικογένεια

Τεχνολογική Εξέλιξη, Αρωγός Ή Πολέμιος Της Ποιότητας Ζωής;

Η ανθρωπότητα στις μέρες μας έχει εστιαστεί, περισσότερο από ποτέ, στην τεχνολογική και επιστημονική εξέλιξη. Αναζητούνται διαρκώς νέα, πιο αποτελεσματικά προϊόντα και υλικά, ρηξικέλευθες ιδέες, υπηρεσίες που διευκολύνουν και απλοποιούν τη ζωή, τρόποι μετοίκησης σε άλλους πλανήτες, ιατροφαρμακευτικές καινοτομίες που υπόσχονται έγκαιρη διάγνωση, σωματική και ψυχική ανακούφιση…

Σχεδόν σε όλους τους τομείς της ζωής ο άνθρωπος προσπαθεί να εδραιώσει την κυριαρχία του, να ελέγξει την έκβαση των καταστάσεων και να ρυθμίσει τις συνθήκες. Είναι πολύ ωραίο να εξελίσσουμε τα στοιχεία που μας περιβάλλουν, τι γίνεται όμως με τη συνειδητότητά μας, το ήθος, τις αξίες, την ποιότητα που φέρουμε ως υπάρξεις; Συμβαδίζει άραγε η περιβάλλουσα επανάσταση με κάποια ενδότερη κορύφωση; Θα λέγαμε ότι έχουμε γίνει πιο ευτυχισμένοι και πιο υγιείς ψυχικά;

Επί της ουσίας, έχουμε βελτιώσει την ποιότητα της ζωής μας; Προσπαθούμε διακαώς να βρούμε τρόπους ώστε να ζήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο. Κατά τη γνώμη μου, δεν έχει σημασία ο αριθμός των ετών, όσο η ποιότητα που εμπεριέχουν, όσο η καθαρότητα που θα έχει το στίγμα μας όταν αφήσουμε αυτή τη γη. Και η ποιότητα δεν έχει ποσοτικές ούτε υλικές μονάδες, είναι ανεξάρτητη από τα περιβαλλοντικά στοιχεία. Η ποιότητα με την οποία άπτεται ένας άνθρωπος με την πραγματικότητα είναι ενδεικτική της συνειδητότητάς του. Όλα τα υπόλοιπα είναι πολύχρωμα περιτυλίγματα.

Η σημερινή κοινωνία χαρακτηρίζεται από την ανάγκη για το «γρήγορο και το εύκολο». Είμαστε σπάταλοι, υπερόπτες και ασεβείς με τη φύση. Δεν έχει καμία σημασία το βιολογικό φαγητό που αγοράζουμε και τα ακριβά ρούχα που φοράμε, τα γρήγορα αυτοκίνητα που μας μεταφέρουν και τα αποτελεσματικά φάρμακα που παίρνουμε. Δε μας κάνουν πιο ολοκληρωμένους ψυχικά.

Λόγω της υπερθετικής εξειδίκευσης, δεν αναγνωρίζουμε την ενότητα πίσω από όλα, χάνοντας έτσι τη μαγεία που περικλείουν. Είθε ο καθένας μας να γίνει πρωτίστως φορέας εσωτερικής εξέλιξης, ώστε να συνδράμει από τη θέση του και στην εξέλιξη της ανθρωπότητας…

 

Λαμπρινή Τζελέπη

Χημικός, M.S.Ed

Continue Reading

Ψυχολογία

Γιατί οι δυσάρεστες συζητήσεις διαρκούν περισσότερο;

Έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον να σημειώσουμε το εξής: Στην πρώτη συνάντηση που κάνω με τους ανθρώπους που θέλουν να κάνουμε Personal Coaching τους ρωτάω “Τι είναι αυτό που θέλεις;” και ξεκινούν να μου λένε όλη την ιστορία της ζωής τους, όλα τα προβλήματα τους. Εάν δεν τους σταματήσω μπορεί να καταναλώσουν και τα 60 λεπτά μιλώντας για τα προβλήματά τους.

Τις προάλλες έκανα ένα σεμινάριο πάλι. Ανεβαίνει ένα άνθρωπος πάνω, γιατί στα σεμινάρια δουλεύω και βιωματικά, αυτό που ανεβαίνεις πάνω και επί τόπου αλλάζει αυτό που θέλεις, και τον ρωτάω “Τι είναι αυτό που θέλεις από την ζωή σου;” και άρχισε να μου λέει όλα τα προβλήματα αναλυτικά, κι εκεί.. επανάληψη ξανά ξανά ξανά.. Και όλοι οι άλλοι άνθρωποι παρατηρούσαν.

Αυτή είναι και η αξία στο σεμινάριο: Ότι μπορείς να παρατηρήσεις τον εαυτό σου μέσα από τον άλλον. Ενώ λοιπόν η ερώτηση είναι “Τι θέλεις;” η απάντηση είναι ποια είναι τα προβλήματα μου. Που δεν σχετίζεται το ένα με το άλλο.

Απ’ την άλλη πλευρά, αν φύγουμε από αυτό το πλαίσιο και πάμε στην καθημερινότητα, θα δεις ότι όταν συμβαίνει σε έναν άνθρωπο κάτι αρνητικό μπορεί να στο αναπτύσσει  ώρες. Να σου λέει, να σου ξαναλέει, να σου ξαναλέει, να σου ξαναλέει.. Οι δυσάρεστες συζητήσεις έχουν μεγάλη διάρκεια.

Πηγαίνει κάποιος διακοπές, γίνεται κάτι καλό, και τον ρωτάς “Τι έγινε;” και σου λέει “Όλα καλά. Όμορφα. Πήγα εκεί….”. Στο λέει όμως πολύ περιληπτικά.

Γιατί οι δυσάρεστες συζητήσεις έχουν μεγαλύτερη διάρκεια;

Τι είναι λοιπόν αυτό που συμβαίνει; Το κάνεις κι εσύ; Έχεις αναρωτηθεί για ποιον λόγο το κάνεις; Έχεις σκεφτεί ότι αυτό μπορεί να είναι και η αιτία που πολλές φορές είτε δεν νιώθεις καλά, είτε μπορεί να νιώθεις φόβους, είτε μπορεί να νιώθεις θλίψη, είτε μπορεί να νιώθεις θυμούς, είτε μπορεί να αποτυγχάνεις κιόλας;

Γιατί το μυαλό το βάζεις σε μια διαδικασία που δεν το βοηθάει γιατί δεν δουλεύει έτσι ο εγκέφαλος. Οι πιο πολλοί λοιπόν άνθρωποι αγαπούν να μιλούν για αρνητικά πράγματα. Αγαπούν να αναλώνονται μέσα σε δυσάρεστες συζητήσεις. Αν παρατηρήσεις, αν ξεκινήσουμε και πιάσουμε μια συζήτηση για μια τραγωδία που έγινε θα έχει μια ροή η συζήτηση, θα μιλάμε με τις ώρες. Θα μας πάρει το βράδυ.. το πρωί..

Αν όμως ξεκινήσουμε να μιλήσουμε για κάτι πολύ όμορφο σε 3-5 λεπτά η συζήτηση θα έχει τελειώσει. Δεν θέλω να κρίνω αν είναι καλό ή κακό. Αυτό όμως που ξέρω και ξέρεις κι εσύ είναι ότι στην ζωή πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία. Δεν σου λέω να μην συζητήσουμε το κακό, να μην κάνουμε δυσάρεστες συζητήσεις, αλλά πρέπει να συζητάς και το καλό. Και γινόμαστε οι άνθρωποι πολύ περιγραφικοί στο κακό μιλώντας με τις ώρες, όμως πρέπει να αναπτύξουμε και την άλλη πλευρά τους εαυτού μας, ή μια άλλη πλευρά του εαυτού μας, που λέει τι; “Να μάθω να αναπτύσσω και το καλό, το ευχάριστο”.

Ρωτάω τους ανθρώπους “Πες μου αρνητικά συναισθήματα;” απαντάνε γρήγορα και μου λένε πολλά. Τους ρωτάω “Πες μου θετικά συναισθήματα;” και μου λένε δύο.. τρία.. με το ζόρι. Γιατί; Αν δεν ξέρω κάτι πώς θα το αναπαράγω;

Άρα λοιπόν αυτό που θέλω να σου πω είναι το εξής και πρόσεξε εάν το κάνεις κι εσύ.. Εάν το κάνεις κι εσύ τότε άρχισε να αναπτύσσεις στις συζητήσεις σου με τους φίλους σου και την καλή πλευρά. Άρχισε να γίνεσαι ένας άνθρωπος για τους φίλους σου που τους δημιουργεί θετικά συναισθήματα. Δηλαδή μην συζητάς μόνο για προβλήματα. Βάλε κάτι καλό στην καθημερινότητα σου. Χτίσε και αυτή την πτυχή της ζωής σου.

Πηγή

Continue Reading

Trending