Connect with us

Οικογένεια

Πανελλήνιες 2018: Συμβουλές για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου

104.040 υποψήφιοι από τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ, διεκδικούν 74.692 θέσεις στις Πανελλήνιες εξετάσεις 2018, για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τα αντίστοιχα εφηβικά όνειρα δεν είναι 104.040. Είναι άπειρα και δεν μπορεί κανένα λογισμικό να τα προσεγγίσει ούτε καν με στατιστικά μεγέθη, γιατί τα όνειρα την ίδια στιγμή που γεννιούνται στο μυαλό και στη ψυχή του εφήβου μπορεί και να αναιρεθούν.

Παρόλα αυτά το εκπαιδευτικό μας σύστημα απαιτεί απόφαση, η οποία κορυφώνεται μετά από τις επιλογές της κατεύθυνσης στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, κατά την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου. Αρκετά σημαντική απόφαση η οποία αν παρθεί εκτιμώντας σωστά όλες τις παραμέτρους, μπορεί να γλυτώσει από συναισθηματικές και οικονομικές ταλαιπωρίες και τους μαθητές αλλά και τις οικογένειες τους.

 

Είμαστε λοιπόν “εν καιρώ εξετάσεων’’, τα αποτελέσματα, ως είθισται, τα αναμένουμε τέλη Ιουνίου και μετά το Υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει τις ημερομηνίες  για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.

Πολλές φορές έχουμε δει παιδιά να συμπληρώνουν το μηχανογραφικό υπό το βάρος της  βαθμολογίας που πήραν, με τα νεύρα τεταμένα και χωρίς απαιτούμενη επαγγελματική καθοδήγηση, η οποία μπορεί να τους γλυτώσει από τεράστια λάθη επιλογών ακόμη και από το να μην μπουν σε καμία σχολή, γιατί απλά κάποιος δεν τους είπε ότι οι σχολές μπορούν και να δηλωθούν όλες, δεν το απαγορεύει κανείς, σχολές μέχρι τουλάχιστον 3.000 μόρια πιο κάτω από τη βαθμολογία που συγκέντρωσε ο μαθητής. Για το λόγο αυτό η τυχαία και σπασμωδική συμπλήρωσή του μηχανογραφικού, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που ο μαθητής δεν έχει πιάσει την  “περσινή” βάση της σχολής που ήθελε, οδηγεί σε λανθασμένες επιλογές.

Τι πρέπει λοιπόν οπωσδήποτε να έχουμε στο μυαλό μας για να αποφύγουμε λανθασμένη συμπλήρωση του μηχανογραφικού.

  • Δηλώνουμε πρώτα τη σχολή που μας αρέσει περισσότερο και όχι αυτή με τα περισσότερα μόρια.
  • Ακόμη και αν δεν έχουμε σε προηγούμενο χρόνο ακολουθήσει ένα πλήρες πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού, φροντίζουμε οι σχολές που θα επιλέξουμε να ανταποκρίνονται στις κλίσεις μας, στα προσωπικά μας ενδιαφέροντα και αξίες, και βάσει αυτών, τις ιεραρχούμε στο Μηχανογραφικό.
  • Δεν ακούμε τις Κασσάνδρες αναφορικά με το ποιες σχολές έχουν ζήτηση και ποιες όχι, αφού κανείς δεν γνωρίζει πως θα είναι το εργασιακό περιβάλλον σε 8-10 χρόνια που θα βγούμε στην αγορά εργασίας.
  • Δεν μας ενδιαφέρουν καθόλου οι περσινές βάσεις στην δήλωση των προτιμήσεών μας
  • Προσπαθούμε να ιεραρχήσουμε τις αποφάσεις μας βάσει και των οικογενειακών οικονομικών δυνατοτήτων μας  αν η επιλογή μας θα γίνει βάσει πόλης ή βάσει σχολής
  • Φτιάχνουμε πολλά σενάρια μηχανογραφικών. Έτσι και αλλιώς στο site του υπουργείου, μας δίνεται η δυνατότητα να φτιάξουμε πολλά δοκιμαστικά μηχανογραφικά πριν οριστικοποιήσουμε το τελικό.
  • Καλό είναι να εκτυπώσουμε το μηχανογραφικό για να μπορέσουμε εκ του ασφαλούς να φτιάξουμε τα εναλλακτικά σενάριά μας.
  • Ενημερωνόμαστε αναλυτικά για τις σχολές, για τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών, για τα μεταπτυχιακά και τα επαγγελματικά δικαιώματα κάθε σχολής, έτσι ώστε να μην βρεθούμε προ εκπλήξεως μετά την εισαγωγή μας στη σχολή.
  • Δηλώνουμε και σχολές που είναι αρκετά χαμηλών µορίων, όπως προ είπαμε μέχρι 3-4000 μόρια πιο κάτω, για να υπάρχει ασφάλεια Μηχανογραφικού.
  • Συμβουλευόμαστε (αν δεν το έχουμε κάνει έως τώρα ), εξειδικευμένους επαγγελματίες στο χώρο του Επαγγελματικού Προσανατολισμού, για πληρέστερη ενημέρωση όλων των ανωτέρω.

 

Και το πιο σημαντικό: Προτιμότερο και λιγότερο αγχωτικό είναι να αρχίσουμε τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού μας πριν την ανακοίνωση των βαθμών.

Το μηχανογραφικό δελτίο καθώς και τα βήματα για τη συμπλήρωσή του διατίθενται online στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, www.minedu.gr.

Το φετινό μηχανογραφικό, περιέχει σημαντικές αλλαγές, σε σχέση με την περσινή χρονιά. Φέτος, τα επιστημονικά πεδία έχουν μειωθεί σε τέσσερα από πέντε που ήταν το 2017, καθώς οι Παιδαγωγικές σχολές είναι πλέον κοινά τμήματα όλων των Επιστημονικών Πεδίων.  Επίσης οι  υποψήφιοι θα έχουν για πρώτη φορά στη διάθεσή τους να επιλέξουν ανάμεσα στα 26 επιπλέον νέα τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με 2.905 επιπλέον εισακτέους

Καλή επιτυχία σε όλες και όλους!

Μαρία Γεωργαλά 

MSc Επικοινωνιολόγος 

Πιστοποιημένη Σύμβουλος Σταδιοδρομίας – Mentor Επιχειρηματικότητας 

Global Career Development Facilitator

Site: www.career-design.gr

Facebook Page: Career Design

 

 

Η Μαρία Γεωργαλά σπούδασε Κοινωνιολογία, Διοίκηση Επιχειρήσεων και Δημοσιογραφία στην Αθήνα. Πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Παρίσι στον τομέα της Επικοινωνίας και Πληροφορίας. Κατέχει την επαγγελματική πιστοποίηση, Σύμβουλου Σταδιοδρομίας, GCDF (Global Career Development Facilitator) (http://www.cce-global.org/GCDF), από τον Διεθνή Οργανισμό NBBC. Έχει εκπαιδευτεί στην  Βασική  Συστημική Προσέγγιση στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου (ΑΚΜΑ). Έχει βεβαίωση παρακολούθησης του προγράμματος Mental Health Facilitator (MHF), NBCC-I & World Health Organization (WHO).

Δραστηριοποιείται ως Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού  Εφήβων και  Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και Ανάπτυξης Ενηλίκων.

Δουλεύει με βιωματικό τρόπο, με άτομα και ομάδες, στους τομείς του σχεδιασμού πλάνου καριέρας  της λήψης επαγγελματικής και εκπαιδευτικής απόφασης, της δημιουργίας επαγγελματικής ταυτότητας, του personal branding, της επαγγελματικής μετάβασης, της γυναικείας επιχειρηματικότητας (crafting), της ανάπτυξης Δεξιοτήτων Ζωής.

Διαθέτει πολυετή εμπειρία στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και στον  Επιχειρηματικό τομέα με εξειδίκευση στην Εταιρική Επικοινωνία/ Νέες Τεχνολογίες / Τηλεπικοινωνίες. Δραστηριοποιείται  στην  ανάπτυξη Εταιρικής Κουλτούρας και αποτελεσματικής επικοινωνίας στον εργασιακό χώρο, με στόχο τη βιωσιμότητα Οργανισμών και Επιχειρήσεων.

Είναι επιστημονική υπεύθυνη στα Μονοπάτια Επιχειρηματικότητας και Απασχολησιμότητας και στα συνέδρια που διοργανώνει η εταιρεία Skywalker.gr.

Αρθρογραφεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, είναι μέλος της ΕΛΕΣΥΠ και συγγραφέας παιδικών βιβλίων.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ψυχολογία

O #1 παράγοντας που καθορίζει την ζωή σου

Συνειδητότητα

Continue Reading

Ψυχολογία

O #1 παράγοντας που καθορίζει την ζωή σου

O #1 παράγοντας που καθορίζει την ζωή σου-Συνειδητότητα

Αυτό το οποίο θα συζητήσουμε σήμερα, πραγματικά το σκέφτομαι, το διαβάζω και το μελετώ πάρα πολλά χρόνια τώρα.

Δεν θα σου πω ότι αυτό που θα μοιραστώ σήμερα μαζί σου είναι όλη η αλήθεια του κόσμου. Είναι αυτό που εγώ ξέρω τώρα, αυτό που συμφωνώ, αυτό που μου ταιριάζει και αυτό με το οποίο έχω επιλέξει να πορεύομαι την ζωή μου.

Τι είναι αυτό που καθορίζει την ζωή ενός ανθρώπου;

Θα το πω με μία λέξη, γρήγορα.. Η συνειδητότητα του. Πώς δουλεύει ο εγκέφαλος. Γίνεται ένα γεγονός, έχω μια άποψη γι’ αυτόν και αυτό καθορίζει όλη μου την ζωή..

 

Ας δούμε ένα παράδειγμα:

Πάω λοιπόν σε ένα ραντεβού, καθυστερεί η κοπέλα να έρθει, λέω μέσα μου “Δεν με σεβάστηκε. Δεν με σέβεται. Εγώ έχω έρθει εδώ στην ώρα μου, περιμένω.. κάνει κρύο.”. Τελικά φεύγω και δεν την περιμένω ή όταν έρχεται είμαι μέσα στα μούτρα και τα νεύρα και τσακωνόμαστε. Καθόρισε το μέλλον μας; Απόλυτα.Γιατί μία, δύο, τρεις, τέσσερις, πέντε… θα χωρίσουμε.

Το ίδιο και με την δουλειά. Βλέπω αυτό που συμβαίνει έξω, σε ένα παγκόσμιο επίπεδο αν θέλεις, λέω “Είναι κρίση”, “Είναι δύσκολο”, “Δεν γίνεται”, “Αποκλείεται”.. Ενδεχομένως δεν κάνω ποτέ επιχείρηση ή δεν φέρομαι καλά στους εργοδότες μου, στους συνεργάτες μου και δεν έχω χρήματα.

Το ίδιο και με τους φίλους μου. Με έναν ανάλογο τρόπο μπορώ να μείνω χωρίς φίλους.

Όμως, αν εκείνη την στιγμή που η κοπέλα μου αργούσε, εγώ σκεφτόμουν πως ετοιμάζεται γιατί θέλει να είναι περιποιημένη. Ή αν σκεφτόμουν ότι είχε πολύ δουλειά και παρ’ ότι θα μπορούσε να μου πει ότι δεν θα βγούμε επέλεξε να αργήσει λίγο αλλά να έρθει, να βγούμε.

Ή αν σκεφτόμουν ότι τώρα στην κρίση, επειδή όπως έλεγαν οι Κινέζοι η κρίση κρύβει πάντα μια ευκαιρία, μπορώ να κάνω εγώ κάτι ξεχωριστό, κάτι μοναδικό και επειδή δεν το κάνουν οι περισσότεροι, καλώς ή κακώς, εγώ θα μπορώ να πάω παρακάτω.

Όμως τι δεν μου επιτρέπει να τα κάνω όλα αυτά;

Η συνειδητότητα μου.

 

Ας δούμε άλλο ένα παράδειγμα:

Αυτή την στιγμή είμαι σε ένα βουνό. Αυτή την στιγμή στο βουνό εγώ έχω μια συγκεκριμένη θέα. Δεν μπορώ να δω πίσω από το βουνό. Μπορώ να δω μέχρι εκεί πέρα που φτάνει η όραση μου. Έτσι λοιπόν, αλληγορικά μιλώντας, αυτό που μπορώ να δω είναι η συνειδητότητα μου. Αυτό που υπάρχει πίσω από το βουνό δεν μπορώ να το δω.

Όμως τι γίνεται, ότι και να συμβεί εδώ πέρα γύρω, εγώ θα το κρίνω με βάση τις γνώσεις που έχω. Ας υποθέσουμε για παράδειγμα ότι είναι βράδυ και αρχίζω να ακούω θορύβους. Τι θα κάνω; Θα αρχίσω να σκέφτομαι ενδεχομένως, αν τρέξω στην παλιά ηλικία, φαντάσματα και τέτοια πράγματα ή αρκούδες και οτιδήποτε. Μπορεί να αρχίσω να φοβάμαι. Γιατί αυτή είναι η συνειδητότητα μου.

Αν όμως μπορούσα να δω πίσω από το βουνό, δηλαδή η συνειδητότητα μου ήταν αυξημένη, τότε τι γίνεται; Θα μπορούσα να δω ότι ενδεχομένως είναι κάποιες γάτες που παίζουν. Τόσο απλό. Έτσι δεν είναι;

Όμως τι είναι η συνειδητότητα;

Πολύ ωραίο ερώτημα. Το έμαθα πριν από λίγες ημέρες και γι’ αυτό έκανα άρθρο για να έρθω να το μοιραστώ μαζί σου. Κάποιοι άνθρωποι συνειδητότητα πιστεύουν ότι είναι το πως βλέπουμε τον κόσμο. Αυτό που σου περιέγραψα προηγουμένως. Ή ο τρόπος που αντιδρούμε ή το πως νιώθουμε. Αυτά όλα είναι η μία πτυχή της συνειδητότητας.

Αυτό όμως που έμαθα και συγκλονίστηκα πραγματικά είναι το εξής: Συνειδητότητα είναι το μέρος από το οποίο προερχόμαστε οι άνθρωποι. Είναι η ύλη σε πολύ υψηλή συχνότητα την οποία δεν μπορούμε να την δούμε με τα μάτια μας, από την οποία προερχόμαστε.

Έτσι λοιπόν τι συμβαίνει; Όταν οι άνθρωποι μάθουμε να σταματάμε τις σκέψεις μας και να αφήνουμε κενό ανάμεσα στις σκέψεις – γιατί οι άνθρωποι σκεφτόμαστε ακατάπαυστα – αν αφήσουμε ένα απειροελάχιστο κενό τότε μπορούμε να αποκτήσουμε πρόσβαση σε αυτή την συνειδητότητα. Τότε μπορεί να αποκτήσουμε πρόσβαση σε μία σοφία άπειρης νοημοσύνης. Και είναι εξαιρετικό αυτό που μπορεί να βιώσει ένας άνθρωπος. Αυτό που μπορεί να καταλάβει.

Δεν είναι κάτι εύκολο. Θέλει δουλειά. Θέλει δουλειά γιατί ο εγκέφαλος έχει μάθει να σκέφτεται με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Πρώτον γιατί έχει κατασκευαστεί προκειμένου να μπορούμε να ζούμεεπιβιωτικός εγκέφαλος, όπως τον άκουσα τις προάλλες σε μία διάλεξη που άκουσα – και δεύτερον γιατί έτσι εκπαιδευόμαστε στην σημερινή κοινωνία. Δεν αναπτύσσουμε την κρίση μας.

Άρα λοιπόν ποιος είναι ο σκοπός αυτού του άρθρου;

Ο σκοπός αυτού του άρθρου είναι να πάρεις λίγο χρόνο με τον εαυτό σου, να έρχεσαι πιο συχνά στην φύση και στον χρόνο που μπορείς, να αρχίζεις να βάζεις, ακόμα κι αν είναι απειροελάχιστα στιγμές παύσης στην σκέψη σου. Και αφέσου σε αυτό.. Και δες τι μπορεί να γίνει.

Μόλις το κάνεις γράψε από κάτω ότι θέλεις. Πιστεύω ότι θα ζήσεις θαύματα. Ακόμη κι αν είναι μικρά.

Να θυμάσαι ότι είσαι υπέροχος!

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Μανώλης Ισχάκης

Πηγή

Continue Reading

Οικογένεια

Ένα Μουσείο αφιερωμένο στα Συναισθήματα μας.

Το Μαγικό Κλειδί για το παιδί & η συγγραφέας Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου, προτείνουν ευχάριστες & δημιουργικές αποδράσεις με τα παιδιά μας. Όσοι σχεδιάζετε να κάνετε μία επίσκεψη με τα παιδιά  στην Αθήνα τον φετινό  Σεπτέμβρη, σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να επισκεφθείτε μαζί τους το Μουσείο Συναισθημάτων.Το Μουσείο αυτό τον μήνα ασχολείται με δυο κορυφαία συναισθήματα των ανθρώπων, το συναίσθημα της αγάπης και το συναίσθημα του θυμού.

Παράλληλα στο χώρο του λειτουργεί η διαδραστική έκθεση «Στο παλάτι του θυμού». Το υπέροχο του Μουσείου Συναισθημάτων είναι ότι πραγματοποιούνται εργαστήρια για παιδιά, εφήβους και ενήλικες ώστε να επικοινωνήσουν να να εξερευνήσουν από κοινού γονείς & παιδιά, τα θέλω , τα μπορώ τους και όλα τα θέματα που πιθανά τους προκαλούν εντάσεις . Με σκοπό να εξερευνήσουν την ουσία των συναισθημάτων τους, οι συμμετέχοντες, αναζητούν κλειδιά που ανοίγουν πόρτες και φανερώνουν θησαυρούς για τον εαυτό μας, τη ζωή και το μεγάλωμα μας.

Τα βασικά εργαστήρια του Μουσείου πραγματοποιούνται κάθε μήνα χωρισμένα σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και θεματικές όπως:Το εργαστήρι συναισθημάτων μέσα από παραμύθια, που απευθύνεται σε παιδιά από 5 έως 10 ετών μαζί με τους γονείς τους, το εργαστήρι «Παραμύθια μετά μουσικής» που αφορά παιδιά από 5 έως 115 χρόνων, το εργαστήρι «Συναισθήματα μέσα από ιστορίες» για παιδιά και εφήβους έως 15 χρόνων μαζί με τη συμμετοχή των γονέων, το εργαστήρι «Με θέμα τον εαυτό μου» για παιδιά από 7 έως 12 ετών μαζί με τους γονείς τους και το «Εργαστήρι Εξερεύνησης του θυμού» όπου τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους αντιλαμβάνονται & αναγνωρίζουν το θυμό τους και τα άλλα συναισθήματα τους. Το Μουσείο Συναισθημάτων σας προσμένει να ξεκινήσετε μαζί του το μαγευτικό ταξίδι στα συναισθήματα σας. Εδρεύει στην Καρατζά 7 και Τσάμη Καρατάσου 56 στο Φιλοπάππου στην Αθήνα το τηλέφωνο είναι 210 92 18 329.

Από: Λητώ Τσακίρη

Πηγή

Continue Reading

Trending