Connect with us

Lifestyle

Πώς θα μας επηρεάσει η Πανσέληνος;

ΦΕΓΓΑΡΙ ΜΑΓΙΑ ΜΟΥ ‘ΚΑΝΕΣ!!!
ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΓΙΑ ΘΑ ΔΕΣΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΑΣΗΜΕΝΙΑ ΔΕΣΜΑ ΤΟΥΣ… ΤΑΥΡΟΥΣ, ΛΕΟΝΤΕΣ, ΣΚΟΡΠΙΟΥΣ ΚΑΙ ΥΔΡΟΧΟΟΥΣ…

Είναι μαγικό το Φεγγάρι του Μάη, από τα ομορφότερα του χρόνου το Φεγγάρι του Σκορπιού! Είναι ξεγελαστικό και λουλουδένιο… μια Πανσέληνος φτιαγμένη για νεράιδες! Επιφανειακά, επιδερμικά όμως, τόσο όσο θαυμάζουμε την ομορφιά της, γιατί κάθε Πανσέληνος, μια μονομαχία πραγματική είναι! Εκτός από τον Ήλιο και τη Σελήνη που θα σταθούν αντικριστά με τα χέρια διπλωμένα στο στήθος σαν πολέμαρχοι σε ψεύτικη ανακωχή, απόψε θα μονομαχήσουν και τα πάθη… και τα λάθη… και τα ψέματα…
Δυο γυναίκες στον ανοιξιάτικο Ουρανό , η κυρά η Σελήνη σοφή, μάγισσα, σκορπίσια, σε αντίθεση με τον Ήλιο στον Ταύρο και σε τρίγωνο με τον Ποσειδώνα από τους Ιχθύες! Πιο καλόψυχη από κάθε άλλη φορά μια και της έχει κρυφά υποσχεθεί ο Παραμυθάς στεφάνια από λουλούδια, και αυτή δεν μπορεί να αντισταθεί στην ευωδιά τους! Γυναίκα είναι και λυγάει μπροστά στην προσφορά, μπροστά στην ομορφιά, μπροστά στα λόγια τα μεγάλα! Η άλλη, όμως, η αλαφροΐσκιωτη, η Αφροδίτη στους Διδύμους, άστατη και ξεμυαλισμένη, θέλει να ζήσει έρωτες απελπισμένους, χαμένους από χέρι, λίγο πριν την αναδρομή της. Θα ακούσει πολλά παραμύθια νεραϊδένια, προκειμένου να πειστεί και να παραδοθεί. Ο Ποσειδώνας θα της φουσκώσει τα μυαλά, θα την κάνει να λησμονήσει τους φόβους της και αυτή έχει να παλέψει και με τη δύσκολη μοίρα πάνω στην οποία βρίσκεται. Αυτή η Αφροδίτη η ναζιάρα και λογού βρίσκεται κάτω από τη βαριά σκιά του Bellatrix και την παροτρύνει να βγάλει τη σκοτεινή της πλευρά, γιατί ο απλανής αυτός στις 20 μοίρες των Διδύμων, την ωθεί να χάσει τον έλεγχο, της θολώνει την όραση της και της φέρνει ατυχία στις ερωτικές της διεκδικήσεις…
Ο Ήλιος θα βρίσκεται στον Ταύρο, στις 17 μοίρες και η Σελήνη ακριβώς απέναντι του στις 17 μοίρες του Σκορπιού, αυτή θα είναι η θέση τους απόψε. Εκεί, στη μέση του δεύτερου δεκαημέρου των σταθερών θα αναμετρήσουν τις δυνάμεις τους! Ο ανοιξιάτικος ουρανός θα καμουφλάρει υπέροχα μια από τις πιο ερωτικές μάχες της άνοιξης. Δυο Αστέρια σε’’ πόλεμο’’ , σε ένα ζωδιακό άξονα τόσο ισχυρό που έχει να κάνει με την ίδια την ύπαρξη του ανθρώπου, με τη γήινη αλλά και τη μεταφυσική του υπόσταση. Και η Σελήνη στο Σκορπιό δεν έχει αστεία, μιλάει για βάθη σκοτεινά, μιλάει για τους φόβους που ελαφροκοιμούνται στο υποσυνείδητο. Είναι η πιο εσωτερική και διεισδυτική από όλες, γιατί κάνει τον άνθρωπο αιώνιο σκαπανέα της ίδιας του της ύπαρξης. Όσοι έχετε γενέθλια Σελήνη στο Σκορπιό θα καταλαβαίνετε απολύτως την περιγραφή αυτή αφού τα έντονα, φοβικά όσο και προφητικά συναισθήματα που σας διακατέχουν είναι αυτά που σας έχουν οδηγήσει να γίνετε ψυχοθεραπευτές του εαυτού σας. Η Σελήνη στον Σκορπιό έχει ανάγκη όλη τη δύναμη του ζωοδότη Ήλιου από απέναντι για να μετουσιώσει τα σκοτάδια της σε φως!
Και οι Δεσμοί της ολόφωτης Σελήνης άλλαξαν άξονα! Μπήκαν στον άξονα της αιώνιας νεότητας και μαθητείας! Απαιτούν από εμάς να σπουδάσουμε καλά τα θέματα της Πανσελήνου γιατί στις Εκλείψεις του Ιουνίου θα κληθούμε να δώσουμε ‘’εξετάσεις’’ και περισσότερο από όλους τα Μεταβλητά της τελευταίας μοίρας και τα Παρορμητικά της πρώτης…
Ο Σταθερός Σταυρός, Ταύροι (6- 8 Μαΐου), Λέοντες (8 – 10 Αυγούστου) , Σκορπιοί( 8- 10 Νοεμβρίου) και Υδροχόοι (6 – 8 Φεβρουαρίου) θα είναι οι τυχεροί των παθών και των λαθών του λουλουδοφορεμένου αυτού Μαγιού! Και φυσικά όσοι έχετε Ωροσκόπο, Μεσουράνημα, αλλά και προσωπικούς / προοδευμένους πλανήτες από 16 – 18 μοίρες των Σταθερών! Η Πανσέληνος δε λειτουργεί μεμονωμένα, λειτουργεί σε άξονες και στον οίκο που στο χάρτη μας θα ‘’κατοικήσει’’ η Σελήνη της Πανσελήνου ακριβώς απέναντι θα βρίσκεται ο Ήλιος…

🌹 ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΤΑΥΡΟΙ/ ΣΚΟΡΠΙΟΙ (1ος / 7ος )
Πρέπει να δώσετε όλη σας την προσοχή σε θέματα που αφορούν στις σχέσεις και τα προσωπικά σας και να είστε προετοιμασμένοι μέχρι τη Νέα Σελήνη στις 22 του μήνα για αποκαλύψεις που μπορεί να προκύψουν ξαφνικά και να δώσουν νέα τροπή στη ζωή σας. Για κάποιες από τις συνεργασίες σας μπορεί να σημάνει η αρχή του τέλους σε αυτή την Πανσέληνο… μην το πάρετε πολύ βαριά, θα καταλάβετε πως τελικά ήταν για το καλό σας. Σταθερά προκλητικά για τους Ταύρους του Απρίλη και τους Σκορπιούς του Οκτώβρη.

ΛΕΟΝΤΕΣ / ΥΔΡΟΧΟΟΙ (4ος /10ος )
Θέματα που αφορούν στην εργασία αλλά και την οικογένεια θα είναι αυτά που θα απαιτήσουν την προσοχή σας αυτό το διάστημα. Προσπαθήστε να είστε σε ετοιμότητα σε θέματα καριέρας, ιδιαιτέρως οι γεννημένοι τις δύο πρώτες ημέρες με το βάρος του Κρόνου πάνω σας. Μην πάρετε αποφάσεις αν γίνεται μέχρι τη Νέα Σελήνη στις 22 του Μάη που θα είναι σταδιακά ευνοϊκή για όλα τα δεκαήμερα σας. Η ζωή σας αλλάζει και πρέπει να είστε έτοιμοι να διαχειριστείτε την εύνοια του Δία που από το τέλος του χρόνου θα περάσει στο ζώδιο σας. Έρωτες εφικτοί και ανέφικτοι για τους Υδροχόους του τρίτου δεκαημέρου.

🌹 ΜΕΤΑΒΛΗΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΔΙΔΥΜΟΙ / ΤΟΞΟΤΕΣ (12ος / 6ος )
Η Πανσέληνος του Μάη προστρέχει με μεγάλη προθυμία στα πεζά καθημερινά θέματα, προστρέχει στα θέματα υγείας και φροντίζει για την καθαρότητα του πνεύματος και την καθαριότητα του σώματος σας. Θα φωτίσει θέματα υγείας και καθημερινότητάς σας, αλλά ίσως φέρει στην επιφάνεια και κρυμμένα μυστικά, δικά σας ή των άλλων. Μεγαλύτερη προσοχή οι γεννημένοι στο τέλος του δεύτερου δεκαημέρου με τον Ποσειδώνα να σας θολώνει την κρίση και να σας αδυνατίζει τη θέληση. Από τις 22 Μαΐου με το Νέο Φεγγάρι στο δικό σας άξονα θα είστε έτοιμοι για ‘’παλιά’’… φανερά πια ξεκινήματα.

ΠΑΡΘΕΝΟΙ / ΙΧΘΥΕΣ (3ος / 9ος )
Μετακινήσεις μικρές και μεγάλες θα φέρει η Μαγιάτικη Πασιφάη που είναι πολύ πιθανό να έχουν και εκπαιδευτικό χαρακτήρα! Θα φωτιστούν ξεκάθαρα θέματα επιλογών που πρέπει να κάνετε αλλά και θέματα που αφορούν στην εμπειρία που έχετε μέχρι τώρα αποκτήσει από σπουδές, μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες και φιλοσοφικές αναζητήσεις. Το μυαλό σας θα είναι σε εγρήγορση και για εσάς τους Παρθένους του Αυγούστου η τύχη θα είναι αρωγός με τα τρίγωνα του Ουρανού σε δράση. Προσοχή στην υγεία σας, σε εξαπατήσεις και απογοητεύσεις, Παρθένοι και Ψαράκια του τέλους του δεύτερου δεκαημέρου.

🌹 ΠΑΡΟΡΜΗΤΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΚΡΙΟΙ / ΖΥΓΟΙ (2ος / 8ος )
Ο άξονας των οικονομικών σας θα φωτιστεί από το ολοστρόγγυλο Φεγγάρι του Μάη! Η επιθυμία της κατοχής θα γίνει παντοδύναμη μέσα σας ! Το θέλω, μια μικρή παντοδύναμη λέξη, μια θέληση για κάθε γήινη, αισθησιακή , χορταστική απόλαυση . Θέλω να έχω , θέλω να είμαι ασφαλής οικονομικά και συναισθηματικά, θέλω να ερωτευτώ και να αφεθώ στο φως της Πασιφάης! Οι κυβερνήτες σας Άρης και Αφροδίτη ‘’κυνηγιούνται’’ σε ένα αέρινο τρίγωνο και σας κρατούν ικανοποιημένους και ανικανοποίητους μαζί! Έρωτες… και έξαψη ερωτική για Κριούς και Ζυγούς ιδιαιτέρως του τρίτου δεκαημέρου!

ΚΑΡΚΙΝΟΙ / ΑΙΓΟΚΕΡΟΙ (5ος / 11ος )
Έρωτα μυρίζει για εσάς το ολοφώτεινο Φεγγάρι του Μαγιού! Αυτό ακριβώς προσμένετε κι εσείς και μέσα σε τόσες ‘’κακουχίες’’ που έχετε αντέξει αυτό είναι που θα σας κάνει να αισθανθείτε ανάλαφροι και χαρούμενοι, να αισθανθείτε πως άξιζε επιτέλους τον κόπο η τόση ταλαιπωρία σας! Πέρα όμως από τα ερωτικά σας … τους έρωτες που θα σας φέρει ή που θα σας πάρει , φωτίζει και τις σχέσεις σας με το ευρύτερο κοινωνικό σας περιβάλλον, τις σχέσεις σας με τα παιδιά σας, φωτίζει τους στόχους σας, φωτίζει κουσούρια, φωτίζει χαρίσματα, φωτίζει το νου να επιλέξει…

Ο άξονας της Πανσελήνου Ταύρου/ Σκορπιού ενεργοποιεί ύλη και πνεύμα, ”θέτει τον δάκτυλον επί τον τύπο των ήλων” και φέρνει τον άνθρωπο αντιμέτωπο με τις αξίες και τα πάθη του. Ο γήινος Ταύρος της ζήσης και της κτήσης, αντιμέτωπος με τον υδάτινο Σκορπιό του πάθους και της μετουσίωσης. Θα μπορούσε να είναι κάλλιστα ο άξονας ”των εφτά θανάσιμων αμαρτημάτων”, αυτός ο άξονας του ζωδιακού.
Υπερήφανος για τη σωματική του ρώμη , μα και οκνηρός στις αποφάσεις του ο Ταύρος. Άπληστος για τα υλικά αγαθά που θεωρεί ότι θα του παρέχουν την ασφάλεια που εναγωνίως ψάχνει στη ζωή του, προσπαθεί να χορτάσει την έμφυτη λαιμαργία του με τροφή , που θα του εξασφαλίσει τη ζήση.
Λάγνος, κυριευμένος από τα σωματικά πάθη ο Σκορπιός , προσπαθεί να μετουσιώσει τον εαυτό του και τους άλλους μέσω του sex , σε αυτό το ανώτερο που γνωρίζει πως είναι, μα δεν ξέρει τον τρόπο να το επιτύχει … ακόμα. Κατασκοπεύει με ζηλοφθονία τους γύρω του γιατί νομίζει πως αυτοί έχουν καταφέρει αυτό που δεν μπορεί ο ίδιος και συνάμα οργίζεται για την αδυναμία αυτή… Ορμέμφυτα του ανθρώπου όλα αυτά θα μου πείτε… ναι, μα εδώ τα έχουμε στην απόλυτη δύναμη τους.
Μόλις όμως επέλθει η αγαστή συνεργασία το νερό του Σκορπιού θα γονιμοποιήσει τη γη του Ταύρου και θα δώσει καρποφόρα στάχυα και πανέμορφα ψυχανθή που κανέναν δεν ενδιαφέρει αν το νερό που τα πότισε ήταν λασπωμένο ή πόσο ξερή ήταν η γη, πριν ριζώσει ο σπόρος μέσα της! Το Φεγγάρι του Μάη στέκεται στον Ουρανό ολόφωτο, προκλητικό, πανέμορφο, αδιάφορο για τις εντάσεις που μας προκαλεί, αδιάφορο για τις σκορπίσιες διεκδικήσεις και τα πάθη που μας ξεσηκώνει.
Σκαρφαλώστε όσο πιο ψηλά μπορείτε, χαζέψτε το ή κοιτάξτε το κατάματα κατά το πόσο θαρραλέοι είστε… και θυμηθείτε ότι από αύριο αυτό, θα αρχίσει να φθίνει…

Βασιλική Μαυράκη, Αστρολόγος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending