Connect with us

Οικογένεια

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗ ΔΙΝΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Οι μέρες των εξετάσεων πλησιάζουν η ανησυχία & τα ερωτήματα όσων έχουν στην οικογένεια παιδί που δίνει είναι πολλά. Σήμερα θα είναι μαζί μας η Σχολική Ψυχολόγος κα Γεωργία Κιζιρίδου που θα απαντήσει σε σημαντικές ερωτήσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση του στρες των τελευταίων ημερών.

Ερώτηση :Αγαπητή κυρία Γεωργία Κιζιρίδου είστε Σχολική Ψυχολόγος με μεγάλη εμπειρία σε θέματα που απασχολούν τους εφήβους η στήλη μου «Μαγικό κλειδί για το παιδί» σας ζητά να μας πείτε τους τρόπους που θα βοηθήσουν τους εφήβους μας να ανταπεξέλθουν καλύτερα στην εξεταστική περίοδο?
Απάντηση: Αγαπητή μου κα Τσακίρη σας ευχαριστώ για την συγκεκριμένη συνέντευξη, καθώς είναι ένα θέμα που απασχολεί ιδιαιτέρως εδώ στην Ελλάδα, αφού δίνεται τεράστια σημασία στη σχολική επίδοση και στα ακαδημαϊκά επιτεύγματα. Η αυτό φροντίδα και η εξοικονόμηση δυνάμεων είναι φράσεις κλειδιά στην προκειμένη περίπτωση. Πάν μέτρων άριστον όπως έλεγαν και οι αρχαίοι Έλληνες. Σε καμία περίπτωση δε βοηθάει η υπερβολή. Καλό θα είναι να υπάρχει ένα οργανωμένο καθημερινό πρόγραμμα που να περιλαμβάνει απαραιτήτως ώρες για ξεκούραση και διασκέδαση. Όταν υπάρχει οργάνωση, αναπτύσσεται ο εσωτερικός έλεγχος και κατά συνέπεια μειώνεται το άγχος.
Ερώτηση :Γνωρίζουμε ότι το άγχος σε λογικά πλαίσια μπορεί να αποβεί δημιουργικό αν το παιδί το διαχειριστεί σωστά και δημιουργικά χωρίς να επιτρέψει από αυτό να του καταβάλλει τις δυνάμεις πείτε μας. Ποιοι είναι οι τρόποι που θα συντελέσουν? Όταν η οικογένεια έχει η ίδια πολύ μεγάλο άγχος για την επιτυχία του παιδιού στις πανελλήνιες εξετάσεις τι μπορεί να κάνει αυτό το παιδί για να τα καταφέρει στο ήδη αγχωτικό περιβάλλον του?
Απάντηση: Στην Ελλάδα υπάρχει το κοινωνικό στερεότυπο ότι ο καλός μαθητής, δηλαδή όποιος έχει υψηλές σχολικές επιδόσεις, είναι ταυτόχρονα και καλός άνθρωπος, δηλαδή πετυχημένο κι ευτυχισμένο άτομο. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι γονείς να ταυτίζονται σε σημείο συγχώνευσης με τα παιδιά τους και να μεταδίδουν το άγχος από τις υψηλές προσδοκίες τους. Πολύ συχνά ακούγεται ο Έλληνας γονέας να αναφέρεται σε α πληθυντικό εννοώντας τον εαυτό του και το παιδί του. (π.χ. περάσαμε στις εξετάσεις, μπήκαμε στο πανεπιστήμιο κ.ο.κ.). Οι γονείς καλό θα είναι να συνειδητοποιήσουν πως η προσπάθεια του παιδιού τους είναι ατομική υπόθεση και σε καμία περίπτωση δε βοηθά να μεταδίδεται η αγωνία τους στο παιδί. Αντιθέτως, το να δίνουν χώρο και χρόνο στους εφήβους να λαμβάνουν υπεύθυνες αποφάσεις και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους προετοιμάζει για την απαραίτητη συναισθηματική ωρίμανση προς την ενηλικίωση. Λιγότερη εμπλοκή λοιπόν και περισσότερη εμπιστοσύνη στους νέους είναι τα συστατικά προς ορθή διαχείριση της περιόδου των εξετάσεων.

Ερώτηση :Ποιος είναι ο ρόλος του διαλείμματος στη διάρκεια ενός οργανωμένου προγράμματος διαβάσματος?
Απάντηση :Τα διαλείμματα είναι απαραίτητα, ώστε να εκτονωθεί η περίσσια ενέργεια και να γεμίσουν με τα απαραίτητα αποθέματα οι έφηβοι που προετοιμάζονται για εξετάσεις. Ωστόσο, υπάρχουν κι εδώ κάποιοι χρήσιμοι κανόνες για μέγιστη απόδοση. Τα διαλείμματα θα πρέπει να γίνονται εφόσον έχει ολοκληρωθεί ένα μαθησιακό έργο, ως ένα βαθμό να είναι προκαθορισμένα, να μην είναι χρονοβόρα και σε καμία περίπτωση να μην αφιερώνεται χρόνος σε ηλεκτρονικά μέσα που μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή από τους μαθησιακούς στόχους. Εν μέσω εντατικού διαβάσματος, τα διαλείμματα θα πρέπει να είναι περίπου δεκάλεπτα με στόχο να υπάρχει συγκέντρωση και προσοχή κατά την μελέτη στο σπίτι.
Ερώτηση :Κύρια Κιζιρίδου ξέρουμε πως ο σωστός ύπνος,το τζόκινγκ ή κάποια άλλη μορφή αερόβιας άσκησης, όπως η γιόγκα και ένα καλό μπάνιο είναι τα πρακτικά τιπς, καταπολέμηση του άγχους για όλους μας
Απάντηση : Κα Τσακίρη όπως γνωρίζετε η ελαφριά άσκηση συσχετίζεται με την έκκριση ενδορφινών, οι οποίες έχουν να κάνουν με τη θετική διάθεση. ‘Άρα η άθληση μας 3-4 φορές την εβδομάδα έχει φανεί ότι επιφέρει θετικά αποτελέσματα στη μείωση του άγχους και στη δημιουργία ευεξίας.
Ερώτηση: Αγαπητή μας κ. Κιζιρίδου θα ήθελα να κλείσουμε τον όμορφο διάλογο μας με ένα ερώτημα που ταλανίζει γονείς και παιδιά. Τι γίνεται σε μια πιθανή αποτυχία ? Πως τη διαχειριζόμαστε ? Ξέρουμε καλά ότι η εξεταστική περίοδος είναι καθοριστική για την εισαγωγή των παιδιών μας στα Πανεπιστήμια, δεν αποτελούν όμως την απαραίτητη προϋπόθεση ούτε για μία όμορφη ζωή ούτε για μία ευτυχισμένη ζωή. Αυτό θεωρείτε ότι πρέπει να τους το διευκρινίσουμε να τους δώσουμε να το καταλάβουν ώστε να μην νιώθουν ότι μία πιθανή αποτυχία στις εξετάσεις τους μπορεί να τους κοστίσει το μέλλον τους?
Απάντηση :Είναι πραγματικά πολύ σημαντικό να πετυχαίνουμε στόχους στη ζωή μας. Ακόμα πιο σημαντικό είναι να αγαπάμε τον εαυτό μας. Μια ενδεχόμενη παρέκκλιση από τον αρχικό στόχο αν πλαισιωθεί θετικά από τον υποψήφιο μπορεί να είναι αφορμή για επαναπροσδιορισμό στόχων. Οι εξετάσεις είναι μια από τις πολλές δοκιμασίες που θα ακολουθήσουν στη ζωή. Πραγματικά πετυχημένος είναι αυτός που παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια βρίσκει τρόπο να επιβιώνει και να προσαρμόζεται. Η επιμονή και η υπομονή στην πράξη είναι οι έννοιες που έχει ταυτιστεί με τη μακρόχρονη επιτυχή πορεία στη ζωή. Εν κατακλείδι, να μην ξεχνάτε να μιλάτε ανοιχτά και θετικά στα παιδιά σας, να τονώνετε την αυτοεκτίμησή τους και να αποφεύγετε συναισθηματικές εξάρσεις που ενδεχομένως μπλοκάρουν την επιτυχή πορεία των παιδιών σας.

Who is Who:

Η Γεωργία Κιζιρίδου είναι απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας Α.Π.Θ. και Μεταπτυχιακού στην Εξελικτική – Σχολική Ψυχολογία Από το 2007 διατηρεί διεπιστημονικό πολυδύναμο κέντρο Αντιμετώπισης Διαταραχών Λόγου, Ομιλίας, Φωνής και Μαθησιακών Δυσκολιών. Διδάσκει στο Μεσογειακό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης Ειδική Αγωγή και Λογοθεραπεία. Είναι μέλος του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος και της Ένωσης Σχολικών Ψυχολόγων Ελλάδας, της Επιστημονικής Εταιρίας μελέτης για τη ΔΕΠ-Υ και της Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών.

Από: την στήλη Μαγικό κλειδί για το παιδί της Λήτως Τσακίρη Παπαθανασίου

Πηγή:Postlarissa.gr

 

Παιδί

Πως να βοηθήσετε τα παιδιά σας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις

Οι εξετάσεις αποτελούν ένα θεμελιώδες στάδιο στην ζωή των παιδιών αλλά κι εκείνη των γονιών. Υπάρχουν σημαντικά στάδια στην ζωή των παιδιών μας και οι Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι ένα από αυτά. Η συναισθηματική ένταση που συνοδεύει αυτές τις εξετάσεις είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Μια υπερβολική ένταση και άγχος μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητα αποτελέσματα όπως παροδικές απώλειες μνήμης, δυσκολία συγκέντρωσης και δυσκολία στην ανάπτυξη του θέματος, τραύλισμα… καθώς και άλλα σωματικά συμπτώματα όπως τρέμουλο, ταχυκαρδίες, εφίδρωση, κρίσεις πανικού κ.α. Την ίδια στιγμή όμως, ένα γεγονός τόσο σημαντικό όπως οι εξετάσεις απαιτεί ένα βαθμό συναισθηματικής έντασης και άγχους την οποία θα ονομάζαμε “παραγωγική ένταση” γιατί πρόκειται για μια κατάσταση ενεργοποίησης του εγκεφάλου, και της μέγιστης ενέργειας σε ψυχικό και σωματικό επίπεδο που μας επιτρέπουν να είμαστε έτοιμοι για να συγκεντρωθούμε στο συγκεκριμένο στόχο.

Ως γονείς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας για να αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις εξετάσεις:

Φροντίζουμε την διατροφή τους. Τα βοηθάμε να βλέπουν το θετικό και μέσα σε δύσκολες καταστάσεις. Τα ενθαρρύνουμε και δείχνουμε εμπιστοσύνη στις δυνατότητές τους. Διατηρούμε γενικότερα μια θετική στάση. Αποφεύγουμε να αντιμετωπίζουμε τα γεγονότα μ΄έναν τρόπο απόλυτο: οι Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι ένας σημαντικός σταθμός αλλά δεν αποτελούν ολόκληρο το ταξίδι. Αποφεύγουμε τις συγκρίσεις: με άλλους συμμαθητές, με τις δικές μας εξετάσεις, με άλλες χώρες, με άλλα σχολεία κλπ. Τα βοηθάμε να δώσουν την σωστή σημασία στην προετοιμασία και στην μελέτη, που είναι οι βάσεις για να αντιμετωπίσουν στο μέλλον το Πανεπιστήμιο και την εργασία. Προσπαθούμε να ελέγξουμε την δική μας ένταση, τις δικές μας προσδοκίες ή φιλοδοξίες για να αποφύγουμε να τα επιβαρύνουμε με την ευθύνη αυτή. Πρέπει να είμαστε ήρεμοι και σταθεροί: το άγχος που μπορεί να έχουμε εμείς, μερικές φορές είναι αναπόφευκτο. Το να το εκφράζουμε όμως στα παιδιά μας μπορεί να έχει πολύ αρνητικές επιδράσεις, κυρίως γιατί ενδεχομένως μπορεί να αυξήσει τον δικό τους φόβο. Προσπαθούμε να μην ελαχιστοποιούμε την σημασία του γεγονότος τως εξετάσεων: π.χ. Εκφράσεις του τύπου “είναι μόνο κάποιες εξετάσεις” , κ.α. Μπορεί να λέγονται από τους γονείς αλλά δεν έχουν καμία βαρύτητα, καθώς οι έφηβοι σε αυτή την περίοδο βρίσκονται σε μια κατάσταση συναισθηματικού αυτισμού.Το ξέρουν πως αυτό που ζουν τώρα το έχουν περάσει και χιλιάδες άλλοι, αλλά αυτό δεν έχει καμιά επίδραση πάνω τους. Μπορείτε να τους μιλήσετε για το προκαταβολικό άγχος. Συχνά οι έφηβοι σκέφτονται τον εαυτό τους την ημέρα των εξετάσεων και αυτό παράγει φοβίες και τους κυριεύει ο πανικός. Για να τους καθησυχάσουμε μπορούμε να τους εξηγήσουμε πως το να φαντάζονται την ημέρα των εξετάσεων είναι φυσικό να τους κάνει να νιώθουν άγχος, αφού ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία τους. Δεν προσπαθούμε να τους επιβάλουμε τους δικούς μας τρόπους. Μια τυπική
φράση: “εγώ έτσι έκανα….” μπορεί να προκαλέσει ένταση στο μεγαλύτερο ποσοστό των εφήβων. Είναι καλύτερο να τους ενημερώσουμε πως υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι μελέτης και προετοιμασίας και πως θα πρέπει να πειραματιστούν με διάφορους τρόπους για να καταλάβουν ποιός τρόπος τους ταιριάζει. Είναι προτιμότερο να μην μιλάμε για την ενδεχόμενη αποτυχία καθώς δεν είναι η κατάλληλη στιγμή και μπορεί να αποβεί πολύ αποκαρδιωτικό για τους εφήβους. Ελέγχουμε με διακριτικότητα να μην κάνουν κατάχρηση διεγερτικών, φαρμάκων, αλκοόλ, και καπνού. Καλή ξεκούραση και καλός ύπνος είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες που βοηθούν στην συγκέντρωση και στην καλύτερη απόδοση. Δεν αναποδογυρίζουμε όλο το οικογενειακό πρόγραμμα. Επειδή μπορεί να υπάρχει ένα παιδί μέσα στην οικογένεια που δίνει εξετάσεις, δεν σημαίνει πως η υπόλοιπη οικογένεια πρέπει να σταματήσει να αναπνέει. Μπορούμε να κάνουμε το σπίτι ένα ευχάριστο περιβάλλον για μελέτη, χωρίς να κάνουμε μεγάλες αλλαγές. Το να του ετοιμάσουμε το αγαπημένο του φαγητό ή να ζητήσουμε από τα αδέλφια του να ακούσουν λίγο χαμηλότερα την μουσική, είναι αρκετό για να τους ζητήσουμε με αυτό τον τρόπο να δείξουν την συμπαράστασή τους και να αποφύγουμε τις εντάσεις.

Μέσα από τον γονεικό μας ρόλο συμβάλλουμε σημαντικά στην προετοιμασία των παιδιών μας για τις εξετάσεις. Πρέπει πρώτα εμείς να έχουμε την σωστή στάση για να αποτελέσουμε τον καλύτερο προπονητή και να καθησυχάσουμε τις δικές τους φοβίες αντί να τις ενισχύουμε.

“Οι γονείς πρέπει να γεμίζουν τον κάδο αυτοεκτίμησης ενός παιδιού τόσο πολύ, ώστε ο υπόλοιπος κόσμος να μην μπορεί να τον τρυπήσει για να τον αποστραγγίσει”
Alvin Price

 

Αιμιλία Αξιωτίδου

Continue Reading

Οικογένεια

Αν η αγάπη είναι ο παράδεισος, τότε το χαμόγελο είναι το κλειδί της πύλης του παραδείσου!

Αν η αγάπη είναι ο παράδεισος , τότε το χαμόγελο είναι το κλειδί της πύλης του παραδείσου!

Ένα από τα πιο δυνατά όπλα του ανθρώπου είναι το χαμόγελο. Λύνει χιλιάδες προβλήματα και αποτρέπει πολλά δεινά.

Έτσι λοιπόν φρόντισε ένα εξασκείς το χαμόγελό σου , χαρίζοντας το με ευγένεια και καλοσύνη και από τα βάθη της καρδιάς σου.

Το να χαμογελάς στους άλλους έχει πολλά πλεονεκτήματα.

Τα περισσότερα είναι για σένα. Για να δούμε τι «κερδίζεις»;

  • Το χαμόγελο βελτιώνει την εμφάνισή σου. Ο πιο ανέξοδος τρόπος για να αλλάξεις την εμφάνισή σου. Για σκέψου πως νοιώθεις ή αντιλαμβάνεσαι έναν κατσουφιασμένο πρόσωπο και πως σου φαίνεται ένα χαμογελαστό – ποιο είναι ποιο όμορφο;
  • Με ένα χαμόγελο μπορείς να διορθώσεις και να ξεπεράσεις μια παρεξήγηση. Ξανακερδίζεις τους φίλους σου και τα βρίσκεις με τους εχθρούς σου
  • Με ένα χαμόγελο χτίζεις μια βάση αλληλοσυμπάθειας και εμπιστοσύνης και σε συνδέει άμεσα με τον άλλο , ανοίγοντας τους δίαυλος επικοινωνίας και συνεργασίας.
  • Το χαμόγελο σε κάνει να νοιώθεις όμορφα. Σκέψου κάτι ευχάριστο, βάλε και ένα πλατύ χαμόγελο και αυτόματα η διάθεσή σου βελτιώνεται αισθητά.
  • Το χαμόγελό σου κάνει τους άλλους να αισθάνονται καλά με σένα. Τους καθησυχάζει , τους ενθαρρύνει να σε πλησιάσουν και δέχονται την παρέα σου ευχάριστα.
  • Οι ρυτίδες από το χαμόγελο είναι πιο όμορφες από αυτές του θυμού και του κατσουφιάσματος.
  • Το χαμόγελο είναι σημάδι επιτυχίας. Σχετίζεται με την υγεία, την μακροβιότητα, την ευτυχία, την καλοσύνη και της θετικής στάσης ζωής.

Και όπως είπαμε και στην αρχή, το χαμόγελο οδηγεί στον παράδεισο της αγάπης που είναι ο ομορφότερος προορισμός του ανθρώπου.

Πηγή

Continue Reading

Οικογένεια

Τρώτε οικογενειακά το βραδινό σας; Ξεκινήστε από σήμερα!

Οι φρενήρεις και πιεστικοί ρυθμοί ζωής και εργασίας κάνουν την καθημερινότητά μας να φαίνεται με αγώνα ταχύτητας και την κατανάλωση ενός σωστού γεύματος με οργανωτική πρόκληση και πολυτέλεια! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το δείπνο να θεωρείται για πολλούς από εμάς ως το κύριο γεύμα της ημέρας, ταυτισμένο με την χαλάρωση και την δικαιωματική απόλαυση της ημέρας.

Μάλιστα, το δείπνο καταλήγει συχνά να είναι το πιο βαρύ και ανθυγιεινό γεύμα της ημέρας, το οποία καταναλώνεται βιαστικά και πολλές φορές μοναχικά, είτε λόγω διαφορετικών ρυθμών των μελών της οικογένειας, είτε σε μία προσπάθεια επιτάχυνσης της διαδικασίας της κατανάλωσης που θα μας αφήσει χρόνο για προσωπική χαλάρωση στην συνέχεια.

Μπορεί πολλές φορές να μοιάζει με απλή υπόθεση, αλλά φαίνεται ότι τελικά η έλλειψη χρόνου αποτρέπει πολλές οικογένειες από το να μαζευτούν μαζί για δείπνο. Παλαιότερα δεδομένα από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής υποδεικνύουν ότι μόλις το 58% των εφήβων ηλικίας 12 με 17 ετών απολαμβάνουν το δείπνο με τις οικογένειές τους τα περισσότερα βράδια της εβδομάδας.

Παρ’ όλα αυτά, το οικογενειακό δείπνο θα μπορούσε να αναδειχθεί σε μία πολύ απολαυστική και ωφέλιμη εμπειρία, εάν συμπεριλάβει και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Εσείς τρώτε οικογενειακά το δείπνο σας; Αν όχι, καιρός να δείτε την συνάθροιση στο οικογενειακό τραπέζι με μία άλλη ματιά!

Τι μας προσφέρει ένα οικογενειακό δείπνο;

Υιοθέτηση καλών διατροφικών συμπεριφορών στα παιδιά

Πρώτα απ’ όλα, το οικογενειακό δείπνο αποτελεί μία ιδανική περίσταση για κοινωνική συναναστροφή των μελών της οικογένειας που καθίσταται αδύνατη κατά την διάρκεια της ημέρας, επιτρέποντας στους γονείς να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση και να ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καλύτερων διατροφικών συμπεριφορών στα παιδιά, οδηγώντας παράλληλα σε βελτίωση της συμπεριφοράς και της ψυχολογίας τους.

Πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας

Επίσης φαίνεται ότι το οικογενειακό δείπνο συμβάλλει στην πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας, καθώς με αυτόν τον τρόπο οι γονείς μπορούν να ελέγξουν πιο αποτελεσματικά την ποιότητα και την ποσότητα της τροφής που καταναλώνουν τα παιδιά, ειδικότερα στην περίοδο της εφηβείας που χαρακτηρίζεται από πιο ανθυγιεινές και ακραίες διατροφικές συμπεριφορές, να ενθαρρύνουν την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συμπεριφορών, ενώ η ενεργός συμμετοχή των ατόμων στην προετοιμασία του φαγητού, κάνει την διαδικασία πιο διασκεδαστική, ενισχύει την αίσθηση ικανοποίησης και απόλαυσης από την κατανάλωση του φαγητού και ενθαρρύνει την επιθυμία επανάληψης της διαδικασίας.

Περιορισμός ανθυγιεινών τροφίμων

Ειδικότερα, φαίνεται ότι η αυξημένη συχνότητα του οικογενειακού δείπνου αλλά και η συμμετοχή των ατόμων στην προετοιμασία του φαγητού σχετίζεται αρνητικά με την κατανάλωση τηγανητών τροφίμων, κορεσμένων λιπαρών και αναψυκτικών, ενώ ενθαρρύνεται περαιτέρω η επιλογή υγιεινών τροφίμων στο οικογενειακό τραπέζι.

Πώς επιδρά στην ψυχολογία;

Παράλληλα, τα οφέλη του δείπνου επεκτείνονται και σε ψυχολογικό επίπεδο, αφού περιλαμβάνουν την βελτίωση της ενδο-οικογενειακής επικοινωνίας, αποτρέπουν την απομόνωση των εφήβων και τον κίνδυνο ανάπτυξης κατάθλιψης και άλλων προβλημάτων που οδηγούν πολλά παιδιά στο να αναπτύξουν διατροφικές διαταραχές. Αυτό που έχει φανεί μάλιστα από μελέτες, είναι ότι τα παιδιά που συμμετέχουν ενεργά και συχνά στο δείπνο, έχουν λιγότερες πιθανότητες να κάνουν κατάχρηση ουσιών και καπνίσματος, να εμφανίσουν ψυχολογικά προβλήματα και προβληματική συμπεριφορά.

Πώς να εντάξετε το οικογενειακό δείπνο στο πρόγραμμά σας;

Τι χρειάζεται λοιπόν για να μπορέσουμε να ενσωματώσουμε αποτελεσματικά το βραδινό στο πρόγραμμά μας; Τα συστατικά που μπορούν να το μετατρέψουν σε μία υγιεινή και απολαυστική εμπειρία είναι η ισορροπία ανάμεσα στα θρεπτικά συστατικά, η ποικιλία, ο συνδυασμός άπαχης πρωτεΐνης, άφθονων λαχανικών, τροφίμων ολικής άλεσης και χαμηλού λίπους, και φυσικά η δημιουργικότητα! Το λευκό κρέας μπορεί να ενσωματωθεί στο πρόγραμμα 2-3 φορές την εβδομάδα, το κόκκινο κρέας 1 φορά την εβδομάδα, ενώ τα λαδερά και τα όσπρια μπορούν να έχουν την τιμητική τους 3-4 φορές την εβδομάδα, μεμονωμένα ή σε συνδυασμό με κάποια από τα υπόλοιπα τρόφιμα.

Κάποιες ιδέες έμπνευσης

  • Ψάρι/Φιλέτο κοτόπουλο στον ατμό/στο φούρνο με ψητά ή φρέσκα λαχανικά (π.χ μπρόκολο, κολοκυθάκια, πιπεριές, ντομάτα) και βραστή πατάτα
  • Ομελέτα με ασπράδια και λίγους κρόκους σε λίγο ελαιόλαδο, με λαχανικά (ντομάτα, πιπεριές, μανιτάρια), ψωμί ολικής άλεσης και ένα σπιτικό smoothie φρούτων
  • Πολύχρωμη σαλάτα με βραστές φακές/φασόλια, τυρί χαμηλών λιπαρών και παξιμάδι ολικής άλεσης
  • Άπαχο χοιρινό/μοσχάρι με μυρωδάτο βραστό αρακά ή φασολάκια
  • Noodles/μακαρόνια με σπιτική σάλτσα ντομάτας και λαχανικά
  • Σπιτικό σουβλάκι κοτόπουλο με πίτα ολικής, άφθονα λαχανικά και σπιτική σως γιαουρτιού με μουστάρδα και πάπρικα
  • Σούπα με βάση τα λαχανικά και πατάτες ή όσπρια, με άφθονα μπαχαρικά και λίγο γιαούρτι χαμηλών λιπαρών

Φυσικά, η ιεροτελεστία του οικογενειακού δείπνου θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας, ενισχύοντας περαιτέρω τα παραπάνω πλεονεκτήματα, όπου ο ελεύθερος χρόνος το καθιστά εφικτό!

Για παράδειγμα, τα Σαββατοκύριακα αποτελούν μία ιδανική ευκαιρία συνάθροισης της οικογένειας για πρωινό, μεσημεριανό αλλά και βραδινό γεύμα, ενδυναμώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο τους οικογενειακούς δεσμούς, την αίσθηση της συνεργασίας και της συντροφικότητας και φυσικά την μακροπρόθεσμη υιοθέτηση πιο υγιεινών διατροφικών συμπεριφορών!

Τι άλλο χρειάζεται για να σας πείσει;

Πηγή

Continue Reading

Trending