Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Χαρά Κουταλού: «Πρωτοπόρος στην Αγροτικό Τομέα »

Η Χαρά Κουτάλου είναι πτυχιούχος Μαθηματικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κάτοχος MSc in Computer Science από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Από το 1993 και ως το 2010 δραστηριοποιήθηκε στο χώρο της πληροφορικής και της ανάπτυξης εφαρμογών πληροφορικής. Το 2010 ίδρυσε τη MATRIX Information Technologies με αντικείμενο την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών λογισμικού για τον αγροτικό τομέα. Από το 1996 είναι μέλος της Ομάδας Διοίκησης του Ελληνικού Ινστιτούτου Πληροφορικής (ΕΙΠ) του παραρτήματος Μακεδονίας της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ). Από το 2015 είναι μέλος ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βόρειας Ελλάδας (ΣΕΠΒΕ) και από το 2017 Γραμματέας του Συνδέσμου. 

  1. Συστήστε μας την ομάδα σας και μιλήστε μας για το πως αποφασίσατε να λάβετε μέρος στο διαγωνισμό InnoWise Challenge Lab;

Ίδρυσα την επιχείρηση με όραμα την παροχή καινοτόμων λύσεων τεχνολογίας για την ολοκληρωμένη γεωργία στην Ελλάδα και διεθνώς. Εδώ και 5 χρόνια ασχολούμαστε με την παροχή υπηρεσιών στον αγροτικό τομέα, τόσο προς τους ίδιους τους αγρότες όσο και προς φορείς που σχετίζονται με την αγροτική παραγωγή. Με την ομάδα μου φιλοδοξούμε να κάνουμε προσιτές τις νέες τεχνολογίες σε όλους τους εμπλεκόμενους. 

Ο διαγωνισμός Innowise Challenge Lab θα έλεγα ότι ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Έχουμε αναπτύξει μια λύση για τη διαχείριση του αρδευτικού νερού η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης, της Μεσογείου και διεθνώς. Αυτό που μας έλειπε ήταν η αναγνώριση εκτός της χώρας μας και ο διαγωνισμός μας παρέχει αυτή την ευκαιρία. 

  1. Ποιο είναι το καινοτόμο προϊόν που προσφέρει η επιχείρησή σας και πώς προέκυψε η δημιουργία του;

Πρόκειται για την υπηρεσία SmartWater η οποία είναι μια εφαρμογή λογισμικού που διατίθεται μέσω Web σε φορείς που διαχειρίζονται το αρδευτικό νερό στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου. Διαχειρίζεται όλα τα μητρώα δεδομένων καθώς και όλες τις καθημερινές ή εποχιακές εργασίες του φορέα. Παράγει αυτόματα όλες οι απαραίτητες εκτυπώσεις για την καθημερινή λειτουργία του φορέα καθώς και στατιστικά στοιχεία. Παρέχει όλες τις διαδικασίες που δίνουν τη δυνατότητα λήψης έγκυρων αποφάσεων με αποτέλεσμα τη διευκόλυνση του έργου του φορέα. Καταργεί τη χρήση χαρτιού, παρέχει διαφάνεια στη χρήση του νερού, διευκολύνει την καθημερινή εργασία όλων των εμπλεκομένων, κι όλα αυτά μόνο με ένα κινητό τηλέφωνο κα μερικά κλικ! Μέσω του διαδικτύου όλοι οι εμπλεκόμενοι μπορούν να έχουν ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο. 

Η εφαρμογή μπορεί να λειτουργήσει είτε με καταχωρήσεις με το χέρι είτε να δεχτεί δεδομένα από αισθητήρες. Μπορεί επίσης να συνδεθεί με τηλεχειριζόμενο εξοπλισμό κι έτσι όλες οι ενέργειες να γίνονται χωρίς αλλαγή περιβάλλοντος από το χρήστη.  

Συνοπτικά θα έλεγα ότι η χρήση της εφαρμογής SmartWater οδηγεί στην καλλιέργεια μιας νέας κουλτούρας για την ορθολογικότερη χρήση του νερού τόσο στο προσωπικό του φορέα όσο και στους αγρότες. 

Να προσθέσω ότι ο φορέας όχι μόνο δεν θα επιβαρυνθεί οικονομικά από τη χρήση της εφαρμογής αλλά μπορεί να έχει και κέρδος. 

Μελλοντικά μπορεί να δώσει τη δυνατότητα χρέωσης ανάλογα με τη χρήση του αρδευτικού νερού. 

Με τη διαχείριση του νερού και ειδικότερα του αρδευτικού ασχολούμαστε εδώ και μερικά χρόνια. Ήδη διαθέτουμε στην αγορά την εφαρμογή Agrenio η οποία δίνει στους αγρότες συγκεκριμένες συμβουλές για το πόσο και πότε να ποτίσουν τα χωράφια τους με τη χρήση αισθητήρων εδάφους ή μετεωρολογικών δεδομένων. Η εφαρμογή SmartWater θα έλεγα ότι είναι το επόμενο βήμα στη διαχείριση του αρδευτικού νερού κι αυτό που ίσως έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο μιας και οδηγεί στο εξορθολογισμό της χρήσης του νερού σε μεγάλες εκτάσεις. 

  1. Με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι η τεχνολογία θα βοηθήσει στην εύρεση λύσεων που διασφαλίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδατικών πόρων στην χώρα μας και στην Ευρώπη;

Το νερό είναι ένας φυσικός πόρος που καταλαμβάνει περίπου το 70% της γης. Παρόλο που υπάρχει νερό πάνω στη γη περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο στοιχείο, δεν είναι ανεξάντλητο. Κατά τα προηγούμενα χρόνια η τεχνολογική εξέλιξη οδήγησε στην υπερεκμετάλλευση του πολύτιμου αυτού αγαθού με τη χρήση όλο και περισσότερο από τα αποθέματα υπόγειου νερού. Δημιουργήθηκε τότε και μια αντίληψη ότι το νερό είναι ανεξάντλητο, πράγμα που προφανώς δεν ισχύει. Επίσης μια λανθασμένη αντίληψη είναι ότι όσο περισσότερο νερό ρίξει κάποιος σε μια καλλιέργεια, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η απόδοση. Το νερό φυσικά και είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη των φυτών, όμως η υπερβολική χρήση νερού μπορεί να επιφέρει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα και να οδηγήσει σε ασθενικά φυτά. Σήμερα ο Νέες Τεχνολογίες με τη χρήση του διαδικτύου, τους αισθητήρες, την Τεχνητή Νοημοσύνη και άλλα εργαλεία που διαθέτει έρχεται να ανατρέψει αυτό το ισοζύγιο στη χρήση του νερού. Η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει στην ανατροπή της κουλτούρας σχετικά με τη χρήση του νερού και να οδηγήσει σε πιο ορθολογική χρήση του. Το πρώτο βήμα για οποιαδήποτε αλλαγή, γνωρίζουμε ότι είναι οι ακριβείς μετρήσεις. Από τα αποτελέσματα των μετρήσεων οι επιστήμονες και οι αρμόδιοι θα μπορέσουν να βρουν λύσεις που να διασφαλίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδατικών πόρων στην χώρα μας και σε οποιαδήποτε χώρα. 

  1. Πόσο εύκολος είναι ο χώρος της τεχνολογίας και της καινοτομίας για τις γυναίκες επιχειρηματίες και ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίζετε;

Ο χώρος της τεχνολογίας και της καινοτομίας για τις γυναίκες παρουσιάζει επιπλέον δυσκολίες, κι αυτό όχι επειδή οι γυναίκες υστερούν σε γνώσεις και δεξιότητες αλλά εξαιτίας της κουλτούρας. Η κουλτούρα είναι αυτή που προκαλεί εμπόδια επιπλέον αυτών που αντιμετωπίζει οποιοσδήποτε ασχολείται με αυτούς τους τομείς. Ξέρετε, πολλές γυναίκες στο παρελθόν είχαν ασχοληθεί και είχαν παρουσιάσει εξαιρετικά αποτελέσματα στο χώρο της τεχνολογίας. Σιγά σιγά όμως βλέπουμε όλο και λιγότερες γυναίκες να ασχολούνται με την τεχνολογία κι αυτό συμβαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι ξαφνικά οι γυναίκες δεν τα καταφέρουν πια με την τεχνολογία, είναι το κοινωνικό αφήγημα που τις αποτρέπει. Είναι καιρός αυτό το αφήγημα να ανατραπεί γιατί τελικά δεν είναι μόνο οι γυναίκες χαμένες αλλά ολόκληρη η κοινωνία. Οι γυναίκες μπορούν να φέρουν νέα οπτική στην τεχνολογία και την καινοτομία. Αυτή η νέα οπτική ξενίζει στην αρχή κι αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχω αντιμετωπίσει. Θα πρέπει να ασχοληθώ και να αφιερώσω ενέργεια και χρόνο για να πετύχω την αποδοχή, το σημείο μηδέν, εκεί από όπου ξεκινάν συνήθως οι άνδρες. Υπάρχει μια αμηχανία τουλάχιστον για το γεγονός ότι μια γυναίκα ασχολείται με την τεχνολογία, την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα ταυτόχρονα. 

  1. Τι στόχους έχετε για το μέλλον, μετά και τη συμμετοχή σας στο διαγωνισμό InnoWise Challenge Lab; Πως σας φαίνεται η εμπειρία συμμετοχής σε έναν διαγωνισμό καινοτομίας που διοργανώνεται από έναν σημαντικό ευρωπαϊκό φορέα;

Και μόνο η συμμετοχή μου στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό Innowise Challenge Lab θεωρώ ότι είναι επιτυχία. Είναι μια πολύ πλούσια εμπειρία που με έχει φέρει σε επαφή με αξιόλογους ανθρώπους που ασχολούνται με το νερό σε όλη την Ευρώπη. Η βοήθεια που μας παρέχουν οι μέντορες αλλά και όλοι οι συμμετέχοντες σε αυτό το διαγωνισμό είναι πέρα από κάθε φαντασία. Η ανταλλαγή απόψεων και γνώσεων με την ελίτ της Ευρώπης για θέματα κοινού ενδιαφέροντος με έχει εξιτάρει και μου δίνει τεράστια δύναμη να συνεχίσω. 

Είτε κερδίσω κάποιο βραβείο είτε όχι, έχω κερδίσει ήδη πολλά. Φυσικά και το βραβείο είναι σημαντικό και θα προσπαθήσω με όλες μου τις δυνάμεις να πάρω κάποιο. 

Ο διαγωνισμός μπορεί να γίνει η αρχή για το άνοιγμα σε άλλες αγορές στην Ευρώπη αλλά και εκτός Ευρώπης για το SmartWater. Είναι πολλοί αυτοί που παρακολουθούν το διαγωνισμό και ενδιαφέρονται για τις καινοτομίες που παρουσιάζονται. Στόχος μου είναι να προχωρήσει η υπηρεσία σύντομα σε αγορές και εκτός της ελληνικής. Η αρχή μπορεί να γίνει με χώρες με παρόμοιες συνθήκες διαχείρισης του αρδευτικού νερού όπως οι χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, τα Βαλκάνια και η Μεσόγειος. 

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα

Το “Naughty Dogs” είναι μια εταιρεία που προέκυψε μέσα από τις φυλακές όσο οι ιδρύτριες της Αντρέα και Κική έμαθαν να δημιουργούν κρέμες και άλλα προϊόντα καλλωπισμού από συνταγές που μοιράζονταν. Πρόκειται για μια επιχείρηση που έχει ως στόχο να προσφέρει αξέχαστα αρώματα μέσα από ποικίλα προϊόντα που κάθονται πάνω στο σώμα με αγάπη και σεβασμό.

Κυρία Κική και κυρία Αντρέα, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Κική: Έχω σπουδάσει ηθοποιός σε δημόσιο ΙΕΚ. Η επαγγελματική μου πορεία μέχρι στιγμής ξεκινάει από το δημοτικό, όπου αγόραζα ζελεδάκια από το σούπερ μάρκετ και τα πουλούσα ακριβότερα σε
μικρές συσκευασίες στους συμμαθητές μου. Έπειτα αναβάθμισα τη δραστηριότητα μου με αξεσουάρ από χάντρες που τα έφτιαχνα μόνη μου σπίτι και τα εμπορευόμουν. Με τα λεφτά που έβγαλα αγόρασα λάπτοπ στο οποίο έγραφα CD τα οποία πουλούσα στους συμμαθητές μου . Έπειτα στην Αθήνα δούλευα ως σερβιτόρα και παράλληλα πουλούσα τσαντάκια. Λέγοντας αστείες ιστορίες από τη
δουλειά μου ως σερβιτόρα έγινα γνωστή , κατάφερα να κάνω επιτυχημένες παραστάσεις και να βγάζω χρήματα με αυτόν τον τρόπο. Ύστερα αφού μάζεψα κάποια χρήματα αποφάσισα να τα επενδύσω ανοίγοντας το naughty dogs με την καλή μου φίλη Αντρέα.


Αντρέα: Έχω σπουδάσει χημικός. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Ρουμάνια. Στα 26 μου αποφάσισα να μεταναστεύσω στην Ελλάδα για να κάνω κάτι καλύτερο για μένα. Η προσαρμογή μου και η επαγγελματική μου πορεία ήταν δύσκολη,δουλεύοντας αρκετά χρόνια στην εστίαση και παράλληλα
μεγαλώνοντας ένα παιδί μόνη μου. Καταλήξαμε σε αυτήν την επιχείρηση με την κολλητή μου φίλη Κική.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Επιλέξαμε μαζί με την φίλη μου Κική να ξεκινήσουμε αυτή την επιχείρηση από την επιθυμία μας για ανεξαρτησία. Πάντα θέλαμε να δημιουργήσουμε μια «οικογένεια» την οποία τελικά δημιουργήσαμε, με τα άτομα που εμείς επιλέξαμε να είναι κοντά μας σε αυτό το ταξείδι. Λόγω της δύσκολης επαγγελματικής μας πορείας ήταν ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο εργασιακό περιβάλλον που απευθύνεται κυρίως στις γυναίκες.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να ρισκάρουν , και να γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν ήττες, παρά μόνο μαθήματα.
Μην κάνετε κάτι εφήμερο αλλά χτίστε τη δική σας ιστορία!


Ποια η έμπνευση πίσω από το ιδιαίτερο design και τις ιδιαίτερες ονομασίες των προϊόντων σας;

Καθημερινά παρατηρούμε την ανάγκη του κόσμου να εκφραστεί ελεύθερα. Η ιδέα
μας ήταν αφού όλοι τα σκεφτόμαστε από μέσα μας, γιατί να μη τα βγάλουμε προς
τα έξω;

Οι ονομασίες των προϊόντων δείχνουν και την άποψη μας για τη ζωή, δεν
χρειάζεται να την παίρνουμε στα σοβαρά , όλα εμπεριέχουν χιούμορ μέσα τους, αν
έχει κανείς τα μάτια να το δει. Σίγουρα αυτή η πινελιά έλειπε από την αγορά όπως και
αποδείχθηκε.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Μία λέξη μας εμπνέει: Η αγάπη


Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες για την εταιρεία σας;

Στα επόμενα δυο χρόνια θα ανοίξουμε δυο φυσικά κατάστημα, ένα στο κέντρο της Αθήνας
και ένα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Στο πολύ κοντινό μέλλον, θα λανσάρουμε 20
νέους κωδικούς που σίγουρα θα σας συναρπάσουν οπότε… αναμείνατε στις θέσεις
σας!

Andreea Boboc | Συνιδρυτής Naughty Dogs
Κική Λιτσάκη | Συνιδρυτής Naughty Dogs


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…

Η κυρία Παναγιώτα Μαθιουδάκη είναι απόφοιτη του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας , του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής). Στην πορεία της έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων στο τομέα της κοσμητολογίας και της αισθητικής , τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.


Κυρία Μαθιουδάκη μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα; Τι σας έκανε να θέλετε να ακολουθήσετε αυτό τον δρόμο;

Η φροντίδα. Η φροντίδα και η περιποίηση του υγιούς δέρματος. Η επιστήμη μας αφορά ακριβώς αυτό.
Καθημερινά βιώνουμε έναν αγώνα δρόμου, με αντίπαλο τον χρόνο. Ο ρόλος της αισθητικού είναι να μας βοηθήσει με την φροντίδα της, να διατηρήσουμε την νεανικότητα και την σφριγηλότητα της επιδερμίδας μας. Για αυτό και η σχέση αισθητικού – πελάτισσας είναι πολύ δυνατή, είναι μία σχέση αμφίδρομης εμπιστοσύνης που σπάνια την συναντάς.


Ποια είναι η εξειδίκευση σας στον χώρο της κοσμητολογίας και ποια είναι η γνώμη σας για τη συνεχή εκπαίδευση και προσαρμογή σε νέες τάσεις στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Αγαπάω πολύ το πρόσωπο. Είναι ο καθρέφτης μας, είναι το πρώτο πράγμα που θα δει κάποιος όταν μας συναντήσει, λέει την αλήθεια για εμάς. Προσπαθώ να παρακολουθώ όλες τις νέες τάσεις, νέα δραστικά συστατικά, νέα προϊόντα και τεχνολογίες. Κάθε χρόνο προσπαθώ να παρευρίσκομαι σε όλα τα σημαντικά διεθνή συνέδρια , ώστε να ανακαλύπτω από τους πρώτους τις καινοτομίες και το που οδηγούνται η αισθητική και η κοσμητολογία. Θεωρώ σημαντικό να μην μένεις πίσω, ειδικά σε μία επιστήμη που συνεχώς εξελίσσεται και τις τελευταίες δεκαετίες έχει κάνει άλματα προόδου.


Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από το κέντρο αισθητικής σας; Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχετε;

Η φιλοσοφία η δική μου και των συνεργατών μου βασίζεται στον συνδυασμό της καινοτομίας και της διαχρονικότητας. Θα επιλέξουμε το μοντέρνο αλλά δεν θα εγκαταλείψουμε το κλασικό, το δοκιμασμένο, το αποτελεσματικό. Για παράδειγμα, ο βαθύς καθαρισμός αποτελεί το Α και το Ω για τη σωστή περιποίηση του προσώπου. Παρά την εξέλιξη στην κοσμητολογία τα στάδια του παραμένουν ίδια. Η κύρια μας προτεραιότητα είναι η επιστημονική προσέγγιση στις υπηρεσίες που παρέχουμε. Επιλέγουμε προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια τις συνεργασίες μας. Χρησιμοποιούμε μόνο πιστοποιημένα και αξιόπιστα μηχανήματα και προϊόντα, με κλινικές μελέτες που αποδεικνύουν αυτό που υπόσχονται. Επιπλέον, διατηρούμε υψηλά πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας σε όλες μας τις διαδικασίες..


Ούσα ειδικός, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι τελευταίες και πιο ενδιαφέρουσες τάσεις της κοσμητολογίας;

Το νέο trend είναι τα εξωσώματα. Τα εξωσώματα είναι νανοκυστίδια που παράγονται από όλα τα ευκαρυωτικά κύτταρα. Χρησιμεύουν ως ένα φυσικό σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των κυττάρων. Λειτουργούν ως αγγελιοφόροι, στέλνοντας σήματα στα κύτταρα και πυροδοτώντας την αναγέννηση των κουρασμένων και ανενεργών κυττάρων του δέρματος. Ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής καλλυντικών προσπαθούν να τα ενσωματώσουν στις φόρμουλές τους, αναπτύσσοντας νέες θεραπείες και σκευάσματα που βασίζονται στις ιδιότητες τους.


Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες που οραματίζεστε;

Πρόσφατα επενδύσαμε επιχειρηματικά στον κλάδο του φαρμακείου. Είναι μία διαχρονική , αλλά συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά. Με τους συνεργάτες μου και μία ομάδα επιστημόνων εργαζόμαστε στην ανάπτυξη μίας καινοτόμου σειράς δερμοκαλλυντικών χρησιμοποιώντας φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και ανανεώσιμα υλικά. Θα μου επιτρέψετε όμως, να σας πω περισσότερα για αυτό στο μέλλον.

Παναγιώτα Μαθιουδάκη,

Αισθητικός – Κοσμητολόγος, Επιχειρηματίας.

Ιδιοκτήτρια των Laserskin Solutions (www.laserskin.gr)


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Η διακοπή των σχολικών υποχρεώσεων της Μαρίνας Προκοϊωσήφη την οδήγησαν στον χώρο της εστίασης και πιο συγκεκριμένα στην Αγγλία. Ωστόσο, η παράλληλη ενασχόλησή της με το διαδίκτυο και το marketing της έδωσαν την ευκαιρία να εργαστεί ως manager αλλά και το έναυσμα να αναπτύξει ένα καινοτόμο λογισμικό για εστιατόρια, το Dinerly.

Κυρία Μαρίνα Προκοϊωσήφη, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Ευτυχώς οι σπουδές μου κόπηκαν στην πρώτη λυκείου του ΕΠΑΛ Ιεράπετρας στην Κρήτη, και λέω ευτυχώς διότι αν τις είχα συνεχίσει, ίσως να μην βρισκόμουν εδώ σήμερα. Οι βαθμοί μου ήταν τόσο χαμηλοί, που κάθε χρόνος υπήρχε κίνδυνος να επαναλάβω την ίδια χρονιά. Όπως έλεγαν και οι καθηγητές, μπορούσα να τα πάω καλύτερα, αλλά δεν υπήρχε ενδιαφέρoν από μεριάς μου. Βέβαια, παρόλο που δεν είχα ενδιαφέρον στο σχολείο, με ενδιέφεραν πολύ οι υπολογιστές, πως λειτουργούν και πως λειτουργούν τα λογισμικά τους.
Η πορεία μου μετά με έφερε στην Αγγλία με την μητέρα μου για αρχή, διότι ο πατέρας μου δεν είχε ακόμα ελληνικά χαρτιά, όπου ξεκίνησα να δουλεύω ως σερβιτόρα στα 16 μου. Παρόλο τον ρόλο μου στην εστίαση, στον ελεύθερο μου χρόνο πάντα έψαχνα και μάθαινα είτε για ιστοσελίδες, είτε για μάρκετινγκ, είτε για οτιδήποτε έχει να κάνει με το διαδίκτυο.

Έτσι λοιπόν μια μέρα, αποφάσισα να κάνω αίτηση για μια θέση εκπαιδευόμενης σε γραφείο μάρκετινγκ, για να επεκτείνω την γνώση μου πάνω στο μάρκετινγκ. Πήρα την δουλειά, και παράλληλα δούλευα ως σερβιτόρα για να καταφέρω να πληρώνω τους λογαριασμούς μου. Μετά από 1,5 χρόνο, επέστρεψα στην εστίαση σε ρόλο μάνατζερ εστιατορίου, διότι κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς την αδρεναλίνη του εστιατορίου στην ζωή μου. Η ζωή του γραφείου δεν ήταν για έμενα. Μετά από μερικούς μήνες στο εστιατόριο όμως, μου ήρθε μια ιδέα για ένα λογισμικό που θα μπορούσε να βοηθήσει το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν, και ξεκίνησα με με τον πρώην συνεργάτη μου, Bhupendra Singh από την εταιρεία μάρκετινγκ να το χτίζουμε μαζί. Έτσι ξεκίνησε το Dinerly.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Όταν γύρισα πίσω στην εστίαση, και με ότι είχα μάθει για το μάρκετινγκ και τις ιστοσελίδες στην εταιρεία που δούλευα προηγουμένως, μπόρεσα να δω το εστιατόριο με άλλο μάτι. Πάνω από όλα, καταλάβαινα καλύτερα πως λειτουργούν οι διαδικτυακές εταιρείες στον χώρο της εστίασης. Έτσι λοιπόν, όταν έμαθα τα γιγάντια ποσά που πλήρωνε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου σε εταιρείες διαδικτυακών κρατήσεων, παραγγελιών, και για την ιστοσελίδα του σοκαρίστηκα. Ήμουν σίγουρη ότι υπήρχε καλύτερος τρόπος και πολύ πιο οικονομικός, να μπορέσουμε να παίρνουμε κρατήσεις, παραγγελίες και να κάνουμε μάρκετινγκ μέσω της ιστοσελίδας μας. Προς μεγάλη μου έκπληξη, δεν μπορούσα να βρω μια εταιρεία που τα έκανε όλα αυτά, αυτόματα και εύκολα για τα εστιατόρια. Έτσι λοιπόν, με την γνώση μου στον τομέα της εστίασης, ήθελα να δημιουργήσω ένα σύστημα για το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν με ότι χρειάζεται ο ιδιοκτήτης για να τρέχει το εστιατόριο του στον “αυτόματο” και πιο οικονομικά. Η έμπνευση και η σπίθα της ιδέα δεν δημιουργήθηκε για να ξεκινήσουμε επιχείρηση, αλλά για να βοηθήσουμε το μαγαζί στο οποίο δούλευα, όταν μετά από αρκετούς μήνες όμως φτάσαμε στα 10 εστιατόρια, τότε ξεκινήσαμε να παίρνουμε πιο σοβαρά το Dinerly.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να έχουν συγκέντρωση και υπομονή στον στόχο τους, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται κάθε μέρα, μήνα και χρόνο που περνάει, ειδικά όταν συνεχώς βελτιώνεις και τον εαυτό σου και την επιχείρηση σου. Θυμάμαι στην αρχή ήθελα να τα κάνω όλα και νόμιζα ότι θα μπορώ να κάνω 2-3 δουλειές μαζί και 2 επιχειρήσεις ταυτόχρονα. Όλοι με συμβούλευαν ότι αν απλωθώ πολύ, σε πολλά πράγματα το μόνο που θα καταφέρω θα είναι να βάζω 20% προσπάθειας σε 5 πράγματα αντί 100% σε ένα. Είχαν απόλυτο δίκιο, είδα την μεγαλύτερη διαφορά όταν έβγαλα όλους τους αντιπερισπασμούς και συγκεντρώθηκα πλήρως σε ένα στόχο. Επίσης όταν βλέπουν όλους να τα πάνε τέλεια και επιχειρήσεις να εκτοξεύονται από την μία μέρα στην άλλη, να γνωρίζουν ότι πίσω από την επιτυχία της μιας μέρα μπορεί να κρύβονται 7 χρόνια σκληρής δουλειάς με μηδέν αναγνώριση.

Δεν είναι όλα όπως φαίνονται, και ότι για να πετύχει μια επιχείρηση πραγματικά συνήθως χρειάζεται τουλάχιστον 3 χρόνια συνεχείς περιποίησης για να κάνει τα πρώτα της βήματα. Επίσης, ως επιχειρηματίες, νομίζω είναι σημαντικό να είναι πάντα σε εγρήγορση. Μια καινούργια επιχείρηση μερικές φορές πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση γρήγορα και να δοκιμάσει καινούργια πράγματα μέχρι να βρει αυτό που δουλεύει καλύτερα για αυτήν. Με συγκέντρωση, υπομονή, εγρήγορση και συνεχή βελτίωση, η επιτυχία είναι σχεδόν σίγουρη.


Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο στον χώρο του επιχειρείν που θαυμάζετε ιδιαίτερα και ενδεχομένως σας εμπνέει;

Με εμπνέουν πολλά άτομα που δημιουργούν προϊόντα που λατρεύω, και θαυμάζω πολλά στοιχεία τους ανάλογα την επιχείρηση. Για παράδειγμα, θαυμάζω την δημιουργό του Canva, Melanie Perkins για την απίστευτη εκτέλεση της ιδέας της, και το ότι άλλαξε ολόκληρο τον τομέα του graphic design, δίνοντας την δυνατότητα σε κάποιον που δεν γνωρίζει από σχεδιασμό να φτιάξει κάτι που είναι όμορφο με μόλις λίγα κλίκ. Θαυμάζω τον Mark Zuckerberg δημιουργό του Facebook όχι απλά για το ότι δημιούργησε το νούμερο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και για το γεγονός ότι αναγνώρισε την επιτυχία του Instagram και του WhatsApp και εξαγόρασε τις εταιρείες που θα είναι οι διάδοχοι του Facebook όταν το Facebook δεν θα είναι πια το νούμερο ένα. Επίσης, θα θαυμάζω πάνω από όλα ότι κατάφερε να διευθύνει αυτούς τους τρεις κολοσσούς κρατώντας τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας του.

Με εμπνέουν επίσης ο Alex και Leila Hormozi για την ικανότητα τους να αναλύουν πολύπλοκα επιχειρηματικά μαθήματα σε απλές συμβουλές για νέους επιχειρηματίες.Μου αρέσει γενικά να παίρνουν τα καλύτερα κομμάτια από πολλούς επιχειρηματίες και να τα εφαρμόζω στην επιχείρηση μου.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

“Υπάρχει πάντα κατάρα στην ευλογία και ευλογία στην κατάρα” – Lewis Mocker

Αυτή η φράση με βοηθάει να τα βλέπω όλα πιο ήρεμα, και να γνωρίζω ότι όλα τα καλά μπορεί να κρύβουν κακό και όλα τα κακά μπορεί να κρύβουν καλό. Με αυτόν τον τρόπο έχω πάντα το κουράγιο ότι οτιδήποτε συμβεί, είτε καλό, είτε κακό, γίνεται για κάποιο λόγο και πάντα μπορώ να μάθω κάτι από αυτό. Επίσης μου δίνει έμπνευση ότι παρόλο κάτι μπορεί να φαίνεται αρνητικό σήμερα, σε 2 χρόνια να είναι πραγματικά θετικό.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Θέλουμε να φτάσουμε τα 1000 εστιατόρια μέχρι το 2025 και να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερα προϊόντα που κάνουν την διοίκηση του εστιατορίου πιο εύκολη για τους ιδιοκτήτες. Πάνω από όλα, θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερα μαγαζιά εστίασης να αυξήσουν την κερδοφορία τους, και να μπορέσουν να προσφέρουν το φαγητό τους πιο οικονομικά στον καταναλωτή. Το οποίο έχουμε καταφέρει ήδη να το κάνουμε στην Αγγλία με πάρα πολλά εστιατόρια, με το Dinerly.

Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Co-founder Dinerly


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending