Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Χαρά Κουταλού: «Πρωτοπόρος στην Αγροτικό Τομέα »

Η Χαρά Κουτάλου είναι πτυχιούχος Μαθηματικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κάτοχος MSc in Computer Science από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Από το 1993 και ως το 2010 δραστηριοποιήθηκε στο χώρο της πληροφορικής και της ανάπτυξης εφαρμογών πληροφορικής. Το 2010 ίδρυσε τη MATRIX Information Technologies με αντικείμενο την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών λογισμικού για τον αγροτικό τομέα. Από το 1996 είναι μέλος της Ομάδας Διοίκησης του Ελληνικού Ινστιτούτου Πληροφορικής (ΕΙΠ) του παραρτήματος Μακεδονίας της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ). Από το 2015 είναι μέλος ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βόρειας Ελλάδας (ΣΕΠΒΕ) και από το 2017 Γραμματέας του Συνδέσμου. 

  1. Συστήστε μας την ομάδα σας και μιλήστε μας για το πως αποφασίσατε να λάβετε μέρος στο διαγωνισμό InnoWise Challenge Lab;

Ίδρυσα την επιχείρηση με όραμα την παροχή καινοτόμων λύσεων τεχνολογίας για την ολοκληρωμένη γεωργία στην Ελλάδα και διεθνώς. Εδώ και 5 χρόνια ασχολούμαστε με την παροχή υπηρεσιών στον αγροτικό τομέα, τόσο προς τους ίδιους τους αγρότες όσο και προς φορείς που σχετίζονται με την αγροτική παραγωγή. Με την ομάδα μου φιλοδοξούμε να κάνουμε προσιτές τις νέες τεχνολογίες σε όλους τους εμπλεκόμενους. 

Ο διαγωνισμός Innowise Challenge Lab θα έλεγα ότι ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Έχουμε αναπτύξει μια λύση για τη διαχείριση του αρδευτικού νερού η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης, της Μεσογείου και διεθνώς. Αυτό που μας έλειπε ήταν η αναγνώριση εκτός της χώρας μας και ο διαγωνισμός μας παρέχει αυτή την ευκαιρία. 

  1. Ποιο είναι το καινοτόμο προϊόν που προσφέρει η επιχείρησή σας και πώς προέκυψε η δημιουργία του;

Πρόκειται για την υπηρεσία SmartWater η οποία είναι μια εφαρμογή λογισμικού που διατίθεται μέσω Web σε φορείς που διαχειρίζονται το αρδευτικό νερό στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου. Διαχειρίζεται όλα τα μητρώα δεδομένων καθώς και όλες τις καθημερινές ή εποχιακές εργασίες του φορέα. Παράγει αυτόματα όλες οι απαραίτητες εκτυπώσεις για την καθημερινή λειτουργία του φορέα καθώς και στατιστικά στοιχεία. Παρέχει όλες τις διαδικασίες που δίνουν τη δυνατότητα λήψης έγκυρων αποφάσεων με αποτέλεσμα τη διευκόλυνση του έργου του φορέα. Καταργεί τη χρήση χαρτιού, παρέχει διαφάνεια στη χρήση του νερού, διευκολύνει την καθημερινή εργασία όλων των εμπλεκομένων, κι όλα αυτά μόνο με ένα κινητό τηλέφωνο κα μερικά κλικ! Μέσω του διαδικτύου όλοι οι εμπλεκόμενοι μπορούν να έχουν ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο. 

Η εφαρμογή μπορεί να λειτουργήσει είτε με καταχωρήσεις με το χέρι είτε να δεχτεί δεδομένα από αισθητήρες. Μπορεί επίσης να συνδεθεί με τηλεχειριζόμενο εξοπλισμό κι έτσι όλες οι ενέργειες να γίνονται χωρίς αλλαγή περιβάλλοντος από το χρήστη.  

Συνοπτικά θα έλεγα ότι η χρήση της εφαρμογής SmartWater οδηγεί στην καλλιέργεια μιας νέας κουλτούρας για την ορθολογικότερη χρήση του νερού τόσο στο προσωπικό του φορέα όσο και στους αγρότες. 

Να προσθέσω ότι ο φορέας όχι μόνο δεν θα επιβαρυνθεί οικονομικά από τη χρήση της εφαρμογής αλλά μπορεί να έχει και κέρδος. 

Μελλοντικά μπορεί να δώσει τη δυνατότητα χρέωσης ανάλογα με τη χρήση του αρδευτικού νερού. 

Με τη διαχείριση του νερού και ειδικότερα του αρδευτικού ασχολούμαστε εδώ και μερικά χρόνια. Ήδη διαθέτουμε στην αγορά την εφαρμογή Agrenio η οποία δίνει στους αγρότες συγκεκριμένες συμβουλές για το πόσο και πότε να ποτίσουν τα χωράφια τους με τη χρήση αισθητήρων εδάφους ή μετεωρολογικών δεδομένων. Η εφαρμογή SmartWater θα έλεγα ότι είναι το επόμενο βήμα στη διαχείριση του αρδευτικού νερού κι αυτό που ίσως έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο μιας και οδηγεί στο εξορθολογισμό της χρήσης του νερού σε μεγάλες εκτάσεις. 

  1. Με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι η τεχνολογία θα βοηθήσει στην εύρεση λύσεων που διασφαλίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδατικών πόρων στην χώρα μας και στην Ευρώπη;

Το νερό είναι ένας φυσικός πόρος που καταλαμβάνει περίπου το 70% της γης. Παρόλο που υπάρχει νερό πάνω στη γη περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο στοιχείο, δεν είναι ανεξάντλητο. Κατά τα προηγούμενα χρόνια η τεχνολογική εξέλιξη οδήγησε στην υπερεκμετάλλευση του πολύτιμου αυτού αγαθού με τη χρήση όλο και περισσότερο από τα αποθέματα υπόγειου νερού. Δημιουργήθηκε τότε και μια αντίληψη ότι το νερό είναι ανεξάντλητο, πράγμα που προφανώς δεν ισχύει. Επίσης μια λανθασμένη αντίληψη είναι ότι όσο περισσότερο νερό ρίξει κάποιος σε μια καλλιέργεια, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η απόδοση. Το νερό φυσικά και είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη των φυτών, όμως η υπερβολική χρήση νερού μπορεί να επιφέρει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα και να οδηγήσει σε ασθενικά φυτά. Σήμερα ο Νέες Τεχνολογίες με τη χρήση του διαδικτύου, τους αισθητήρες, την Τεχνητή Νοημοσύνη και άλλα εργαλεία που διαθέτει έρχεται να ανατρέψει αυτό το ισοζύγιο στη χρήση του νερού. Η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει στην ανατροπή της κουλτούρας σχετικά με τη χρήση του νερού και να οδηγήσει σε πιο ορθολογική χρήση του. Το πρώτο βήμα για οποιαδήποτε αλλαγή, γνωρίζουμε ότι είναι οι ακριβείς μετρήσεις. Από τα αποτελέσματα των μετρήσεων οι επιστήμονες και οι αρμόδιοι θα μπορέσουν να βρουν λύσεις που να διασφαλίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδατικών πόρων στην χώρα μας και σε οποιαδήποτε χώρα. 

  1. Πόσο εύκολος είναι ο χώρος της τεχνολογίας και της καινοτομίας για τις γυναίκες επιχειρηματίες και ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίζετε;

Ο χώρος της τεχνολογίας και της καινοτομίας για τις γυναίκες παρουσιάζει επιπλέον δυσκολίες, κι αυτό όχι επειδή οι γυναίκες υστερούν σε γνώσεις και δεξιότητες αλλά εξαιτίας της κουλτούρας. Η κουλτούρα είναι αυτή που προκαλεί εμπόδια επιπλέον αυτών που αντιμετωπίζει οποιοσδήποτε ασχολείται με αυτούς τους τομείς. Ξέρετε, πολλές γυναίκες στο παρελθόν είχαν ασχοληθεί και είχαν παρουσιάσει εξαιρετικά αποτελέσματα στο χώρο της τεχνολογίας. Σιγά σιγά όμως βλέπουμε όλο και λιγότερες γυναίκες να ασχολούνται με την τεχνολογία κι αυτό συμβαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι ξαφνικά οι γυναίκες δεν τα καταφέρουν πια με την τεχνολογία, είναι το κοινωνικό αφήγημα που τις αποτρέπει. Είναι καιρός αυτό το αφήγημα να ανατραπεί γιατί τελικά δεν είναι μόνο οι γυναίκες χαμένες αλλά ολόκληρη η κοινωνία. Οι γυναίκες μπορούν να φέρουν νέα οπτική στην τεχνολογία και την καινοτομία. Αυτή η νέα οπτική ξενίζει στην αρχή κι αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχω αντιμετωπίσει. Θα πρέπει να ασχοληθώ και να αφιερώσω ενέργεια και χρόνο για να πετύχω την αποδοχή, το σημείο μηδέν, εκεί από όπου ξεκινάν συνήθως οι άνδρες. Υπάρχει μια αμηχανία τουλάχιστον για το γεγονός ότι μια γυναίκα ασχολείται με την τεχνολογία, την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα ταυτόχρονα. 

  1. Τι στόχους έχετε για το μέλλον, μετά και τη συμμετοχή σας στο διαγωνισμό InnoWise Challenge Lab; Πως σας φαίνεται η εμπειρία συμμετοχής σε έναν διαγωνισμό καινοτομίας που διοργανώνεται από έναν σημαντικό ευρωπαϊκό φορέα;

Και μόνο η συμμετοχή μου στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό Innowise Challenge Lab θεωρώ ότι είναι επιτυχία. Είναι μια πολύ πλούσια εμπειρία που με έχει φέρει σε επαφή με αξιόλογους ανθρώπους που ασχολούνται με το νερό σε όλη την Ευρώπη. Η βοήθεια που μας παρέχουν οι μέντορες αλλά και όλοι οι συμμετέχοντες σε αυτό το διαγωνισμό είναι πέρα από κάθε φαντασία. Η ανταλλαγή απόψεων και γνώσεων με την ελίτ της Ευρώπης για θέματα κοινού ενδιαφέροντος με έχει εξιτάρει και μου δίνει τεράστια δύναμη να συνεχίσω. 

Είτε κερδίσω κάποιο βραβείο είτε όχι, έχω κερδίσει ήδη πολλά. Φυσικά και το βραβείο είναι σημαντικό και θα προσπαθήσω με όλες μου τις δυνάμεις να πάρω κάποιο. 

Ο διαγωνισμός μπορεί να γίνει η αρχή για το άνοιγμα σε άλλες αγορές στην Ευρώπη αλλά και εκτός Ευρώπης για το SmartWater. Είναι πολλοί αυτοί που παρακολουθούν το διαγωνισμό και ενδιαφέρονται για τις καινοτομίες που παρουσιάζονται. Στόχος μου είναι να προχωρήσει η υπηρεσία σύντομα σε αγορές και εκτός της ελληνικής. Η αρχή μπορεί να γίνει με χώρες με παρόμοιες συνθήκες διαχείρισης του αρδευτικού νερού όπως οι χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, τα Βαλκάνια και η Μεσόγειος. 

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Έφη Πούλη

H Έφη είναι δημιουργός του Workhub Chania, του πρώτου co-working space στα Χανιά το οποίο λειτουργεί και ως business center. Στις εγκαταστάσεις του υπάρχουν κοινόχρηστα και ιδιωτικά γραφεία, Skype rooms καθώς και ειδικά διαμορφωμένος συνεδριακός χώρος.

Η επιχείρηση απευθύνεται κυρίως σε ψηφιακούς νομάδες καθώς και επαγγελματίες που δεν έχουν τη δυνατότητα να μισθώσουν το δικό τους γραφείο. Ο χώρος του Workhub Chania φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα αλληλεπίδρασης και δημιουργικότητας μέσα από το οποίο τα μέλη του συνεργάζονται, δικτυώνονται και εν γένει στηρίζουν το ένα το άλλο.

Η μακρόχρονη παραμονή της στο εξωτερικό την έκανε να συνειδητοποιήσει ότι τα Χανιά αποτελούν ένα εν δυνάμει σημαντικό πόλο έλξης για ψηφιακούς νομάδες. Όταν πια επέστρεψε μόνιμα στην Ελλάδα διαπίστωσε ότι υπήρχε αυτό το κενό, επομένως  η επιλογή δημιουργίας ενός τέτοιου χώρου εργασίας ήταν για εκείνη μονόδρομος.

-Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Κατά τη γνώμη μου, ο κυριότερος άξονας ενίσχυσης της γυναικείας επιχειρηματικότητας θα έπρεπε να είναι η ύπαρξη αντίστοιχων κρατικών δομών οι οποίες προσφέρουν εξειδικευμένες, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, ειδικά σε επιχειρηματίες που κάνουν τα πρώτα τους βήματα.

Ευτυχώς υπάρχουν πολλές πρωτοβουλίες από ΜΚΟ και άλλες συναφείς οργανώσεις, οι οποίες προσπαθούν να βοηθήσουν και να στηρίξουν τη γυναίκα επιχειρηματία, προσφέροντας δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια, συμβουλές ειδικών, προβολή κ.α.

-Ποιο είναι το μότο σας;

Η δημιουργικότητα απαιτεί τόλμη, υπομονή και επιμονή

-Πιστεύετε πως ο τομέας με τον οποίο ασχολείστε μπορεί να έχει εξέλιξη στο μέλλον;

Νομίζω ότι η εξ αποστάσεως εργασία θα γίνει σταδιακά το κυρίαρχο μοντέλο εργασίας.

Τα τεχνολογικά επιτεύγματα της τελευταίας δεκαετίας έχουν καταστήσει τη φυσική παρουσία ενός εργαζομένου λιγότερο απαραίτητη επομένως δεν υπάρχει λόγος παραμονής του στην ίδια πόλη ή χώρα που εδρεύει η επιχείρηση στην οποία εργάζεται.

Σίγουρα η συγκεκριμένη τάση υπήρχε και προ κορωνοϊού απλώς τώρα γιγαντώθηκε η ανάγκη για τηλεεργασία.

-Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

Θα μπορούσα να σκεφθώ τρεις παράγοντες οι οποίοι αυξάνουν τις πιθανότητες επιτυχίας μιας επιχείρησης.

Ο πρώτος (και ίσως πιο βασικός) είναι η αγάπη προς το αντικείμενο της επιχείρησης. Με δεδομένο ότι το επιχειρείν αποτελεί μια αρκετά δύσκολη και στρεσογόνο δραστηριότητα, αν δεν αγαπάς αυτό που κάνεις, πολύ απλά δεν θα μπορέσεις να αντεπεξέλθεις τις δυσκολίες και τα προβλήματα που θα συναντάς καθημερινά.

Ο δεύτερος παράγοντας σχετίζεται πάλι με το αντικείμενο μιας επιχείρησης: η ιδέα που θέλεις κάποιος να υλοποιήσει θα πρέπει να είναι καινοτόμος, να λύνει κάποιο πρόβλημα ή να καλύπτει ένα κενό της τοπικής ή ευρύτερης κοινωνίας.

Τέλος, καταλυτικό ρόλο σε όλα αυτά παίζει και το πόσο υποστηρικτικό ή όχι είναι το στενό περιβάλλον του ατόμου που επιχειρεί.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Έρη Παυλάκη

Η Έρη είναι συνιδρύτρια (co founder) και Project Manager στην μη κερδοσκοπική οργάνωση Women Do Business. Ο ρόλος της, είναι πολλαπλός από την σύλληψη της ιδέας τον Μάρτιο του 2019, ως σήμερα με τον  στρατηγικό σχεδιασμό, την υλοποίηση, την συνεχή εκπαίδευση, τον συντονισμό των δράσεων και της ομάδας. Αγαπάει αυτό που κάνει, το όραμα και τον σκοπό που υπηρετούμε και έτσι οι ώρες καθημερινά απλά τρέχουν χωρίς να το καταλαβαίνει. Για χρόνια έψαχνε να βιώσει αυτό το συναίσθημα στον εργασιακό της χώρο. Το μεταπτυχιακό της είναι πάνω στο “Διεθνές Δίκαιο, Διπλωματικές Σπουδές & Ανθρώπινα Δικαιώματα” στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, ενώ η επαγγελματική της ενασχόληση σε διάφορους κλάδους της προσέφερε καλύτερη κατανόηση της αγοράς εργασίας και του επιχειρείν. 

  • Μιλήστε μας για τη δραστηριότητα και την φιλοσοφία της οργάνωσης σας.

Η μη κερδοσκοπική οργάνωση Women Do Business δραστηριοποιείται από τον Μάιο 2019 έως σήμερα, επιδιώκοντας την προαγωγή της γυναικείας επιχειρηματικότητας, κυρίως στην περιφέρεια της Κρήτης και στην πορεία, εκτός αυτής. Σκοπός μας είναι να υποστηρίξουμε γυναίκες που θέλουν να υλοποιήσουν μία ιδέα ως επιχείρηση, ώστε ν’ αλλάξουμε περιοριστικές πεποιθήσεις αλλά και στερεότυπα γύρω από τη θέση της γυναίκας στον τομέα της επιχειρηματικότητας.

Μέσα σε 1,5 χρόνο που ξεκινήσαμε τις δράσεις μας, πάνω από 1214 γυναίκες έχουν συμμετέχει σε δράσεις μας,ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε αναπτύξει δεσμούς χρηματοδότησης και συνεργασίας με το Ίδρυμα Vodafone, τα Hondos Center, τη Unilever, το HIGGS, την Action Finance Initiative (AFI) και την InterMediaKT.

Η υποστήριξή μας γίνεται σε τέσσερις πυλώνες: 

  • Εκδηλώσεις Έμπνευσης-Παρακίνησης 
  • Εκπαιδευτικά Workshops (Online & Δια ζώσης) 
  • Καθοδήγηση-Mentoring 
  • Δικτύωση

Στους νέους στόχους του 2021 εντάσσεται η δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ,’Koinoniko-Epixeiro” για Κοινωνικούς Επιχειρηματίες με την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone.

Η φιλοσοφία μας είναι στηρίζεται στην αυθεντικότητα, στην αμεσότητα και στην προσωπική σχέση που χτίζουμε με την καθεμία και τον καθένα που είναι μέρος του οράματος μας.

  • Ποιο είναι το μότο σας; 

  Της οργάνωσης : “Κάθε γυναίκα που το επιθυμεί, μπορεί και αξίζει να έχει την δική της επιχείρηση”.      Το δικό μου : “Φτάσε όπου δεν μπορείς…”.

  • Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην
    Ελλάδα; 

Η βάση όλων είναι η ενδυνάμωση, καθότι ακόμα και η πιο δυναμική γυναίκα, ίσως σε κάποιο τομέα της ζωής της να κρύβει μία ανασφάλεια που την σταματάει. Εκεί επενδύουμε αρχικά, προκειμένου να καμφθούν οι περιοριστικές πεποιθήσεις. Ρίζα όλων αυτών είναι τα στερεότυπα που έχουν ποτίσει την κουλτούρα μας γύρω από την γυναίκα, όπως : “Γυναίκα για σπίτι”, “Oι γυναίκες δεν είναι καλές στα οικονομικά”, “Δεν κάνουν για μαγαζιά” και άλλα πολλά που εργαζόμαστε καθημερινά να εξαλείψουμε.Θα πρέπει να τα αναδείξουμε και να αρχίσουμε ως κοινωνία να τα αντιλαμβανόμαστε προκειμένου να υποστηρίξουμε την γυναικεία επιχειρηματικότητα. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η εκπαίδευση, οι γυναίκες θέλουν να νιώθουν σίγουρες για τα βήματα που κάνουν και από θεωρητικές γνώσεις. Για αυτό και ως οργάνωση κάνουμε σχεδόν κάθε εβδομάδα δωρεάν διαδικτυακά σεμινάρια με αξιόλογους-ες εισηγητές-τριες για την Κοινότητα μας. Ακολουθεί το Μέντορινγκ που θεωρώ αναπόσπαστο κομμάτι της εξέλιξης μιας επιχειρηματικής ιδέας. Κι εφόσον υπάρχει η καθοδήγηση και η γνώση , όχι μόνο μέσα από εμάς, αλλά από τόσους φορείς, γιατί να μην την αξιοποιήσουμε? Άλλωστε θα γλιτώσουμε χρόνο, κόπο και χρήμα. 

  • Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μια καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

     Το ζήτημα είναι τι σημαίνει “με όποιο τίμημα”; Τελικά, είναι ένα δίλημμα που αντιμετωπίζουν μόνο οι γυναίκες; Πιστεύω πως οποιοσδήποτε άνθρωπος, ανεξαρτήτως φύλου ή προσανατολισμού,αν θέλει να πετύχει κάτι θυσιάζει ή καλύτερα επενδύει σε κάτι άλλο. Είτε πρόκειται για χρόνο, χρήματα, εκπαίδευση, εργασία, προπονήσεις, οικογένεια. Είναι απλώς το μέσο για να αποκτήσεις αυτό που επιθυμείς. Η γυναίκα του σήμερα έχει αποδείξει ότι μπορεί να ισορροπεί σε πολλούς ρόλους με μεγάλη επιδεξιότητα. 

  • Πως αντιμετωπίζετε τα κακόβουλα σχόλια; Σας επηρεάζουν  αρνητικά στην ψυχολογία σας;

   Η αλήθεια είναι δεν είναι κάτι που συναντάμε συχνά. Ίσως διότι στο Women Do Business έχουμε ταχθεί στο να υποστηρίζουμε τις γυναίκες που θέλουν να υλοποιήσουν τα όνειρα τους. Έτσι μας επιστρέφεται με περίσση αγάπη και αποδοχή. Άλλωστε τα πάντα είναι θέμα ερμηνείας και οπτικής. Όταν έχεις τόσα θετικά σχόλια γιατί να επικεντρωθείς στα αρνητικά; 

  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον; 

Ήδη σχεδίαζουμε τα επόμενα 2-3 χρόνια, με δράσεις και έργα για την γυναικεία επιχειρηματικότητα και την προαγωγή της ισότητας των φύλλων. Ένα από αυτά, η δημιουργία του 1ου  MomHub στην Ελλάδα, ενός συνεργατικού χώρου για μητέρες & έγκυες αρχικά στο Ηράκλειο Κρήτης, έπειτα οι εκπαιδεύσεις γυναικών & κοριτσιών σε STEM, μία διαδικτυακή καμπάνια ενημέρωσης για τα στερεότυπα μέσω καλλιτεχνών, όπως και η δημιουργία ενός δικτύου όλων των γυναικείων οργανώσεων της Κρήτης . Κι αυτά είναι μόνο η αρχή για εμάς, καθώς είμαστε συνεχώς σε φάσεις δημιουργίας και υλοποίησης. 

Σαν άτομο δεν σταματώ να εξελίσσομαι, είναι αναγκαίο συστατικό της ζωής μου. Έτσι σκέφτομαι την διδακτορική διατριβή γύρω από την ισότητα των φύλων, που είναι και αντικείμενο αμιγώς σχετιζόμενο με την δραστηριότητα μας. Παράλληλα, μόλις ολοκλήρωσα κύκλο εκπαίδευσης ως εισηγήτρια βιωματικών εκπαιδεύσεων προσωπικής ανάπτυξης της “Μεταμόρφωσης”, όπως και εκπαιδεύτρια Ενηλίκων. 


Έρη Παυλάκη Co founder – Director @Women Do Business

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Νάσια Φιλιππίδη

Το ακαδημαϊκό υπόβαθρο της Νάσιας είναι στον τομέα του μάρκετινγκ με σπουδές στην ΑΣΟΕΕ και μεταπτυχιακό στην Αγγλία. Εργάστηκε για κάποια χρόνια σε εταιρείες , πολυεθνικές και start up, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό πάνω στο Marketing & Communication μέχρι που αποφάσισε να κάνει το βήμα να ακολουθήσει το ένστικτο της δημιουργώντας κάτι δικό της. Κάπως έτσι ξεκίνησε να κάνει marketing consulting σε διαφόρων κλάδων brand και κάπου εκεί ήρθε η MUSA και το FASMA. Η MUSA είναι ένα brand ρούχων και αξεσουάρ με έμφαση στην βιώσιμη και ηθική μόδα, ενώ το FASMA είναι το πρώτο  περιοδικό βιώσιμης και ηθικής μόδας στην Ελλάδα. Και τα δύο τα δημιούργησε τον Απρίλιο του 2020 και ήταν ένα όνειρο που είχε από μικρή ηλικία όντας μεγαλωμένη σε οικογένεια που είχε ως ασχολία το εμπόριο ενδυμάτων και την μόδα. 

-Ποιους κλάδους προβλέπετε ότι θα κατακτήσουν ή σε ποιους εκτιμάτε ότι θα διαπρέψουν οι γυναίκες εργαζόμενες στο μέλλον; 

Προσωπικά πιστεύω πολύ στην δυναμική της γυναικείας φύσης και είναι ένα στοιχείο που προσπαθώ να αναδείξω και μέσα από την MUSA. Οι 9 μούσες της ελληνικής μυθολογίας ήταν όλες διαφορετικές μεταξύ τους με κοινό στοιχείο την αγάπη προς τον εαυτό τους και την αποδοχή του. Έτσι και κάθε γυναίκα είναι διαφορετική με την δική της μοναδική προσωπικότητα που πρέπει να αγαπάει και να αναδεικνύει με κάθε ευκαιρία. 

Με βάση αυτό, πιστεύω ότι δεν υπάρχει όριο στο τι μπορεί να κάνει και να πετύχει μία γυναίκα. Έχουμε δει πολλές γυναίκες ανα δεκαετίες που διέπρεψαν σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους. Δεν θα ήθελα λοιπόν να περιοριστώ σε συγκεκριμένους κλάδους, αλλά θα πω πως αν μία γυναίκα κυνηγήσει αυτό που αγαπάει θα πετύχει σίγουρα. Το μόνο που θα μπορούσα να αναφέρω είναι ότι βρισκόμαστε στην γενιά της τεχνολογικής ανάπτυξης οπότε θα δούμε αρκετές γυναίκες να ανοίγουν τον δρόμο της τεχνολογίας και τώρα και στο μέλλον.

-Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μια καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

Όπως προανέφερα πιστεύω πολύ στην δυναμική της γυναικεἰας φύσης. Θεωρώ ότι αν θέλουμε κάτι μπορούμε να το πετύχουμε και θα βρούμε τον τρόπο να το κάνουμε αφήνοντας πίσω κοινωνικά στερεότυπα που μας τοποθετούν στο επἰκεντρο να διαλέξουμε άσπρο ή μαύρο. Η προσωπική μου εμπειρία αυτό μου δίδαξε καθώς όντας παιδί χωρισμένων γονέων, κι εγώ και η αδερφή μου μεγαλώσαμε με την μητέρα μου η οποία είχε δική της επιχείρηση την οποία δούλευε μόνη της και παράλληλα σπούδαζε και έκανε έρευνα πάνω στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Οπότε στα δικά μου μάτια αποτελεί και ένα παράδειγμα του ότι μία γυναίκα μπορεί να ανταπεξέλθει σε οτιδήποτε αγαπάει και βάλει στο μυαλό της, ακόμα και όταν οι συνθήκες αλλάζουν.

-Τι θεωρείτε σημαντικότερο για την επιτυχία; Τις συνειδητές επιλογές,
το πάθος, το networking, τις σπουδές ή κάτι άλλο; 

Η πρώτη επιλογή είναι το πάθος. Θα το χαρακτήριζα ως την αφετηρία της επιτυχίας, και ακολουθούν η συνειδητή επιλογή και η δικτύωση. Βέβαια είναι σημαντικό να ορίσουμε και τον όρο ῾επιτυχία῾, καθώς κατά την γνώμη μου είναι μία αρκετά υποκειμενική έννοια που η κοινωνία μας τείνει να οριοθετεί και να την βάζει σε πλαίσιο. Επιτυχία είναι ακόμα και το βήμα να κάνουμε την αρχή για κάτι που δεν θα τολμούσαμε μέχρι σήμερα. 

-Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Να ζω την κάθε μέρα κοιτάζοντας μπροστά, ακολουθώντας τα θέλω μου και αφήνοντας πίσω τα πρέπει. Ζούμε σε μία εποχή που το πιο σημαντικό είναι να έχουμε μία ισορροπημένη καθημερινότητα που περιβάλλεται από αγάπη για τον εαυτό μας και τους γύρω μας, να επικεντρωνόμαστε στο σήμερα και να έχουμε ένα όραμα για το αύριο που μας τραβάει μπροστά και ψηλά. Οπότε τα επόμενα σχέδια είναι όπου μας δείξει το παρόν, εκεί προσαρμόζουμε την στρατηγική μας και ακολουθούμε τον δρόμο.

Νάσια Φιλιππίδη

Entrepreneur, Marketing Consultant

Founder MUSA collection & FAS.MA mag

Continue Reading

Trending