Connect with us

Οικογένεια

Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο

Το μαγικό κλειδί για το Παιδί παρουσιάζει το αρθρό της Λητώς Τσακίρη Παπαθανασίου & τη βράβευση απο το ΥΠΕΠΘ για το βίντεο του ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΛΗΤΩ  σχετικά με το θέμα ασφαλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο. Η  κα  Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου έλαβε από το Υπουργείο Παιδείας  τιμητική διάκριση για το βίντεο το οποίο δημιούργησε μαζί με τους μαθητές του Πρότυπου Νηπιαγωγείου ΛΗΤΩ  Τα παιδιά  δούλεψαν τον τελευταίο χρόνο το θέμα της προστασίας μας, για να απολαμβάνουμε όλοι  ένα ασφαλές διαδίκτυο. Η  συγγραφέας είναι εθελόντρια του saferinternet4kids  έχει δημιουργήσει μία σειρά από τραγούδια και κείμενα για γονείς και παιδιά που αφορούν τη σωστή διαχείριση του διαδικτύου. Σύντομα το υλικό θα κυκλοφορήσει  μέσα στο νέο της βιβλίο απο τη σειρά βιβλίων της “Σεβαστιανός ο Φοβερός” έχοντας τον τίτλο “Τούλης ο Ιντερνετούλής” Εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα Απρίλης 2019.Η πολύ ενδιαφερουσα  ημερίδα που υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας & το saferinternet4kids προσέφερε σε όλους πλήθος πληροφοριών
Το διαδίκτυο έχει μπει δυναμικά στη ζωή μας, αλλά οφείλουμε να βρούμε τους τρόπους που θα το διαχειριστούμε σωστά ώστε να μην κινδυνεύουμε και να εισπράττουμε από αυτό μόνο τα καλά που προσφέρει.  Ο κόσμος ολόκληρος ζει πλέον  στην κοινωνία της πληροφορίας Η γνώση των παιδιών μας έχει δεχθεί τις επιρροές της  παγκοσμιοποίησης και έτσι το σχολείο οφείλει να είναι προσαρμοσμένο στις σημερινές απαιτήσεις. Η επανάσταση στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω του διαδικτύου ξεκίνησε από την Αμερική . Εκεί  έβγαλαν οι πολυεθνικές τα πρώτα  κουπόνια για τους μαθητές με τα  οποία τα σχολεία προσέφεραν ηλεκτρονικό υπολογιστή  , αυτή τη διαδικασία, σύντομα υιοθέτησε και η Ευρώπη, πρώτα στην Ολλανδία, μετά τη Δανία & τη Σουηδία.Tο σχολείο, είναι πλέον  εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά μέσα. Η επιμόρφωση των παιδιών πέρα από τα χάρτινα βιβλία, γίνεται μέσω της πρόσβασης  σε εποπτικό υλικό με οδηγό  τις  νέες τεχνολογίες  Άνοιξαν νέοι  δρόμοι στη διδασκαλία των μικρών και μεγαλυτέρων μαθητών μέσω του διαδικτύου το οποίο  δεν είναι ένα παθητικό εργαλείο,  αλλά ανοίγει διοδους  για να ενεργοποιηθεί η  συνεργατική διδασκαλία μεταξύ δασκάλου και παιδιών που μπορεί να επιφέρει αναβάθμιση του παραδοσιακού  τρόπου διδασκαλίας,  με την ενίσχυσή της μάθησης μέσω της διερεύνησης. Σε ένα μαθησιακό περιβάλλον που τα παιδιά μπορούν να επικοινωνούν και να μοιράζονται τις εμπειρίες  με συνομηλίκους τους μέσω του διαδικτύου, επιτελείται και καλλιεργείται η  διαθεματική διδασκαλία. Η ενεργητική μάθηση, κερδίζει καθημερινά έδαφος μέσω της διαδικτυακής επικοινωνίας  πολλών μαθητών από διάφορα μέρη, που δουλεύουν  μεταξύ τους με κοινό στόχο Άρα η ευγενής άμιλλα προάγεται και η διερεύνηση προχωρά σε πολύ υψηλότερα επίπεδα.Αν και  το διαδίκτυο δεν θα γίνει ποτέ δάσκαλος , θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι  βοηθά και συναινεί στο να γίνει καλύτερο το μάθημα του δασκάλου, που ενεργοποιεί τους μαθητές του στο νέο αυτό ευφάνταστο περιβάλλον. Ποια είναι όμως η αναγκαιότητα για τη χρήση του διαδικτύου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση?Τα σχολεία μας συνεργάζονται συνδέονται και μέσω του διαδικτύου παρουσιάζονται στον παγκόσμιο ιστό, έτσι ενισχύονται οι δραστηριότητες που έχουν ως στόχο την επικοινωνία δασκάλων και μαθητών,  προτείνετε το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο και οι παροχές του. Αξιοποιούνται οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές έτσι ώστε να πλαισιώσουν και να εμπλουτίσουν όλο το πρόγραμμα σπουδών που έχει καταρτίσει το Υπουργείο  Παιδείας και ο κάθε εκπαιδευτικός για κάθε θεματική ενότητα που δουλεύει  στην τάξη του. Δάσκαλοι ,μαθητές, σχολικές κοινότητες όλοι και όλα επικοινωνούν πλέον μέσω της online κοινότητας της online επικοινωνίας του διαδικτύου βασική προϋπόθεση είναι κάθε σχολική μονάδα να έχει εξοπλισμένη και συνδεδεμένη με το διαδίκτυο μια τουλάχιστον αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών στις μικρότερες τάξεις, η γωνία του υπολογιστή παίζει πραγματικά ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην πρώτη επαφή των παιδιών με το διαδίκτυο. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών  στις νέες τεχνολογίες είναι βασική προϋπόθεση για να μπορέσει αυτό το σχέδιο εκπαίδευσης να υλοποιηθεί σωστά και να παρέχεται σε όλο το μαθητικό μας δυναμικό η ίδια ευκαιρία καλής χρήσης του διαδικτύου Καθώς τα παιδιά μας θα πρέπει να επιμορφώνονται και να μαθαίνουν τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και οι δάσκαλοι οφείλουν  να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για την καλύτερη διδακτική τους διαδικασία μέσω του διαδικτύουΣτην Ελλάδα υλοποιούνται πιλοτικά προγράμματα με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα σχετικά με την εφαρμογή των ευρωπαϊκών και διεθνών προγραμμάτων που έχουν σχέση με τη χρήση και την αξιοποίηση του διαδικτύουΈτσι ξεκίνησε  το πρόγραμμα Globe της NASA στο ελληνικό δίκτυο σχολείων που περιλάμβανε 246 σχολεία μέλη, με  ένα παγκόσμιο δίκτυο μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται και εκπαιδεύονται σε όσα αφορούν την ιστοσελίδα του σχετικά με περιβαλλοντικά προγράμματα. Οι μαθητές σχεδιάζουν τα προβλήματα και αναρτούν στην ιστοσελίδα όλα αυτά τα οποία επεξεργάζονται, η πλατφόρμα είναι πολύ μεγάλη και συμμετέχουν δάσκαλοι και μαθητές σε  περισσότερα από 6.000 σχολεία 80 χωρών με κοινό σχέδιο διδασκαλίας. Πως να διαχειριζόμαστε τους κινδύνους του διαδικτύουΓια την αποτελεσματική λειτουργία του  ηλεκτρονικού υπολογιστή και των διαδικτυακών τόπων  οι οποίοι αναβαθμίζουν τη διδασκαλία και προσφέρουν την πολυπόθητη συνεχή επιμόρφωση , πρέπει να μάθουμε καλά να διαχειριζόμαστε τους κινδύνους που μπορεί να έχει το διαδίκτυο στα παιδιά μας. Το διαδίκτυο  είναι βοηθός του εκπαιδευτικού κόσμου και έτσι θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε,  έχει εισβάλει δυναμικά στη ζωή μας, προσφέροντάς μας πληροφορίες σχετικά με όλες τις επιστήμες και ανοίγοντας τις online τεχνολογίες στα χέρια των παιδιών και των νέων ανθρώπων ολόκληρου του κόσμου. Τι απαγορεύεται να κάνουν τα παιδιά στο διαδίκτυο?Δεν επιτρέπεται να στέλνουν μηνύματα οι εικόνες που θα μπορούσαν να πληγώσουν τα συναισθήματα κάποιων άλλων ανθρώπων.Το πρόγραμμα μαθαίνει στα παιδιά να δημιουργούν πολύπλοκους κωδικούς συνδυάζοντας γράμματα αριθμούς και σύμβολα ώστε να κινούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο. Το υλικό μαθαίνει στα παιδιά να διαφυλάττουν τα προσωπικά τους δεδομένα και να μη μοιράζονται τις προσωπικές τους πληροφορίες.Όταν παίζουν παιχνίδια να αξιοποιούν τις δυνατότητες του περιεχομένου του διαδικτύου για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Να μην απαντούν σε εκφοβιστικά μηνύματα και να μπλοκάρουν αυτομάτως την πρόσβαση του αποστολέα.Να θυμούνται πάντα ότι στο διαδίκτυο δεν είμαστε αφανής οποιαδήποτε κίνηση κάνουμε μέσα σε αυτό θα υπάρχει πάντα το ηλεκτρονικό μας αποτύπωμα το οποίο θα υφίσταται μέσα στο διαδίκτυο. Η σχέση πλέον του μαθητικού κόσμου με το διαδίκτυο είναι απαραίτητη τα παιδιά εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και αποκτούν εκπαιδευτικές δεξιότητες με τη χρήση του διαδικτύου. Όλοι οι μαθητές  οφείλουν να μάθουν να αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες του περιεχομένου του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.  Για τους μικρούς φίλους δημιουργήθηκε και το παραμύθι των προσωπικών δεδομένων με την Αθήνα και τον μικρό της σκυλάκο τον Ερμή η Αθήνα λέει στο σκυλάκι της ότι μιλώντας στο σχολείο για τα προσωπικά δεδομένα δεν είχε καταλάβει πόσο σημαντικό ήταν να μην αποκαλύπτονται αυτά στο διαδίκτυο. Τα παιδιά οφείλουν να μάθουν ότι δεν επιτρέπεται να δημοσιεύουν φωτογραφίες στο διαδίκτυο πρέπει να ξέρουν ότι οτιδήποτε ανεβάζουν στο διαδίκτυο μπορεί να μείνει εκεί για πάντα και αυτό άνετα θα μπορούσε να το δει μελλοντικός τους συνεργάτης,  φίλος, συγγενής ή ο δάσκαλός τους , Αν λοιπόν δεν είναι απόλυτα σίγουροι  για αυτό που ανεβάζουν καλύτερα να μην το ανεβάσουν. Όλα τα παιδιά θα πάρουν υπέροχες απαντήσεις από το εκπαιδευτικό υλικό που δίνει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου  στο safer internet 4 kids.gr Πάνω από 160 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο γιορτάσαν την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου safer internet 4 kids υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας της Ελλάδας λειτουργεί από τον Ιούλιο του 2016 θέλοντας να προσφέρει στα παιδιά μας πληροφορίες για ένα ασφαλέστερο τοπίο στο διαδίκτυο.Εμείς οι γονείς ας θυμόμαστε πάντα ότι είμαστε τα  πρότυπα των παιδιών μας & το πώς  αντιμετωπίζουμε την τεχνολογία επηρεάζει τα παιδιά μας , θετικά ή αρνητικά. Αν ασχολούμαστε με το κινητό μας στο φαγητό ή στον περίπατο της οικογένειας τότε θα πρέπει να γνωρίζουμε πως αυτή η συμπεριφορά μας  μπορεί να προκαλέσει την αντίδρασή των παιδιών ΑΣ  ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΓΝΩΣΗ & ΥΓΕΙΑ!!! Το κείμενο έχει δημοσιευτεί απο τη συγγραφέα στο τεύχος του Παράθυρου στην Έκπαιδευση του Παιδίου τευχος Ιανουαρίου Φεβρουαρίου 2019 μαζι με το τραγούδι της κας Τσακίρη που μπρορείτε να το ακούσετε πατώντας εδώ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΧΑΛΑΡΑ

Πηγή

Continue Reading

Ψυχολογία

Σχεδίασε από την αρχή τη ζωή σου

Ένα από τα βασικά συστατικά του μοντέρνου ορισμού της αγάπης είναι η προσωπική μας δράση και δημιουργικότητα. Όλες εκείνες οι ενεργές επιλογές που θα αποφασίσουμε να εντάξουμε στη σκαλέτα της καθημερινότητάς μας και χρειάζονται από εμάς κινητοποίηση και αποφασιστικότητα για να τελεσφορήσουν. Αυτό είναι το σημείο όπου αποφασίζω να σχεδιάσω από την αρχή την καθημερινή μου δράση, αφαιρώντας μηχανικότητα και προσθέτοντας συνειδητότητα.

Ένας καλός άξονας για να ξεκινήσω να επανασχεδιάζω το πλάνο μου είναι να καταγράψω όλες τις βασικές ανάγκες που χρειάζομαι ως άνθρωπος να ικανοποιήσω για να αισθάνομαι ευτυχισμένος και ολοκληρωμένος. Θα διαπιστώσω πως όχι απλώς θα καλύψω με καλύτερο τρόπο τις ανάγκες μου, αλλά μέσα από τη δράση θα κατακτήσω και ένα νέο επίπεδο ατομικής υπευθυνότητας και πειθαρχίας, που θα με οδηγήσει με μια νέα αυτοπεποίθηση.

Ένα ολοκληρωμένο πλάνο δράσης έχει ως εξής :

Ενθαρρύνω τις κλίσεις και τα ταλέντα μου: λίγο πολύ, όλοι γνωρίζουμε πού και ως προς τι ένα ταλέντο μας είναι οξυμμένο ή έχει τον τρόπο να αναπτυχθεί. Κάπου, κάπως, κάποτε «είχα πειστεί» πως «μεγάλωσα», πως «δεν είχα χρόνο», πως «είχα άλλες προτεραιότητες», αλλά τώρα πια είναι εξόχως σημαντικό να αναγνωρίσω και να δώσω και πάλι αξία στις εκφάνσεις που ξεχωρίζω και να τις αναπτύξω. Τώρα είναι η ώρα να ασχοληθώ με την καλλιτεχνική μου ροπή στην ποίηση ή στην υποκριτική, να εντρυφήσω στα εικαστικά ή στη φωτογραφία.

Μου δίνω χρόνο, προσοχή και επικεντρώνω στην αυτοπαρατήρηση: Βρίσκω πάντα χρόνο για μικρά διαλείμματα με τον εαυτό μου μέσα στη μέρα, όπου ανασυντάσσω τις σκέψεις και τα συναισθήματά μου, ενώ όλο τον υπόλοιπο χρόνο που είμαι σε κίνηση φροντίζω να μη χάνω επαφή με τη «γεύση της ζωής», έτσι όπως ακριβώς ξεδιπλώνεται κάθε στιγμή μέσα μου.

Δε φοβάμαι τις εξόδους ή το να πηγαίνω σε μέρη μόνη μου: Προσωπικά, μπορεί να πήγα πρώτη φορά στο σινεμά μόνος μου όταν συμπλήρωσα τα 33 μου χρόνια, αλλά μόλις τότε ανακάλυψα τι έχανα έως εκείνη τη στιγμή. Αν δε φροντίσω να είμαι καλή και συναρπαστική παρέα για εμένα, πάρα πολύ δύσκολα θα είμαι καλή παρέα και αργό-

τερα για τον/τη σύντροφό μου. Επιπλέον, παύει η χαρά και η διασκέδασή μου να είναι συνδεδεμένη με την παρουσία κάποιου άλλου. Προσθέτω έτσι μια δυναμική στο ενεργητικό μου, έχοντας παράλληλα και την πολυτέλεια σε αυτή την προσωπική μου διαδρομή να ακούσω καθαρότερα το ένστικτό μου και να παρατηρήσω καλύτερα

τα «σημάδια» και ό,τι «τυχαίο» εκδηλώνεται γύρω μου.

Βγαίνω από τον «αυτόματο πιλότο»:  Είναι σημαντικό η κάθε μέρα μου να περιέχει εκπλήξεις και για να μην τις περιμένω παθητικά. Γίνομαι ο ίδιος αυτός που τις επιδιώκει. Είχα μάθει καλά να δρω μηχανικά και να προωθώ τη ρουτίνα του προγράμματός μου αφήνοντάς τη στον «αυτόματο πιλότο». Τουλάχιστον μία φορά τη μέρα είναι καθοριστικής σημασίας να προκαλείς τον εαυτό σου να κάνει κάτι το διαφορετικό. Να είσαι ανοιχτή στο «καινούριο». Ακόμα και μια μικρή αλλαγή, λόγου χάρη, το να αλλάξεις το κατάστημα απ’ όπου ψωνίζεις ή να ακολουθήσεις μια διαφορετική διαδρομή σε ένα συνηθισμένο σου δρομολόγιο, θα σε κάνει να δίνεις «προσοχή» και να ζεις όλο και περισσότερο στο παρόν σου.

Νικόλας Ουρανός, PCC

Professional Certified Life & Relationship Coach by International Coaching Federation

Βραβευμένος συγγραφέας παγκόσμιου bestseller Αγάπη Τώρα, Ευ Ζην Τώρα και Ξαφνικά Τώρα, Ομιλητής

Continue Reading

Ψυχολογία

Γεφύρωσε το χάσμα της επικοινωνίας στη σχέση σου

Lead: Δεν υπάρχει υγιής σχέση χωρίς ένα καλά δομημένο δίκτυο επικοινωνίας μεταξύ των συντρόφων. 

Αυτό φυσικά δεν χρειάζεται να σου το πει κάποιος ειδικός σχέσεων. Το διαπιστώνεις κάθε φορά που ακόμα και η πιο μικρή και ασήμαντη διαφωνία οδηγεί σε επικούς τσακωμούς. Το πιο σημαντικό, λοιπόν, συστατικό μιας επιτυχημένης σχέσης είναι η σωστή και αποτελεσματική επικοινωνία. Με τη σειρά της η καλή επικοινωνία αποκαθιστά την εμπιστοσύνη και επουλώνει τυχόν προβλήματα στη σχέση που οφείλονται στην κακή συνεννόηση και την έλλειψη πίστης στις δυνατότητες και την αξιοπιστία του συντρόφου μας.

Έχει τύχει σχεδόν σε όλους μας με το πέρασμα του χρόνου να μας φαίνεται πως ο άλλος έχει αλλάξει, πως ακούγεται σχεδόν σαν ένας ξένος κάθε φορά που μας μιλάει. Κάτι που φυσικά δεν ισχύει. Η κακή επικοινωνία είναι ικανή να μεταφέρει μπερδεμένα μηνύματα και να αποκωδικοποιήσει λανθασμένα όσα θέλουμε να πούμε και όσα εννοούμε, συμμαχώντας βέβαια με τις προκαταλήψεις που χτίζει μοιραία ο χρόνος μέσα σε μία σχέση. 

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη επικοινωνίας που κάνουμε στη σχέση είναι να διαμορφώνουμε μοτίβα συμπεριφορών τα οποία περιμένουμε να επαληθευτούν. Με άλλα λόγια πολύ συχνά περιμένουμε από το σύντροφό μας να δρα και να σκέφτεται όπως ακριβώς εμείς. Οποιοδήποτε άλλο μοτίβο φαντάζει ξένο και εχθρικό,  γιατί πάντα στο μυαλό μας λειτουργεί υποσυνείδητα η επιθυμία της συναισθηματικής ταύτισης. Θέλουμε δηλαδή να νιώθει ο άλλος όπως ακριβώς νιώθουμε και εμείς. 

Τα πράγματα όμως είναι πιο απλά. Ακόμα και τα μεγαλύτερα χάσματα επικοινωνίας οφείλονται συνήθως σε μια βασική και ουσιαστική παρεξήγηση μεταξύ αντρών και γυναικών. Κάθε φορά που πλησιάζουμε το σύντροφό μας για να του παραπονεθούμε, εκείνος αποκωδικοποιεί αυτή την προσπάθειά μας ως αίτημα για να αναλάβει δράση. Ως άλλος “Mr Fix it” προσπαθεί να καθησυχάσει και να αποκαταστήσει τον προβληματισμό της συντρόφου του, χωρίς ωστόσο πραγματικά να την ακούει! Το μόνο που θέλει είναι να τακτοποιήσει την εκκρεμότητα! Η σύντροφος, από την άλλη, δεν επιθυμεί πάντα την εξεύρεση μιας μαγικής λύσης, καθώς υπάρχουν φορές που το μόνο που επιδιώκει είναι το ειλικρινές ενδιαφέρον και την προσοχή του συντρόφου της και τίποτα άλλο. 

Και όσο ο άντρας προσπαθεί να βρει μία λύση στην ανησυχία της γυναίκας, γιατί του προκαλεί αμηχανία και άγχος, τόσο εκείνη εκνευρίζεται γιατί δεν την ακούει πραγματικά. Αντίστοιχα κι εκείνος δοκιμάζει τα όριά του γιατί δεν μπορεί να εξηγήσει  γιατί εκείνη παραμένει ανικανοποίητη αφού της παρέχονται εναλλακτικές λύσεις. 

Η πραγματική αγάπη, ωστόσο, δεν είναι ατομικό άθλημα. Δεν αρχίζει και τελειώνει σε μας. Έχει πάντα δύο άξονες, δύο πόλους. Η ελλειμματική επικοινωνία παρουσιάζει ως αναγκαία την κατάργηση αυτών των δύο πόλων και προβάλλει ως πραγματική την αγάπη όχι έτσι όπως τη νιώθουμε αλλά έτσι όπως την περιμένει ο άλλος.

Νικόλας Ουρανός, PCC

Professional Certified Life & Relationship Coach by International Coaching Federation

Βραβευμένος συγγραφέας παγκόσμιου bestseller Αγάπη Τώρα, Ευ Ζην Τώρα και Ξαφνικά Τώρα, Ομιλητής

Continue Reading

Ψυχολογία

7 πράγματα που χρειάζεται να ξεφορτωθείς για να προχωρήσεις μπροστά.

Γράφει η Έλενα Μουρατίδου

Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης

Υπάρχουν κάποια πράγματα που ήρθε η ώρα να ξεφορτωθείς μια για πάντα. Δεν τα χρειάζεσαι πια, σε περιορίζουν ενώ εσύ νιώθεις έτοιμη να ανοίξεις τα φτερά σου και να πετάξεις ψηλά! 

  1. Άφησε πίσω σου αυτό που ανήκει στο παρελθόν. Αυτό που έγινε, που δεν μπορεί να αλλάξει. Αυτό που δεν έχει άλλη ζωή μέσα σου, μόνο τρώει σαν σαράκι τη δική σου. Το παρελθόν ανήκει στο παρελθόν και εσύ, βρίσκεσαι στο παρόν.
  2. Ήρθε η ώρα να απολαύσεις το παρόν σου και να σταματήσεις να σκέφτεσαι μόνιμα το μέλλον σου. Απόλαυσε αυτό που έχεις τώρα, σίγουρα θα βρεις τουλάχιστον πέντε πράγματα για τα οποία νιώθεις ευγνωμοσύνη και υπάρχουν στη ζωή σου αυτή τη στιγμή. Σταμάτα να υπερφορτώνεις το μέλλον σου με «συνθήκες» και ξεκίνα να επενδύεις στο παρόν.
  3. Ξεφορτώσου την ενοχή που νιώθεις όταν αρνείσαι μία πρόταση, όταν δε θέλεις να αναλάβεις μία ακόμα ευθύνη, όταν δε θέλεις να μιλήσεις στο τηλέφωνο, όταν δε θέλεις να πας τη βόλτα που υποσχέθηκες. Απενεχοποίησε το «όχι» σου. Με αυτόν τον τρόπο καλλιεργείς σχέσεις αληθινές που αντέχουν στο χρόνο.
  4. Σταμάτα να σε υποβαθμίζεις, να σε υποβιβάζεις και να μη σε αναγνωρίζεις. Αναγνώρισε ποια είσαι και τί έχεις καταφέρει ως εδώ. Και δώσε τα εύσημα σε εσένα την ίδια, στην επιμονή σου, στην αποφασιστικότητα σου.
  5. Στείλε διακοπές χωρίς εισιτήριο επιστροφής τον αναλυτικό σου νου. Αυτόν που περνάει ώρες, μέρες, αναλύοντας ξανά και ξανά την ίδια κατάσταση. Μην ξοδεύεις την υπέροχη ζωή σου στην υπερανάλυση. Πέρνα στη δράση, πάρε αποφάσεις!
  6. Σταμάτα να προσπαθείς να τους ευχαριστήσεις όλους και ξεκίνα να αποδέχεσαι πως δεν θα αρέσεις σε όλους. Δε θα σε αποδέχονται όλοι. Είναι εντάξει, γιατί ούτε και εσύ τους αποδέχεσαι όλους άλλωστε. Επένδυσε στις σημαντικές για εσένα σχέσεις.
  7. Μην ρίχνεις την ευθύνη στους άλλους. Ήρθε η ώρα να αναλάβεις το 100% της ευθύνης σου και να δημιουργήσεις τη ζωή σου, το περιβάλλον σου, όπως εσύ το θέλεις. Δεν υπάρχουν σωτήρες, όλα γίνονται από εσένα για εσένα.

Πάρε την απόφαση, άφησε τα πίσω και προχώρα μπροστά, με το κεφάλι ψηλά και το χαμόγελο της νικήτριας στα χείλη.

Και θυμήσου: όλα γίνονται, αρκεί να το πιστέψεις και να αναλάβεις δράση. 

Είσαι ο δημιουργός της ζωής σου!

Έλενα Μουρατίδου

Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης

www.elenamouratidou.com

Continue Reading

Trending