Connect with us

Οικογένεια

Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο

Το μαγικό κλειδί για το Παιδί παρουσιάζει το αρθρό της Λητώς Τσακίρη Παπαθανασίου & τη βράβευση απο το ΥΠΕΠΘ για το βίντεο του ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΛΗΤΩ  σχετικά με το θέμα ασφαλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο. Η  κα  Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου έλαβε από το Υπουργείο Παιδείας  τιμητική διάκριση για το βίντεο το οποίο δημιούργησε μαζί με τους μαθητές του Πρότυπου Νηπιαγωγείου ΛΗΤΩ  Τα παιδιά  δούλεψαν τον τελευταίο χρόνο το θέμα της προστασίας μας, για να απολαμβάνουμε όλοι  ένα ασφαλές διαδίκτυο. Η  συγγραφέας είναι εθελόντρια του saferinternet4kids  έχει δημιουργήσει μία σειρά από τραγούδια και κείμενα για γονείς και παιδιά που αφορούν τη σωστή διαχείριση του διαδικτύου. Σύντομα το υλικό θα κυκλοφορήσει  μέσα στο νέο της βιβλίο απο τη σειρά βιβλίων της «Σεβαστιανός ο Φοβερός» έχοντας τον τίτλο «Τούλης ο Ιντερνετούλής» Εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα Απρίλης 2019.Η πολύ ενδιαφερουσα  ημερίδα που υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας & το saferinternet4kids προσέφερε σε όλους πλήθος πληροφοριών
Το διαδίκτυο έχει μπει δυναμικά στη ζωή μας, αλλά οφείλουμε να βρούμε τους τρόπους που θα το διαχειριστούμε σωστά ώστε να μην κινδυνεύουμε και να εισπράττουμε από αυτό μόνο τα καλά που προσφέρει.  Ο κόσμος ολόκληρος ζει πλέον  στην κοινωνία της πληροφορίας Η γνώση των παιδιών μας έχει δεχθεί τις επιρροές της  παγκοσμιοποίησης και έτσι το σχολείο οφείλει να είναι προσαρμοσμένο στις σημερινές απαιτήσεις. Η επανάσταση στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω του διαδικτύου ξεκίνησε από την Αμερική . Εκεί  έβγαλαν οι πολυεθνικές τα πρώτα  κουπόνια για τους μαθητές με τα  οποία τα σχολεία προσέφεραν ηλεκτρονικό υπολογιστή  , αυτή τη διαδικασία, σύντομα υιοθέτησε και η Ευρώπη, πρώτα στην Ολλανδία, μετά τη Δανία & τη Σουηδία.Tο σχολείο, είναι πλέον  εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά μέσα. Η επιμόρφωση των παιδιών πέρα από τα χάρτινα βιβλία, γίνεται μέσω της πρόσβασης  σε εποπτικό υλικό με οδηγό  τις  νέες τεχνολογίες  Άνοιξαν νέοι  δρόμοι στη διδασκαλία των μικρών και μεγαλυτέρων μαθητών μέσω του διαδικτύου το οποίο  δεν είναι ένα παθητικό εργαλείο,  αλλά ανοίγει διοδους  για να ενεργοποιηθεί η  συνεργατική διδασκαλία μεταξύ δασκάλου και παιδιών που μπορεί να επιφέρει αναβάθμιση του παραδοσιακού  τρόπου διδασκαλίας,  με την ενίσχυσή της μάθησης μέσω της διερεύνησης. Σε ένα μαθησιακό περιβάλλον που τα παιδιά μπορούν να επικοινωνούν και να μοιράζονται τις εμπειρίες  με συνομηλίκους τους μέσω του διαδικτύου, επιτελείται και καλλιεργείται η  διαθεματική διδασκαλία. Η ενεργητική μάθηση, κερδίζει καθημερινά έδαφος μέσω της διαδικτυακής επικοινωνίας  πολλών μαθητών από διάφορα μέρη, που δουλεύουν  μεταξύ τους με κοινό στόχο Άρα η ευγενής άμιλλα προάγεται και η διερεύνηση προχωρά σε πολύ υψηλότερα επίπεδα.Αν και  το διαδίκτυο δεν θα γίνει ποτέ δάσκαλος , θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι  βοηθά και συναινεί στο να γίνει καλύτερο το μάθημα του δασκάλου, που ενεργοποιεί τους μαθητές του στο νέο αυτό ευφάνταστο περιβάλλον. Ποια είναι όμως η αναγκαιότητα για τη χρήση του διαδικτύου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση?Τα σχολεία μας συνεργάζονται συνδέονται και μέσω του διαδικτύου παρουσιάζονται στον παγκόσμιο ιστό, έτσι ενισχύονται οι δραστηριότητες που έχουν ως στόχο την επικοινωνία δασκάλων και μαθητών,  προτείνετε το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο και οι παροχές του. Αξιοποιούνται οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές έτσι ώστε να πλαισιώσουν και να εμπλουτίσουν όλο το πρόγραμμα σπουδών που έχει καταρτίσει το Υπουργείο  Παιδείας και ο κάθε εκπαιδευτικός για κάθε θεματική ενότητα που δουλεύει  στην τάξη του. Δάσκαλοι ,μαθητές, σχολικές κοινότητες όλοι και όλα επικοινωνούν πλέον μέσω της online κοινότητας της online επικοινωνίας του διαδικτύου βασική προϋπόθεση είναι κάθε σχολική μονάδα να έχει εξοπλισμένη και συνδεδεμένη με το διαδίκτυο μια τουλάχιστον αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών στις μικρότερες τάξεις, η γωνία του υπολογιστή παίζει πραγματικά ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην πρώτη επαφή των παιδιών με το διαδίκτυο. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών  στις νέες τεχνολογίες είναι βασική προϋπόθεση για να μπορέσει αυτό το σχέδιο εκπαίδευσης να υλοποιηθεί σωστά και να παρέχεται σε όλο το μαθητικό μας δυναμικό η ίδια ευκαιρία καλής χρήσης του διαδικτύου Καθώς τα παιδιά μας θα πρέπει να επιμορφώνονται και να μαθαίνουν τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και οι δάσκαλοι οφείλουν  να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για την καλύτερη διδακτική τους διαδικασία μέσω του διαδικτύουΣτην Ελλάδα υλοποιούνται πιλοτικά προγράμματα με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα σχετικά με την εφαρμογή των ευρωπαϊκών και διεθνών προγραμμάτων που έχουν σχέση με τη χρήση και την αξιοποίηση του διαδικτύουΈτσι ξεκίνησε  το πρόγραμμα Globe της NASA στο ελληνικό δίκτυο σχολείων που περιλάμβανε 246 σχολεία μέλη, με  ένα παγκόσμιο δίκτυο μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται και εκπαιδεύονται σε όσα αφορούν την ιστοσελίδα του σχετικά με περιβαλλοντικά προγράμματα. Οι μαθητές σχεδιάζουν τα προβλήματα και αναρτούν στην ιστοσελίδα όλα αυτά τα οποία επεξεργάζονται, η πλατφόρμα είναι πολύ μεγάλη και συμμετέχουν δάσκαλοι και μαθητές σε  περισσότερα από 6.000 σχολεία 80 χωρών με κοινό σχέδιο διδασκαλίας. Πως να διαχειριζόμαστε τους κινδύνους του διαδικτύουΓια την αποτελεσματική λειτουργία του  ηλεκτρονικού υπολογιστή και των διαδικτυακών τόπων  οι οποίοι αναβαθμίζουν τη διδασκαλία και προσφέρουν την πολυπόθητη συνεχή επιμόρφωση , πρέπει να μάθουμε καλά να διαχειριζόμαστε τους κινδύνους που μπορεί να έχει το διαδίκτυο στα παιδιά μας. Το διαδίκτυο  είναι βοηθός του εκπαιδευτικού κόσμου και έτσι θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε,  έχει εισβάλει δυναμικά στη ζωή μας, προσφέροντάς μας πληροφορίες σχετικά με όλες τις επιστήμες και ανοίγοντας τις online τεχνολογίες στα χέρια των παιδιών και των νέων ανθρώπων ολόκληρου του κόσμου. Τι απαγορεύεται να κάνουν τα παιδιά στο διαδίκτυο?Δεν επιτρέπεται να στέλνουν μηνύματα οι εικόνες που θα μπορούσαν να πληγώσουν τα συναισθήματα κάποιων άλλων ανθρώπων.Το πρόγραμμα μαθαίνει στα παιδιά να δημιουργούν πολύπλοκους κωδικούς συνδυάζοντας γράμματα αριθμούς και σύμβολα ώστε να κινούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο. Το υλικό μαθαίνει στα παιδιά να διαφυλάττουν τα προσωπικά τους δεδομένα και να μη μοιράζονται τις προσωπικές τους πληροφορίες.Όταν παίζουν παιχνίδια να αξιοποιούν τις δυνατότητες του περιεχομένου του διαδικτύου για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Να μην απαντούν σε εκφοβιστικά μηνύματα και να μπλοκάρουν αυτομάτως την πρόσβαση του αποστολέα.Να θυμούνται πάντα ότι στο διαδίκτυο δεν είμαστε αφανής οποιαδήποτε κίνηση κάνουμε μέσα σε αυτό θα υπάρχει πάντα το ηλεκτρονικό μας αποτύπωμα το οποίο θα υφίσταται μέσα στο διαδίκτυο. Η σχέση πλέον του μαθητικού κόσμου με το διαδίκτυο είναι απαραίτητη τα παιδιά εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και αποκτούν εκπαιδευτικές δεξιότητες με τη χρήση του διαδικτύου. Όλοι οι μαθητές  οφείλουν να μάθουν να αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες του περιεχομένου του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.  Για τους μικρούς φίλους δημιουργήθηκε και το παραμύθι των προσωπικών δεδομένων με την Αθήνα και τον μικρό της σκυλάκο τον Ερμή η Αθήνα λέει στο σκυλάκι της ότι μιλώντας στο σχολείο για τα προσωπικά δεδομένα δεν είχε καταλάβει πόσο σημαντικό ήταν να μην αποκαλύπτονται αυτά στο διαδίκτυο. Τα παιδιά οφείλουν να μάθουν ότι δεν επιτρέπεται να δημοσιεύουν φωτογραφίες στο διαδίκτυο πρέπει να ξέρουν ότι οτιδήποτε ανεβάζουν στο διαδίκτυο μπορεί να μείνει εκεί για πάντα και αυτό άνετα θα μπορούσε να το δει μελλοντικός τους συνεργάτης,  φίλος, συγγενής ή ο δάσκαλός τους , Αν λοιπόν δεν είναι απόλυτα σίγουροι  για αυτό που ανεβάζουν καλύτερα να μην το ανεβάσουν. Όλα τα παιδιά θα πάρουν υπέροχες απαντήσεις από το εκπαιδευτικό υλικό που δίνει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου  στο safer internet 4 kids.gr Πάνω από 160 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο γιορτάσαν την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου safer internet 4 kids υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας της Ελλάδας λειτουργεί από τον Ιούλιο του 2016 θέλοντας να προσφέρει στα παιδιά μας πληροφορίες για ένα ασφαλέστερο τοπίο στο διαδίκτυο.Εμείς οι γονείς ας θυμόμαστε πάντα ότι είμαστε τα  πρότυπα των παιδιών μας & το πώς  αντιμετωπίζουμε την τεχνολογία επηρεάζει τα παιδιά μας , θετικά ή αρνητικά. Αν ασχολούμαστε με το κινητό μας στο φαγητό ή στον περίπατο της οικογένειας τότε θα πρέπει να γνωρίζουμε πως αυτή η συμπεριφορά μας  μπορεί να προκαλέσει την αντίδρασή των παιδιών ΑΣ  ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΓΝΩΣΗ & ΥΓΕΙΑ!!! Το κείμενο έχει δημοσιευτεί απο τη συγγραφέα στο τεύχος του Παράθυρου στην Έκπαιδευση του Παιδίου τευχος Ιανουαρίου Φεβρουαρίου 2019 μαζι με το τραγούδι της κας Τσακίρη που μπρορείτε να το ακούσετε πατώντας εδώ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΧΑΛΑΡΑ

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ψυχολογία

Τι είναι πιο δύσκολο στην προσωπική σου επιτυχία;

Τι είναι πιο δύσκολο; Να βγάζεις 1.000 ευρώ τον μήνα ή 100.000 ευρώ το
μήνα; Τι είναι πιο δύσκολο; Να έχεις μια μέτρια σχέση έναν σύντροφο που να
μην σου αρέσει και πολύ ή να έχεις τον άντρα ή την γυναίκα των ονείρων
σου; Τι είναι πιο δύσκολο; Η διάθεση σου να είναι τη μία έτσι και την άλλη
αλλιώς και να είσαι λίγο χαρούμενος, λίγο στεναχωρημένος, λίγο
θυμωμένος… ή να είσαι κάθε στιγμή μέσα στο πάθος;

Πάρα πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το πιο δύσκολο είναι να κάνουν τα
όνειρα τους πραγματικότητα. Πιστεύουν πως το πιο δύσκολο είναι να βγάλουν
100.000 ευρώ τον μήνα, να έχουν μία σχέση πάθους και να είναι
ευτυχισμένοι, να είναι πλήρεις και να απολαμβάνουν την κάθε στιγμή της
ζωής τους. Ισχύει όμως αυτό; Θα το δούμε παρακάτω.
Πώς δουλεύει ο εγκέφαλος μας

Καταρχήν, να μοιραστώ μαζί σου πώς δουλεύει ο ανθρώπινος εγκέφαλος.
Φαντάσου τον εγκέφαλο σαν ένα έξυπνο σπίτι. Τι είναι τα έξυπνα σπίτια;
Έξυπνα σπίτια είναι εκείνα τα σπίτια που ξέρουν πότε πρέπει να ρίξουν τα
παντζούρια, πότε πρέπει να ανοίξουν οι τέντες, πότε πρέπει να ανοίξει ή να
κλείσει ο θερμοσίφωνας, πότε πρέπει να ανοίξουν ή να κλείσουν τα φώτα και
κάνουν όλες αυτές τις λειτουργίες μόνα τους, αυτόματα. Είναι εκπληκτικά τα
έξυπνα σπίτια γιατί δουλεύουν για εμάς χωρίς εμάς.
Αυτό ακριβώς κάνει και ο  εγκέφαλος μας. Ποιο είναι λοιπόν το κοινό
στοιχείο του εγκεφάλου μας με τα έξυπνα σπίτια; Ότι δουλεύουν για εμάς
χωρίς εμάς. Αλλά για να δουλέψει σωστά το έξυπνο σπίτι για εσένα και να
ανοίξει τον θερμοσίφωνα όποτε εσύ το θέλεις , για να κατεβάσει τις τέντες
όταν εσύ το χρειάζεσαι και γενικά να κάνει όλες τις λειτουργίες που μπορεί
όποτε εσύ το θέλεις, πρέπει να προγραμματιστεί σωστά και να
προγραμματιστεί σωστά από εσένα.

Σωστός προγραμματισμός

Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τον εγκέφαλο. Για να κάνει αυτά που
θέλεις, όποτε τα θέλεις, με τον τρόπο που θέλεις έτσι ώστε να έχεις τα
χρήματα που αξίζεις, τη σχέση που ονειρευόσουν αλλά πάνω απ’ όλα την
διάθεση που θα σου δώσει την δυνατότητα στο τέλος της ζωής σου να πεις
“Άξιζε αυτό το δώρο της ζωής” πρέπει να προγραμματίσεις πολύ σωστά τον
εγκέφαλο σου.
Φαντάσου λοιπόν ότι για να προγραμματίσεις το έξυπνο σπίτι βρίσκεσαι
μπροστά σε έναν πίνακα ελέγχου που έχει πάρα πολλά κουμπιά. Ας υποθέσουμε
λοιπόν ότι έχεις τρία κουμπιά, το ένα που θα σου ανοίξει το φως του
σαλονιού, το δεύτερο που θα σου ανοίξει το φως της κουζίνας και το τρίτο
που θα σου ανοίξει τον υπολογιστή σου. Ανάλογα με το ποιο κουμπί θα
πατήσεις, θα ενεργοποιηθεί και η αντίστοιχη συσκευή, η αντίστοιχη
λειτουργία. Τι γίνεται όμως; Όταν ενεργοποιείς το λάθος κουμπί τότε δεν
μπορείς να έχεις τις δυνατότητες που θα είχες εάν ενεργοποιούσες το σωστό
κουμπί.

Τι είναι αυτό που σε κινητοποιεί;

Πες μου λοιπόν με το χέρι στην καρδιά, τι σου δίνει μεγαλύτερη
αίσθηση
της απόλαυσης του να ξεπεράσεις τον εαυτό σου; Το να ξεπληρώσεις τους
λογαριασμούς σου στο τέλος του μήνα ή το να μπορείς να ταξιδέψεις σε όλο
τον κόσμο, να μπορείς να κεράσεις τους φίλους σου, να μπορείς να πας σε
ένα ακριβό εστιατόριο, να μπορείς να προσφέρεις στους συνανθρώπους σου; Τι
σου δίνει μεγαλύτερη απόλαυση, το να έχεις έναν άνθρωπο να του κρατάς το
χέρι χωρίς να σε ενδιαφέρει πάρα πολύ ή το να έχεις τον άνθρωπο που
πραγματικά δεν βλέπεις την ώρα να περάσει για να τον συναντήσεις; Το να
μην παίρνεις κάποια φάρμακα προκειμένου να βγει η μέρα ή το να
απολαμβάνεις την κάθε στιγμή και να βλέπεις τον ήλιο σαν ένα δώρο ζωής,
ένα δώρο Θεού;
Τι είναι αυτό που θα δώσει περισσότερη κινητοποίηση στον εαυτό σου;
Όταν
ξέρεις ότι ζεις για να ξεπληρώσεις τους λογαριασμούς; Το να είσαι με έναν
άνθρωπο που δεν σε ενδιαφέρει; Το να είσαι έτσι κι έτσι; Ή το να ζεις με
πάθος, να έχεις τα χρήματα να κάνεις αυτά που θέλεις και να μοιράζεσαι την
ζωή σου με τον άνθρωπο που αγαπάς;

Υπάρχουν πράγματι εμπόδια;

Είμαι σίγουρος πως η απάντηση σου είναι η δεύτερη εκδοχή. Τώρα να σε
ρωτήσω κάτι ακόμη. Όταν έχεις αυτή την αίσθηση μέσα σου, αυτή τη φωνή,
αυτή τη φωτιά, αυτό το πάθος μέσα σου, τότε ακριβώς δεν είναι που μπορείς
να ξεπεράσεις πολύ πιο εύκολα τα εμπόδια; Για την ακρίβεια τότε ακριβώς
δεν είναι που τα εμπόδια έπαψαν να είναι εμπόδια και είδες ότι απλά ήταν
κάποιες πετρούλες στον δρόμο σου που τις προσπερνάς περπατώντας και
συνεχίζεις;
Αυτό ακριβώς θέλω να σου εξηγήσω. Ότι όταν ενεργοποιείς εκείνο το
τμήμα
στον εγκέφαλο σου που δεν δημιουργεί, δεν ενεργοποιεί το πάθος, την
έμπνευση τότε τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα. Και σε ποια παγίδα
πέφτουν οι άνθρωποι; Κατεβάζουν πάρα πολύ τα standards τους, και επειδή τα
κατεβάζουν τόσο πολύ δεν πετυχαίνουν. Γιατί; Γιατί δεν έχουν αυτή την
κινητοποίηση, αυτό το πάθος, αυτή τη φλόγα μέσα τους για να κάνουν το
αδύνατο δυνατόν. Και η επόμενη σκέψη που υπάρχει μέσα ποια είναι; “Μα άν
δεν πετύχω αυτό που είναι πολύ απλό και βατό τότε θα πετύχω το άλλο που
φαίνεται μεγάλο και τεράστιο;”

Μην κατεβάζεις τα standards σου

Αυτή είναι η δεύτερη παγίδα που πέφτουν αυτοί οι άνθρωποι και στο
τέλος
της ημέρας, στο τέλος της ζωής τους δεν έχουν προλάβει να ζήσουν τίποτα.
Γιατί παγίδεψαν το μυαλό τους σε μία λάθος αλληλουχία σκέψεων. Να κατεβάσω
τα standards μου για να είναι πιο εύκολο και αφού δεν μπορώ να πετύχω αυτό
τότε θα μπορώ να πετύχω το άλλο; Όχι! Ποτέ δεν θα πετύχεις με αυτό τον
τρόπο.
Γιατί ο Νο #1 παράγοντας που θα σε βοηθήσει να πετύχεις να ζήσεις
μια
εξαιρετική ζωή είναι η συναισθηματική κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι κάθε
στιγμή. Και για να βρεθείς σε μία εξαιρετική κατάσταση χρειάζεται να
ευθυγραμμίσεις τον εαυτό σου με κάτι που πραγματικά σε εμπνέει, με κάτι
που πραγματικά σου δίνει δύναμη. Γιατί η βενζίνη στη ζωή είναι το πάθος
που έχεις μέσα σου. Αυτό είναι που θα σε σηκώσει το πρωί πριν ακόμα
χτυπήσει το ξυπνητήρι. Αυτό είναι που ενώ θα ακούσεις έναν άνθρωπο να σου
λέει “Μα δεν γίνεται αυτό που θέλεις” εσύ θα πεις “Δεν πειράζει , έλα να
το δεις που εγώ θα το κάνω.” Αυτό είναι που θα βλέπεις τους άλλους
ανθρώπους να αποτυγχάνουν και λες “Πολύ όμορφα!  Είναι η ώρα, η δικιά μου
στιγμή για να πετύχω.”

Τι είναι αυτό που χρειάζεσαι για να πετύχεις;

Έτσι λοιπόν, αν θέλεις να πετύχεις, χρειάζεται να ενεργοποιήσεις
εκείνο
το τμήμα του εγκεφάλου σου που θα εκκρίνει εκείνες τις ορμόνες και θα
κάνει το σώμα σου να είναι ασταμάτητο. Θα κάνει το σώμα σου να ξυπνάει το
πρωί, να αναλαμβάνει δράση, να προχωράει, να βλέπει τα εμπόδια για
πετρούλες, γιατί είναι πετρούλες, να προχωράει, να συνεχίζει, και όταν
αποκτήσει αυτό το επίπεδο δέσμευσης και δύναμης ώστε να ευθυγραμμιστεί με
αυτό που πραγματικά θέλεις τότε και μόνο τότε θα μπορέσεις να πετύχεις τα
όνειρα σου σε αυτή τη ζωή. Τα όνειρα σου…. Την ίδια σου την ζωή.
Έτσι λοιπόν εάν δεν έχεις πετύχει στην ζωή σου, τότε δεν έχεις τόσο
υψηλά
standards όσο θα έπρεπε. Άρα αν αποτυγχάνεις τότε αυτό που πρέπει να
κάνεις είναι να ανεβάσεις τα standards σου. Μόνο όταν ανεβάσεις τα
standards σου θα ενεργοποιήσεις αυτό το μέρος του εγκεφάλου σου που θα
κάνει το αδύνατο δυνατό και το όνειρο σου πραγματικότητα.

Οι στόχοι σου

Έτσι λοιπόν γράψε κάτω τους στόχους σου και μοιράσου τους με τους
φίλους
σου και αν δεν γελούν τότε να ξέρεις ότι αυτοί οι στόχοι δεν είναι για
εσένα. Πρέπει να τους κάψεις, να τους πετάξεις στα σκουπίδια και να
ξαναγράψεις ξανά, να επαναπροσδιορίσεις τους στόχους σου. Γράψε τους
στόχους σου. Βρες τι θέλεις. Και θέλεις να είναι τόσο μεγάλο που όταν το
λες στους φίλους σου τότε αυτοί να γελούν. Δεν πειράζει αν δεν μπορούν
αυτοί να το δουν! Βγες έξω και βρες τους ανθρώπους που πραγματικά μπορούν
να είναι σύμμαχοι, να είναι δίπλα σου στο όνειρο σου. Σε αυτό που εσύ
βλέπεις ακόμη και αν οι άλλοι δεν το βλέπουν. Ένα είναι το σίγουρο. Όσο
χαμηλώνεις τα standards σου τόσο αυξάνεις τις πιθανότητες αποτυχίας. Όσο
μεγαλώνεις τα standards σου τόσο ελαχιστοποιείς τις πιθανότητες αποτυχίας
και για την ακρίβεια μεγιστοποιείς όλη εκείνη την δυναμική που έχεις μέσα
σου που αν την εκφράσεις θα πετύχεις τα όνειρα σου.

Να θυμάσαι… Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!!!

Για περισσότερες πληροφορίες:

www.manolisischakis.gr

Continue Reading

Οικογένεια

4 λόγοι που μας κάνουν επιρρεπή στο διαζύγιο

Η φλόγα της αγάπης είναι ευαίσθητη και άστατη. Ακούω συχνά ιστορίες
ανθρώπων που χωρίζουν γιατί έχουν αναπτύξει ερωτικές σχέσεις έξω από το
γάμο τους.
Υπάρχουν κυρίως τέσσερις λόγοι που διακυβεύουν το γάμο και την αγάπη και
ωθούν στο διαζύγιο.

1. Έχουμε παντρευτεί από έρωτα

Έχουμε παντρευτεί από έρωτα , έχουμε δώσει όρκους αιώνιας αγάπης και
πίστης έχουμε κοινά όνειρα και στόχους, εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλον,
έχουμε κάνει παιδιά μαζί και η ζωή κυλά…
Έρχονται οι πρώτες δυσκολίες: η διαφορετικότητα μας, τα καθημερινά
προβλήματα, η ρουτίνα, οι παρεμβάσεις από τους γονείς και τους φίλους, η
αδυναμία προσαρμογής μας σε νέες καταστάσεις, η μη αντοχή μας στο στρες,
οι ακάλυπτες ανάγκες μας που γίνονται όλο και πιο πολλές και πιο έντονες,
η συναισθηματική και σωματική αποξένωση, η απουσία ερωτικής ζωής, οι
αυξημένες ευθύνες και υποχρεώσεις καθώς και τα προβλήματα που απορρέουν
από τα παιδιά. Όλα αυτά μας κάνουν να νιώθουμε πιεσμένοι ο ένας από τον
άλλον και μένουμε στο γάμο και περιμένουνε να καταλάβει «ο άλλος» και να
δει τα λάθη του … μέχρι που μια ευκαιριακή ροζ ιστορία να εμφανιστεί σε
κάποιον από του δύο μας.
Σημειωτέων ότι είναι τυχαίο το ποιός θα «ανοίξει» πρώτος την πόρτα στο 3ο
πρόσωπο. Σημασία έχει ότι και οι δυο έχουν πάψει προ πολλού να νιώθουν
καλά και να χαίρονται στο γάμο τους. Αυτός εξάλλου είναι και ο κύριος
λόγος που επιτρέπει την «είσοδο» του τρίτου στο γάμο (και ίσως το
διαζύγιο).
Μοιράζουμε κάρτες ευθυνών και αναρωτιόμαστε πως φτάσαμε ως εδώ!
Ο γάμος ως θεσμός δημιουργεί ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο μπορούμε να
λειτουργήσουμε και να καλύψουμε κάποιες ανάγκες μας. Αυτό βέβαια δεν
γίνεται ¨από μόνο του¨. Εμείς είμαστε εκείνοι οι οποίοι αλληλεπιδρούμε και
οφείλουμε να διεκδικούμε αλλά και να προσφέρουμε αγάπη, ενδιαφέρον και
χρόνο στον σύντροφο μας. Ας λάβουμε υπόψη ότι εάν η αγάπη και ο σεβασμός
μειωθούν τότε ο γάμος θα αποδυναμωθεί. Ας μην ξεχνάμε ότι η αγάπη είναι
σαν μια μικρή φλόγα. Χρειάζεται διαρκώς προσοχή και φροντίδα για να
παραμείνει αναμμένη, ώστε να φωτίζει!

2. Δεν εξαρτόμαστε πια ο ένας απ’ τον άλλο.

Είτε ως γυναίκες είτε ως άνδρες είμαστε πλέον σε θέση να φροντίσουμε τον
εαυτό μας και τα παιδιά μας τόσο οικονομικά όσο και κοινωνικά. Αυτό μας
δίνει όλο και πιο πολύ την δυνατότητα να εγκαταλείπουμε δυσλειτουργικές
σχέσεις.
Τόσο το γεγονός αυτό, όσο και το ότι το διαζύγιο δεν στιγματίζει πλέον
κοινωνικά όπως στο παρελθόν τον άνδρα και την γυναίκα, μας αφήνει το
περιθώριο στο να τολμούμε να χωρίσουμε. Αυτό μερικές φορές είναι σωτήριο
τόσο για την δική μας ζωή όσο και για την ζωή του συντρόφου και των
παιδιών μας. Υπάρχουν όμως και εκείνες οι περιπτώσεις όπου γίνεται κακή
και βιαστική χρήση αυτής της δυνατότητας.

3. Ζούμε περισσότερο από ποτέ.

Ο μέσος όρος ηλικίας του γάμου στις αστικές περιοχές είναι 25 – 28 για τις
γυναίκες και 30 – 32 για τους άνδρες. Με διάρκεια ζωής 85 και πλέον
χρόνια, είναι δυνατόν να είναι παντρεμένος κανείς για 60 και πλέον χρόνια.
Υπάρχει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί και σίγουρα με κάποια
προβλήματα άλλοτε μικρά και άλλοτε μεγάλα εφόσον οι άνθρωποι περνούν πάνω
από 60 χρόνια μαζί σε μια σχέση.
Πόσο πιθανόν είναι λοιπόν να μην «χαθεί» το ζευγάρι μέσα σε αυτά τα τόσα
πολλά χρόνια κοινής πορείας;
Για να μην συμβεί αυτό θα πρέπει να μένουμε συντονισμένοι ο ένας με τον
άλλον να ενημερώνουμε τον σύντροφό μας να του επιτρέπουμε να ζει μαζί μας
και όχι παράλληλα με εμάς, να μοιραζόμαστε ενδιαφέροντα, χαρές, στιγμές
καλές και άσχημες μαζί του. Ας αλλάξουμε την στάση ζωής «περιμένω να το
κάνει ο άλλος…» με αυτή του «ας κάνω πρώτα εγώ αυτό που θέλω να μου κάνει
ο άλλος… »

4. Έχουν αλλάξει οι ρυθμοί της ζωής και ο τρόπος εργασίας.

Αυτό είναι ένα εντελώς νέο κοινωνικό φαινόμενο που ποτέ δεν έχει συμβεί
στο παρελθόν. Οι άνθρωποι αναγκάζονται να εργάζονται έως και πάνω από 50
ώρες την εβδομάδα.
Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο από την εργασία, το κείμενο από ένα φίλο, η
συνομιλία με έναν συνεργάτη, η προθεσμία που είναι για αύριο, η πώληση που
πρέπει να τελειώνει απόψε……
Η ανάγκη για συνεχή διαθεσιμότητα έτσι ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε
στις επαγγελματικές μας υποχρεώσεις είναι ιδίως στις μέρες μας όλο και πιο
αυξημένη.
Συσκευές που επιτρέπουν την επικοινωνίας (κινητά τηλέφωνα) είναι ανοιχτές
όλο το 24ωρο, παρεμποδίζοντας την οικογενειακή και την προσωπική ζωή μας.
Για να υπάρξει ουσιαστική επικοινωνία χρειάζεται να αφιερώσουμε χρόνο ο
ένας στο άλλον χωρίς παρεμβολές από τρίτους.
Για να προφυλάξουμε την σχέση μας θα πρέπει να ορθώσουμε κάποια
προστατευτικά. Για παράδειγμα, δεν πρέπει να υπάρχουν ηλεκτρονικά στο
κρεβάτι και το κινητό τηλέφωνο πρέπει να κλίνει το βράδυ και κατά την
διάρκεια της νύχτας.
Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, μας μπορούμε ακολουθώντας συγκεκριμένες
συμπεριφορές, να φροντίσουμε από κοινού να κρατήσουμε κλειστές τις πόρτες
εξόδου από το γάμο, διατηρώντας παράλληλα την αίσθηση της χαράς και της
ευτυχίας.

Βασιλική Λιάφου ψυχολόγος ψυχοθεραπεύτρια Γλυφάδα – Γάμος – Διαζύγιο

Για περισσότερες πληροφορίες:

https://www.psychologos-vasilikiliafou.gr/

Continue Reading

Οικογένεια

Σε εσένα Άνθρωπε, Σε σένα και σε μένα απευθύνομαι.

Και ερωτώ: «Ένιωσες, αλήθεια, «Ευχαριστώ», για ότι καθημερινά σου δίδεται απλόχερα σ’ αυτό το επί γης ταξίδι;»

«Ευχαριστώ». Που αναπνέεις. Που έχεις να τρως. Που μπορείς και τρως. Που έχεις πόδια. Που μπορείς και περπατάς. Που σου έμαθαν οι δάσκαλοι να διαβάζεις. Που σου έμαθε η μάνα σου τι πα να πει ζεστή αγκαλιά.

«Ευχαριστώ». Που είδες ένα παιδί να ελπίζει. Που είδες ένα συνάνθρωπο σου να βοηθά έναν άλλο. Που είδες λίγους να πιστεύουν, όταν οι πολλοί έχουν ήδη απελπιστεί.

«Ευχαριστώ». Που σου έμαθε η γιαγιά σου το πρώτο σου τραγούδι. Που σε πρόσεχε ο παππούς, όταν είχες για πρώτη φορά πυρετό. Που σου σκούπισε τα δάκρυα ο πατέρας, όταν έτρεχες και χτύπησες, μικρός.

Ευχαριστώ. Που έπεσες. Που σηκώθηκες. Που φοβήθηκες. Που τόλμησες. Που έζησες

«Ευχαριστώ». Που μαύρισαν τα γόνατά σου, από τα παιχνίδια στις αλάνες. Που έμαθες κάθε στενό της παιδικής σου γειτονιάς. Που είχες γειτονιά. Που είχες γείτονες. Που έχεις σπίτι.

«Ευχαριστώ». Που μύρισες τη βροχή. Που άκουσες την καταιγίδα. Που είδες τον ήλιο. Και που γνωρίστηκες με το βασίλεμα του.

«Ευχαριστώ». Που διάβασες ένα ωραίο ποίημα. Που ήπιες ένα ζεστό καφέ. Που πήγες βόλτα δίπλα στην ακρογιαλιά. Που μύρισες τα λουλούδια, μόλις μπήκε η Άνοιξη.

«Ευχαριστώ». Που χαμογελάς. Που χαμογελούν οι αγαπημένοι σου. Που έκλαψες μαζί τους. Που χόρεψες μαζί τους. Που ταξίδεψες μαζί τους. Που ονειρεύεσαι μαζί τους.

«Ευχαριστώ». Που κατάλαβες πως κανένα πρόβλημα, δεν είναι πρόβλημα, αλλά δοκιμασία. Που ενώ νόμισες πως είδες το χείλος του γκρεμού, τελικά τα κατάφερες και πέρασες από πάνω του. Που ενώ ένιωσες να απελπίζεσαι, κατάλαβες πως όλα στο τέλος θα πάνε καλά.

«Ευχαριστώ». Που γνωρίστηκες με το μέσα σου. Και που γνωρίζεσαι ακόμη.

Πηγή

Continue Reading

Trending