Επιχειρηματικότητα
Αποτελέσματα Έρευνας Προοπτικών Απασχόλησης Δ’ Τριμήνου από την Manpower
- Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης διαμορφώνονται στο +18%, παραμένοντας σχετικά σταθερές σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο αλλά και το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
- Οι εργοδότες του τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική) καταγράφουν τις ισχυρότερες προοπτικές προσλήψεων εδώ και 11 χρόνια, με αισιόδοξες Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +27%. Παράλληλα, οι εργοδότες του τομέα Ηλεκτρισμός, Φυσικό Αέριο & Ύδρευση προβλέπουν σταθερή αύξηση του αριθμού απασχολουμένων, καταγράφοντας Προοπτικές της τάξης του +22%, ενώ οι Προοπτικές στον τομέα των Κατασκευών ανέρχονται σε +20%.
- Στον τομέα του Δημοσίου & Κοινωνικών Υπηρεσιών, οι εργοδότες αναφέρουν τα πιο εξασθενημένα σχέδια προσλήψεων ανάμεσα στους εννέα τομείς, με Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +8%.
- Θετική εξέλιξη του ρυθμού προσλήψεων κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2019 αναμένουν οι εργοδότες στην Ευρύτερη Περιφέρεια Αττικής και Βόρεια Ελλάδα.
Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης της ManpowerGroup που δημοσιεύονται σήμερα, οι εργοδότες στην Ελλάδα καταγράφουν σταθερές προθέσεις προσλήψεων για το χρονικό διάστημα από τον Οκτώβριο έως και τον Δεκέμβριο. Με το 20% των εργοδοτών να προβλέπει αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων, το 8% να προβλέπει μείωση και το 70% να μην αναμένει κάποια αλλαγή, οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης διαμορφώνονται στο +18%. Τα σχέδια προσλήψεων παραμένουν σχετικά σταθερά σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο αλλά και το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
“Η έρευνα μας δείχνει πως η Ελληνική αγορά εργασίας δείχνει τις πιο αισιόδοξες προθέσεις προσλήψεων ανάμεσα στις ΕΜΕΑ χώρες (Ευρώπη, Μέση Ανατολή & Αφρική). Αυτά τα στοιχεία αποτυπώνουν ένα ενθαρρυντικό εργασιακό περιβάλλον μετά από αρκετά χρόνια στασιμότητας. Σε κάθε περίπτωση, η υιοθέτηση ολοκληρωμένων στρατηγικών απόκτησης διατήρησης και ανάπτυξης ταλέντων παραμένει η μεγαλύτερη πρόκληση για τους οργανισμούς”, δηλώνει ο Χαράλαμπος Καζαντζίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ManpowerGroup Ελλάδας ο οποίος επισημαίνει ότι “Στην ManpowerGroup στηρίζουμε τους πελάτες μας εφαρμόζοντας καινοτόμες λύσεις ανθρώπινου δυναμικού που βασίζονται σε 4 πυλώνες: το Χτίσιμο Δεξαμενής Ταλέντων (επένδυση στην ανάπτυξη ταλέντου), την Απόκτηση (Προσέλκυση ταλέντων που δεν μπορούν να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες εντός του οργανισμού), τις Ευέλικτες Μορφές Απασχόλησης και την Πλαισίωση Ταλέντων (υποστήριξη των εργαζομένων ώστε να συνεχίσουν την καριέρα τους εντός του οργανισμού αναλαμβάνοντας νέους ρόλους)”.
Το ιστορικό των Συνολικών Προοπτικών Απασχόλησης στην Ελλάδα
Συγκρίσεις ανά Τομέα Οικονομικής Δραστηριότητας
Οι εργοδότες και στους εννέα τομείς οικονομικής δραστηριότητας αναμένουν να αυξήσουν τον αριθμό των ατόμων που απασχολούν κατά το Δ’ Τρίμηνο του 2019. Οι εργοδότες του τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική) καταγράφουν τις ισχυρότερες προοπτικές προσλήψεων, με αισιόδοξες Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +27%. Παράλληλα, οι εργοδότες του τομέα Ηλεκτρισμός, Φυσικό Αέριο & Ύδρευση προβλέπουν σταθερή αύξηση του αριθμού απασχολουμένων, καταγράφοντας Προοπτικές της τάξης του +22%, ενώ οι Προοπτικές στον τομέα των Κατασκευών ανέρχονται σε +20%. Θετικός ρυθμός προσλήψεων αναμένεται στον τομέα του Τουρισμού, με Προοπτικές της τάξης του +17%, αλλά και στους τομείς των Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας & Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις και Βιομηχανίας / Παραγωγής, όπου οι Προοπτικές ανέρχονται σε +16% και +15% αντίστοιχα. Στον τομέα του Δημοσίου & Κοινωνικών Υπηρεσιών, οι εργοδότες αναφέρουν τα πιο εξασθενημένα σχέδια προσλήψεων, με Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +8%.
Τα σχέδια προσλήψεων αποδυναμώνονται σε έξι από τους εννέα τομείς οικονομικής δραστηριότητας σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο. Η σημαντικότερη μείωση, της τάξης των 14 ποσοστιαίων μονάδων, αναφέρεται στον τομέα των Μεταφορών & Επικοινωνιών. Οι εργοδότες του τομέα των Κατασκευών καταγράφουν μείωση ύψους 8 ποσοστιαίων μονάδων, ενώ οι Προοπτικές για τους τομείς του Ηλεκτρισμού, Φυσικού Αερίου & Ύδρευσης, και Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας & Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις εμφανίζονται αποδυναμωμένες κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες. Ωστόσο, τα σχέδια προσλήψεων ενισχύονται σε τρεις τομείς, συμπεριλαμβανομένου του τομέα της Γεωργίας και του τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική), όπου οι εργοδότες αναφέρουν αυξήσεις της τάξης των 7 ποσοστιαίων μονάδων.
Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, οι Προοπτικές ενισχύονται σε πέντε από τους εννέα τομείς οικονομικής δραστηριότητας. Οι εργοδότες του τομέα της Γεωργίας καταγράφουν σημαντική αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων, ενώ οι Προοπτικές για τον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική) εμφανίζονται ενισχυμένες κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες. Παράλληλα, οι προοπτικές προσλήψεων αποδυναμώνονται σε τρεις τομείς, με σημαντικότερη την μείωση κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες στον τομέα του Δημοσίου & Κοινωνικών Υπηρεσιών, και κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες στον τομέα των Μεταφορών & Επικοινωνιών.
Συγκρίσεις ανά μέγεθος οργανισμού*
Αναμένονται αυξήσεις του αριθμού των θέσεων εργασίας και στις τέσσερις κατηγορίες μεγέθους οργανισμού κατά το προσεχές τρίμηνο. Οι εργοδότες των Μεγάλων επιχειρήσεων αναμένουν αυξημένη δραστηριότητα προσλήψεων, με Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +25%, ενώ οι Προοπτικές για τους εργοδότες στις Μεσαίες επιχειρήσεις ανέρχονται σε +21%. Παράλληλα, σταθερή αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων αναμένουν οι εργοδότες στις Μικρές και Πολύ Μικρές επιχειρήσεις, με Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +17% και +13% αντίστοιχα.
Οι προοπτικές προσλήψεων αποδυναμώνονται κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες στις Μεγάλες και στις Μεσαίες επιχειρήσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο. Ωστόσο, οι Μικρές επιχειρήσεις αναφέρουν σχετικά σταθερές προοπτικές προσλήψεων, και οι Προοπτικές για τις Πολύ Μικρές επιχειρήσεις εμφανίζονται ενισχυμένες κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες.
Σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, οι εργοδότες στις Μεγάλες επιχειρήσεις αναφέρουν σημαντική μείωση 14 ποσοστιαίων μονάδων, ενώ οι Προοπτικές για τους εργοδότες στις Πολύ Μικρές επιχειρήσεις εμφανίζονται ενισχυμένες κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες. Οι εργοδότες στις Μεσαίες και Μικρές επιχειρήσεις αναφέρουν σχετικά σταθερά σχέδια προσλήψεων.
Διεθνείς Συγκρίσεις
Περισσότεροι από 59.000 εργοδότες σε 44 χώρες και επικράτειες συμμετείχαν στην έρευνα της ManpowerGroup για τη σφυγμομέτρηση της αναμενόμενης δραστηριότητας στην αγορά εργασίας* κατά το Δ’ Τρίμηνο του 2019. Όλοι οι συμμετέχοντες απάντησαν στην εξής ερώτηση: «Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η μεταβολή στο συνολικό αριθμό των ατόμων που απασχολούνται στον οργανισμό σας, στην περιοχή ευθύνης σας, κατά τους τρεις επόμενους μήνες μέχρι και το τέλος Δεκεμβρίου 2019, σε σχέση με το τρέχον τρίμηνο;»
Η έρευνα της ManpowerGroup για το τελευταίο τρίμηνο του 2019 αποκαλύπτει ότι οι εργοδότες αναμένουν αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων σε 43 από τις 44 χώρες και επικράτειες που συμμετείχαν στην έρευνα, στο διάστημα έως και το τέλος Δεκεμβρίου 2019, ενώ οι εργοδότες σε μία μόνο χώρα δεν προβλέπουν καμία αλλαγή στις προθέσεις προσλήψεων. Οι ισχυρότερες προοπτικές προσλήψεων καταγράφονται στην Ιαπωνία, την Ταϊβάν, τις ΗΠΑ, την Ινδία και την Ελλάδα, ενώ η πιο αδύναμη δραστηριότητα προσλήψεων αναμένεται να καταγραφεί σε Ισπανία, Τσεχία, Αργεντινή, Κόστα Ρίκα και Ελβετία.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, οι εργοδότες σε 15 από τις 44 χώρες και επικράτειες αναφέρουν ενισχυμένες προθέσεις προσλήψεων, ενώ οι εργοδότες σε άλλες 23 καταγράφουν αποδυνάμωση του ρυθμού προσλήψεων. Σε έξι, δεν αναμένεται καμία αλλαγή. Σε σύγκριση με τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2018, τα σχέδια προσλήψεων ενισχύονται σε 15 χώρες και επικράτειες, αποδυναμώνονται σε 23 και διατηρούνται αμετάβλητα σε έξι.
Αύξηση του αριθμού απασχολουμένων αναμένεται από τους εργοδότες σε 25 από τις 26 χώρες της περιφέρειας Ευρώπη, Μέση Ανατολή & Αφρική (ΕΜΕΑ) που συμμετείχαν στην έρευνα, κατά το προσεχές τρίμηνο, ενώ οι εργοδότες στην Ισπανία αναμένουν να παραμείνει αμετάβλητη η αγορά εργασίας. Σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, τα σχέδια προσλήψεων ενισχύονται σε 10 χώρες και επικράτειες αλλά αποδυναμώνονται σε 12. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, οι Προοπτικές βελτιώνονται σε οκτώ χώρες και επικράτειες, αλλά αποδυναμώνονται σε 14. Οι ισχυρότερες προθέσεις προσλήψεων για το προσεχές τρίμηνο καταγράφονται στην Ελλάδα και τη Σλοβενία ενώ οι εργοδότες σε Ισπανία, Τσεχία και Ελβετία αναφέρουν τα πιο αδύναμα σχέδια προσλήψεων.
Αύξηση του αριθμού απασχολουμένων προβλέπεται και στις οκτώ χώρες της περιφέρειας Ασίας-Ωκεανίας κατά το διάστημα από τον Οκτώβριο έως και τον Δεκέμβριο του 2019. Σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, οι ευκαιρίες προσλήψεων ενισχύονται σε τρεις χώρες και επικράτειες, αλλά αποδυναμώνονται σε τέσσερις. Σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2018, οι εργοδότες αναφέρουν ενισχυμένες προθέσεις προσλήψεων σε δύο χώρες και επικράτειες, ενώ οι προοπτικές προσλήψεων αποδυναμώνονται σε τέσσερις. Οι ισχυρότερες αγορές εργασίας κατά το προσεχές τρίμηνο αναμένεται να καταγραφούν στην Ιαπωνία και την Ταϊβάν, ενώ οι εργοδότες στην Κίνα και την Σιγκαπούρη αναμένουν τον πιο αδύναμο ρυθμό προσλήψεων.
Ο αριθμός των απασχολουμένων αναμένεται να αυξηθεί και στις 10 χώρες της Βόρειας, Νότιας και Κεντρικής Αμερικής που συμμετέχουν στην έρευνα, κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2019. Σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, οι Προοπτικές βελτιώνονται σε δύο από τις χώρες της Βόρειας, Νότιας και Κεντρικής Αμερικής, αλλά επιδεινώνονται σε επτά. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, οι προθέσεις προσλήψεων ενισχύονται σε πέντε χώρες, αλλά αποδυναμώνονται σε άλλες πέντε. Οι εργοδότες στις ΗΠΑ και τον Καναδά αναμένουν την ισχυρότερη δραστηριότητα προσλήψεων κατά το προσεχές τρίμηνο, ενώ οι πιο αδύναμες αγορές εργασίας στην περιφέρεια αναμένεται να καταγραφούν σε Αργεντινή και Κόστα Ρίκα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας για το Α΄ τρίμηνο του 2020 θα δημοσιευτούν στις 10 Δεκεμβρίου 2019.
Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης προκύπτουν από το ποσοστό των εργοδοτών που προβλέπουν αύξηση των προσλήψεων και αφαιρώντας από αυτό το ποσοστό των εργοδοτών που αναμένουν μείωση των προσλήψεων. Το σχόλιο βασίζεται σε εποχικά προσαρμοσμένα δεδομένα.
* Οι συμμετέχοντες εργοδότες χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες μεγέθους οργανισμού: Οι Πολύ Μικρές επιχειρήσεις με λιγότερους από 10 υπαλλήλους, οι Μικρές επιχειρήσεις με 10-49 υπαλλήλους, οι Μεσαίες επιχειρήσεις με 50-249 υπαλλήλους και οι Μεγάλες επιχειρήσεις με 250 ή περισσότερους υπαλλήλους.
Για περισσότερες πληροφορίες:
www.manpowergroup.gr
Επιχειρηματικότητα
Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ.
«ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ»: Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ
Παρακολουθώντας τη διεθνή πολιτική σκηνή, και μάλιστα σε εκείνο το επίπεδο όπου οι δυνατοί και ισχυροί της γης μοιράζουν συμφέροντα –ίσως και τον κόσμο ολόκληρο– έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ως παρατηρητές, να μελετήσουμε πώς διαχειρίζονται τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους ώστε να πετύχουν αυτό που θεωρούν εξαρχής δεδομένο: την αποτελεσματική διαπραγμάτευση και την επίτευξη των στόχων τους.
Για τους επαγγελματίες που ασχολούνται με τη διαμεσολάβηση και τη διαπραγμάτευση είναι πάντα άξιο μελέτης και ιδιαίτερης προσοχής το πώς τελικά επιτυγχάνονται συμφωνίες στο επίπεδο όπου οι πολιτικοί διαχειρίζονται τόσο τη δική τους ψυχολογία όσο και την ψυχολογία του αντιπάλου τους, αφ’ υψηλού και με απόλυτη σιγουριά, και με ποια χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους καταφέρνουν να ισορροπούν τους δύσκολους ρόλους τους, την ηγετική τους δύναμη, και να θεωρούνται πάντοτε κερδισμένοι ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα.
Σε ένα προφανές επίπεδο, οι άνθρωποι αυτοί δείχνουν εξαρχής σκληροί και αμετακίνητοι στις διεκδικήσεις τους. Πολλές φορές ματαιώνουν εξαρχής την προσέγγιση, άλλοτε επιδιώκουν να δημιουργήσουν σύγχυση και προσβολές στους αντιπάλους τους, καμιά φορά φοβέρες και απειλές, καθώς και άλλες τεχνικές για να δείξουν τη δύναμη και την υπεροχή τους. Το πρώτο αυτό βήμα είναι η προσπάθεια να αποκτήσουν πλεονέκτημα εξαρχής δημιουργώντας αρρωστημένη ενόχληση στην άλλη πλευρά. Πολλές φορές ενισχύουν αυτή την υπερβολή με μεγάλες σιωπές, βαρεμάρα και αδιαφορία, δημιουργώντας την αίσθηση του ανεξερεύνητου αγνώστου ή επιδιώκοντας την εξάντληση της υπομονής του αντιπάλου για να σκιαγραφήσουν τις αντοχές του. Τεχνικές όμως που είναι γνωστές και στις δύο πλευρές και δεν αποτελούν παρά την πρόκληση της διαχείρισης της διαπραγμάτευσης μεταξύ πραγματικά δύσκολων αντιπάλων. Καμιά φορά η αναγνώριση ενός δύσκολου αντιπάλου που δεν δείχνει a priori την επιθυμία να βρεθεί κοινό έδαφος είναι και η πιο καθαρή μάχη.
Τα εγχειρίδια διαπραγμάτευσης είναι σαφή: η επιδίωξη είναι να βρεθεί η «ζώνη συναλλαγής» και να τοποθετηθούν πάνω της τα θεμελιώδη συμφέροντα των μερών που, ενώ φαίνονται αδιαπραγμάτευτα, είναι στην ουσία ο λόγος της επαφής και ο πυρήνας της μάχης. Για να θεωρηθεί κάποιος κατάλληλος να συμμετέχει σε αυτό το επίπεδο διαπραγματεύσεων, πρέπει να είναι ικανός να διαχειρίζεται τον εαυτό του πέρα από συναισθήματα και προσωπικές ευαισθησίες, με σιδηρά πειθαρχία. Αυτό μπορεί να είναι εγγενές χαρακτηριστικό, ωστόσο για πολλούς αποτελεί επίτευγμα συνειδητής κατανόησης και άσκησης.
Οι ειδικοί συμβουλεύουν ότι όλο το μυστικό βρίσκεται στη διαπίστωση ότι ο παραλογισμός και οι υπερβολές της άλλης πλευράς δεν αποτελούν παρά μία πανοπλία. Πρέπει να υπερβείς την εγωκεντρική σου άμυνα και την τάση να πάρεις τα πράγματα προσωπικά, ώστε να μπορέσεις να κοιτάξεις μέσα από την πανοπλία και να αξιολογήσεις την ποιότητα των αντοχών του αντιπάλου σου.
Μην αντιδράτε και μην απαντάτε σε παράλογη συμπεριφορά, ιδιαίτερα με παρατηρήσεις ή μονομερείς υποχωρήσεις. Το πρώτο θα χειροτερέψει τα πράγματα, το δεύτερο θα ενθαρρύνει την άλλη πλευρά να διατηρήσει την κακή συμπεριφορά. Μην χάνετε την ηρεμία σας εξαιτίας του εκνευρισμού που δημιουργείται. Αντίθετα, πάρτε τον χρόνο σας ή κάντε ένα διάλειμμα και προστατέψτε τον εαυτό σας από το να χάσετε την ψυχραιμία σας.
Κανείς δεν είναι προετοιμασμένος για ψυχραιμία παρά μόνο αυτός που έχει προπονηθεί αρκετά και για μεγάλο διάστημα. Ένας τρόπος διαχείρισης είναι η προετοιμασία με συνεργάτες και συμμάχους από πριν, ώστε να ετοιμάσετε πιθανά σενάρια και ρόλους. Ακόμη και προετοιμασμένες ατάκες και συλλογισμοί μπορούν να οδηγήσουν τη σκέψη σας σε μια «cool» και ουδέτερη διάθεση που θα σας κρατήσει στη στρατηγική σας. Προβάρετε κάθε πιθανή αντίδραση, ακόμη και την πιο υπερβολική, και δημιουργήστε εναλλακτικές. Κάντε το αρκετές φορές ώστε να γίνει δεύτερη φύση.
Απαραίτητη είναι επίσης η γνώση, από πριν, των δυνάμεων και των αδυναμιών του αντιπάλου, των συμμάχων και συνεργατών του, των εχθρών και των ανταγωνιστών του. Πολλές φορές η επικοινωνία μαζί τους δίνει νέα οπτική και αποκαλύπτει άλλες αιτίες ή διαδρομές που συνυπάρχουν με τις προφανείς.
Μην εμφανίζεστε μόνοι στη διαπραγμάτευση, όσο μεγάλη αυτοπεποίθηση κι αν έχετε. Ένα σύνολο συνεργατών και συμβούλων δημιουργεί την εικόνα οργανωμένου επιτελείου και επιβάλλει στον αντίπαλο προσοχή στη συμπεριφορά του. Ακόμη και το να συνοδεύεται και η άλλη πλευρά από συνεργάτες είναι θετικό. Μην φοβάστε τα πολλά άτομα ή τις πολλές γνώμες· σε αυτό το επίπεδο δημιουργείται momentum προς μια λύση – διαφορετικά η συνάντηση δεν θα γινόταν.
Χρησιμοποιήστε πρώτα τις προτάσεις σας που περιγράφουν με σαφήνεια τα συμφέροντά σας και φαίνονται ρεαλιστικές και μη προσβλητικές για την άλλη πλευρά. Προτιμότερο είναι να θέσετε εξαρχής και τα οφέλη της άλλης πλευράς, δείχνοντας ότι είστε προετοιμασμένοι και διατεθειμένοι να βρείτε κοινό τόπο και αμοιβαία ωφέλιμη λύση.
Τέλος, μετά από κάθε συνάντηση δημιουργήστε περίληψη με τα θέματα που αναδείχθηκαν και στείλτε τη σε όλα τα μέρη που εμπλέκονται και έχουν συμφέρον. Έτσι ενημερώνετε την άλλη πλευρά ότι έχετε επίγνωση του παιχνιδιού και της τεχνικής που χρησιμοποιεί, άρα ότι είστε ισάξιος αντίπαλος.
της Μαριάννας Τσούλια
Προγράμματα
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!
Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη
Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!
Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης:
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.
Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.
Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!
Επιχειρηματικότητα
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
BUSINESS COMMUNICATION
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.
Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.
Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις και τεχνικές.
Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.
- Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.
- Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.
- Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.
- Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.
- Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.
Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!
Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας
-
Επίκαιρα ΠρόσωπαΔέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves
-
LifestyleΑνακατασκευή Μεζονέτας στη Βούλα από το studio LILA architect + designer
-
ΚινηματογράφοςΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΣΚΡΟΥΤΖ ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ ΣΤΟ RADIO CITY
-
ΕκδηλώσειςΤο 15ο Φεστιβάλ Μελιού τιμάει την Παναγία Μελισσού
-
ΕκδηλώσειςΣυνέδριο: Οικολογική Κρίση & Οικονομικές Επιπτώσεις
-
ΕκδηλώσειςΗμερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»
-
ΠαρουσίασηΔημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”
-
LifestyleΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΛΟΤΥΧΙΑΣ 2025

