Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Κάλεσμα για Αναβίωση της Ευρωπαϊκής Αλληλεγγύης

“Η κρίση επιβάλει το τραπεζικό σύστημα να στηρίξει την μικρομεσαία επιχείρηση”

Η νόσος Covid-19 άφησε έντονο το αποτύπωμα της στην κοινωνία. Άλλαξε ο τρόπος ζωής των πολιτών, οι επιχειρήσεις αναζητούν χρηματοδότηση και ο τουρισμός κινείται σε «τεντωμένο σχοινί». Όλοι ευελπιστούν  σε σύγχρονες και ευέλικτες μορφές management για να απορροφηθούν οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις  και να δοθούν ταχύτατα στην μικρομεσαία επιχείρηση. Να μη χαθεί ούτε μία θέση εργασίας.  

Σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση που διενεργήθηκε εκ μέρους του EK, η πλειοψηφία των πολιτών (58%) έχει αντιμετωπίσει οικονομικές δυσκολίες από την αρχή της κρίσης.

Τα στοιχεία που συνελέγησαν στα τέλη Απριλίου 2020 δείχνουν πως σχεδόν επτά στους δέκα ερωτηθέντες (69%) θέλουν η ΕΕ να έχει ισχυρότερο ρόλο στην αντιμετώπιση της κρίσης. Ταυτόχρονα, σχεδόν έξι στους δέκα δηλώνουν μη ικανοποιημένοι από την αλληλεγγύη που επέδειξαν τα κράτη- μέλη μεταξύ τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αν και 74% των ερωτηθέντων έχουν ακούσει για τα μέτρα ή τις δράσεις της ΕΕ για την καταπολέμηση της πανδημίας, μόνο το 42% δηλώνει ικανοποιημένο με τις πρωτοβουλίες αυτές μέχρι στιγμής.

Η ΕΕ πρέπει να βελτιώσει τα κοινά εργαλεία της για την αντιμετώπιση κρίσεων σαν του COVID-19.

Περίπου τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων (69%) συμφωνούν ότι «η ΕΕ θα πρέπει να έχει περισσότερες αρμοδιότητες για την αντιμετώπιση κρίσεων όπως η πανδημία του κορωνοϊού», ενώ λιγότερο από το ένα τέταρτο (22%) διαφωνεί με αυτή τη θέση. Οι πολίτες δηλώνουν περισσότερο υπέρ της προσέγγισης αυτής στην Πορτογαλία και στην Ιρλανδία, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά σημειώνονται στην Τσεχία και στη Σουηδία.

Όσον αφορά την πανδημία, οι Ευρωπαίοι πολίτες θέλουν η ΕΕ να επικεντρωθεί πρωτίστως στη διασφάλιση επάρκειας ιατροφαρμακευτικών προμηθειών για όλα τα κράτη μέλη της, στην διοχέτευση πόρων για την έρευνα ώστε να βρεθεί εμβόλιο, στην απευθείας οικονομική στήριξη των κρατών μελών, καθώς και στη βελτίωση της επιστημονικής συνεργασίας μεταξύ τους.

Κάλεσμα για αναβίωση της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης εν μέσω κρίσης.

Το ισχυρό κάλεσμα για αύξηση των αρμοδιοτήτων της ΕΕ και για μια πιο αποτελεσματικά συντονισμένη αντίδραση από την ΕΕ συμβαδίζει με την απογοήτευση που εκφράζει η πλειοψηφία των ερωτηθέντων όσον αφορά την αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών μελών για την καταπολέμηση της πανδημίας του κορωνοϊού: το 57% δηλώνει ότι δεν είναι ικανοποιημένο με την τρέχουσα κατάσταση, συμπεριλαμβανομένου ενός 22% που δηλώνει «καθόλου ικανοποιημένο». Μόλις ένας στους τρεις πολίτες (34%) δηλώνει ικανοποιημένος, με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στην Ιρλανδία, στη Δανία, στην Ολλανδία και στην Πορτογαλία. Οι συμμετέχοντες από την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα είναι μεταξύ των πλέον απογοητευμένων, ακολουθούμενοι από αυτούς από την Αυστρία, το Βέλγιο και τη Σουηδία.

Έξι στους δέκα πολίτες αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (58%) δήλωσε ότι έχει αντιμετωπίσει οικονομικές δυσκολίες στην καθημερινή ζωή από την αρχή της πανδημίας του κορονοϊού. Τέτοιου είδους προβλήματα συμπεριλαμβάνουν την απώλεια εισοδήματος (30%), την ανεργία ή την εκ περιτροπής εργασία (23%), τη χρήση αποταμιεύσεων νωρίτερα από το προγραμματισμένο (21%), τις δυσκολίες στην πληρωμή ενοικίου, λογαριασμών ή δόσεων δανείων (14%), καθώς και τη δυσκολία εξασφάλισης κανονικών και καλής ποιότητας γευμάτων (9%). Ένας στους δέκα είπε ότι χρειάστηκε να ζητήσει τη βοήθεια μελών της οικογένειας ή φίλων για οικονομική ενίσχυση, ενώ το 3% βρίσκεται αντιμέτωπο με την προοπτική της χρεοκοπίας.

Με βάση τα στοιχεία αυτής της έρευνας οφείλουν να κινηθούν οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών της ΕΕ. Απαιτείται εγρήγορση και αταλάντευτη προσήλωση στο στόχο. Οι τράπεζες καλούνται να συμβάλουν στην προσπάθεια αυτή και όχι να δημιουργούν περισσότερα  προβλήματα, όπως κάνουν μέχρι τώρα.

Η καγκελάριος κα. Μέρκελ προωθεί  το προτεινόμενο ταμείο ανάκαμψης με τον Γάλλο Πρόεδρο κ. Μακρόν. Ακόμα και οι στενότεροι σύμμαχοί της έμειναν έκπληκτοι. Το Βερολίνο πάντα ήταν αντίθετο στην ιδέα να διανέμονται χρήματα από ένα τέτοιο ταμείο υπό τη μορφή μη επιστρέψιμων  επιχορηγήσεων, αντί δανείων. Για τη Γερμανία, κάτι τέτοιο θα σήμαινε υπερβολικά μεγάλες δημοσιονομικές μεταφορές από τα πιο εύπορα προς τα πιο φτωχά κράτη της ΕΕ.

Η Ευρωζώνη και ολόκληρη η «Ευρωπαϊκή ιδέα» θα μπορούσαν να καταρρεύσουν εάν η ΕΕ δεν κατάφερνε να δημιουργήσει ένα ταμείο που θα μπορούσε να εκδώσει κοινό χρέος και να χρηματοδοτήσει τα κράτη-μέλη σύμφωνα με τις ανάγκες τους, αντί για το μέγεθος της οικονομίας τους.

Το μεγάλο βήμα έγινε, απαιτείται να τεθεί άμεσα σε λειτουργία!!! Η Ελλάδα έχει να επωφεληθεί πάρα πολλά από την ενεργοποίηση αυτού του ταμείου.

 

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Προγράμματα

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!

Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη

Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!

Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης: 

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.

Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.

Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative. 

Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.

Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

BUSINESS COMMUNICATION

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.

Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.

Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις  και τεχνικές.

Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.

  • Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.

  • Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.

  • Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.

  • Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης  σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.

  • Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.

Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!

Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται  ότι η  σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.

1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.

2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.

3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου

4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.

5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας  φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η  «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.

7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.

8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος

σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.

9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα  και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.

10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!

της Μαριάννας Τσουλιά.

Continue Reading

Trending