Επιχειρηματικότητα
Έρευνα στα «ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ»
Παρά τις προκλήσεις που σημειώνονται στο επιχειρηματικό περιβάλλον, από το 2014 η αγορά καλλυντικών ακολουθεί ανοδική πορεία, με αποτέλεσμα την αύξηση της αξίας της την διετία 2016 -2017. Σε σχέση με τα κανάλια διανομής της αγοράς, το μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό αύξησης παρουσιάζει το κανάλι των φαρμακείων, το οποίο τα τελευταία έτη αποκτά σταδιακά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο.
Ο κλάδος των καλλυντικών στην Ελλάδα περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων (παραγωγικών, εισαγωγικών), η πλειοψηφία των οποίων ασχολείται με περισσότερες από μία κατηγορίες προϊόντων. Επιπλέον πολλές επιχειρήσεις, δραστηριοποιούνται παράλληλα και σε άλλους κλάδους, όπως των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων, των χημικών, των απορρυπαντικών κλπ. Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι έντονος, λόγω του πλήθους των επιχειρήσεων και της υπερπροσφοράς προϊόντων και εμπορικών σημάτων κυρίως στο κανάλι της ευρείας διανομής (supermarket και τμήματα self service καταστημάτων καλλυντικών). Η πλειονότητα των επιχειρήσεων δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο κανάλι, λόγω της εύκολης πρόσβασης, της προσιτής τιμής των προϊόντων, αλλά και της δυνατότητας επιλογής μεταξύ πολλών εμπορικών σημάτων.
Οι τιμές πώλησης των προϊόντων και το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών αποτελούν τους βασικούς παράγοντες, που άλλες φορές επηρεάζουν άμεσα τη ζήτηση των εξεταζόμενων προϊόντων και άλλες φορές την κατευθύνουν σε πιο οικονομικά προϊόντα.
Βάσει της τελευταίας έκδοσης της Κλαδικής Μελέτης που εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, η συνολική εγχώρια παραγωγή καλλυντικών (σε τιμές χονδρικής) παρουσίασε φθίνουσα πορεία την περίοδο 2007-2013, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής -2,5%. Από το 2014 σημειώνεται ανάκαμψη. Το 2016 η εγχώρια παραγωγή εκτιμάται ότι εμφάνισε σημαντική αύξηση (+8,5%), ενώ ανοδική είναι η τάση και για το 2017 (+5,9%) γεγονός που οφείλεται και στην ενισχυμένη εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεων του κλάδου. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην παραγωγή εκτιμάται ότι καταλαμβάνουν τα προϊόντα περιποίησης δέρματος, αποσπώντας το 44,5% το 2016.
Η Σταματίνα Παντελαίου, Director Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, σημειώνει σχετικά με τις εξελίξεις του κλάδου: Η εγχώρια αγορά καλλυντικών την περίοδο 2010-2013, εξαιτίας της μειωμένης καταναλωτικής ζήτησης, παρουσίασε πτωτική πορεία με μέση ετήσια μείωση -7,7%. Ωστόσο από το 2014 η αξία της αγοράς είναι ανοδική, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 4,5% το 2016, ενώ αύξηση εκτιμάται και το 2017 (+3%). Άνοδο παρουσίασαν και οι συνολικές εξαγωγές την περίοδο 2012-2017, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,3%.
Αναφορικά με τη διάρθρωση της αγοράς καλλυντικών τα προϊόντα περιποίησης δέρματος αποτελούν διαχρονικά την κυριότερη κατηγορία καλλυντικών. Το 2016 εκτιμάται ότι κάλυψαν το 54,3% της συνολικής αξίας πωλήσεων, ενώ ακολούθησαν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με ποσοστό 29,3%. Σημαντική είναι η άνοδος που παρουσιάζει και η κατηγορία μακιγιάζ την τελευταία τετραετία, κυρίως λόγω της αύξησης των εισαγόμενων προϊόντων.
Σύμφωνα με τη Σταματίνα Παντελαίου, το 2016 το κανάλι της ευρείας διανομής εκτιμάται ότι κάλυψε το 47,6% της αγοράς και ακολούθησε το κανάλι των φαρμακείων με ποσοστό 21,3%. Η αξία της αγοράς καλλυντικών που διατίθενται από φαρμακεία κινείται ανοδικά την τελευταία πενταετία, ενισχύοντας το μερίδιο των φαρμακείων στην αγορά καλλυντικών. Πολλοί καταναλωτές φαίνεται ότι προτιμούν το συγκεκριμένο κανάλι διανομής κυρίως λόγω της εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται μεταξύ καταναλωτή και φαρμακοποιού.
Από την άλλη, οι φαρμακοποιοί έχουν εστιάσει στην προώθηση καλλυντικών προϊόντων (κυρίως δερμοκαλλυντικών) μέσω των φαρμακείων τους, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τις αλλεπάλληλες μειώσεις που έχουν υποστεί οι τιμές των φαρμακευτικών σκευασμάτων τα τελευταία χρόνια. Καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων καλλυντικών στο εν λόγω κανάλι έπαιξαν τα e-shops των φαρμακείων που τα τελευταία έτη προσελκύουν όλο και περισσότερους αγοραστές, λόγω της ευκολίας πραγματοποίησης αγορών, της δυνατότητας σύγκρισης τιμών αλλά και των σημαντικών προσφορών και εκπτώσεων.
Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού ο οποίος συνετάχθη με βάση αντιπροσωπευτικό δείγμα 28 επιχειρήσεων καλλυντικών (παραγωγικές & εισαγωγικές) με διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία για τα έτη 2015 και 2016 προκύπτουν τα εξής:
Το σύνολο του ενεργητικού των εταιρειών σημείωσε αύξηση (7,3%) το 2016/15, ενώ αυξημένα εμφανίζονται (9,2%) και τα συνολικά ίδια κεφάλαια. Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν και οι συνολικές πωλήσεις (κατά 12%) γεγονός που οδήγησε στην βελτίωση και των μικτών κερδών (13,7%) την ίδια περίοδο. Τόσο τα κέρδη EBITDA όσο και το τελικό (καθαρό) αποτέλεσμα του συγκεκριμένου δείγματος εταιρειών εμφάνισαν αξιοσημείωτη αύξηση. Από τις 28 εταιρείες του δείγματος, 23 ήταν κερδοφόρες το 2016 έναντι 22 το 2015.
Βάσει των ισχυουσών συνθήκων της οικονομίας και των τάσεων της αγοράς (οικονομετρικό μοντέλο), για την περίοδο 2018-2020 προβλέπεται περαιτέρω αύξηση της εγχώριας αγοράς των καλλυντικών, με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,4%. Το μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό αύξησης παρουσιάζει το κανάλι των φαρμακείων. Θετικές διαφαίνονται και οι προοπτικές για το διαδικτυακό εμπόριο (e – commerce) λόγω της αύξησης τόσο του αριθμού χρηστών – αγοραστών μέσω διαδικτύου όσο και του αριθμού των e-shop των εταιρειών του κλάδου ειδικά σε γνωστά brand names καλλυντικών.
H ICAP Group – με 1.100 εργαζομένους – είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με ισχυρή παρουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μετά την εξαγορά της από το SEEF Fund της Global Finance το 2007, έχει αναπτυχθεί ραγδαία και σήμερα παρέχει μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προϊόντων που ομαδοποιούνται σε 4 κατηγορίες:
Credit Risk Services, Marketing & Sales Solutions, Management Consulting και People & Employment Solutions.
Περισσότερες πληροφορίες στο www.icap.gr
Επιχειρηματικότητα
Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ.
«ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ»: Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ
Παρακολουθώντας τη διεθνή πολιτική σκηνή, και μάλιστα σε εκείνο το επίπεδο όπου οι δυνατοί και ισχυροί της γης μοιράζουν συμφέροντα –ίσως και τον κόσμο ολόκληρο– έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ως παρατηρητές, να μελετήσουμε πώς διαχειρίζονται τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους ώστε να πετύχουν αυτό που θεωρούν εξαρχής δεδομένο: την αποτελεσματική διαπραγμάτευση και την επίτευξη των στόχων τους.
Για τους επαγγελματίες που ασχολούνται με τη διαμεσολάβηση και τη διαπραγμάτευση είναι πάντα άξιο μελέτης και ιδιαίτερης προσοχής το πώς τελικά επιτυγχάνονται συμφωνίες στο επίπεδο όπου οι πολιτικοί διαχειρίζονται τόσο τη δική τους ψυχολογία όσο και την ψυχολογία του αντιπάλου τους, αφ’ υψηλού και με απόλυτη σιγουριά, και με ποια χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους καταφέρνουν να ισορροπούν τους δύσκολους ρόλους τους, την ηγετική τους δύναμη, και να θεωρούνται πάντοτε κερδισμένοι ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα.
Σε ένα προφανές επίπεδο, οι άνθρωποι αυτοί δείχνουν εξαρχής σκληροί και αμετακίνητοι στις διεκδικήσεις τους. Πολλές φορές ματαιώνουν εξαρχής την προσέγγιση, άλλοτε επιδιώκουν να δημιουργήσουν σύγχυση και προσβολές στους αντιπάλους τους, καμιά φορά φοβέρες και απειλές, καθώς και άλλες τεχνικές για να δείξουν τη δύναμη και την υπεροχή τους. Το πρώτο αυτό βήμα είναι η προσπάθεια να αποκτήσουν πλεονέκτημα εξαρχής δημιουργώντας αρρωστημένη ενόχληση στην άλλη πλευρά. Πολλές φορές ενισχύουν αυτή την υπερβολή με μεγάλες σιωπές, βαρεμάρα και αδιαφορία, δημιουργώντας την αίσθηση του ανεξερεύνητου αγνώστου ή επιδιώκοντας την εξάντληση της υπομονής του αντιπάλου για να σκιαγραφήσουν τις αντοχές του. Τεχνικές όμως που είναι γνωστές και στις δύο πλευρές και δεν αποτελούν παρά την πρόκληση της διαχείρισης της διαπραγμάτευσης μεταξύ πραγματικά δύσκολων αντιπάλων. Καμιά φορά η αναγνώριση ενός δύσκολου αντιπάλου που δεν δείχνει a priori την επιθυμία να βρεθεί κοινό έδαφος είναι και η πιο καθαρή μάχη.
Τα εγχειρίδια διαπραγμάτευσης είναι σαφή: η επιδίωξη είναι να βρεθεί η «ζώνη συναλλαγής» και να τοποθετηθούν πάνω της τα θεμελιώδη συμφέροντα των μερών που, ενώ φαίνονται αδιαπραγμάτευτα, είναι στην ουσία ο λόγος της επαφής και ο πυρήνας της μάχης. Για να θεωρηθεί κάποιος κατάλληλος να συμμετέχει σε αυτό το επίπεδο διαπραγματεύσεων, πρέπει να είναι ικανός να διαχειρίζεται τον εαυτό του πέρα από συναισθήματα και προσωπικές ευαισθησίες, με σιδηρά πειθαρχία. Αυτό μπορεί να είναι εγγενές χαρακτηριστικό, ωστόσο για πολλούς αποτελεί επίτευγμα συνειδητής κατανόησης και άσκησης.
Οι ειδικοί συμβουλεύουν ότι όλο το μυστικό βρίσκεται στη διαπίστωση ότι ο παραλογισμός και οι υπερβολές της άλλης πλευράς δεν αποτελούν παρά μία πανοπλία. Πρέπει να υπερβείς την εγωκεντρική σου άμυνα και την τάση να πάρεις τα πράγματα προσωπικά, ώστε να μπορέσεις να κοιτάξεις μέσα από την πανοπλία και να αξιολογήσεις την ποιότητα των αντοχών του αντιπάλου σου.
Μην αντιδράτε και μην απαντάτε σε παράλογη συμπεριφορά, ιδιαίτερα με παρατηρήσεις ή μονομερείς υποχωρήσεις. Το πρώτο θα χειροτερέψει τα πράγματα, το δεύτερο θα ενθαρρύνει την άλλη πλευρά να διατηρήσει την κακή συμπεριφορά. Μην χάνετε την ηρεμία σας εξαιτίας του εκνευρισμού που δημιουργείται. Αντίθετα, πάρτε τον χρόνο σας ή κάντε ένα διάλειμμα και προστατέψτε τον εαυτό σας από το να χάσετε την ψυχραιμία σας.
Κανείς δεν είναι προετοιμασμένος για ψυχραιμία παρά μόνο αυτός που έχει προπονηθεί αρκετά και για μεγάλο διάστημα. Ένας τρόπος διαχείρισης είναι η προετοιμασία με συνεργάτες και συμμάχους από πριν, ώστε να ετοιμάσετε πιθανά σενάρια και ρόλους. Ακόμη και προετοιμασμένες ατάκες και συλλογισμοί μπορούν να οδηγήσουν τη σκέψη σας σε μια «cool» και ουδέτερη διάθεση που θα σας κρατήσει στη στρατηγική σας. Προβάρετε κάθε πιθανή αντίδραση, ακόμη και την πιο υπερβολική, και δημιουργήστε εναλλακτικές. Κάντε το αρκετές φορές ώστε να γίνει δεύτερη φύση.
Απαραίτητη είναι επίσης η γνώση, από πριν, των δυνάμεων και των αδυναμιών του αντιπάλου, των συμμάχων και συνεργατών του, των εχθρών και των ανταγωνιστών του. Πολλές φορές η επικοινωνία μαζί τους δίνει νέα οπτική και αποκαλύπτει άλλες αιτίες ή διαδρομές που συνυπάρχουν με τις προφανείς.
Μην εμφανίζεστε μόνοι στη διαπραγμάτευση, όσο μεγάλη αυτοπεποίθηση κι αν έχετε. Ένα σύνολο συνεργατών και συμβούλων δημιουργεί την εικόνα οργανωμένου επιτελείου και επιβάλλει στον αντίπαλο προσοχή στη συμπεριφορά του. Ακόμη και το να συνοδεύεται και η άλλη πλευρά από συνεργάτες είναι θετικό. Μην φοβάστε τα πολλά άτομα ή τις πολλές γνώμες· σε αυτό το επίπεδο δημιουργείται momentum προς μια λύση – διαφορετικά η συνάντηση δεν θα γινόταν.
Χρησιμοποιήστε πρώτα τις προτάσεις σας που περιγράφουν με σαφήνεια τα συμφέροντά σας και φαίνονται ρεαλιστικές και μη προσβλητικές για την άλλη πλευρά. Προτιμότερο είναι να θέσετε εξαρχής και τα οφέλη της άλλης πλευράς, δείχνοντας ότι είστε προετοιμασμένοι και διατεθειμένοι να βρείτε κοινό τόπο και αμοιβαία ωφέλιμη λύση.
Τέλος, μετά από κάθε συνάντηση δημιουργήστε περίληψη με τα θέματα που αναδείχθηκαν και στείλτε τη σε όλα τα μέρη που εμπλέκονται και έχουν συμφέρον. Έτσι ενημερώνετε την άλλη πλευρά ότι έχετε επίγνωση του παιχνιδιού και της τεχνικής που χρησιμοποιεί, άρα ότι είστε ισάξιος αντίπαλος.
της Μαριάννας Τσούλια
Προγράμματα
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!
Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη
Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!
Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης:
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.
Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.
Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!
Επιχειρηματικότητα
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
BUSINESS COMMUNICATION
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.
Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.
Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις και τεχνικές.
Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.
- Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.
- Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.
- Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.
- Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.
- Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.
Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!
Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας
-
Επίκαιρα ΠρόσωπαΔέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves
-
LifestyleΑνακατασκευή Μεζονέτας στη Βούλα από το studio LILA architect + designer
-
ΚινηματογράφοςΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΣΚΡΟΥΤΖ ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ ΣΤΟ RADIO CITY
-
ΕκδηλώσειςΤο 15ο Φεστιβάλ Μελιού τιμάει την Παναγία Μελισσού
-
ΕκδηλώσειςΣυνέδριο: Οικολογική Κρίση & Οικονομικές Επιπτώσεις
-
ΕκδηλώσειςΗμερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»
-
ΠαρουσίασηΔημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”
-
LifestyleΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΛΟΤΥΧΙΑΣ 2025

