Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Νέα έρευνα για το μέλλον του κλάδου της Παραγωγής

Η ψηφιοποίηση έχει αλλάξει – και θα αλλάζει όλο και περισσότερο τα πάντα. Η βιομηχανία της παραγωγής χρειάζεται το κατάλληλο εργατικό δυναμικό για να επιβιώσει στο νέο απαιτητικό τοπίο που διαμορφώνεται. Οι αλλαγές στην Τεχνολογία και οι νέες θέσεις εργασίας έχουν αντίκτυπο στη βιομηχανία της Παραγωγής, επηρεάζοντας όλο το οικοσύστημα και φυσικά και τους εργασιακούς ρόλους όπως αυτός του “Πολύ-μηχανικού”. Για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις, ο ψηφιακός μετασχηματισμός συνιστά μια αναγκαιότητα επιτάσσοντας την ανάληψη νέων πρωτοβουλιών.

Η ManpowerGroup και η MxD (πρώην Ινστιτούτο Ψηφιακής Βιομηχανίας και Σχεδιασμού Καινοτομίας) απευθύνθηκαν σε περισσότερους από 30 ακαδημαϊκούς, κυβερνητικούς και βιομηχανικούς εταίρους όπως η Siemens, η Microsoft, η Caterpillar και η General Electric με στόχο να διαμορφώσουν από κοινού μια αναγνωρισμένη από τη βιομηχανία ταξινόμηση που καθορίζει τους ψηφιακούς ρόλους του μέλλοντος. Λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού, σχεδόν το 1/2 του συνόλου των ρόλων στον τομέα της Παραγωγής (49%) θα χρειαστεί να αλλάξουν μέσα στα επόμενα 3 έως 5 χρόνια. Μέσα από την ανάλυση της, η ManpowerGroup προσδιόρισε 165 νέους και εξελισσόμενους ρόλους σε επτά επιμέρους τομείς τεχνικής εξειδίκευσης. Οι συγκεκριμένοι εργασιακοί ρόλοι θα αποτελέσουν τη “γέφυρα” μεταξύ του σημερινού και του μελλοντικού ανθρώπινου δυναμικού.  Με τον όρο “ρόλος” αποτυπώνεται ένα σύμπλεγμα συναφών καθηκόντων, δεξιοτήτων ή γνώσεων που συγκλίνουν στις ανάγκες μιας συγκεκριμένης θέσης εργασίας. Οι θέσεις εργασίας απαιτούν έναν ή και περισσότερους ρόλους,  “δεμένους” ωστόσο μεταξύ τους, προκειμένου να  ανταποκριθούν στην ανάγκη και τον σκοπό ενός οργανισμού με τις θέσεις αυτές να καλύπτουν 1 ή περισσότερα άτομα. Οι οργανισμοί μπορούν να “συναρμολογήσουν” ρόλους σε θέσεις εργασίας, ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε φορά. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 2020 η Generation Three, η οποία θα επικεντρωθεί στα ευφυή συστήματα, θα αποτελέσει την «καρδιά» του εργασιακού δυναμικού στον τομέα της Παραγωγής: Η τεχνολογία θα γίνει σύντομα ευρύτερα διαθέσιμη και οι μηχανές θα καταστούν πιο έξυπνες, διαμορφώνοντας έτσι μια νέα γενιά ρόλων για να διαχειριστούν τα νέα έξυπνα βιομηχανικά συστήματα.

Δεσπόζουσα θέση στην κατάταξη αυτή κατέχει ο ρόλος του “Πολύ-Μηχανικού” ο οποίος συνδέεται με πάνω από 12 ρόλους όπως ο Μηχανικός Διαδικασίας Παραγωγής, Μηχανικός Αυτοματισμών, Εργοστασίων, Συστημάτων Πληροφορικής & Επικοινωνιών, Ολοκληρωμένης Τεχνολογίας, Συστημάτων-Παραγωγής – Πληροφοριακών Συστημάτων, Βελτιστοποίησης Επιδόσεων Παραγωγής, Διευθυντής Προγράμματος Ψηφιακής Παραγωγής, Διευθυντής Επιχειρήσεων Παραγωγής-Συστημάτων Παραγωγής, Μηχανικός Δεδομένων Ποιότητας Δικτύων Εφοδιασμού, κ.ά. Στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ο Πολύ-Μηχανικός λειτουργεί ως ένας σύγχρονος τεχνολογικός “homo universalis”, ως μέντορας και “σοφός οδηγός” αλλά και ως “περιπετειώδης ταξιδευτής”. Οι σύγχρονοι Πολύ-Μηχανικοί έχουν πολύ-παραμετρική ειδίκευση στα συστήματα και διαθέτουν ποικίλες σφαιρικές και ειδικές γνώσεις βιομηχανικών, τεχνολογικών και ανθρώπινων περιοχών για την αντιμετώπιση των σημερινών προκλήσεων.

Είναι γεγονός πως οι εργασιακοί ρόλοι που απαιτούν προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες, όπως η αυτοματοποίηση, η διαχείριση του εξοπλισμού παραγωγής και η ρομποτική, αυξάνονται κατά 45% ετησίως από το 2015, με τους ρόλους που θα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση να είναι: οι Τεχνικοί Εξοπλισμού Παραγωγής, οι Τεχνικοί Αυτοματισμών και οι Μηχανικοί Συντήρησης Εξοπλισμών. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι όλο και περισσότερες εταιρείες αποφασίζουν να επενδύσουν στους τομείς του αυτοματισμού και της Τεχνητής Νοημοσύνης, με  αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων ρόλων και αναγκών.

Ποιες όμως θα είναι οι 5 δεξιότητες που αναμένεται να έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στον κλάδο της Παραγωγής τα επόμενα τρία χρόνια σύμφωνα με την έρευνα της ManpowerGroup;

  1. Πιστοποίηση μεθοδολογίας SixSigma (ποσοτική προσέγγιση που συνδυάζει συστήματα και διαδικασίες για τη βελτίωση των μετρήσεων στη βιομηχανία και τις οικονομικές διαδικασίες)
  2. Ψηφιακά καθοδηγούμενες εργαλειομηχανές (μηχανές ελέγχου CNC)
  3. Γεωμετρική Διαστασιολόγηση και ανοχές διαστάσεων
  4. Αυτοματισμοί κεντρικού πύργου ελέγχου (τερματικού σταθμού ελέγχου ραντάρ αεροδρομίου)
  5. Συστήματα PLC (προγραμματιζόμενων λογικών ελεγκτών)

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός ενσωματώνεται σε όλα τα μέρη ενός οργανισμού, όπως η στρατηγική, η κουλτούρα και οι διαδικασίες, καθιστώντας πιο κρίσιμη από πότε την ανάγκη συνεργασίας με επαγγελματίες που να μπορούν να υποστηρίξουν κάθε πτυχή του Ψηφιακού Μετασχηματισμού του Ανθρώπινου Δυναμικού. Οι επενδύσεις σε ταλέντα και η αναβάθμιση των δεξιοτήτων των υπαρχόντων εργαζομένων είναι κρίσιμης σημασίας πρώτον για τη διακράτηση και αλληλεπίδραση των εργαζομένων και δεύτερον ώστε οι οργανισμοί να μπορέσουν να εξισορροπήσουν τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ανάγκες τους. Όλη αυτή η ανάγκη για εύρεση των κατάλληλων ταλέντων, μεταφράζεται και σε μισθολογική αύξηση η οποία σε παγκόσμιο επίπεδο έχει αγγίξει το 5,2% στον κλάδο της Παραγωγής τα τελευταία τρία χρόνια

Η ManpowerGroup έχει αναπτύξει μια σειρά επιστημονικά επικυρωμένων αξιολογήσεων που βοηθούν τους ανθρώπους να κατανοήσουν τα δυνατά τους σημεία και τους εργοδότες να αξιολογήσουν το στάδιο στο οποίο βρίσκονται στο ψηφιακό ταξίδι. Αν θέλετε να μάθετε πόσο ψηφιακά ώριμη είναι η εταιρεία σας στους τομείς της στρατηγικής, των ανθρώπων και κουλτούρας, των διαδικασιών και της καινοτομίας, κάντε το Digital Evolution Pathway assessment και ανακαλύψτε το.

Για περισσότερες πληροφορίες:
www.manpowergroup.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Προγράμματα

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!

Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη

Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!

Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης: 

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.

Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.

Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative. 

Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.

Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

BUSINESS COMMUNICATION

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.

Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.

Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις  και τεχνικές.

Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.

  • Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.

  • Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.

  • Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.

  • Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης  σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.

  • Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.

Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!

Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται  ότι η  σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.

1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.

2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.

3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου

4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.

5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας  φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η  «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.

7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.

8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος

σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.

9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα  και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.

10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!

της Μαριάννας Τσουλιά.

Continue Reading

Trending